abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:48:28 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_144197328

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officile website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekrane zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)

[..]

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekrane zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.

3 september 2014
''Er bestaat een kans dat wij dezelfde fouten nu maken als in Munich in 1938. Wij weten niet wat er straks gaat gebeuren'', aldus britse premier David Cameron. "Deze keer kunnen wij niet aan de eisen van Poetin voldoen. Hij heeft de Krim al veroverd, en wij kunnen niet toestaan dat hij straks het hele land in bezet neemt."

BBCDanielS twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 17:38:22 UK Defence Minister Julian Brazier says British troops may take part in a military exercise in Ukraine later this month. reageer retweet
President Obama zal woensdag de Baltische staten bezoeken voor de NAVO-top die deze week plaatsvindt in Newport, Wales. De kern van de top zal over het beschermen van de Balitsche staten gaan.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:48:59 #2
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144197339
De SP was vroeger maoistisch (het gedachtegoed van de massamoordenaar Mao). Die zien de dwalingen van dictatoriale regimes, zolang ze anti-amerikaans zijn, graag door de vingers.
Please Move The Deer Crossing Sign
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2014 @ 11:49:19 #3
230491 Zith
pls tip
pi_144197352
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144197390
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:48 schreef JimmyJames het volgende:
De SP was vroeger maoistisch (het gedachtegoed van de massamoordenaar Mao). Die zien de dwalingen van dictatoriale regimes, zolang ze anti-amerikaans zijn, graag door de vingers.
De geschiedenis en achtergrond van de SP zal inderdaad invloed hebben op de beoordeling van de daden van Poetin.
pi_144197484
:')

Roemer zei alleen maar dat die sancties voor meer escalatie zorgen en gelijk heeft hij.
pi_144197678
Het zou overigens wel ontzettend dom zijn als West-Oekrane bij de EU/NAVO komt als Rusland Oost-Oekrane er ook nog bij pakt.

West Oekrane is corrupte armoezaaier en probleemgebied
pi_144197706
En nog twee uur mensen, dan is er vrede ! *O*
pi_144197718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:

Roemer zei alleen maar dat die sancties voor meer escalatie zorgen en gelijk heeft hij.
Zonder sancties zou Poetin al gestopt zijn of geen belangstelling hebben voor het innemen van Mariapol? Lijkt me zeer stug.
pi_144197743
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zonder sancties zou Poetin al gestopt zijn of geen belangstelling hebben voor het innemen van Mariapol? Lijkt me zeer stug.
Nee hoor, maar ik ben van mening dat wij (het westen) hiervan niet teveel ons probleem moeten maken.

Door de sancties zijn het westen en Rusland alleen maar meer tegenover elkaar gaan staan.
pi_144197775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
Het zou overigens wel ontzettend dom zijn als West-Oekrane bij de EU/NAVO komt als Rusland Oost-Oekrane er ook nog bij pakt.

West Oekrane is corrupte armoezaaier en probleemgebied
Ik ga er vanuit dat je zo dicht mogelijk tegen je vijand aan wilt schuren om er van alles te kunnen stallen wat dood en verderf zaait. Ook al is er in West-Oekrane niks te halen, misschien kun je er wel een batterij raketten neerzetten die Moskou kunnen raken. Puur defensief natuurlijk.
pi_144197830
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:04 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je zo dicht mogelijk tegen je vijand aan wilt schuren om er van alles te kunnen stallen wat dood en verderf zaait. Ook al is er in West-Oekrane niks te halen, misschien kun je er wel een batterij raketten neerzetten die Moskou kunnen raken. Puur defensief natuurlijk.
Ja leuk, maar wat moeten wij in godsnaam met zo,n corrupt tyfusland?
pi_144197924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik ben van mening dat wij (het westen) hiervan niet teveel ons probleem moeten maken.
Een land wat grenst aan de EU wordt binnengevallen en kapotgemaakt door een atoommacht en dan moet het westen maar gewoon niks doen? Stel je dit nu serieus voor?
quote:
Door de sancties zijn het westen en Rusland alleen maar meer tegenover elkaar gaan staan.
Of komt dat door het Russische slopen van Oekrane?
pi_144197938
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gebruiken als buffer tegen het andere corrupte tyfusland.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:10:42 #14
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144197940
quote:

[..]

Tuurlijk moeten wij een ons hier mee bemoeien gezien Oekrane over een aantal jaar tot de NAVO zal toetreden. We moeten die Russen laten zien dat dit soort spelletjes niet getolereerd worden.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_144197995
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een land wat grenst aan de EU wordt binnengevallen en kapotgemaakt door een atoommacht en dan moet het westen maar gewoon niks doen? Stel je dit nu serieus voor?

[..]

Of komt dat door het Russische slopen van Oekrane?
1: Ja, dat stel ik voor.

2: Ook uiteraard.
pi_144198023
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:10 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Gebruiken als buffer tegen het andere corrupte tyfusland.
West-Oekrane als opslagplaats ?

Zou wel erg pervers zijn.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:12:50 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_144198028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oekraine is een goed land alleen helemaal kaalgeplukt door Janoekovitsj, slimme mensen en heel vruchtbaar land, beste landbouwgrond in de wereld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_144198043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:10 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Tuurlijk moeten wij een ons hier mee bemoeien gezien Oekrane over een aantal jaar tot de NAVO zal toetreden. We moeten die Russen laten zien dat dit soort spelletjes niet getolereerd worden.
Dat is precies een van de problemen he.
pi_144198057
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Oekraine is een goed land alleen helemaal kaalgeplukt door Janoekovitsj
Saoedi Arabi is een goed land alleen helemaal kapotgemaakt door het salafisme...

............................
pi_144198058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

West-Oekrane als opslagplaats ?

Zou wel erg pervers zijn.
Er zijn zat andere dingen te ondernemen, maar die zijn allemaal wat te positief voor je zure blik op het land
pi_144198086
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:13 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Er zijn zat andere dingen te ondernemen, maar die zijn allemaal wat te positief voor je zure blik op het land
Zure blik?

West-Oekrane is gewoon erg corrupt, kan daar ook niets anders van maken.
pi_144198105
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ja, dat stel ik voor.
Je snapt toch dat dit politiek en diplomatiek onmogelijk is? Doen alsof je neus bloedt terwijl een buurland gesloopt wordt waar je net een verdrag mee zou sluiten. Bizar.
quote:
2: Ook uiteraard.
'Ook', of stiekem gewoon de hoofdoorzaak?
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:15:55 #23
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144198128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie geen problemen. Oekrane wil toetreden dus zo zal geschieden, dat Poetin nog steeds droomt om de Sovjet-Unie te herstellen is zijn probleem. Oekrane is een zelfstandig land en Poetin heeft zich daar niet mee te bemoeien. Hoe moeilijk dat ook voor hem is.
pi_144198130
quote:

[..]

Of is het probleem juist de Russen die het land constant bedreigen waardoor men hulp zoekt?

Je lijkt constant de rol van de Russen te 'vergeten' of 'negeren'....
pi_144198135
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zure blik?

West-Oekrane is gewoon erg corrupt, kan daar ook niets anders van maken.
Dat wil nog niet zeggen dat je er niks voor elkaar kunt krijgen?
pi_144198157
quote:

[..]

Niemand gaf ook een neuk om dat deel van Tjechoslowakije dat in 1938 met het verdrag van Munchen naar Duitsland ging. Maar nu is iedereen het er bijna over eens dat we dat toch beter niet hadden moeten toestaan.

Het gaat niet om Oekraine alleen. Oekraine is slechts een deel van het geopolitieke spel in Oost-Europa.
pi_144198183
quote:

[..]

Mja Rusland heeft wel laten zien dat je niet veilig bent als buurland tenzij je bij de NAVO zit.
pi_144198204
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je snapt toch dat dit politiek en diplomatiek onmogelijk is? Doen alsof je neus bloedt terwijl een buurland gesloopt wordt waar je net een verdrag mee zou sluiten. Bizar.

[..]

'Ook', of stiekem gewoon de hoofdoorzaak?
1: Daar heb je zeker een punt, maar heel dat verdrag was natuurlijk te bizar voor woorden.

2: Ik ben tegen de imperium uitbreiden van Putin/Rusland, maar dat is mijn punt helemaal niet.
pi_144198240
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:15 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Ik zie geen problemen. Oekrane wil toetreden dus zo zal geschieden, dat Poetin nog steeds droomt om de Sovjet-Unie te herstellen is zijn probleem. Oekrane is een zelfstandig land en Poetin heeft zich daar niet mee te bemoeien. Hoe moeilijk dat ook voor hem is.
Fuck Putin/Rusland, dat is mijn punt helemaal niet.

Wij (de NAVO) moeten Oekrane niet bij de NAVO willen. Het is een corrupt, arm land.
pi_144198252
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of is het probleem juist de Russen die het land constant bedreigen waardoor men hulp zoekt?

Je lijkt constant de rol van de Russen te 'vergeten' of 'negeren'....
pi_144198276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:16 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Niemand gaf ook een neuk om dat deel van Tjechoslowakije dat in 1938 met het verdrag van Munchen naar Duitsland ging. Maar nu is iedereen het er bijna over eens dat we dat toch beter niet hadden moeten toestaan.

Het gaat niet om Oekraine alleen. Oekraine is slechts een deel van het geopolitieke spel in Oost-Europa.
Dat laatste moeten we nog maar afwachten. Niemand weet wat Putin wil en wat hij allemaal van plan is.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:22:02 #32
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144198338
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wij (de NAVO) moeten Oekrane niet bij de NAVO willen. Het is een corrupt, arm land.
En waarom dan wel niet? Hoe groter de NAVO hoe sterker we staan en hoe kleiner de kans op conflicten. Dit lijkt misschien tegenstrijdig, Poetin heeft de NAVO dan in zijn achtertuin, hij zal wel twee keer nadenken voordat hij een militaire ingreep pleegt.
pi_144198366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

En waarom dan wel niet? Hoe groter de NAVO hoe sterker we staan en hoe kleiner de kans op conflicten. Dit lijkt misschien tegenstrijdig, Poetin heeft de NAVO dan in zijn achtertuin, hij zal wel twee keer nadenken voordat hij een militaire ingreep pleegt.
Zeggen dat Oekrane de NAVO sterker maakt is net zoiets als zeggen dat een klein meisje een groep mannen in een gevecht sterker maakt.
pi_144198393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Daar heb je zeker een punt, maar heel dat verdrag was natuurlijk te bizar voor woorden.
Oh? dat heb ik toen niet zo meegekregen. Het is een associatieverdrag, net als bv Turkije en Isral al decennia hebben. Vooral gericht op het bevorderen van de wederzijdse handel en het helpen bij de staatsvorming van Oekrane. Voor Oekrane een zeer gunstige ontwikkeling lijkt me.
Wat was er precies bizar aan?
quote:
2: Ik ben tegen de imperium uitbreiden van Putin/Rusland, maar dat is mijn punt helemaal niet.
Nee, je probeert alles op het westen te schuiven om een of andere reden. Terwijl dat niet de oorzaak van het geweld is of van de escalatie. Het ligt stiekem toch echt bij de Russen...
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:24:17 #35
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144198400
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeggen dat Oekrane de NAVO sterker maakt is net zoiets als zeggen dat een klein meisje een groep mannen in een gevecht sterker maakt.
Ga toch fietsen met je vergelijking van jan lul.
pi_144198424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:24 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Ga toch fietsen met je vergelijking van jan lul.
De vergelijking is wat banaal, maar dat is wel de essentie.

Zeg eens: wat hebben wij precies aan Oekrane? Het land is corrupt en arm, het leger is prut.
pi_144198443
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh? dat heb ik toen niet zo meegekregen. Het is een associatieverdrag, net als bv Turkije en Isral al decennia hebben. Vooral gericht op het bevorderen van de wederzijdse handel en het helpen bij de staatsvorming van Oekrane. Voor Oekrane een zeer gunstige ontwikkeling lijkt me.
Wat was er precies bizar aan?

[..]

Nee, je probeert alles op het westen te schuiven om een of andere reden. Terwijl dat niet de oorzaak van het geweld is of van de escalatie. Het ligt stiekem toch echt bij de Russen...
Nee.
pi_144198466
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeg eens: wat hebben wij precies aan Oekrane? Het land is corrupt en arm, het leger is prut.
Dat was Litouwen ook. Daar zit het probleem dus niet bij die afweging.
pi_144198493
quote:

[..]

Nee.
Daar lijkt het stiekem toch keer op keer wel een beetje op ;).

Maar wat is er zo bizar aan dat voorgestelde verdrag met de EU?
pi_144198507
Zozo Cameron neemt hier toch wel het voortouw

quote:
UK to commit 3500 troops to new NATO force
Published: 8:10 pm, Friday, 5 September 2014

Britain could contribute 3500 troops to a NATO rapid response force designed to meet new threats highlighted by the Ukraine crisis and Islamic militant gains in Syria and Iraq, Prime Minister David Cameron says.

Cameron said the alliance, set up in 1949 to protect Western Europe from the Soviet Union, had to shown that its Article 5 blanket security guarantee was still valid for all 28 members.

"As Russia tramples illegally over Ukraine, we must reassure our members that we will always uphold our Article 5 obligations," Cameron told the second day of a NATO summit.

To do that, NATO "must be able to act more quickly", he said, hoping alliance leaders would agree on Friday to set up a new very rapid reaction force headquartered in Poland which could be deployed "anywhere in the world in just 2-5 days".

If they do agree, Britain would "contribute 3500 personnel", he said on Friday.

The two-day NATO summit has been billed as the most important since the end of the Cold War.

The upgraded rapid reaction force is meant to both reassure former Soviet satellites such as Poland and the Baltic states who have been rattled by Russia's actions in Ukraine and to show the alliance is measuring up to new threats, especially in a volatile Middle East.
Gaan deze troepen binnenkort nog een rol spelen in Oekraine volgens jullie?
NEE!
pi_144198514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is geen reden waarom Oekraine zich niet kan ontwikkelen.
The view from nowhere.
pi_144198529
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar lijkt het stiekem toch keer op keer wel een beetje op ;).

Maar wat is er zo bizar aan dat voorgestelde verdrag met de EU?
1: Ik ben pro het Westen in deze.

2: De EU weet donders goed dat Putin/Rusland dat niet leuk gaat vinden.
pi_144198558
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er is geen reden waarom Oekraine zich niet kan ontwikkelen.
Uiteraard niet, maar waarom zouden wij dat op ons nemen?

Voordat Oekrane een relatief beschaafd land is ben je jaren en jaren verder.
pi_144198562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:
Ja, en?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144198573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en?
Provocatie, het mag van mij hoor daar niet van.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:30:48 #46
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_144198639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:22 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Hoe groter de NAVO hoe sterker we staan en hoe kleiner de kans op conflicten.
Nou, dat plan werkt heel goed, niet? :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_144198663
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:30 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het werkt al decennia uitstekend.
pi_144198669
quote:

[..]

Jazeker, of zie jij de raketten al langs vliegen?
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:31:39 #49
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144198673
quote:

[..]

Wellicht stelt het land niet veel voor qua militaire macht, het kan zich altijd blijven ontwikkelen al helemaal wanneer het eenmaal tot de NAVO behoort. Ten tweede moet je ook kijken naar de handelsbelangen, Oekrane heeft een enorm agrarisch potentieel.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:32:40 #50
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144198718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Provocatie, het mag van mij hoor daar niet van.
Dus wat Poetin nu doet is geen provocatie t.o.v. het Westen? Wij (de NAVO) zijn niet begonnen in dit conflict. Sterker nog we hebben er nog niet eens (actief) aan deel genomen.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:33:02 #51
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144198728
quote:

[..]

Behoort Oekrane al tot de NAVO dan?
pi_144198754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:31 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Wellicht stelt het land niet veel voor qua militaire macht, het kan zich altijd blijven ontwikkelen al helemaal wanneer het eenmaal tot de NAVO behoort. Ten tweede moet je ook kijken naar de handelsbelangen, Oekrane heeft een enorm agrarisch potentieel.
Oost-Oekrane vooral, maar Putin gaat er voor zorgen dat dat niet bij de NAVO komt.

Wil de bevolking in Oost-Oekrane zelf ook niet trouwens.
pi_144198763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:32 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Dus wat Poetin nu doet is geen provocatie t.o.v. het Westen? Wij (de NAVO) zijn niet begonnen in dit conflict.
Eens.
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2014 @ 12:39:26 #54
230491 Zith
pls tip
pi_144198938
quote:

[..]

Joanne, je bent dom.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:40:10 #55
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_144198963
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:32 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Dus wat Poetin nu doet is geen provocatie t.o.v. het Westen? Wij (de NAVO) zijn niet begonnen in dit conflict. Sterker nog we hebben er nog niet eens (actief) aan deel genomen.
Verdiep je eens in de voorgeschiedenis zeg. Het Westen is wel degelijk begonnen. Er was een soort van consensus na de koude oorlog dat het Westen (de Navo) zich niet verder uit zou breiden richting de Russische grenzen, en dat heeft ons twee decennia vrede opgeleverd. Maar het is het Westen geweest dat deze consensus nu doorbroken heeft.

Denk je nou werkelijk dat Poetin blijft toekijken terwijl het Westen de Oekrane in haar invloedssfeer probeert te krijgen? Dit hele conflict is het resultaat van domme Westerse politici die niet doorhebben hoe gevaarlijk het vuur is dat ze aangewakkerd hebben.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_144198988
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar waarom zouden wij dat op ons nemen?

Voordat Oekrane een relatief beschaafd land is ben je jaren en jaren verder.
Er ontbreekt in jou denken een idee van solidariteit & samenwerking. Ook toen het hiervoor ging over de NAVO, kon je je niet voorstellen waarom het bondgenootschap de Baltische landen zou verdedigen.

Poetin, die landen graag tegen elkaar uitspeelt, zal blij met je zijn. Want deze manier van redeneren leidt ertoe dat Poetin Europa in hapklare brokken kan inlijven.
The view from nowhere.
pi_144199069
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er ontbreekt in jou denken een idee van solidariteit & samenwerking. Ook toen het hiervoor ging over de NAVO, kon je je niet voorstellen waarom het bondgenootschap de Baltische landen zou verdedigen.

Poetin, die landen graag tegen elkaar uitspeelt, zal blij met je zijn. Want deze manier van redeneren leidt ertoe dat Poetin Europa in hapklare brokken kan inlijven.
Dat valt allemaal wel mee aangezien ik pro-NAVO ben.

En het feit dat ik twijfel aan het naleven van artikel 5 heeft meer te maken met wantrouwen dan gebrek aan solidariteit en samenwerken in mijn denken.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:44:41 #58
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144199110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:40 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de voorgeschiedenis zeg. Het Westen is wel degelijk begonnen. Er was een soort van consensus na de koude oorlog dat het Westen (de Navo) zich niet verder uit zou breiden richting de Russische grenzen, en dat heeft ons twee decennia vrede opgeleverd. Maar het is het Westen geweest dat deze consensus nu doorbroken heeft.

Denk je nou werkelijk dat Poetin blijft toekijken terwijl het Westen de Oekrane in haar invloedssfeer probeert te krijgen? Dit hele conflict is het resultaat van domme Westerse politici die niet doorhebben hoe gevaarlijk het vuur is dat ze aangewakkerd hebben.
Weer zo'n doemdenker. Wat voor (noemenswaardige) conflicten hebben wij nou gehad binnen de NAVO (Europees) na de Tweede Wereldoorlog? Geen wonder dat al die oud Sovjet landen tot de NAVO willen behoren.
pi_144199122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat laatste is helemaal niet zo relevant. De NAVO is geen sociaal-economische organisatie maar een veiligheidsorganisatie. Volgens mij gaat het om twee punten:

1) De eerste vraag die je moet stellen is in hoeverre we Rusland moeten insluiten/indammen met de NAVO. Het is duidelijk dat Rusland iets van zijn invloedssfeer van de Sovjet tijden wil herstellen. Geven we hem daarvoor de ruimte in Oekraine? Waar moeten we de grens leggen? Heeft Rusland recht op een invloedssfeer in Oost-Europa?
2) Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie hebben we afgesproken, inclusief met Rusland, dat de voormalige sovjet staten in Oost-Europa zelfstandige en soevereine landen worden. Dit geldt dus ook voor Oekraine. In hoeverre moeten we die afspraken afdwingen als de soevereiniteit van een land bedreigt wordt?

Oekraine zou in mijn optiek gewoon een gedecentraliseerd land moeten worden waarbij het zowel economische verdragen met Rusland en de EU kan sluiten. Oekraine moet een neutraal land blijven in de verhoudingen met het Westen en Rusland.

Het was echter Rusland dat Oekraine heeft gedwongen een keuze te maken. De EU heeft altijd gezegd dat Oekraine vrij is in zijn betrekkingen met Rusland. Het was Rusland echter die begon te dreigen toen Oekraine een handelsverdrag wou afsluiten met de EU.
pi_144199130
quote:

[..]

Er zijn verschillende interpretaties van de voorgeschiedenis. Dat is altijd zo. Als je je daar geen rekenschap van geeft, geloof je misschien dat de geschiedenis eenduidig is. Dat is niet zo.

De interpretaties van de voorgeschiedenis, en het conflict zelf, maken deel uit van de strijd. Je kunt je niet zomaar even verdiepen in de voorgeschiedenis. Het kost heel veel tijd om wijs te worden uit de gang van zaken. Iedereen bedrijft propaganda. Maar Rusland is zeker de agressor. Alleen al de schijnheilige manier waarop ze opereren, geeft aan dat je beter niet naar deze lui kunt luisteren.
The view from nowhere.
pi_144199220
quote:

[..]

Dat er nieuwe spanningen zijn is niet zozeer het gevolg van uitbreiding van de NAVO, maar van het herstellende zelfvertrouwen van de Ruski's.
pi_144199294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat laatste is helemaal niet zo relevant. De NAVO is geen sociaal-economische organisatie maar een veiligheidsorganisatie. Volgens mij gaat het om twee punten:

1) De eerste vraag die je moet stellen is in hoeverre we Rusland moeten insluiten/indammen met de NAVO. Het is duidelijk dat Rusland iets van zijn invloedssfeer van de Sovjet tijden wil herstellen. Geven we hem daarvoor de ruimte in Oekraine? Waar moeten we de grens leggen? Heeft Rusland recht op een invloedssfeer in Oost-Europa?
2) Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie hebben we afgesproken, inclusief met Rusland, dat de voormalige sovjet staten in Oost-Europa zelfstandige en soevereine landen worden. Dit geldt dus ook voor Oekraine. In hoeverre moeten we die afspraken afdwingen als de soevereiniteit van een land bedreigt wordt?

Oekraine zou in mijn optiek gewoon een gedecentraliseerd land moeten worden waarbij het zowel economische verdragen met Rusland en de EU kan sluiten. Oekraine moet een neutraal land blijven in de verhoudingen met het Westen en Rusland.

Het was echter Rusland dat Oekraine heeft gedwongen een keuze te maken. De EU heeft altijd gezegd dat Oekraine vrij is in zijn betrekkingen met Rusland. Het was Rusland echter die begon te dreigen toen Oekraine een handelsverdrag wou afsluiten met de EU.
Goede post, ik ben met het laatste niet helemaal mee eens. Vind niet dat je de EU hier als onschuldig kan neerzetten als ze Oekrane wild maken met toespraken en Rusland lopen te kloten met allerlei sancties.
pi_144199341
quote:

[..]

Je verward de sovjet unie met rusland. Rusland is zelfs vaak genoeg uitgenodigt voor de navo. Dus dat calimero gedrag over de navo is echt belachelijk, en zeker geen excuus om een land aan te vallen.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_144199411
quote:

[..]

Dat dit conflict het resultaat is van de uitbreiding van de NAVO is onzin. Die uitbreiding van de NAVO was vanuit het oogpunt van de Oost-Europese landen gewoon logisch, met voormalige bezetter Rusland aan hun grenzen. Deze landen hebben recht op hun eigen buitenland- en veiligheidsbeleid. De uitbreiding is altijd defensief in karakter geweest. We hebben nooit een grote NAVO troepenmacht in Oost-Europa gestationeerd. We hebben er zelfs afspraken over gemaakt met Rusland.

Rusland moet gewoon eens accepteren dat het geen automatisch recht meer heeft op een invloedssfeer in Oost-Europa. Rusland heeft het uiteenvallen van de Sovjet Unie helaas nog steeds niet verwerkt.

Als de NAVO nou een grote troepenmacht in de Baltische staten had gestationeerd, dan kan ik de paranoia begrijpen. Maar dit is eerder het verhaal dat Rusland nog steeds het uiteenvallen van de sovjet unie nog niet heeft geaccepteerd dan dat het zich echt bedreigd voelt door de NAVO.
pi_144199450
http://rt.com/business/185264-russia-bans-confectionary-ukraine/

Russia bans all confectionary imports from Ukraine
pi_144199562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:54 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat dit conflict het resultaat is van de uitbreiding van de NAVO is onzin. Die uitbreiding van de NAVO was vanuit het oogpunt van de Oost-Europese landen gewoon logisch, met voormalige bezetter Rusland aan hun grenzen. Deze landen hebben recht op hun eigen buitenland- en veiligheidsbeleid. De uitbreiding is altijd defensief in karakter geweest. We hebben nooit een grote NAVO troepenmacht in Oost-Europa gestationeerd. We hebben er zelfs afspraken over gemaakt met Rusland.

Rusland moet gewoon eens accepteren dat het geen automatisch recht meer heeft op een invloedssfeer in Oost-Europa. Rusland heeft het uiteenvallen van de Sovjet Unie helaas nog steeds niet verwerkt.

Als de NAVO nou een grote troepenmacht in de Baltische staten had gestationeerd, dan kan ik de paranoia begrijpen. Maar dit is eerder het verhaal dat Rusland nog steeds het uiteenvallen van de sovjet unie nog niet heeft geaccepteerd dan dat het zich echt bedreigd voelt door de NAVO.
Je kan die interventiemacht ook wel als een provocatie zien richting Rusland.
pi_144199570
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Goede post, ik ben met het laatste niet helemaal mee eens. Vind niet dat je de EU hier als onschuldig kan neerzetten als ze Oekrane wild maken met toespraken en Rusland lopen te kloten met allerlei sancties.
De toespraak van Van Baalen en Verhofstadt was natuurlijk behoorlijk misplaatst ja. Maar die 2 spraken niet automatisch voor de gehele EU maar slechts namens de liberale fractie in het Europees Parlement. Ook kan ik mij niet voorstellen dat die toespraak veel invloed heeft gehad op het beleid vanuit Moskou.
pi_144199604
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:58 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De toespraak van Van Baalen en Verhofstadt was natuurlijk behoorlijk misplaatst ja. Maar die 2 spraken niet automatisch voor de gehele EU maar slechts namens de liberale fractie in het Europees Parlement. Ook kan ik mij niet voorstellen dat die toespraak veel invloed heeft gehad op het beleid vanuit Moskou.
Ophitsen heeft altijd consequenties.
pi_144199630
http://www.ukrinform.ua/e(...)___poroshenko_325923

Some NATO countries to supply Ukraine with lethal weapons - Poroshenko
pi_144199720
http://www.reddit.com/r/g(...)ing_an_interview_to/

John Mearsheimer is giving an interview to Foreign Affairs on the Ukraine Crisis
pi_144199728
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat valt allemaal wel mee aangezien ik pro-NAVO ben.

En het feit dat ik twijfel aan het naleven van artikel 5 heeft meer te maken met wantrouwen dan gebrek aan solidariteit en samenwerken in mijn denken.
Ik zie geen wantrouwen. Er is grote eendrachtigheid in het optreden van Het Westen jegens Rusland. De grootste onderkruipers zijn bedrijven.

Er is alleen onenigheid over de dosering. Niet iedereen is even snel geneigd hard op te treden, omdat je daar zelf ook de nadelen van ondervind. Niet alle landen hebben daarin evenveel te verliezen.

Rusland het Westen laten splitsen is geopolitiek van te groot belang om dat te laten gebeuren. Het is zelfs zo, dat Rusland alleen als onderdeel van het Westen een toekomst heeft. Want het bevolkingsaantal van Rusland is te klein om dat hele land te kunnen verdedigen.
The view from nowhere.
pi_144199807
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik zie geen wantrouwen. Er is grote eendrachtigheid in het optreden van Het Westen jegens Rusland. De grootste onderkruipers zijn bedrijven.

Er is alleen onenigheid over de dosering. Niet iedereen is even snel geneigd hard op te treden, omdat je daar zelf ook de nadelen van ondervind. Niet alle landen hebben daarin evenveel te verliezen.

Rusland het Westen laten splitsen is geopolitiek van te groot belang om dat te laten gebeuren. Het is zelfs zo, dat Rusland alleen als onderdeel van het Westen een toekomst heeft. Want het bevolkingsaantal van Rusland is te klein om dat hele land te kunnen verdedigen.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens uiteraard.
pi_144199995
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ophitsen heeft altijd consequenties.
Van Baalen en Verhofstadt mag je vergelijken met Vladimir Zhirinovsky. Zhirinovsky is in Oost-Oekraine geweest en heeft daar de rebellen gesteund. Zhirinovsky bepleit tevens de verkrachting van vrouwen, een kernoorlog, etc.. Daarbij vergeleken zijn onze wilde mannen nog heel beschaafd.
The view from nowhere.
pi_144200039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:13 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Van Baalen en Verhofstadt mag je vergelijken met Vladimir Zhirinovsky. Zhirinovsky is in Oost-Oekraine geweest en heeft daar de rebellen gesteund. Zhirinovsky bepleit tevens de verkrachting van vrouwen, een kernoorlog, etc.. Daarbij vergeleken zijn onze wilde mannen nog heel beschaafd.
Zhirinovsky is een auti.

pi_144200123
Zat net trouwens de beelden van de anti-NATO demonstraties via RT in Wales te bekijken. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij liep de helft daar met Palestijnse vlaggen en pro-pallie teksten _O-
pi_144200126
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zhirinovsky is een auti.
Als je vindt dat iedere politicus in Europa keihard moet worden beoordeeld op iedere foute uitspraak, dan moet je dat ook in andere landen ook doen. Daarna kun je de grootste misser en bloopers vergelijken. Het is flauw om daar alleen Nederlandse politici uit te lichten.

Maw, wat zegt het over Rusland als Zhirinovsky daar een prominent politicus is?
The view from nowhere.
pi_144200193
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je vindt dat iedere politicus in Europa keihard moet worden beoordeeld op iedere foute uitspraak, dan moet je dat ook in andere landen ook doen. Daarna kun je de grootste misser en bloopers vergelijken. Het is flauw om daar alleen Nederlandse politici uit te lichten.

Maw, wat zegt het over Rusland als Zhirinovsky daar een prominent politicus is?
Je doet net alsof ik Rusland de hemel aan het in prijzen bent, dat is helemaal niet het geval.

Nogmaals, ik ben pro het Westen in dit conflict.
pi_144200201
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik ben pro het Westen in deze.

Dat maakt een veredeld handelsverdrag bizar? Geen heel sterk argument hoor.
pi_144200226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:18 schreef LelijKnap het volgende:
Zat net trouwens de beelden van de anti-NATO demonstraties via RT in Wales te bekijken. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij liep de helft daar met Palestijnse vlaggen en pro-pallie teksten _O-
http://www.bbc.com/news/uk-wales-south-east-wales-29063237

Een mengelmoes van Pro Palestina en linkse figuren inderdaad.
pi_144200241
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat maakt een veredeld handelsverdrag bizar? Geen heel sterk argument hoor.
Ik vind het provoceren van Rusland behoorlijk bizar ja.
pi_144200248
Commission on Ilovaisk was set up in Rada

KYIV, September 4 /Ukrinform/.

Deputy Andriy Senchenko told a briefing, a Ukrinform correspondent reports: “A decision was taken about creation of the Interim Investigation Commission of the parliament on investigation into the circumstances of tragic events, which led to deaths and capture of soldiers of voluntary battalions of the Armed Forces of Ukraine in the suburbs of Ilovaisk, Donetsk region,”

According to him, creation of the Commission was caused by contradictory information, which came from law enforcers, absence of coordination of the military in this area, as well as by the fact that timely decisions were not taken and due to criminal negligence.

He also said that the task of the Commission is to establish the circumstances of the fact that really took place near Ilovaisk, an that “assessment was given to actions and omissions of all those within the ATO, who had to decide on coordination, withdrawal of troops or any other decisions that could save lives."

The deputy also informed about the end of the closed meeting of the parliament.
The view from nowhere.
pi_144200280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:45 schreef Breekfast het volgende:

De keuze van Oekrane was al gemaakt met bettrekking tot dat handelsverdrag: Rusland. De VS/NATO/EU vond dat niet fijn en heeft Oekrane toen gedwongen een keuze laten maken.
pi_144200288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat maakt een handelsverdrag nu precies een bizarre provocatie?
pi_144200314
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:23 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De keuze van Oekrane was al gemaakt met bettrekking tot dat handelsverdrag: Rusland. De VS/NATO/EU vond dat niet fijn en heeft Oekrane toen gedwongen een keuze laten maken.
Oh, welke versie van het verhaal is dit precies? En wie heeft die versie verzonnen?
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:26:16 #85
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_144200359
Het eindigd bij de Djnerp rivier.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_144200360
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat maakt een handelsverdrag nu precies een bizarre provocatie?
Rusland haat het westen en wil dus ook niet dat hun "broeders" (Oekrane) steeds meer richting de EU schuift.

De handelsverdragringen en de pogingen van Oekrane om bij de NAVO te komen zijn pure provocatie.
pi_144200409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rusland haat het westen en wil dus ook niet dat hun "broeders" (Oekrane) steeds meer richting de EU schuift.

De handelsverdragringen en de pogingen van Oekrane om bij de NAVO te komen zijn pure provocatie.
Tja, erg sterk is dit verhaal niet. Waarom is een streven naar meer welvaar door Oekrane nu precies bizar? Is het geen zelfstandig land wat jou betreft?
pi_144200437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus Oekrane moet een enorm handelspotentieel aan zijn neus voorbij laten gaan en daardoor armlastig blijven, omdat de buurman anders boos wordt?
pi_144200460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je het aangaan van een handelsverdrag met de EU provoceren vindt heb je dezelfde paranoide gedachtengang als in Moskou.

De EU laat Oekraine gewoon vrij in zijn relaties met Rusland. Als Oekraine dan een handelsverdrag met de EU sluit zien ze dat in Moskou meteen als een anti-Russische stap. Dat is gewoon een paranoide gedachtegang van Moskou en heeft niks met provoceren te maken.
pi_144200558
En dat Rusland niet toestaat dat Oekraine economische relaties aangaat met het Westen geeft al aan dat Rusland niks voelt voor een neutraal Oekraine. Rusland wil Oekraine volledig afhankelijk laten blijven van Rusland.
pi_144200568
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Als je het aangaan van een handelsverdrag met de EU provoceren vindt heb je dezelfde paranoide gedachtengang als in Moskou.

De EU laat Oekraine gewoon vrij in zijn relaties met Rusland. Als Oekraine dan een handelsverdrag met de EU sluit zien ze dat in Moskou meteen als een anti-Russische stap. Dat is gewoon een paranoide gedachtegang van Moskou en heeft niks met provoceren te maken.
Ik kan mij gewoon goed voorstellen dat Rusland er zo instaat.

De NAVO heeft de Baltische staten ook al.
pi_144200597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je doet net alsof ik Rusland de hemel aan het in prijzen bent, dat is helemaal niet het geval.

Nogmaals, ik ben pro het Westen in dit conflict.
Goede kritiek is prima. Maar je ondergraaft telkens de positie van het Westen. Je stelt:

1. De de NAVO onderling verdeeld is en aan onderling wantrouwen ten prooi valt
2. Artikel 5 als het erop aangaat geen stand zal houden
3. Dat wij Oekraine als waardeloos ter zijde dienen te schuiven
4. Dat als Oekraine zo waardeloos is, alleen een gek uit principes tegen Rusland opstaat.

Je kan niet bedenken dat deze houding het failliet is van het hele bondgenootschap en zijn kernwaarden?
The view from nowhere.
pi_144200609
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, welke versie van het verhaal is dit precies? En wie heeft die versie verzonnen?
De versie waarin er niet gefantaseerd wordt over een populaire volksopstand die een corrupte president heeft afgezet om niet corrupte, democratische president neer te zetten die het beste voor heeft met alle mensen in Oekrane.
pi_144200645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:32 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De versie waarin er niet gefantaseerd wordt over een populaire volksopstand die een corrupte president heeft afgezet om niet corrupte, democratische president neer te zetten die het beste voor heeft met alle mensen in Oekrane.
Een versie die dus enkel in jouw hoofd bestaat?
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:34:08 #95
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144200678
quote:

[..]

Uh nee, ik zou het nog even nakijken als ik jou was.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_144200693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Goede kritiek is prima. Maar je ondergraaft telkens de positie van het Westen. Je stelt:

1. De de NAVO onderling verdeeld is en aan onderling wantrouwen ten prooi valt
2. Artikel 5 als het erop aangaat geen stand zal houden
3. Dat wij Oekraine als waardeloos ter zijde dienen te schuiven
4. Dat als Oekraine zo waardeloos is, alleen een gek uit principes tegen Rusland opstaat.

Je kan niet bedenken dat deze houding het failliet is van het hele bondgenootschap en zijn kernwaarden?
1: Daar ben ik bang voor, ik zet het nergens neer als een feit.

2: Daar ben ik ook bang voor, geen feit.

3: Ik zie niet in waarom wij werk in een corrupt/arm land met een zeer slecht leger zouden stoppen.

4: Nee, dat stel ik nergens.
pi_144200753
quote:

[..]

Je verdraait nu letterlijk de realiteit. _O-
pi_144200757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:34 schreef theunderdog het volgende:
3: Ik zie niet in waarom wij werk in een corrupt/arm land met een zeer slecht leger zouden stoppen.
Omdat dat te veranderen is? Er wordt naar de potentie gekeken. Geopolitiek gaat (anders dan de populistische nationale politiek) niet over vandaag of morgen. (Ten minste, dat is mijn hoop).
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:36:25 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144200765
shaunwalker7 twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 13:05:07 So it's four minutes past two, and the booms of what appears to be outgoing artillery fire audible in Mariupol. Happy ceasefire! reageer retweet
4 minuten! Het lijkt Palestina/Isral wel!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_144200767
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een versie die dus enkel in jouw hoofd bestaat?
ik zie dat je de betekenis van het woord 'fantaseren' nog niet kent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')