Nee, maar blijkbaar zien anderen misbruik van mijn labeltjes erinquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Is me bij jou niet opgevallen, zou ook niet weten wat voor labeltje je hebt.
Ik heb zelf geen kids, maar via mijn vriendin krijg ik wel verhalen over kids van pakweg 8 jaar oud die niet een spreekbeurt krijgen maar een compleet werkstuk moeten maken over best ingewikkelde onderwerpen. Ik werd al scheel aangekeken door 90% van de klas als ik in mijn spreekbeurt een kort stukje aerodynamica wilde toelichten...quote:
Ik zat dromend in de klas en zodra ik kon lezen plunderde ik de boekenkast en hield ik me aan geen enkel lesprogramma (leve Montessori-onderwijs) wat er uitgezet was. Forceren had vaak averechts effect, voelde me nooit begrepen en vanaf groep 7 was ik eigenlijk wel klaar met heel die bende. Ik werd vreselijk passief en selectief, docent zei tegen mijn ouders "MAVO, als hij moeite gaat leren doen HAVO." Tot de CITO-score met 545 verre van slecht bleek.quote:Eisen zijn niet veranderd, er wordt meer aandacht gegeven aan mensen die niet mee (willen) komen.
Geen idee, ik zit al een tijdje niet meer in de banken, wel weet ik dat er domweg meer informatie op een dag langskomt dan pakweg 20 jaar terug en móéten we allemaal mee in die vaart omdat we anders buiten de boot vallen. MAVO/VMBO/praktijkopleidingen zouden nog steeds 80% van onze kinderen moeten bedienen maar elke ouder richt op HAVO en hoger, alles moet voorzien zijn van papiertjes zonder vragen te stellen over de vaardigheid waarmee het geleerde toegepast kan worden al dan niet in anders dan opleidingsrichting.quote:Vroeger was je een druk kind, en mocht je in een apart kamertje je proefwerk maken, nu ben je zielig.
Ja, op een gegeven moment heb je ze allemaal wel vaak genoeg gehoordquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hehe dit heb ik de afgelopen paar jaar al honderden keren gelezen/gehoord van mensen.Zo vreselijk uitgekauwd als mensen dat zeggen.
Men geeft liever een oordeel, want van nadenken wordt men moe. Daarom hokjesgeest en labels.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?
Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.
Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan vergeten we voor het gemak maar even de groep mensen die het wel degelijk als een beperking ervaart en die erbij gebaat is om te weten wat er aan de hand is en leren om ermee om te gaan.
We moeten gewoon allemaal niet zeuren. Klaar.
Leuk van je om die informatie zo laat pas te brengen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik hoor van zijn tante hetzelfde en de reden dat hij thuis druk is is omdat hij veel aandacht vraagt omdat hij dat thuis weinig krijgt. dus dan maar negatief aandacht vragen.
Hij is ook nog nooit bij een dokter geweest voor ADHD of iets dergelijks, het is een zelf diagnose van de moeder.
Nopequote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ik per definitie anders terecht was gekomen als ik het wel had kunnen afronden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten die groep niet groter maken dan hij is. En de problemen van die groep ook niet.
Fixed.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Voor de bingo vermeld ik hem maar alvast even: het is allemaal veelal een kwestie van opvoeden. Ouders voeden hun kinderen niet goed meer op.
Kijk eens mensen, wat een mooie!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.
Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.
Gewoon gelul om je specialer te laten voelen dan je eigenlijk bent.
Typisch vrouwen antwoordquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verlorenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
ADD en ADHD zijn sociaal aangeleerde aandoeningen voor zwakke mensen die geen juiste opvoeding hebben gehad. Alsjeblieft zeg.
Net als dat iedereen tegenwoordig depressief is. Als je even een paar minuten lang gaat nadenken over de huidige staat van de wereld, dan kun je al redelijk snel tot de conclusie komen dat het allemaal kut is en dat je er allemaal niets aan kan doen. Dat heeft iedereen, al generaties, deal with it.
Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Autisme is ook maar een verzinsel. ADHD? Vroeger zeiden we gewoon: het is een druk kind!
Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vandaar die fysieke bewijzen in hersenen van kinderen met autisme? LOL. Give me a break. Een aangepaste opvoeding waarin kinderen echter goed leren omgaan met hun gave/handicap is echter lastig zonder enige opleiding of kennis.
Vaak gebezigd door een bewoner van me "Als ík 30 ben, kan ik dat ook allemaal!"quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Mijn excuus is trouwens dat ik ongesteld moet worden. En als ik niet ongesteld moet worden, dan ben ik het wel. En als ik helemaal niet meer ongesteld word, dan zit ik in de overgang.
Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
He wat? Kind is niet van een ex of van wat dan ook, zit gewoon bij mijn kind in de klas.![]()
Maar je zat op je handen in spanning te wachten op het moment he, zelfs als je hem zelf moet verzinnen.
Je weet dat er bij iedereen wel iets te labelen is, als je maar graaft he? Een label maakt je ook geen onmens, de mate waarin je er last van hebt beperkt je leven wel erg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:17 schreef RedFoxy het volgende:
Amen, brother!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen die "depressief" zeggen te zijn omdat hun favo voetbalclub een wedstrijdje heeft verloren
Dat is -niet- depressie!
Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je van mij citeert, was sarcastisch bedoeld. Moge dat even duidelijk zijn.
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is waar wat je zegt, maar het is ook een enorme open deur.
Jaja, iedereen is depressief heeft een vorm van ADD en toch is het een huidendaags ziektebeeld. Zal vast niets te maken hebben met de mensen die dit vaststellen maar een algehele verandering in voedingspatronen en genetische aandoeningen over een periode van 20 jaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk eens mensen, wat een mooie!
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Die kunnen we ook weer afstrepen in de bingo.
Beetje theatraal/borderline wellicht, maar wil je je labeltjes even voor je houden?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Helaaaaaaaaaas, ach de mate waarin jij overtuigd bent van je mening, er geen discussie mogelijk is, en het hier gewoon een 'lief dagboek'-verhaal wordt komt overeen met je andere M.O. dus kniesoor!
Die kans is groot.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan zitten we op dezelfde lijn gok ik.
Ik moet nog zien of dat wél een interessante discussie oplevert.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.
Er wordt schaamteloos misbruik van gemaakt.
Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar gelukkig ben jij wel helemaal 100% en is je leven vast fantastisch
Is dan niet het probleem dat er geen adequate aanpak in plaats is ipv dat we een overschot aan soorten labeltjes hebben? De DSM is volgens jou dus net als Wilders: wel problemen kunnen noemen en zelfs aandikken, maar geen enkele aanpak of onderbouwing?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.
Er wordt schaamteloos misbruik van gemaakt.
Ik dacht precies hetzelfde toen ik alleen nog maar de TT gezien hadquote:
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Is dan niet het probleem dat er geen adequate aanpak in plaats is ipv dat we een overschot aan soorten labeltjes hebben? De DSM is volgens jou dus net als Wilders: wel problemen kunnen noemen en zelfs aandikken, maar geen enkele aanpak of onderbouwing?
Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.
Dan moet je dus kijken naar ons systeem van labels plakken om geldpotjes vrij te maken. Dát deugt niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.
Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.
Er zijn zat mensen met legitieme problemen, maar als iedereen maar aanklopt bij instanties terwijl een deel het prima zonder kan, dan sneeuwen de mensen die het echt nodig hebben onder. En die krijgen dan minder goeie zorg.
Ouders zijn ook wel erg makkelijk van het hokjeplaatsen, lekker makkelijk, ons probleem is het niet meer, hij heeft nou eenmaal *vul in*.
En nee, ik ontken dus nergens dat er echt probleemkinderen zijn oid.
-AD(H)D heb je of niet, hoeft niet eens echt op te vallenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Jaja, iedereen is depressief heeft een vorm van ADD en toch is het een huidendaags ziektebeeld. Zal vast niets te maken hebben met de mensen die dit vaststellen maar een algehele verandering in voedingspatronen en genetische aandoeningen over een periode van 20 jaar.
Wat klinkt dan logischer, de manier van vaststellen verandert, of mensen zijn ineens allemaal ziek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Die vriend zou zich moeten opgeven voor de veerkracht fabriek:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:29 schreef jogy het volgende:
Ik heb een onderzoekje liggen van een klein legertje psychiaters en psychologen die zegt dat ik een aandachtstekortstoornis heb.
Aan de andere kant is het op zich best fijn dat ik alleen maar dingen goed kan doen die ik ook daadwerkelijk interessant vind en mij dus niet totaal ongelukkig maak met een administratieve baan waardoor ik voor mijn veertigste in de trapgang hang.
En fuck it, moet je maar interessant zijn als je tegen me praat anders ga ik naar het vogeltje over je schouder kijken om te zien hoe deze van het leven geniet.
Iemand waarmee ik vroeger mee bevriend ben geweest heeft adhd en door de creativiteit die daar vaak bij komt heeft ie een heel bedrijf opgebouwd en is hij al een jaartje of tien miljonair. Niet elke 'aandoening/label' heeft alleen maar negatieve kanten. En je zou ze net zo goed karaktertrekjes kunnen noemen zoals men dat vroeger ook gewoon deed.
Dat wel dus inderdaad, iedereen past wel in een bepaalde label maar kan daar verders gewoon prima me omgaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je weet dat er bij iedereen wel iets te labelen is, als je maar graaft he? Een label maakt je ook geen onmens, de mate waarin je er last van hebt beperkt je leven wel erg.
Maar gelukkig ben jij wel helemaal 100% en is je leven vast fantastisch
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.
Er zijn zat mensen met legitieme problemen, maar als iedereen maar aanklopt bij instanties terwijl een deel het prima zonder kan, dan sneeuwen de mensen die het echt nodig hebben onder. En die krijgen dan minder goeie zorg.
Ouders zijn ook wel erg makkelijk van het hokjeplaatsen, lekker makkelijk, ons probleem is het niet meer, hij heeft nou eenmaal *vul in*.
En nee, ik ontken dus nergens dat er echt probleemkinderen zijn oid.
Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.
Perfect iedereen die het niet aankan en/of zelf niet snapt schopt zo'n ukkie naar de dokter om te kijken waarom het kleine monster zijn boeken niet leest terwijl hij al 5 blikjes cola opheeft en de laatste paar uren achter zijn xbox heeft doorgebracht.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.
Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.
Probleem is dat veel mensen een labeltje krijgen als ze er zelf niet meer in slagen de moeite op te kunnen brengen omdat ze de vaardigheid niet zelf ontwikkeld krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.
Het lijkt me in ieder geval goed om bij dit soort observaties en constateringen in te bouwen dat het zo kan lijken, maar dat dat nog niet wil zeggen dat het ook zo is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.
Ik was ook gewoon een heel druk en driftig kind, zo'n kutkind dat zijn eigen knokkels tegen de muur stuk sloeg als ik geen ijsje kreeg etcquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.
Maar inderdaad, het antwoord voor het probleem is vaak binnenshuis te vinden en redelijk simpel weer op te lossen.
Is er echt meer aan de hand dan moet het kind natuurlijk geholpen worden, en bezuinigen op dat vlak heeft geen nut, dat maakt het alleen maar erger.
Wat mij dus stoort is dat mensen het veelal als een uitweg zien om er niet te veel moeite in te hoeven steken. Terwijl als je kind echt iets heeft je er juist enorm veel moeite in moet steken.
Dat denk jij echt, dat mensen bij een CJG gaan aankloppen voor opvoedingsondersteuning omdat ze het eigenlijk te druk hebben met werken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.
Maar inderdaad, het antwoord voor het probleem is vaak binnenshuis te vinden en redelijk simpel weer op te lossen.
Is er echt meer aan de hand dan moet het kind natuurlijk geholpen worden, en bezuinigen op dat vlak heeft geen nut, dat maakt het alleen maar erger.
Wat mij dus stoort is dat mensen het veelal als een uitweg zien om er niet te veel moeite in te hoeven steken. Terwijl als je kind echt iets heeft je er juist enorm veel moeite in moet steken.
Ik denk het juist wel. Al zou het schelen als mensen zich eens niet als konijnen voortplanten en eens nadachten over de eigen didactische vaardigheden, absoluut.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.
Tijd is geld, geld is zekerheid, zo simpel is het anno nu ook weer wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |