abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143876713
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?

Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.

Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143876733
Snakelady topic *O*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:45:26 #3
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143876829
Je geeft het antwoord zelf al "om het als excuus te gebruiken" en "om ergens bij te horen".
Voor veel gevallen geld dit, al hoeft het niet eens een excuus voor jezelf te zijn.

De "Mijn kind hoeft zich niet aan te passen aan anderen, anderen moeten zich juist aanpassen aan hem / haar. Hij /zij is autistisch / heeft ADHD" De keren dat ik dat in zo een vorm voorbij heb horen komen is echt schrikbarend :r .
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_143876870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:

Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Is dit niet meer gebruikelijk ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143876877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:45 schreef Frag_adder het volgende:
Je geeft het antwoord zelf al "om het als excuus te gebruiken" en "om ergens bij te horen".
Voor veel gevallen geld dit, al hoeft het niet eens een excuus voor jezelf te zijn.

De "Mijn kind hoeft zich niet aan te passen aan anderen, anderen moeten zich juist aanpassen aan hem / haar. Hij /zij is autistisch / heeft ADHD" De keren dat ik dat in zo een vorm voorbij heb horen komen is echt schrikbarend :r .
Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143876890
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dit niet meer gebruikelijk ofzo?
Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD. :P

pi_143876941
7 miljard mensen, 7 miljard verschillende aandoeningen
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:50:33 #8
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143876973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.
Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:50:41 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143876978
quote:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?

Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.

Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Waarom benieuwd naar reacties? Dit is toch al enorm uitgekauwd?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:50:41 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143876979
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''

woensdag 27 augustus 2014 @ 11:51:08 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143876993
ADD hier, wel pas een paar jaar terug laten onderzoeken omdat ik voor de derde keer vastliep qua studie (naast werk) en aftekenende patronen steeds duidelijker waarnam. Reden dat er sneller een labeltje opgeplakt wordt tegenwoordig (of dat nou AD(H)D, autisme of iets anders is) komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden waardoor kinderen sneller opvallen als ze niet meekomen en docenten goddank steeds beter weten waar ze op moeten letten.

Toen ik mijn uitslag kreeg en met mijn ouders belde zei mijn moeder overigens "ja, maar dat wisten we toch al?" waarop ik een licht verhoogde bloeddruk kreeg. Als dat al bekend was had me dat een hoop shit gescheeld als we daar gerichter mee bezig waren geweest ipv dat ik nu alles zelf moest ontwikkelen en vastliep als dat niet lukte.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143877026
Mensen categoriseren nou eenmaal graag.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_143877039
Mensen die misbruik maken van hun beperking. :')
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:53:16 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
pi_143877052
Met een label voor een serieuze psychische aandoening kan er doelgerichter een behandeling worden gestart.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:53:39 #16
12888 Skull-splitter
pi_143877059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''

[ afbeelding ]
Ja, want dit is totaal geen grappig shirt verder...
Ik weiger het ook als excuus te gebruiken (ik begeleid mensen met autisme, ADHD, schizofrenie, borderline oa) en vind je label nooit een excuus, enkel een handleiding. Wel doe ik er nooit moeilijk over en neem mijn medicatie ook gewoon tussen de bewoners om te laten zien dat er weinig verschil tussen mij en hen zit.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:53:41 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877062
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:16 #18
12888 Skull-splitter
pi_143877085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
Wellicht heeft de moeder meer ervaring met ouders die dat niet trekken?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:25 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877090
quote:

[..]

En weet jij hoe dat kind thuis is?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:44 #20
12888 Skull-splitter
pi_143877101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
Please clarify.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:46 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
ADD hier, wel pas een paar jaar terug laten onderzoeken omdat ik voor de derde keer vastliep qua studie (naast werk) en aftekenende patronen steeds duidelijker waarnam. Reden dat er sneller een labeltje opgeplakt wordt tegenwoordig (of dat nou AD(H)D, autisme of iets anders is) komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden waardoor kinderen sneller opvallen als ze niet meekomen en docenten goddank steeds beter weten waar ze op moeten letten.

Toen ik mijn uitslag kreeg en met mijn ouders belde zei mijn moeder overigens "ja, maar dat wisten we toch al?" waarop ik een licht verhoogde bloeddruk kreeg. Als dat al bekend was had me dat een hoop shit gescheeld als we daar gerichter mee bezig waren geweest ipv dat ik nu alles zelf moest ontwikkelen en vastliep als dat niet lukte.
Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.
pi_143877109
quote:

Dat gelabel is een ZIEKTE (neurose) van deze tijd.
Onze psychologie die wat doorslaat, in zijn eigen bedje ziek is...

Veel mensen voelen zich veiliger (meer op hun gemak) als je iets kunt benoemen (bepalen). Dan 'weet' men tenminste wat het is. En zodoende ook (hopelijk) wat men eraan kan doen. Daarnaast verleent het ook een soort van (valse) identiteit. Ik ben dit, Ik heb dat.

Ik vind meeste labels onzin. Wat bereik je ermee ?
En waarom daar zo bezig mee zijn.

JTL
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:55:12 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_143877120
TS moet even op Tumblr rondkijken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:55:24 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Please clarify.
Wat vind je onduidelijk?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:55:40 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.
Voor jou valt alles onder normaal gedrag?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:56:19 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_143877160
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_143877188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden
Lijkt me bullshit. Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.

Vroeger was je een druk kind, en mocht je in een apart kamertje je proefwerk maken, nu ben je zielig.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:57:15 #28
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.
pi_143877223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:

[ afbeelding ]
Wat gek, ik stel mij wel altijd voor met 'hoi, ik heb een penis van 35cm'.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:57:50 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk wel dat degene die echt iets hebben hierdoor minder serieus worden genomen, en dat is jammer natuurlijk.
Jij neemt de moeder met haar ADHD kind al niet serieus.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:58:46 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En weet jij hoe dat kind thuis is?
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.

Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
pi_143877264
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou ik ook niet, als het in het gedrag totaal onzichtbaar is.
pi_143877274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:

Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD.
Op die manier...

Nee, ik was al bang dat waar steeds meer Nederlanders er uit gaan zien als een varken, ze zich ook als zodanig gaan gedragen...

(ik sluit het overigens nog steeds niet uit)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143877281
Ik ben er ook niet weg van....zie mezelf eerst als persoon, daarna pas als iemand met "X" problematiek/identiteit. Handig voor context, niet zo fraai als excuus

Hoop dat ook zo blijft, hoef geen robot te worden
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:00:31 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.

Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:00:57 #36
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143877321
quote:

[..]

En dan blijft de vraag, heeft hij ADHD of zegt de moeder dat om, mocht het kind vervelend zijn, zichzelf buiten schot te houden.

Heb je een echte ziekte, dan is een diagnose handig. Heb je dyslexie, dan is het wellicht handig als het op te lossen is met een groter gedrukt proefwerk oid. Maar in het algemeen schiet je niet heel veel op met deze diagnoses. Wat wil je dan, de rest van zijn leven iemand volpompen met ritalin zodat die gedrogeerd maar 'oh zo lief' door het leven gaat?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:01:39 #37
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor jou valt alles onder normaal gedrag?
Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.

Een diagnose is pas een diagnose als een deskundige de diagnose heeft gesteld.
Niet omdat je toevallig wat raakvlakken hebt met een online test.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:02:41 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, maar als je naar de dokter gaat en die zegt bv, er is niks, en dan wel gaan rond roepen dat je iets hebt dan kan je er vanuit gaan dat het normaal gedrag is.

Een diagnose is pas een diagnose als een deskundige de diagnose heeft gesteld.
Niet omdat je toevallig wat raakvlakken hebt met een online test.
Ja, nou, gek hoor, van die mensen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:02:46 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877378
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat haar kind helemaal geen ADHD heeft, niet volgens school, niet volgens de dokter, niet volgens familieleden.

En dit is maar een voorbeeld, mensen roepen veels te snel dat ze iets hebben terwijl er vaka geen sprake van is.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:03:34 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sorry, ik had me niet in je topic moeten melden. Ik word alweer enorm kriegel van de manier waarop je persoonlijke ervaringen omzet in algemene conclusies die niet interessant zijn.
Blijf inderdaad weg dan! :W
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:04:08 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877423
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet meer op.
pi_143877443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet meer op.
It's not bullshit if it's true...
pi_143877464
quote:

Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spitten :') ) terwijl ik dat nooit doe :')
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:05:24 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877468
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

It's not bullshit if it's true...
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:06:17 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat ik vaker merk is dat mensen mij beschuldigen een labeltje te misbruiken (zitten ze mn pohi door te spitten :') ) terwijl ik dat nooit doe :')
Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt. ;)
pi_143877508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.

En wellicht alsnog wel ADHD, maar het merendeel is ook gewoon goed terecht gekomen, zonder dat de label ADHD bestond (* stbabylon kijkt naar zichzelf)
pi_143877536
quote:

[..]

Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&P *O*
pi_143877544
quote:

[..]

Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen. :P Zo vreselijk uitgekauwd als mensen dat zeggen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:08:38 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877586
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ennnnn we zijn er weer, post #14. De Grote Snakelady Show, lekker de ex'en van jezelf of je nieuwe liefde zwartmaken danwel in twijfel trekken met mooie dagboektopics in R&P *O*
He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas. :')

Maar je zat op je handen in spanning te wachten op het moment he, zelfs als je hem zelf moet verzinnen. :')
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:09:02 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877597
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Vaak zijn het ook gewoon drukke kinderen ja.

En wellicht alsnog wel ADHD, maar het merendeel is ook gewoon goed terecht gekomen, zonder dat de label ADHD bestond (* stbabylon kijkt naar zichzelf)
En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.

We moeten gewoon allemaal niet zeuren. Klaar.
pi_143877603
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt. ;)
Nee, maar blijkbaar zien anderen misbruik van mijn labeltjes erin _O- :')
Maar ik snap je topic verder ook wel hoor, labeltjes labeltjes, kan allemaal bnest...maar het gaat erom wat je eraan doet om ermee om te gaan, te compenseren.

Wat sommigen wel doen (zelf zie ik het niet zo vaak, wel veel vaker de beschuldigingen in die richting) is hun labeltje als verklaring geven om geen inzet te hoeven tonen...echter vaak zijn het mensen die "depressief" worden omdat ze niet het nieuwste mobieltje kunnen kopen ofzo _O- :')__!!!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:09:47 #52
12888 Skull-splitter
pi_143877634
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Lijkt me bullshit.
Ik heb zelf geen kids, maar via mijn vriendin krijg ik wel verhalen over kids van pakweg 8 jaar oud die niet een spreekbeurt krijgen maar een compleet werkstuk moeten maken over best ingewikkelde onderwerpen. Ik werd al scheel aangekeken door 90% van de klas als ik in mijn spreekbeurt een kort stukje aerodynamica wilde toelichten...

quote:
Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.
Ik zat dromend in de klas en zodra ik kon lezen plunderde ik de boekenkast en hield ik me aan geen enkel lesprogramma (leve Montessori-onderwijs) wat er uitgezet was. Forceren had vaak averechts effect, voelde me nooit begrepen en vanaf groep 7 was ik eigenlijk wel klaar met heel die bende. Ik werd vreselijk passief en selectief, docent zei tegen mijn ouders "MAVO, als hij moeite gaat leren doen HAVO." Tot de CITO-score met 545 verre van slecht bleek.
VWO tot 4 VWO met twee vingers handen in mijn neus gezeten, daardoor wel onderliggende kennis niet op kunnen nemen. Werd geen enkele aandacht aan gegeven kan ik je zeggen.
Ik redde me wel en ik was intelligent genoeg om met veel van mijn handicaps zo om te gaan dat ze voor buitenstaanders bijna niet zichtbaar waren. Ik had het graag afgemaakt op VWO maar het zat er gewoon domweg niet meer in, de schade was geleden. Ik denk ook niet dat ik per definitie anders terecht was gekomen als ik het wel had kunnen afronden.

Al met al heeft het weinig met meekomen of de wil daartoe te maken met mijn stoornis, al helpt het als je fatsoenlijke coaching krijgt en docenten hebt die niet teveel tijd en aandacht stoppen in hetgeen je waarneemt als buitenstaander maar samen met jou oplossingen zoekt.
quote:
Vroeger was je een druk kind, en mocht je in een apart kamertje je proefwerk maken, nu ben je zielig.
Geen idee, ik zit al een tijdje niet meer in de banken, wel weet ik dat er domweg meer informatie op een dag langskomt dan pakweg 20 jaar terug en móéten we allemaal mee in die vaart omdat we anders buiten de boot vallen. MAVO/VMBO/praktijkopleidingen zouden nog steeds 80% van onze kinderen moeten bedienen maar elke ouder richt op HAVO en hoger, alles moet voorzien zijn van papiertjes zonder vragen te stellen over de vaardigheid waarmee het geleerde toegepast kan worden al dan niet in anders dan opleidingsrichting.

Ik ben bang dat we een toekomst maken waarbij alles met papiertjes geregeld moet terwijl dat vaak geen kut zegt over de werkelijke geschiktheid van iemand.
pi_143877647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen. :P Zo vreselijk uitgekauwd als mensen dat zeggen.
Ja, op een gegeven moment heb je ze allemaal wel vaak genoeg gehoord _O-
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:14:02 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877774
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
pi_143877839
quote:

Men geeft liever een oordeel, want van nadenken wordt men moe. Daarom hokjesgeest en labels.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_143877843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.

We moeten gewoon allemaal niet zeuren. Klaar.
Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:15:53 #57
12888 Skull-splitter
pi_143877852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Leuk van je om die informatie zo laat pas te brengen.

Klinkt, als we het dan toch over labeltjes hebben, meer als een stukje persoonlijkheidstoornis dan als ADHD. Kans op herstel is met een beetje aandacht en didactische vaardigheden aanzienlijk groot te noemen.

Maar als we het er toch over hebben: hoezo worden er niet meer eisen gesteld?
-Kabinet bezuinigt op langdurige zorg en wil familie/gezin meer betrekken als mantelzorger
-Mantelzorgers moeten dus naast werk (inkomen), opvoeding(eigen kinderen) ook nog eens zorg dragen over zorgbehoevende zonder passende opleiding of kennis van zaken, om over het verdwijnen van grens tussen professionaliteit en persoonlijke loyaliteit maar te zwijgen
-Je mag nergens een balletje laten vallen en je mag ook niet overspannen raken omdat je domweg geen enkele tijd voor jezelf overhoudt

Als kind grijp je mis omdat je ouders geen tijd/energie meer overhouden tenzij ze bewust thuisblijven, als hulpbehoevende grijp je mis omdat je familie om de vrede te bewaren soms niet adequaat kan helpen noch begrijpt waar je behoefte aan hebt.

Nee, ik zie een berg ellende in wording.
pi_143877885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ik per definitie anders terecht was gekomen als ik het wel had kunnen afronden.
Nope :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:16:47 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877888
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.
Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.
pi_143877912
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.

Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.

Gewoon gelul om je specialer te laten voelen dan je eigenlijk bent.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:17:45 #61
12888 Skull-splitter
pi_143877927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal veelal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet goed meer op.
Fixed.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:18:35 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.

Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.

Kijk eens mensen, wat een mooie!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!

Die kunnen we ook weer afstrepen in de bingo.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:18:57 #63
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143877979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
Typisch vrouwen antwoord :P
pi_143877982
quote:

Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verloren :')

Dat is -niet- depressie! :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:19:11 #65
12888 Skull-splitter
pi_143877988
quote:

[..]

Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:20:19 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143878025
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:19 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.
Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:21:00 #67
12888 Skull-splitter
pi_143878046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Vaak gebezigd door een bewoner van me "Als ík 30 ben, kan ik dat ook allemaal!"
Waarop ik dan met een grijns beantwoordt dat hij dan wel eens mag gaan oefenen.
pi_143878086
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas. :')

Maar je zat op je handen in spanning te wachten op het moment he, zelfs als je hem zelf moet verzinnen. :')
Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:22:43 #69
12888 Skull-splitter
pi_143878098
quote:

Je weet dat er bij iedereen wel iets te labelen is, als je maar graaft he? Een label maakt je ook geen onmens, de mate waarin je er last van hebt beperkt je leven wel erg.

Maar gelukkig ben jij wel helemaal 100% en is je leven vast fantastisch O+
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:23:03 #70
12888 Skull-splitter
pi_143878107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verloren :')

Dat is -niet- depressie! :P
Amen, brother!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:23:27 #71
12888 Skull-splitter
pi_143878123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.
Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.
pi_143878131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.

Er wordt schaamteloos misbruik van gemaakt.
pi_143878140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kijk eens mensen, wat een mooie!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!

Die kunnen we ook weer afstrepen in de bingo.
Jaja, iedereen is depressief heeft een vorm van ADD en toch is het een huidendaags ziektebeeld. Zal vast niets te maken hebben met de mensen die dit vaststellen maar een algehele verandering in voedingspatronen en genetische aandoeningen over een periode van 20 jaar.

Wat klinkt dan logischer, de manier van vaststellen verandert, of mensen zijn ineens allemaal ziek?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:23:58 #74
12888 Skull-splitter
pi_143878142
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!
Beetje theatraal/borderline wellicht, maar wil je je labeltjes even voor je houden?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:24:03 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143878144
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.
Die kans is groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')