abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:22:49 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143410386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat jij wil pop...

Maar blijf je nu over de vorm zeuren, of gaan we verder over waar het echt over ging. Dat dus het zelf niet willen zien van die afkeuring wat anders is dan dat er geen afkeuring is.
Heatwave wil volgens mij een of ander groots gebaar, ik snap ook niet goed waarom
Laffe huichelaar
pi_143410419
quote:
9s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De strenger gelovigen valt toch lastig mee te praten. Zeker als ze zaken die voor mij vanzelfsprekend zijn, zoals dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen (ik wil niet generaliseren maar die zijn er toch in redelijk grote getallen), heb ik het toch lastig om een gesprek te voeren zonder dat er ergens een struikelblok is. Op zakelijk vlak is dat allemaal geen probleem natuurlijk.

Overigens geldt hetzelfde voor SGP'ers en aanverwanten.
Of over het opvoeden of onder controle houden van kinderen uiteraard. Wat in deze discussie best een groot punt is.
pi_143410426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn al best veel initiatieven geweest in de afgelopen jaren om mensen te laten zien dat moslims niet zo eng zijn. Er is weinig aandacht voor in de media.

Maar je kan ook naar een moskee gaan en eens gewoon met mensen praten, dan kom je erachter dat ze je gewoon zullen verwelkomen en met je zullen praten. Als jij dat een beetje normaal doet zal je gewoon normaal behandeld worden en antwoord krijgen.
Wanneer enig en ieder verband met de islam krampachtig ontkend wordt in plaats van IS(IS) gewoon te bestempelen als een uitwas van de islam, als daarbij stellig naar allerhande 'geleerden' verwezen wordt en er zelfs met een stelligheid waar je u tegen zegt, ter verklaring een zionistisch complot bij wordt gehaald want "moslims kunnen dit toch zeker niet doen" dan komt dat wel degelijk behoorlijk eng over.
Je suis Charlie Sheen
pi_143410428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn al best veel initiatieven geweest in de afgelopen jaren om mensen te laten zien dat moslims niet zo eng zijn. Er is weinig aandacht voor in de media.

Maar je kan ook naar een moskee gaan en eens gewoon met mensen praten, dan kom je erachter dat ze je gewoon zullen verwelkomen en met je zullen praten. Als jij dat een beetje normaal doet zal je gewoon normaal behandeld worden en antwoord krijgen.
Niet voor mezelf, ik werk al tig jaar samen met moslims, maar gewoon als antwoord op die algemene negatieve beeldvorming.

Als ik Nederlander in het buitenland zou zijn en er zou constant een bepaald groepje Nederlanders stelselmatig voor overlast zorgen waardoor de algemene beeldvorming in dat land steeds negatiever wordt over Nederlanders dan kan ik me namelijk ook voorstellen dat je als Nederlandse gemeenschap daar 'iets' tegen wil doen. Hetzij die probleemgroep aanpakken, hetzij door de bevolking van dat land te laten weten (door een demonstratie of een andere actie) dat je afstand neemt van dat groepje en aangeeft dat dat groepje niet de Nederlander in het algemeen vertegenwoordigt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143410447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Dit is geen argument hè, we weten allebei dat je dit verzint.

[..]

Dit ook niet, dit is alleen maar schromelijk overdrijven. Want niemand eist iets, en al helemaal niet op hoge poten.

Dus nu niet doen of je hier argumenteert. Stop gewoon met dat soort dingen.
De discussie is langer dan twee of drie bijdragen, iets wat jij ongetwijfeld ook wel begrijpt. Desondanks blijf je hameren op een handjevol postings waarin ik mij enigszins spottend uitlaat over de betreffende user. Want dat is blijkbaar ten strengste verboden op dit forum, want hier worden louter vriendelijkheden uitgewisseld.

Als je je nou gewoon eens wat minder zou bemoeien met de discussie, zou deze ook minder ontsporen. Want ondertussen gaat het nou al twee pagina's nergens over. Dankzij jou.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143410453
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:17 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hangt er maar net vanaf hoe orthodox ze zijn, hè?
Ja, heb ook wel eens moslims ontmoet die al niet met mij wilde praten vanwege vrouw of ongelovig ofzo ?
Ik ga dan idd geen leuk gesprek proberen te voeren nee :P

Maar dat gebeurt bijna nooit :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:26:23 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143410483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De discussie is langer dan twee of drie bijdragen, iets wat jij ongetwijfeld ook wel begrijpt. Desondanks blijf je hameren op een handjevol postings waarin ik mij enigszins spottend uitlaat over de betreffende user.

Klopt. Stop daarmee. Dank voor de aandacht
Laffe huichelaar
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:26:37 #58
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_143410492
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Buiten dat zie ik een moslim niet alleen als moslim maar ook als mens. Dus je bent het misschien niet eens met hun geloof maar zijn genoeg andere onderwerpen waar je het over kan hebben.
Zou het ovengrote deel van de moslims eens moeten doen _O_ zou de wereld een stuk gezelliger zijn.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_143410521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:26 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Zou het ovengrote deel van de moslims eens moeten doen _O_ zou de wereld een stuk gezelliger zijn.
Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:28:49 #60
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143410562
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Of over het opvoeden of onder controle houden van kinderen uiteraard. Wat in deze discussie best een groot punt is.
Ja, dat is ook iets wat ik niet goed snap. De situatie met allochtone jongeren loopt gewoon al mis bij de opvoeding. De meisjes moeten in het gareel lopen maar de jongens mogen alles doen wat ze willen (vaak geen respect voor hun moeder en vaak ook vader). Natuurlijk worden dat totaal onhandelbare gevallen, en hoewel dat waarschijnlijk niet de bedoeling geweest was, hebben die ouders dan wel weer een extra probleemjongere gecreëerd, terwijl dat met wat strengere opvoeding (of beter gezegd mét opvoeding) makkelijk te vermijden was.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:28:53 #61
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_143410564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?
Vandaar het woord "overgrote" erbij :) in de meeste gevallen ben je gewoon een ongelovige.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_143410589
quote:

[..]

Het punt is meer dat je de moslims die je op je werk oid tegenkomt best heel goed volk zal zijn.
Maar de moslims op straat zijn voornemelijk hangjongeren, tuig. Kinderen die niet worden opgevoed maar de straat op worden getrapt om mensen lastig te vallen en naar meisjes te PSSSHTen. Mensen die op hun werk niet met moslims in contact komen houden dit over als "dit zijn de moslims".
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:29:42 #63
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143410598
quote:

[..]

Of je een vriendschap hebt hangt af van of diegene wel/niet de islam naleeft. Zo ja dan zul je altijd een varken blijven
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143410625
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef NotYou het volgende:

[..]

De islam dicteert in principe zo'n beetje ieder aspect van het leven dus jawel. :W
Met hoeveel othodoxe moslims ben je al omgegaan in je leven? Of andere othodoxen?
Want mijn ervaring is dat dat prima gaat, hell, mijn oom en tante zijn jahova's getuigen, mijn oom is ouderling, veel orthodoxer krijg je het niet in die hoek. Toch een prima relatie met ze, alhoewel dat wel geheel zonder geloof is als gespreksonderwerp.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143410632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het punt is meer dat je de moslims die je op je werk oid tegenkomt best heel goed volk zal zijn.
Maar de moslims op straat zijn voornemelijk hangjongeren, tuig. Kinderen die niet worden opgevoed maar de straat op worden getrapt om mensen lastig te vallen en naar meisjes te PSSSHTen. Mensen die op hun werk niet met moslims in contact komen houden dit over als "dit zijn de moslims".
Wat ik zeg geld trouwens ook voor de moslims op straat.
pi_143410638
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja, dat is ook iets wat ik niet goed snap. De situatie met allochtone jongeren loopt gewoon al mis bij de opvoeding. De meisjes moeten in het gareel lopen maar de jongens mogen alles doen wat ze willen (vaak geen respect voor hun moeder en vaak ook vader). Natuurlijk worden dat totaal onhandelbare gevallen, en hoewel dat waarschijnlijk niet de bedoeling geweest was, hebben die ouders dan wel weer een extra probleemjongere gecreëerd, terwijl dat met wat strengere opvoeding (of beter gezegd mét opvoeding) makkelijk te vermijden was.
Ja, maar er is een overgroot deel van de moslimgemeenschap die dit weigert te veranderen.
Prima als dat in marokko werkte, waar je kind door politie en de buurt werd opgevoed. Maar in nederland krijg je dan enkel uitschot.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat ik zeg geld trouwens ook voor de moslims op straat.
In mijn buurt zijn nette moslims zelden tot nooit buiten te zien. hooguit op het stukje van hun parkeerplaats naar huis.
pi_143410684
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, maar er is een overgroot deel van de moslimgemeenschap die dit weigert te veranderen.
Prima als dat in marokko werkte, waar je kind door politie en de buurt werd opgevoed. Maar in nederland krijg je dan enkel uitschot.

[..]

In mijn buurt zijn nette moslims zelden tot nooit buiten te zien. hooguit op het stukje van hun parkeerplaats naar huis.
Oh nou das hier anders... Waar gaat dit nou over ? :D
pi_143410700
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Met hoeveel othodoxe moslims ben je al omgegaan in je leven? Of andere othodoxen?
Want mijn ervaring is dat dat prima gaat, hell, mijn oom en tante zijn jahova's getuigen, mijn oom is ouderling, veel orthodoxer krijg je het niet in die hoek. Toch een prima relatie met ze, alhoewel dat wel geheel zonder geloof is als gespreksonderwerp.
Geen idee hoe 't met jehova's zit maar gereformeerden hadden je verstoten om je levenskeuzes en in bepaalde islamitische gezinnen had het je maar zo de nek kunnen kosten. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_143410707
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van wat je zegt?

Want naar mijn mening is er juist onevenredig veel aandacht voor positief nieuws over die groep..
Moet ik kijken of ik daar nog over wat zou kunnen vinden. Dit gaat meer over wat ik in de afgelopen jaren heb gehoord en gezien, vooral gewoon van mensen onderling.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143410710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh nou das hier anders... Waar gaat dit nou over ? :D
den haag en omgeving. :P
pi_143410718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:33 schreef Murdera het volgende:

[..]

den haag en omgeving. :P
Ja daar woon ik ook :P
pi_143410730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja daar woon ik ook :P
Loop je savonds nooit buiten? :P
pi_143410757
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:33 schreef Murdera het volgende:

[..]

Loop je savonds nooit buiten? :P
Ja zelfs heel vaak aangezien ik vaak savonds laat werk :P Vrees af en toe wel voor mijn scooter maar dat is niet vanwege de moslims :P
pi_143410778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zelfs heel vaak aangezien ik vaak savonds laat werk :P Vrees af en toe wel voor mijn scooter maar dat is niet vanwege de moslims :P
wellicht reageren ze op jou anders dan op mij. :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:35:25 #75
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143410793
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Als ik moslim was geweest had ik ook geen zin gehad om mij zelf te verantwoorden aan mensen met deze denkwijze ...
Maar je wordt er wel op aangekeken. Lijkt me ook geen pretje.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')