abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:25:02 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143878175
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.

Er wordt schaamteloos misbruik van gemaakt.
Ik moet nog zien of dat wél een interessante discussie oplevert.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143878194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Maar gelukkig ben jij wel helemaal 100% en is je leven vast fantastisch O+
Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:25:38 #78
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143878196
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Laat ik de TT anders stellen dan: Teveel moet tegenwoordig een label hebben.

Er wordt schaamteloos misbruik van gemaakt.
Is dan niet het probleem dat er geen adequate aanpak in plaats is ipv dat we een overschot aan soorten labeltjes hebben? De DSM is volgens jou dus net als Wilders: wel problemen kunnen noemen en zelfs aandikken, maar geen enkele aanpak of onderbouwing?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143878197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:42 schreef Loveless85 het volgende:
Snakelady topic *O*
Ik dacht precies hetzelfde toen ik alleen nog maar de TT gezien had _O-
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_143878253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Is dan niet het probleem dat er geen adequate aanpak in plaats is ipv dat we een overschot aan soorten labeltjes hebben? De DSM is volgens jou dus net als Wilders: wel problemen kunnen noemen en zelfs aandikken, maar geen enkele aanpak of onderbouwing?
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.
pi_143878304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef RedFoxy het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens, iedereen heeft zijn eigen shit. Alleen niet iedereen loopt erover te janken en niet iedereen wil speciale behandeling omdat ze het leven te moeilijk vinden. Stop er eens wat moeite in.
Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.

Er zijn zat mensen met legitieme problemen, maar als iedereen maar aanklopt bij instanties terwijl een deel het prima zonder kan, dan sneeuwen de mensen die het echt nodig hebben onder. En die krijgen dan minder goeie zorg.

Ouders zijn ook wel erg makkelijk van het hokjeplaatsen, lekker makkelijk, ons probleem is het niet meer, hij heeft nou eenmaal *vul in*.

En nee, ik ontken dus nergens dat er echt probleemkinderen zijn oid.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:28:26 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143878306
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat er voor veel gevallen niet een speciale aanpak nodig is.
Dan moet je dus kijken naar ons systeem van labels plakken om geldpotjes vrij te maken. Dát deugt niet.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:29:58 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143878353
Ik heb een onderzoekje liggen van een klein legertje psychiaters en psychologen die zegt dat ik een aandachtstekortstoornis heb.

Aan de andere kant is het op zich best fijn dat ik alleen maar dingen goed kan doen die ik ook daadwerkelijk interessant vind en mij dus niet totaal ongelukkig maak met een administratieve baan waardoor ik voor mijn veertigste in de trapgang hang.

En fuck it, moet je maar interessant zijn als je tegen me praat anders ga ik naar het vogeltje over je schouder kijken om te zien hoe deze van het leven geniet.

Iemand waarmee ik vroeger mee bevriend ben geweest heeft adhd en door de creativiteit die daar vaak bij komt heeft ie een heel bedrijf opgebouwd en is hij al een jaartje of tien miljonair. Niet elke 'aandoening/label' heeft alleen maar negatieve kanten. En je zou ze net zo goed karaktertrekjes kunnen noemen zoals men dat vroeger ook gewoon deed.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:30:14 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143878363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Probleem is idd vaak dat mensen weldegelijk een probleem hebben, maar alles en iedereen behalve zichzelf als schuldige zien. Alles is de fout van de arts oid.

Er zijn zat mensen met legitieme problemen, maar als iedereen maar aanklopt bij instanties terwijl een deel het prima zonder kan, dan sneeuwen de mensen die het echt nodig hebben onder. En die krijgen dan minder goeie zorg.

Ouders zijn ook wel erg makkelijk van het hokjeplaatsen, lekker makkelijk, ons probleem is het niet meer, hij heeft nou eenmaal *vul in*.

Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:31:47 #85
12888 Skull-splitter
pi_143878427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef RedFoxy het volgende:

[..]

Jaja, iedereen is depressief heeft een vorm van ADD en toch is het een huidendaags ziektebeeld. Zal vast niets te maken hebben met de mensen die dit vaststellen maar een algehele verandering in voedingspatronen en genetische aandoeningen over een periode van 20 jaar.

Wat klinkt dan logischer, de manier van vaststellen verandert, of mensen zijn ineens allemaal ziek?
-AD(H)D heb je of niet, hoeft niet eens echt op te vallen
-Daardoor loop je vroeg of laat eens tegen een muur op
-Een patroon van enthousiast aan dingen beginnen maar halverwege (moeten) stoppen
-Een patroon van (vele) (korte) relaties waarin het op kleine dingen die blijven herhalen misgaat
-Een patroon van (vele) (korte) dienstbetrekkingen waarbij het vaak schuurt met collega danwel organisatie
-Een patroon van daarmee samenhangende sociaal economische onregelmatigheid

Nee, je hebt idd AD(H)D omdat je depressief bent, niet andersom :')

Oh, depressie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:32:15 #86
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_143878442
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:29 schreef jogy het volgende:
Ik heb een onderzoekje liggen van een klein legertje psychiaters en psychologen die zegt dat ik een aandachtstekortstoornis heb.

Aan de andere kant is het op zich best fijn dat ik alleen maar dingen goed kan doen die ik ook daadwerkelijk interessant vind en mij dus niet totaal ongelukkig maak met een administratieve baan waardoor ik voor mijn veertigste in de trapgang hang.

En fuck it, moet je maar interessant zijn als je tegen me praat anders ga ik naar het vogeltje over je schouder kijken om te zien hoe deze van het leven geniet.

Iemand waarmee ik vroeger mee bevriend ben geweest heeft adhd en door de creativiteit die daar vaak bij komt heeft ie een heel bedrijf opgebouwd en is hij al een jaartje of tien miljonair. Niet elke 'aandoening/label' heeft alleen maar negatieve kanten. En je zou ze net zo goed karaktertrekjes kunnen noemen zoals men dat vroeger ook gewoon deed.
Die vriend zou zich moeten opgeven voor de veerkracht fabriek:

http://www.veerkrachtfabriek.nl/
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:32:19 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143878444
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je weet dat er bij iedereen wel iets te labelen is, als je maar graaft he? Een label maakt je ook geen onmens, de mate waarin je er last van hebt beperkt je leven wel erg.

Maar gelukkig ben jij wel helemaal 100% en is je leven vast fantastisch O+
Dat wel dus inderdaad, iedereen past wel in een bepaalde label maar kan daar verders gewoon prima me omgaan.
De mensen die echt iets hebben, zoals autisme, ADHD of zelfs echt OCD...die hebben er onder te lijden.
En dat is gewoon lullig als ze niet serieus worden genomen of als er lacherig over wordt gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:34:03 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143878493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

^O^ Dat dus inderdaad!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143878498
Is tunnelvisie ook een label?
pi_143878516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ouders voor de lol gaan aankloppen voor begeleiding van hun kind. Vaak moeten ouders juist een flinke drempel over. Wat jammer is, want voor veel zaken geldt: hoe vroeger het wordt onderkend, hoe meer problemen je zou kunnen voorkomen naarmate het kind ouder wordt.
Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.
Get woke, go broke!
pi_143878542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Perfect iedereen die het niet aankan en/of zelf niet snapt schopt zo'n ukkie naar de dokter om te kijken waarom het kleine monster zijn boeken niet leest terwijl hij al 5 blikjes cola opheeft en de laatste paar uren achter zijn xbox heeft doorgebracht.

Raar dat als je klein kind dat vol met suiker zit en helemaal doodgegooid wordt met HD beelden niet even rustig in een hoekje een paar bladzijden uit zijn boekje kan lezen voor school.

Moet wel ADD zijn.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:38:07 #92
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143878611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik weet het ook oprecht niet, maar ik krijg bij de huidige generatie ouders (jaja, niet allemaal) vaak het idee dat zo'n kind opvoeden wel erg veel tijd en moeite kost, liever dumpen bij opvang en bij problemen meteen de arts inschakelen.
Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.
Maar inderdaad, het antwoord voor het probleem is vaak binnenshuis te vinden en redelijk simpel weer op te lossen.
Is er echt meer aan de hand dan moet het kind natuurlijk geholpen worden, en bezuinigen op dat vlak heeft geen nut, dat maakt het alleen maar erger.

Wat mij dus stoort is dat mensen het veelal als een uitweg zien om er niet te veel moeite in te hoeven steken. Terwijl als je kind echt iets heeft je er juist enorm veel moeite in moet steken.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:38:10 #93
12888 Skull-splitter
pi_143878614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef RedFoxy het volgende:

[..]

Probleem is dat veel mensen een labeltje krijgen als ze er zelf niet meer in slagen de moeite op te kunnen brengen omdat ze de vaardigheid niet zelf ontwikkeld krijgen.

Ik ben tussen mijn 13e en 18e bij vlagen depressief geweest, mogelijk gerelateerd aan de problemen die ik door mijn AD(H)D ondervond. Toen ik op mijn 17e hiermee naar de huisarts ging omdat ik het niet meer zag zitten dit zonder hulp te bestieren kreeg ik enkel "ga eens met je vrienden praten!" mee.
Dat heeft ervoor gezorgd dat ik tot mijn 21e niet meer bij de huisarts ben geweest.

Jaren later een flinke depressie gehad, me weer voor hulp aangemeld, moest vijf weken wachten. Prima.
Toen ik bij de eerste sessie uiteenzette waarom ik langskwam zat de psychologe me aan te kijken met grote ogen met de vraag "en jij vond dat je vijf weken kon wachten?!", waarop ik enkel antwoordde dat ik er nog steeds was.

Ik deel je mening dat je niet een labeltje moet slikken, je schouders op moet halen en zeggen "okay..." om vervolgens je leven achterover te leunen. Ik begeleid dat soort jongeren zelf en hoe fantastisch ze ook zijn, de houding irriteert me maar dát stimuleert me juist om met ze aan vaardigheden te werken ipv te zeggen "OK, jouw leven, boeien".
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:39:39 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143878660
quote:

[..]

Het lijkt me in ieder geval goed om bij dit soort observaties en constateringen in te bouwen dat het zo kan lijken, maar dat dat nog niet wil zeggen dat het ook zo is.
pi_143878663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Helaas is opvang iets wat tegenwoordig moet omdat er anders geen eten op tafel komt, veelal moeten beide ouders werken.
Maar inderdaad, het antwoord voor het probleem is vaak binnenshuis te vinden en redelijk simpel weer op te lossen.
Is er echt meer aan de hand dan moet het kind natuurlijk geholpen worden, en bezuinigen op dat vlak heeft geen nut, dat maakt het alleen maar erger.

Wat mij dus stoort is dat mensen het veelal als een uitweg zien om er niet te veel moeite in te hoeven steken. Terwijl als je kind echt iets heeft je er juist enorm veel moeite in moet steken.
Ik was ook gewoon een heel druk en driftig kind, zo'n kutkind dat zijn eigen knokkels tegen de muur stuk sloeg als ik geen ijsje kreeg etc :').

Is ook allemaal gewoon zonder tussenkomst opgelost door mijn ouders ;).
Get woke, go broke!
pi_143878671
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef Loveless85 het volgende:
Narcisme, Egoisme, noem maar op. Erkende aandoeningen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:41:30 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143878729
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat denk jij echt, dat mensen bij een CJG gaan aankloppen voor opvoedingsondersteuning omdat ze het eigenlijk te druk hebben met werken?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:41:39 #98
12888 Skull-splitter
pi_143878734
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik denk het juist wel. Al zou het schelen als mensen zich eens niet als konijnen voortplanten en eens nadachten over de eigen didactische vaardigheden, absoluut.

Maar individuen, vooral op een leeftijd van 15 jaar of ouder, zijn te verschillend in achtergrond om daar 1 matrijs overheen te kunnen meppen. Wel zou het schelen als de gehele gezondheidszorg gewoon op een aantal basisvaardigheden op het gebied van lichaamsverzorging, huishouden, financien en psychische weerbaarheid zou richten en daar met begeleiding naar toe zouden werken.
Meer aanpakken, met begrip maar zonder fluwelen handschoenen.
pi_143878748
quote:
Ga anders even lekker buiten spelen ipv hier te lopen zieken, kuttrol
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:43:25 #100
12888 Skull-splitter
pi_143878794
quote:

[..]

Tijd is geld, geld is zekerheid, zo simpel is het anno nu ook weer wel.
pi_143878804
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ga anders even lekker buiten spelen ipv hier te lopen zieken, kuttrol
Zegt de man die hele topics in OUD opent om reacties uit te lokken.
pi_143878832
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:43 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zegt de man die hele topics in OUD opent om reacties uit te lokken.
Ja, en iedereen weet ook waar dat topic voor was, pannekoek. /shoo
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:44:53 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143878839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat denk jij echt, dat mensen bij een CJG gaan aankloppen voor opvoedingsondersteuning omdat ze het eigenlijk te druk hebben met werken?
Nee, en dat zeg ik ook nergens.
pi_143878854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat wel dus inderdaad, iedereen past wel in een bepaalde label maar kan daar verders gewoon prima me omgaan.
De mensen die echt iets hebben, zoals autisme, ADHD of zelfs echt OCD...die hebben er onder te lijden.
En dat is gewoon lullig als ze niet serieus worden genomen of als er lacherig over wordt gedaan.
En zulke mensen aanspreken op hun gedrag is ook weer niet goed ;(
pi_143878876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik was ook gewoon een heel druk en driftig kind, zo'n kutkind dat zijn eigen knokkels tegen de muur stuk sloeg als ik geen ijsje kreeg etc :').

Jij spoort nog steeds niet, mafklapper :D
pi_143878883
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:44 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, en iedereen weet ook waar dat topic voor was, pannekoek. /shoo
Sorry hoor pik. Ik zoek even m'n labeltje 'lichtgeraakt' op
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:46:15 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143878887
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij spoort nog steeds niet, mafklapper :D
Nee, maar ik functioneer uitstekend in de maatschappij :7.
Get woke, go broke!
pi_143878888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

-AD(H)D heb je of niet, hoeft niet eens echt op te vallen
-Daardoor loop je vroeg of laat eens tegen een muur op
-Een patroon van enthousiast aan dingen beginnen maar halverwege (moeten) stoppen
-Een patroon van (vele) (korte) relaties waarin het op kleine dingen die blijven herhalen misgaat
-Een patroon van (vele) (korte) dienstbetrekkingen waarbij het vaak schuurt met collega danwel organisatie
-Een patroon van daarmee samenhangende sociaal economische onregelmatigheid

Nee, je hebt idd AD(H)D omdat je depressief bent, niet andersom :')

Oh, depressie:

Ik zeg toch ook nergens dat je add krijgt als je depressief bent?

Verder is het een modebeeld, iets dat door de hedendaagse samenleving wordt opgewekt. Iedereen heeft een vorm van ADD volgens die puntjes, hoe je er mee omgaat is belangrijker dan overal labeltjes op te plakken en/of pillen in kinderen te proppen.
pi_143878890
quote:
Kan je er een DSM-achtige beschrijving van geven? :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:48:22 #110
12888 Skull-splitter
pi_143878948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:35 schreef RedFoxy het volgende:

[..]

Perfect iedereen die het niet aankan en/of zelf niet snapt schopt zo'n ukkie naar de dokter om te kijken waarom het kleine monster zijn boeken niet leest terwijl hij al 5 blikjes cola opheeft en de laatste paar uren achter zijn xbox heeft doorgebracht.

Raar dat als je klein kind dat vol met suiker zit en helemaal doodgegooid wordt met HD beelden niet even rustig in een hoekje een paar bladzijden uit zijn boekje kan lezen voor school.

Moet wel ADD zijn.
Kids met ADD maakt dat niet per definitie veel uit. Ik heb ADD en kon prima 6 uur achter elkaar door lezen zonder gezeik. Als ik het maar boeiend vond (lees: "beloning" kreeg in mijn hersenen die erg selectief ingezet kan worden).

Nu nog steeds, al ben ik wel gegroeid en heb ik geleerd dit bewust in te kunnen zetten bij tijd en wijle, maar soms kan ik het simpelweg wel willen maar komt het gewoon niet voor elkaar.

Overigens zijn ADHD en autisme niet per definitie negatieve eigenschappen, evolutionair gezien zal het ons ergens voordeel hebben gegeven anders was het wel uitgestorven geweest. Een autist kan bijvoorbeeld een formidabel spoorzoeker, kennisvat of boer zijn, waar een AD(H)D'er de skillset van een primitieve jager heeft met focus waar het telt en een hoge afleidbaarheid die hem in staat stelt op elke verandering en gevaar te reageren.
Maar toch zullen ze je raar aankijken als je met een speer naar de kinderboerderij gaat.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:49:39 #111
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143878995
Trollen op het internet schijnt overigens verband te hebben met een sadistische persoonlijkheid en/of minderwaardigheidscomplex, om maar met nog wat labeltjes te strooien. ;)
pi_143879021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:49 schreef snakelady het volgende:
Trollen op het internet schijnt overigens verband te hebben met een sadistische persoonlijkheid en/of minderwaardigheidscomplex, om maar met nog wat labeltjes te strooien. ;)
En waar valt systematisch liegen ten faveure van je eigen welzijn onder ?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:51:12 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143879051
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En waar valt systematisch liegen ten faveure van je eigen welzijn onder ?
Geen idee, moet je even aan je hulpverlener vragen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:53:27 #114
12888 Skull-splitter
pi_143879126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:

En jouw ouders staan model voor alle andere ouders? Bovendien zijn de tijden nogal veranderd...
pi_143879182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geen idee
Daar was heel fok al achter ja, dat je geen idee hebt. Van wat dan ook.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:55:57 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143879202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:53 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

En jouw ouders staan model voor alle andere ouders? Bovendien zijn de tijden nogal veranderd...
Nee, maar de tijden zijn wel veranderd, maar we zijn niet opeens in 30 jaar een totaal andere soort geworden natuurlijk.
Get woke, go broke!
pi_143879243
quote:
6s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe noem je eigenlijk de aandoening voor mensen die denken alles beter te weten? :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:57:27 #118
12888 Skull-splitter
pi_143879254
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:46 schreef RedFoxy het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat je add krijgt als je depressief bent?

Verder is het een modebeeld, iets dat door de hedendaagse samenleving wordt opgewekt. Iedereen heeft een vorm van ADD volgens die puntjes, hoe je er mee omgaat is belangrijker dan overal labeltjes op te plakken en/of pillen in kinderen te proppen.
[/quote]
Vandaar dat het gedrag clinisch omschreven werd sinds pakweg 1902, das idd nogal een modegril te noemen ;)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:58:18 #119
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143879277
quote:
6s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zullen we dit topic niet gaan veranderen in gebash en getroll? Nergens voor nodig namelijk.
Jij mag mij niet, prima, het gevoel is wederzijds maar je ziet mij ook niet jou volgen op Fok! om maar negatieve reacties te geven op jou.

De discussie verloopt verders prima namelijk.
pi_143879324
Het lijkt er op dat ts bang is om gelabeld te worden, zij heeft een verstoord zelfbeeld maar probeert dit te verbergen, een typisch geval van zeer zwaar autisme.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:01:18 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143879371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:59 schreef Zolder het volgende:
Het lijkt er op dat ts bang is om gelabeld te worden, zij heeft een verstoord zelfbeeld maar probeert dit te verbergen, een typisch geval van zeer zwaar \c.
Oef, zwaar autisme nog wel, mag ik dan in jouw groepje? Dan voel ik me niet zo alleen. :P
pi_143879373
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe noem je eigenlijk de aandoening voor mensen die denken alles beter te weten? :P
Het ouder1 syndroom.
pi_143879391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zullen we dit topic niet gaan veranderen in gebash en getroll? Nergens voor nodig namelijk.
Jij mag mij niet, prima, het gevoel is wederzijds maar je ziet mij ook niet jou volgen op Fok! om maar negatieve reacties te geven op jou.

De discussie verloopt verders prima namelijk.
Je bent paranoïde. Ik volg je niet. Better get that checked voor je de boot neemt ;)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:03:54 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143879460
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent paranoïde. Ik volg je niet. Better get that checked voor je de boot neemt ;)
Je hoeft niet met de boot naar Demarken hoor...

Stop er gewoon mee, anders zouden we je nog kunnen labelen met obsessief gedrag en loslatingsangst.
pi_143879477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oef, zwaar autisme nog wel, mag ik dan in jouw groepje? Dan voel ik me niet zo alleen. :P
Sorry fur autisten verboten
pi_143879490
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je hoeft niet met de boot naar Demarken hoor...

Stop er gewoon mee, anders zouden we je nog kunnen labelen met obsessief gedrag en loslatingsangst.
Volgens mij staat het me vrij te reageren op een openbaar forum. Of wou je mij het zwijgen op gaan leggen? Beetje dictatoriale trekjes als je het mij vraagt.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:05:00 #127
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143879500
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:04 schreef Zolder het volgende:

[..]

Sorry fur autisten verboten
Flauw! Dat is discriminatie!!!
pi_143879596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Gewas het volgende:
Met een label voor een serieuze psychische aandoening kan er doelgerichter een behandeling worden gestart.
De vraag is, of dat nodig is. In de meeste gevallen niet.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:08:59 #129
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143879614
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij staat het me vrij te reageren op een openbaar forum. Of wou je mij het zwijgen op gaan leggen? Beetje dictatoriale trekjes als je het mij vraagt.
Wat jij wil, ik ga jou vanaf nu negeren en ik hoop dat je hetzelfde bij mij doet.

Overigens...

quote:
10s.gif Op woensdag 10 maart 2010 13:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

stiekem vind ik jou een lieve moeder, mag ik een keer een boterham tussen de middag komen eten? O+
_O-

[ Bericht 36% gewijzigd door snakelady op 27-08-2014 13:17:06 ]
pi_143880077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Overigens zijn ADHD en autisme niet per definitie negatieve eigenschappen, evolutionair gezien zal het ons ergens voordeel hebben gegeven anders was het wel uitgestorven geweest. Een autist kan bijvoorbeeld een formidabel spoorzoeker, kennisvat of boer zijn, waar een AD(H)D'er de skillset van een primitieve jager heeft met focus waar het telt en een hoge afleidbaarheid die hem in staat stelt op elke verandering en gevaar te reageren.
Maar toch zullen ze je raar aankijken als je met een speer naar de kinderboerderij gaat.
Evolutionair hoeven we niks meer te bekijken. De mens is uit de evolutie boom geklommen :Y)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:24:57 #131
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143880170
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Evolutionair hoeven we niks meer te bekijken. De mens is uit de evolutie boom geklommen :Y)
Klopt, door onze eigen medische zorg fokken we zwaktes en ziektes in. Waar vroeger mensen met slecht zicht echt een probleem hadden is het tegenwoordig onderhand de standaard.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_143880216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:24 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Klopt, door onze eigen medische zorg fokken we zwaktes en ziektes in. Waar vroeger mensen met slecht zicht echt een probleem hadden is het tegenwoordig onderhand de standaard.
En oh wee als je daar iets over durft te zeggen (Dawkins over Down)
pi_143880244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat jij wil, ik ga jou vanaf nu negeren en ik hoop dat je hetzelfde bij mij doet.

Overigens...

[..]

_O-
Jaja, negeren en vervolgens een post van 4(!) jaar geleden iets positiefs grappigs over je wordt gezegd ophalen :D voer voor psychologen dit.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:27:47 #134
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143880285
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik verbaas me er juist over dat dat niet gedaan wordt, tenzij je als ouders de verantwoordelijkheid neemt de kosten van de zorg zelf volledig te dragen.
pi_143880292
Geen diagnose = geen indicatie = geen geld.

Vandaar dat zowel de psycholoog/psychiater als de cliënt/patiënt er een zeker belang bij hebben dat er een label geplakt wordt.

In het onderwijs idem:
Studievertraging = pech.
Studievertraging + label = extra herkansingen, extra tijd etc.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:28:11 #136
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143880294
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jaja, negeren en vervolgens een post van 4(!) jaar geleden iets positiefs grappigs over je wordt gezegd ophalen :D voer voor psychologen dit.
Ik vond het grappig, dat was alles.
Kwam het toevallig tegen op zoek naar iets anders, van de week al en ik dacht er nu ineens aan.

Daag. :W
pi_143880320
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Bizar eigenlijk.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:30:09 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143880374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:24 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik heb daar soms wel eens angst voor, zonder lenzen of bril zie ik vrij weinig, stel voor dat er ineens een zombie apocalyps/alien invasie/oorlog uitbreekt, dan kan dat best wel eens een probleem worden. :X
pi_143880406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vond het grappig, dat was alles.
Kwam het toevallig tegen op zoek naar iets anders, van de week al en ik dacht er nu ineens aan.

Daag. :W
Jouw leven hangt wel van toevalligheden aan elkaar, banen die je 'spontaan' aangeboden worden 1500km verderop in de buurt van je nieuwe lover door 'kennissen', dit soort berichtjes die je 'toevallig' terugvond, je kinderen die 'heel toevallig' het hele idee van verhuizen direct een geweldig fantastisch plan vonden etcetera etc.

Maar hey, ontopic maar weer.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:31:19 #140
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143880419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb daar soms wel eens angst voor, zonder lenzen of bril zie ik vrij weinig, stel voor dat er ineens een zombie apocalyps/alien invasie/oorlog uitbreekt, dan kan dat best wel eens een probleem worden. :X
Vooral als je ogen dan slechter en slechter worden. We worden slaven van onze eigen uitvindingen :P Maar daar iets tegen doen is kennelijk immoreel.
pi_143880446
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:49 schreef snakelady het volgende:
Bron? Je grote duim uiteraard, zoals bij ieder feitje wat toevallig goed voor je uitkomt.
pi_143880463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:27 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik verbaas me er juist over dat dat niet gedaan wordt, tenzij je als ouders de verantwoordelijkheid neemt de kosten van de zorg zelf volledig te dragen.
Iedereen heeft recht op kinderen, en als je dat niet vindt, ben je erger dan een nazi!
pi_143880491
Helemaal gelijk hoor TS.
Waar ik me verder bovendien aan erger is de positie in het nature-nurture debate van velen. We zijn in een gezondheids-cultuur waar velen de neiging hebben om abnormaal gedrag meteen aan genetische factoren te willen 'wijten'.
Wat het vervelende is, is dat er uiteraard bewijs voor is dat genetische verschillen van invloed zijn. Wat dezelfde mensen echter vergeten is dat het juist de opvoeding van het individu is die ervoor zorgt dat zulke genetische verschillen gepolariseerd worden. Zo zie ik inderdaad steeds meer mensen met het stempel ADD of ADHD die daarnaar gaan leven. Danwel door een bepaalde vorm van acceptatie (mijn sticker is het excuus voor mijn daden) dikwijls ingegeven door het onvermogen van de omgeving (vaak de ouders die hun kind niet meer aan kunnen en daardoor graag gediagnosticeerd zien). Maar ook vooral de bedrukkende werking van zo'n stempel op jonge leeftijd. Zowel door de financiering in de medische wereld als het comfort dat het geeft aan ouder en kind is er zo weinig incentive om nog van een dergelijk stempel af te komen.
Begrijp me niet verkeerd: ook ik vind het vervelend voor veel mensen die door een afwijking last hebben van zichzelf, maar onze samenleving is er gewoon veel te weinig op ingericht om zulke mensen te helpen er het beste van te maken.

Edit: ik zie hier inmiddels de andere reacties en lees tot mijn opluchting dat velen eenzelfde constatering maken :)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:34:04 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143880495
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht op kinderen, en als je dat niet vindt, ben je erger dan een nazi!
Iedereen, behalve mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, die moet je een paar jaar screenen en door de mangel halen voor ze een kansloos kind een kans mogen geven.

En dat is allemaal heel erg logisch :).
Get woke, go broke!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:34:09 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143880499
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jouw leven hangt wel van toevalligheden aan elkaar, banen die je 'spontaan' aangeboden worden 1500km verderop in de buurt van je nieuwe lover door 'kennissen', dit soort berichtjes die je 'toevallig' terugvond, je kinderen die 'heel toevallig' het hele idee van verhuizen direct een geweldig fantastisch plan vonden etcetera etc.

Maar hey, ontopic maar weer.
Ah, de kinderen moeten er weer bijgehaald worden. :')
En het is 600km verderop, als je nu eens stopt met dingen verzinnen zou je misschien inzien dat je een klein beetje onredelijk bezig bent.

Volgens mij verwar jij Denemarken met Noorwegen ofzo met je boot en 1500 km.
Jouw topografie is niet zo heel goed....
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:34:28 #146
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143880505
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dan ben ik kennelijk erger dan een nazi. Als je ze niet kan krijgen, waar sta je dan met dat recht? Gelukkig staat de regering hier achter mij, als je er niet voor kan zorgen worden ze uithuis geplaatst.
pi_143880532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:34 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dan ben ik kennelijk erger dan een nazi. Als je ze niet kan krijgen, waar sta je dan met dat recht? Gelukkig staat de regering hier achter mij, als je er niet voor kan zorgen worden ze uithuis geplaatst.
Beetje laat niet? En ach, dan maak je toch gewoon een nieuwe :Y)
pi_143880586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:34 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Welnee, dan struin je FHF af op zoek naar nieuwe spulletjes en mannen om op te teren.
pi_143880589
Volgens mij is dit door het ADD/ADHD gekomen. Daarna is het hip geworden om iets te hebben. Jaloerse klasgenootjes had ik :') het slaat ook helemaal nergens op.
pi_143880611
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Beetje laat niet? En ach, dan maak je toch gewoon een nieuwe :Y)
Ik vind het niet leuk dat je DJMO hiermee in de zeik probeert te nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')