Wat voor pauperfestivals ga jij heen danquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
Wtf belachelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat voor pauperfestivals ga jij heen dan
Ik heb nog geen een festival bezocht waar zeep door het kraanwater werd gemixt neequote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.
Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.
Amsterdam Open Air en XTC, dan ben je echt bizar kansloosquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Franknfurter het volgende:
Goede zaak, sta je daar met je xtc-bekkie, mag je 4¤ neertellen voor een lullig flesje chaudfontaine.
Correctquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef manifold het volgende:
Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.
Verontreinigen was uiteraard gechargeerd, er zal vast een logische reden achter zitten. Feit blijft dat een festival ook niet echt gemotiveerd is om het water voor de toiletten net zo te behandelen als drinkwaterkranen, terwijl die op vrijwel elk festival al dan niet als back-up aanwezig zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef manifold het volgende:
Wat een onzin om te claimen dat die festivals het water verontreinigen. De reden dat vaak het water als niet drinkbaar staat aangegeven is omdat de leidingen en aansluitingen niet voldoen aan de eisen die daar aan gesteld worden voor water dat voor consumptie geschikt moet zijn.
Moet ineens aan dit filmpje denken:quote:Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
Gechargeerd? Ik denk dat je het woord "incorrect" bedoelt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verontreinigen was uiteraard gechargeerd, er zal vast een logische reden achter zitten. Feit blijft dat een festival ook niet echt gemotiveerd is om het water voor de toiletten net zo te behandelen als drinkwaterkranen, terwijl die op vrijwel elk festival al dan niet als back-up aanwezig zijn.
Bij decibel kon je gewoon kraanwater tappenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Helpmefok het volgende:
Gaan ze verder op de ID&T / Qdance / B2S-stijl. Geen water in rekening brengen? Mooi, niemand eigen flesjes e.d. het terrein op en we verkopen zakken met een clip voor 6 euro
Dat weet ik schat, maar je mocht geen flesjes het terrein op nemen. Moest je officieel zo'n zak met clip voor kopen of een flesje Chaudfontain en dat met je meedragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:24 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Bij decibel kon je gewoon kraanwater tappen
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
Wat een onzin. Op een besloten festival dien je vaak geen eigen consumpties mee te nemen. Wat op het terrein geconsumeerd word moet je vaak gewoon afrekenen, dat weet je van tevoren. Om dan als een freeloader de ganse dag/avond gratis water te tappen (wat de organisator overigens gewoon af moet rekenen) vind ik niet vanzelfsprekend. Daarnaast lopen ze omzet mis omdat je minder consumpties koopt.
Als een festival zelf drinkkraantjes wil plaatsen vind ik dat top maar het moet geen verplichting worden. Zo ja dan mag de kaartprijs meestijgen.
Valt wel mee hoor, zoveel plaatsen ze er meestal ook weer niet en je moet vaak lang in de rij staan. En een biertje oid hoort er ook gewoon bij. Ik vind het een goed planquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
Wat een onzin. Op een besloten festival dien je vaak geen eigen consumpties mee te nemen. Wat op het terrein geconsumeerd word moet je vaak gewoon afrekenen, dat weet je van tevoren. Om dan als een freeloader de ganse dag/avond gratis water te tappen (wat de organisator overigens gewoon af moet rekenen) vind ik niet vanzelfsprekend. Daarnaast lopen ze omzet mis omdat je minder consumpties koopt.
Als een festival zelf drinkkraantjes wil plaatsen vind ik dat top maar het moet geen verplichting worden. Zo ja dan mag de kaartprijs meestijgen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:33 schreef Silven het volgende:
http://financieel.infonu.(...)een-liter-water.htmlquote:Leidingwater kost ongeveer 1,35 euro per duizend liter water.
Dit dus, en de overheid mag het zeker weer oplossen met een bureaucratische monster. Met 150 regeltjes over het aanbieden van water.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon eens een jaartje niet naar festivals gaan, stem met je voeten
Als festival heb je een zorgplicht. Als een van de bezoekers nokkie gaat moet je ze verzorgen. Het lijkt mij dan ook een dubieuze financiële beslissing om allerlei extra EHBO'ers in te moeten huren. Op die stomme flesjes pakt de fabrikant zelf namelijk ook al een aardige marge die niet naar het festival gaat.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon eens een jaartje niet naar festivals gaan, stem met je voeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |