Is dit niet meer gebruikelijk ofzo?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:45 schreef Frag_adder het volgende:
Je geeft het antwoord zelf al "om het als excuus te gebruiken" en "om ergens bij te horen".
Voor veel gevallen geld dit, al hoeft het niet eens een excuus voor jezelf te zijn.
De "Mijn kind hoeft zich niet aan te passen aan anderen, anderen moeten zich juist aanpassen aan hem / haar. Hij /zij is autistisch / heeft ADHD" De keren dat ik dat in zo een vorm voorbij heb horen komen is echt schrikbarend.
Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD.quote:
Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.
Waarom benieuwd naar reacties? Dit is toch al enorm uitgekauwd?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?
Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.
Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.
Ja, want dit is totaal geen grappig shirt verder...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''
[ afbeelding ]
Wellicht heeft de moeder meer ervaring met ouders die dat niet trekken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
En weet jij hoe dat kind thuis is?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
Please clarify.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
ADD hier, wel pas een paar jaar terug laten onderzoeken omdat ik voor de derde keer vastliep qua studie (naast werk) en aftekenende patronen steeds duidelijker waarnam. Reden dat er sneller een labeltje opgeplakt wordt tegenwoordig (of dat nou AD(H)D, autisme of iets anders is) komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden waardoor kinderen sneller opvallen als ze niet meekomen en docenten goddank steeds beter weten waar ze op moeten letten.
Toen ik mijn uitslag kreeg en met mijn ouders belde zei mijn moeder overigens "ja, maar dat wisten we toch al?" waarop ik een licht verhoogde bloeddruk kreeg. Als dat al bekend was had me dat een hoop shit gescheeld als we daar gerichter mee bezig waren geweest ipv dat ik nu alles zelf moest ontwikkelen en vastliep als dat niet lukte.
Dat gelabel is een ZIEKTE (neurose) van deze tijd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?
Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Voor jou valt alles onder normaal gedrag?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.
Lijkt me bullshit. Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden
Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
Wat gek, ik stel mij wel altijd voor met 'hoi, ik heb een penis van 35cm'.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''
[ afbeelding ]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En weet jij hoe dat kind thuis is?
Zou ik ook niet, als het in het gedrag totaal onzichtbaar is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.
Op die manier...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:
Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD.
Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.
Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
En dan blijft de vraag, heeft hij ADHD of zegt de moeder dat om, mocht het kind vervelend zijn, zichzelf buiten schot te houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor jou valt alles onder normaal gedrag?
Ja, nou, gek hoor, van die mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.
Een diagnose is pas een diagnose als een deskundige de diagnose heeft gesteld.
Niet omdat je toevallig wat raakvlakken hebt met een online test.
Omdat haar kind helemaal geen ADHD heeft, niet volgens school, niet volgens de dokter, niet volgens familieleden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.
Blijf inderdaad weg dan!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.
It's not bullshit if it's true...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet meer op.
Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spittenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
It's not bullshit if it's true...
Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spitten) terwijl ik dat nooit doe
Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&Pquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&P
En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.
En wellicht alsnog wel ADHD, maar het merendeel is ook gewoon goed terecht gekomen, zonder dat de label ADHD bestond (* stbabylon kijkt naar zichzelf)
Nee, maar blijkbaar zien anderen misbruik van mijn labeltjes erinquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt.
Ik heb zelf geen kids, maar via mijn vriendin krijg ik wel verhalen over kids van pakweg 8 jaar oud die niet een spreekbeurt krijgen maar een compleet werkstuk moeten maken over best ingewikkelde onderwerpen. Ik werd al scheel aangekeken door 90% van de klas als ik in mijn spreekbeurt een kort stukje aerodynamica wilde toelichten...quote:
Ik zat dromend in de klas en zodra ik kon lezen plunderde ik de boekenkast en hield ik me aan geen enkel lesprogramma (leve Montessori-onderwijs) wat er uitgezet was. Forceren had vaak averechts effect, voelde me nooit begrepen en vanaf groep 7 was ik eigenlijk wel klaar met heel die bende. Ik werd vreselijk passief en selectief, docent zei tegen mijn ouders "MAVO, als hij moeite gaat leren doen HAVO." Tot de CITO-score met 545 verre van slecht bleek.quote:Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.
Geen idee, ik zit al een tijdje niet meer in de banken, wel weet ik dat er domweg meer informatie op een dag langskomt dan pakweg 20 jaar terug en móéten we allemaal mee in die vaart omdat we anders buiten de boot vallen. MAVO/VMBO/praktijkopleidingen zouden nog steeds 80% van onze kinderen moeten bedienen maar elke ouder richt op HAVO en hoger, alles moet voorzien zijn van papiertjes zonder vragen te stellen over de vaardigheid waarmee het geleerde toegepast kan worden al dan niet in anders dan opleidingsrichting.quote:Vroeger was je een druk kind, en mocht je in een apart kamertje je proefwerk maken, nu ben je zielig.
Ja, op een gegeven moment heb je ze allemaal wel vaak genoeg gehoordquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen.Zo vreselijk uitgekauwd als mensen dat zeggen.
Men geeft liever een oordeel, want van nadenken wordt men moe. Daarom hokjesgeest en labels.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.
We moeten gewoon allemaal niet zeuren. Klaar.
Leuk van je om die informatie zo laat pas te brengen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.
Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
Nopequote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ik per definitie anders terecht was gekomen als ik het wel had kunnen afronden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.
Fixed.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal veelal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet goed meer op.
Kijk eens mensen, wat een mooie!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.
Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.
Gewoon gelul om je specialer te laten voelen dan je eigenlijk bent.
Typisch vrouwen antwoordquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verlorenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.
Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.
Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.
Vaak gebezigd door een bewoner van me "Als ík 30 ben, kan ik dat ook allemaal!"quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas.![]()
Maar je zat op je handen in spanning te wachten op het moment he, zelfs als je hem zelf moet verzinnen.
Je weet dat er bij iedereen wel iets te labelen is, als je maar graaft he? Een label maakt je ook geen onmens, de mate waarin je er last van hebt beperkt je leven wel erg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
Amen, brother!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verloren
Dat is -niet- depressie!
Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.
Jaja, iedereen is depressief heeft een vorm van ADD en toch is het een huidendaags ziektebeeld. Zal vast niets te maken hebben met de mensen die dit vaststellen maar een algehele verandering in voedingspatronen en genetische aandoeningen over een periode van 20 jaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk eens mensen, wat een mooie!
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Die kunnen we ook weer afstrepen in de bingo.
Beetje theatraal/borderline wellicht, maar wil je je labeltjes even voor je houden?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!
Die kans is groot.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |