Bron: FOK!quote:Het is zaak om voor 10 augustus nog even bier, chips en misschien popcorn te scoren bij de lokale supermarkt. In navolging van de zogenoemde 'ISIS-mars' in Den Haag, is er nu een groep Hagenezen (of zijn het Hagenaars?) die een Anti-Isismars gaan houden.
Veel Hagenezen zijn namelijk verbolgen over het feit dat in hun stad rechts-radicale moslimgekkies zoveel ruimte krijgen om hun volkomen bezopen denkbeelden te propageren. De groep wil 10 augustus in de Schilderswijk duidelijk maken dat de 'Sharia-driehoek' nog steeds gewoon Nederlands grondgebied is, waar de Nederlandse wet geldt. En datdiscriminerende en xenofobische regeltjes zoals ze ooit door een schizofrene profeet bedacht zijn, daar geen enkele invloed horen te hebben. Tevens is de groep niet te spreken over de houding van Burgervader van Aertsen, die geen kwaad zag in een demonstratie waarin oproepen werden gedaan tot genocide en de antisemitische uitlatingen niet van de lucht waren.
"Het is tijd dat autochtone Nederlanders hun stem laten horen", aldus iniatiefnemer Patrick Schouten. "Er wordt radicale moslims niets in de weg gelegd om hun haat te kunnen propageren."
Om de oproep lekker breed uit te dragen, heeft Schouten een Facebookpagina aangemaakt met de klinkende naam 'Pro Patria'. Naar verluidt zijn er tot nu toe 200 tot 300 aanmeldingen. Een deel hiervan bestaat uit aanhang van ADO Den Haag, een club waar ook meer dan eens antisemitische spreekkoren ten horen gebracht zijn.
Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Ik heb goddomme ook geen zin om na werktijd nog eens met een spandoek te gaan lopen zwaaien omdat een aantal landgenoten zich misdraagt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ga er niets tegen doen, niemand hier. Ik geef alleen mijn kijk op hoe "de moslim" eens kan proberen van zijn negatieve imago af te komen.
En ik probeer ook eens te zien te krijgen of er wel goodwill is, tot nog toe is het "neuh, geen zin in"
Dus ja...
Ja serieus. Je verwacht van alles van de moslims maar zelf doe je geen enkele stap ... ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:58 schreef HeatWave het volgende:
"ik geef het op"
Ja, dat had ik inmiddels door, het is wel lastig allemaal :.
Nee:quote:Nou nee hoor, dit zuig je echt uit je grote duim,
Dat is er maar 1 die tegen extremisme waarschuwt.quote:"Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst."(Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347])
Ik ken ook hele aardige moslims. Maar die ideologie vind ik nog steeds debiel en voor veel ellende zorgen. Er zijn wel meer aardige mensen die hele rare ideeën aanhangen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik werk ook met moslims en zit altijd samen met ze aan een tafel en heb leuke gesprekken
Maar dat heb ik niet gezien, dus is het niet zo.quote:Alleen heel jammer dat ik me regelmatig uitspreek tegen kinderverkrachters hier op FOK!.
Helaas.
Heatwave wil dan ook dat iedere individuele moslim in Nederland bij hem aan de deur komt om te verklaren dat hij of zij tegen IS is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat heb ik niet gezien, dus is het niet zo.
Dat is wat jij hier doet heatwave, je ontkent dat er een grote afkeuring is voor isis vanuit de moslim gemeenschap.
Ja maar het was als reactie op Heatwave , dat hij altijd aan een andere tafel zat dan de moslims... en hij vroeg of dat dan aan hem lagquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ken ook hele aardige moslims. Maar die ideologie vind ik nog steeds debiel en voor veel ellende zorgen. Er zijn wel meer aardige mensen die hele rare ideeën aanhangen.
Gaat die het nog druk krijgenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heatwave wil dan ook dat iedere individuele moslim in Nederland bij hem aan de deur komt om te verklaren dat hij of zij tegen IS is.
Denk het wel, want toen ik nog werkte zat ik ook gewoon bij moslims aan tafel. Nu ook nog, maar niet meer op het werkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar het was als reactie op Heatwave , dat hij altijd aan een andere tafel zat dan de moslims... en hij vroeg of dat dan aan hem lag
Ik heb ook een beetje dat gevoel jaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk het wel, want toen ik nog werkte zat ik ook gewoon bij moslims aan tafel. Nu ook nog, maar niet meer op het werk
Het mag ook in een demonstratie van hem, maar dan moet het wel grootst op tv komen, anders is het ook niet waar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heatwave wil dan ook dat iedere individuele moslim in Nederland bij hem aan de deur komt om te verklaren dat hij of zij tegen IS is.
Nou nou nou nou, zulke hoge poten nou ook weer niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ga jij eraan doen dan? Op een forum op hoge poten eisen dat moslims moeten demonstreren tegen IS, straatschoffies, hoofddoeken, Assad, Hamas, boerka's, etc?
Lekker makkelijk.
Dat slaat toch helemaal nergens op. Domme argumenten, als je appels met peren gaat vergelijken. Ten eerste: kinderverkrachters zijn niet iets typisch blanke mannen. Moslimextremisten, de naam geeft het al weg, is toch wel typisch moslim. Ten tweede moet je eens op het nieuws kijken af en toe. Leiden en omgeving. Zat blanke mannen die zich afzetten op eenzelfde manier als Heatwaves domme voorstel voor moslims.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, jij bent een blanke man en blanke mannen vergrijpen zich aan kinderen toch? Als jij je daar niet dagelijks tegen uitspreekt ben jij een kinderverkrachter.
Logische gedachtegang toch? Zou je moeten herkennen.
Hou eens op met dit soort dingen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat dus!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik werk ook met moslims en zit altijd samen met ze aan een tafel en heb leuke gesprekken
Precies !quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat dus!
Ik word zo schijtziek van die mensen die hun beeld van moslims alleen maar uit de media of hun xenofobe omgeving halen en vervolgens gaan lopen roepen dat moslims zich moeten verantwoorden. Als je nou eens normaal met die mensen omgaat in plaats van alleen maar de Telegraaf te lezen kom er vanzelf wel achter dat het doodnormale mensen zijn. Die aan niemand verantwoording schuldig zijn.
Het is ook een onzin voorbeeld, hoe kan je anders reageren op zo'n onzin vooroordeel?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou nou nou nou, zulke hoge poten nou ook weer niet.
[..]
Dat slaat toch helemaal nergens op. Domme argumenten, als je appels met peren gaat vergelijken. Ten eerste: kinderverkrachters zijn niet iets typisch blanke mannen. Moslimextremisten, de naam geeft het al weg, is toch wel typisch moslim. Ten tweede moet je eens op het nieuws kijken af en toe. Leiden en omgeving. Zat blanke mannen die zich afzetten op eenzelfde manier als Heatwaves domme voorstel voor moslims.
Matig.
Waarom? Omdat hij mod is?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hou eens op met dit soort dingen.
Hierin wordt extremisme geïnterpreteerd als verder gaan dan de grenzen die allah gesteld heeft. Zeg maar een soort isis, echter de regels die in de koran en hadith staan (en die zijn extreem genoeg) dienen gewoon gevolgd te worden (mits je dat zelf zou willen).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:00 schreef erodome het volgende:
Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347]
Geef dan niet zo'n kutargument, wat op geen enkel punt een goede vergelijking is. Op zoveel punten verschilt het met het voorstel van heatwave, dat je het absurde van jouw voorbeeld niet kan gebruiken om het absurde van heatwaves voorstel aan te tonen, daar het 0 raakvlakken heeft. Appels met peren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook een onzin voorbeeld, hoe kan je anders reageren op zo'n onzin vooroordeel?
Wereldwijd kotst de moslimgemeenschap isis uit, bijkans alle grote geleerden hebben zich uitgesproken, in zelfs de meer extremere moskeeen hier is een verklaring uitgegaan die isis in zware bewoordingen afkeurt. Onder moslims is het het gesprek van de dag als het over actualiteiten gaat, dit overtreft zelfs het israel-palestina conflict(tot grote frustratie van sommigen).
Als je niet door hebt dat de gemiddelde moslim isis afkeurt dan wil je het gewoon niet zien.
Omdat je anderen geen woorden in de mond moet leggen en niet zo moet trollen alleen om een reactie uit te lokken. Interesseert me verder niks of hij mod is of niet. Probeer eens met argumenten een slecht standpunt te ontkrachten, ipv drogredenen. Daar maak je jezelf alleen maar belachelijk meequote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij mod is?
Er wordt hier een reportage van EenVandaag gepost. Je ziet jonge moslims verklaren dat zij niets met IS te maken willen hebben en walgen van die club. Toch begint meneer door te emmeren over moslims die moeten demonstreren tegen zus en zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |