Is dit niet meer gebruikelijk ofzo?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:45 schreef Frag_adder het volgende:
Je geeft het antwoord zelf al "om het als excuus te gebruiken" en "om ergens bij te horen".
Voor veel gevallen geld dit, al hoeft het niet eens een excuus voor jezelf te zijn.
De "Mijn kind hoeft zich niet aan te passen aan anderen, anderen moeten zich juist aanpassen aan hem / haar. Hij /zij is autistisch / heeft ADHD" De keren dat ik dat in zo een vorm voorbij heb horen komen is echt schrikbarend.
Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD.quote:
Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.
Waarom benieuwd naar reacties? Dit is toch al enorm uitgekauwd?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?
Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.
Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.
Ja, want dit is totaal geen grappig shirt verder...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''
[ afbeelding ]
Wellicht heeft de moeder meer ervaring met ouders die dat niet trekken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
En weet jij hoe dat kind thuis is?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
Please clarify.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
ADD hier, wel pas een paar jaar terug laten onderzoeken omdat ik voor de derde keer vastliep qua studie (naast werk) en aftekenende patronen steeds duidelijker waarnam. Reden dat er sneller een labeltje opgeplakt wordt tegenwoordig (of dat nou AD(H)D, autisme of iets anders is) komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden waardoor kinderen sneller opvallen als ze niet meekomen en docenten goddank steeds beter weten waar ze op moeten letten.
Toen ik mijn uitslag kreeg en met mijn ouders belde zei mijn moeder overigens "ja, maar dat wisten we toch al?" waarop ik een licht verhoogde bloeddruk kreeg. Als dat al bekend was had me dat een hoop shit gescheeld als we daar gerichter mee bezig waren geweest ipv dat ik nu alles zelf moest ontwikkelen en vastliep als dat niet lukte.
Dat gelabel is een ZIEKTE (neurose) van deze tijd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?
Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Voor jou valt alles onder normaal gedrag?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.
Lijkt me bullshit. Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden
Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
Wat gek, ik stel mij wel altijd voor met 'hoi, ik heb een penis van 35cm'.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''
[ afbeelding ]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En weet jij hoe dat kind thuis is?
Zou ik ook niet, als het in het gedrag totaal onzichtbaar is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.
Op die manier...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:
Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD.
Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.
Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
En dan blijft de vraag, heeft hij ADHD of zegt de moeder dat om, mocht het kind vervelend zijn, zichzelf buiten schot te houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor jou valt alles onder normaal gedrag?
Ja, nou, gek hoor, van die mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.
Een diagnose is pas een diagnose als een deskundige de diagnose heeft gesteld.
Niet omdat je toevallig wat raakvlakken hebt met een online test.
Omdat haar kind helemaal geen ADHD heeft, niet volgens school, niet volgens de dokter, niet volgens familieleden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.
Blijf inderdaad weg dan!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.
It's not bullshit if it's true...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet meer op.
Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spittenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
It's not bullshit if it's true...
Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spitten) terwijl ik dat nooit doe
Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&Pquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&P
En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.
En wellicht alsnog wel ADHD, maar het merendeel is ook gewoon goed terecht gekomen, zonder dat de label ADHD bestond (* stbabylon kijkt naar zichzelf)
Nee, maar blijkbaar zien anderen misbruik van mijn labeltjes erinquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt.
Ik heb zelf geen kids, maar via mijn vriendin krijg ik wel verhalen over kids van pakweg 8 jaar oud die niet een spreekbeurt krijgen maar een compleet werkstuk moeten maken over best ingewikkelde onderwerpen. Ik werd al scheel aangekeken door 90% van de klas als ik in mijn spreekbeurt een kort stukje aerodynamica wilde toelichten...quote:
Ik zat dromend in de klas en zodra ik kon lezen plunderde ik de boekenkast en hield ik me aan geen enkel lesprogramma (leve Montessori-onderwijs) wat er uitgezet was. Forceren had vaak averechts effect, voelde me nooit begrepen en vanaf groep 7 was ik eigenlijk wel klaar met heel die bende. Ik werd vreselijk passief en selectief, docent zei tegen mijn ouders "MAVO, als hij moeite gaat leren doen HAVO." Tot de CITO-score met 545 verre van slecht bleek.quote:Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.
Geen idee, ik zit al een tijdje niet meer in de banken, wel weet ik dat er domweg meer informatie op een dag langskomt dan pakweg 20 jaar terug en móéten we allemaal mee in die vaart omdat we anders buiten de boot vallen. MAVO/VMBO/praktijkopleidingen zouden nog steeds 80% van onze kinderen moeten bedienen maar elke ouder richt op HAVO en hoger, alles moet voorzien zijn van papiertjes zonder vragen te stellen over de vaardigheid waarmee het geleerde toegepast kan worden al dan niet in anders dan opleidingsrichting.quote:Vroeger was je een druk kind, en mocht je in een apart kamertje je proefwerk maken, nu ben je zielig.
Ja, op een gegeven moment heb je ze allemaal wel vaak genoeg gehoordquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen.Zo vreselijk uitgekauwd als mensen dat zeggen.
Men geeft liever een oordeel, want van nadenken wordt men moe. Daarom hokjesgeest en labels.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.
We moeten gewoon allemaal niet zeuren. Klaar.
Leuk van je om die informatie zo laat pas te brengen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.
Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
Nopequote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ik per definitie anders terecht was gekomen als ik het wel had kunnen afronden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.
Fixed.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal veelal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet goed meer op.
Kijk eens mensen, wat een mooie!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.
Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.
Gewoon gelul om je specialer te laten voelen dan je eigenlijk bent.
Typisch vrouwen antwoordquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verlorenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.
Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.
Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.
Vaak gebezigd door een bewoner van me "Als ík 30 ben, kan ik dat ook allemaal!"quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas.![]()
Maar je zat op je handen in spanning te wachten op het moment he, zelfs als je hem zelf moet verzinnen.
Je weet dat er bij iedereen wel iets te labelen is, als je maar graaft he? Een label maakt je ook geen onmens, de mate waarin je er last van hebt beperkt je leven wel erg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
Amen, brother!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verloren
Dat is -niet- depressie!
Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.
Jaja, iedereen is depressief heeft een vorm van ADD en toch is het een huidendaags ziektebeeld. Zal vast niets te maken hebben met de mensen die dit vaststellen maar een algehele verandering in voedingspatronen en genetische aandoeningen over een periode van 20 jaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk eens mensen, wat een mooie!
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Die kunnen we ook weer afstrepen in de bingo.
Beetje theatraal/borderline wellicht, maar wil je je labeltjes even voor je houden?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!
Die kans is groot.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.
Ik moet nog zien of dat wél een interessante discussie oplevert.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.
Er wordt schaamteloos misbruik van gemaakt.
Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar gelukkig ben jij wel helemaal 100% en is je leven vast fantastisch
Is dan niet het probleem dat er geen adequate aanpak in plaats is ipv dat we een overschot aan soorten labeltjes hebben? De DSM is volgens jou dus net als Wilders: wel problemen kunnen noemen en zelfs aandikken, maar geen enkele aanpak of onderbouwing?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.
Er wordt schaamteloos misbruik van gemaakt.
Ik dacht precies hetzelfde toen ik alleen nog maar de TT gezien hadquote:
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Is dan niet het probleem dat er geen adequate aanpak in plaats is ipv dat we een overschot aan soorten labeltjes hebben? De DSM is volgens jou dus net als Wilders: wel problemen kunnen noemen en zelfs aandikken, maar geen enkele aanpak of onderbouwing?
Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.
Dan moet je dus kijken naar ons systeem van labels plakken om geldpotjes vrij te maken. Dát deugt niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.
Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.
Er zijn zat mensen met legitieme problemen, maar als iedereen maar aanklopt bij instanties terwijl een deel het prima zonder kan, dan sneeuwen de mensen die het echt nodig hebben onder. En die krijgen dan minder goeie zorg.
Ouders zijn ook wel erg makkelijk van het hokjeplaatsen, lekker makkelijk, ons probleem is het niet meer, hij heeft nou eenmaal *vul in*.
En nee, ik ontken dus nergens dat er echt probleemkinderen zijn oid.
-AD(H)D heb je of niet, hoeft niet eens echt op te vallenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Jaja, iedereen is depressief heeft een vorm van ADD en toch is het een huidendaags ziektebeeld. Zal vast niets te maken hebben met de mensen die dit vaststellen maar een algehele verandering in voedingspatronen en genetische aandoeningen over een periode van 20 jaar.
Wat klinkt dan logischer, de manier van vaststellen verandert, of mensen zijn ineens allemaal ziek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Die vriend zou zich moeten opgeven voor de veerkracht fabriek:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:29 schreef jogy het volgende:
Ik heb een onderzoekje liggen van een klein legertje psychiaters en psychologen die zegt dat ik een aandachtstekortstoornis heb.
Aan de andere kant is het op zich best fijn dat ik alleen maar dingen goed kan doen die ik ook daadwerkelijk interessant vind en mij dus niet totaal ongelukkig maak met een administratieve baan waardoor ik voor mijn veertigste in de trapgang hang.
En fuck it, moet je maar interessant zijn als je tegen me praat anders ga ik naar het vogeltje over je schouder kijken om te zien hoe deze van het leven geniet.
Iemand waarmee ik vroeger mee bevriend ben geweest heeft adhd en door de creativiteit die daar vaak bij komt heeft ie een heel bedrijf opgebouwd en is hij al een jaartje of tien miljonair. Niet elke 'aandoening/label' heeft alleen maar negatieve kanten. En je zou ze net zo goed karaktertrekjes kunnen noemen zoals men dat vroeger ook gewoon deed.
Dat wel dus inderdaad, iedereen past wel in een bepaalde label maar kan daar verders gewoon prima me omgaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je weet dat er bij iedereen wel iets te labelen is, als je maar graaft he? Een label maakt je ook geen onmens, de mate waarin je er last van hebt beperkt je leven wel erg.
Maar gelukkig ben jij wel helemaal 100% en is je leven vast fantastisch
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.
Er zijn zat mensen met legitieme problemen, maar als iedereen maar aanklopt bij instanties terwijl een deel het prima zonder kan, dan sneeuwen de mensen die het echt nodig hebben onder. En die krijgen dan minder goeie zorg.
Ouders zijn ook wel erg makkelijk van het hokjeplaatsen, lekker makkelijk, ons probleem is het niet meer, hij heeft nou eenmaal *vul in*.
En nee, ik ontken dus nergens dat er echt probleemkinderen zijn oid.
Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.
Perfect iedereen die het niet aankan en/of zelf niet snapt schopt zo'n ukkie naar de dokter om te kijken waarom het kleine monster zijn boeken niet leest terwijl hij al 5 blikjes cola opheeft en de laatste paar uren achter zijn xbox heeft doorgebracht.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.
Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.
Probleem is dat veel mensen een labeltje krijgen als ze er zelf niet meer in slagen de moeite op te kunnen brengen omdat ze de vaardigheid niet zelf ontwikkeld krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.
Het lijkt me in ieder geval goed om bij dit soort observaties en constateringen in te bouwen dat het zo kan lijken, maar dat dat nog niet wil zeggen dat het ook zo is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.
Ik was ook gewoon een heel druk en driftig kind, zo'n kutkind dat zijn eigen knokkels tegen de muur stuk sloeg als ik geen ijsje kreeg etcquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.
Maar inderdaad, het antwoord voor het probleem is vaak binnenshuis te vinden en redelijk simpel weer op te lossen.
Is er echt meer aan de hand dan moet het kind natuurlijk geholpen worden, en bezuinigen op dat vlak heeft geen nut, dat maakt het alleen maar erger.
Wat mij dus stoort is dat mensen het veelal als een uitweg zien om er niet te veel moeite in te hoeven steken. Terwijl als je kind echt iets heeft je er juist enorm veel moeite in moet steken.
Dat denk jij echt, dat mensen bij een CJG gaan aankloppen voor opvoedingsondersteuning omdat ze het eigenlijk te druk hebben met werken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.
Maar inderdaad, het antwoord voor het probleem is vaak binnenshuis te vinden en redelijk simpel weer op te lossen.
Is er echt meer aan de hand dan moet het kind natuurlijk geholpen worden, en bezuinigen op dat vlak heeft geen nut, dat maakt het alleen maar erger.
Wat mij dus stoort is dat mensen het veelal als een uitweg zien om er niet te veel moeite in te hoeven steken. Terwijl als je kind echt iets heeft je er juist enorm veel moeite in moet steken.
Ik denk het juist wel. Al zou het schelen als mensen zich eens niet als konijnen voortplanten en eens nadachten over de eigen didactische vaardigheden, absoluut.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.
Tijd is geld, geld is zekerheid, zo simpel is het anno nu ook weer wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zegt de man die hele topics in OUD opent om reacties uit te lokken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ga anders even lekker buiten spelen ipv hier te lopen zieken, kuttrol
Ja, en iedereen weet ook waar dat topic voor was, pannekoek. /shooquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zegt de man die hele topics in OUD opent om reacties uit te lokken.
Nee, en dat zeg ik ook nergens.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat denk jij echt, dat mensen bij een CJG gaan aankloppen voor opvoedingsondersteuning omdat ze het eigenlijk te druk hebben met werken?
En zulke mensen aanspreken op hun gedrag is ook weer niet goedquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat wel dus inderdaad, iedereen past wel in een bepaalde label maar kan daar verders gewoon prima me omgaan.
De mensen die echt iets hebben, zoals autisme, ADHD of zelfs echt OCD...die hebben er onder te lijden.
En dat is gewoon lullig als ze niet serieus worden genomen of als er lacherig over wordt gedaan.
Jij spoort nog steeds niet, mafklapperquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik was ook gewoon een heel druk en driftig kind, zo'n kutkind dat zijn eigen knokkels tegen de muur stuk sloeg als ik geen ijsje kreeg etc.
Is ook allemaal gewoon zonder tussenkomst opgelost door mijn ouders.
Sorry hoor pik. Ik zoek even m'n labeltje 'lichtgeraakt' opquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, en iedereen weet ook waar dat topic voor was, pannekoek. /shoo
Nee, maar ik functioneer uitstekend in de maatschappijquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij spoort nog steeds niet, mafklapper
Ik zeg toch ook nergens dat je add krijgt als je depressief bent?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
-AD(H)D heb je of niet, hoeft niet eens echt op te vallen
-Daardoor loop je vroeg of laat eens tegen een muur op
-Een patroon van enthousiast aan dingen beginnen maar halverwege (moeten) stoppen
-Een patroon van (vele) (korte) relaties waarin het op kleine dingen die blijven herhalen misgaat
-Een patroon van (vele) (korte) dienstbetrekkingen waarbij het vaak schuurt met collega danwel organisatie
-Een patroon van daarmee samenhangende sociaal economische onregelmatigheid
Nee, je hebt idd AD(H)D omdat je depressief bent, niet andersom
Oh, depressie:
Kids met ADD maakt dat niet per definitie veel uit. Ik heb ADD en kon prima 6 uur achter elkaar door lezen zonder gezeik. Als ik het maar boeiend vond (lees: "beloning" kreeg in mijn hersenen die erg selectief ingezet kan worden).quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:35 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Perfect iedereen die het niet aankan en/of zelf niet snapt schopt zo'n ukkie naar de dokter om te kijken waarom het kleine monster zijn boeken niet leest terwijl hij al 5 blikjes cola opheeft en de laatste paar uren achter zijn xbox heeft doorgebracht.
Raar dat als je klein kind dat vol met suiker zit en helemaal doodgegooid wordt met HD beelden niet even rustig in een hoekje een paar bladzijden uit zijn boekje kan lezen voor school.
Moet wel ADD zijn.
En waar valt systematisch liegen ten faveure van je eigen welzijn onder ?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:49 schreef snakelady het volgende:
Trollen op het internet schijnt overigens verband te hebben met een sadistische persoonlijkheid en/of minderwaardigheidscomplex, om maar met nog wat labeltjes te strooien.
Geen idee, moet je even aan je hulpverlener vragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En waar valt systematisch liegen ten faveure van je eigen welzijn onder ?
En jouw ouders staan model voor alle andere ouders? Bovendien zijn de tijden nogal veranderd...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
Is ook allemaal gewoon zonder tussenkomst opgelost door mijn ouders.
Nee, maar de tijden zijn wel veranderd, maar we zijn niet opeens in 30 jaar een totaal andere soort geworden natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En jouw ouders staan model voor alle andere ouders? Bovendien zijn de tijden nogal veranderd...
Hoe noem je eigenlijk de aandoening voor mensen die denken alles beter te weten?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar was heel fok al achter ja, dat je geen idee hebt. Van wat dan ook.
Zullen we dit topic niet gaan veranderen in gebash en getroll? Nergens voor nodig namelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar was heel fok al achter ja, dat je geen idee hebt. Van wat dan ook.
Oef, zwaar autisme nog wel, mag ik dan in jouw groepje? Dan voel ik me niet zo alleen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:59 schreef Zolder het volgende:
Het lijkt er op dat ts bang is om gelabeld te worden, zij heeft een verstoord zelfbeeld maar probeert dit te verbergen, een typisch geval van zeer zwaar \c.
Het ouder1 syndroom.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe noem je eigenlijk de aandoening voor mensen die denken alles beter te weten?
Je bent paranoïde. Ik volg je niet. Better get that checked voor je de boot neemtquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zullen we dit topic niet gaan veranderen in gebash en getroll? Nergens voor nodig namelijk.
Jij mag mij niet, prima, het gevoel is wederzijds maar je ziet mij ook niet jou volgen op Fok! om maar negatieve reacties te geven op jou.
De discussie verloopt verders prima namelijk.
Je hoeft niet met de boot naar Demarken hoor...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent paranoïde. Ik volg je niet. Better get that checked voor je de boot neemt
Sorry fur autisten verbotenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oef, zwaar autisme nog wel, mag ik dan in jouw groepje? Dan voel ik me niet zo alleen.
Volgens mij staat het me vrij te reageren op een openbaar forum. Of wou je mij het zwijgen op gaan leggen? Beetje dictatoriale trekjes als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hoeft niet met de boot naar Demarken hoor...
Stop er gewoon mee, anders zouden we je nog kunnen labelen met obsessief gedrag en loslatingsangst.
Flauw! Dat is discriminatie!!!quote:
De vraag is, of dat nodig is. In de meeste gevallen niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Gewas het volgende:
Met een label voor een serieuze psychische aandoening kan er doelgerichter een behandeling worden gestart.
Wat jij wil, ik ga jou vanaf nu negeren en ik hoop dat je hetzelfde bij mij doet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij staat het me vrij te reageren op een openbaar forum. Of wou je mij het zwijgen op gaan leggen? Beetje dictatoriale trekjes als je het mij vraagt.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
stiekem vind ik jou een lieve moeder, mag ik een keer een boterham tussen de middag komen eten?![]()
Evolutionair hoeven we niks meer te bekijken. De mens is uit de evolutie boom geklommenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Overigens zijn ADHD en autisme niet per definitie negatieve eigenschappen, evolutionair gezien zal het ons ergens voordeel hebben gegeven anders was het wel uitgestorven geweest. Een autist kan bijvoorbeeld een formidabel spoorzoeker, kennisvat of boer zijn, waar een AD(H)D'er de skillset van een primitieve jager heeft met focus waar het telt en een hoge afleidbaarheid die hem in staat stelt op elke verandering en gevaar te reageren.
Maar toch zullen ze je raar aankijken als je met een speer naar de kinderboerderij gaat.
Klopt, door onze eigen medische zorg fokken we zwaktes en ziektes in. Waar vroeger mensen met slecht zicht echt een probleem hadden is het tegenwoordig onderhand de standaard.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Evolutionair hoeven we niks meer te bekijken. De mens is uit de evolutie boom geklommen
En oh wee als je daar iets over durft te zeggen (Dawkins over Down)quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Klopt, door onze eigen medische zorg fokken we zwaktes en ziektes in. Waar vroeger mensen met slecht zicht echt een probleem hadden is het tegenwoordig onderhand de standaard.
Jaja, negeren en vervolgens een post van 4(!) jaar geleden iets positiefs grappigs over je wordt gezegd ophalenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat jij wil, ik ga jou vanaf nu negeren en ik hoop dat je hetzelfde bij mij doet.
Overigens...
[..]![]()
Ik verbaas me er juist over dat dat niet gedaan wordt, tenzij je als ouders de verantwoordelijkheid neemt de kosten van de zorg zelf volledig te dragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En oh wee als je daar iets over durft te zeggen (Dawkins over Down)
Ik vond het grappig, dat was alles.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jaja, negeren en vervolgens een post van 4(!) jaar geleden iets positiefs grappigs over je wordt gezegd ophalenvoer voor psychologen dit.
Bizar eigenlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En oh wee als je daar iets over durft te zeggen (Dawkins over Down)
Ik heb daar soms wel eens angst voor, zonder lenzen of bril zie ik vrij weinig, stel voor dat er ineens een zombie apocalyps/alien invasie/oorlog uitbreekt, dan kan dat best wel eens een probleem worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Klopt, door onze eigen medische zorg fokken we zwaktes en ziektes in. Waar vroeger mensen met slecht zicht echt een probleem hadden is het tegenwoordig onderhand de standaard.
Jouw leven hangt wel van toevalligheden aan elkaar, banen die je 'spontaan' aangeboden worden 1500km verderop in de buurt van je nieuwe lover door 'kennissen', dit soort berichtjes die je 'toevallig' terugvond, je kinderen die 'heel toevallig' het hele idee van verhuizen direct een geweldig fantastisch plan vonden etcetera etc.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vond het grappig, dat was alles.
Kwam het toevallig tegen op zoek naar iets anders, van de week al en ik dacht er nu ineens aan.
Daag.
Vooral als je ogen dan slechter en slechter worden. We worden slaven van onze eigen uitvindingenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb daar soms wel eens angst voor, zonder lenzen of bril zie ik vrij weinig, stel voor dat er ineens een zombie apocalyps/alien invasie/oorlog uitbreekt, dan kan dat best wel eens een probleem worden.
Bron? Je grote duim uiteraard, zoals bij ieder feitje wat toevallig goed voor je uitkomt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:49 schreef snakelady het volgende:
Trollen op het internet schijnt overigens verband te hebben met een sadistische persoonlijkheid en/of minderwaardigheidscomplex, om maar met nog wat labeltjes te strooien.
Iedereen heeft recht op kinderen, en als je dat niet vindt, ben je erger dan een nazi!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik verbaas me er juist over dat dat niet gedaan wordt, tenzij je als ouders de verantwoordelijkheid neemt de kosten van de zorg zelf volledig te dragen.
Iedereen, behalve mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, die moet je een paar jaar screenen en door de mangel halen voor ze een kansloos kind een kans mogen geven.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op kinderen, en als je dat niet vindt, ben je erger dan een nazi!
Ah, de kinderen moeten er weer bijgehaald worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jouw leven hangt wel van toevalligheden aan elkaar, banen die je 'spontaan' aangeboden worden 1500km verderop in de buurt van je nieuwe lover door 'kennissen', dit soort berichtjes die je 'toevallig' terugvond, je kinderen die 'heel toevallig' het hele idee van verhuizen direct een geweldig fantastisch plan vonden etcetera etc.
Maar hey, ontopic maar weer.
Dan ben ik kennelijk erger dan een nazi. Als je ze niet kan krijgen, waar sta je dan met dat recht? Gelukkig staat de regering hier achter mij, als je er niet voor kan zorgen worden ze uithuis geplaatst.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op kinderen, en als je dat niet vindt, ben je erger dan een nazi!
Beetje laat niet? En ach, dan maak je toch gewoon een nieuwequote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:34 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dan ben ik kennelijk erger dan een nazi. Als je ze niet kan krijgen, waar sta je dan met dat recht? Gelukkig staat de regering hier achter mij, als je er niet voor kan zorgen worden ze uithuis geplaatst.
Welnee, dan struin je FHF af op zoek naar nieuwe spulletjes en mannen om op te teren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:34 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dan ben ik kennelijk erger dan een nazi. Als je ze niet kan krijgen, waar sta je dan met dat recht? Gelukkig staat de regering hier achter mij, als je er niet voor kan zorgen worden ze uithuis geplaatst.
Ik vind het niet leuk dat je DJMO hiermee in de zeik probeert te nemenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Beetje laat niet? En ach, dan maak je toch gewoon een nieuwe
Op het moment dat je ook maar 1 keer door zo iets wordt voorgetrokken worden mensen jaloers. Zo raar is dat nietquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:36 schreef Myrr het volgende:
Volgens mij is dit door het ADD/ADHD gekomen. Daarna is het hip geworden om iets te hebben. Jaloerse klasgenootjes had ikhet slaat ook helemaal nergens op.
Goh, iemand met een labeltje die zichzelf (en zijn aandoening) speciaal vindt. Dat zie je nou nooit.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Kids met ADD maakt dat niet per definitie veel uit. Ik heb ADD en kon prima 6 uur achter elkaar door lezen zonder gezeik. Als ik het maar boeiend vond (lees: "beloning" kreeg in mijn hersenen die erg selectief ingezet kan worden).
Nu nog steeds, al ben ik wel gegroeid en heb ik geleerd dit bewust in te kunnen zetten bij tijd en wijle, maar soms kan ik het simpelweg wel willen maar komt het gewoon niet voor elkaar.
Overigens zijn ADHD en autisme niet per definitie negatieve eigenschappen, evolutionair gezien zal het ons ergens voordeel hebben gegeven anders was het wel uitgestorven geweest. Een autist kan bijvoorbeeld een formidabel spoorzoeker, kennisvat of boer zijn, waar een AD(H)D'er de skillset van een primitieve jager heeft met focus waar het telt en een hoge afleidbaarheid die hem in staat stelt op elke verandering en gevaar te reageren.
Maar toch zullen ze je raar aankijken als je met een speer naar de kinderboerderij gaat.
Wie?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vind het niet leuk dat je DJMO hiermee in de zeik probeert te nemen
maar dan wel het liefst in een afgezwakte vorm... dat ze dan niet wérkelijk aan een of ander ~isme leiden, maar aan een 'spectrum-gerelateerde' variant ervan die dan verklaard waarom ze eigenlijk probleemloos een zelfstandig leven kunnen leiden zonder enige hulp, maar zich met regelmaat misdragen of storend voor anderen 'uit de band springen'...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Fok's Anouk. Maar dan zonder geld en met blanke vaders. En een lager IQ. En een verrot karakter.quote:
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'te leiden aan een aan Blindheid verwante 'Stevie-Wonder-Syndroom' (-NOS, voor 'not Otherwise Specified')..
+1 humorquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
maar dan wel het liefst in een afgezwakte vorm... dat ze dan niet wérkelijk aan een of ander ~isme leiden, maar aan een 'spectrum-gerelateerde' variant ervan die dan verklaard waarom ze eigenlijk probleemloos een zelfstandig leven kunnen leiden zonder enige hulp, maar zich met regelmaat misdragen of storend voor anderen 'uit de band springen'...
Iemand die niet uit zn doppen kijkt, zegt dan 'te leiden aan een in de verte aan Blindheid verwant 'Stevie-Wonder-Syndroom' (-NOS, voor 'not Otherwise Specified')..
Eigenlijk kán hij wel alles zien, maar soms heeft hij domweg geen zin om beter uit zn doppen te kijken en verwacht gewoon dat anderen dan beter opletten en hem voorrang geven... vooral fietsers leiden daar nog wel aan, zeker die met oordopjes in hun oren fietsen.
Deze personen verdienen natuurlijk extra aandacht en begeleiding, en het volste begrip, al kunnen ze zelf wel een probleemloos leven leiden... sommigen zouden zelfs best wat beter kunnen opletten, als ze er echt zin in zouden hebben.
Duidelijk niet hooggeleid jijquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Dat gelabel is een ZIEKTE (neurose) van deze tijd.
Onze psychologie die wat doorslaat, in zijn eigen bedje ziek is...
Veel mensen voelen zich veiliger (meer op hun gemak) als je iets kunt benoemen (bepalen). Dan 'weet' men tenminste wat het is. En zodoende ook (hopelijk) wat men eraan kan doen. Daarnaast verleent het ook een soort van (valse) identiteit. Ik ben dit, Ik heb dat.
Ik vind meeste labels onzin. Wat bereik je ermee ?
En waarom daar zo bezig mee zijn.
JTL
Okay, en waar is borderline goed voor dan? Depressies? Schizofrenie? Alle andere geestesziekten?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Kids met ADD maakt dat niet per definitie veel uit. Ik heb ADD en kon prima 6 uur achter elkaar door lezen zonder gezeik. Als ik het maar boeiend vond (lees: "beloning" kreeg in mijn hersenen die erg selectief ingezet kan worden).
Nu nog steeds, al ben ik wel gegroeid en heb ik geleerd dit bewust in te kunnen zetten bij tijd en wijle, maar soms kan ik het simpelweg wel willen maar komt het gewoon niet voor elkaar.
Slechte trol poging ditquote:
Schizofrenen waren vroeger de mensen aan wie hun goden verschenenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:53 schreef Myrr het volgende:
[..]
Okay, en waar is borderline goed voor dan? Depressies? Schizofrenie? Alle andere geestesziekten?
Geweldig, die auto focus, maar ik focus me dus liever op de dingen die nodig zijn en niet op de dingen die ik boeiend vind. De leuke dingen daar heb ik namelijk helemaal fuck aan om mee verder te komen in het leven (tenzij ik een verwarde kunstenaar zou willen worden, maar dat wil ik niet).
Daarnaast is die auto focus ook maar begrensd. Vlak voor je ergens mee klaar bent heb je er opeens totaal geen zin meer in en ga je iets anders doen. Het zou wel handig zijn om de dingen die je doet gewoon zonder moeite af te ronden.
Is geen troll, als niet snapt waarom in de medische wereld labels gebruikt worden ben je duidelijk niet al te slim.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:57 schreef Koral het volgende:
[..]
Slechte trol poging dit
Hoog opgeleide mensen weten heel veel van heel weinig.Men noemt dat soort mensen ook wel eens specialisten. JTL toont zich meer het type dat redelijk veel kennis heeft en ook de samenhang op een breder gebied ziet.
Maar ik ben met je eens dat wanneer JTL na het ontleden van alle details zich beperkt tot het belangrijkste punt, haar stukken veel begrijpelijker worden voor de meeste onder ons. Niet iedereen is gegeven met het inzicht op samenhang in zoveel gebieden.
Toch vind ik het jammer dat je een dergelijke opmerking maakt. Ik heb het idee dat achter JTL iemand zit die graag mensen helpt. Het lijkt dan ook veelzeggend over jezelf dat je vooral weet te verkondigen wat niet voldoetipv mensen waardeert op waar ze wel voldoen.
Nja, ik zie vooral mensen klagen over andere mensen die hun labeltjes zouden misbruiken. Kom die mensen zelf eigenlijk nooit tegen, alleen maar de klagers over die mensenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Is geen troll, als niet snapt waarom in de medische wereld labels gebruikt worden ben je duidelijk niet al te slim.
In de medische wereld ja, natuurlijk moeten daar labels voorkomen. Dit topic gaat alleen denk ik meer over dat mensen heel graag een labeltje willen hebben, en sommige mensen die dit niet hebben, zichzelf een labeltje willen aanpraten of zelfs gewoon labeltjes faken naar de buitenwereld toe. Sneu dat ze niet snappen dat het helemaal niet chill is om een labeldrager te zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Is geen troll, als niet snapt waarom in de medische wereld labels gebruikt worden ben je duidelijk niet al te slim.
Andere mensen misbruiken juist mijn labeltjequote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nja, ik zie vooral mensen klagen over andere mensen die hun labeltjes zouden misbruiken. Kom die mensen zelf eigenlijk nooit tegen, alleen maar de klagers over die mensen
Edit: Maar misschien ligt dat ook een beetje aan met welke mensen je omgaat
Godsammequote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Andere mensen misbruiken juist mijn labeltje![]()
'Heb je Ritalinnnnnnnnn? Mag ik er eentjeeeeee?'
Helaas was ik tijdens mn schooltijd nog niet gediagnostiseerd, dus heb alles "naturel" moeten doenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Behalve op Fok, in mijn eigen kringen en twee of drie leraren heb ik het eigenlijk nooit echt verteld aan mensen. Vind het juist een lelijk iets en door al die commotie eromheen ben zelfs ik zelf het haast gaan zien als een excuus gaan zien of heb iig van veel leraren het idee dat ze het als een excuus vanuit mij zouden zien dus zo lang het er niet toe doet en ik het vak begrijp/de leraar gewoon een gestructureerde les in elkaar zet, hoeven ze het ook niet te weten.
Enerzijds creatievelingen die ook wel ietswat verward zijn en anderszijds festivalmensen die graag drugs gebruiken en een mix daarvan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Godsamme
Nee, ook nooit meegemaakt dat mensen mij om mn ritalin vroegen, maar nogmaals, dat is weer afhankelijk van met welke mensen je omgaat
Op de middelbare school ik ook inderdaad (alhoewel, in de laatste maand kwam het pas aan het licht). En dan lees ik de opmerkingen in de rapporten van de basisschool en dan denk ik echt van JA HALLON MENSEN, CAPTAIN OBVIOUS HERE Y U NO SENT THIS CHILD TO GGZ FOR TEST ADHD.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Helaas was ik tijdens mn schooltijd nog niet gediagnostiseerd, dus heb alles "naturel" moeten doenmet alle gevolgen van dien
Ja preciesquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:09 schreef Myrr het volgende:
[..]
Op de middelbare school ik ook inderdaad (alhoewel, in de laatste maand kwam het pas aan het licht). En dan lees ik de opmerkingen in de rapporten van de basisschool en dan denk ik echt van JA HALLON MENSEN, CAPTAIN OBVIOUS HERE Y U NO SENT THIS CHILD TO GGZ FOR TEST ADHD.
Zonde, kon je dik geld mee verdienen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Godsamme
Nee, ook nooit meegemaakt dat mensen mij om mn ritalin vroegen, maar nogmaals, dat is weer afhankelijk van met welke mensen je omgaat
Tegenwoordig niet meer dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zonde, kon je dik geld mee verdienen.
Niet als je niet meer in de doelgroep zitquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer dan?
Mwoah zo moet je het niet zien. Aan enkel volproppen met Ritalin heeft niemand iets, maar als je weet wat er scheelt - of dat er überhaupt iets scheelt - dan is het wel gemakkelijker om een juiste aanpak te vinden. Sommige dingen vereisen dan net iets meer aandacht. Dat is over het algemeen prima op te lossen met iets van therapie of een docent die er voldoende over weet. Medicatie kan daarbij ook een hulpmiddel zijn, maar nooit op zichzelf. Het moet altijd gepaard gaan met een actieve aanpak.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En dan blijft de vraag, heeft hij ADHD of zegt de moeder dat om, mocht het kind vervelend zijn, zichzelf buiten schot te houden.
Heb je een echte ziekte, dan is een diagnose handig. Heb je dyslexie, dan is het wellicht handig als het op te lossen is met een groter gedrukt proefwerk oid. Maar in het algemeen schiet je niet heel veel op met deze diagnoses. Wat wil je dan, de rest van zijn leven iemand volpompen met ritalin zodat die gedrogeerd maar 'oh zo lief' door het leven gaat?
Ow naja, geld heeft me sowieso nooit zo geboeid, zolang ik maar genoeg heb om van rond te komenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet als je niet meer in de doelgroep zit
Dank voor de appreciatie. Het is wel ZIJN en niet HAAR stukkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:57 schreef Koral het volgende:
Maar ik ben met je eens dat wanneer JTL na het ontleden van alle details zich beperkt tot het belangrijkste punt, haar stukken veel begrijpelijker worden voor de meeste onder ons. Niet iedereen is gegeven met het inzicht op samenhang in zoveel gebieden.
Opnieuw bedankt voor de appreciatie. Ja, ik help graag anderen. Dat is, mits anderen (en op welke wijze) ze geholpen willen worden. Je kan niemand veranderen of daarin iets van een ander verlangen. Dit is aan de ander om (zo goed als mogelijk) aan te geven, waarin hij geholpen kan worden. En waarin niet. Ieder heeft zijn identiteit (en zijn weerstand).quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:57 schreef Koral het volgende:
Toch vind ik het jammer dat je een dergelijke opmerking maakt. Ik heb het idee dat achter JTL iemand zit die graag mensen helpt. Het lijkt dan ook veelzeggend over jezelf dat je vooral weet te verkondigen wat niet voldoetipv mensen waardeert op waar ze wel voldoen.
Ik weet niet van die andere stoornissen, maar depressie schijnt aan genen gelinkt te zijn die ook verantwoordelijk zijn voor het immuunsysteem. Op die manier hebben die genen de selectie overleefd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:53 schreef Myrr het volgende:
Okay, en waar is borderline goed voor dan? Depressies? Schizofrenie? Alle andere geestesziekten?
Hehehequote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Schizofrenen waren vroeger de mensen aan wie hun goden verschenen
Depressie past m.i. niet echt in dit rijtje (is eerder zoiets als een gebroken been hebben)
Borderline, geen idee maar het schijnt dat de sex met borderliners wel spannend is ofzoen sex was kinderen krijgen
Nou ja, gevallen als depressie, (zware) autisme en schizofrenie kunnen beter wel behandeld worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:08 schreef Deckard het volgende:
[..]
De vraag is, of dat nodig is. In de meeste gevallen niet.
Dat is ook super en ik ben blij voor je, maar het gaat hier labels nav zelf diagnose en mensen die hun label misbruiken, ik neem aan dat jij daar niet onder valt?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:01 schreef summer2bird het volgende:
Mijn label kwam vrij laat en heeft mijn leven daarna enorm verbeterd. Eindelijk snapte ik dat ik niet alleen was, dat ik niet gek was en dat er hulp en medicatie was voor mijn stoornis.
Maar gewoon, dat ik niet alleen erin was hielp en helpt enorm.
Nope, ik ben gewoon door echt naar de psych. te gaan gediagnostiseerd. Ik heb ook zo'n verschrikkelijke hekel aan mensen die anderen autist noemen, of mensen die iets doen wat iedereen wel eens doet, en dan verklaren dat ze autistisch zijn of dat ze OCD hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook super en ik ben blij voor je, maar het gaat hier labels nav zelf diagnose en mensen die hun label misbruiken, ik neem aan dat jij daar niet onder valt?
Inderdaad, ik dus ook.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nope, ik ben gewoon door echt naar de psych. te gaan gediagnostiseerd. Ik heb ook zo'n verschrikkelijke hekel aan mensen die anderen autist noemen, of mensen die iets doen wat iedereen wel eens doet, en dan verklaren dat ze autistisch zijn of dat ze OCD hebben.
Ook dank voor de appreciatie.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:58 schreef Myrr het volgende:
En inderdaad JTL
De dromerige, behulpzame en wijze user naar mijn hart. Zelden is een Fokker mij op zulks een positieve manier opgevallen.
Als dat voor jou zo werkt, is dit prima. Er zijn echter ook veel gevallen waar mensen maar pillen slikken, omdat dit hen wordt voorgeschreven. Ze daarin een blind geloof en vertrouwen in hun arts (of verzorger) hebben. Terwijl het ook anders kan. Zonder al die pillen "rommel" te slikken (ik zeg "rommel", omdat meeste van die pillen ook veel negatieve bijwerkingen hebben)quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
@JTL, zelf ben ik met mijn medicatie beter geholpen dan met een placebo
Het woordje 'autist' en 'loser' zijn (volgens Paul Verhaege, hoogleraar psychologie) de twee mode (en scheld) woorden van deze tijd. Onder kinderen op school.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:26 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb ook zo'n verschrikkelijke hekel aan mensen die anderen autist noemen, of mensen die iets doen wat iedereen wel eens doet, en dan verklaren dat ze autistisch zijn of dat ze OCD hebben.
Nou, als je dan autist heet ben ik maar al te graag autistquote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:45 schreef JustTalkLove het volgende:
Men schelt je uit voor "autist". Omdat men het niet verdragen kan, dat je uit de sociale rat race zou stappen. Daaraan (even) niet mee wilt doen. Bijvoorbeeld lekker op je eentje je amuseren. Dat kan niet. Dergelijk asociaal gedrag, wordt niet getolereerd. Noch gerespecteerd. Zo ja, ben je een autist.
Idd, en zo is het nooit goed. Ben je te rustig (in jezelf) ben je autistisch. Of hebt zulke neigingen. Ben je te druk, ben je ADHD-er. Ben je soms wat labiel BORDERLINE en wat is het nog allemaal. Voor onzin.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:09 schreef Noordsestern het volgende:
Nou, als je dan autist heet ben ik maar al te graag autist
JTLquote:"De DSM heeft decennialang gepretendeerd een betrouwbaar en valide instrument te zijn in psychiatrische diagnostiek. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat dit niet klopt. De DSM-methode zakt als een pudding in elkaar."
Dat 'Loser' een scheldwoord is vind ik inderdaad vreemd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:45 schreef JustTalkLove het volgende:
.
Men schelt je uit voor "loser". Omdat je geacht wordt in deze maatschappij (= verwachting) "het" te maken. Als je het niet kan maken, ben je een sul. Een nobody. Het (onfeilbare) geloof in de "maakbare mens" primeert hier. Precies alsof we zomaar ons zelf kunnen 'waar' maken. Daarin niet van de hulp van anderen (onze omgeving) afhankelijk zijn.
Veel mensen zijn "gemeen". Gunnen het "geluk" in de ander zijn ogen niet. Denk bv aan Robbie Williams ("Take That"). De kerel had talent (is later in zijn solo carrière ook gebleken, naast drank en andere demonen, wat vaak voorkomt in dat milieu). De manager van Take That zag dat Robbie Williams talent had. Maar kon dit niet hebben. Dit niet verdragen. Hij kleineerde hem dan ook in zijn Take That periode voortdurend. Waarom doet zo iemand iets ? Met alle risico vandien, dat Robbie Williams dan later zelf mensen begint te kleineren. Wat in interviews bv ook gebeurd is.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:15 schreef Noordsestern het volgende:
Toch kijken we op die mensen niet zo hard neer als op de andere 'losers'.
I KNOW RIGHT?!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:09 schreef Myrr het volgende:
[..]
Op de middelbare school ik ook inderdaad (alhoewel, in de laatste maand kwam het pas aan het licht). En dan lees ik de opmerkingen in de rapporten van de basisschool en dan denk ik echt van JA HALLON MENSEN, CAPTAIN OBVIOUS HERE Y U NO SENT THIS CHILD TO GGZ FOR TEST ADHD.
Dat hoor en lees ik wel vaker, maar net zoals dat andere hoor en lees ik vaker over geklaag over mensen die last hebben van een placebo effect dan mensen die daadwerkelijk last ervan hebben.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:45 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Als dat voor jou zo werkt, is dit prima. Er zijn echter ook veel gevallen waar mensen maar pillen slikken, omdat dit hen wordt voorgeschreven. Ze daarin een blind geloof en vertrouwen in hun arts (of verzorger) hebben. Terwijl het ook anders kan. Zonder al die pillen "rommel" te slikken (ik zeg "rommel", omdat meeste van die pillen ook veel negatieve bijwerkingen hebben)
Zelfdiagnose levert geen labels op. Wat is trouwens labels misbruiken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook super en ik ben blij voor je, maar het gaat hier labels nav zelf diagnose en mensen die hun label misbruiken, ik neem aan dat jij daar niet onder valt?
Of van die types die iedereen om zich heen een labeltje geven.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Edit: Wat ikzelf bijvoorbeeld meemaak is dat mensen tijdens een woordenwisseling mij de mond proberen te snoeren "want ik ben autist en daarom zit ik ernaast"maar daar hoor je bijna niemand over klagen, want bijna iedereen doet het
Dit dus inderdaad.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Gewas het volgende:
Met een label voor een serieuze psychische aandoening kan er doelgerichter een behandeling worden gestart.
Nee het is omdat er hier ongelofelijk veel diagnoses worden gesteld in vergelijking met andere landen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad.
Dat veel kinderen met milde problemen al een etiket krijgen is vaak nodig omdat er anders te weinig begeleiding beschikbaar is.
Nou, inderdaad. Sinds een paar weken aan de ritalin, en eindelijk komt er eens wat uit mijn handen. Kan ik daadwerkelijk doen wat ik belangrijk vind, krijg ik dingen af.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
Door mijn ADD kreeg ik wel concerta/ritalin. Concentratie 100 keer beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |