SPOILER: De staat van het dakOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Boktor!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bijgebouwen in de tuinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Slopen!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 3D renders van de architectOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: noodreparatie van de dakconstructie van de carportOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanleg electriciteit in tuin,schuur,garageOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatsen gietijzer tuinhekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Repareren dak: aanbrengen dak isolatie, opnieuw uitlijnen dak, nieuwe dakpannen, overstekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Nieuwe dakplatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: dakpannen en overstek, en vervangen van de schoorsteenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Slopen dragende binnenmuren, Aanbrengen nieuwe fundering, Voorbereiden installatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: storten nieuwe vloer en Metselen spouwmurenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geblokte marmer vloerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Nieuwe verdiepingsvloer aanbrengenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oude zonnebakker muurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Voorzetwandjes en verdere voorbereidingen voor eindafwerkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...![]()
Alle belangrijkste update-posts op een rijtje (deel 2)SPOILER: Kozijnen stellen en muren metselenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aftimmeren schuine plafonds bovenverdiepingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kranen in de badkamerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BinnendeurenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Van ramp naar nieuwOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Stukadoor magicbOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CV hokje en meterkastOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PlattegrondenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Drama met de aannemerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 3D renders vs realiteitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vloer afslijpenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vloer afslijpen (deel 2)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Stukadoor bovenverdiepingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Voorzetwand in slaapkamertjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's met de fisheye lensOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Alle belangrijkste update-posts op een rijtje (deel 3)SPOILER: Vensterbank frezenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kleine slaapkamertjes schieten lekker opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Voorlopig de laatste stucplaat!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's van bovenverdieping. Nog een paar weekjes tot verhuizingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: kut :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Balken schoonmaken en eerste laminaatOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Badkamer voortgang en eerste behang op de muurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bijzondere badkamerspiegelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Dorpels plaatsenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bloemetjesbehang?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Badkamer muurtjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Leuk![b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel![]()
Echt een leerzaam topic! Wij zijn aan het sparen voor een soortgelijk huis maar dan zonder buren binnen 100 meter.Spoilers!![]()
Dit volg ik weer. Wil niks missen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!![]()
Eerstens, mooi project!
Ik mag aannemen dat je de elektra sleuven ook nog uitgekapt hebt, buis erin gedrukt hebt en die ook weer hebt dichtgesmeerd?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:45 schreef MrSubtle het volgende:
Gisteren hebben we alleen even snel het muurtje klaar gemaakt voor de tegelzetter door de gleuven af te smeren![]()
Erh nee?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:10 schreef ueberduitser het volgende:
Eerstens, mooi project!
[..]
Ik mag aannemen dat je de elektra sleuven ook nog uitgekapt hebt, buis erin gedrukt hebt en die ook weer hebt dichtgesmeerd?die waren verkeerd geslepen door de electricien
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
De vloer en twee wanden zijn af, het muurtje in het midden gaan we nog wat aan sleutelen en wordt later afgemaakt. Alles moet nog gekit worden en de plintjes komen morgen pas. Vloertegels zijn 60x60. Wandtegels zijn 60x30. Kleur is donker grijs met donker roest bruin/rood erdoor. De muren zijn RAL9010 wit (maar lijken hier donker grijs door tegenlicht in de camera)
Wat vinden jullie ervan? Mooi? Strak? Te strak? Te donker? Saai? Super?
[ Bericht 6% gewijzigd door MrSubtle op 22-08-2014 18:11:37 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
De ruimte is heel licht, maar de foto's idd helemaal niet... komt door de witte muren en plafond, de camera doet telkens onderbelichten omdat er te veel tegenlicht is van de vensters en witte muren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:59 schreef Lonaa het volgende:
Wel tof! Maar volgens mij best wel donker. Of is dat de foto?
edit: je ziet het aan de muren, die lijken hier donker grijs, maar zijn in werkelijkheid RAL9010
edit2: mochten we het ooit willen verkopen dan wens ik de makelaar alvast veel succes bij het maken van de foto's
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Doe mij zoeen badkamer!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Gaaf Sub,echt tof!!
Goede warme verlichting doet veel in deze ruimte denk ik. Ik denk dat ik ook maar halogeen neem in de badcel lekker warm licht bij het wit en donker marmer.
Gaat zo door, blijft mooi werk.Laat die handjes wapperen!![]()
Die was niet helemaal gelukt (muren zijn allemaal krom door stomme panorama effect), maar u vraagt, wij draaienquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En een foto van het raam naar de achterwand?
Zo zie je de lichtinval ook veel beter! Mooi hoor!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:11 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Die was niet helemaal gelukt (muren zijn allemaal krom door stomme panorama effect), maar u vraagt, wij draaien
[ afbeelding ]Sterkheidsbaas van alles.![]()
Wat een GE-WEL-DIG project ben echt reuze benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn, vooral de woonkamer ben ik zeer benieuwd naar.I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!![]()
Eventjes weinig updates... vakanties, verhuizing, etc.
We zijn spoedig bij u terug, na de reclame!Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
nondejuh, wat een verbouwing!
echt respect hoor! petje af!
durf niet te vragen wat het wel niet gekost heeft allemaal!
daarbij de problemen met de aannemer etc, om gek van te worden.
maar je hebt dalijk iets (in mijn ogen vanaf het begin af aan opgebouwd) om nooit meer te vergeten!
wat gaat jullie dat een heerlijk gevoel gevenen wat gaan jullie genieten uiteindelijk
ik ga dit topic volgen
succes verder!![]()
Toch nog een kleine update vandaag.
De meeste tijd is vandaag gaan zitten in het leegmaken van de woonkamer. De aannemer heeft de houten vloer verkloot, dus we gaan deze nog snel voor de verhuizing even helemaal laten schuren en opnieuw lakken. We hebben gekozen voor een heel matte kleurloze lak, om de natuurlijke kleur van het hout uit te laten komen. Foto's volgen later uiteraard.
Maar vandaag ook nog even snel wat plintjes gezaagd en geplakt in een van de slaapkamertjes. De dozen bevatten 30kg tegels per doosje, en staan daar om de laminaat goed naar beneden te drukken. Als je dat niet doet krijg je later een opening tussen laminaat en plint als je er zware meubels op zet. (met name in de lengte-richting van laminaat)
Oh ja, natuurlijk ook een goed moment om even de muur met het beruchte bloemetjesbehang te showen. Zeggen dat het stiekem best leuk is mag hieronder in de reacties
![]()
![]()
Toen we het huis kochten, hadden de bewoners er een klein ladenkastje staan. We vonden het erg schattig dus we hebben het overgenomen bij aanschaf van het huis.
Ook leuk... soms is klussen 2 stappen naar voren, 1 stap terug. Vandaag was zo'n moment toen mijn bus purschuim ontplofte en met heel hoge druk 3 meter verder tegen de muur spoot... nice!De muur was net geschilderd, maar kan nu weer opnieuw worden geschuurd en geschilderd. Zucht, we hadden toch niks te doen...
Intussen gaat het boerderijleven overigens ook gewoon door. Dus nog even snel hazelnootjes verzameld, want een klein legertje eekhoorntjes is al dag en nacht druk bezig om de rest te jatten. Gelukkig liggen er duizenden, dus hieronder het resultaat van een kwartiertje rapen.
Lekker!
Pur.... rotspul wanneer het niet goed gaat haha👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.![]()
Eventjes op vakantie momenteelquote:
We zijn nog steeds op vakantie maar hebben inmiddels een foto gekregen van de vloer in de woonkamer. Terug naar oude look met heel matte kleurloze lak.
Mooi? Niet mooi?
[ Bericht 1% gewijzigd door MrSubtle op 28-09-2014 13:42:07 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Heel mooi. Ik hou ervan. Past bij de boerderij.quote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef MrSubtle het volgende:
We zijn nog steeds op vakantie maar hebben inmiddels een foto gekregen van de vloer in de woonkamer. Terug naar oude look met heel matte kleurloze lak.
Mooi? Niet mooi?
[ afbeelding ]![]()
Mooi!👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.![]()
En "we"?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Ik merk het haha!quote:
Of ben ik nu in de war met een andere user.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Nog een paar fotootjes van de vloer. We hadden eerlijk gezegd verwacht dat het iets meer egaal en lichter van kleur zou uitkomen, maar aangezien het maar een tijdelijke vloer is maakt het niet heel veel uit. Het matte vinden we op de foto's in ieder geval tof. Deze ruimte wordt straks de keuken en dan is een houten vloer niet handig maar dat duurt nog wel even.![]()
![]()
![]()
Ik houd niet zo van zichtbare knoesten, maar het ziet netjes uit.
Minder netjes is dat jij met de Kermis van huis bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit![]()
ik hoop dat die boerderij niet te veel heeft gekost haha.. want die verbouwing zal aardig wat duiten nodig hebben..Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire![]()
We krijgen heel veel vragen over de kosten van een verbouwing als deze... we praten in principe nooit over geld, maar laat ik dan een keer een tipje van de sluier oplichten en zeggen dat een verbouwing als deze een kostenplaatje heeft van 6 cijfers. Meer wil ik er niet over kwijtquote:Op maandag 29 september 2014 08:59 schreef Parzival het volgende:
ik hoop dat die boerderij niet te veel heeft gekost haha.. want die verbouwing zal aardig wat duiten nodig hebben..
kon ook haast niet anders dat het kostenplaatje in de buurt komt van dat soort cijfers (als ik de foto's zo zie allemaal)quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:38 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
We krijgen heel veel vragen over de kosten van een verbouwing als deze... we praten in principe nooit over geld, maar laat ik dan een keer een tipje van de sluier oplichten en zeggen dat een verbouwing als deze een kostenplaatje heeft van 6 cijfers. Meer wil ik er niet over kwijt
ziet er top uit!![]()
Mooie vloer, mooi! bloemetjesbehang.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Na ruim 2.5 jaar verbouwen zijn we eindelijk zover dat we gaan verhuizen. Over een maand of wat komt het verhuisbedrijf en dan gaan we officieel naar de boerderij. Het is nog lang niet klaar, maar klaar genoeg om er fatsoenlijk te wonen
In de afgelopen 2.5 jaar hebben we letterlijk elke ruimte in het huis aangepakt. Sommige ruimtes zijn bijna klaar, sommige ruimtes zijn nog nauwelijks klaar. Om een gevoel te krijgen, hieronder een rij foto's van hoe een enkele ruimte veranderd is (in dit geval het halletje boven).
Van links naar rechts:
Foto 1. Zo was het toen we het kochten. Warm afgewerkt, maar overal lage plafonds, weinig daglicht, veel verouderde materialen. Plastic schuifdeurtjes, schrootjes, geen badkamer boven, alles vol asbest, houtworm, boktor, geen vloerverwarming, alle leidingen in het zicht, stoffen elektriciteitsleidingen.
2. Enkel maanden na aanschaf waren we druk bezig met de sloop. Plafonds eruit halen en alle voorzetwandjes om de oude eiken gordingen uit slopen. Je kunt hier nog net zien dat ze boven in het halletje een kleine toilet ruimte hadden met wasbak om zich te wassen. Er was boven immers geen badkamer. De tuinslang ligt daar om het asbest vochtig te houden.
3. Asbest dakplaten verwijderd, dakpannen eraf. De oude sporen zitten er hier nog maar ook die zijn later verwijderd. Je ziet hier ook goed dat de deuren heel laag waren en als je op de eerste foto kijkt naar de plafonds dan kun je je voorstellen hoe beklemmend laag alles was. Ook zag je hier aan mijn vriendin dat ze het eigenlijk even niet meer zo zag zitten, maar ze lachte nog heel dapper onder de geblokte pixels.
4. Sporen weg, en nieuwe geisoleerde en moderne dakplaten aangebracht. De gordingen zijn opnieuw uitgelijnd en de spanten nu al in het zicht gebracht. De oude verwarmingsleidingen lopen nog tegen de achterste wand (dat tevens de buitenwand is, dus geen spouwmuren).
5. Vloer voorbereid voor storten van nieuwe dekvloer, electricteitsledigen lopen al over de vloer. De nieuwe deur doorgebroken en de drie andere deuren in deze ruimte zijn verhoogd naar normale moderne afmetingen en metselwerk boven de deuren ook opgehoogd (de spanten links zijn nu ingemetseld, maar dat zie je op deze foto niet).Tijdelijke noodtrapleuning aangebracht. Eerste nieuwe voorzetwandjes (met spouwisolatie) aangebracht. De verwarmingsleidingen zijn nu weggehaald (maar dat zie je niet). Eerste stukje tengelwerk voor de gipsplaten zit ook tegen de dakplaten. We hebben de boel opgedikt voor extra isolatie, en zodat de gordingen mooier uitkomen in het zicht
6. Tengelwerk en gipsplaten aangebracht op hele bovenverdieping (deze foto was net voor ik de laatste gipsplaat er tegen schroefde). Nieuwe cementvloer is hier inmiddels ook gestort met vloerverwarming en isolatie. Plafondbalken (rechts) voor kleine slaapkamers aangebracht. Deze laten we een stukje uitsteken in het halletje om de anders 'saaie' ruimte een beetje te breken. Boven de balkenplafond is nu een open slaapzolder ontstaan. Boven de deur links is al ruw gestukadoord om de dikte van de muur gelijk te trekken.
7. Alle wanden en schuine plafonds gestukadoord en geschilderd, voorlopig alles in neutrale RAL9010 wit. De paneeldeuren zijn afgehangen (maar nog geen sluitwerk en raampjes erin), en nieuwe lichtpunten eindelijk aangebracht (hoera als je na 2 jaar gewoon weer stroom en licht hebt boven!). Ook zijn de gordingen hier voor het eerst geborsteld en gepoetst waardoor ze veel lichter van kleur werden en een mooie warme oude eiken kleur kregen. Tevens zijn de stofdorpels geplaatst (Zwarte Belgische gezoete hardsteen)
8. Nieuwe laminaatvloer gelegd (warme eiken look), oorspronkelijke trapleuning even tijdelijk gepast (maar nog niet teruggeplaatst) om gevoel te krijgen of we deze nog kunnen repareren en hergebruiken.
Wat moet nog gebeuren in deze ruimte? Plinten en architraven aanbrengen, sluitwerk voor deuren afmonteren, trapleuning mooi maken en vastzetten, en natuurlijk eventueel nog wat dingen een kleur schilderen en verlichting uitkiezen. Maar geen van deze dingen zijn nu nog kritisch voor de verhuizing
En met een fisheye camera zag het er een maand of twee geleden ongeveer zo uit (voordat alles afgeschilderd was en laminaat lag en de gordingen licht geborsteld waren)
Nou... laat jullie oordeel maar eens horentwee jaar weggeflikkerd? Nauwelijks verschil met hoe het was? Mooi geworden? Ziet er niet uit? Serieus erg benieuwd naar de meningen nu, dus dames-heren lurkers, eventjes een kleine reactie dit keer
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door MrSubtle op 14-10-2014 12:06:34 ]Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Wat zal ik zeggen... Jullie zijn onze droom aan het uitvoeren! Ik ben stikjaloers op het resultaat maar niet op de 2,5 jaar werk
Spoilers!![]()
Geweldig resultaat!
De manier van afwerking is ook echt mijn smaak, neutraal maar toch chique. Ben zelf ook dol op de combinatie strak met natuurlijke materialen (houten balken, vloeren, etc.)
Mag je trots op zijn, volgens mij is het ook echt een fijn huis om in te wonen, goed geisoleerd, van alle gemakken voorzien. Knap werk.![]()
Erg mooi geworden! Enige wat ik zelf minder vind om te zien is dat de balken in het muurtje nog een paar cm uitsteken, die had ik zelf er in weggewerkt (als dat mogelijk was).![]()
Ik vind het ook erg mooi! Veel werk, veel keuzes in het voren gemaakt waarvan je maar moet hopen dat het zo uitpakt als in het hoofd zit. Ik vind het knap. En tot nog toe zeer geslaagd.
Ben benieuwd hoe het er uitziet als het helemaal af is, en ingericht enzo. Maar voor deze 2,5 jaar, jullie visie en durf: complimenten. Oh, en voor het doorstaan van de eersteklas relatietest die zo'n verbouwing vaak is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
WOW! Mooi, strak en modern, maar meer oude elementen te zien dan in de oude situatie!http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops![]()
Ja wegwerken was mogelijk geweest, maar het was een bewuste keuze. Wel in de wetenschap dat later alsnog weghalen heel makkelijk is. Vooralsnog ben ik er tevreden over maar mocht ik spijt krijgen dan haal ik ze wegquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:00 schreef Dr._Heinz_Doofenshmirtz het volgende:
Erg mooi geworden! Enige wat ik zelf minder vind om te zien is dat de balken in het muurtje nog een paar cm uitsteken, die had ik zelf er in weggewerkt (als dat mogelijk was).Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Stik jaloers op de prachtige balken in jullie boerderij!
Maar volgens mij had ik dat al eens laten weten
Ondertussen wel zover dat ik zelf ook aan het rondkijken ben naar mijn 'eigen opknap boerderij'. Hopelijk ook met zulke mooie balken.![]()
Oh tof, proficiat met je voornemen alvast. Laat je wel verdomde goed informeren, want als je niet heel goed weet waar je aan begint koop je mogelijk een groot drama. Neem altijd een bouwkundige mee die gespecialiseerd is in het herkennen van boktor, asbest en die constructies op waarde kan schattenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:01 schreef jdel het volgende:
Stik jaloers op de prachtige balken in jullie boerderij!
Maar volgens mij had ik dat al eens laten weten
Ondertussen wel zover dat ik zelf ook aan het rondkijken ben naar mijn 'eigen opknap boerderij'. Hopelijk ook met zulke mooie balken.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
hoe is het met de stand van zaken ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:12 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh tof, proficiat met je voornemen alvast. Laat je wel verdomde goed informeren, want als je niet heel goed weet waar je aan begint koop je mogelijk een groot drama. Neem altijd een bouwkundige mee die gespecialiseerd is in het herkennen van boktor, asbest en die constructies op waarde kan schatten![]()
Het lag allemaal even stil ivm een kleine operatie. Inmiddels weer hersteld, dus komende twee weken gaan we nog wat laatste dingen afronden en dan gaan we verhuizen naar het deel dat al af is.
Tja, Sub, wat denk je zelf voor reactie te krijgen?
Geweldig werk verzet en erg mooie resultaten. Mogen jullie trots op zijn, echt wel.Laat die handjes wapperen!![]()
Geniet er maar van, je hebt er hard voor gewerkt!quote:Op woensdag 5 november 2014 20:52 schreef MrSubtle het volgende:
en dan gaan we verhuizen naar het deel dat al af is![]()
Echt lurken kan ik mijzelf niet noemen maar heb gisteravond dit topic gevonden en tot net alles helemaal doorgenomen. Ik vind het dan ook erg leuk om te zien wat je er van gemaakt hebt. Je moet wel een ontzettende liefde hebben voor een huis om er zoveel tijd in een renovatie te stoppen. Volgens mij was je sneller klaar met een nieuw huis bouwenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:01 schreef MrSubtle het volgende:
Nou... laat jullie oordeel maar eens horen twee jaar weggeflikkerd? Nauwelijks verschil met hoe het was? Mooi geworden? Ziet er niet uit? Serieus erg benieuwd naar de meningen nu, dus dames-heren lurkers, eventjes een kleine reactie dit keer
Wat ga je doen met die loze ruimte boven die twee kamers? En heb je nog dingen waarvan je achteraf dacht had ik dat maar anders gedaan?![]()
De loze ruimte boven de twee kamers is een berging/slaapzolder. Voorlopig gaan we er verhuisdozen zetten. Maar je kunt er op staan en ook slapen, dus wellicht ooit een spannende slaapzolder voor de kinderen of als we jonge logees hebben die het stoer vinden daar te slapenquote:Op maandag 10 november 2014 14:10 schreef teckna het volgende:
[..]
Wat ga je doen met die loze ruimte boven die twee kamers? En heb je nog dingen waarvan je achteraf dacht had ik dat maar anders gedaan?
Achteraf is makkelijk lullen, dus we denken niet te veel terug, maar de grootste fout was dat we er nooit aan hadden moeten beginnen![]()
zeker niet terwijl we nog een huis te koop hebben staan
.
Nee maar qua bouw, eigenlijk vrijwel niets. Voornaamste 'fout' is dat we niet vroeg genoeg hebben nagedacht over afvoerkanalen voor badkamer vocht, en we hadden waarschijnlijk toch nog hier en daar een extra stopcontactje of stroompunt willen hebben (hoewel we tijdens het ontwerpen al vonden dat we bizar veel stopcontacten aan het aanleggen waren). Maar da's allemaal nog naderhand te fixen, dus geen probleem eigenlijk.
Ander punt is dat we hebben bezuinigd op de architect, en dat was ook stom. Een onervaren architect spaart geld uit, maar kost geld bij de bouw. Diverse keren aangelopen tegen ontwerpfouten, die in de bouw veel duurder op te lossen zijn.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Geld (en nee, verder vragen helpt nietquote:)
Heel mooi, ben benieuwd naar het eind resultaat, al een planning waarin je helemaal "klaar" wilt zijn?![]()
hahaha, denk dat aankoop en verbouwing wel 1:1 staan.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Geld (en nee, verder vragen helpt niet)
Ook een oud gebouw opgeknapt en veel van jouw problemen ook gehad.
Inclusief boktor. Wij moesten dus wel de hele kap vervangen want idd je kun de stukken hout er met een hand uit trekken.
Al klusmoe?![]()
Nee, geen planning. Maar we hebben echt heel veel plannen... Voordat we de totale oppervlakte hebben benut zoals we dat willen? zeker nog 20 jaar... Maar dan hebben we het ook over afwerking van de varkensstallen, garage, kippenschuren, etc.quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:49 schreef Toshibas het volgende:
Heel mooi, ben benieuwd naar het eind resultaat, al een planning waarin je helemaal "klaar" wilt zijn?
Gelukkig niet 1:1quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]
hahaha, denk dat aankoop en verbouwing wel 1:1 staan.
Ook een oud gebouw opgeknapt en veel van jouw problemen ook gehad.
Inclusief boktor. Wij moesten dus wel de hele kap vervangen want idd je kun de stukken hout er met een hand uit trekken.
Al klusmoe?zo erg is het nog niet.
Klusmoe: mijn vriendin regelmatig, maar ik vind het heerlijk. Soms even klaar ermee, maar vooral vaak weer heel veel zin. Ik ben alleen niet van de afwerking, meer van de ruwbouw. Nu zijn we al maanden aan het afwerken dus daar ben ik weer effe klaar mee.
Even een kleine doch voor ons belangrijke mededeling:WE GAAN NU VRIJDAG VERHUIZEN!!!
Dank u, dat was 't.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: