SPOILER: De staat van het dakOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Boktor!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bijgebouwen in de tuinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Slopen!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 3D renders van de architectOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: noodreparatie van de dakconstructie van de carportOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanleg electriciteit in tuin,schuur,garageOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatsen gietijzer tuinhekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Repareren dak: aanbrengen dak isolatie, opnieuw uitlijnen dak, nieuwe dakpannen, overstekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Nieuwe dakplatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: dakpannen en overstek, en vervangen van de schoorsteenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Slopen dragende binnenmuren, Aanbrengen nieuwe fundering, Voorbereiden installatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: storten nieuwe vloer en Metselen spouwmurenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geblokte marmer vloerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Nieuwe verdiepingsvloer aanbrengenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oude zonnebakker muurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Voorzetwandjes en verdere voorbereidingen voor eindafwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...![]()
Alle belangrijkste update-posts op een rijtje (deel 2)SPOILER: Kozijnen stellen en muren metselenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aftimmeren schuine plafonds bovenverdiepingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kranen in de badkamerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BinnendeurenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Van ramp naar nieuwOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Stukadoor magicbOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CV hokje en meterkastOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PlattegrondenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Drama met de aannemerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 3D renders vs realiteitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vloer afslijpenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vloer afslijpen (deel 2)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Stukadoor bovenverdiepingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Voorzetwand in slaapkamertjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's met de fisheye lensOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Alle belangrijkste update-posts op een rijtje (deel 3)SPOILER: Vensterbank frezenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kleine slaapkamertjes schieten lekker opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Voorlopig de laatste stucplaat!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's van bovenverdieping. Nog een paar weekjes tot verhuizingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: kut :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Balken schoonmaken en eerste laminaatOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Badkamer voortgang en eerste behang op de muurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bijzondere badkamerspiegelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Dorpels plaatsenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bloemetjesbehang?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Badkamer muurtjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Leuk![b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel![]()
Echt een leerzaam topic! Wij zijn aan het sparen voor een soortgelijk huis maar dan zonder buren binnen 100 meter.Spoilers!![]()
Dit volg ik weer. Wil niks missen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!![]()
Eerstens, mooi project!
Ik mag aannemen dat je de elektra sleuven ook nog uitgekapt hebt, buis erin gedrukt hebt en die ook weer hebt dichtgesmeerd?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:45 schreef MrSubtle het volgende:
Gisteren hebben we alleen even snel het muurtje klaar gemaakt voor de tegelzetter door de gleuven af te smeren![]()
Erh nee?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:10 schreef ueberduitser het volgende:
Eerstens, mooi project!
[..]
Ik mag aannemen dat je de elektra sleuven ook nog uitgekapt hebt, buis erin gedrukt hebt en die ook weer hebt dichtgesmeerd?die waren verkeerd geslepen door de electricien
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
De vloer en twee wanden zijn af, het muurtje in het midden gaan we nog wat aan sleutelen en wordt later afgemaakt. Alles moet nog gekit worden en de plintjes komen morgen pas. Vloertegels zijn 60x60. Wandtegels zijn 60x30. Kleur is donker grijs met donker roest bruin/rood erdoor. De muren zijn RAL9010 wit (maar lijken hier donker grijs door tegenlicht in de camera)
Wat vinden jullie ervan? Mooi? Strak? Te strak? Te donker? Saai? Super?
[ Bericht 6% gewijzigd door MrSubtle op 22-08-2014 18:11:37 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
De ruimte is heel licht, maar de foto's idd helemaal niet... komt door de witte muren en plafond, de camera doet telkens onderbelichten omdat er te veel tegenlicht is van de vensters en witte muren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:59 schreef Lonaa het volgende:
Wel tof! Maar volgens mij best wel donker. Of is dat de foto?
edit: je ziet het aan de muren, die lijken hier donker grijs, maar zijn in werkelijkheid RAL9010
edit2: mochten we het ooit willen verkopen dan wens ik de makelaar alvast veel succes bij het maken van de foto's
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Doe mij zoeen badkamer!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Gaaf Sub,echt tof!!
Goede warme verlichting doet veel in deze ruimte denk ik. Ik denk dat ik ook maar halogeen neem in de badcel lekker warm licht bij het wit en donker marmer.
Gaat zo door, blijft mooi werk.Laat die handjes wapperen!![]()
Die was niet helemaal gelukt (muren zijn allemaal krom door stomme panorama effect), maar u vraagt, wij draaienquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En een foto van het raam naar de achterwand?
Zo zie je de lichtinval ook veel beter! Mooi hoor!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:11 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Die was niet helemaal gelukt (muren zijn allemaal krom door stomme panorama effect), maar u vraagt, wij draaien
[ afbeelding ]Sterkheidsbaas van alles.![]()
Wat een GE-WEL-DIG project ben echt reuze benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn, vooral de woonkamer ben ik zeer benieuwd naar.I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!![]()
Eventjes weinig updates... vakanties, verhuizing, etc.
We zijn spoedig bij u terug, na de reclame!Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
nondejuh, wat een verbouwing!
echt respect hoor! petje af!
durf niet te vragen wat het wel niet gekost heeft allemaal!
daarbij de problemen met de aannemer etc, om gek van te worden.
maar je hebt dalijk iets (in mijn ogen vanaf het begin af aan opgebouwd) om nooit meer te vergeten!
wat gaat jullie dat een heerlijk gevoel gevenen wat gaan jullie genieten uiteindelijk
ik ga dit topic volgen
succes verder!![]()
Toch nog een kleine update vandaag.
De meeste tijd is vandaag gaan zitten in het leegmaken van de woonkamer. De aannemer heeft de houten vloer verkloot, dus we gaan deze nog snel voor de verhuizing even helemaal laten schuren en opnieuw lakken. We hebben gekozen voor een heel matte kleurloze lak, om de natuurlijke kleur van het hout uit te laten komen. Foto's volgen later uiteraard.
Maar vandaag ook nog even snel wat plintjes gezaagd en geplakt in een van de slaapkamertjes. De dozen bevatten 30kg tegels per doosje, en staan daar om de laminaat goed naar beneden te drukken. Als je dat niet doet krijg je later een opening tussen laminaat en plint als je er zware meubels op zet. (met name in de lengte-richting van laminaat)
Oh ja, natuurlijk ook een goed moment om even de muur met het beruchte bloemetjesbehang te showen. Zeggen dat het stiekem best leuk is mag hieronder in de reacties
![]()
![]()
Toen we het huis kochten, hadden de bewoners er een klein ladenkastje staan. We vonden het erg schattig dus we hebben het overgenomen bij aanschaf van het huis.
Ook leuk... soms is klussen 2 stappen naar voren, 1 stap terug. Vandaag was zo'n moment toen mijn bus purschuim ontplofte en met heel hoge druk 3 meter verder tegen de muur spoot... nice!De muur was net geschilderd, maar kan nu weer opnieuw worden geschuurd en geschilderd. Zucht, we hadden toch niks te doen...
Intussen gaat het boerderijleven overigens ook gewoon door. Dus nog even snel hazelnootjes verzameld, want een klein legertje eekhoorntjes is al dag en nacht druk bezig om de rest te jatten. Gelukkig liggen er duizenden, dus hieronder het resultaat van een kwartiertje rapen.
Lekker!
Pur.... rotspul wanneer het niet goed gaat haha👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.![]()
Eventjes op vakantie momenteelquote:
We zijn nog steeds op vakantie maar hebben inmiddels een foto gekregen van de vloer in de woonkamer. Terug naar oude look met heel matte kleurloze lak.
Mooi? Niet mooi?
[ Bericht 1% gewijzigd door MrSubtle op 28-09-2014 13:42:07 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Heel mooi. Ik hou ervan. Past bij de boerderij.quote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef MrSubtle het volgende:
We zijn nog steeds op vakantie maar hebben inmiddels een foto gekregen van de vloer in de woonkamer. Terug naar oude look met heel matte kleurloze lak.
Mooi? Niet mooi?
[ afbeelding ]![]()
Mooi!👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.![]()
En "we"?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Ik merk het haha!quote:
Of ben ik nu in de war met een andere user.
Nog een paar fotootjes van de vloer. We hadden eerlijk gezegd verwacht dat het iets meer egaal en lichter van kleur zou uitkomen, maar aangezien het maar een tijdelijke vloer is maakt het niet heel veel uit. Het matte vinden we op de foto's in ieder geval tof. Deze ruimte wordt straks de keuken en dan is een houten vloer niet handig maar dat duurt nog wel even.![]()
![]()
![]()
Ik houd niet zo van zichtbare knoesten, maar het ziet netjes uit.
Minder netjes is dat jij met de Kermis van huis bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit![]()
ik hoop dat die boerderij niet te veel heeft gekost haha.. want die verbouwing zal aardig wat duiten nodig hebben..Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire![]()
We krijgen heel veel vragen over de kosten van een verbouwing als deze... we praten in principe nooit over geld, maar laat ik dan een keer een tipje van de sluier oplichten en zeggen dat een verbouwing als deze een kostenplaatje heeft van 6 cijfers. Meer wil ik er niet over kwijtquote:Op maandag 29 september 2014 08:59 schreef Parzival het volgende:
ik hoop dat die boerderij niet te veel heeft gekost haha.. want die verbouwing zal aardig wat duiten nodig hebben..
kon ook haast niet anders dat het kostenplaatje in de buurt komt van dat soort cijfers (als ik de foto's zo zie allemaal)quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:38 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
We krijgen heel veel vragen over de kosten van een verbouwing als deze... we praten in principe nooit over geld, maar laat ik dan een keer een tipje van de sluier oplichten en zeggen dat een verbouwing als deze een kostenplaatje heeft van 6 cijfers. Meer wil ik er niet over kwijt
ziet er top uit!![]()
Mooie vloer, mooi! bloemetjesbehang.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Na ruim 2.5 jaar verbouwen zijn we eindelijk zover dat we gaan verhuizen. Over een maand of wat komt het verhuisbedrijf en dan gaan we officieel naar de boerderij. Het is nog lang niet klaar, maar klaar genoeg om er fatsoenlijk te wonen
In de afgelopen 2.5 jaar hebben we letterlijk elke ruimte in het huis aangepakt. Sommige ruimtes zijn bijna klaar, sommige ruimtes zijn nog nauwelijks klaar. Om een gevoel te krijgen, hieronder een rij foto's van hoe een enkele ruimte veranderd is (in dit geval het halletje boven).
Van links naar rechts:
Foto 1. Zo was het toen we het kochten. Warm afgewerkt, maar overal lage plafonds, weinig daglicht, veel verouderde materialen. Plastic schuifdeurtjes, schrootjes, geen badkamer boven, alles vol asbest, houtworm, boktor, geen vloerverwarming, alle leidingen in het zicht, stoffen elektriciteitsleidingen.
2. Enkel maanden na aanschaf waren we druk bezig met de sloop. Plafonds eruit halen en alle voorzetwandjes om de oude eiken gordingen uit slopen. Je kunt hier nog net zien dat ze boven in het halletje een kleine toilet ruimte hadden met wasbak om zich te wassen. Er was boven immers geen badkamer. De tuinslang ligt daar om het asbest vochtig te houden.
3. Asbest dakplaten verwijderd, dakpannen eraf. De oude sporen zitten er hier nog maar ook die zijn later verwijderd. Je ziet hier ook goed dat de deuren heel laag waren en als je op de eerste foto kijkt naar de plafonds dan kun je je voorstellen hoe beklemmend laag alles was. Ook zag je hier aan mijn vriendin dat ze het eigenlijk even niet meer zo zag zitten, maar ze lachte nog heel dapper onder de geblokte pixels.
4. Sporen weg, en nieuwe geisoleerde en moderne dakplaten aangebracht. De gordingen zijn opnieuw uitgelijnd en de spanten nu al in het zicht gebracht. De oude verwarmingsleidingen lopen nog tegen de achterste wand (dat tevens de buitenwand is, dus geen spouwmuren).
5. Vloer voorbereid voor storten van nieuwe dekvloer, electricteitsledigen lopen al over de vloer. De nieuwe deur doorgebroken en de drie andere deuren in deze ruimte zijn verhoogd naar normale moderne afmetingen en metselwerk boven de deuren ook opgehoogd (de spanten links zijn nu ingemetseld, maar dat zie je op deze foto niet).Tijdelijke noodtrapleuning aangebracht. Eerste nieuwe voorzetwandjes (met spouwisolatie) aangebracht. De verwarmingsleidingen zijn nu weggehaald (maar dat zie je niet). Eerste stukje tengelwerk voor de gipsplaten zit ook tegen de dakplaten. We hebben de boel opgedikt voor extra isolatie, en zodat de gordingen mooier uitkomen in het zicht
6. Tengelwerk en gipsplaten aangebracht op hele bovenverdieping (deze foto was net voor ik de laatste gipsplaat er tegen schroefde). Nieuwe cementvloer is hier inmiddels ook gestort met vloerverwarming en isolatie. Plafondbalken (rechts) voor kleine slaapkamers aangebracht. Deze laten we een stukje uitsteken in het halletje om de anders 'saaie' ruimte een beetje te breken. Boven de balkenplafond is nu een open slaapzolder ontstaan. Boven de deur links is al ruw gestukadoord om de dikte van de muur gelijk te trekken.
7. Alle wanden en schuine plafonds gestukadoord en geschilderd, voorlopig alles in neutrale RAL9010 wit. De paneeldeuren zijn afgehangen (maar nog geen sluitwerk en raampjes erin), en nieuwe lichtpunten eindelijk aangebracht (hoera als je na 2 jaar gewoon weer stroom en licht hebt boven!). Ook zijn de gordingen hier voor het eerst geborsteld en gepoetst waardoor ze veel lichter van kleur werden en een mooie warme oude eiken kleur kregen. Tevens zijn de stofdorpels geplaatst (Zwarte Belgische gezoete hardsteen)
8. Nieuwe laminaatvloer gelegd (warme eiken look), oorspronkelijke trapleuning even tijdelijk gepast (maar nog niet teruggeplaatst) om gevoel te krijgen of we deze nog kunnen repareren en hergebruiken.
Wat moet nog gebeuren in deze ruimte? Plinten en architraven aanbrengen, sluitwerk voor deuren afmonteren, trapleuning mooi maken en vastzetten, en natuurlijk eventueel nog wat dingen een kleur schilderen en verlichting uitkiezen. Maar geen van deze dingen zijn nu nog kritisch voor de verhuizing
En met een fisheye camera zag het er een maand of twee geleden ongeveer zo uit (voordat alles afgeschilderd was en laminaat lag en de gordingen licht geborsteld waren)
Nou... laat jullie oordeel maar eens horentwee jaar weggeflikkerd? Nauwelijks verschil met hoe het was? Mooi geworden? Ziet er niet uit? Serieus erg benieuwd naar de meningen nu, dus dames-heren lurkers, eventjes een kleine reactie dit keer
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door MrSubtle op 14-10-2014 12:06:34 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Wat zal ik zeggen... Jullie zijn onze droom aan het uitvoeren! Ik ben stikjaloers op het resultaat maar niet op de 2,5 jaar werk
Spoilers!![]()
Geweldig resultaat!
De manier van afwerking is ook echt mijn smaak, neutraal maar toch chique. Ben zelf ook dol op de combinatie strak met natuurlijke materialen (houten balken, vloeren, etc.)
Mag je trots op zijn, volgens mij is het ook echt een fijn huis om in te wonen, goed geisoleerd, van alle gemakken voorzien. Knap werk.![]()
Erg mooi geworden! Enige wat ik zelf minder vind om te zien is dat de balken in het muurtje nog een paar cm uitsteken, die had ik zelf er in weggewerkt (als dat mogelijk was).![]()
Ik vind het ook erg mooi! Veel werk, veel keuzes in het voren gemaakt waarvan je maar moet hopen dat het zo uitpakt als in het hoofd zit. Ik vind het knap. En tot nog toe zeer geslaagd.
Ben benieuwd hoe het er uitziet als het helemaal af is, en ingericht enzo. Maar voor deze 2,5 jaar, jullie visie en durf: complimenten. Oh, en voor het doorstaan van de eersteklas relatietest die zo'n verbouwing vaak is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
WOW! Mooi, strak en modern, maar meer oude elementen te zien dan in de oude situatie!http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops![]()
Ja wegwerken was mogelijk geweest, maar het was een bewuste keuze. Wel in de wetenschap dat later alsnog weghalen heel makkelijk is. Vooralsnog ben ik er tevreden over maar mocht ik spijt krijgen dan haal ik ze wegquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:00 schreef Dr._Heinz_Doofenshmirtz het volgende:
Erg mooi geworden! Enige wat ik zelf minder vind om te zien is dat de balken in het muurtje nog een paar cm uitsteken, die had ik zelf er in weggewerkt (als dat mogelijk was).Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Stik jaloers op de prachtige balken in jullie boerderij!
Maar volgens mij had ik dat al eens laten weten
Ondertussen wel zover dat ik zelf ook aan het rondkijken ben naar mijn 'eigen opknap boerderij'. Hopelijk ook met zulke mooie balken.![]()
Oh tof, proficiat met je voornemen alvast. Laat je wel verdomde goed informeren, want als je niet heel goed weet waar je aan begint koop je mogelijk een groot drama. Neem altijd een bouwkundige mee die gespecialiseerd is in het herkennen van boktor, asbest en die constructies op waarde kan schattenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:01 schreef jdel het volgende:
Stik jaloers op de prachtige balken in jullie boerderij!
Maar volgens mij had ik dat al eens laten weten
Ondertussen wel zover dat ik zelf ook aan het rondkijken ben naar mijn 'eigen opknap boerderij'. Hopelijk ook met zulke mooie balken.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
hoe is het met de stand van zaken ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:12 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh tof, proficiat met je voornemen alvast. Laat je wel verdomde goed informeren, want als je niet heel goed weet waar je aan begint koop je mogelijk een groot drama. Neem altijd een bouwkundige mee die gespecialiseerd is in het herkennen van boktor, asbest en die constructies op waarde kan schatten![]()
Het lag allemaal even stil ivm een kleine operatie. Inmiddels weer hersteld, dus komende twee weken gaan we nog wat laatste dingen afronden en dan gaan we verhuizen naar het deel dat al af is.
Tja, Sub, wat denk je zelf voor reactie te krijgen?
Geweldig werk verzet en erg mooie resultaten. Mogen jullie trots op zijn, echt wel.Laat die handjes wapperen!![]()
Geniet er maar van, je hebt er hard voor gewerkt!quote:Op woensdag 5 november 2014 20:52 schreef MrSubtle het volgende:
en dan gaan we verhuizen naar het deel dat al af is![]()
Echt lurken kan ik mijzelf niet noemen maar heb gisteravond dit topic gevonden en tot net alles helemaal doorgenomen. Ik vind het dan ook erg leuk om te zien wat je er van gemaakt hebt. Je moet wel een ontzettende liefde hebben voor een huis om er zoveel tijd in een renovatie te stoppen. Volgens mij was je sneller klaar met een nieuw huis bouwenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:01 schreef MrSubtle het volgende:
Nou... laat jullie oordeel maar eens horen twee jaar weggeflikkerd? Nauwelijks verschil met hoe het was? Mooi geworden? Ziet er niet uit? Serieus erg benieuwd naar de meningen nu, dus dames-heren lurkers, eventjes een kleine reactie dit keer
Wat ga je doen met die loze ruimte boven die twee kamers? En heb je nog dingen waarvan je achteraf dacht had ik dat maar anders gedaan?![]()
De loze ruimte boven de twee kamers is een berging/slaapzolder. Voorlopig gaan we er verhuisdozen zetten. Maar je kunt er op staan en ook slapen, dus wellicht ooit een spannende slaapzolder voor de kinderen of als we jonge logees hebben die het stoer vinden daar te slapenquote:Op maandag 10 november 2014 14:10 schreef teckna het volgende:
[..]
Wat ga je doen met die loze ruimte boven die twee kamers? En heb je nog dingen waarvan je achteraf dacht had ik dat maar anders gedaan?
Achteraf is makkelijk lullen, dus we denken niet te veel terug, maar de grootste fout was dat we er nooit aan hadden moeten beginnen![]()
zeker niet terwijl we nog een huis te koop hebben staan
.
Nee maar qua bouw, eigenlijk vrijwel niets. Voornaamste 'fout' is dat we niet vroeg genoeg hebben nagedacht over afvoerkanalen voor badkamer vocht, en we hadden waarschijnlijk toch nog hier en daar een extra stopcontactje of stroompunt willen hebben (hoewel we tijdens het ontwerpen al vonden dat we bizar veel stopcontacten aan het aanleggen waren). Maar da's allemaal nog naderhand te fixen, dus geen probleem eigenlijk.
Ander punt is dat we hebben bezuinigd op de architect, en dat was ook stom. Een onervaren architect spaart geld uit, maar kost geld bij de bouw. Diverse keren aangelopen tegen ontwerpfouten, die in de bouw veel duurder op te lossen zijn.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Geld (en nee, verder vragen helpt nietquote:)
Heel mooi, ben benieuwd naar het eind resultaat, al een planning waarin je helemaal "klaar" wilt zijn?![]()
hahaha, denk dat aankoop en verbouwing wel 1:1 staan.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Geld (en nee, verder vragen helpt niet)
Ook een oud gebouw opgeknapt en veel van jouw problemen ook gehad.
Inclusief boktor. Wij moesten dus wel de hele kap vervangen want idd je kun de stukken hout er met een hand uit trekken.
Al klusmoe?![]()
Nee, geen planning. Maar we hebben echt heel veel plannen... Voordat we de totale oppervlakte hebben benut zoals we dat willen? zeker nog 20 jaar... Maar dan hebben we het ook over afwerking van de varkensstallen, garage, kippenschuren, etc.quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:49 schreef Toshibas het volgende:
Heel mooi, ben benieuwd naar het eind resultaat, al een planning waarin je helemaal "klaar" wilt zijn?
Gelukkig niet 1:1quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]
hahaha, denk dat aankoop en verbouwing wel 1:1 staan.
Ook een oud gebouw opgeknapt en veel van jouw problemen ook gehad.
Inclusief boktor. Wij moesten dus wel de hele kap vervangen want idd je kun de stukken hout er met een hand uit trekken.
Al klusmoe?zo erg is het nog niet.
Klusmoe: mijn vriendin regelmatig, maar ik vind het heerlijk. Soms even klaar ermee, maar vooral vaak weer heel veel zin. Ik ben alleen niet van de afwerking, meer van de ruwbouw. Nu zijn we al maanden aan het afwerken dus daar ben ik weer effe klaar mee.
Even een kleine doch voor ons belangrijke mededeling:WE GAAN NU VRIJDAG VERHUIZEN!!!
Dank u, dat was 't.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
![]()
![]()
![]()
![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit![]()
Laatste tijd weinig online geweest, hoe staat het ervoor bij jou?quote:
Geniet ervan!quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:12 schreef MrSubtle het volgende:
Even een kleine doch voor ons belangrijke mededeling:WE GAAN NU VRIJDAG VERHUIZEN!!!
Dank u, dat was 't.![]()
Jee! Proficiat!quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:12 schreef MrSubtle het volgende:
Dank u, dat was 't.![]()
Semi-lurker hier.. had de laatste updates gemist... Maar wat is het mooi geworden! Succes met de verhuizing en vooral heel veel woonplezier!![]()
Online wel aan deze kant, voortgang beperkt... de CV brandt, ik leef in de woonkamer... Nu druk bezig de keuken klaar te krijgen qua ontwerp zodat ik die kan gaan opbouwen.quote:Op woensdag 26 november 2014 08:13 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Laatste tijd weinig online geweest, hoe staat het ervoor bij jou?
Beetje veel andere dingen laatste tijd, zoals voorspeld rond deze tijd.
Wordt tijd dat ik de keuken plaats en de deuren erin, dan kan ik langzamerhand de bovenverdieping gaan starten af te werken straks.
In a nutshell: energiepeil onder nul, sociaal leven aangetrokken, druk op werk, klusmoe.Laat die handjes wapperen!![]()
Het was een poosje geleden sinds de laatste update, met name door de verhuizing. Maar de laatste twee weken is er weer veel voortgang geboekt!
Allereerst de badkamer. Inmiddels is de badkuip, het toilet, designradiator en de douche af. Wat nog rest is voor mij om een badmeubeltje te gaan ontwerpen en bouwen (dat gaat nog wel even duren) en wat spiegels en afdekplaten bestellen en monteren, en dan is de badkamer eigenlijk gewoon klaar. Dat die dag nog ooit mocht komen
.
Allereerst... de badkuip! We gaan zelden in bad, maar in een mooie badkuip mag een lekker ruim ligbad niet ontbreken. Gekke is dat de kraan duurder is dan het bad, maar het geheel was erg prijzigouch!... maar we zijn wel erg tevreden met het resultaat! Oh en het houten krukje is het eerste accessoire dat we gekocht hebben voor de badkamer (30 euro, Xenos
)
Het toilet. Zeer spectaculair. Not. Maar goed, vrij hangend, soft-close bril en met ingebouwd reservoir voor zeep zodat het spoelwater al zeep heeft. Verder niet zo veel over te vertellen
Dan de dubbele regenwater open inloopdouche... wooh! Let niet op de slang, die moet nog wat uithangen. Dubbele thermostatische kraan, waarbij de rechter een dubbele functie heeft en ook de losse douche-kop aanstuurt. Oh en achterin de extra radiator. De ruimte heeft vloerverwarming, maar zeker omdat het een open douche is waren we niet zeker dat het warm genoeg zou worden, dus hebben we voor de zekerheid een radiator opgehangen (en meteen lekker voor warme handdoeken). Afvoer is nog niet afgekit en hebben we even met plastic afgeplakt om te voorkomen dat er gruis in valt bij het boren etc.
En nog even een super scherpe foto () voor het overzicht
Minder spectaculaire update, maar voor ons heel belangrijk: we hebben voor het eerst sinds 2 jaar weer een trapleuning boven! Geschilderd en de definitieve kleur. Vooraan beneden ontbreekt nog een stukje van de lat, die moet nog. Plintrandjes nog maken, en de gaatjes en schroefjes nog even wegwerken en dan is ie klaar
En dan een verandering waar we zelf heel blij mee zijn: we hebben eindelijk binnendeuren op de benedenverdieping! Alle deuren in het huis zijn paneeldeuren (behalve de meterkast, want die willen we juist onopvallend maken) en al het hang en sluitwerk zijn zwart (gietijzer waar mogelijk). Klonk als een leuk idee toen we er aan begonnen, maar we hebben stiekem onderschat hoe duur het is als je kiest voor paneeldeuren en goed hang en sluitwerk voor alle 14 nieuwe deuren in je woning. Maar goed, nu het allemaal hangt is het wel heel mooi (vinden wij dan). Met name de dubbele glas-in-lood deuren naar de toekomstige woonkamer vinden we erg mooi.
Hieronder tijdens het afhangen van de dubbele deuren naar de toekomstige woonkamer (waar nog geen vloer in is gestort, dus vandaar dat de deuren zo hoog boven de grond hangen daar). Deze foto is genomen vanuit de welkomsthal. De donkere ruimte erachter is nu nog een stal, maar wordt de woonkamer. Rechts de meterkast (die tijdelijk een zooitje is met netwerk- en coaxkabels, nog geen tijd voor gehad).
Vorige week trouwens ook alle dorpels gemonteerd. Alle dorpels in het huis zijn gezoet Belgisch hardsteen. Verder niet zo spectaculair op zich, maar zo zien ze uit
Op het hang en sluitwerk zijn we helemaal verliefd, met name de ouderwetse WC en badkamer sloten
En zo zien de dubbele deuren er nu uiteindelijk uit, inclusief glas-in-lood raampjes. Aanslaglatten moeten we nog bestellen trouwens voor de oplettende klussers onder jullie
En dezelfde deuren vanuit de woonkamer naar de hal gezien.
Tenslotte... waar we nu mee bezig zijn is de hal afmaken, want nu moeten gasten nog naar toilet in de badkamer. Volgende stap van de hal is de vloer. Deze krijgt een zwart hardsteen/wit marmer patroon met zwarte rand. De garderobe / gang die aansluit aan de hal loopt door in zwart hardsteen. We twijfelden nog over wit carrara marmer of beige-wit marmer (ongepolijst). Het wit is iets frisser, maar vonden we niet echt passen bij een oude boerderij (beetje het "te nieuwe witte sneakers" gevoel) dus inmiddels gekozen voor de beige-witte marmer. Op onderstaande foto zie je rechts 1 beige tegel (de andere tegels zijn wit) en links wit (verschil is niet zo groot). Overigens kiezen wij voor iets grotere tegels (30x30) met dunne grijze voeg. Op de foto zie je 15x15.
Zo, dat was 'm weer even. We zijn als altijd heel erg nieuwsgierig naar wat jullie er van vinden. Oh en natuurlijk heel fijne feestdagen gewenst
![]()
![]()
Geweldige update weer! Je doet er luchtig over maar het is allemaal niet niks! Strak werk
Wat zijn dat voor deuren? Vind ze erg mooi! Wellicht wat voor mij
Laat die handjes wapperen!![]()
Thanksquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:07 schreef Gieliovd het volgende:
Geweldige update weer! Je doet er luchtig over maar het is allemaal niet niks! Strak werk
Wat zijn dat voor deuren? Vind ze erg mooi! Wellicht wat voor mij
Linkje naar de deuren: http://www.lundia.nl/binn(...)sierlijk/willemijn/#
(verschillende soorten glas beschikbaar)Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Ik wil graag een ding zeggen:
Vandaag worden de welkomsthal en de garderobe voorzien van tegels. Zoals hierboven al ergens geschreven hebben we gekozen voor getrommeld Belgisch gezoet hardsteen in combinatie met getrommeld beige-wit marmer. De voeg is een dunne voeg (2mm) en wordt cement grijs. In de hal ligt een dambordpatroon (diagonaal) met een zwarte rand, en de zwarte tegels lopen dan door in de garderobe.
Een paar fotootjes van het werk tot nu toe(met een stukje glas-in-lood deur op de voorgrond voor de sfeer).
En zo kijk je vanuit de hal naar de garderobe (grijze vegen tegellijm gaan er nog af natuurlijk)
Mooi hoor!![]()
Vooral het hang- en sluitwerk icm paneeldeuren.
Voor diagonaal gelegde tegels ben ik doorgaans een beetje huiverig maar zoals het bij jullie is met die donkere rand eromheen vind ik absoluut mooi!
[ Bericht 2% gewijzigd door Gwywen op 30-12-2014 15:52:28 (typo) ]![]()
Wauw wat een fantastische badkamer! Heel gaaf!
![]()
Hoe lang zijn jullie nu bezig?met vriendelijke groet, Marthine
K&W / Verbouwing Jaren 30' woning compleet gestript - Balken rechtleggen
Neem een kijkje op mijn fotografie pagina https://www.facebook.com/marthineruitenbergfotografie![]()
In april 3 jaarquote:Op maandag 19 januari 2015 12:15 schreef Marthinezruit het volgende:
Wauw wat een fantastische badkamer! Heel gaaf!
![]()
Hoe lang zijn jullie nu bezig?![]()
![]()
![]()
Waauwquote:Hoe hou je het vol haha!
Maar het ziet er dan ook top uit!
Jullie wonen er al wel?met vriendelijke groet, Marthine
Neem een kijkje op mijn fotografie pagina https://www.facebook.com/marthineruitenbergfotografie![]()
Ja sinds 1.5 maand ongeveer.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:29 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
WaauwHoe hou je het vol haha!
Maar het ziet er dan ook top uit!
Jullie wonen er al wel?
En gewoon gestaag doorgaan. Ruimte voor ruimte afmaken, en de ruimte waar je woont zo veel mogelijk vrij houden van rommel. Oh en geen deadline stellen, alleen een planning maken voor de komende weken, want anders raak je gefrustreerd.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Goede tip!:) Wij maken ook praktisch geen planning alleen een lijstje met de volgorde van dingen dat is wel handig.. ook al kan daar ook van af geweken worden.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja sinds 1.5 maand ongeveer.
En gewoon gestaag doorgaan. Ruimte voor ruimte afmaken, en de ruimte waar je woont zo veel mogelijk vrij houden van rommel. Oh en geen deadline stellen, alleen een planning maken voor de komende weken, want anders raak je gefrustreerd.
Wat moet er nu nog bij jullie vooral gebeuren?met vriendelijke groet, Marthine
Oh nog zo ontzettend veel... we hebben de bouw opgedeeld in fases.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:54 schreef Marthinezruit het volgende:
Wat moet er nu nog bij jullie vooral gebeuren?
Fase 1 is nu bijna af. We beginnen net aan Fase 2
Fase 1:
- Nieuwe badkamer
- 2 Nieuwe kleine slaapkamers
- Nieuwe kastenkamer
- Nieuwe welkomsthal
- Nieuw gastentoilet
- Nieuwe wasruimte
Fase 2:
- Nieuwe grote slaapkamer
Fase 3:
- Nieuwe woonkamer (oude stal ombouwen)
Fase 4:
- Oude woonkamer doorbreken en nieuwe keuken aanleggen
Fase 5:
- Varkensstallen ombouwen tot gastenverblijven
Fase 6: (ooit)
- Kippenstallen ombouwen tot lounge verblijfsruimteOp woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Spannend! heel gaaf!met vriendelijke groet, Marthine
Yeah! Vandaag is er ruim 6000 kilo bouwmaterialen bezorgd
Dit weekend profielen stellen en de kimlaag uitzetten voor de grote slaapkamer
Heb je ook foto's van jullie wasruimte laten zien? (Dan zoek ik even terug) Ik ben nog zoekende naar wat me handig lijkt.![]()
Nee. Deze is niet ingericht nog qua afwerking. Momenteel is het enkel een ruimte met aansluitingen. Ik zal wel even een paar foto's maken en posten.quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je ook foto's van jullie wasruimte laten zien? (Dan zoek ik even terug) Ik ben nog zoekende naar wat me handig lijkt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
OK, wasruimte... niet heel sexy natuurlijk.
De groene cirkel op de plattegrond is een gat in het plafond. Hierop staat straks op de bovenverdieping een wasmand zonder bodem. Als je er vieze was in gooit dan komt ie beneden meteen in de wasruimte terecht.
Wasmachine en droger komen straks in een kast, waar ook meteen stofzuiger en poetsspullen in komen te staan, maar dit komt pas later, want vooralsnog is dit prima zo. Verder is er gewoon een uitstortgootsteen (handig voor poetswater), waar we achter hebben gestukadoord en getexed, maar eigenlijk spijt van, want witte tegeltjes was handiger geweest. Iets anders waar we beetje spijt van hebben is dat we geen afvoerputje in de vloer hebben gemaakt. Handig als je wasmachine een keertje lekt of zo. Maar goed, dat zijn details
[ Bericht 7% gewijzigd door MrSubtle op 21-01-2015 15:34:18 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Een wasbak bij je wasmachine in de buurt is echt handig. Ik krijg vaak wasmiddel op mijn handen. Of heb een fles die ik af moet spoelen. Of een handwasje/voorweek in de wasbak.
Wat een geweldig idee trouwens, dat gat in de vloer voor de was
Spoilers!![]()
Ja dat is echt een uitkomst. Ook je verfkwastjes even uitwassen ipv in de keuken of badkamer, erg fijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een wasbak bij je wasmachine in de buurt is echt handig. Ik krijg vaak wasmiddel op mijn handen. Of heb een fles die ik af moet spoelen. Of een handwasje/voorweek in de wasbak.Ja goed he?quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een geweldig idee trouwens, dat gat in de vloer voor de was![]()
... is wel iets makkelijker als de verdiepingsvloer nog gemaakt moet worden, dus hebben we toen meteen rekening mee gehouden.
Niet sexy, maar wel een hele handige ruimte (mits je hem handig indeelt)
Uitstortgootsteen is hier ook het plan. Tegels twijfelden wij nog over, maar is inderdaad wel beter denk ik. Putje gooi ik nog eens in de groep. Waskoker heb ik over gedacht, maar de deur van de douche boven komt naast de trap en onderaan de trap zit de deur naar het washok, dus echt een lange wandeling is het niet ;-)
Hebben jullie ook gedacht over een verhoging om de wasmachine en droger op te zetten? Het is hier nog de vraag of het kan in combinatie met een cv-ketel denk ik, maar lijkt me wel handig.
Of juist een plek om was op te vouwen boven de droger creėren?![]()
In de vorige woning had ik een muurtje gemetseld onder de wasmachine. Leek handig met in / uitladen, maar de praktijk is dat je wasmand op de grond staat en je dus nog steeds heel laag moet bukken om alles er uit te halen. Een beetje van de grond is wel praktisch, gaan we ook doen straks, maar eigenlijk uitsluitend zodat je er onderin kunt poetsen en zodat de wasmand net onder de klep van de wasmachine past.quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie ook gedacht over een verhoging om de wasmachine en droger op te zetten? Het is hier nog de vraag of het kan in combinatie met een cv-ketel denk ik, maar lijkt me wel handig.
Of juist een plek om was op te vouwen boven de droger creėren?
(Bij ons is de stortkoker overigens geen overbodige luxe want je moet 5 deuren door + 1 trap op)Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Je kunt een uitschuifbaar plateau onder de wasmachine en droger maken waar je de wasmand op zet.
Of je gebruikt een wasmand op poten. Die bestaan ook.
[ Bericht 25% gewijzigd door Lienekien op 21-01-2015 16:09:27 ]The love you take is equal to the love you make.![]()
of een opstapje waar je de wasmand op zet.
werkt hier prima. ook handig om op te staan wanneer ik iets van de hoogste plank boven de wasmachine/droger wil pakken.
stortkoker is ook een super idee (werkt hier helaas niet, de was moet 1 verdieping omhoog)![]()
Jeetje, de laatste update in Januari. Er is intussen zo ontzettend veel gedaantijd voor een paar updates dus! OK het wordt een beetje een rommel post met vanalles wat, sorry daarvoor.
Eerst maar even de meterkast. Die moest dringend worden opgeruimd want het was een drama geworden aan netwerkkabels etc. Typisch iets waar je nauwelijks gevoel van voortgang van hebt naderhand, maar wat echt nodig was. Maar goed, het ziet er weer opgeruimd uit, met nog voldoende plaats voor een NAS (fileserver) die we er nog willen neerzetten straks.
OK terug naar de grote verbouwingswerkzaamheden. Laatste update in Januari werden 6000 kilo bouwmaterialen bezorgd. Die waren bestemd om een nieuwe grote slaapkamer te metselen. Klein detail: de slaapkamer komt op de bovenverdieping, maar de bouwmaterialen werden beneden bezorgd. Automatische liften kregen we niet in het huis, kortom: een klote weekend en 3 dagen mega spierpijn
Het doel van de bouwmaterialen is dus het bouwen van een slaapkamer. We hebben te maken met hoge muren (4+ meter hoog), dus dat brengt wat moeilijkheden met zich mee. Als je 4 meter hoog metselt wil je geen muur van 10cm dik, want dat kan onstabiel worden. Maar als je 15cm dik metselt met betonblokken of bakstenen, dan is dat weer een enorm gewicht op de dragende constructie. Daarom hebben we gekozen voor Ytong. Ytong is daarnaast goed geluidsisolerend, en omdat de slaapkamer grenst aan de woonkamer (open vide constructie) is dat wel belangrijk.
De muren worden ongeveer 4 en 5 meter lang, en komen op een relatief nieuwe verdiepingsvloer. Deze zal dus ongetwijfeld nog werken dus dilateren (aanbrengen van gleuven om scheuren te voorkomen) is van belang. Daarnaast zet je Ytong niet vast op de grond in cement, maar metsel je op DPC folie. Ook dit weer om scheuren te voorkomen. Dit is een gek gevoel, want uiteindelijk staat je muur dus gewoon los op de grond en theoretisch kun je 'm later oppakken en ergens anders neerzetten.
![]()
Omdat straks de buitenkant van de slaapkamer een belangrijke looproute wordt in de woning en we dus heel vaak de hoek om moeten lopen hebben we gekozen de hoek aan de buitenkant af te ronden. Leuk is dat Ytong hier standaard stenen voor heeft. Aan de binnenkant in de slaapkamer willen we gewoon een scherpe 90 graden hoek dus we maken de ronding van iets dunnere bouwsteen. De ronde hoek gebruiken we meteen als plaats om de wand te voorzien van dilatatievoeg.
En nog even een foto vanaf de andere kant. Deze eerste laag stenen (ook wel de kimrand of kimlaag genoemd) zetten we in cement op DPC folie met kimmortel. Met Ytong kun je minder makkelijk corrigeren omdat de voegen heel dun zijn per laag, dus deze eerste laag moet perfect waterpas staan in alle richtingen. Als je de eerste laag eenmaal goed hebt is Ytong heel makkelijk te verwerken!
Verder dan dat konden we niet metselen vanwege de kou (let altijd goed op de verwerkingstemperatuur van cement!).
Dus tijd voor een ander klusje: plinten, neuten en architraven (deurlijsten)! Een heel precies werkje en omdat we 10 deuren moesten voorzien van deurlijsten (vaak aan 2 kanten!) ook heel veel werk. Maar het resultaat is heel tof. Plinten en architraven maakt gek genoeg visueel een enorm verschil in afwerking. Onderstaande foto is een deur in de badkamer. De badkamer heeft tegel-plinten die over gaan in (geimprigneerde) neuten en architraven. We hebben in het hele huis gekozen voor paneeldeuren (boven iets strakker dan beneden) en dus ook architraven gekozen die daar een beetje bij passen.
Nog een foto van twee deuren in de gang boven. (Blauwe licht in de rechter slaapkamer komt doordat er zolang een vuilniszak voor het raam hangt). Op deze foto zie je goed de combinatie van paneeldeuren, neuten, plinten en architraven. We hadden dit ontwerp ongeveer 2.5 jaar geleden in ons hoofd zitten en nu 2.5 jaar later eindelijk zien hoe het is geworden is heel tof en geeft enorme voldoening
.
De blauwe vuilniszak als gordijn in de slaapkamers was natuurlijk maar tijdelijk. We hadden houten shutters besteld, maar omdat deze op maat worden gemaakt in China en dan per boot worden verstuurd mochten we hier 3 maanden op wachten. Afgelopen week kwamen ze binnen dus meteen maar gemonteerd! Je kunt ze open klappen als luikjes, en de lamellen kun je naar boven en beneden dichtklappen. Hieronder een paar fotootjes van hoe het uit ziet! (De zwarte rechthoekjes zijn stel-wigjes, die zitten er maar tijdelijk)
Dezelfde raampjes, maar met de lamellen in een andere stand...
En zo zijn ze open geklapt. Ze kunnen helemaal plat tegen de muur worden geklapt, maar nu nog niet omdat de stel-wigjes hier nog in de weg zaten.
Zo dus:
Er is nog veel meer gebeurd in de tussentijd, maar ik heb helaas geen tijd om meer te typen nu (zaterdag = klusdag!) dus ik laat het hier even bij. Hieronder alvast een spoiler van hoe we de woonkamer nu aanpakken!
Wow wow wow!!! Wat hebben jullie een pracht huis! De deuren, super!! En de schutters, heel gaaf gedaan!
Succes met klussen vandaag. Echt knap hoor. Al die tijd die er in gaat.
[ Bericht 28% gewijzigd door Cathmar op 04-04-2015 20:11:29 ]Met een meidenkwartet![]()
Dank jullie wel voor de complimenten. Nu kunnen we er weer even tegenaan
Wat een tof project is dit toch, alles in dezelfde stijl en alles met oog voor detail afgewerkt.Die architraven en plinten eindelijk kunnen plaatsen zal ook wel een mooie klus zijn, de stijl past in ieder geval perfect bij het deurbeslag.
Volgens mij zie ik alleen nergens die doorkijk spiegel van de badkamer nog terugkomen, ben wel benieuwd hoe dat geworden is.
Goed bezig![]()
![]()
quote:Op maandag 6 april 2015 12:06 schreef Tom_ het volgende:
Volgens mij zie ik alleen nergens die doorkijk spiegel van de badkamer nog terugkomen, ben wel benieuwd hoe dat geworden is.SPOILER: Niet klikken als je niet wilt weten hoe dit spannende avontuur afloopt!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Nieuwsgieriiiiig!! Altijd prachtig jullie updates, ik heb echt veel respect voor jullie ook voor detail.
Helaas ben ik het geduld hiervoor verloren na 3 jaar en 4 maanden
Laat die handjes wapperen!![]()
Wat maak je me nou? ben je gestopt? of ben je het snel-snel aan het afmaken nu?quote:Op maandag 6 april 2015 20:44 schreef Gieliovd het volgende:
Nieuwsgieriiiiig!! Altijd prachtig jullie updates, ik heb echt veel respect voor jullie ook voor detail.
Helaas ben ik het geduld hiervoor verloren na 3 jaar en 4 maandenpas op he! laat me het niet horen!!
MrSubtle! Ik ben je uit het oog verloren nadat je de F&F SC had verlaten maar wat ontzettend leuk om dit project terug te lezen van je.
Wat is het ontzettend mooi aan het worden en wat hebben jullie keihard gewerkt om het precies zo te krijgen als jullie voor ogen hadden
Ik heb je lief mijn hele leven![]()
quote:Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef MrSubtle het volgende:
[..]Dus ik was te ongeduldig, wacht ik de update wel af.SPOILER: Niet klikken als je niet wilt weten hoe dit spannende avontuur afloopt!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je misschien nog een duidelijke foto van de tegelvloer? Dacht er zelf ook aan om getrommelde tegels met een dunne voeg te gaan leggen, wel in een 'iets' kleinere gang trouwens.![]()
![]()
Ja die zal ik ook volgende keer posten. Nog geen tijd gehad om fatsoenlijke foto's te maken van de hal (vooral ook omdat hij bijna altijd vol staat met gereedschap). Kom ik op terug dus!quote:Op maandag 6 april 2015 22:57 schreef Tom_ het volgende:
Heb je misschien nog een duidelijke foto van de tegelvloer? Dacht er zelf ook aan om getrommelde tegels met een dunne voeg te gaan leggen, wel in een 'iets' kleinere gang trouwens.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
We zijn de afgelopen weken bezig geweest met kleine dingen die je op de foto niet echt ziet. Denk aan het schoonmaken van het terras, het opnieuw doen van het buiten schilderwerk (in ongeveer dezelfde kleur als voorheen) en het afkitten van de plinten.
Gisteren regende het en het was een goede temperatuur om te metselen, dus we zijn verder gegaan aan de grote slaapkamer. We hadden een paar maanden geleden de kimrand geplaatst (zie vorige update) en konden nu dus lekker doorwerken. Met z'n tweeen ongeveer 100 stenen verwerkt. Het resultaat ziet er zo uit:
En vanaf de andere kant:
Lastige aan metselen onder een schuine wand is dat je geen profiel kunt stellen in de hoek. Dus het is veelal op gevoel en werken met een waterpas. Gelukkig staat de kimrand heel goed vlak, dus dat maakt het nu iets makkelijker.
Op de hoek hebben we een dilatatievoeg aangebracht. Dat wil zeggen dat de twee stenen muren eigenlijk los staan van elkaar, en alleen om de paar lagen met een veeranker worden verbonden. De voeg die ontstaat vul je op met pur-schuim. Dit voorkomt later scheurvorming in de muur, zeker aangezien het een relatief nieuwe verdiepingsvloer betreft. Rechts op deze foto zie je de voeg, meteen links van de gebogen stenen
Cellenbeton heeft wat rare instructies bij verwerking. Behalve de dilatatievoeg en het feit dat de eerste laag zwevend wordt geplaatst op dpc folie, moet je de ankers vastmaken met speciale hoekige spijkers, die je eerst zelf knikt zodat ze beter vast trekken. Raar spul
Zoals al eerder een keer genoemd hebben we in de badkamer gekozen voor een speciale "confrontatiespiegel", ofwel een spiegel die aan 1 kant spiegelt, en aan de andere kant licht door laat. Het idee is dat je vanaf de ene kant je tanden kunt poetsen, en vanaf de andere kant vanuit de douche gewoon naar buiten kunt kijken. Tom_ vroeg voor een foto, maar fotograferen van een spiegel is nog niet zo makkelijk, zelfs niet als ie licht door laat. Maar goed, zo ziet het ongeveer uit nu, foto genomen vanuit de douche. Links kijk je door de spiegel, rechts werd de camera overbelicht, maar kijk je dus rechtstreeks naar buiten (en naar de wc).
Hier is een foto van dezelfde spiegel vanaf de andere kant. Je ziet dus dezelfde badkuip, omdat het van deze kant spiegelt
De badkamer is trouwens bijna af, ik moet alleen nog het badmeubel bouwen. Zo ziet het er nu uit. Overigens vol met witte stof voetstappen omdat we telkens water zijn gaan pakken om te metselen gisteren.... oeps!
Inmiddels is ook de hal beneden zo goed als af. Alleen de kozijnen moeten nog een keer geschilderd worden, die hebben nu nog twee kleuren grijs. Rechts overigens de meterkast die we hebben geprobeerd zo onopvallend mogelijk te maken door de deur in dezelfde kleur te schilderen als de muur, en de plint te laten doorlopen over de deur. We hebben alleen gekozen voor zwarte deurklink op de meterkast en dat was niet zo slim, dus die gaan we nog vervangen door wit.
Nog een beetje kaal en nog geen mooie lamp uitgezocht, maar verder klaar. De grote witte muur op deze foto wordt ooit een dubbele deur, net als aan de andere kant (vorige foto). Maar dit is voor later...
Oh en op verzoek van Tom_ nog een detailfoto van de vloer. Wit marmer met Zwart belgisch hardsteen
Zo nu en dan doe ik ook nog iets er tussendoor als klein fun projectje. Zo hebben we afgelopen donderdag in een veiling een oude petroleumlamp gekocht. Leeftijd onbekend, maar aan de patenttekens te zien tenminste 70 jaar oud.
Ik heb de lamp schoongemaakt, de onderkant eruit gehaald, een gaatje geboord in een van de buisjes en er een draad door getrokken.
Toen een nieuw likje verf gegeven, een fitting gemonteerd, en er een oude koolstofdraad lamp in gedaan. Tadaa een leuke "nieuwe" buitenlamp voor sfeerverlichting!
Detailfoto van de koolstofdraad lamp. (Type: Calex Goldline buislamp)
Oh en voor de grap een foto gemaakt van de gereedschap schuur. Wordt zo langzaam maar zeker een flinke collectie
Mooi hoor!
man man man man man man man
man man
Wat een huis. Zoeen die je in tijdschriften ziet bij verhalen over hoe je een renovatie hoort te doen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Jij hebt ook altijd 538 op staan?quote:Op zondag 17 mei 2015 14:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
man man
Wat een huis. Zoeen die je in tijdschriften ziet bij verhalen over hoe je een renovatie hoort te doen.
![]()
![]()
Kijk daar zijn de foto's, die spiegel is wel echt gaaf geworden!![]()
Vloertje ligt er ook strak in, getrommeld met een dunne voeg gaat goed samen. Jullie hebben een goede smaak.![]()
Zo'n muur lijmen gaat ook wel lekker vlot als er weinig gezaagd hoeft te worden, gebruiken jullie nog zo'n lijmkam voor ytong blokken? Vind het zelf wel handig.![]()
![]()
![]()
Ook al is het nog niet af, het is echt al een huis geworden. En een wereld van verschil met wat het eerst was. Het is echt mooi geworden!
(En respect voor het project, denk nog steeds dat het makkelijker was geweest ergens een compleet nieuw huis te bouwen)
![]()
Ziet er goed uit! Wat betreft de profiel bij de dakschuinte: je kunt ook een plank gebruiken die je tegen het dakbeschot vastmaakt of tussen de 2 balken.![]()
Ja. Kloptquote:![]()
Nee helaas. Ik heb de leverancier gebeld maar er is geen cellenbeton lijmkam beschikbaar voor dit grote formaat stenen (15cm). Maar een grove tegel lijmkam werkt net zo goed hoorquote:Op zondag 17 mei 2015 22:28 schreef Tom_ het volgende:
Zo'n muur lijmen gaat ook wel lekker vlot als er weinig gezaagd hoeft te worden, gebruiken jullie nog zo'n lijmkam voor ytong blokken? Vind het zelf wel handig.![]()
[ afbeelding ]Ja hebben we ook over nagedacht als optie, maar het gaat eigenlijk zo snel zonder dat het de moeite nauwelijks waard is.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:12 schreef timmtim het volgende:
Ziet er goed uit! Wat betreft de profiel bij de dakschuinte: je kunt ook een plank gebruiken die je tegen het dakbeschot vastmaakt of tussen de 2 balken.Het was zonder enige twijfel makkelijker (en veel goedkoper) om een nieuw huis te bouwen. Maar dat wilden we niet, dus ja dan wordt het lastig (en duurquote:Op maandag 18 mei 2015 01:59 schreef teckna het volgende:
Ook al is het nog niet af, het is echt al een huis geworden. En een wereld van verschil met wat het eerst was. Het is echt mooi geworden!
(En respect voor het project, denk nog steeds dat het makkelijker was geweest ergens een compleet nieuw huis te bouwen)
)
[ Bericht 5% gewijzigd door MrSubtle op 18-05-2015 20:52:08 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
We zijn de laatste weken bezig met schilderen van de buiten deuren. Gisteren schilderden we een van de deurtjes naar de varkensstallen, en toen realiseerden we ons dat we die deur nog nooit open hadden gedaan sinds we het huis hebben.
Natuurlijk een grappig feitje, maar een oude boerderij als deze zit natuurlijk vol met deurtjes en poortjes. Dus ik ben voor de grap net even gaan tellen hoeveel deuren we eigenlijk hebben. Ik heb enkel houten deuren geteld die in een muur vast zitten (dus bijv geen keukenkastjes, koelkasten, of zo), en ik kwam in totaal uit op 36 deuren(+ nog 1 in aanbouw)
"Schat, de deuren moeten nodig weer eens geschilderd worden, kun jij dat de komende 3 maanden even doen?"
Ge-wel-dig!Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana![]()
Holy shit. Ik heb er 9 (+ 1 in de schuur maakt 10) en dat vond ik al heel wat haha.Laat die handjes wapperen!![]()
De vorige huurder van de oude huurwoning die ik gekocht heb heeft bijna alle binnendeuren in de achtertuin opgestookt in de vuurkorf.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:58 schreef Gieliovd het volgende:
Holy shit. Ik heb er 9 (+ 1 in de schuur maakt 10) en dat vond ik al heel wat haha.![]()
Voordeur, achterdeur en een binnendeur die overgebleven is (en die zat niet voor het toilet) maakt 3 stuks + een schuurdeur. Niet dat het veel uitmaakt, want ik ga toch van opdek naar stomp.
![]()
![]()
Oh my.. wat een project! maar ik zie overduidelijke vooruitgang, prachtig! houd vol!Keep on Tripp'n![]()
Ik ben al een tijdje niet wezen kijken, maar man man wat zijn jullie toch helden.
Het wordt zóó mooi!
Met zo'n groot project kan ik me goed voorstellen dat je er zo nu en dan ff helemaal doorheen zit. Kijk dan ff in je eigen topic om te zien wat je allemaal al gedaan hebt. respect hoor!
O+![]()
Ik ben ook heel benieuwd!
alleen is ts echt al lang niet online geweest....quote:quote:laatste bezoek: 14 dagen, 22 uur geleden.Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.![]()
Bedankt voor de kick, leuk te zien dat er nog interesse is.
Gewoon heel druk geweest. Ik zal binnenkort weer eens een monster update maken. Nu eerst wat op reis voor werk, dus over paar weken misschien
Hier ook een reactie voor de update! Woohoo! Ben benieuwd
Ben wel benieuwd naar een update !quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:20 schreef MrSubtle het volgende:
Gewoon heel druk geweest. Ik zal binnenkort weer eens een monster update maken. Nu eerst wat op reis voor werk, dus over paar weken misschien![]()
![]()
Zo lang kunnen we niet wachtenquote:Op dinsdag 12 april 2016 11:20 schreef MrSubtle het volgende:
Gewoon heel druk geweest. Ik zal binnenkort weer eens een monster update maken. Nu eerst wat op reis voor werk, dus over paar weken misschien.
![]()
Wow, alweer twee jaar geleden dat ik hier voor het laatst keek. Niet verwacht dat jullie nog steeds niet klaar zijnDesalniettemin wordt het echt heel tof! Benieuwd naar de update!
Of niet dan?![]()
Voordat we klaar zijn gaat nog jaaaaren durenquote:Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Letstalk het volgende:
Wow, alweer twee jaar geleden dat ik hier voor het laatst keek. Niet verwacht dat jullie nog steeds niet klaar zijnDesalniettemin wordt het echt heel tof! Benieuwd naar de update!
maar dat was ook een beetje de opzet ervan. Lekker op het gemak stukje bij beetje opknappen.
Updaaaaaaate
OK, zoals beloofd, tijd voor een update! In de tussentijd is er veel gebeurd, dus ik ga maar gewoon een willekeurig onderwerpje pakken, in dit geval het badmeubel
De badkamer was dus al zo goed als af, alleen het badmeubel ontbrak eigenlijk nog (niet onbelangrijk). Muurtjes bouwen en zo vind ik niet zo'n probleem meer, maar het was mijn eerste meubel, dus eigenlijk zag ik er een beetje tegenop. 3 jaar geleden had ik het ontwerp al gemaakt op papier, maar eraan beginnen was lastig. Uiteindelijk toch maar hout besteld en aan de slag!
Mocht je dit overwegen om zelf eens te doen, bedenk dan dat je veel specifiek gereedschap nodig hebt, en veel geduld. Daarnaast is een badmeubel niet het makkelijkste meubelstuk om mee te beginnen. Anders dan andere meubelstukken moet dit nauw aansluiten aan de muur en vloer (het wordt vastgekit), en moet het ook nog heel precies passen qua aansluiting van afvoer en kranen. Een kraan die niet precies in het midden van de wasbak hangt ziet er niet uit. Aangezien onze kraan uit de muur komt maakte dat het extra lastig.
Eerst ben ik in de hal beneden begonnen (meer ruimte) met het bouwen van het frame. Als ontwerp wilden we een beetje "boeren" meubel, met gesloten plintrand. Op deze foto staan alle stukken hout gewoon los, om te zien of het uberhaupt zou passen.
Vervolgens naar de badkamer ermee, en het daar tegen de muur gezet. Muren zijn nooit recht, hoeken zijn nooit 90 graden, en je zaag heeft ook altijd een afwijking, dus hier loop je meteen tegenaan. Met houtklemmen de eerste elementen aan elkaar gelijmd strak tegen de muur op de exacte plaats waar ze moesten komen.
En zo verder. Steeds een volgende plank vastmaken, en zo het meubel plank voor plank opbouwen op de plaats waar het komt. Het staat hier overigens wel gewoon nog los.
En weer twee plankjes verder. Ik heb verschillende bevestigingsmanieren gebruikt, afhankelijk van wat in het zicht komt. Uiteindelijk zie je straks geen enkele schroef zitten. Ik heb de plint gelijmd, duvels gebruikt voor de hangende tussenplank en geschroefd met stoelhoekjes aan de onderkanten van het meubel.
Ook even nadenken over het gewicht en voorkomen dat zaken gaan doorhangen, dus twee klosjes geplaatst onder het meubel voor de zekerheid. De hangende plank in het midden zweeft, maar gaat enkel handdoekjes dragen, dus gaat hopelijk niet doorhangen. Mocht het wel gebeuren dan plaats ik er later nog een latje onder om te stutten.
Even testen hoe het zou worden als er mandjes in staan (deze mandjes worden het niet, maar ging om het idee). Gaten aan de voorkant is waar de lades gaan komen. De half ronde gaten aan de achterkant zijn uitsparingen voor de afvoer. Denk ook aan eventuele ruimte aan de achterkant voor snoeren van fohn en electrische tandenborstels.
Een flinke tijd verder, hier is het meubel al deels geschilderd (RAL9010) en ligt het afdekblad er al op. Het meubel is gemaakt van vuren (aan alle kanten gelakt ivm vocht), en de bovenplank is eiken met een heldere matte lak. Op de muren en grond had ik inmiddels met schilderstape de exacte plek aangegeven waar het meubel hoort te staan, want het past op dit moment nog maar op 1 plek echt precies tegen de muur.
De plank voorzien van een freesrandje (zelfde randje zit ook op de plint onder). Even speciaal een frees bitje moeten kopen (35 euro, ouch!), maar wel erg tevreden over het resultaat. Een bovenfrees gebruiken moet je echt leren overigens, dus doe jezelf een lol en doe het niet meteen op je eikenhouten plank want zo'n plankje kost ook gewoon 60 euro.
Dan is het tijd voor het binnenwerk om de lades straks te maken. Gekozen voor ouderwetse schuiflades. Overigens heb ik de lades nu nog steeds niet af![]()
Oh en je wilt natuurlijk niet dat je lade eruit valt als je 'm te ver open trekt dus nu alvast een kleine veiligheidpal ingebouwd die straks aan de binnenkant de lade tegenhoudt.
Bovenplank gelakt. Lijkt hier beetje oranje maar in werkelijkheid is dat niet echt zo.
En zo ziet het er van beneden uit. Alles is aan alle kanten gelakt, om vochtproblemen te voorkomen.
Dan is het eindelijk tijd voor het monteren van de kranen (Villeroy en boch "Source Flow", mocht iemand interesse hebben) en de waskommen (geen idee meer welk merk dat was).
En zo ziet het er van onder nu uit. De lades zullen straks een uitsparing krijgen om rekening te houden met de afvoer uiteraard.
Tof om te doen, heb er echt lol in gehad, maar was zoals gezegd wel hoogdrempelig om te beginnen. In mijn hoofd had ik het wel 100x gebouwd voor ik begon en uiteindelijk heb ik het op veel plaatsen toch anders aangepakt dan gepland. Maar het ontwerp is exact zoals het 3 jaar geleden uitzag op papier, dus dat is wel tof.
Oh en waarom niet gewoon gekocht? Eigenlijk omdat we geen meubel konden vinden dat precies onze smaak was. Er was 1 leverancier die een meubel had dat hier erg op leek, maar de bouwkwaliteit was erg laag, en ze hadden geen waskommen. Kortom: gewoon lekker zelf knutselen en een paar duizend euro besparen (maar wel een jaartje verder)
Ik voel helemaal met je mee. Ik heb in mijn hoofd ook al jįren een aantal bouwwerken. Ze staan er bij wijze van spreken al (ingericht en wel), maar beginnen is er nog niet van gekomen
Mooi meubel![]()
![]()
Respect voor je doorzettingsvermogen. Jaloers op je handigheid
Het is weer prachtig geworden!They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Ook maar opgebouwd door de jaren hoorquote:
Wat een fantastisch project.![]()
Ik kijk zo af en toe eens in dit topic en vind het echt mooi wat er wordt gemaakt. Respect en wat een mooi resultaat zeg. Ik zou het zelf ook leuk vinden om te doen, maar heb er waarschijnlijk het geduld (en geld) niet voor.![]()
![]()
Je pakt t prima aan ,hebt oog voor detail, kortom dikke prima weer
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P![]()
Fijn om te zien dat er nog anderen ook met die gedachtes rondlopenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:24 schreef Queller het volgende:
Ik voel helemaal met je mee. Ik heb in mijn hoofd ook al jįren een aantal bouwwerken. Ze staan er bij wijze van spreken al (ingericht en wel), maar beginnen is er nog niet van gekomenvoelde me al zo alleen
![]()
Maareh TS, wat een prachtig project. Wat een (extreem) hoog hobby-gehalte![]()
En die details...Ik kan niet anders dan het eens zijn met de rest hier ---->
![]()
Keep up the good work!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: