Lijkt me bullshit. Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden
Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
Wat gek, ik stel mij wel altijd voor met 'hoi, ik heb een penis van 35cm'.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''
[ afbeelding ]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En weet jij hoe dat kind thuis is?
Zou ik ook niet, als het in het gedrag totaal onzichtbaar is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.
Op die manier...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:
Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD.
Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.
Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
En dan blijft de vraag, heeft hij ADHD of zegt de moeder dat om, mocht het kind vervelend zijn, zichzelf buiten schot te houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor jou valt alles onder normaal gedrag?
Ja, nou, gek hoor, van die mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.
Een diagnose is pas een diagnose als een deskundige de diagnose heeft gesteld.
Niet omdat je toevallig wat raakvlakken hebt met een online test.
Omdat haar kind helemaal geen ADHD heeft, niet volgens school, niet volgens de dokter, niet volgens familieleden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.
Blijf inderdaad weg dan!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.
It's not bullshit if it's true...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet meer op.
Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spittenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?
Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.
Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
It's not bullshit if it's true...
Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spitten) terwijl ik dat nooit doe
Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&Pquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&P
En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.
En wellicht alsnog wel ADHD, maar het merendeel is ook gewoon goed terecht gekomen, zonder dat de label ADHD bestond (* stbabylon kijkt naar zichzelf)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |