Het is gewoon geen overheidstaak voor tappunten te zorgen, heel heel misschien nog in publieke ruimten zoals een park (liever niet aangezien je overal goedkope flesjes water kan halen of je eigen op de toilet kan bijvullen).quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zal er niet goedkoper van worden als je de constructie uitbreidt met een toonbank en personeel om flesjes te vullen.
Volgens mij gaat het in de OP erom dat het festival zelf iets moet regelen. Dat komt dus voor rekening van de bezoeker, niet de belastingbetaler.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is gewoon geen overheidstaak voor tappunten te zorgen, heel heel misschien nog in publieke ruimten zoals een park (liever niet aangezien je overal goedkope flesjes water kan halen of je eigen op de toilet kan bijvullen).
Sowieso geen overheidstaak op privaat terrein voor private evenementen. Mensen moeten gewoon eens stoppen met dat gejank en festivals die geen water of te duur water regelen boycotten. Anders kan de gemeentelijke belastingen weer eens verder omhoog.
Het was in de geest van de discussie van dit topic waar veel mensen pleitten voor tappunten gefinancierd met publiek geld. OP wordt gesteld dat festival iets moet regelen vanuit overheidsdruk wat een verkeerd incentive is omdat je halfgare oplossingen krijgt met veel regeldruk. Consumenten moeten maar lekker met hun voeten gaan stemmen,.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het in de OP erom dat het festival zelf iets moet regelen. Dat komt dus voor rekening van de bezoeker, niet de belastingbetaler.
Godverdomme man, nog nooit zo extra veel D66/Groenlinks gezien in 1 reactie. Geef jouw geld verplicht af voor kunst want dat is beter voor jou uiteindelijk. HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAquote:In het voorbeeld van mijn plaatje is het wat anders, want dat festivalletje wordt sowieso voor een flink deel betaald door de gemeente (ter ondersteuning van experimentele kunst, hetgeen zich trouwens ook terugbetaalt via de invloed op het vestigingsklimaat).
De markt is niet altijd de oplossing. M.i. is elk flesje plat bronwater dat er in Nederland wordt verkocht een teken van marktfalen. En elk ander drankje dat wordt verkocht met als enige reden dat er slechts bronwater in flesjes en geen kraanwater beschikbaar is ook.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het was in de geest van de discussie van dit topic waar veel mensen pleitten voor tappunten gefinancierd met publiek geld. OP wordt gesteld dat festival iets moet regelen vanuit overheidsdruk wat een verkeerd incentive is omdat je halfgare oplossingen krijgt met veel regeldruk. Consumenten moeten maar lekker met hun voeten gaan stemmen,.
Nee, beter voor de stad. Als stad wil je de slimme professionals en de elite aantrekken die nodig zijn voor economisch succes, maar die willen niet wonen in een vieze stinkstad waar je groen en cultuur met een vergrootglas moet zoeken.quote:[..]
Godverdomme man, nog nooit zo extra veel D66/Groenlinks gezien in 1 reactie. Geef jouw geld verplicht af voor kunst want dat is beter voor jou uiteindelijk. HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Dat is geen marktfalen het toont slechts twee dingen aan Coca Cola en Pepsi (marktleiders verkoop "bronwater") zijn meesters in marketing en de gemiddelde consument is debiel. Daarnaast is de markt meer dan alleen zo goed mogelijk het beste product regelen. No way dat jij 3 euro voor een 1,5 liter cola fles zou betalen. Maar zondag om 19.00 bij de 24uurs pomp wellicht wel. P van plaatsquote:Op zaterdag 6 september 2014 00:50 schreef Igen het volgende:
[..]
De markt is niet altijd de oplossing. M.i. is elk flesje plat bronwater dat er in Nederland wordt verkocht een teken van marktfalen. En elk ander drankje dat wordt verkocht met als enige reden dat er slechts bronwater in flesjes en geen kraanwater beschikbaar is ook.
Ja dat die onzin weer de GL/D66 elite weet wat goed voor u is. Jammer dat ze compleet zijn doorgeslagen met die onzin en extreme dure kunst zonder bezoekers ook gewoon betalen. Geef het geld terug aan de consumenten en ze zullen hun eigen dingen regelen. Daar is geen overheid voor nodig die ons als kleine kinderen ziet.quote:Nee, beter voor de stad. Als stad wil je de slimme professionals en de elite aantrekken die nodig zijn voor economisch succes, maar die willen niet wonen in een vieze stinkstad waar je groen en cultuur met een vergrootglas moet zoeken.
Ik kom niet vaak op festivals. Maar als ze er bekertjes kraanwater zouden verkopen met dezelfde winstmarge als op de andere drankjes, dan zou er al veel gewonnen zijn. Want het is een nutteloos, inefficiënt en milieuonvriendelijk proces om water van ver weg in flesjes te stoppen en met vrachtauto's te transporteren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is geen marktfalen het toont slechts twee dingen aan Coca Cola en Pepsi (marktleiders verkoop "bronwater") zijn meesters in marketing en de gemiddelde consument is debiel. Daarnaast is de markt meer dan alleen zo goed mogelijk het beste product regelen. No way dat jij 3 euro voor een 1,5 liter cola fles zou betalen. Maar zondag om 19.00 bij de 24uurs pomp wellicht wel. P van plaats.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de markt faalt omdat de consument water wil maar dit niet geleverd wordt (slechts heel duur). Wel de harde feiten zijn dat mensen dit blijkbaar gewoon betalen op de meeste festivals. Festivals die er niet mee weg komen hebben allang goedkoop water
Het is geen betutteling. Het gaat erom dat overheden zelf ook aan onderlinge concurrentie blootgesteld zijn en zich dus ondernemend moeten opstellen. Dat lijkt mij juist iets dat je als rechts persoon zou moeten aanmoedigen.quote:[..]
Ja dat die onzin weer de GL/D66 elite weet wat goed voor u is. Jammer dat ze compleet zijn doorgeslagen met die onzin en extreme dure kunst zonder bezoekers ook gewoon betalen. Geef het geld terug aan de consumenten en ze zullen hun eigen dingen regelen. Daar is geen overheid voor nodig die ons als kleine kinderen ziet.
Vooral achter de grotere festivals zitten professionals die exact uitrekenen waarmee ze het meeste geld verdienen. Dat is marktwerking dat gaat puur om geld te verdienen. Blijkbaar is het vanuit deze optiek goedkoper voor ze flesjes over de halve wereld te slepen (alhoewel dit in de praktijk meevalt).quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik kom niet vaak op festivals. Maar als ze er bekertjes kraanwater zouden verkopen met dezelfde winstmarge als op de andere drankjes, dan zou er al veel gewonnen zijn. Want het is een nutteloos, inefficiënt en milieuonvriendelijk proces om water van ver weg in flesjes te stoppen en met vrachtauto's te transporteren.
Als rechts persoon spreekt mij maar 1 ding aan. Minder overheid, minder regels, meer vrijheid. Ik heb laatst een stagair een kaart van het hele restaurant moeten laten tekenen omdat we de bar een meter hebben ingekort.quote:Het is geen betutteling. Het gaat erom dat overheden zelf ook aan onderlinge concurrentie blootgesteld zijn en zich dus ondernemend moeten opstellen. Dat lijkt mij juist iets dat je als rechts persoon zou moeten aanmoedigen.
Ik zie het ook als vrijheid om, door met de voeten te stemmen, te kunnen kiezen voor meer overheid en meer regels. Laat die kleine overheid met weinig regels zich ook maar lekker op de markt bewijzen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als rechts persoon spreekt mij maar 1 ding aan. Minder overheid, minder regels, meer vrijheid. Ik heb laatst een stagair een kaart van het hele restaurant moeten laten tekenen omdat we de bar een meter hebben ingekort.![]()
![]()
![]()
Dat is de praktijk wat regeltjes doen.
Overheden hebben monopoly's door middel van geweld dat we in een democratie leven maakt daar weinig aan uit. Ik MOET betalen voor een dienst/product ook al heb ik daar geen behoefte aan. Dat heeft niks met de markt de maken en is immoreel.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie het ook als vrijheid om, door met de voeten te stemmen, te kunnen kiezen voor meer overheid en meer regels. Laat die kleine overheid met weinig regels zich ook maar lekker op de markt bewijzen.
Eerder ondanks ongelooflijk veel stemvee wat afhankelijk is van linkse partijen en zo hun geld maandelijks krijgen. Ze komen er trouwens wonen vanwege keihard kapitalisme (er zijn banen)quote:En Amsterdam doet het wat dat betreft prima. Kijk maar hoeveel hoogopgeleide hipsters maar wat graag in Amsterdam komen wonen, mede dankzij alle betutteling en regeltjes.
Nee, het is net andersom. Die banen komen er omdat de productiefactoren, in dit geval qua human resources, gunstig zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Eerder ondanks ongelooflijk veel stemvee wat afhankelijk is van linkse partijen en zo hun geld maandelijks krijgen. Ze komen er trouwens wonen vanwege keihard kapitalisme (er zijn banen)
Het is keihard kapitalisme wat voor overheidsonzin betaalt. Waar banen zijn komen de mensen wel de rest komt op de tweede plek. Trouwens heel veel mensen kunnen alleen maar wonen in Amsterdam omdat ik maandelijks aan mee betaal. Vind je dat moreel juist? Waarom moet ik (woonachtig in Emmen) meebetalen aan iemand in Amsterdam?quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het is net andersom. Die banen komen er omdat de productiefactoren, in dit geval qua human resources, gunstig zijn.
Wat jij hier noemt is totaal niet van toepassingen op vele festivals. Dat zijn gewoon commerciële organisaties die geen subsidie krijgen maar gewoon moeten voldoen aan de vergunningseisen van de gemeente waar ze hun feestje willen organiseren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Overheden hebben monopoly's door middel van geweld dat we in een democratie leven maakt daar weinig aan uit. Ik MOET betalen voor een dienst/product ook al heb ik daar geen behoefte aan. Dat heeft niks met de markt de maken en is immoreel.
Lees de hele discussie i.p.v. dit cherrypicking. Je reactie in de grotere context gaat nergens over.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat jij hier noemt is totaal niet van toepassingen op vele festivals. Dat zijn gewoon commerciële organisaties die geen subsidie krijgen maar gewoon moeten voldoen aan de vergunningseisen van de gemeente waar ze hun feestje willen organiseren.
Dit is geen cherrypicking, mijn reactie gaat gewoon over de specifieke situatie. Dat jij deze in een voor dit nieuwsbericht niet-relevante grotere context plaats is jouw fout. Als je een discussie wilt over de zin en onzin van belastingen en het via ons belastingstelstel betalen voor diensten voor anderen waar jij geen gebruik van maakt zijn daar betere topics voor.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lees de hele discussie i.p.v. dit cherrypicking. Je reactie in de grotere context gaat nergens over.
Aan de andere kant, nu water gratis wordt heb en houd ik meer geld over voor "luxe" drankjesquote:Op maandag 8 september 2014 11:27 schreef LelijKnap het volgende:
Tja, voor vele feesten is water toch wel echt de grootste bron van inkomen. Wat mij betreft hadden ze beter een prijsafspraak kunnen maken. In plaats van 4/5 euro een prijs van een biertje, 2.50 oid.
Dat is waar, maar drugsgebruikers zullen daar niet of veel minder behoeften aan hebben. Vraag is hoeveel mensen wel tov aantal watergebruikers.quote:Op maandag 8 september 2014 11:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aan de andere kant, nu water gratis wordt heb en houd ik meer geld over voor "luxe" drankjes
Geldt dit ook voor shoppende vrouwen op een tropische middag in de koopgoot?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Is de koopgoot een afgesloten festival terrein?quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor shoppende vrouwen op een tropische middag in de koopgoot?
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is de koopgoot een afgesloten festival terrein?
http://kraanwatertappunte(...)ertjes-in-nederland/quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja en dat is het hem nu juist. Niet 'gewoon' te koop.quote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Bovendien zijn dranken op een afgesloten festivalterrein gewoon te koop.
Als je naar de Koopgoot gaat kun je gewoon een 1,5 literfles met kraanwater in je tas douwen. Dat mag op een festival niet.quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ligt ook aan het festival. Op een festival als Lowlands (waar trouwens al een jaar of 20 gratis drinkwater te krijgen is) zal er relatief veel bier worden gedronken / weinig drugs worden gebruikt. Lijkt me dat bij bepaalde feesten de verhouding bier / drugs heel anders ligt en er dan meer geld wordt verloren op het niet kunnen verkopen van water. Aan de andere kant; als je je niet kan vinden in de vergunningsvoorwaarden kun je naar een andere gemeente.quote:Op maandag 8 september 2014 11:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is waar, maar drugsgebruikers zullen daar niet of veel minder behoeften aan hebben. Vraag is hoeveel mensen wel tov aantal watergebruikers.
Nouja, niet gewoon te koop. Water is te koop a 2,60 in een piepklein bekertje. Dat is niet erg als het gewoon een graad of 15 a 20 is en je gewoon aan het bier gaat, maar bij een hittegolf waar het 40 graden kan worden is het raadzaam om veel water te drinken... dan heb je het dus niet meer over "gewoon".quote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Bovendien zijn dranken op een afgesloten festivalterrein gewoon te koop.
Lieten ze dat invliegen vanuit de Himalaya of zo?quote:Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef Den_Haag het volgende:
2,60?laatste festival ging het richting de 6 euro voor een halve liter flesje water
Ga je dan bijna vanuit, maar nee. Die mooie blauw flesjes van Spaquote:Op maandag 8 september 2014 17:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lieten ze dat invliegen vanuit de Himalaya of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |