Toch was het in juli voor mijn gevoel wel goed weer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:34 schreef Nattekat het volgende:
Het is officieel, de natste zomer ooit
http://nu.nl/binnenland/3(...)te-ooit-gemeten.html
Ik wist niet dat 'raar' een synoniem was voor 'kut'quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Raar weer,al dagen ene moment regen, dan weer zon...
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:47 schreef Rijssi het volgende:
[..]
Ik wist niet dat 'raar' een synoniem was voor 'kut'
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Eind volgende week weer een beetje zomer...?
Áls het in Willemstad regent, is het ook gelijk hard.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:08 schreef Adrie072 het volgende:
http://www.lionsdive.com/webcam/
Zelfs op curacao, wind, bewolking en regen, haha!
Hetzelfde hier. Afgelopen 2 weken was het gelukkig nog redelijk goed weer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:02 schreef Vogeltje88 het volgende:
Ik heb dus vakantie, onder het mom van 'eind augustus is het meestal prima zomerweer' (en ook opgeofferd voor de collega's met kids), maar ik zit zo ongeveer al een week binnen en nog een week te gaan
Over anderhalve week ga ik varen in Friesland, ik denk dat ik het bootje maar laat vastvriezen op de Elfstedenroute.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:27 schreef quirina het volgende:
Kan ik m'n Friese doorlopers al laten slijpen?
Limburg telt niet mee, is het altijd mooi weerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:26 schreef Cat22 het volgende:
In Limburg vandaag afwisselend bewolkt en zon, met één matige bui.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:27 schreef Revolution-NL het volgende:
20.5c in huis. Vanavond gaat de haard aan.
Kut kou
Zelfde verhaal hier, al 2 weken vakantie en nog 1 week te gaan. Echt alleen maar slecht weer gehad.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:02 schreef Vogeltje88 het volgende:
Ik heb dus vakantie, onder het mom van 'eind augustus is het meestal prima zomerweer' (en ook opgeofferd voor de collega's met kids), maar ik zit zo ongeveer al een week binnen en nog een week te gaan
Nee Leiden. Echt een klap.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:49 schreef marcel-o het volgende:
Was dat Rotterdam? Hier wel iig.
Alle ramen resoneerden mee
Goed om te weten, het moet niet zo zijn dat ik een weekend in Limburg zit en dat het dan wel los gaat...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:40 schreef CklokC het volgende:
Nice. Hier valt het tegen (Leiden), wel donker en wat regen maar het gaat niet los.
EDIT: nog niet op posten gedrukt of er komt toch een klap onweer ineens!
wat is er in hoevaleken te doen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:49 schreef Resistor het volgende:
Huh? Onweer
En toen opende ik buienradar![]()
Gelukkig maar een klein buitje, vanmiddag wil ik nog even naar Hoevelaken om even te kijken. Aanstaande woensdag sta ik zelf namelijk in Spakenburg.
Mooie fotoquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo ik werd me nest uit geboemt vannochtend, damn!
[ afbeelding ]
kan ook midden in de zomer..quote:
zooquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:22 schreef Dagoduck het volgende:
Kwartier geleden bij de Texelse boot:
[ afbeelding ]
Onweer zoals dit heb ik hier al jaren niet meer meegemaakt. Sowieso heb ik tussen 2010 en 2013 hier helemaal geen onweer meegemaakt en nu is het elke 2 maanden raak.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:22 schreef marcel-o het volgende:
[..]
kan ook midden in de zomer..
als de wolken maar hoog genoeg zijn
Holy shitquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:22 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Wow inktzwart.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:22 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
beste hagel !quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:25 schreef Dagoduck het volgende:
De worsten vliegen door de lucht.
[ afbeelding ]
Wow!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:22 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, wel eerder deze week een heel kleine sliert aan een wolk, maar dat wat gewoon boven land. Ziet er goed uit die foto's.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:26 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Wow inktzwart.![]()
Nog waterhozen gespot daar?
In Katwijk wel vliegende tenten:
[ afbeelding ]
Door deze waterhoos:
[ afbeelding ]
Mooie foto!quote:
Thnx, die van jou zijn ook awesomequote:
Ze zijn niet echt van mij, I'm just a messenger...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Thnx, die van jou zijn ook awesome![]()
Ik liep er midden inDie hagelstenen waren best groot.
Damn, lijken wel 3 rolwolken naast elkaar.quote:
Hel?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:48 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
nog even hierover he..
dat heeft toch n naam?
Lijkt wel een bow echo.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:48 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
nog even hierover he..
dat heeft toch n naam?
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 11:49:13Den Helder-Schagen: er rijden geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #HdrSgn reageer retweet
Ah Prorail heeft weer een excuus. Ondertussen goed gerommel en een wolk die maar donkerder blijft worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:51 schreef Dagoduck het volgende:
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 11:49:13Den Helder-Schagen: er rijden geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #HdrSgn reageer retweet
?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:14 schreef Ajaxfan het volgende:
Zooo heul felle flits en zware klap.
Bui zit hier vol boven Diemen nu denk ik. Fel wit licht en storm + hagel net.quote:
Stond ik ook. Langs de kant van het hockeyveldquote:
Ik stond in een weiland ergens in de buurt van Ahaus, was wel even pittig buitjequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Stond ik ook. Langs de kant van het hockeyveld
quote:
quote:
Haha, lekkerquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:29 schreef Ivy_Mike het volgende:
Ik stond als verkeersregelaar van Kwart(je) Triathlon bij Breezand, kreeg zo'n na 14:00 uur een flinke bui op mijn harses![]()
Gelukkig duurde het een minuut of 5, hierna was het de hele tijd droog
Poging 2quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:13 schreef Nattekat het volgende:
Zeg alsjeblieft niet dat ik vanochtend een fantastische shelf misgelopen ben (in Leiden)
Klopt ja, behoorlijke flitsen ook in de verte trouwens!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:59 schreef UncleFunk het volgende:
In Den Haag hangt een pikdonkere lucht alweer klaar. Trouwens erg genoten van het weer vanmiddag. Het was prachtig
Dat belooft weer wat!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Klopt ja, behoorlijke flitsen ook in de verte trouwens!
Aliens!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:07 schreef Djeez het volgende:
Hier eindelijk goed weer gehad in Assen! Een keer een bui op de kop gehad van een kwartier. En zelfs nog een uiterst zeldzaam natuurverschijnsel meegemaakt. Ik weet niet of er een naam voor bestaat, maar was een lichtgevende bol aan de hemel die warmte afgaf. Echt heel erg vreemd, kan me niet herinneren dat ik die eerder had gezien. Was zelfs warm, zonder jas op straat gelopen vandaag!
Ik hou het op een variant op de chemtrails. Het maakt het volk blij, zodat ze niet merken dat ze door de overheid snoeihard worden genaaidquote:
Die chemtrails hebben we juist de laatste tijd last van gehad, allemaal door de amerikanen geplanned, allemaal wolken maken zodat wij de aliens niet zouden zien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik hou het op een variant op de chemtrails. Het maakt het volk blij, zodat ze niet merken dat ze door de overheid snoeihard worden genaaid
Moet haast wel buitenaards zijn, mens kan zoiets niet makenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die chemtrails hebben we juist de laatste tijd last van gehad, allemaal door de amerikanen geplanned, allemaal wolken maken zodat wij de aliens niet zouden zien.
ik durf m'n leven erom te verwedden dat het iets buitenaards was!
Zag er echt te bruut uit hequote:
Als je nou een foto van jezelf had genomen met die wolkenmuur op de achtergrond, dan was het een shelfie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:15 schreef Fred0w het volgende:
Wel baggerkwaliteit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Als je nou een foto van jezelf had genomen met die wolkenmuur op de achtergrond, dan was het een shelfie.
wuehwuehwuehwueh
Ja Freddie in the ghetto.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Als je nou een foto van jezelf had genomen met die wolkenmuur op de achtergrond, dan was het een shelfie.
wuehwuehwuehwueh
De mindere kant van dit natuurgeweld.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was 2 uur geleden, nog geen 200 meter afstand van mijn huis
Blikseminslag!
Wow! Het zal je huis wezen man!!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:06 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De mindere kant van dit natuurgeweld.![]()
Dit was gister bij mij in de buurt:
[ afbeelding ]
http://www.hvzeeland.nl/n(...)n-woning-middelburg/
Het was blijkbaar een erg potente knal, opvallend harde beuk volgens wat vrienden van me.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wow! Het zal je huis wezen man!!
Tof!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:39 schreef Timmos het volgende:
Bui daarnet was niet heel erg actief maar wát eruit kwam was dan ook gelijk de moeite waard
[ afbeelding ]
Ik woon in het koudste plekje van het land.quote:
Maar ik zie tegen volgend weekend wel een meer geblokkeerde trend op de kaarten, is nog allemaal heel vroeg natuurlijk, maar slechter dan deze week en aankomende dagen kan het bijna niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
Nog meer langdurige regen op komst staat zelfs op nu.nlwhy am I not surprised...
Ik ook. Daarom al twee weken een winterdekbed, kachel op 22 en drie lagen bovenkledingquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik woon in het koudste plekje van het land.
quote:
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
Nog meer langdurige regen op komst staat zelfs op nu.nlwhy am I not surprised...
Ja hoor Djeez, we weten het wel:quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:31 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ook. Daarom al twee weken een winterdekbed, kachel op 22 en drie lagen bovenkleding
Al zou het fijn zijn gaat ie echt niet aan! Principe kwestie dus pas eind sept, begin oktober.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:41 schreef RemcoW23 het volgende:
Iemand al gebruik moeten maken van de verwarming?
Nope. Zelfs de schuifpui naar het balkon nog een flinke tijd los gehad. De zon heeft nog flink wat warmte als je uit de wind zit.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:41 schreef RemcoW23 het volgende:
Wij hebben de houtkachel al aan gehad. Het was 18 graden in huisquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:41 schreef RemcoW23 het volgende:
Test van de natuur om te kijken welke wegen er opgehoogd moeten worden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tragisch dit
Hoe lang nog voordat we met z'n allen wegzakken in het moeras?
Vandeweek weer aangeslingerd. 17 graden is toch net ff te kil. In de winter, wanneer voorzien van de standaard sweaters en truien, is dat prima, maar nu nog niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:41 schreef RemcoW23 het volgende:
Doe niet zo mal.quote:Op maandag 25 augustus 2014 03:21 schreef GekkePoes het volgende:
Temperatuur is naar de 5 graden aan het zakken
Laat de Ieren dat maar niet horenquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:36 schreef marcel-o het volgende:
Mooie draaikolk weer bij Engeland![]()
Hoe zit t met die regen vandaag ? Gaat t echt zo hard regenen?
Lijkt t nu nog niet op iig.
Ik kijk niet vaak met wijd geopende ogen naar de buienradar, godverquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:30 schreef Skwish het volgende:
Damn...komt aardig wat neerslag deze kant op.
Vind het primaquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Samen onder een dekentje op de bank gaan zitten dan?
Platonisch.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:58 schreef bondage het volgende:
[..]
Vind het primaDenk echter dat je vriend er iets minder blij mee is
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Fijn vooruitzicht ook, gaat straks regenen en over 20 uur wordt het pas droog.....
Ook Breda is nat...quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:32 schreef Rabieluh het volgende:
natte bende zeg, zal blij zijn als ik zo weer binnen ben in breda.
net een tsunami.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Godsklere
Deze vraagt om een paint.
Alles ligt nu een stuk zuidelijker, vooral te zien op de europese radar.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Godsklere
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Het blijft hier dus gewoon droog.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Godsklere
Als dat nu de maximumtemperatuur had geweestquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Godsklere
Iets noordelijker, nu krijg ik enkel de narigheid en niet de heftigheidquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:44 schreef Fred0w het volgende:
De nieuwe GFS:
[ afbeelding ]
Benieuwd hoeveel er uiteindelijk gaat vallen.
Aah mooi, zodra de regen erop zit is mijn vakantie ook voorbijquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:53 schreef Koelkastje het volgende:
Komende 36 uur regen in Twente als je de verwachtingen ziet!
Dan hoef je in elk geval niet door de regen naar je werkquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:55 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Aah mooi, zodra de regen erop zit is mijn vakantie ook voorbij
Groningen droog, genot.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:44 schreef Fred0w het volgende:
De nieuwe GFS:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:44 schreef Fred0w het volgende:
De nieuwe GFS:
[ afbeelding ]
Ik zit in het stukje van de 50 mm (België)quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:44 schreef Fred0w het volgende:
De nieuwe GFS:
[ afbeelding ]
Ik ben stiekem heel blij dat het droog was hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:36 schreef neantog het volgende:
Maar blijkbaar wilt augustus natter zijn dan juli
En de dag van Spa Francorchamps (zondag) was de enigste dag dat het niet geregend heeft de afgelopen weken hier.
Nopequote:Op maandag 25 augustus 2014 20:44 schreef marcel-o het volgende:
Zoo, dat ontploffende stuk in Frankrijk..
Komt dat hierheen?
wiltquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:36 schreef neantog het volgende:
[..]
Ik zit in het stukje van de 50 mm (België)![]()
Ondertussen is hier al sinds 1 juli >210 mm water naar beneden gekomen.
Juli : +-125mm
Augustus: +- 90mm tot nu toe
Maar blijkbaar wilt augustus natter zijn dan juli![]()
En de dag van Spa Francorchamps (zondag) was de enigste dag dat het niet geregend heeft de afgelopen weken hier.
p.s. Nieuw hier op Fok! Maar ik kijk al een tijdje mee.
"Je wilt" is formeel, "hij wilt" is gewoon fout.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/je-wil-je-wilt
Hoezo fout? Gewoon formeel
VOLGEND! AHHHHHHHHHHHHHHHHHquote:OT: Ik wou dat ik een open haard had, volgend mij het enige wat helpt bij dit weer. Lijkt verdomme wel alsof ik een halve herfstdepressie heb.
Pleasequote:Op maandag 25 augustus 2014 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/je-wil-je-wilt
Hoezo fout? Gewoon formeel
Valt nog mee, hier is sinds gisterenmiddag 25 l/m² gevallen en de volgende lading is alweer onderweg. De rivieren staan alweer in hun winterbedding (uiterwaarden). Ik ben serieus aan het overwegen om een kano te kopen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Waar een klein land groot in kan zijn:
[ afbeelding ]
Kut voorspellingen, het is hier gewoon droogquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:53 schreef Koelkastje het volgende:
Komende 36 uur regen in Twente als je de verwachtingen ziet!
Bewolking compleet weg nu ook hier.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:18 schreef themauster het volgende:
Al de hele dag zon en een strakblauwe lucht en de temperatuur is ook best lekker.
Waarom lijkt het alsof die Belgen zich nooit voorbereiden op wateroverlast? Of krijgen wij daar niets van mee?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:22 schreef neantog het volgende:
En het blijft maar regenen. Ondertussen zijn in het Oosten van Vlaanderen zijn zowat alle rivieren buiten hun oevers aan het treden (in voorzien overstromingsgebied).
Het is vooral goed zichtbaar waar er heuvels/diepe riviervalleien zijn en weinig bomen staan. Door de al volledig verzadigde grond stroomt al dat water de heuvels af en er staan weinig bomen om dat water tegen te houden.
Dit is bijvoorbeeld de debiet van de IJse in Huldenberg, een riviertje dat 60m diep is ingesneden in het omliggende plateau:
26/08/14 17:15 24,40 m¨3
26/08/14 17:00 23,65
26/08/14 16:45 14,31
26/08/14 16:30 4,96
26/08/14 16:15 2,86
26/08/14 16:00 1,62
In een uur tijd gaat dat van een beekje rond de 2m^3 naar 25m^3, je zou er maar naast staan
Edit: bron waterinfo.be
Er wordt wel degelijk zoveel mogelijk gedaan om wateroverlast tegen te gaan, sinds de jaren '90 is er al heel veel verbeterd. Volgens mee loopt België een paar jaar achter op Nederland op dat gebied. Maar er zijn verschillende oorzaken waarom België (Vlaanderen) er denk ik meer last heeft dan Nederland:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waarom lijkt het alsof die Belgen zich nooit voorbereiden op wateroverlast? Of krijgen wij daar niets van mee?
Hier worden nood pompen aangezet om al het water op te vangen.. hoe wordt dat bij jullie dan gedaan? Ik krijg iedere keer het idee dat ze daar zoiets hebben van joh laat maar vallen en we zien het verder wel....
Helderquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:16 schreef neantog het volgende:
[..]
Er wordt wel degelijk zoveel mogelijk gedaan om wateroverlast tegen te gaan, sinds de jaren '90 is er al heel veel verbeterd. Volgens mee loopt België een paar jaar achter op Nederland op dat gebied. Maar er zijn verschillende oorzaken waarom België (Vlaanderen) er denk ik meer last heeft dan Nederland:
1) Lintbebouwing en vooral van de vorige decennia bouwen in de winterbedding van rivieren en beken. Wat natuurlijk voor problemen zorgt bij overmatige neerval. Ook medeveroorzaakt door een gebrek aan ruimtelijke planning. Er wordt tegenwoordig aan gewerkt.
2) De idioten die ooit hebben bedacht om waterbeleid te splitsen tussen Vlaanderen en Wallonië. Waardoor Vlaanderen en Wallonië soms een ander beleid voeren en slechte afspraken maken. Dit is vooral problematisch in Midden-België. De bronnen en bovenloop van de rivieren liggen in Wallonië, de midden en benedenloop in Vlaanderen (Demer, Gete, Dijle, Zenne, Dender, schelde ...) Bv in 2010 had Wallonië hun deel van de Dender geruimd. Dit was niet in het Vlaamse stroomopwaartse deel gebeurt in Vlaanderen. Gevolg: alle Vlaamse dorpen langs de Dender kregen een soort van vloedgolf te verwerken en lliepen onderwater.![]()
3) Andere geografie.
Al de rivieren die nu in waakstand staan zijn de rivieren van Midden belgië. deze ontspringen op het plateau +-120-100m boven zeeniveau, stromen naar de Vlaamse laagvlakte door valleien die in de IJstijd vaak rond de 60 m diep zijn ingesneden met steile wanden (>10%) en monden dan uit ergens in de Schelde.
Op het plateau en door de steile hellingen in Midden België, stroomt overtollig water onmiddelijk af naar de beken en rivieren. Het blijft dus niet hangen op weilanden en akkers en in polders. Bij verzadigde grond (zoals nu) en zeer overvloedige neerslag komt het water zeer snel in deze valleien terecht. Deze valleien zijn redelijk smal en hebben geen kilometers weiden waar water in terecht kan. Het water komt dus allemaal in de rivier terecht die dat allemaal snel vervoert. Dit is wat je ziet bij de IJse. (en in het meest extreme geval de flashflood in Ittre) Het enigste dat daartegen helpt is alle akkers terug vol bomen planten zodat het water boven blijft hangen.
De Schelde heeft getijdewerking waardoor bij hoogwater die rivieren hun water niet kwijt kunnen in de Schelde. De overstromingen gebeuren dan ook vaak in de middenloop van die rivieren: veel water dat snel naar beneden komt van de bovenloop en het overtollige water kan stroomafwaarts niet weg.
4) om reden 3 heeft preventief pompen niet veel zin aangezien het water steeds terug naar benden stroomt. Pompen heeft vooral zin in polders en vlak land, waar je water kan bergen. Pompen worden wel ingezet om overstroomde wijken weer watervrij te krijgen.
Tegenwoordig wordt er wel veel gewerkt aanwachtbekken en overstromingsgebieden van rivieren vrij te houden. Het sigmaplan is hier een goed voorbeeld van.
Doe mij maar een September 2006.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:33 schreef DemonRage het volgende:
Damn... net nu ik begin te acclamatiseren aan het huidige weer. Maar rustig nazomerweer mag er ook wel wezen na al die regen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wow... verkapte kijk-mij-eens-in-het-buitenland-zijn post....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |