Bron: FOK!quote:Het is zaak om voor 10 augustus nog even bier, chips en misschien popcorn te scoren bij de lokale supermarkt. In navolging van de zogenoemde 'ISIS-mars' in Den Haag, is er nu een groep Hagenezen (of zijn het Hagenaars?) die een Anti-Isismars gaan houden.
Veel Hagenezen zijn namelijk verbolgen over het feit dat in hun stad rechts-radicale moslimgekkies zoveel ruimte krijgen om hun volkomen bezopen denkbeelden te propageren. De groep wil 10 augustus in de Schilderswijk duidelijk maken dat de 'Sharia-driehoek' nog steeds gewoon Nederlands grondgebied is, waar de Nederlandse wet geldt. En datdiscriminerende en xenofobische regeltjes zoals ze ooit door een schizofrene profeet bedacht zijn, daar geen enkele invloed horen te hebben. Tevens is de groep niet te spreken over de houding van Burgervader van Aertsen, die geen kwaad zag in een demonstratie waarin oproepen werden gedaan tot genocide en de antisemitische uitlatingen niet van de lucht waren.
"Het is tijd dat autochtone Nederlanders hun stem laten horen", aldus iniatiefnemer Patrick Schouten. "Er wordt radicale moslims niets in de weg gelegd om hun haat te kunnen propageren."
Om de oproep lekker breed uit te dragen, heeft Schouten een Facebookpagina aangemaakt met de klinkende naam 'Pro Patria'. Naar verluidt zijn er tot nu toe 200 tot 300 aanmeldingen. Een deel hiervan bestaat uit aanhang van ADO Den Haag, een club waar ook meer dan eens antisemitische spreekkoren ten horen gebracht zijn.
Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Ik heb goddomme ook geen zin om na werktijd nog eens met een spandoek te gaan lopen zwaaien omdat een aantal landgenoten zich misdraagt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ga er niets tegen doen, niemand hier. Ik geef alleen mijn kijk op hoe "de moslim" eens kan proberen van zijn negatieve imago af te komen.
En ik probeer ook eens te zien te krijgen of er wel goodwill is, tot nog toe is het "neuh, geen zin in"
Dus ja...
Ja serieus. Je verwacht van alles van de moslims maar zelf doe je geen enkele stap ... ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:58 schreef HeatWave het volgende:
"ik geef het op"
Ja, dat had ik inmiddels door, het is wel lastig allemaal :.
Nee:quote:Nou nee hoor, dit zuig je echt uit je grote duim,
Dat is er maar 1 die tegen extremisme waarschuwt.quote:"Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst."(Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347])
Ik ken ook hele aardige moslims. Maar die ideologie vind ik nog steeds debiel en voor veel ellende zorgen. Er zijn wel meer aardige mensen die hele rare ideeën aanhangen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik werk ook met moslims en zit altijd samen met ze aan een tafel en heb leuke gesprekken
Maar dat heb ik niet gezien, dus is het niet zo.quote:Alleen heel jammer dat ik me regelmatig uitspreek tegen kinderverkrachters hier op FOK!.
Helaas.
Heatwave wil dan ook dat iedere individuele moslim in Nederland bij hem aan de deur komt om te verklaren dat hij of zij tegen IS is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat heb ik niet gezien, dus is het niet zo.
Dat is wat jij hier doet heatwave, je ontkent dat er een grote afkeuring is voor isis vanuit de moslim gemeenschap.
Ja maar het was als reactie op Heatwave , dat hij altijd aan een andere tafel zat dan de moslims... en hij vroeg of dat dan aan hem lagquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ken ook hele aardige moslims. Maar die ideologie vind ik nog steeds debiel en voor veel ellende zorgen. Er zijn wel meer aardige mensen die hele rare ideeën aanhangen.
Gaat die het nog druk krijgenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heatwave wil dan ook dat iedere individuele moslim in Nederland bij hem aan de deur komt om te verklaren dat hij of zij tegen IS is.
Denk het wel, want toen ik nog werkte zat ik ook gewoon bij moslims aan tafel. Nu ook nog, maar niet meer op het werkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar het was als reactie op Heatwave , dat hij altijd aan een andere tafel zat dan de moslims... en hij vroeg of dat dan aan hem lag
Ik heb ook een beetje dat gevoel jaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk het wel, want toen ik nog werkte zat ik ook gewoon bij moslims aan tafel. Nu ook nog, maar niet meer op het werk
Het mag ook in een demonstratie van hem, maar dan moet het wel grootst op tv komen, anders is het ook niet waar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heatwave wil dan ook dat iedere individuele moslim in Nederland bij hem aan de deur komt om te verklaren dat hij of zij tegen IS is.
Nou nou nou nou, zulke hoge poten nou ook weer niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ga jij eraan doen dan? Op een forum op hoge poten eisen dat moslims moeten demonstreren tegen IS, straatschoffies, hoofddoeken, Assad, Hamas, boerka's, etc?
Lekker makkelijk.
Dat slaat toch helemaal nergens op. Domme argumenten, als je appels met peren gaat vergelijken. Ten eerste: kinderverkrachters zijn niet iets typisch blanke mannen. Moslimextremisten, de naam geeft het al weg, is toch wel typisch moslim. Ten tweede moet je eens op het nieuws kijken af en toe. Leiden en omgeving. Zat blanke mannen die zich afzetten op eenzelfde manier als Heatwaves domme voorstel voor moslims.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, jij bent een blanke man en blanke mannen vergrijpen zich aan kinderen toch? Als jij je daar niet dagelijks tegen uitspreekt ben jij een kinderverkrachter.
Logische gedachtegang toch? Zou je moeten herkennen.
Hou eens op met dit soort dingen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat dus!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik werk ook met moslims en zit altijd samen met ze aan een tafel en heb leuke gesprekken
Precies !quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat dus!
Ik word zo schijtziek van die mensen die hun beeld van moslims alleen maar uit de media of hun xenofobe omgeving halen en vervolgens gaan lopen roepen dat moslims zich moeten verantwoorden. Als je nou eens normaal met die mensen omgaat in plaats van alleen maar de Telegraaf te lezen kom er vanzelf wel achter dat het doodnormale mensen zijn. Die aan niemand verantwoording schuldig zijn.
Het is ook een onzin voorbeeld, hoe kan je anders reageren op zo'n onzin vooroordeel?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou nou nou nou, zulke hoge poten nou ook weer niet.
[..]
Dat slaat toch helemaal nergens op. Domme argumenten, als je appels met peren gaat vergelijken. Ten eerste: kinderverkrachters zijn niet iets typisch blanke mannen. Moslimextremisten, de naam geeft het al weg, is toch wel typisch moslim. Ten tweede moet je eens op het nieuws kijken af en toe. Leiden en omgeving. Zat blanke mannen die zich afzetten op eenzelfde manier als Heatwaves domme voorstel voor moslims.
Matig.
Waarom? Omdat hij mod is?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hou eens op met dit soort dingen.
Hierin wordt extremisme geïnterpreteerd als verder gaan dan de grenzen die allah gesteld heeft. Zeg maar een soort isis, echter de regels die in de koran en hadith staan (en die zijn extreem genoeg) dienen gewoon gevolgd te worden (mits je dat zelf zou willen).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:00 schreef erodome het volgende:
Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347]
Geef dan niet zo'n kutargument, wat op geen enkel punt een goede vergelijking is. Op zoveel punten verschilt het met het voorstel van heatwave, dat je het absurde van jouw voorbeeld niet kan gebruiken om het absurde van heatwaves voorstel aan te tonen, daar het 0 raakvlakken heeft. Appels met peren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook een onzin voorbeeld, hoe kan je anders reageren op zo'n onzin vooroordeel?
Wereldwijd kotst de moslimgemeenschap isis uit, bijkans alle grote geleerden hebben zich uitgesproken, in zelfs de meer extremere moskeeen hier is een verklaring uitgegaan die isis in zware bewoordingen afkeurt. Onder moslims is het het gesprek van de dag als het over actualiteiten gaat, dit overtreft zelfs het israel-palestina conflict(tot grote frustratie van sommigen).
Als je niet door hebt dat de gemiddelde moslim isis afkeurt dan wil je het gewoon niet zien.
Omdat je anderen geen woorden in de mond moet leggen en niet zo moet trollen alleen om een reactie uit te lokken. Interesseert me verder niks of hij mod is of niet. Probeer eens met argumenten een slecht standpunt te ontkrachten, ipv drogredenen. Daar maak je jezelf alleen maar belachelijk meequote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij mod is?
Er wordt hier een reportage van EenVandaag gepost. Je ziet jonge moslims verklaren dat zij niets met IS te maken willen hebben en walgen van die club. Toch begint meneer door te emmeren over moslims die moeten demonstreren tegen zus en zo.
Ja, de regels dienen gevolgd te worden, heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is. Maar bij die regels hoort dus verval niet in extremisme. Net zoals de "goede" moslim vrij duidelijk beschreven staat. Een rustig mens, sober, hard werkend, vriendelijk in woord, vergevinsgezind, goed voorbeeld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hierin wordt extremisme geïnterpreteerd als verder gaan dan de grenzen die allah gesteld heeft. Zeg maar een soort isis, echter de regels die in de koran en hadith staan (en die zijn extreem genoeg) dienen gewoon gevolgd te worden (mits je dat zelf zou willen).
Het verschilt een stuk minder dan je wil. Simpelweg om het feit dat moslims zich wereldwijd wel degelijk uitspreken, maar het niet aangenomen wordt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geef dan niet zo'n kutargument, wat op geen enkel punt een goede vergelijking is. Op zoveel punten verschilt het met het voorstel van heatwave, dat je het absurde van jouw voorbeeld niet kan gebruiken om het absurde van heatwaves voorstel aan te tonen, daar het 0 raakvlakken heeft. Appels met peren.
Beetje niveau potver
Argumenten halen helaas weinig uit. Want wanneer je duidelijk probeert te maken dat het evident is dat sympathie voor IS niet gemeengoed is onder Nederlandse moslims (getuige dus de eerdergenoemde reportage), dan wordt daar tegenin gebracht dat demonstraties uitblijven. Zodoende wordt een vrij irritante cirkelredenering gecreëerd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat je anderen geen woorden in de mond moet leggen en niet zo moet trollen alleen om een reactie uit te lokken. Interesseert me verder niks of hij mod is of niet. Probeer eens met argumenten een slecht standpunt te ontkrachten, ipv drogredenen. Daar maak je jezelf alleen maar belachelijk mee
Onzin. Om de twee redenen die ik je net gaf.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Het verschilt een stuk minder dan je wil. Simpelweg om het feit dat moslims zich wereldwijd wel degelijk uitspreken, maar het niet aangenomen wordt.
Er zijn al best veel initiatieven geweest in de afgelopen jaren om mensen te laten zien dat moslims niet zo eng zijn. Er is weinig aandacht voor in de media.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:10 schreef Montagui het volgende:
Zou je als moslim niet onderhand schijtgenoeg hebben aan al die negatieve beeldvorming?
Misschien is het dan inderdaad geen slecht idee om een keer een algemene demonstratie te organiseren (met hopelijk een hoge opkomst) waarin ze aangegeven dat ze 'schijtgenoeg' hebben van die negatieve beeldvorming. Daarbij kunnen ze dan meteen aangegeven dat ze tegen al die terroristische uitwassen van de Islam zijn die in principe de Islam alleen maar misbruiken voor hun doel.
Gewoon omdat het kan.
Staat genoeg zieke shit in anders..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hierin wordt extremisme geïnterpreteerd als verder gaan dan de grenzen die allah gesteld heeft. Zeg maar een soort isis, echter de regels die in de koran en hadith staan (en die zijn extreem genoeg) dienen gewoon gevolgd te worden (mits je dat zelf zou willen).
Je snapt verdomd goed wat ik bedoelde met dat onzin voorbeeld, wat expres zo overdreven was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onzin. Om de twee redenen die ik je net gaf.
Google maar eens op Pro Patria Paul Peters.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef Lothiriel het volgende:
Ik heb eens rondgekeken op de Pro Patria pagina, en daar vond ik dat toch nogal meevallen; ik zag ook enkele moslims posten dat ze mee wilden stappen en daarop reageerde pagina 'goed zo, hoe meer moslims meedoen hoe beter'. Geen idee of er nog meer pagina's waren maar ik had niet de indruk dat dat Pro Patria-gedoe zo extreem rechts geïnspireerd was. Ik zeg niet dat het misschien geen verdoken extreem-rechts was hoor, maar op die pagina zag ik geen reden om geweld te gaan gebruiken tegen de betogers. Als je dat vergelijkt met de (alweer verwijderde) pagina van Sharia in de Schilderswijk, tsja dat kan pas tellen als racisme wat mij betreft.
Ik zie overigens wel extreem-rechtse mensen daar posten enzo, maar de pagina zelf is niet extreem-rechts...
Misschien is het een goed idee niet meteen met 'pannenkoek' en dergelijken te gooien. Ook als je er met argumenten niet uitkomt, moet je niet met het soort dingen als waar ik tegen ageer proberen het dan maar met overdrijvingen te doen of mensen woorden in hun mond te leggen. Zeg dan gewoon niets ipv proberen de discussie maar te ontsporen omdat je er niet uitkomtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Argumenten halen helaas weinig uit. Want wanneer je duidelijk probeert te maken dat het evident is dat sympathie voor IS niet gemeengoed is onder Nederlandse moslims (getuige dus de eerdergenoemde reportage), dan wordt daar tegenin gebracht dat demonstraties uitblijven. Zodoende wordt een vrij irritante cirkelredenering gecreëerd.
Misschien moet je daar eens tegen ageren, pannenkoek.
Het voorbeeld gaat alleen niet op.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Je snapt verdomd goed wat ik bedoelde met dat onzin voorbeeld, wat expres zo overdreven was.
Zal ik eens doenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Google maar eens op Pro Patria Paul Peters.
Hangt er maar net vanaf hoe orthodox ze zijn, hè?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Buiten dat zie ik een moslim niet alleen als moslim maar ook als mens. Dus je bent het misschien niet eens met hun geloof maar zijn genoeg andere onderwerpen waar je het over kan hebben.
Alleen maar omdat je het veelste letterlijk neemt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het voorbeeld gaat alleen niet op.
Niet echt eigenlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf hoe orthodox ze zijn, hè?
Jij roept iets doms zodat het andere ook dom lijkt. Dat vind ik een beetje te simpelquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen maar omdat je het veelste letterlijk neemt.
Ik draag nota bene argumenten aan en jouw reactie luidt dat ik het eens moet proberen met argumenten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Misschien is het een goed idee niet meteen met 'pannenkoek' en dergelijken te gooien. Ook als je er met argumenten niet uitkomt, moet je niet met het soort dingen als waar ik tegen ageer proberen het dan maar met overdrijvingen te doen of mensen woorden in hun mond te leggen. Zeg dan gewoon niets ipv proberen de discussie maar te ontsporen omdat je er niet uitkomt
De islam dicteert in principe zo'n beetje ieder aspect van het leven dus jawel.quote:
Heb je voorbeelden van wat je zegt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn al best veel initiatieven geweest in de afgelopen jaren om mensen te laten zien dat moslims niet zo eng zijn. Er is weinig aandacht voor in de media.
Maar je kan ook naar een moskee gaan en eens gewoon met mensen praten, dan kom je erachter dat ze je gewoon zullen verwelkomen en met je zullen praten. Als jij dat een beetje normaal doet zal je gewoon normaal behandeld worden en antwoord krijgen.
Wat jij wil pop...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij roept iets doms zodat het andere ook dom lijkt. Dat vind ik een beetje te simpel
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik draag nota bene argumenten aan en jouw reactie luidt dat ik het eens moet proberen met argumenten.
Maar goed, ik verwacht ook niet dat je ook maar enigszins in mijn richting beweegt.
Dit is geen argument hè, we weten allebei dat je dit verzint.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit ook niet, dit is alleen maar schromelijk overdrijven. Want niemand eist iets, en al helemaal niet op hoge poten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ga jij eraan doen dan? Op een forum op hoge poten eisen dat moslims moeten demonstreren tegen IS, straatschoffies, hoofddoeken, Assad, Hamas, boerka's, etc?
Lekker makkelijk.
De strenger gelovigen valt toch lastig mee te praten. Zeker als ze zaken die voor mij vanzelfsprekend zijn, zoals dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen (ik wil niet generaliseren maar die zijn er toch in redelijk grote getallen), heb ik het toch lastig om een gesprek te voeren zonder dat er ergens een struikelblok is. Op zakelijk vlak is dat allemaal geen probleem natuurlijk.quote:
Heatwave wil volgens mij een of ander groots gebaar, ik snap ook niet goed waaromquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat jij wil pop...
Maar blijf je nu over de vorm zeuren, of gaan we verder over waar het echt over ging. Dat dus het zelf niet willen zien van die afkeuring wat anders is dan dat er geen afkeuring is.
Of over het opvoeden of onder controle houden van kinderen uiteraard. Wat in deze discussie best een groot punt is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De strenger gelovigen valt toch lastig mee te praten. Zeker als ze zaken die voor mij vanzelfsprekend zijn, zoals dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen (ik wil niet generaliseren maar die zijn er toch in redelijk grote getallen), heb ik het toch lastig om een gesprek te voeren zonder dat er ergens een struikelblok is. Op zakelijk vlak is dat allemaal geen probleem natuurlijk.
Overigens geldt hetzelfde voor SGP'ers en aanverwanten.
Wanneer enig en ieder verband met de islam krampachtig ontkend wordt in plaats van IS(IS) gewoon te bestempelen als een uitwas van de islam, als daarbij stellig naar allerhande 'geleerden' verwezen wordt en er zelfs met een stelligheid waar je u tegen zegt, ter verklaring een zionistisch complot bij wordt gehaald want "moslims kunnen dit toch zeker niet doen" dan komt dat wel degelijk behoorlijk eng over.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn al best veel initiatieven geweest in de afgelopen jaren om mensen te laten zien dat moslims niet zo eng zijn. Er is weinig aandacht voor in de media.
Maar je kan ook naar een moskee gaan en eens gewoon met mensen praten, dan kom je erachter dat ze je gewoon zullen verwelkomen en met je zullen praten. Als jij dat een beetje normaal doet zal je gewoon normaal behandeld worden en antwoord krijgen.
Niet voor mezelf, ik werk al tig jaar samen met moslims, maar gewoon als antwoord op die algemene negatieve beeldvorming.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef erodome het volgende:
[..]
De discussie is langer dan twee of drie bijdragen, iets wat jij ongetwijfeld ook wel begrijpt. Desondanks blijf je hameren op een handjevol postings waarin ik mij enigszins spottend uitlaat over de betreffende user. Want dat is blijkbaar ten strengste verboden op dit forum, want hier worden louter vriendelijkheden uitgewisseld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen argument hè, we weten allebei dat je dit verzint.
[..]
Dit ook niet, dit is alleen maar schromelijk overdrijven. Want niemand eist iets, en al helemaal niet op hoge poten.
Dus nu niet doen of je hier argumenteert. Stop gewoon met dat soort dingen.
Ja, heb ook wel eens moslims ontmoet die al niet met mij wilde praten vanwege vrouw of ongelovig ofzo ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf hoe orthodox ze zijn, hè?
Klopt. Stop daarmee. Dank voor de aandachtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De discussie is langer dan twee of drie bijdragen, iets wat jij ongetwijfeld ook wel begrijpt. Desondanks blijf je hameren op een handjevol postings waarin ik mij enigszins spottend uitlaat over de betreffende user.
Zou het ovengrote deel van de moslims eens moeten doenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Buiten dat zie ik een moslim niet alleen als moslim maar ook als mens. Dus je bent het misschien niet eens met hun geloof maar zijn genoeg andere onderwerpen waar je het over kan hebben.
Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:26 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zou het ovengrote deel van de moslims eens moeten doenzou de wereld een stuk gezelliger zijn.
Ja, dat is ook iets wat ik niet goed snap. De situatie met allochtone jongeren loopt gewoon al mis bij de opvoeding. De meisjes moeten in het gareel lopen maar de jongens mogen alles doen wat ze willen (vaak geen respect voor hun moeder en vaak ook vader). Natuurlijk worden dat totaal onhandelbare gevallen, en hoewel dat waarschijnlijk niet de bedoeling geweest was, hebben die ouders dan wel weer een extra probleemjongere gecreëerd, terwijl dat met wat strengere opvoeding (of beter gezegd mét opvoeding) makkelijk te vermijden was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of over het opvoeden of onder controle houden van kinderen uiteraard. Wat in deze discussie best een groot punt is.
Vandaar het woord "overgrote" erbijquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?
Het punt is meer dat je de moslims die je op je werk oid tegenkomt best heel goed volk zal zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?
Of je een vriendschap hebt hangt af van of diegene wel/niet de islam naleeft. Zo ja dan zul je altijd een varken blijvenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met hoeveel othodoxe moslims ben je al omgegaan in je leven? Of andere othodoxen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
De islam dicteert in principe zo'n beetje ieder aspect van het leven dus jawel.
Wat ik zeg geld trouwens ook voor de moslims op straat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het punt is meer dat je de moslims die je op je werk oid tegenkomt best heel goed volk zal zijn.
Maar de moslims op straat zijn voornemelijk hangjongeren, tuig. Kinderen die niet worden opgevoed maar de straat op worden getrapt om mensen lastig te vallen en naar meisjes te PSSSHTen. Mensen die op hun werk niet met moslims in contact komen houden dit over als "dit zijn de moslims".
Ja, maar er is een overgroot deel van de moslimgemeenschap die dit weigert te veranderen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, dat is ook iets wat ik niet goed snap. De situatie met allochtone jongeren loopt gewoon al mis bij de opvoeding. De meisjes moeten in het gareel lopen maar de jongens mogen alles doen wat ze willen (vaak geen respect voor hun moeder en vaak ook vader). Natuurlijk worden dat totaal onhandelbare gevallen, en hoewel dat waarschijnlijk niet de bedoeling geweest was, hebben die ouders dan wel weer een extra probleemjongere gecreëerd, terwijl dat met wat strengere opvoeding (of beter gezegd mét opvoeding) makkelijk te vermijden was.
In mijn buurt zijn nette moslims zelden tot nooit buiten te zien. hooguit op het stukje van hun parkeerplaats naar huis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat ik zeg geld trouwens ook voor de moslims op straat.
Oh nou das hier anders... Waar gaat dit nou over ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, maar er is een overgroot deel van de moslimgemeenschap die dit weigert te veranderen.
Prima als dat in marokko werkte, waar je kind door politie en de buurt werd opgevoed. Maar in nederland krijg je dan enkel uitschot.
[..]
In mijn buurt zijn nette moslims zelden tot nooit buiten te zien. hooguit op het stukje van hun parkeerplaats naar huis.
Geen idee hoe 't met jehova's zit maar gereformeerden hadden je verstoten om je levenskeuzes en in bepaalde islamitische gezinnen had het je maar zo de nek kunnen kosten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Met hoeveel othodoxe moslims ben je al omgegaan in je leven? Of andere othodoxen?
Want mijn ervaring is dat dat prima gaat, hell, mijn oom en tante zijn jahova's getuigen, mijn oom is ouderling, veel orthodoxer krijg je het niet in die hoek. Toch een prima relatie met ze, alhoewel dat wel geheel zonder geloof is als gespreksonderwerp.
Moet ik kijken of ik daar nog over wat zou kunnen vinden. Dit gaat meer over wat ik in de afgelopen jaren heb gehoord en gezien, vooral gewoon van mensen onderling.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van wat je zegt?
Want naar mijn mening is er juist onevenredig veel aandacht voor positief nieuws over die groep..
den haag en omgeving.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh nou das hier anders... Waar gaat dit nou over ?
Ja zelfs heel vaak aangezien ik vaak savonds laat werkquote:
wellicht reageren ze op jou anders dan op mij.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zelfs heel vaak aangezien ik vaak savonds laat werkVrees af en toe wel voor mijn scooter maar dat is niet vanwege de moslims
Maar je wordt er wel op aangekeken. Lijkt me ook geen pretje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Als ik moslim was geweest had ik ook geen zin gehad om mij zelf te verantwoorden aan mensen met deze denkwijze ...
Denk idd als je met een open houding zonder vooroordelen mensen benaderd je ook een soort gelijke reactie terug krijgtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:35 schreef Murdera het volgende:
[..]
wellicht reageren ze op jou anders dan op mij.
Er wordt luid en duidelijk gezegd dat wat isis doet onislamitisch is, duivels wordt er zelfs gezegd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer enig en ieder verband met de islam krampachtig ontkend wordt in plaats van IS(IS) gewoon te bestempelen als een uitwas van de islam, als daarbij stellig naar allerhande 'geleerden' verwezen wordt en er zelfs met een stelligheid waar je u tegen zegt, ter verklaring een zionistisch complot bij wordt gehaald want "moslims kunnen dit toch zeker niet doen" dan komt dat wel degelijk behoorlijk eng over.
Misschien identificeren ze zichzelf ook niet met die mensen... ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar je wordt er wel op aangekeken. Lijkt me ook geen pretje.
Aan mijn houding kan het niet liggen. Hooguit aan mijn opvallendere uiterlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk idd als je met een open houding zonder vooroordelen mensen benaderd je ook een soort gelijke reactie terug krijgt
Al kan ik natuurlijk niet zeggen hoe jij mensen benaderd.
Het wordt niet afgekeurd het wordt ontkend. Het verband met de islam wordt geheel ontkend. Je draait en draait maar en ik begin me zo onderhand echt af te vragen waarom. Wat drijft je hiertoe?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Er wordt luid en duidelijk gezegd dat wat isis doet onislamitisch is, duivels wordt er zelfs gezegd.
Maar het is niet snel goed bij je he, eerst beweer je dat moslims achter isis staan, nu beweer je dat hun afkeuring weer eng is.
Feit is en blijft dat er een wereldwijde, zeer breedgedragen, afkeuring is van isis vanuit de moslimgemeenschappen. Het rare idee dat moslims dus achter isis zouden staan is echt baarlijke onzin zonder enig fundament.
propaganda, niet geloven.quote:[b]Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef Smack10 het volgende:
Want naar mijn mening is er juist onevenredig veel aandacht voor positief nieuws over die groep..
Ghaah ja daar kan ik dan ook weer niks over zeggen. Hoe ziet je uiterlijk er uit dan ?:Pquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Murdera het volgende:
[..]
Aan mijn houding kan het niet liggen. Hooguit aan mijn opvallendere uiterlijk.
Dus jij benaderd constant mensen/moslims op straat?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk idd als je met een open houding zonder vooroordelen mensen benaderd je ook een soort gelijke reactie terug krijgt
Al kan ik natuurlijk niet zeggen hoe jij mensen benaderd.
Nee niet constant neequote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dus jij benaderd constant mensen/moslims op straat?
Ik denk soms dat mensen teveel denken dat moslims een heel homogene groep zijn. Ik weet dat er in moskeen e.d. veel gesproken wordt over de problematiek met jongeren, maar laten we eerlijk zijn, veel van die echte schoffie's zien de moskee niet van binnen, die weten heel prima dat ze daar commentaar gaan krijgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet voor mezelf, ik werk al tig jaar samen met moslims, maar gewoon als antwoord op die algemene negatieve beeldvorming.
Als ik Nederlander in het buitenland zou zijn en er zou constant een bepaald groepje Nederlanders stelselmatig voor overlast zorgen waardoor de algemene beeldvorming in dat land steeds negatiever wordt over Nederlanders dan kan ik me namelijk ook voorstellen dat je als Nederlandse gemeenschap daar 'iets' tegen wil doen. Hetzij die probleemgroep aanpakken, hetzij door de bevolking van dat land te laten weten (door een demonstratie of een andere actie) dat je afstand neemt van dat groepje en aangeeft dat dat groepje niet de Nederlander in het algemeen vertegenwoordigt.
Dat lijkt mij sowieso vanzelfsprekend... dat heeft meer te maken met beleefdheid en opvoeding.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee niet constant neeMaar als ik mensen moet aanspreken dan doe ik dat idd met een open houding , ook al lopen ze in een jurk met een hele lange baard. Zelfs met vrouwen in burqa spreek ik ze aan, net zoals ik ieder ander zou aanspreken
Wat denk je dat ik dan doe? Ze alleen aanspreken met "zoek je ruzie?"quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee niet constant neeMaar als ik mensen moet aanspreken dan doe ik dat idd met een open houding , ook al lopen ze in een jurk met een hele lange baard. Zelfs met vrouwen in burqa spreek ik ze aan, net zoals ik ieder ander zou aanspreken
Ja maar meestal krijg je dan ook zon reactie terug ongeacht wat die persoon van jou vindt... Tenminste dat merk ik dan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:39 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sowieso vanzelfsprekend... dat heeft meer te maken met beleefdheid en opvoeding.
Overigens heb ik hooguit van enkele specifieke moslims beweerd dat ze achter IS(IS) staan/met IS(IS) sympathiseren, lijkt me ook geen vreemde uitspraak gezien de gedragingen op basis waarvan ik die uitspraken heb gedaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Er wordt luid en duidelijk gezegd dat wat isis doet onislamitisch is, duivels wordt er zelfs gezegd.
Maar het is niet snel goed bij je he, eerst beweer je dat moslims achter isis staan, nu beweer je dat hun afkeuring weer eng is.
Feit is en blijft dat er een wereldwijde, zeer breedgedragen, afkeuring is van isis vanuit de moslimgemeenschappen. Het rare idee dat moslims dus achter isis zouden staan is echt baarlijke onzin zonder enig fundament.
quote:De risico's voor het Westen
Het aantal personen dat daadwerkelijk op jihad is gegaan is vanaf eind 2012 enorm gestegen, tot circa 130. Een deel van hen, ongeveer 30, is teruggekeerd, 14 zijn omgekomen. Enkele honderden personen rekent de AIVD tot aanhangers, een aantal van hen is bereid om de jihadgang te maken. Zij zorgen voor het in stand houden van de propaganda van het jihadistisch gedachtegoed en dragen bij aan verdere radicalisering. Enkele duizenden zijn sympathisant.
Gahaha wie weetquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik dan doe? Ze alleen aanspreken met "zoek je ruzie?"
Die persoonlijke ervaring heb jij echt met mensen? Of is dit het beeld wat je hebt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:28 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Vandaar het woord "overgrote" erbijin de meeste gevallen ben je gewoon een ongelovige.
Meestal verstaan ze je nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar meestal krijg je dan ook zon reactie terug ongeacht wat die persoon van jou vindt...
Net zo echt als al jouw ervaringen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Die persoonlijke ervaring heb jij echt met mensen? Of is dit het beeld wat je hebt?
Tjeempig wat een krom beeld van de werkelijkheid zeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:29 schreef Proximo het volgende:
[..]
Of je een vriendschap hebt hangt af van of diegene wel/niet de islam naleeft. Zo ja dan zul je altijd een varken blijven
"Tjeempig" hé, moet je horen wie 't zegt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Tjeempig wat een krom beeld van de werkelijkheid zeg.
Jouw beeld komt op heel veel mensen ook enorm krom en naief over. Hoeveel moslims wonen er eigenlijk in jouw buurt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar jij vindt dus die regels die in de hadith en koran staan niet extreem genoeg om extreem te noemen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:10 schreef erodome het volgende:
Ja, de regels dienen gevolgd te worden, heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is.
Ik vind jouw beeld anders ook aardig krom. Dat jij net in een yoga happy kabbala moslim groepering zit, betekent niet dat dit het algemene beeld is hier in NL.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom merk ik daar niks van dan ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik vind jouw beeld anders ook aardig krom. Dat jij net in een yoga happy kabbala moslim groepering zit, betekent niet dat dit het algemene beeld is hier in NL.
Ben je niet gelovig dan ben je een ongelovige en niets waard. En dat laten ze vaak genoeg ook merken.
ben je blank?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom merk ik daar niks van dan ?
Dat is de reden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gehehe ben geen blondharige chick met blauwe ogen idd
Jouw humane denkkader strookt niet echt met de gemiddelde islam standpunten. Niks kroms aanquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Als kind was 1 van mijn beste vriendinnen gereformeerd. Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet binnen mocht komen, maar mocht wel in de tuin en kreeg ook drinken enzo.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Geen idee hoe 't met jehova's zit maar gereformeerden hadden je verstoten om je levenskeuzes en in bepaalde islamitische gezinnen had het je maar zo de nek kunnen kosten.
Nja zelfs als ik een gesprek met een moslim kritiek uit op het geloof word ik nog steeds geen ongelovig varken genoemd ..quote:
Ik denk dat ik wel een vermoeden hebquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom merk ik daar niks van dan ?
Psssst, meisje, meisje!quote:
Wat is je vermoedenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:47 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel een vermoeden heb
De praktijk laat zien dat het gewoon niet zo uitmaakt. Zoveel moslims die zich al hebben uitgesproken, van de grote geleerden tot normale burgers en nog wordt het niet echt geloofd, nog praten men er hier over alsof moslims achter isis zouden staan, zich moeten uitspreken om dat beeld te veranderen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar je wordt er wel op aangekeken. Lijkt me ook geen pretje.
Ohh gebeurde vroeger vaak genoeg hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Psssst, meisje, meisje!
HOERRRRRRRRRRRR!
Dat heb je dan niet idd.
Dat je geen blonde chick bent. En dat je net die exemplaren tegen komt die wel gewoon normale gedachtegangen er op na houden.quote:
Zat verhalen gehoord van gereformeerden die om minder verstoten zijn. Wist die boerkadraagster trouwens ook van jouw verleden? Dat mannen haar, haar of gezicht zouden zien is voor haar al onzedelijk..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Als kind was 1 van mijn beste vriendinnen gereformeerd. Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet binnen mocht komen, maar mocht wel in de tuin en kreeg ook drinken enzo.
Mijn moeder kletste nog weleens met die moeder, ging eigenlijk best prima, gewoon heel vriendelijk.
Niet echt dat ze de beste vrienden zouden zijn geworden(moeders), maar een vriendelijk en normaal contact was geen probleem.
Heb zelf nog jaren contact gehad met een burqa dragende vrouw, hartstikke orthodox, ook al geen probleem.
Weet je zeker dat dit niet meer jouw beeld is dan de werkelijkheid?
Wisten die dat je in pornofilms zat?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:48 schreef erodome het volgende:
[..]
De praktijk laat zien dat het gewoon niet zo uitmaakt. Zoveel moslims die zich al hebben uitgesproken, van de grote geleerden tot normale burgers en nog wordt het niet echt geloofd, nog praten men er hier over alsof moslims achter isis zouden staan, zich moeten uitspreken om dat beeld te veranderen.
Het wordt wel degelijk afgekeurd, wat isis doet is duivels, een grotere afkeuring is amper mogelijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het wordt niet afgekeurd het wordt ontkend. Het verband met de islam wordt geheel ontkend. Je draait en draait maar en ik begin me zo onderhand echt af te vragen waarom. Wat drijft je hiertoe?
Nou dan zijn er erg veel normale exemplaren:Pquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:49 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat je geen blonde chick bent. En dat je net die exemplaren tegen komt die wel gewoon normale gedachtegangen er op na houden.
Waar is het misgegaan in jouw hoofd? Kunnen we je misschien ergens laten deprogrammeren?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Het wordt wel degelijk afgekeurd, wat isis doet is duivels, een grotere afkeuring is amper mogelijk.
Er wordt gezegd dat ze onislamitisch handelen, dat hun handelen ze geen moslims meer maakt.
Het verband wordt ontkent omdat het verband er niet meer is, alleen maar bidden maakt je geen moslim, alleen maar jezelf moslim noemen maakt je geen moslim. Als je de regels zo grof schend ben je geen moslim meer, hun halve boeken staan vol met die manier van praten.
Ze zijn dus VERSTOTEN. Hoeveel meer afkeuring wil je hebben?
Ja, die zijn er ook. Heb ik overigens ook nooit tegen gesproken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan zijn er erg veel normale exemplaren:P
Het is maar een vraag, of dat echt je ervaring is, juist omdat ik die ervaring helemaal niet zo heb.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Net zo echt als al jouw ervaringen.
Hier amper, maar toen ik nog onder de rook van utrecht woonde veel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jouw beeld komt op heel veel mensen ook enorm krom en naief over. Hoeveel moslims wonen er eigenlijk in jouw buurt?
Draai ik het even om.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is maar een vraag, of dat echt je ervaring is, juist omdat ik die ervaring helemaal niet zo heb.
Ja natuurlijk ken ik ook wel de kutblagen en daar valt niet echt mee te praten. Maar verder heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met gewoon normaal contact, zelfs wat mensen die wat zwaarder in hun geloof zaten die ik goede kennissen noem of vrienden(en zelfs zwaar gelovige familie, maar dat zijn dan geen moslims).
Bij gebrek aan reactie ga ik er vanuit dat dit altijd goed verborgen is gebleven om een fatwa of flesje zoutzuur in het gezicht te ontwijken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zat verhalen gehoord van gereformeerden die om minder verstoten zijn. Wist die boerkadraagster trouwens ook van jouw verleden? Dat mannen haar, haar of gezicht zouden zien is voor haar al onzedelijk..
Dus zoals altijd, je hebt er in je eigen omgeving geen last van, dus anderen kunnen dan ook niet hebben.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier amper, maar toen ik nog onder de rook van utrecht woonde veel.
Maar de wereld is niet zo groot, zo ver is de randstad niet weg en daar kom ik nog meer dan zat aangezien al mijn familie daar woont en oude goede vrienden daar wonen.
Die mensen wonen misschien niet in mijn straat, ze zitten in mijn kennissenkring.
Welke regels? Want het zijn er nogal wat en sommige vind ik heel redelijk, sommigen vind ik niet redelijk. Dat is de islam niet alleen maar leuk vind moge wel duidelijk zijn, als ik dat had gevonden was ik wel een moslim geweest.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar jij vindt dus die regels die in de hadith en koran staan niet extreem genoeg om extreem te noemen?
Ik merk vaak verbazing als je zegt dat je ongelovig bent. Mochten ze dan gaan preken dan lach ik ze gewoon uit en loop ik weg. Een discussie is dan zinloosquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Draai ik het even om.
En jouw ervaring dan? is dat echt je ervaring?
Heb menig maal preken gehoord hoor toen ik aan gaf nergens in te gelovenoverigens ook van christelijken.
Tuurlijk, ik zit in een hippy moslim groep nou goed?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik vind jouw beeld anders ook aardig krom. Dat jij net in een yoga happy kabbala moslim groepering zit, betekent niet dat dit het algemene beeld is hier in NL.
Ben je niet gelovig dan ben je een ongelovige en niets waard. En dat laten ze vaak genoeg ook merken.
Prima, maar dan wordt je er nog steeds op aangekeken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien identificeren ze zichzelf ook niet met die mensen... ?
Ja maar aan wie ligt dat dan ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Prima, maar dan wordt je er nog steeds op aangekeken.
Leuk en aardig, maar ik heb het hier over de praktijk. Misschien moet je dat humane denkkader ook eens proberen, het werkt blijkbaarquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:46 schreef Proximo het volgende:
[..]
Jouw humane denkkader strookt niet echt met de gemiddelde islam standpunten. Niks kroms aan
Ik denk dat de Imam wel genadig zou zijn voor erodome.quote:In Islam, you cannot have sex with other Muslim married women; for this, you should be stoned to death. If you have sex with unmarried Muslim girl, you will be subjected to 80 lashes. If you do get involved with another man in homosexual acts, you will be forgiven, if you repent.
However, you can do sex with Kafir women any way you want. You can attack the Kafirs, kill their men and then capture the women and have sex with them. You can also kidnap them and keep them as slaves as many as you want, who will do all the household work and also provide sex to you. Allah has sent down a divine sanction to Muslims for acquiring slave women for sex by waging wars against the infidels and from spoils or booty obtained from it
Voor hetzelfde geld heeft ie z'n dag niet of vervelen de boys zich en moet ze toch maar gestenigd worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat de Imam wel genadig zou zijn voor erodome.
Gelijk zo doenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zit in een hippy moslim groep nou goed?
Op domme blagen op straat na die gewoon grof tegen iedereen lopen doen heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand me irl het gevoel gaf niets waard te zijn omdat ik geen moslim was.
Ik ga ook zeker niet in discussie met religie gekkies in welke vorm dan ook.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik merk vaak verbazing als je zegt dat je ongelovig bent. Mochten ze dan gaan preken dan lach ik ze gewoon uit en loop ik weg. Een discussie is dan zinloos
Zie je ook in andere discussies, de mensen uit Schubbekuttenveen nemen het altijd op voor de daders, want er is bij hun geen boze man, dus dat bestaat in de randstad ook nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:02 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Gelijk zo doen
Maar ok, dus jij maakt het niet mee en dus is de conclusie het bestaat niet.
[..]
Ik ga ook zeker niet in discussie met religie gekkies in welke vorm dan ook.
Ik reageer alleen op reacties van haar naar mij.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom zitten jullie nou zo op Erodome te richten ?
Omdat haar posts en kennelijke wereldbeeld stuitend zijn, gok ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Omdat ze de sterkste mening heeft, weigert enige vorm van billijkheid of hersenactiviteit te laten zien, en onverbiddelijk is in haar oordelen. Niet voor rede vatbaar. Dat maakt het komisch.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ken ook mensen die bij jahova's verstoten zijn, maar dat betekend niet perse dat men familie niet meer mag zien. Verstoten uit de kerk is niet helemaal hetzelfde als verstoten uit de familie. Alhoewel dat erg vaak wel daarop neerkomt in de praktijk omdat het meestal gepaard gaat met verder conflict.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zat verhalen gehoord van gereformeerden die om minder verstoten zijn. Wist die boerkadraagster trouwens ook van jouw verleden? Dat mannen haar, haar of gezicht zouden zien is voor haar al onzedelijk..
Omdat we niet zo snappen waarom een porno-actrice het zo opneemt voor mensen die haar hele leven als de grootste zonde ter wereld zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Toe nou zeg...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wisten die dat je in pornofilms zat?
Beide partijen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar aan wie ligt dat dan ?
Te gek voor woorden natuurlijk maar enigszins niet heel gek dat zo word gedacht. Maar opper dan niet gelijk dat dat de waarheid is en niets andersquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie je ook in andere discussies, de mensen uit Schubbekuttenveen nemen het altijd op voor de daders, want er is bij hun geen boze man, dus dat bestaat in de randstad ook niet.
Heb je een linkje van jouw filmpje btw?quote:
Ik vroeg me hier toch een paar dingen af:quote:"Vredesmars Wilders zeer slecht idee"
Een nieuwe Mars voor de Vrede in de Haagse Schilderswijk, zoals Geert Wilders graag wil, is een zeer slecht idee.
Dat vindt Abdelhamid Taheri van de Haagse moskee as-Soennah."Dat is hetzelfde als met bebaarde moslims demonstreren in de witte Haagse wijk Duindorp. Of Ajax-aanhangers die voor de Kuip protesteren. Dan kun je op een confrontatie wachten", zo vindt Taheri.
De IS-sympathisanten in de wijk zijn volgens Taheri maar een klein percentage van de duizenden moslims in de wijk, zo vertelt hij aan het ANP. "Wij kennen ze ook niet, want vaak hebben ze zich buiten onze moskee aangesloten bij radicale moslimgroepen", zo verduidelijkt hij.
http://www.powned.tv/nieu(...)n_ook_niet_voor.html
Zou een vredige demonstratie van bebaarde moslims in tuindorp inderdaad tot rellen leiden?quote:"Dat is hetzelfde als met bebaarde moslims demonstreren in de witte Haagse wijk Duindorp"
Als dat inderdaad zo is, waarvoor is hij dan zo bang?quote:De IS-sympathisanten in de wijk zijn volgens Taheri maar een klein percentage van de duizenden moslims in de wijk, zo vertelt hij aan het ANP. "Wij kennen ze ook niet, want vaak hebben ze zich buiten onze moskee aangesloten bij radicale moslimgroepen", zo verduidelijkt hij.
Nee, je krijgt echt doodleuk te horen dat je liegt als je (bijv) iets vertelt over je eigen buurt. kansloze figuren altijd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:04 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Te gek voor woorden natuurlijk maar enigszins niet heel gek dat zo word gedacht. Maar opper dan niet gelijk dat dat de waarheid is en niets anders
Het verband is verloren gegaan in die gruwelijkheden die ze begaan. Dat maakt dat ze verstoten zijn uit de islam. Als ze die gruwelijkheden loslaten, die niet meer begaan kunnen ze weer terug en is het verband er wel weer.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waar is het misgegaan in jouw hoofd? Kunnen we je misschien ergens laten deprogrammeren?
quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wist die boerkadraagster trouwens ook van jouw verleden? Dat mannen haar, haar of gezicht zouden zien is voor haar al onzedelijk..
Belachelijk natuurlijkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je krijgt echt doodleuk te horen dat je liegt als je (bijv) iets vertelt over je eigen buurt. kansloze figuren altijd.
EH?!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Het verband is verloren gegaan in die gruwelijkheden die ze begaan. Dat maakt dat ze verstoten zijn uit de islam. Als ze die gruwelijkheden loslaten, die niet meer begaan kunnen ze weer terug en is het verband er wel weer.
Als het over geloof gaat dan zijn ze daar wel voor hun geloof ja, onze meningen kunnen dan erg botsen. Heb ook wel preken gekregen, dat klopt, maar geen onvriendelijkheden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Draai ik het even om.
En jouw ervaring dan? is dat echt je ervaring?
Heb menig maal preken gehoord hoor toen ik aan gaf nergens in te gelovenoverigens ook van christelijken.
Ik weet verder niks van de carrière van Erodome af maar omdat de ene groep iets afkeurt hoeft zij het toch ook niet allemaal te doen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat we niet zo snappen waarom een porno-actrice het zo opneemt voor mensen die haar hele leven als de grootste zonde ter wereld zien.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik weet verder niks van de carrière van Erodome af maar omdat de ene groep iets afkeurt hoeft zij het toch ook niet allemaal te doen?
En zo dom vind ik haar reacties niet .
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wisten die dat je in pornofilms zat?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat we niet zo snappen waarom een porno-actrice het zo opneemt voor mensen die haar hele leven als de grootste zonde ter wereld zien.
Je overdrijft mateloos, dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat het leeuwendeel gewoon normaal doet, ik zeg niet dat alleen maar goed is, dat er geen nare mensen zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus zoals altijd, je hebt er in je eigen omgeving geen last van, dus anderen kunnen dan ook niet hebben.
Nee, duidelijk.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Als het over geloof gaat dan zijn ze daar wel voor hun geloof ja, onze meningen kunnen dan erg botsen. Heb ook wel preken gekregen, dat klopt, maar geen onvriendelijkheden.
De onvriendelijkheden als in echt boos en agressief worden valt gelukkig ook wel mee, ja. Maar er zit wel altijd zo'n sausje bij van dat je eigenlijk maar niks waard bent omdat je niet geloofd. En dat kan mijn interpretatie dan zijn, maar het is erg belangrijk ook op wat voor manier je een boodschap brengt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Als het over geloof gaat dan zijn ze daar wel voor hun geloof ja, onze meningen kunnen dan erg botsen. Heb ook wel preken gekregen, dat klopt, maar geen onvriendelijkheden.
Ah de dooddoener, als het niet in het straatje past, is het geen echte moslim.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Het verband is verloren gegaan in die gruwelijkheden die ze begaan. Dat maakt dat ze verstoten zijn uit de islam. Als ze die gruwelijkheden loslaten, die niet meer begaan kunnen ze weer terug en is het verband er wel weer.
En zo zijn er ook weer stromingen die van mening zijn dat de mensen waarnaar jij verwijst geen moslim zijn want *insert lijst theologische redenen*.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben nu eenmaal voor vrijheid. En ik ben niet degene waardoor vrouwen worden uitgescholden, daarvoor moet je bij degene zijn die dat uitschelden doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:58 schreef NotYou het volgende:
Ergens wel grappig dat juist Erodome die is/was waarvoor veel westerse vrouwen ten onrechte worden uitgescholden vanwege het zichtbare hoofdhaar en het niet dragen van extreem verhullende kleding, het voor uitgerekend de groep die zich (gedeeltelijk) zo opstelt, opneemt.
Omdat je geen IS-aanhanger hoeft te zijn om jeukende handjes te krijgen als je Wilders en zijn mallotige vrienden voorbij ziet marcheren in jouw wijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:05 schreef SeLang het volgende:
Als dat inderdaad zo is, waarvoor is hij dan zo bang?
Je zegt dat je er niets vanaf weet. Nu wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja wat boeit mij dat nou weer dan? Wat heeft het uberhaubt met deze discussie te maken ?
Oh, en dat is normaal.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat je geen IS-aanhanger hoeft te zijn om jeukende handjes te krijgen als je Wilders en zijn mallotige vrienden voorbij ziet marcheren in jouw wijk.
Oh .nja dat is wat andere zeggenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je zegt dat je er niets vanaf weet. Nu wel.
Maar die niet redelijke regels, die zijn al extreem genoeg om ze als extreem te benoemen (waar of niet?) . Dus daarmee klopt je argument dat geloof zegt dat je niet extreem moet zijn niet (dit gaat namelijk over extreem buiten deze regels om). Die regels zelf die het geloof oplegt en al extreem genoeg zijn die moet je wel degelijk volgen (als goed gelovige dan).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:57 schreef erodome het volgende:
Welke regels? Want het zijn er nogal wat en sommige vind ik heel redelijk, sommigen vind ik niet redelijk. Dat is de islam niet alleen maar leuk vind moge wel duidelijk zijn, als ik dat had gevonden was ik wel een moslim geweest.
Waarom?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat je geen IS-aanhanger hoeft te zijn om jeukende handjes te krijgen als je Wilders en zijn mallotige vrienden voorbij ziet marcheren in jouw wijk.
Tokkie.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en als Feyenoorders een Ajacied zien lopen, krijgen ze ook jeukende handjes. Is dat fout? Ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en dat is normaal.
maar als je zegt dat je jeukende handjes krijgt als je moslims ziet (gewoon ook een groep anders denkenden) is het weer fout?
Hypocriet much?
Ik ben dan ook geen moslim en leef dus niet onder die regels, maar lekker flauw weer dit van jullie heren. Lukt het niet met argumenten dan maar op de vrouw spelen toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt hequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en dat is normaal.
maar als je zegt dat je jeukende handjes krijgt als je moslims ziet (gewoon ook een groep anders denkenden) is het weer fout?
Hypocriet much?
Ja zo stuitend, een wereldbeeld waarin niet alle moslims andersdenkenden met walging bekijken en kwaad toewensenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:04 schreef NotYou het volgende:
[..]
Omdat haar posts en kennelijke wereldbeeld stuitend zijn, gok ik.
het lijkt me een relevante vraag. En opmerkelijk dat je weigert hem te beantwoorden, gezien je het over je eigen ervaringen met moslims hebt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen moslim en leef dus niet onder die regels, maar lekker flauw weer dit van jullie heren. Lukt het niet met argumenten dan maar op de vrouw spelen toch?
Laag heatwave, had zeker van jou beter verwacht.
Als jij een islamitische achtergrond hebt, en Wilders marcheert door jouw straat om te laten merken hoezeer hij jouw geloof verafschuwt, dan kan het gebeuren dat je iets terugroept.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom?Als een groep moslims een vredige demonstratie houdt dan gaan mijn handen toch ook niet jeuken? Iedereen heeft recht op z'n mening.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja zo stuitend, een wereldbeeld waarin niet alle moslims andersdenkenden met walging bekijken en kwaad toewensen
quote:
[..]
Wist die boerkadraagster trouwens ook van jouw verleden? Dat mannen haar, haar of gezicht zouden zien is voor haar al onzedelijk..
Gast, geen PVV'er zijn, maakt je niet direct links.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:14 schreef NotYou het volgende:
Koos is een troll, laat 'm lekker. Ergens in de 40/50 en voor z'n ogen z'n gehele wereldbeeld ontkracht zien worden. Rechtsen frustreren op Fok! is het enige pleziertje dat hij nog heeft.
Omdat dat er geen klote toe doet, denk je echt dat die geweldige nederlanders daar zoveel beter in zijn? Dat is gewoon 1 pot nat, de een behandeld je kut erdoor, de ander maakt zich zorgen en weer een volgende geeft er niet zo om.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe is dat precies hypocriet?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:13 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Echt heen het maar niet zien hoe hypocriet je bent
![]()
Leer maar eens wat dat woord betekent. Dan snap je het welquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe is dat precies hypocriet?
Dat is wat er vanuit de grote geleerden is gezegd en wat rondgaat in zelfs de meer extremere moskeen van nederland.quote:
Het lijkt me een relevante vraag.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat laag dit om prive dingen van Erodome er bij te betrekken.
Op zich wel, maar ik snap het vraagstuk eigenlijk ook.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat laag dit om prive dingen van Erodome er bij te betrekken.
Omdat je het daar wel aan vertelde?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:16 schreef erodome het volgende:
Sorry, maar de meeste shit die ik over me heen heb gekregen over dat stuk van mijn leven komt van nederlanders, doe niet net alsof hier zo'n enorme tegenstelling in zit.
Dit nog moeten vragenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Omdat je het daar wel aan vertelde?
Oh, dus je wordt door iedereen uitgekotst en dus maakt het je niet uit dat moslims dat ook doen dus neem je het maar enorm fanatiek voor ze op?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat dat er geen klote toe doet, denk je echt dat die geweldige nederlanders daar zoveel beter in zijn? Dat is gewoon 1 pot nat, de een behandeld je kut erdoor, de ander maakt zich zorgen en weer een volgende geeft er niet zo om.
Sorry, maar de meeste shit die ik over me heen heb gekregen over dat stuk van mijn leven komt van nederlanders, doe niet net alsof hier zo'n enorme tegenstelling in zit.
Één pot nat? Ja, er zijn zoveel Nederlanders die hun dochters ombrengen wanneer ze een partner kiezen die papa, mama of de gemeenschap niet aanstaat. Zoveel gekrenkte eer.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat dat er geen klote toe doet, denk je echt dat die geweldige nederlanders daar zoveel beter in zijn? Dat is gewoon 1 pot nat, de een behandeld je kut erdoor, de ander maakt zich zorgen en weer een volgende geeft er niet zo om.
Ik maak geen onderdeel uit van de deelnemende groepen, dus hypocrisie lijkt mij hier niet op z'n plaats.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:17 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Leer maar eens wat dat woord betekent. Dan snap je het wel
Je bedoeld dat ze niet snappen dat jij niet ziet dat dat geloof waar is? Net zoals dat jij niet snapt dat zij niet zien dat geloof niet waar is?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
[..]
De onvriendelijkheden als in echt boos en agressief worden valt gelukkig ook wel mee, ja. Maar er zit wel altijd zo'n sausje bij van dat je eigenlijk maar niks waard bent omdat je niet geloofd. En dat kan mijn interpretatie dan zijn, maar het is erg belangrijk ook op wat voor manier je een boodschap brengt.
Dat is precies waar HeatWave op doelt volgens mij met de quote.quote:
Kafir is een aanduiding voor ongelovige.quote:However, you can do sex with Kafir women any way you want. You can attack the Kafirs, kill their men and then capture the women and have sex with them. You can also kidnap them and keep them as slaves as many as you want, who will do all the household work and also provide sex to you. Allah has sent down a divine sanction to Muslims for acquiring slave women for sex by waging wars against the infidels and from spoils or booty obtained from it
Ok. Domme idioot danquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak geen onderdeel uit van de deelnemende groepen, dus hypocrisie lijkt mij hier niet op z'n plaats.
Ze heeft aangegeven toch dat de meeste kritiek van Nederlanders kwam dus ... dit heeft niks met deze discussie te makenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik snap het vraagstuk eigenlijk ook.
Dat is een manier van praten die heel veel wordt toegepast op verschillende manieren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ah de dooddoener, als het niet in het straatje past, is het geen echte moslim.
ja maar dat is vrij logisch als je het alleen aan Nederlanders verteld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze heeft aangegeven toch dat de meeste kritiek van Nederlanders kwam dus ... dit heeft niks met deze discussie te maken
Klopt helemaal, maar dit gaat om de grote geleerden en het leeuwendeel van de moslims. Het gaat dan ook specifiek over dit onderwerp, isis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
En zo zijn er ook weer stromingen die van mening zijn dat de mensen waarnaar jij verwijst geen moslim zijn want *insert lijst theologische redenen*.
Voor ratio vatbare mensen zijn het er doorgaans vrij snel over eens dat al deze groepen een vorm/stroming van (de) islam aanhangen.
Vindt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ok. Domme idioot dankies maar welke je beter vind.
Euh nee, ze vegen het eigen straatje schoon en wijzen naar de joden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een manier van praten die heel veel wordt toegepast op verschillende manieren.
Er is een openlijke, wereldwijde afkeuring van isis door de moslimgemeenschap, isis is verstoten uit die gemeenschap, ze geven ze de grootste belediging door te zeggen dat ze geen moslim meer zijn.
Ik zal nooit uitspreken dat ik iemand zijn geloof niet begrijp of niet snap. Dat brengt niet goeds met zich mee. Of ze voelen zich aangevallen of ze gaan uitleggen wat het is. En beide heb ik persoonlijk geen behoefte aan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze niet snappen dat jij niet ziet dat dat geloof waar is? Net zoals dat jij niet snapt dat zij niet zien dat geloof niet waar is?
Dat is nu eenmaal iets wat onvermijdelijk is als je verschillend geloofd, of als je niet geloofd tegenover een gelovige. Je zal altijd op een punt komen waarbij je elkaars gedachtegang niet begrijpt.
Zucht, het gaat over de context binnen geloof. ISIS gaat die grenzen heel ruim te buiten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar die niet redelijke regels, die zijn al extreem genoeg om ze als extreem te benoemen (waar of niet?) . Dus daarmee klopt je argument dat geloof zegt dat je niet extreem moet zijn niet (dit gaat namelijk over extreem buiten deze regels om). Die regels zelf die het geloof oplegt en al extreem genoeg zijn die moet je wel degelijk volgen (als goed gelovige dan).
Omdat ze tegen Nederlanders het wel durft te uiten en naar moslims niet idd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze heeft aangegeven toch dat de meeste kritiek van Nederlanders kwam dus ... dit heeft niks met deze discussie te maken
Is er ooit sprake geweest dan van een normale discussie? Vijf users lopen te hakken op erodome en ik word hier uitgescholden en beschimpt omdat ik er een andere mening op nahoud.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
....
Blaaaaa dag normale discussie
Ja, die was er. Terug naar ONZquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ooit sprake geweest dan van een normale discussie? Vijf users lopen te hakken op erodome en ik word hier uitgescholden en beschimpt omdat ik er een andere mening op nahoud.
Begrijp je uberhaupt wat je zegt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Zucht, het gaat over de context binnen geloof. ISIS gaat die grenzen heel ruim te buiten.
Dit geloof heeft wel degelijk als regel niet extreem in geloof te mogen zijn, dus de regels die er zijn niet te extreem te mogen bekijken en uitvoeren.
Bron?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef HeatWave het volgende:
Ja je hebt een puntquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er ooit sprake geweest dan van een normale discussie? Vijf users lopen te hakken op erodome en ik word hier uitgescholden en beschimpt omdat ik er een andere mening op nahoud.
Omdat die het te weten kwamen, wat dus ook wel met wat moslims is gebeurd, maar dat wil je natuurlijk niet eruit lezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Omdat je het daar wel aan vertelde?
Snap je daadwerkelijk niet waarom we daar naar vroegen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je hebt een puntIk moet stoppen met denken dat je op fok een normale discussie kan hebben zonder verwensingen en prive shit er bij te halen.
Terwijl moslims de meeste en goorste porno kijken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:23 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omdat ze tegen Nederlanders het wel durft te uiten en naar moslims niet idd.
Dat wilde ik dus wel weten, daarom vroeg ik er naar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat die het te weten kwamen, wat dus ook wel met wat moslims is gebeurd, maar dat wil je natuurlijk niet eruit lezen.
Dit is echt ongelofelijk zielig, echt...
Ik word niet door iedereen uitgekots, maar dat is me vaker gebeurd bij nederlanders dan bij moslims.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus je wordt door iedereen uitgekotst en dus maakt het je niet uit dat moslims dat ook doen dus neem je het maar enorm fanatiek voor ze op?
Zoiets, ik snap het oprecht niet anders.
Daar weet ik niets van. Maar zou kunnen. Al is dit wel een heel gedurfde uitlatingquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:25 schreef GJonline het volgende:
[..]
Terwijl moslims de meeste en goorste porno kijken.
Privé is in Erodome's geval behoorlijk relevant en daarbij ook relatief want ik ken haar persoonlijk niet maar heb het in meerdere van haar topics toch van haarzelf vernomen, vandaar dat ik ook best benieuwd ben naar onderstaande:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je hebt een puntIk moet stoppen met denken dat je op fok een normale discussie kan hebben zonder verwensingen en prive shit er bij te halen.
quote:
[..]
Ja, dat was echt waar mijn antwoord op sloeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Één pot nat? Ja, er zijn zoveel Nederlanders die hun dochters ombrengen wanneer ze een partner kiezen die papa, mama of de gemeenschap niet aanstaat. Zoveel gekrenkte eer.
Nee. zij geeft aan dat niet elke moslim evil is en een isis aanhanger .... Het is toevallig dat zij misschien dit soort dingen gedaan heeft dat jullie het er bij halen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Snap je daadwerkelijk niet waarom we daar naar vroegen?
Dat is een feit, ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. zij geeft aan dat niet elke moslim evil is en een isis aanhanger .... Het is toevallig dat zij misschien dit soort dingen gedaan heeft dat jullie het er bij halen.
Die regels gelden voor mij gewoon niet, doen er niets toe.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is precies waar HeatWave op doelt volgens mij met de quote.
[..]
Kafir is een aanduiding voor ongelovige.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. zij geeft aan dat niet elke moslim evil is en een isis aanhanger .... Het is toevallig dat zij misschien dit soort dingen gedaan heeft dat jullie het er bij halen.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:18 schreef Murdera het volgende:
Ze zegt dat ze enkel positieve aandacht heeft gekregen van moslims, dan is de vraag wat ze van haar weten ook relevant.
Als ik er als moslim uitzie en alles wat zei verderfelijk vinden geheim houdt zal hun idee en dus benadering van mij ook wel positief zijn natuurlijk.
Voor jouw levenskeuzes worden islamitische dochters nog wel eens afgeslacht, voor heel wat minder ook trouwens. Waarom moet je die cultuur gelijkstellen aan die van o.a. de jehova's?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, dat was echt waar mijn antwoord op sloeg.
Ik denk dat we er hier allemaal wel uit zijn dat IS(IS) varkens zijn ja en beesten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:28 schreef Poolbal het volgende:
Hier een nieuw filmpje van ISIS, mensen onthoofden op de grond
LET OP: NSFW, misselijkmakend
http://www.liveleak.com/view?i=b00_1408017222
Wat een ongelofelijke beesten, echt varkens.
Waarom is het concept 'gematigde moslim' zo ongelooflijk moeilijk voor je om te begrijpen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Voor jouw levenskeuzes worden islamitische dochters nog wel eens afgeslacht, voor heel wat minder ook trouwens. Waarom moet je die cultuur gelijkstellen aan die van o.a. de jehova's?
Heb al vele keren gezegd dat dat complotdenken idd erg veel voorkomt en dat vind ik net zo debiel als jij.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh nee, ze vegen het eigen straatje schoon en wijzen naar de joden.
Dus omdat we er waarschijnlijk van uit kunnen gaan dat moslims de activiteiten van haar zullen afkeuren moet ze maar gelijk mee doen met het bashen van moslims ?quote:
Geloof er niets van, dat als jij je verhaal aan 50 moslims vertelt en aan 50 nederlanders dat er dan meer moslims aan jouw kant zouden staan dan nederlanders.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik word niet door iedereen uitgekots, maar dat is me vaker gebeurd bij nederlanders dan bij moslims.
Ik neem het ook niet fanatiek op voor ze, ik ben gewoon kotsmisselijk van dat dehumaniseren van een hele bevolkingsgroep.
Wat? Kan je gewoon lezen wat ik zeg, in plaats van overdreven conclusies trekken en daar vragen over stellen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus omdat we er waarschijnlijk van uit kunnen gaan dat moslims de activiteiten van haar zullen afkeuren moet ze maar gelijk mee doen met het bashen van moslims ?
Waarom doe je dan mee aan het verdraaien? Waarom praat je dit gedrag goed?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb al vele keren gezegd dat dat complotdenken idd erg veel voorkomt en dat vind ik net zo debiel als jij.
Maar dat is een heel erg ander verhaal dan achter isis staan, het is juist het tegenovergestelde.
Dat die instelling een oplossing erg in de weg zit ben ik het mee eens.
Je zou bijna denken dat ze wel moslim is ;pquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat? Kan je gewoon lezen wat ik zeg, in plaats van overdreven conclusies trekken en daar vragen over stellen?
Alle moslims zijn booslims en hebben een bommengordel in de kledingkast en een AK74 in hun paraplubakje naast de jassen. Allemaal, zonder uitzondering, sterker nog ze huilen niet bij de geboorte maar schreeuwen Allah Akhbar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom is het concept 'gematigde moslim' zo ongelooflijk moeilijk voor je om te begrijpen?
Hoe kunnen mensen dit soort beesten nog verdedigen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:28 schreef Poolbal het volgende:
Hier een nieuw filmpje van ISIS, mensen onthoofden op de grond
LET OP: NSFW, misselijkmakend
http://www.liveleak.com/view?i=b00_1408017222
Wat een ongelofelijke beesten, echt varkens.
Ik zag laatst een moslim door het rode licht rijden, was vast een IS aanhanger.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Alle moslims zijn booslims en hebben een bommengordel in de kledingkast en een AK74 in hun paraplubakje naast de jassen. Allemaal, zonder uitzondering, sterker nog ze huilen niet bij de geboorte maar schreeuwen Allah Akhbar.
Je hoeft dat niet uit te spreken in die bewoordingen, je komt daar toch terecht, ook zonder het te zeggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik zal nooit uitspreken dat ik iemand zijn geloof niet begrijp of niet snap. Dat brengt niet goeds met zich mee. Of ze voelen zich aangevallen of ze gaan uitleggen wat het is. En beide heb ik persoonlijk geen behoefte aan.
Nogmaals het gaat om het ongeloof naar mij toe dat ik dan niets geloof. Andersom doe ik dit niet. Iedereen moet lekker geloven waar die in wil geloven. En dat respecteer ik, en niets anders.
Andersom lijkt het begrip vaak minder. Snap je nu?
Daarom eten moslims ook geen varkensvlees.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen dit soort beesten nog verdedigen.
geheh zou je bijna denken hequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze wel moslim is ;p
Dat is jouw conclusie.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:23 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omdat ze tegen Nederlanders het wel durft te uiten en naar moslims niet idd.
Ligt eraan, lagen de afgehakte hoofden van de politie op zijn hoedenplank?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zag laatst een moslim door het rode licht rijden, was vast een IS aanhanger.
Dat is omdat varkensvlees bijzonder slecht tegen warmte kan. Van alle diersoorten bederft het vlees van varkens het snelste bij de gemiddelde temperatuur in noord afrika.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Daarom eten moslims ook geen varkensvlees.
Omdat ze anders klappen krijgt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geloof er niets van, dat als jij je verhaal aan 50 moslims vertelt en aan 50 nederlanders dat er dan meer moslims aan jouw kant zouden staan dan nederlanders.
je hebt het de moslims gewoon nooit verteld en de nederlanders wel, gek dat de nederlanders reageren en de moslims niet.
En dat dehumaniseren ben ik met je eens, jammer dat jij per definitie gedehumaniseerd bent door de mensen die je verdedigt als ze zouden weten wat je voor de lol doet.
Dus, ik snap oprecht niet waarom je het zo opneemt voor moslims.
En dat weet jij, hoe precies?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef HeatWave het volgende:
En dat dehumaniseren ben ik met je eens, jammer dat jij per definitie gedehumaniseerd bent door de mensen die je verdedigt als ze zouden weten wat je voor de lol doet.
Dat staat in de koran.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat weet jij, hoe precies?
Nee, maar hij had wel een stoppelbaard. Het kan dus niet anders dat 'ie een groepering bestaande uit mensen, die al zo'n 50 jaar onder constante dreiging van de dood leven en daardoor hele gekke dingen gaan doen, steunt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Ligt eraan, lagen de afgehakte hoofden van de politie op zijn hoedenplank?
Ongelovigen zijn niks waard voor hun en mogen dus gerust verkracht en afgeslacht worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen dit soort beesten nog verdedigen.
Maar euh, ero..quote:
[..]
In de Koran staat dat vrouwen niet in pornofilms mogen spelen?quote:
Ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Begrijp je uberhaupt wat je zegt?
Nee.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat wilde ik dus wel weten, daarom vroeg ik er naar.
Vertel.
Ik heb daar helemaal niets over gezegd, al helemaal niet wat jij me nu in de mond legt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja.
Er zijn meerdere regels die letterlijk gaan over wees niet extreem in geloof. Basisregels van de islam.
Jij maakt daarvan dat is niet zo omdat jij vindt dat bepaalde dingen in de islam extreem zijn. Ik zeg dat dit niet over jouw beeld van die regels gaat, maar over het beeld van de islam.
ISIS is de grenzen van de islam te buiten gegaan, is meer dan extreem en is daardoor verstoten, zelfs door andere extreme groepen, zelfs voor die gaat dit te ver.
Ga je nog een bron posten of schaam je je voor de bron?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef HeatWave het volgende:
In Islam, you cannot have sex with other Muslim married women; for this, you should be stoned to death. If you have sex with unmarried Muslim girl, you will be subjected to 80 lashes. If you do get involved with another man in homosexual acts, you will be forgiven, if you repent.
However, you can do sex with Kafir women any way you want. You can attack the Kafirs, kill their men and then capture the women and have sex with them. You can also kidnap them and keep them as slaves as many as you want, who will do all the household work and also provide sex to you. Allah has sent down a divine sanction to Muslims for acquiring slave women for sex by waging wars against the infidels and from spoils or booty obtained from it
Je mag als vrouw je haar niet eens laten zien aan iemand die niet je man is, dus ja, je door 15 kerels tegelijk lekker laten volspuiten lijkt me niet echt iets waar de moslimman zijn goedkeuring aan geeft.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de Koran staat dat vrouwen niet in pornofilms mogen spelen?
Zonder gekheid, je snapt dat in de 21e niet iedere gelovige leeft naar de letter van zijn of haar heilige boek?
Meer dat je dus de deur openhoudt na alle mensonterende handelingen, das geen afstand nemen geloof ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wat er vanuit de grote geleerden is gezegd en wat rondgaat in zelfs de meer extremere moskeen van nederland.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de Koran staat dat vrouwen niet in pornofilms mogen spelen?
Zonder gekheid, je snapt dat in de 21e niet iedere gelovige leeft naar de letter van zijn of haar heilige boek?
Omdat ik die van jahova's getuigen ken. Dat is heel aardig vergelijkbaar met wat ik ken van normale moslimgezinnen(die dus wel echt actief met geloof bezig zijn).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Voor jouw levenskeuzes worden islamitische dochters nog wel eens afgeslacht, voor heel wat minder ook trouwens. Waarom moet je die cultuur gelijkstellen aan die van o.a. de jehova's?
Het is een veilige aanname, maar vandaar ook de tweede zin. Niet iedere gelovige volgt het heilige boek naar de letter.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je mag als vrouw je haar niet eens laten zien aan iemand die niet je man is, dus ja, je door 15 kerels tegelijk lekker laten volspuiten lijkt me niet echt iets waar de moslimman zijn goedkeuring aan geeft.
Maar daar kan ik naast zitten hoor.
In sommige landen in het openbaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je mag als vrouw je haar niet eens laten zien aan iemand die niet je man is,
In ene privésetting wordt zelfs in Teheran alcohol gedronken.quote:dus ja, je door 15 kerels tegelijk lekker laten volspuiten lijkt me niet echt iets waar de moslimman zijn goedkeuring aan geeft.
Correct.quote:Maar daar kan ik naast zitten hoor.
Iran was voordat islamitische onderdrukkers het feest verpestten dan ook een ontwikkeld en behoorlijk westers land.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In sommige landen in het openbaar.
[..]
In ene privésetting wordt zelfs in Teheran alcohol gedronken.
[..]
Correct.
Oh ja, een glaasje wijn als Allah niet kijkt, das wel hetzelfde als een bukkakefeestjequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In sommige landen in het openbaar.
[..]
[..]
Correct.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Iran was voordat Islamitische onderdrukkers het feest verpestten dan ook een ontwikkeld en behoorlijk westers land.
Maar dan is het nog wel verboden in de islamquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Enige idee hoeveel kinderen er geboren worden 9 maanden na de EO-jongerendagen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Maar dan is het nog wel verboden in de islam
je vergelijkings-engine is stukquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef voederbietel het volgende:
Heatwave, iedere moslim moet aan liefdadigheid doen, maakt dat iedere WNF donateur moslims extremist?
Vergeet niet wat ze in dat vrijgevochten feestparadijs Teheran met homo's doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, een glaasje wijn als Allah niet kijkt, das wel hetzelfde als een bukkakefeestje.
Dat is anders jouw retoriek door dit hele topic heen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
je vergelijkings-engine is stuk.
vertel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Enige idee hoeveel kinderen er geboren worden 9 maanden na de EO-jongerendagen?
Ja, of dus als je het lef hebt dat wijntje op straat te drinken, maar verder is het idd wel gezellig daar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vergeet niet wat ze in dat vrijgevochten feestparadijs Teheran met homo's doen.![]()
Er zitten ook vast bij meer personen verschillen in omgang met gelovigen. Dat is ook logisch. Onze ervaringen zijn ook anders. Ook niet heel raar verder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hoeft dat niet uit te spreken in die bewoordingen, je komt daar toch terecht, ook zonder het te zeggen.
Over geloof praten is en blijft lastig, dat zeg ik ook al vanaf het begin. Zoals bv dat geloof geen onderwerp is bij mijn jahova familie. Maar dat staat normaal en respectvol omgaan met elkaar niet in de weg.
Dat gevoel van minder gevonden worden e.d. heb ik niet. Niet in de normale omgang met mensen.
Dat er kutblagen zijn die strontvervelend zijn ontken ik nergens.
quote:
quote:Negen maanden na de EO-jongerendagen worden er gemiddeld 112 kinderen geboren.
0 denk ik, die gastjes zijn 12quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat jij wil, maak jij er maar jouw verhaal van, geloof maar dat ik lieg. Als jij je beter voelt bij je beeld dat alle moslims zulke griezels zijn dan moet je dat vooral doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geloof er niets van, dat als jij je verhaal aan 50 moslims vertelt en aan 50 nederlanders dat er dan meer moslims aan jouw kant zouden staan dan nederlanders.
je hebt het de moslims gewoon nooit verteld en de nederlanders wel, gek dat de nederlanders reageren en de moslims niet.
Dus, ik snap oprecht niet waarom je het zo opneemt voor moslims.
Wordt dat ook gefilmd?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Vanuit niet gehuwde christelijke jongeren is dat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
en hoeveel meer is dat met een gemiddelde dag?
Da's toch helemaal niet nodig hier joh. We vullen gewoon wat in voor een ander, plaatsen het in quote-code en nemen het aan voor de waarheid voor alles en iedereen die ook maar iets met die demografische groep te maken heeft.quote:En aub je bron erbij.
Maar die prima boerkradraagster waar je 't over had, wist die ervan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat jij wil, maak jij er maar jouw verhaal van, geloof maar dat ik lieg. Als jij je beter voelt bij je beeld dat alle moslims zulke griezels zijn dan moet je dat vooral doen.
Ik ontken nergens dat er mensen zijn die veel dingen zullen afkeuren, dat boeit me geen ene flikker zolang ze geen kwaad doen. Ik hoef niet bij iedereen op de thee, ik hoef geen beste vrienden te zijn. Alleen een normale en fatsoenlijke omgang is noodzakelijk.
Naast dit feit is voor mij gebleken dat het bij moslims hetzelfde gaat als bij nederlanders, de een is de ander niet. Zelfs met zaken zoals mijn verleden, waarbij verreweg de meeste mensen het afkeuren.
Dat mensen het afkeuren betekend niet gelijk dat ze je ook een kwaad hart toewensen en/of lelijk doen tegen je. Die mensen ben ik onder alle groepen tegengekomen(meeste), net als de mensen die er weinig om gaven(minderheid) en mensen die er heel slecht op reageren(minderheid).
Spreek voor jezelf aub.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:43 schreef voederbietel het volgende:
We vullen gewoon wat in voor een ander, plaatsen het in quote-code en nemen het aan voor de waarheid voor alles en iedereen die ook maar iets met die demografische groep te maken heeft.
De tekst die jij hebt gepost is niets meer dan leugens en verzinsels, daarom post je ook geen bron.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:43 schreef HeatWave het volgende:
En zie hier de argumenten, leugens en verzinsels.
Ik verdraai niet en praat dit niet goed.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom doe je dan mee aan het verdraaien? Waarom praat je dit gedrag goed?
Dat men dan af en toe een wijntje drinkt is ook heel wat anders dan in porno spelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een veilige aanname, maar vandaar ook de tweede zin. Niet iedere gelovige volgt het heilige boek naar de letter.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je mag als vrouw je haar niet eens laten zien aan iemand die niet je man is, dus ja, je door 15 kerels tegelijk lekker laten volspuiten lijkt me niet echt iets waar de moslimman zijn goedkeuring aan geeft.
Maar daar kan ik naast zitten hoor.
Ja maar ze lezen nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik verdraai niet en praat dit niet goed.
Dit is gewoon wat anders dan achter isis staan, isis stiekem toch wel goedkeuren.
Isis wordt breedgedragen afgekeurd door de wereldwijde moslimgemeenschap. DAT is wat ik zeg, al vanaf het begin. Dus ook door moslims hier in nederland.
We zijn nu toch al een half topic aan het discussiëren over die quote van Heatwave over Kafir seks?quote:
Liefdadigheid als in een ongelovige doden?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef voederbietel het volgende:
Heatwave, iedere moslim moet aan liefdadigheid doen, maakt dat iedere WNF donateur moslims extremist?
Ja en ze keuren mijn verleden allemaal helemaal goed, als ik het zou vertellen zouden ze alleen maar fijn voor jou, wat leuk zeggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:35 schreef voederbietel het volgende:
Vertellen alle users die hier zo op Erodome's pornoverleden inhaken ook al hun seksuele activiteiten tegen alles en iedereen die ze tegenkomen trouwens?
altijd dat generaliseren weerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Liefdadigheid als in een ongelovige doden?ook weer heel anders dan 2 euro doneren aan de panda's ;s
Ik ben niet verplicht om jou te beantwoorden, als je zo slim bent google je de tekst even (selecteren, rechtsklikken, zoeken op Google) en vind je zelf je bron.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:44 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De tekst die jij hebt gepost is niets meer dan leugens en verzinsels, daarom post je ook geen bron.
Ik bedoelde dat in gewoon dagelijks contact mijn seksleven niet bepalend is voor met wie dat contact plaatsvindt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja en ze keuren mijn verleden allemaal helemaal goed, als ik het zou vertellen zouden ze alleen maar fijn voor jou, wat leuk zeggen.
Ik heb ook helemaal geen problemen met ero's pornoverleden, maar daar gaat het ook niet om.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:35 schreef voederbietel het volgende:
Vertellen alle users die hier zo op Erodome's pornoverleden inhaken ook al hun seksuele activiteiten tegen alles en iedereen die ze tegenkomen trouwens?
Wederom, spreek voor jezelf.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
We zijn nu toch al een half topic aan het discussiëren over die quote van Heatwave over Kafir seks?
Dat terugkeren staat er niet zozeer voor echte isis mensen die daar al actief zijn, dat gaat meer over degene die hier flirten met isis. Terugkeren naar het rechte pad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:37 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Meer dat je dus de deur openhoudt na alle mensonterende handelingen, das geen afstand nemen geloof ik.
Maar dat betekent niet automatisch dat iedere moslim kotst op porno-actrices. Ze kunnen het afkeuren, zonder direct een waardeoordeel te vellen over de persoon in kwestie.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat men dan af en toe een wijntje drinkt is ook heel wat anders dan in porno spelen.
De bron is niet de Koran, maar allerlei xenofobe extreemrechtse blogs.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:46 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben niet verplicht om jou te beantwoorden, als je zo slim bent google je de tekst even (selecteren, rechtsklikken, zoeken op Google) en vind je zelf je bron.
Namelijk de koran.
Zo worden citaten uit de Koran altijd genegeerd. Tuurlijk, in een bepaalde context komt het anders over, maar het staat nog steeds in dat malle boekje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben niet verplicht om jou te beantwoorden, als je zo slim bent google je de tekst even (selecteren, rechtsklikken, zoeken op Google) en vind je zelf je bron.
Namelijk de koran.
Je bent gewoon een 2de rangs hoertje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja en ze keuren mijn verleden allemaal helemaal goed, als ik het zou vertellen zouden ze alleen maar fijn voor jou, wat leuk zeggen.
Ik maak toch een grapje man lees de rest ook eensquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
altijd dat generaliseren weer
echt hoe simpel ben je dan
En weer verdraai je. Er is door mij op geen enkel moment beweerd dat IS(IS) door deze moslims goedgekeurd wordt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik verdraai niet en praat dit niet goed.
Dit is gewoon wat anders dan achter isis staan, isis stiekem toch wel goedkeuren.
Isis wordt breedgedragen afgekeurd door de wereldwijde moslimgemeenschap. DAT is wat ik zeg, al vanaf het begin. Dus ook door moslims hier in nederland.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer enig en ieder verband met de islam krampachtig ontkend wordt in plaats van IS(IS) gewoon te bestempelen als een uitwas van de islam, als daarbij stellig naar allerhande 'geleerden' verwezen wordt en er zelfs met een stelligheid waar je u tegen zegt, ter verklaring een zionistisch complot bij wordt gehaald want "moslims kunnen dit toch zeker niet doen" dan komt dat wel degelijk behoorlijk eng over.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het wordt niet afgekeurd het wordt ontkend. Het verband met de islam wordt geheel ontkend. Je draait en draait maar en ik begin me zo onderhand echt af te vragen waarom. Wat drijft je hiertoe?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
En zo zijn er ook weer stromingen die van mening zijn dat de mensen waarnaar jij verwijst geen moslim zijn want *insert lijst theologische redenen*.
Voor ratio vatbare mensen zijn het er doorgaans vrij snel over eens dat al deze groepen een vorm/stroming van (de) islam aanhangen.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh nee, ze vegen het eigen straatje schoon en wijzen naar de joden.
Ja, vast, want het is een negatief stukje, dan is het niet waar, we kennen het allemaal wel nu.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De bron is niet de Koran, maar allerlei xenofobe extreemrechtse blogs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |