abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143890169
Festivalorganisatoren krijgen eind dit jaar alleen nog een vergunning om hun evenement in de gemeente Amsterdam te houden als bezoekers hun flesjes of bekers gratis mogen bijvullen met water.

Dat heeft het college van B&W laten weten na vragen van de VVD, meldt Het Parool. Gemeenteraadslid Daniël van Ree diende in juni vragen in na klachten van bezoekers.
Na afloop van het festival Amsterdam Open Air lieten veel bezoekers hun ongenoegen blijken omdat ze door de beveiliging gehinderd zouden zijn om hun flesjes bij te vullen.

Ook op andere festivals zou het bezoekers niet toegestaan zijn gratis water te drinken, liet de VVD weten. "Festivalbezoekers leveren op een afgesloten terrein enorme inspanningen, vaak in de brandende zon", aldus Van Ree.

"Deze groep moet beschermd worden tegen uitdroging en uitputting." Bovendien zijn festivals het wettelijk verplicht om meerdere waterbronnen op het terrein te hebben. Drinkwaterbedrijf Vitens laat weten blij te zijn met de beslissing en wijst op een eerder onderzoek verricht door TNS Nipo.

Signaal
Daaruit zou blijken dat 75 procent van de festivalbezoekers vindt dat er richtlijnen moeten komen over drinkwater op festivals. "De gemeente Amsterdam geeft een belangrijk en sterk signaal af met haar beslissing", zegt Lieve Declercq, directievoorzitter van Vitens.
"We zien dit als een landelijk signaal en hopen dat andere kraanwatergemeenten het goede voorbeeld van Amsterdam zullen volgen. Kraanwater is een eerste levensbehoefte en moet altijd gewoon beschikbaar zijn." Volgens Vitens klaagt ruim de helft van de bezoekers over de beschikbaarheid van kraanwater op festivals.

Bron

Goede zaak.
pi_143890201
Gaan ze verder op de ID&T / Qdance / B2S-stijl. Geen water in rekening brengen? Mooi, niemand eigen flesjes e.d. het terrein op en we verkopen zakken met een clip voor 6 euro

_O_

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2014 19:06:52 ]
pi_143890213
Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
pi_143890227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
Wat voor pauperfestivals ga jij heen dan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2014 19:07:23 ]
pi_143890257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
Wtf belachelijk.
pi_143890316
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:07 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Wat voor pauperfestivals ga jij heen dan
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.
pi_143890333
Goede zaak, sta je daar met je xtc-bekkie, mag je 4¤ neertellen voor een lullig flesje chaudfontaine.
pi_143890432
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.
Ik heb nog geen een festival bezocht waar zeep door het kraanwater werd gemixt nee

Overigens ga ik alleen naar hardstyle/hardcoreachtige feesten met 40.000+ man publiek

Doet me wel denken: is dat waarom al die lowlands, pukkelpop, pinkpopachtige figuren zo'n hippieuiterlijk hebben? Niet teveel lijm gesnoven, maar teveel zeep gedronken _O-
pi_143890451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.
pi_143890452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Franknfurter het volgende:
Goede zaak, sta je daar met je xtc-bekkie, mag je 4¤ neertellen voor een lullig flesje chaudfontaine.
Amsterdam Open Air en XTC, dan ben je echt bizar kansloos
pi_143890468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef manifold het volgende:

Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.
Correct ^O^ Ik moest daarom echt keihard lachen.
pi_143890501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef manifold het volgende:

Verontreinigen was uiteraard gechargeerd, er zal vast een logische reden achter zitten. Feit blijft dat een festival ook niet echt gemotiveerd is om het water voor de toiletten net zo te behandelen als drinkwaterkranen, terwijl die op vrijwel elk festival al dan niet als back-up aanwezig zijn.
pi_143890585
quote:
Moet ineens aan dit filmpje denken:
pi_143890743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verontreinigen was uiteraard gechargeerd, er zal vast een logische reden achter zitten. Feit blijft dat een festival ook niet echt gemotiveerd is om het water voor de toiletten net zo te behandelen als drinkwaterkranen, terwijl die op vrijwel elk festival al dan niet als back-up aanwezig zijn.
Gechargeerd? Ik denk dat je het woord "incorrect" bedoelt.

Op Pinkpop wordt bijvoorbeeld elk jaar gratis water uitgedeeld door het Limburgse Waterbedrijf.
pi_143890830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Helpmefok het volgende:
Gaan ze verder op de ID&T / Qdance / B2S-stijl. Geen water in rekening brengen? Mooi, niemand eigen flesjes e.d. het terrein op en we verkopen zakken met een clip voor 6 euro

_O_
Bij decibel kon je gewoon kraanwater tappen
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_143890986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:24 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Bij decibel kon je gewoon kraanwater tappen
Dat weet ik schat, maar je mocht geen flesjes het terrein op nemen. Moest je officieel zo'n zak met clip voor kopen of een flesje Chaudfontain en dat met je meedragen.
pi_143891237
Wat een onzin. Op een besloten festival dien je vaak geen eigen consumpties mee te nemen. Wat op het terrein geconsumeerd word moet je vaak gewoon afrekenen, dat weet je van tevoren. Om dan als een freeloader de ganse dag/avond gratis water te tappen (wat de organisator overigens gewoon af moet rekenen) vind ik niet vanzelfsprekend. Daarnaast lopen ze omzet mis omdat je minder consumpties koopt.

Als een festival zelf drinkkraantjes wil plaatsen vind ik dat top maar het moet geen verplichting worden. Zo ja dan mag de kaartprijs meestijgen.
pi_143891392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
Wat een onzin. Op een besloten festival dien je vaak geen eigen consumpties mee te nemen. Wat op het terrein geconsumeerd word moet je vaak gewoon afrekenen, dat weet je van tevoren. Om dan als een freeloader de ganse dag/avond gratis water te tappen (wat de organisator overigens gewoon af moet rekenen) vind ik niet vanzelfsprekend. Daarnaast lopen ze omzet mis omdat je minder consumpties koopt.

Als een festival zelf drinkkraantjes wil plaatsen vind ik dat top maar het moet geen verplichting worden. Zo ja dan mag de kaartprijs meestijgen.
:')
pi_143891551
quote:

Valt wel mee hoor, zoveel plaatsen ze er meestal ook weer niet en je moet vaak lang in de rij staan. En een biertje oid hoort er ook gewoon bij. Ik vind het een goed plan ^O^
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_143891812
quote:

quote:
Leidingwater kost ongeveer 1,35 euro per duizend liter water.
http://financieel.infonu.(...)een-liter-water.html
Reken daar dan nog wat installatiekosten e.d bij.
Nou, dat zal me een gigantische stijging van de kaartprijs zijn!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143892340
Top idee, dat wordt gezellig aansluiten achter een immense rij omdat er twee waterpunten op tienduizend bezoekers zijn
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:10:42 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143892511
Gewoon eens een jaartje niet naar festivals gaan, stem met je voeten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143892560
Zou onderhand tijd worden! Minimaal 4 euro voor een flesje water neertellen is volkomen van de pot gerukt.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_143892728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit dus, en de overheid mag het zeker weer oplossen met een bureaucratische monster. Met 150 regeltjes over het aanbieden van water.

Ga gewoon niet naar concerten waar ze het kut regelen. En sprekende organisaties aan in de sociale media.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:18:29 #25
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143892812
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Als festival heb je een zorgplicht. Als een van de bezoekers nokkie gaat moet je ze verzorgen. Het lijkt mij dan ook een dubieuze financiële beslissing om allerlei extra EHBO'ers in te moeten huren. Op die stomme flesjes pakt de fabrikant zelf namelijk ook al een aardige marge die niet naar het festival gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')