Wat voor pauperfestivals ga jij heen danquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
Wtf belachelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat voor pauperfestivals ga jij heen dan
Ik heb nog geen een festival bezocht waar zeep door het kraanwater werd gemixt neequote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.
Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.
Amsterdam Open Air en XTC, dan ben je echt bizar kansloosquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Franknfurter het volgende:
Goede zaak, sta je daar met je xtc-bekkie, mag je 4¤ neertellen voor een lullig flesje chaudfontaine.
Correctquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef manifold het volgende:
Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.
Verontreinigen was uiteraard gechargeerd, er zal vast een logische reden achter zitten. Feit blijft dat een festival ook niet echt gemotiveerd is om het water voor de toiletten net zo te behandelen als drinkwaterkranen, terwijl die op vrijwel elk festival al dan niet als back-up aanwezig zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef manifold het volgende:
Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.
Moet ineens aan dit filmpje denken:quote:Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
Gechargeerd? Ik denk dat je het woord "incorrect" bedoelt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verontreinigen was uiteraard gechargeerd, er zal vast een logische reden achter zitten. Feit blijft dat een festival ook niet echt gemotiveerd is om het water voor de toiletten net zo te behandelen als drinkwaterkranen, terwijl die op vrijwel elk festival al dan niet als back-up aanwezig zijn.
Bij decibel kon je gewoon kraanwater tappenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Helpmefok het volgende:
Gaan ze verder op de ID&T / Qdance / B2S-stijl. Geen water in rekening brengen? Mooi, niemand eigen flesjes e.d. het terrein op en we verkopen zakken met een clip voor 6 euro
Dat weet ik schat, maar je mocht geen flesjes het terrein op nemen. Moest je officieel zo'n zak met clip voor kopen of een flesje Chaudfontain en dat met je meedragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:24 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Bij decibel kon je gewoon kraanwater tappen
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
Wat een onzin. Op een besloten festival dien je vaak geen eigen consumpties mee te nemen. Wat op het terrein geconsumeerd word moet je vaak gewoon afrekenen, dat weet je van tevoren. Om dan als een freeloader de ganse dag/avond gratis water te tappen (wat de organisator overigens gewoon af moet rekenen) vind ik niet vanzelfsprekend. Daarnaast lopen ze omzet mis omdat je minder consumpties koopt.
Als een festival zelf drinkkraantjes wil plaatsen vind ik dat top maar het moet geen verplichting worden. Zo ja dan mag de kaartprijs meestijgen.
Valt wel mee hoor, zoveel plaatsen ze er meestal ook weer niet en je moet vaak lang in de rij staan. En een biertje oid hoort er ook gewoon bij. Ik vind het een goed planquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
Wat een onzin. Op een besloten festival dien je vaak geen eigen consumpties mee te nemen. Wat op het terrein geconsumeerd word moet je vaak gewoon afrekenen, dat weet je van tevoren. Om dan als een freeloader de ganse dag/avond gratis water te tappen (wat de organisator overigens gewoon af moet rekenen) vind ik niet vanzelfsprekend. Daarnaast lopen ze omzet mis omdat je minder consumpties koopt.
Als een festival zelf drinkkraantjes wil plaatsen vind ik dat top maar het moet geen verplichting worden. Zo ja dan mag de kaartprijs meestijgen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
http://financieel.infonu.(...)een-liter-water.htmlquote:Leidingwater kost ongeveer 1,35 euro per duizend liter water.
Dit dus, en de overheid mag het zeker weer oplossen met een bureaucratische monster. Met 150 regeltjes over het aanbieden van water.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon eens een jaartje niet naar festivals gaan, stem met je voeten
Als festival heb je een zorgplicht. Als een van de bezoekers nokkie gaat moet je ze verzorgen. Het lijkt mij dan ook een dubieuze financiële beslissing om allerlei extra EHBO'ers in te moeten huren. Op die stomme flesjes pakt de fabrikant zelf namelijk ook al een aardige marge die niet naar het festival gaat.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon eens een jaartje niet naar festivals gaan, stem met je voeten
Gaat het niet worden denk ik trouwensquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dit dus, en de overheid mag het zeker weer oplossen met een bureaucratische monster. Met 150 regeltjes over het aanbieden van water.
Ga gewoon niet naar concerten waar ze het kut regelen. En sprekende organisaties aan in de sociale media.
En je punt is?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als festival heb je een zorgplicht. Als een van de bezoekers nokkie gaat moet je ze verzorgen. Het lijkt mij dan ook een dubieuze financiële beslissing om allerlei extra EHBO'ers in te moeten huren. Op die stomme flesjes pakt de fabrikant zelf namelijk ook al een aardige marge die niet naar het festival gaat.
Je zal eens zelf wat doenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:23 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Lang leve de overheidsregeltjes.
En wat heeft jouw twintigjarige boycot van de horeca en festivals doen bewerkstelligen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaat het niet worden denk ik trouwens
Typisch Nederland, klagen, klagen, maar wel erheen gaan en betalen.
Kankeren dat de kroeg zo duur is maar wel op terras gaan zitten.
Poeh zeg, zal snel je mamma om zakgeld verhoging vragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:27 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat weet ik schat, maar je mocht geen flesjes het terrein op nemen. Moest je officieel zo'n zak met clip voor kopen of een flesje Chaudfontain en dat met je meedragen.
Je weet dat leven geld kost, klaag dan niet over belastingen. En stop met autorijden als je niet tegen files of medewegmisbruikers kan, geef gewoon je ma een knuffelquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:29 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Poeh zeg, zal snel je mamma om zakgeld verhoging vragen.
Godverdomme je weet van te voren dat het geld kost, dus loop niet op de organisatie te zeiken!!
Een dak boven je hoofd ook, maar dat krijg je toch ook niet gratis?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:31 schreef Skillstorm het volgende:
Ik ga sowieso niet naar festivals overigens maar water is een basisbehoefte die men nodig heeft.
Je punt is?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:31 schreef Skillstorm het volgende:
Ik ga sowieso niet naar festivals overigens maar water is een basisbehoefte die men nodig heeft.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat heeft jouw twintigjarige boycot van de horeca en festivals doen bewerkstelligen?
Ik som even wat op: flesjes water zonder dop die 5 euro kosten, artiesten die gansonbekwaam te laat en ook nog te vroeg vertrekken, bezoekers die door het OV in de steek gelaten worden, duur geld betalen voor een smerig toilet, mensen die zich vrijwillig laten verdrukken, muntjes die niet ingeleverd kunnen worden, erg lange rijen en gehoor beschadigingen.
Piet, bedankt man
Blijkbaar is het nodig omdat die commerciele geldwolven het niet zelf willen doen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
Ramen!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het nodig omdat die commerciele geldwolven het niet zelf willen doen.
Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn. Per flesje 4 euro moeten afrekenen is pure afzetterij en misdadig.
Je hebt toch voor dat festival betaald dan? Mag best een liter water bij zitten, kost geen drol.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:33 schreef manifold het volgende:
[..]
Een dak boven je hoofd ook, maar dat krijg je toch ook niet gratis?
3x4 euro - inkoop, per persoon. Noem dat maar geen drolquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:04 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Je hebt toch voor dat festival betaald dan? Mag best een liter water bij zitten, kost geen drol.
Kraanwater toch. -_-quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
3x4 euro - inkoop, per persoon. Noem dat maar geen drol
Als je kraanwater gaat drinken, drinkt je iets anders niet...quote:
Gaat volgens mij toch echt om Kraanwater beschikbaar stellen in dit artikel, en 1000 liter is 1,35.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je kraanwater gaat drinken, drinkt je iets anders niet...
Dus kraanwater beschikbaar stellen, kost de organisatie aan horecaomzet
Eten is ook een eerste levensbehoefte maar als je daar je subway broodjes uit je tas haalt denk ik dat ze je ook verzoeken buiten het terrein te eten of op het terein eten aan te schaffen.4 euro per flesje vind ik daarentegen ook schandalig en zou dan ook niet naar een dergelijk festival gaan waar water 4 euro kost.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het nodig omdat die commerciele geldwolven het niet zelf willen doen.
Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn. Per flesje 4 euro moeten afrekenen is pure afzetterij en misdadig.
Je hebt betaald en de prijs is onder andere gebaseerd op het feit dat mensen drank of voedsel consumeren. Dus als je dan je flesje water 8 keer vol tankt en niks besteld moet je niet zuur doen als de prijs van je kaartje een paar euro stijgt. Als je daar vrede mee hebt vind ik het prima. Maar laat het nou net zo zijn dat de mensen die gratis willen eten en drinken liever zo min mogelijk willen betalen voor hun uitje.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:04 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Je hebt toch voor dat festival betaald dan? Mag best een liter water bij zitten, kost geen drol.
das beter dan een piepklein bekertje water a 2,50 euro verkopen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Helpmefok het volgende:
Gaan ze verder op de ID&T / Qdance / B2S-stijl. Geen water in rekening brengen? Mooi, niemand eigen flesjes e.d. het terrein op en we verkopen zakken met een clip voor 6 euro
kom sinds 1998 op Lowlands en het gratis water is daar gewoon al sinds dat jaar prima drinkbaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
nee, als er gratis water beschikbaar is drink ik juist meer bier omdat ik weet dat de kater dan erg mee gaat vallen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zat bedrijven die dat willen sponsoren net als het berichtje uit de OPquote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:27 schreef jakosi het volgende:
Je kiest er zelf voor om naar een festival te gaan. Ook als de organisatoren niet van tevoren bekend maken wat water er zal kosten. Zal dat dan wel verplicht bekend moeten worden gemaakt of moeten mensen bij een hoge waterprijs dan maar beslissen weg te gaan (doen ze vast niet) of te blijven (waarschijnlijk, maar hebben ze zelf in de hand)?
En bovenstaande: je moet ook nog al die shit huren he, en controleren: leidingen, kraaninstallaties, etc.
Vind ik anders een prima oplossing, de bezoeker heeft de keuze of hij water of iets anders wil drinken. Vervolgens onbeperkt te vullen. Vind 6 euro wel prijzig, maar als je zo'n zak een euro of 2,5 maakt dan hoef je als festival niet eens geld bij te leggen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Helpmefok het volgende:
Als het 5 liter pp is dan praat je over 250.000 liter. Dat kost uitgaande van een prijs van 1,35 per 1000 liter (consumentenprijs) nog geen 350 euro. Sorry hoor, als je dat moet verrekenen in een kaartje dan praat je over een verhoging van 0,007quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:32 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Gaat volgens mij toch echt om Kraanwater beschikbaar stellen in dit artikel, en 1000 liter is 1,35.
Stel 50.000 man komen naar een festival. Kom je niet eens aan de 100 euro extra aan Kraanwater als je gemiddeld 1 liter per persoon.
Maar aan de andere kant, dat is 1 liter pp, in realiteit is dat wel meer. 5 liter pp is realistischer, is wel een stuk duurder dan, maar verreken dat in de prijs voor het kaartje en maak het wat duurder denk ik dan.
Dan kunnen ze prima water aanbieden met zo'n minimale stijging. Of flesjes verkopen met unlimited bijvullen, kan ook, gaat niemand over zeiken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als het 5 liter pp is dan praat je over 250.000 liter. Dat kost uitgaande van een prijs van 1,35 per 1000 liter (consumentenprijs) nog geen 350 euro. Sorry hoor, als je dat moet verrekenen in een kaartje dan praat je over een verhoging van 0,007
Reken dan gewoon 1 of 2 euro voor een hervulbaar flesje wat je op het terrein verkoopt.
dit is onzin. Op Lowlands kun je al 20 jaar gratis drinkwater tappen maar de muntjes worden er echt niet goedkoper door.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:37 schreef Meike26 het volgende:
Goede maatregel, als dit indd op alle festivals van kracht word, zouden ze alleen het water nog kunnen beconcureren met lagere prijzen voor bier en frisdrank... Oftewel, de muntjes worden goedkoper. 12 muntjes is iets van 30 euro? Maak het 24, simpele rekensom voor de bezoekers en hop... er worden meer muntjes verkocht.
De kosten om drinkwater op een festival aan te bieden zijn natuurlijk wel meer dan alleen het water. Er is een goede infrastructuur voor nodig, leidingen, tappunten etc.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 00:33 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Dan kunnen ze prima water aanbieden met zo'n minimale stijging. Of flesjes verkopen met unlimited bijvullen, kan ook, gaat niemand over zeiken.
Je vergeet gemiste drankinkomsten te verrekenen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als het 5 liter pp is dan praat je over 250.000 liter. Dat kost uitgaande van een prijs van 1,35 per 1000 liter (consumentenprijs) nog geen 350 euro. Sorry hoor, als je dat moet verrekenen in een kaartje dan praat je over een verhoging van 0,007
Reken dan gewoon 1 of 2 euro voor een hervulbaar flesje wat je op het terrein verkoopt.
En ik vergeet ook het aantal vechtpartijen en vernielingen wat zal dalen, minder kots wat op te ruimen is en minder inzet van ambulancepersoneel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:56 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je vergeet gemiste drankinkomsten te verrekenen.
Ja want als mensen moeten betalen voor consumpties drinkt men alleen alcohol houdende dranken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En ik vergeet ook het aantal vechtpartijen en vernielingen wat zal dalen, minder kots wat op te ruimen is en minder inzet van ambulancepersoneel.
Pillen zijn verboden op feesten. Als organisatie kun je niet uitgaan van inkomsten door gebruik van middelen die je zelf hebt verboden en verder illegaal zijn. Niet dat ze dat er niet bij inrekenen, vaak kun je met wat pillen of wiet op zak zo doorlopen, maar een flesje water of wat eten/pak kaugom mag dan weer nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja want als mensen moeten betalen voor consumpties drinkt men alleen alcohol houdende dranken.
Ik kan me goed voorstellen dat men op pillen feesten liever geen gratis water versterkt omdat ze dan met de horeca daar bijna geen omzet meer hebben.
Dat zijn vaak wel blijvende locaties? En niet zoals hier, voor alleen een festival van 1 of een paar dagen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:52 schreef Farenji het volgende:
Er zijn landen waar dit al lang uitstekend geregeld is. En dat zijn niet de meest voor de hand liggende landen. Bijvoorbeeld Iran. Daar zijn bij alle (toeristische) publiekstrekkers en op heel veel andere plekken punten waar je gratis koud(!) drinkwater kunt tappen. Okee, een festival zul je daar niet vinden, maar die waterpunten zijn wel erg prettig.
Wat een onzin, ik kom al 18 jaar op Werchter en het drinkwater is daar altijd prima. Zeker omdat het in dat weekend vaak heel heet is valt dat op. Anders drink ik namelijk geen water maar bier. Wij vullen op zo'n hete dag constant flessen met drinkwater om van te drinken en om over ons heen te gooien. Gaat prima!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen water gaan drinken in plaats van bier...... Ik in ieder geval niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Over het algemeen blijvende locaties, bekende toeristenplekken etc. Zoals het graf van Hafez, het koninklijke paleis in Esfahan etc. Maar ook bij kortere evenementen (in het geval van Iran zijn dat dan in de regel religieuze evenementen) wordt er voor tappunten gezorgd zodat men niet uitdroogt. Dit zijn semi-verplaatsbare metalen units die het water koelen (en wss ook zuiveren).quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:38 schreef paddy het volgende:
Dat zijn vaak wel blijvende locaties? En niet zoals hier, voor alleen een festival van 1 of een paar dagen?
Die kosten kunnen per evenement erg meevallen als de eigenaren van de festivalterreinen hieraan meewerken. En als drinkwater een verplichte voorziening is, is de kans groot dat er druk komt vanuit de huurders (evenementen organisatoren) om hieraan mee te werken. Tegen een kleine huurverhoging van het terrein kan het terrein dan immers gewoon gehuurd worden inclusief watertappunten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De kosten om drinkwater op een festival aan te bieden zijn natuurlijk wel meer dan alleen het water. Er is een goede infrastructuur voor nodig, leidingen, tappunten etc.
Voedsel is bij min weten ook een 1e levensbehoefte.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan best. Op Noorderzon in Groningen hebben ze het al een paar jaar:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zijn vaak wel blijvende locaties? En niet zoals hier, voor alleen een festival van 1 of een paar dagen?
Rotterdam heeft in het centrum ook watertappunten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan best. Op Noorderzon in Groningen hebben ze het al een paar jaar:
[ afbeelding ]
Leuk, maar is "Rotterdam" een festival?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:51 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Rotterdam heeft in het centrum ook watertappunten.
Rock Werchter is juist het festival die mijn inziens het beste geregeld heeft. Overal op het terrein waterpunten. Zelfs voor bij de hekken waterleidingen aangelegd zodat security water kan uitdelen aan mensen die er langer staan. Dat is al sinds 2010 zo geregeld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
uh nee... je kan prima drie dagen zonder voedsel... drie dagen geen water bij 30 graden is niet zo handig...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:42 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Voedsel is bij min weten ook een 1e levensbehoefte.
Wie is voor gratis pizza??????
De festivalorganisatoren willen gebruik maken van de grond van de gemeente. De gemeente (overheid) geeft voor het gebruik van hun faciliteiten een vergunning af en daar mogen ze natuurlijk eisen aan stellen. Kan een festival zich niet vinden in die eisen dan organiseren ze hun festival lekker niet of in een andere gemeente.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:42 schreef hafez1234 het volgende:
Wat een onzin. De overheid hoort zich niet met dit soort zaken te bemoeien. Mensen die naar festivals gaan zijn minimaal 18 jaar. Ze zijn dus in principe verstandig genoeg om voor zichzelf te kunnen zorgen.
Eens!quote:Op donderdag 4 september 2014 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Rock Werchter is juist het festival die mijn inziens het beste geregeld heeft. Overal op het terrein waterpunten. Zelfs voor bij de hekken waterleidingen aangelegd zodat security water kan uitdelen aan mensen die er langer staan. Dat is al sinds 2010 zo geregeld.
Alcohol drinken zonder een goede bodem te leggen is volgens mij niet zo verstandig hoor.quote:Op vrijdag 5 september 2014 07:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
uh nee... je kan prima drie dagen zonder voedsel... drie dagen geen water bij 30 graden is niet zo handig...
"Gratis" betaald via de gemeenschap via ingewikkelde openbare aanbestedingen dus waarschijnlijk voor 3 keer de prijs die een private partij kon regelen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan best. Op Noorderzon in Groningen hebben ze het al een paar jaar:
[ afbeelding ]
"Gratis" van het waterbedrijf, die het honderdduizend keer goedkoper kan leveren dan een particuliere aanbieder die water van de andere kant van de wereld hierheen sleept en met een flitsend etiket onder een winstmarge van hier tot Tokio verkoopt.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
"Gratis" betaald via de gemeenschap via ingewikkelde openbare aanbestedingen dus waarschijnlijk voor 3 keer de prijs die een private partij kon regelen.
Ik normaal ook niet maar tijdens een hittegolf is het best fijn om tussen het bieren af en toe wat water te kunnen drinken...quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:56 schreef NanKing het volgende:
Wat is dat toch met die watersuchties overal.
Overal waar mensen heen gaan nemen ze een flesje water mee, ik vind dat zo overdreven.
Op een festival drink ik lekker bier of tussendoor een frisdrankje. Nog nooit behoefte gehad om een hele fles water mee te nemen op een festivalterein.
Vind het ontzettend betutteld dit.
Je bent niet verplicht alcohol te drinken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Alcohol drinken zonder een goede bodem te leggen is volgens mij niet zo verstandig hoor.
Owjah? Ik zou er wel wel eens een complete doorrekening van willen zien. Wat is goedkoper af en toe kraampjes neerzetten waar ze flesjes water verkopen of een compleet semi-permanent watersysteem. Vooral overheden hebben er een handje van het 3 keer zoveel te laten kosten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:05 schreef Igen het volgende:
[..]
"Gratis" van het waterbedrijf, die het honderdduizend keer goedkoper kan leveren dan een particuliere aanbieder die water van de andere kant van de wereld hierheen sleept en met een flitsend etiket onder een winstmarge van hier tot Tokio verkoopt.
Nee, en ze verkopen ook water in flesjes. Dus waarom wel gratis water en geen eten?quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht alcohol te drinken.
Het zal er niet goedkoper van worden als je de constructie uitbreidt met een toonbank en personeel om flesjes te vullen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Owjah? Ik zou er wel wel eens een complete doorrekening van willen zien. Wat is goedkoper af en toe kraampjes neerzetten waar ze flesjes water verkopen of een compleet semi-permanent watersysteem. Vooral overheden hebben er een handje van het 3 keer zoveel te laten kosten.
Het is gewoon geen overheidstaak voor tappunten te zorgen, heel heel misschien nog in publieke ruimten zoals een park (liever niet aangezien je overal goedkope flesjes water kan halen of je eigen op de toilet kan bijvullen).quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zal er niet goedkoper van worden als je de constructie uitbreidt met een toonbank en personeel om flesjes te vullen.
Volgens mij gaat het in de OP erom dat het festival zelf iets moet regelen. Dat komt dus voor rekening van de bezoeker, niet de belastingbetaler.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is gewoon geen overheidstaak voor tappunten te zorgen, heel heel misschien nog in publieke ruimten zoals een park (liever niet aangezien je overal goedkope flesjes water kan halen of je eigen op de toilet kan bijvullen).
Sowieso geen overheidstaak op privaat terrein voor private evenementen. Mensen moeten gewoon eens stoppen met dat gejank en festivals die geen water of te duur water regelen boycotten. Anders kan de gemeentelijke belastingen weer eens verder omhoog.
Het was in de geest van de discussie van dit topic waar veel mensen pleitten voor tappunten gefinancierd met publiek geld. OP wordt gesteld dat festival iets moet regelen vanuit overheidsdruk wat een verkeerd incentive is omdat je halfgare oplossingen krijgt met veel regeldruk. Consumenten moeten maar lekker met hun voeten gaan stemmen,.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het in de OP erom dat het festival zelf iets moet regelen. Dat komt dus voor rekening van de bezoeker, niet de belastingbetaler.
Godverdomme man, nog nooit zo extra veel D66/Groenlinks gezien in 1 reactie. Geef jouw geld verplicht af voor kunst want dat is beter voor jou uiteindelijk. HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAquote:In het voorbeeld van mijn plaatje is het wat anders, want dat festivalletje wordt sowieso voor een flink deel betaald door de gemeente (ter ondersteuning van experimentele kunst, hetgeen zich trouwens ook terugbetaalt via de invloed op het vestigingsklimaat).
De markt is niet altijd de oplossing. M.i. is elk flesje plat bronwater dat er in Nederland wordt verkocht een teken van marktfalen. En elk ander drankje dat wordt verkocht met als enige reden dat er slechts bronwater in flesjes en geen kraanwater beschikbaar is ook.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het was in de geest van de discussie van dit topic waar veel mensen pleitten voor tappunten gefinancierd met publiek geld. OP wordt gesteld dat festival iets moet regelen vanuit overheidsdruk wat een verkeerd incentive is omdat je halfgare oplossingen krijgt met veel regeldruk. Consumenten moeten maar lekker met hun voeten gaan stemmen,.
Nee, beter voor de stad. Als stad wil je de slimme professionals en de elite aantrekken die nodig zijn voor economisch succes, maar die willen niet wonen in een vieze stinkstad waar je groen en cultuur met een vergrootglas moet zoeken.quote:[..]
Godverdomme man, nog nooit zo extra veel D66/Groenlinks gezien in 1 reactie. Geef jouw geld verplicht af voor kunst want dat is beter voor jou uiteindelijk. HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Dat is geen marktfalen het toont slechts twee dingen aan Coca Cola en Pepsi (marktleiders verkoop "bronwater") zijn meesters in marketing en de gemiddelde consument is debiel. Daarnaast is de markt meer dan alleen zo goed mogelijk het beste product regelen. No way dat jij 3 euro voor een 1,5 liter cola fles zou betalen. Maar zondag om 19.00 bij de 24uurs pomp wellicht wel. P van plaatsquote:Op zaterdag 6 september 2014 00:50 schreef Igen het volgende:
[..]
De markt is niet altijd de oplossing. M.i. is elk flesje plat bronwater dat er in Nederland wordt verkocht een teken van marktfalen. En elk ander drankje dat wordt verkocht met als enige reden dat er slechts bronwater in flesjes en geen kraanwater beschikbaar is ook.
Ja dat die onzin weer de GL/D66 elite weet wat goed voor u is. Jammer dat ze compleet zijn doorgeslagen met die onzin en extreme dure kunst zonder bezoekers ook gewoon betalen. Geef het geld terug aan de consumenten en ze zullen hun eigen dingen regelen. Daar is geen overheid voor nodig die ons als kleine kinderen ziet.quote:Nee, beter voor de stad. Als stad wil je de slimme professionals en de elite aantrekken die nodig zijn voor economisch succes, maar die willen niet wonen in een vieze stinkstad waar je groen en cultuur met een vergrootglas moet zoeken.
Ik kom niet vaak op festivals. Maar als ze er bekertjes kraanwater zouden verkopen met dezelfde winstmarge als op de andere drankjes, dan zou er al veel gewonnen zijn. Want het is een nutteloos, inefficiënt en milieuonvriendelijk proces om water van ver weg in flesjes te stoppen en met vrachtauto's te transporteren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is geen marktfalen het toont slechts twee dingen aan Coca Cola en Pepsi (marktleiders verkoop "bronwater") zijn meesters in marketing en de gemiddelde consument is debiel. Daarnaast is de markt meer dan alleen zo goed mogelijk het beste product regelen. No way dat jij 3 euro voor een 1,5 liter cola fles zou betalen. Maar zondag om 19.00 bij de 24uurs pomp wellicht wel. P van plaats.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de markt faalt omdat de consument water wil maar dit niet geleverd wordt (slechts heel duur). Wel de harde feiten zijn dat mensen dit blijkbaar gewoon betalen op de meeste festivals. Festivals die er niet mee weg komen hebben allang goedkoop water
Het is geen betutteling. Het gaat erom dat overheden zelf ook aan onderlinge concurrentie blootgesteld zijn en zich dus ondernemend moeten opstellen. Dat lijkt mij juist iets dat je als rechts persoon zou moeten aanmoedigen.quote:[..]
Ja dat die onzin weer de GL/D66 elite weet wat goed voor u is. Jammer dat ze compleet zijn doorgeslagen met die onzin en extreme dure kunst zonder bezoekers ook gewoon betalen. Geef het geld terug aan de consumenten en ze zullen hun eigen dingen regelen. Daar is geen overheid voor nodig die ons als kleine kinderen ziet.
Vooral achter de grotere festivals zitten professionals die exact uitrekenen waarmee ze het meeste geld verdienen. Dat is marktwerking dat gaat puur om geld te verdienen. Blijkbaar is het vanuit deze optiek goedkoper voor ze flesjes over de halve wereld te slepen (alhoewel dit in de praktijk meevalt).quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik kom niet vaak op festivals. Maar als ze er bekertjes kraanwater zouden verkopen met dezelfde winstmarge als op de andere drankjes, dan zou er al veel gewonnen zijn. Want het is een nutteloos, inefficiënt en milieuonvriendelijk proces om water van ver weg in flesjes te stoppen en met vrachtauto's te transporteren.
Als rechts persoon spreekt mij maar 1 ding aan. Minder overheid, minder regels, meer vrijheid. Ik heb laatst een stagair een kaart van het hele restaurant moeten laten tekenen omdat we de bar een meter hebben ingekort.quote:Het is geen betutteling. Het gaat erom dat overheden zelf ook aan onderlinge concurrentie blootgesteld zijn en zich dus ondernemend moeten opstellen. Dat lijkt mij juist iets dat je als rechts persoon zou moeten aanmoedigen.
Ik zie het ook als vrijheid om, door met de voeten te stemmen, te kunnen kiezen voor meer overheid en meer regels. Laat die kleine overheid met weinig regels zich ook maar lekker op de markt bewijzen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als rechts persoon spreekt mij maar 1 ding aan. Minder overheid, minder regels, meer vrijheid. Ik heb laatst een stagair een kaart van het hele restaurant moeten laten tekenen omdat we de bar een meter hebben ingekort.![]()
![]()
![]()
Dat is de praktijk wat regeltjes doen.
Overheden hebben monopoly's door middel van geweld dat we in een democratie leven maakt daar weinig aan uit. Ik MOET betalen voor een dienst/product ook al heb ik daar geen behoefte aan. Dat heeft niks met de markt de maken en is immoreel.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie het ook als vrijheid om, door met de voeten te stemmen, te kunnen kiezen voor meer overheid en meer regels. Laat die kleine overheid met weinig regels zich ook maar lekker op de markt bewijzen.
Eerder ondanks ongelooflijk veel stemvee wat afhankelijk is van linkse partijen en zo hun geld maandelijks krijgen. Ze komen er trouwens wonen vanwege keihard kapitalisme (er zijn banen)quote:En Amsterdam doet het wat dat betreft prima. Kijk maar hoeveel hoogopgeleide hipsters maar wat graag in Amsterdam komen wonen, mede dankzij alle betutteling en regeltjes.
Nee, het is net andersom. Die banen komen er omdat de productiefactoren, in dit geval qua human resources, gunstig zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Eerder ondanks ongelooflijk veel stemvee wat afhankelijk is van linkse partijen en zo hun geld maandelijks krijgen. Ze komen er trouwens wonen vanwege keihard kapitalisme (er zijn banen)
Het is keihard kapitalisme wat voor overheidsonzin betaalt. Waar banen zijn komen de mensen wel de rest komt op de tweede plek. Trouwens heel veel mensen kunnen alleen maar wonen in Amsterdam omdat ik maandelijks aan mee betaal. Vind je dat moreel juist? Waarom moet ik (woonachtig in Emmen) meebetalen aan iemand in Amsterdam?quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het is net andersom. Die banen komen er omdat de productiefactoren, in dit geval qua human resources, gunstig zijn.
Wat jij hier noemt is totaal niet van toepassingen op vele festivals. Dat zijn gewoon commerciële organisaties die geen subsidie krijgen maar gewoon moeten voldoen aan de vergunningseisen van de gemeente waar ze hun feestje willen organiseren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Overheden hebben monopoly's door middel van geweld dat we in een democratie leven maakt daar weinig aan uit. Ik MOET betalen voor een dienst/product ook al heb ik daar geen behoefte aan. Dat heeft niks met de markt de maken en is immoreel.
Lees de hele discussie i.p.v. dit cherrypicking. Je reactie in de grotere context gaat nergens over.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat jij hier noemt is totaal niet van toepassingen op vele festivals. Dat zijn gewoon commerciële organisaties die geen subsidie krijgen maar gewoon moeten voldoen aan de vergunningseisen van de gemeente waar ze hun feestje willen organiseren.
Dit is geen cherrypicking, mijn reactie gaat gewoon over de specifieke situatie. Dat jij deze in een voor dit nieuwsbericht niet-relevante grotere context plaats is jouw fout. Als je een discussie wilt over de zin en onzin van belastingen en het via ons belastingstelstel betalen voor diensten voor anderen waar jij geen gebruik van maakt zijn daar betere topics voor.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lees de hele discussie i.p.v. dit cherrypicking. Je reactie in de grotere context gaat nergens over.
Aan de andere kant, nu water gratis wordt heb en houd ik meer geld over voor "luxe" drankjesquote:Op maandag 8 september 2014 11:27 schreef LelijKnap het volgende:
Tja, voor vele feesten is water toch wel echt de grootste bron van inkomen. Wat mij betreft hadden ze beter een prijsafspraak kunnen maken. In plaats van 4/5 euro een prijs van een biertje, 2.50 oid.
Dat is waar, maar drugsgebruikers zullen daar niet of veel minder behoeften aan hebben. Vraag is hoeveel mensen wel tov aantal watergebruikers.quote:Op maandag 8 september 2014 11:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aan de andere kant, nu water gratis wordt heb en houd ik meer geld over voor "luxe" drankjes
Geldt dit ook voor shoppende vrouwen op een tropische middag in de koopgoot?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Is de koopgoot een afgesloten festival terrein?quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor shoppende vrouwen op een tropische middag in de koopgoot?
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is de koopgoot een afgesloten festival terrein?
http://kraanwatertappunte(...)ertjes-in-nederland/quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja en dat is het hem nu juist. Niet 'gewoon' te koop.quote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Bovendien zijn dranken op een afgesloten festivalterrein gewoon te koop.
Als je naar de Koopgoot gaat kun je gewoon een 1,5 literfles met kraanwater in je tas douwen. Dat mag op een festival niet.quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ligt ook aan het festival. Op een festival als Lowlands (waar trouwens al een jaar of 20 gratis drinkwater te krijgen is) zal er relatief veel bier worden gedronken / weinig drugs worden gebruikt. Lijkt me dat bij bepaalde feesten de verhouding bier / drugs heel anders ligt en er dan meer geld wordt verloren op het niet kunnen verkopen van water. Aan de andere kant; als je je niet kan vinden in de vergunningsvoorwaarden kun je naar een andere gemeente.quote:Op maandag 8 september 2014 11:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is waar, maar drugsgebruikers zullen daar niet of veel minder behoeften aan hebben. Vraag is hoeveel mensen wel tov aantal watergebruikers.
Nouja, niet gewoon te koop. Water is te koop a 2,60 in een piepklein bekertje. Dat is niet erg als het gewoon een graad of 15 a 20 is en je gewoon aan het bier gaat, maar bij een hittegolf waar het 40 graden kan worden is het raadzaam om veel water te drinken... dan heb je het dus niet meer over "gewoon".quote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Bovendien zijn dranken op een afgesloten festivalterrein gewoon te koop.
Lieten ze dat invliegen vanuit de Himalaya of zo?quote:Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef Den_Haag het volgende:
2,60?laatste festival ging het richting de 6 euro voor een halve liter flesje water
Ga je dan bijna vanuit, maar nee. Die mooie blauw flesjes van Spaquote:Op maandag 8 september 2014 17:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lieten ze dat invliegen vanuit de Himalaya of zo?
bekertje is 0,25 l dus komt wel overeenquote:Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef Den_Haag het volgende:
2,60?laatste festival ging het richting de 6 euro voor een halve liter flesje water
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |