Nee, het is net andersom. Die banen komen er omdat de productiefactoren, in dit geval qua human resources, gunstig zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Eerder ondanks ongelooflijk veel stemvee wat afhankelijk is van linkse partijen en zo hun geld maandelijks krijgen. Ze komen er trouwens wonen vanwege keihard kapitalisme (er zijn banen)
Het is keihard kapitalisme wat voor overheidsonzin betaalt. Waar banen zijn komen de mensen wel de rest komt op de tweede plek. Trouwens heel veel mensen kunnen alleen maar wonen in Amsterdam omdat ik maandelijks aan mee betaal. Vind je dat moreel juist? Waarom moet ik (woonachtig in Emmen) meebetalen aan iemand in Amsterdam?quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het is net andersom. Die banen komen er omdat de productiefactoren, in dit geval qua human resources, gunstig zijn.
Wat jij hier noemt is totaal niet van toepassingen op vele festivals. Dat zijn gewoon commerciële organisaties die geen subsidie krijgen maar gewoon moeten voldoen aan de vergunningseisen van de gemeente waar ze hun feestje willen organiseren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Overheden hebben monopoly's door middel van geweld dat we in een democratie leven maakt daar weinig aan uit. Ik MOET betalen voor een dienst/product ook al heb ik daar geen behoefte aan. Dat heeft niks met de markt de maken en is immoreel.
Lees de hele discussie i.p.v. dit cherrypicking. Je reactie in de grotere context gaat nergens over.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat jij hier noemt is totaal niet van toepassingen op vele festivals. Dat zijn gewoon commerciële organisaties die geen subsidie krijgen maar gewoon moeten voldoen aan de vergunningseisen van de gemeente waar ze hun feestje willen organiseren.
Dit is geen cherrypicking, mijn reactie gaat gewoon over de specifieke situatie. Dat jij deze in een voor dit nieuwsbericht niet-relevante grotere context plaats is jouw fout. Als je een discussie wilt over de zin en onzin van belastingen en het via ons belastingstelstel betalen voor diensten voor anderen waar jij geen gebruik van maakt zijn daar betere topics voor.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lees de hele discussie i.p.v. dit cherrypicking. Je reactie in de grotere context gaat nergens over.
Aan de andere kant, nu water gratis wordt heb en houd ik meer geld over voor "luxe" drankjesquote:Op maandag 8 september 2014 11:27 schreef LelijKnap het volgende:
Tja, voor vele feesten is water toch wel echt de grootste bron van inkomen. Wat mij betreft hadden ze beter een prijsafspraak kunnen maken. In plaats van 4/5 euro een prijs van een biertje, 2.50 oid.
Dat is waar, maar drugsgebruikers zullen daar niet of veel minder behoeften aan hebben. Vraag is hoeveel mensen wel tov aantal watergebruikers.quote:Op maandag 8 september 2014 11:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aan de andere kant, nu water gratis wordt heb en houd ik meer geld over voor "luxe" drankjes
Geldt dit ook voor shoppende vrouwen op een tropische middag in de koopgoot?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Is de koopgoot een afgesloten festival terrein?quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor shoppende vrouwen op een tropische middag in de koopgoot?
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is de koopgoot een afgesloten festival terrein?
http://kraanwatertappunte(...)ertjes-in-nederland/quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja en dat is het hem nu juist. Niet 'gewoon' te koop.quote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Bovendien zijn dranken op een afgesloten festivalterrein gewoon te koop.
Als je naar de Koopgoot gaat kun je gewoon een 1,5 literfles met kraanwater in je tas douwen. Dat mag op een festival niet.quote:Op maandag 8 september 2014 11:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ligt ook aan het festival. Op een festival als Lowlands (waar trouwens al een jaar of 20 gratis drinkwater te krijgen is) zal er relatief veel bier worden gedronken / weinig drugs worden gebruikt. Lijkt me dat bij bepaalde feesten de verhouding bier / drugs heel anders ligt en er dan meer geld wordt verloren op het niet kunnen verkopen van water. Aan de andere kant; als je je niet kan vinden in de vergunningsvoorwaarden kun je naar een andere gemeente.quote:Op maandag 8 september 2014 11:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is waar, maar drugsgebruikers zullen daar niet of veel minder behoeften aan hebben. Vraag is hoeveel mensen wel tov aantal watergebruikers.
Nouja, niet gewoon te koop. Water is te koop a 2,60 in een piepklein bekertje. Dat is niet erg als het gewoon een graad of 15 a 20 is en je gewoon aan het bier gaat, maar bij een hittegolf waar het 40 graden kan worden is het raadzaam om veel water te drinken... dan heb je het dus niet meer over "gewoon".quote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik reageerde op: Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn.
Bovendien zijn dranken op een afgesloten festivalterrein gewoon te koop.
Lieten ze dat invliegen vanuit de Himalaya of zo?quote:Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef Den_Haag het volgende:
2,60?laatste festival ging het richting de 6 euro voor een halve liter flesje water
Ga je dan bijna vanuit, maar nee. Die mooie blauw flesjes van Spaquote:Op maandag 8 september 2014 17:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lieten ze dat invliegen vanuit de Himalaya of zo?
bekertje is 0,25 l dus komt wel overeenquote:Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef Den_Haag het volgende:
2,60?laatste festival ging het richting de 6 euro voor een halve liter flesje water
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |