kom sinds 1998 op Lowlands en het gratis water is daar gewoon al sinds dat jaar prima drinkbaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Tchock het volgende:
Hulde! Veel te vaak doen festivals daar enorm karig over. De meeste verontreinigen zelfs het water in de toiletten met zeep zodat het niet drinkbaar is, en gratis water is lang niet overal te krijgen.
nee, als er gratis water beschikbaar is drink ik juist meer bier omdat ik weet dat de kater dan erg mee gaat vallen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je kraanwater gaat drinken, drinkt je iets anders niet...
Dus kraanwater beschikbaar stellen, kost de organisatie aan horecaomzet
zat bedrijven die dat willen sponsoren net als het berichtje uit de OPquote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:27 schreef jakosi het volgende:
Je kiest er zelf voor om naar een festival te gaan. Ook als de organisatoren niet van tevoren bekend maken wat water er zal kosten. Zal dat dan wel verplicht bekend moeten worden gemaakt of moeten mensen bij een hoge waterprijs dan maar beslissen weg te gaan (doen ze vast niet) of te blijven (waarschijnlijk, maar hebben ze zelf in de hand)?
En bovenstaande: je moet ook nog al die shit huren he, en controleren: leidingen, kraaninstallaties, etc.
Vind ik anders een prima oplossing, de bezoeker heeft de keuze of hij water of iets anders wil drinken. Vervolgens onbeperkt te vullen. Vind 6 euro wel prijzig, maar als je zo'n zak een euro of 2,5 maakt dan hoef je als festival niet eens geld bij te leggen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef Helpmefok het volgende:
Gaan ze verder op de ID&T / Qdance / B2S-stijl. Geen water in rekening brengen? Mooi, niemand eigen flesjes e.d. het terrein op en we verkopen zakken met een clip voor 6 euro
Als het 5 liter pp is dan praat je over 250.000 liter. Dat kost uitgaande van een prijs van 1,35 per 1000 liter (consumentenprijs) nog geen 350 euro. Sorry hoor, als je dat moet verrekenen in een kaartje dan praat je over een verhoging van 0,007quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:32 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Gaat volgens mij toch echt om Kraanwater beschikbaar stellen in dit artikel, en 1000 liter is 1,35.
Stel 50.000 man komen naar een festival. Kom je niet eens aan de 100 euro extra aan Kraanwater als je gemiddeld 1 liter per persoon.
Maar aan de andere kant, dat is 1 liter pp, in realiteit is dat wel meer. 5 liter pp is realistischer, is wel een stuk duurder dan, maar verreken dat in de prijs voor het kaartje en maak het wat duurder denk ik dan.
Dan kunnen ze prima water aanbieden met zo'n minimale stijging. Of flesjes verkopen met unlimited bijvullen, kan ook, gaat niemand over zeiken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als het 5 liter pp is dan praat je over 250.000 liter. Dat kost uitgaande van een prijs van 1,35 per 1000 liter (consumentenprijs) nog geen 350 euro. Sorry hoor, als je dat moet verrekenen in een kaartje dan praat je over een verhoging van 0,007
Reken dan gewoon 1 of 2 euro voor een hervulbaar flesje wat je op het terrein verkoopt.
dit is onzin. Op Lowlands kun je al 20 jaar gratis drinkwater tappen maar de muntjes worden er echt niet goedkoper door.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:37 schreef Meike26 het volgende:
Goede maatregel, als dit indd op alle festivals van kracht word, zouden ze alleen het water nog kunnen beconcureren met lagere prijzen voor bier en frisdrank... Oftewel, de muntjes worden goedkoper. 12 muntjes is iets van 30 euro? Maak het 24, simpele rekensom voor de bezoekers en hop... er worden meer muntjes verkocht.
De kosten om drinkwater op een festival aan te bieden zijn natuurlijk wel meer dan alleen het water. Er is een goede infrastructuur voor nodig, leidingen, tappunten etc.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 00:33 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Dan kunnen ze prima water aanbieden met zo'n minimale stijging. Of flesjes verkopen met unlimited bijvullen, kan ook, gaat niemand over zeiken.
Je vergeet gemiste drankinkomsten te verrekenen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als het 5 liter pp is dan praat je over 250.000 liter. Dat kost uitgaande van een prijs van 1,35 per 1000 liter (consumentenprijs) nog geen 350 euro. Sorry hoor, als je dat moet verrekenen in een kaartje dan praat je over een verhoging van 0,007
Reken dan gewoon 1 of 2 euro voor een hervulbaar flesje wat je op het terrein verkoopt.
En ik vergeet ook het aantal vechtpartijen en vernielingen wat zal dalen, minder kots wat op te ruimen is en minder inzet van ambulancepersoneel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:56 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je vergeet gemiste drankinkomsten te verrekenen.
Ja want als mensen moeten betalen voor consumpties drinkt men alleen alcohol houdende dranken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En ik vergeet ook het aantal vechtpartijen en vernielingen wat zal dalen, minder kots wat op te ruimen is en minder inzet van ambulancepersoneel.
Pillen zijn verboden op feesten. Als organisatie kun je niet uitgaan van inkomsten door gebruik van middelen die je zelf hebt verboden en verder illegaal zijn. Niet dat ze dat er niet bij inrekenen, vaak kun je met wat pillen of wiet op zak zo doorlopen, maar een flesje water of wat eten/pak kaugom mag dan weer nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja want als mensen moeten betalen voor consumpties drinkt men alleen alcohol houdende dranken.
Ik kan me goed voorstellen dat men op pillen feesten liever geen gratis water versterkt omdat ze dan met de horeca daar bijna geen omzet meer hebben.
Dat zijn vaak wel blijvende locaties? En niet zoals hier, voor alleen een festival van 1 of een paar dagen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:52 schreef Farenji het volgende:
Er zijn landen waar dit al lang uitstekend geregeld is. En dat zijn niet de meest voor de hand liggende landen. Bijvoorbeeld Iran. Daar zijn bij alle (toeristische) publiekstrekkers en op heel veel andere plekken punten waar je gratis koud(!) drinkwater kunt tappen. Okee, een festival zul je daar niet vinden, maar die waterpunten zijn wel erg prettig.
Wat een onzin, ik kom al 18 jaar op Werchter en het drinkwater is daar altijd prima. Zeker omdat het in dat weekend vaak heel heet is valt dat op. Anders drink ik namelijk geen water maar bier. Wij vullen op zo'n hete dag constant flessen met drinkwater om van te drinken en om over ons heen te gooien. Gaat prima!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je komt niet op festivals begrijp ik? Normaalste zaak van de wereld. Pinkpop, Pukkelpop, Rock Werchter, toch de grootste festivals van de Benelux. Op Pukkelpop komt het gratis drinkwater beschikbaar als het meerdere dagen warmer dan 30 graden is (wat natuurlijk volkomen absurd is). Pinkpop heeft de watervoorziening volgens mij beter geregeld.
Ik denk niet dat mensen water gaan drinken in plaats van bier...... Ik in ieder geval niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je kraanwater gaat drinken, drinkt je iets anders niet...
Dus kraanwater beschikbaar stellen, kost de organisatie aan horecaomzet
Over het algemeen blijvende locaties, bekende toeristenplekken etc. Zoals het graf van Hafez, het koninklijke paleis in Esfahan etc. Maar ook bij kortere evenementen (in het geval van Iran zijn dat dan in de regel religieuze evenementen) wordt er voor tappunten gezorgd zodat men niet uitdroogt. Dit zijn semi-verplaatsbare metalen units die het water koelen (en wss ook zuiveren).quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:38 schreef paddy het volgende:
Dat zijn vaak wel blijvende locaties? En niet zoals hier, voor alleen een festival van 1 of een paar dagen?
Die kosten kunnen per evenement erg meevallen als de eigenaren van de festivalterreinen hieraan meewerken. En als drinkwater een verplichte voorziening is, is de kans groot dat er druk komt vanuit de huurders (evenementen organisatoren) om hieraan mee te werken. Tegen een kleine huurverhoging van het terrein kan het terrein dan immers gewoon gehuurd worden inclusief watertappunten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De kosten om drinkwater op een festival aan te bieden zijn natuurlijk wel meer dan alleen het water. Er is een goede infrastructuur voor nodig, leidingen, tappunten etc.
Voedsel is bij min weten ook een 1e levensbehoefte.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het nodig omdat die commerciele geldwolven het niet zelf willen doen.
Water is eerste levensbehoefte en dient onbeperkt en schoon beschikbaar te zijn. Per flesje 4 euro moeten afrekenen is pure afzetterij en misdadig.
Kan best. Op Noorderzon in Groningen hebben ze het al een paar jaar:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zijn vaak wel blijvende locaties? En niet zoals hier, voor alleen een festival van 1 of een paar dagen?
Rotterdam heeft in het centrum ook watertappunten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan best. Op Noorderzon in Groningen hebben ze het al een paar jaar:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |