Heatwave wil volgens mij een of ander groots gebaar, ik snap ook niet goed waaromquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat jij wil pop...
Maar blijf je nu over de vorm zeuren, of gaan we verder over waar het echt over ging. Dat dus het zelf niet willen zien van die afkeuring wat anders is dan dat er geen afkeuring is.
Of over het opvoeden of onder controle houden van kinderen uiteraard. Wat in deze discussie best een groot punt is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De strenger gelovigen valt toch lastig mee te praten. Zeker als ze zaken die voor mij vanzelfsprekend zijn, zoals dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen (ik wil niet generaliseren maar die zijn er toch in redelijk grote getallen), heb ik het toch lastig om een gesprek te voeren zonder dat er ergens een struikelblok is. Op zakelijk vlak is dat allemaal geen probleem natuurlijk.
Overigens geldt hetzelfde voor SGP'ers en aanverwanten.
Wanneer enig en ieder verband met de islam krampachtig ontkend wordt in plaats van IS(IS) gewoon te bestempelen als een uitwas van de islam, als daarbij stellig naar allerhande 'geleerden' verwezen wordt en er zelfs met een stelligheid waar je u tegen zegt, ter verklaring een zionistisch complot bij wordt gehaald want "moslims kunnen dit toch zeker niet doen" dan komt dat wel degelijk behoorlijk eng over.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn al best veel initiatieven geweest in de afgelopen jaren om mensen te laten zien dat moslims niet zo eng zijn. Er is weinig aandacht voor in de media.
Maar je kan ook naar een moskee gaan en eens gewoon met mensen praten, dan kom je erachter dat ze je gewoon zullen verwelkomen en met je zullen praten. Als jij dat een beetje normaal doet zal je gewoon normaal behandeld worden en antwoord krijgen.
Niet voor mezelf, ik werk al tig jaar samen met moslims, maar gewoon als antwoord op die algemene negatieve beeldvorming.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn al best veel initiatieven geweest in de afgelopen jaren om mensen te laten zien dat moslims niet zo eng zijn. Er is weinig aandacht voor in de media.
Maar je kan ook naar een moskee gaan en eens gewoon met mensen praten, dan kom je erachter dat ze je gewoon zullen verwelkomen en met je zullen praten. Als jij dat een beetje normaal doet zal je gewoon normaal behandeld worden en antwoord krijgen.
De discussie is langer dan twee of drie bijdragen, iets wat jij ongetwijfeld ook wel begrijpt. Desondanks blijf je hameren op een handjevol postings waarin ik mij enigszins spottend uitlaat over de betreffende user. Want dat is blijkbaar ten strengste verboden op dit forum, want hier worden louter vriendelijkheden uitgewisseld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen argument hè, we weten allebei dat je dit verzint.
[..]
Dit ook niet, dit is alleen maar schromelijk overdrijven. Want niemand eist iets, en al helemaal niet op hoge poten.
Dus nu niet doen of je hier argumenteert. Stop gewoon met dat soort dingen.
Ja, heb ook wel eens moslims ontmoet die al niet met mij wilde praten vanwege vrouw of ongelovig ofzo ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf hoe orthodox ze zijn, hè?
Klopt. Stop daarmee. Dank voor de aandachtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De discussie is langer dan twee of drie bijdragen, iets wat jij ongetwijfeld ook wel begrijpt. Desondanks blijf je hameren op een handjevol postings waarin ik mij enigszins spottend uitlaat over de betreffende user.
Zou het ovengrote deel van de moslims eens moeten doenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Buiten dat zie ik een moslim niet alleen als moslim maar ook als mens. Dus je bent het misschien niet eens met hun geloof maar zijn genoeg andere onderwerpen waar je het over kan hebben.
Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:26 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zou het ovengrote deel van de moslims eens moeten doenzou de wereld een stuk gezelliger zijn.
Ja, dat is ook iets wat ik niet goed snap. De situatie met allochtone jongeren loopt gewoon al mis bij de opvoeding. De meisjes moeten in het gareel lopen maar de jongens mogen alles doen wat ze willen (vaak geen respect voor hun moeder en vaak ook vader). Natuurlijk worden dat totaal onhandelbare gevallen, en hoewel dat waarschijnlijk niet de bedoeling geweest was, hebben die ouders dan wel weer een extra probleemjongere gecreëerd, terwijl dat met wat strengere opvoeding (of beter gezegd mét opvoeding) makkelijk te vermijden was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of over het opvoeden of onder controle houden van kinderen uiteraard. Wat in deze discussie best een groot punt is.
Vandaar het woord "overgrote" erbijquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?
Het punt is meer dat je de moslims die je op je werk oid tegenkomt best heel goed volk zal zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik dus met deze moslims goede gesprekken kan hebben. Goede samenwerking en zelfs vriendschap dan denken zij toch ook zo. En zien zij mij niet alleen als ongelovig varken ?
Of je een vriendschap hebt hangt af van of diegene wel/niet de islam naleeft. Zo ja dan zul je altijd een varken blijvenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met hoeveel othodoxe moslims ben je al omgegaan in je leven? Of andere othodoxen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
De islam dicteert in principe zo'n beetje ieder aspect van het leven dus jawel.
Wat ik zeg geld trouwens ook voor de moslims op straat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het punt is meer dat je de moslims die je op je werk oid tegenkomt best heel goed volk zal zijn.
Maar de moslims op straat zijn voornemelijk hangjongeren, tuig. Kinderen die niet worden opgevoed maar de straat op worden getrapt om mensen lastig te vallen en naar meisjes te PSSSHTen. Mensen die op hun werk niet met moslims in contact komen houden dit over als "dit zijn de moslims".
Ja, maar er is een overgroot deel van de moslimgemeenschap die dit weigert te veranderen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, dat is ook iets wat ik niet goed snap. De situatie met allochtone jongeren loopt gewoon al mis bij de opvoeding. De meisjes moeten in het gareel lopen maar de jongens mogen alles doen wat ze willen (vaak geen respect voor hun moeder en vaak ook vader). Natuurlijk worden dat totaal onhandelbare gevallen, en hoewel dat waarschijnlijk niet de bedoeling geweest was, hebben die ouders dan wel weer een extra probleemjongere gecreëerd, terwijl dat met wat strengere opvoeding (of beter gezegd mét opvoeding) makkelijk te vermijden was.
In mijn buurt zijn nette moslims zelden tot nooit buiten te zien. hooguit op het stukje van hun parkeerplaats naar huis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat ik zeg geld trouwens ook voor de moslims op straat.
Oh nou das hier anders... Waar gaat dit nou over ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, maar er is een overgroot deel van de moslimgemeenschap die dit weigert te veranderen.
Prima als dat in marokko werkte, waar je kind door politie en de buurt werd opgevoed. Maar in nederland krijg je dan enkel uitschot.
[..]
In mijn buurt zijn nette moslims zelden tot nooit buiten te zien. hooguit op het stukje van hun parkeerplaats naar huis.
Geen idee hoe 't met jehova's zit maar gereformeerden hadden je verstoten om je levenskeuzes en in bepaalde islamitische gezinnen had het je maar zo de nek kunnen kosten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Met hoeveel othodoxe moslims ben je al omgegaan in je leven? Of andere othodoxen?
Want mijn ervaring is dat dat prima gaat, hell, mijn oom en tante zijn jahova's getuigen, mijn oom is ouderling, veel orthodoxer krijg je het niet in die hoek. Toch een prima relatie met ze, alhoewel dat wel geheel zonder geloof is als gespreksonderwerp.
Moet ik kijken of ik daar nog over wat zou kunnen vinden. Dit gaat meer over wat ik in de afgelopen jaren heb gehoord en gezien, vooral gewoon van mensen onderling.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van wat je zegt?
Want naar mijn mening is er juist onevenredig veel aandacht voor positief nieuws over die groep..
den haag en omgeving.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh nou das hier anders... Waar gaat dit nou over ?
Ja zelfs heel vaak aangezien ik vaak savonds laat werkquote:
wellicht reageren ze op jou anders dan op mij.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zelfs heel vaak aangezien ik vaak savonds laat werkVrees af en toe wel voor mijn scooter maar dat is niet vanwege de moslims
Maar je wordt er wel op aangekeken. Lijkt me ook geen pretje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Als ik moslim was geweest had ik ook geen zin gehad om mij zelf te verantwoorden aan mensen met deze denkwijze ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |