Denk idd als je met een open houding zonder vooroordelen mensen benaderd je ook een soort gelijke reactie terug krijgtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:35 schreef Murdera het volgende:
[..]
wellicht reageren ze op jou anders dan op mij.
Er wordt luid en duidelijk gezegd dat wat isis doet onislamitisch is, duivels wordt er zelfs gezegd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer enig en ieder verband met de islam krampachtig ontkend wordt in plaats van IS(IS) gewoon te bestempelen als een uitwas van de islam, als daarbij stellig naar allerhande 'geleerden' verwezen wordt en er zelfs met een stelligheid waar je u tegen zegt, ter verklaring een zionistisch complot bij wordt gehaald want "moslims kunnen dit toch zeker niet doen" dan komt dat wel degelijk behoorlijk eng over.
Misschien identificeren ze zichzelf ook niet met die mensen... ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar je wordt er wel op aangekeken. Lijkt me ook geen pretje.
Aan mijn houding kan het niet liggen. Hooguit aan mijn opvallendere uiterlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk idd als je met een open houding zonder vooroordelen mensen benaderd je ook een soort gelijke reactie terug krijgt
Al kan ik natuurlijk niet zeggen hoe jij mensen benaderd.
Het wordt niet afgekeurd het wordt ontkend. Het verband met de islam wordt geheel ontkend. Je draait en draait maar en ik begin me zo onderhand echt af te vragen waarom. Wat drijft je hiertoe?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Er wordt luid en duidelijk gezegd dat wat isis doet onislamitisch is, duivels wordt er zelfs gezegd.
Maar het is niet snel goed bij je he, eerst beweer je dat moslims achter isis staan, nu beweer je dat hun afkeuring weer eng is.
Feit is en blijft dat er een wereldwijde, zeer breedgedragen, afkeuring is van isis vanuit de moslimgemeenschappen. Het rare idee dat moslims dus achter isis zouden staan is echt baarlijke onzin zonder enig fundament.
propaganda, niet geloven.quote:[b]Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef Smack10 het volgende:
Want naar mijn mening is er juist onevenredig veel aandacht voor positief nieuws over die groep..
Ghaah ja daar kan ik dan ook weer niks over zeggen. Hoe ziet je uiterlijk er uit dan ?:Pquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Murdera het volgende:
[..]
Aan mijn houding kan het niet liggen. Hooguit aan mijn opvallendere uiterlijk.
Dus jij benaderd constant mensen/moslims op straat?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk idd als je met een open houding zonder vooroordelen mensen benaderd je ook een soort gelijke reactie terug krijgt
Al kan ik natuurlijk niet zeggen hoe jij mensen benaderd.
Nee niet constant neequote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dus jij benaderd constant mensen/moslims op straat?
Ik denk soms dat mensen teveel denken dat moslims een heel homogene groep zijn. Ik weet dat er in moskeen e.d. veel gesproken wordt over de problematiek met jongeren, maar laten we eerlijk zijn, veel van die echte schoffie's zien de moskee niet van binnen, die weten heel prima dat ze daar commentaar gaan krijgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet voor mezelf, ik werk al tig jaar samen met moslims, maar gewoon als antwoord op die algemene negatieve beeldvorming.
Als ik Nederlander in het buitenland zou zijn en er zou constant een bepaald groepje Nederlanders stelselmatig voor overlast zorgen waardoor de algemene beeldvorming in dat land steeds negatiever wordt over Nederlanders dan kan ik me namelijk ook voorstellen dat je als Nederlandse gemeenschap daar 'iets' tegen wil doen. Hetzij die probleemgroep aanpakken, hetzij door de bevolking van dat land te laten weten (door een demonstratie of een andere actie) dat je afstand neemt van dat groepje en aangeeft dat dat groepje niet de Nederlander in het algemeen vertegenwoordigt.
Dat lijkt mij sowieso vanzelfsprekend... dat heeft meer te maken met beleefdheid en opvoeding.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee niet constant neeMaar als ik mensen moet aanspreken dan doe ik dat idd met een open houding , ook al lopen ze in een jurk met een hele lange baard. Zelfs met vrouwen in burqa spreek ik ze aan, net zoals ik ieder ander zou aanspreken
Wat denk je dat ik dan doe? Ze alleen aanspreken met "zoek je ruzie?"quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee niet constant neeMaar als ik mensen moet aanspreken dan doe ik dat idd met een open houding , ook al lopen ze in een jurk met een hele lange baard. Zelfs met vrouwen in burqa spreek ik ze aan, net zoals ik ieder ander zou aanspreken
Ja maar meestal krijg je dan ook zon reactie terug ongeacht wat die persoon van jou vindt... Tenminste dat merk ik dan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:39 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sowieso vanzelfsprekend... dat heeft meer te maken met beleefdheid en opvoeding.
Overigens heb ik hooguit van enkele specifieke moslims beweerd dat ze achter IS(IS) staan/met IS(IS) sympathiseren, lijkt me ook geen vreemde uitspraak gezien de gedragingen op basis waarvan ik die uitspraken heb gedaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Er wordt luid en duidelijk gezegd dat wat isis doet onislamitisch is, duivels wordt er zelfs gezegd.
Maar het is niet snel goed bij je he, eerst beweer je dat moslims achter isis staan, nu beweer je dat hun afkeuring weer eng is.
Feit is en blijft dat er een wereldwijde, zeer breedgedragen, afkeuring is van isis vanuit de moslimgemeenschappen. Het rare idee dat moslims dus achter isis zouden staan is echt baarlijke onzin zonder enig fundament.
quote:De risico's voor het Westen
Het aantal personen dat daadwerkelijk op jihad is gegaan is vanaf eind 2012 enorm gestegen, tot circa 130. Een deel van hen, ongeveer 30, is teruggekeerd, 14 zijn omgekomen. Enkele honderden personen rekent de AIVD tot aanhangers, een aantal van hen is bereid om de jihadgang te maken. Zij zorgen voor het in stand houden van de propaganda van het jihadistisch gedachtegoed en dragen bij aan verdere radicalisering. Enkele duizenden zijn sympathisant.
Gahaha wie weetquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik dan doe? Ze alleen aanspreken met "zoek je ruzie?"
Die persoonlijke ervaring heb jij echt met mensen? Of is dit het beeld wat je hebt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:28 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Vandaar het woord "overgrote" erbijin de meeste gevallen ben je gewoon een ongelovige.
Meestal verstaan ze je nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar meestal krijg je dan ook zon reactie terug ongeacht wat die persoon van jou vindt...
Net zo echt als al jouw ervaringen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Die persoonlijke ervaring heb jij echt met mensen? Of is dit het beeld wat je hebt?
Tjeempig wat een krom beeld van de werkelijkheid zeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:29 schreef Proximo het volgende:
[..]
Of je een vriendschap hebt hangt af van of diegene wel/niet de islam naleeft. Zo ja dan zul je altijd een varken blijven
"Tjeempig" hé, moet je horen wie 't zegt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Tjeempig wat een krom beeld van de werkelijkheid zeg.
Jouw beeld komt op heel veel mensen ook enorm krom en naief over. Hoeveel moslims wonen er eigenlijk in jouw buurt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar jij vindt dus die regels die in de hadith en koran staan niet extreem genoeg om extreem te noemen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:10 schreef erodome het volgende:
Ja, de regels dienen gevolgd te worden, heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is.
Ik vind jouw beeld anders ook aardig krom. Dat jij net in een yoga happy kabbala moslim groepering zit, betekent niet dat dit het algemene beeld is hier in NL.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom merk ik daar niks van dan ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik vind jouw beeld anders ook aardig krom. Dat jij net in een yoga happy kabbala moslim groepering zit, betekent niet dat dit het algemene beeld is hier in NL.
Ben je niet gelovig dan ben je een ongelovige en niets waard. En dat laten ze vaak genoeg ook merken.
ben je blank?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom merk ik daar niks van dan ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |