abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143298209
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_143298297
Gelukkig is er nu rust !
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:58:59 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143298333
http://www.telegraaf.nl/b(...)okt_Australie__.html

quote:
ma 11 aug 2014, 12:31
Australië in shock door jihadkind
SYDNEY - Australië heeft geschokt gereageerd op een maandag gepubliceerde foto van een 7-jarige jongen die lachend poseert met een afgehakt hoofd.

De Australische jongen is met zijn twee broertjes en geradicaliseerde vader in het oorlogsgebied in Syrië, waar de man vecht voor ISIS.

De trotse vader zette de foto van zijn zoontje zelf op Twitter. "Dat is míjn zoon", meldde hij daarbij trots. De foto zou zijn genomen in de noordelijke stad Raqqa,.

De Australische premier Abbott heeft in de Australian Times verafschuwd gereageerd op het nieuws. Hij ziet de foto als bewijs voor "de gruwelijkheden waartoe de ISIS in staat is."

Khaled Sharrouf reisde eind vorig jaar met zijn vrouw en drie zoons naar Syrië om zich daar te mengen in de strijd. Hij zou voor de reis het paspoort van zijn broer hebben gebruikt. Justitie legde hem eerder een reisverbod op om zijn extremistische ideeën. In 2009 veroordeelde een rechtbank hem tot vier jaar gevangenisstraf vanwege 'terroristische misdrijven'.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143298385

Palestinian fishermen return to sea during a 72-hour ceasefire. Israeli negotiators arrived in Cairo on Monday to meet with Egyptian mediators who are holding talks on ending a month-old Gaza war between Israel and Palestinian militants, sources at the airport and foreign ministry said.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:01:40 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143298432
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Verkeerde topic ?
nee HAMAS en ISIS en BOKO HARAM is een pot nat
overigens zijn er nog veel meer van die groepen, met een waanzinnige haat tegen ongelovigen, OQ
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:07:41 #7
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143298645
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee HAMAS en ISIS en BOKO HARAM is een pot nat
overigens zijn er nog veel meer van die groepen, met een waanzinnige haat tegen ongelovigen, OQ
Alsjeblieft ga ergens anders trollen.
Feyenoord!
pi_143299032
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zeker niet aangezien het Zionisme veel meer omvat dan het willen van een eigen staat. Het wil namelijk land veroveren van anderen en alle andere rare gedachtes zoals dat ze het uitverkoren volk zijn etc. Het Zionisme is gewoon de nr 1 reden van het hele Israelisch-Palestijns conflict.
Nr 1 van het Israëlisch-Palestijnse conflict is dat de Palestijnen niet kunnen accepteren dat ze de oorlog allang verloren hebben.

Zionisme is het terugkeren naar Israël, daar een staat stichten en verder niets. Dat is net zo'n geldige reden als een protestantse edelman die de katholieke regent eruit wipt en zijn gebied voortaan zelfstandig bestuurt, of kolonisten die land veroveren op inboorlingen en er vervolgens een republiek op uitroepen. Dat het plotseling erger is omdat het om joden gaat, slaat nergens op.

En als het nou een uniek gegeven was, alla(h), maar het komt gewoon neer op het goeie ouwe 'twee groeperingen willen op één gebied het voor het zeggen hebben en één wint'. Maar in plaats van verlies te accepteren ettert het al decennia lang door. Het maakt voor goeie TV maar is verder best irritant zo langzamerhand...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143299093
Hamas has decided to demand that President Mahmoud Abbas sign the Rome Statute which will allow Palestine to join the International Criminal Court as a full member, even though the militant movement itself could be subject to prosecution, sources told the Middle East Eye.

Hamas’s deputy chairman and chief negotiator in Cairo, Moussa Abu Marzouk has been instructed to sign the document supporting the State of Palestine as a member of the ICC in The Hague, the MEE has learned. The decision comes after a top level meeting between the Palestinian chief negotiator Saeb Erekat and Khaled Meshaal, the leader of Hamas.

The document already contains the signatures of the PLO executive committee, Fatah Central Committee and other PLO organisations such as the Popular Front and the Democratic Front. But Abbas himself is resisting, as a result of the forceful opposition of the United States and the European Union.

A tape in which Erekat criticised Abbas’s refusal to join the ICC was leaked recently. In it, Erekat is alleged to have criticised Abbas for stalling on the question of the ICC. Since then, Erekat has been at the forefront of a campaign to force Abbas’ hand. The PLO held a meeting recently in which all Palestinian factions put their name to joining the ICC.

Until now, Abbas has resisted pressure to sign the Rome Statute of 2002, the treaty that established the ICC, arguing that to do so would be to expose Palestinian militant groups to prosecution in the international court.

The Hamas decision has obliterated this line of defence, informed sources told the MEE. A source said the movement decided it would not allow itself to be used as an obstacle to a prosecution against Israel for war crimes. Secondly, the source said, Hamas is confident it would be able to rebut a prosecution of war crimes in the ICC.

The source told the MEE that Hamas took extensive legal advice, including from senior British legal counsel, about its own vulnerability to a charge of war crimes. The decision to sign the document took place in the last two days. He said that ending Israel’s impunity was now paramount to the Palestinian cause and this decision was further proof of the unity being displayed by all Palestinian organisations in the wake of Israel’s continued bombing of Gaza.

The EU is trying to pre-empt the move by claiming that Palestinian membership of the ICC would threaten a conference of donor nations to rebuild Gaza, due on 1 September.

In the leaked tape, which Erekat later said was taken out of context, the PLO chief negotiator is alleged to have said: "Why did Netanyahu engage in these random negotiations if not to build more settlements? … You, Abu Mazen, have the ability to prevent Netanyahu from traveling anywhere in the world, except from Ben-Gurion airport to New York. He’s a despicable, filthy war criminal. Let him take [the land] from the river to the sea. Did he leave you a [Palestinian] Authority anyway? When you [Abbas] travel from Ramallah to Amman you have to call a lieutenant [at the IDF coordination office] in Beit El and tell him how many cars are traveling with you. They humiliate you.”

http://foa.org.uk/news/hamas-pushes-abbas-to-join-icc
pi_143299206
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Haha, als je kritiek levert op dingen die met Joden te maken hebben word je weer als antisemiet uitgemaakt. Hoe zielig.

Dit zijn gewoon feiten die ik stel. Dat jij nog steeds de enorme invloed van de joodse lobby in de USA wil ontkennen, zelfs na zo'n bericht dat het bevestigd is jammer.
Je wordt voor antisemiet uitgemaakt als je je antisemitisch gedraagt.

Je BNW-'feiten' zijn meningen. Je moet het allemaal zelf weten en als je ervan overtuigd bent prima, maar loop het geen 'feiten' te noemen. En met zo'n mening ben je al gauw een antisemiet, ja.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:55:04 #11
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143300227
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je wordt voor antisemiet uitgemaakt als je je antisemitisch gedraagt.

Je BNW-'feiten' zijn meningen. Je moet het allemaal zelf weten en als je ervan overtuigd bent prima, maar loop het geen 'feiten' te noemen. En met zo'n mening ben je al gauw een antisemiet, ja.
Dus ik ben antisemiet omdat ik geloof dat de joodse lobbygroepen in de USA erg veel macht hebben waardoor heel veel mensen in de politiek (en dus ook de filmwereld) hier rekening mee houden in hun beslissingen?

Als dat antisemiet is zullen denk ik een heleboel mensen antisemiet zijn. Het slaat ook nergens op trouwens. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan joden. Dus tja....

Waar ik wel tegen ben is mensen of landen die oorlogsmisdaden plegen zoals Israel. Of landen die een bepaald volk uitmoorden zoals |srael. Of landen die bepaalde gebieden bezetten zoals Israel.
Feyenoord!
pi_143301322
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus ik ben antisemiet omdat ik geloof dat de joodse lobbygroepen in de USA erg veel macht hebben waardoor heel veel mensen in de politiek (en dus ook de filmwereld) hier rekening mee houden in hun beslissingen?
Nee, je maakt een antisemitische opmerking omdat je de joodse lobby erbij betrekt. Terwijl ze gewoon kunnen bedoelen dat ze de joodse minderheid in Amerika (waar ook een aantal regisseurs en acteurs tussen zitten) niet voor het hoofd willen stoten.

Overigens zijn acteurs soms net mensen en ook niet altijd even slim.
quote:
Als dat antisemiet is zullen denk ik een heleboel mensen antisemiet zijn. Het slaat ook nergens op trouwens. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan joden. Dus tja...
Heb ik vaker gehoord van de grootste jodenhaters. Kees22 heeft bijvoorbeeld ook joodse vrienden. :Y :')

Als iets negatief is en je wordt ermee geconfronteerd, pak het dan aan en loop er niet zo slap omheen te ouwehoeren. Antisemitisme is verkeerd, klaar. Als je eens een antisemitische opmerking maakt en je hebt niks tegen joden, denk dan 'oeps, stom' en doe er dan verder niet zo moeilijk over.
quote:
Waar ik wel tegen ben is mensen of landen die oorlogsmisdaden plegen zoals Israel. Of landen die een bepaald volk uitmoorden zoals |srael.
Zulke oogklepperige onzinstellingen helpen je vorige argument niet bepaald. :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:27:04 #13
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143301423
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als dat antisemiet is zullen denk ik een heleboel mensen antisemiet zijn. Het slaat ook nergens op trouwens. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan joden. Dus tja....

Waar ik wel tegen ben is mensen of landen die oorlogsmisdaden plegen zoals Israel. Of landen die een bepaald volk uitmoorden zoals |srael. Of landen die bepaalde gebieden bezetten zoals Israel.
Ben je net zo actief en fel in discussies over de Westelijke Sahara (Marokko), Noord-Cyprus (Turkije), Tibet (China), de Krim (Rusland), de Molukken (Indonesië), Noord-Ierland (Engeland), om maar een paar bezettingen te noemen?
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_143303865
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:27 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Ben je net zo actief en fel in discussies over de Westelijke Sahara (Marokko), Noord-Cyprus (Turkije), Tibet (China), de Krim (Rusland), de Molukken (Indonesië), Noord-Ierland (Engeland), om maar een paar bezettingen te noemen?
Ook allemaal de schuld van de Joden *O* *G*

En dan heb je nog de conflicten om landsgrenzen in: Somalië, Soedan, India (Nagaland), Beloetsjistan, Waziristan, Zuid-Ossetië, Tsjetsjenië, mis ik iets?

[ Bericht 2% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 11-08-2014 15:42:30 ]
pi_143304637

Nemen deze 'verzetsgroepen' nou toe of is het alleen maar machtsvertoon?
pi_143304754
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En dan heb je nog de conflicten om landsgrenzen in: Somalië, Soedan, India (Nagaland), Beloetsjistan, Waziristan, Zuid-Ossetië, Tsjetsjenië, mis ik iets?

Colombia, Venezuela, Korea's, Eiland kwestie Chinese Zee, Oeigoeren China.
pi_143304864
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is altijd machtsvertoon natuurlijk.
pi_143304917

Geen idee of het recent is ...
pi_143305124
Dat Israël die hele Gazastrook nog niet met de grond gelijk gemaakt heeft, verdient bewondering. Het geduld dat de Israëliërs opbrengen is verbazingwekkend. Egypte heeft organisaties zoals de Moslimbroederschap per wet verboden. De eerste stap naar vrede is dan ook het verbieden van Hamas door de PA.
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_143305269
Ach de meesten hier hebben nooit een voet in Israel gezet. Ze lullen wat mee en hun onderbuik gevoelens neerzetten en wrijven in hun handen.

Ik blijf het nog altijd opvallend vinden de menselijke intresse (positief en negatief) in Israel. Het is bijna Bijbels :D

Om de hoek worden hele volkeren afgeslacht en die gaan maar door. In Afrika eveneens enorme genocides. Maar Israel is en blijft het belangrijkgste. Hele topics vol en het blijft niet bij een topic.

Kortom mijn conclusie : mensen lijden aan een Israel complex / obsessie.

De intresse (tegen het obessive aan) omtrent Israel is op zijn minst uiterst merkwaardig te noemen !
pi_143305447
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:17 schreef Shokirbek85 het volgende:
De intresse (tegen het obessive aan) omtrent Israel is op zijn minst uiterst merkwaardig te noemen !
Het is inderdaad niet evenredig. Het is helaas altijd belangrijker wie iets doet, dan wat er gebeurt.
Duizenden christenen, yezidi's en niet-gelovigen worden afgeslacht in de islamitische wereld en er zijn nauwelijks demonstraties. Israël slaat terug tegen de Hamas-terreur en iedereen gaat de straat weer op....
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:32:36 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143305831
klopt, we houden wel van een isrelletje op zijn tijd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 16:47:53 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143306358
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:13 schreef Sobieski het volgende:
Dat Israël die hele Gazastrook nog niet met de grond gelijk gemaakt heeft, verdient bewondering. Het geduld dat de Israëliërs opbrengen is verbazingwekkend. Egypte heeft organisaties zoals de Moslimbroederschap per wet verboden. De eerste stap naar vrede is dan ook het verbieden van Hamas door de PA.
welk geduld??

iedere keer als Hamas zegt 'vechte?' geeft Israel ze hun zin _O-
ik kan wel wat termen bedenken voor Israel en ik heb er een heleboel gehoord de laatste weken maar geduldig was ik nog tegengekomen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:33:45 #24
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143307777
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, je maakt een antisemitische opmerking omdat je de joodse lobby erbij betrekt. Terwijl ze gewoon kunnen bedoelen dat ze de joodse minderheid in Amerika (waar ook een aantal regisseurs en acteurs tussen zitten) niet voor het hoofd willen stoten.

Overigens zijn acteurs soms net mensen en ook niet altijd even slim.

[..]

Heb ik vaker gehoord van de grootste jodenhaters. Kees22 heeft bijvoorbeeld ook joodse vrienden. :Y :')

Als iets negatief is en je wordt ermee geconfronteerd, pak het dan aan en loop er niet zo slap omheen te ouwehoeren. Antisemitisme is verkeerd, klaar. Als je eens een antisemitische opmerking maakt en je hebt niks tegen joden, denk dan 'oeps, stom' en doe er dan verder niet zo moeilijk over.

[..]

Zulke oogklepperige onzinstellingen helpen je vorige argument niet bepaald. :')
Ik doe er ook niet moeilijk over. Als jij wilt denken dat ik een antisemiet bent moet je dat zelf weten. Maakt mij de pis niet lauw. Of het de waarheid is, is een tweede. Verder vind ik het ook geen antisemitistische opmerking aangezien de invloed van Joden in de USA een feit is.
Feyenoord!
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:37:13 #25
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143307887
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:27 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het in dit topic over het Israel-Palestina conflict. Elke vorm van bezetting ben ik tegen. Draag ook een Free Tibet armbandje. Maar er zit nogal een enorm verschil in de verschillende kwesties. Zo aggresief als Israel de Palestijnen behandeld zie je nl niet in die voorbeelden die jij noemt.
Feyenoord!
pi_143307951
het duurt ondertussen al 66 jaar dit conflict. Wanneer is het einde in zicht?
pi_143310233
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het in dit topic over het Israel-Palestina conflict. Elke vorm van bezetting ben ik tegen. Draag ook een Free Tibet armbandje. Maar er zit nogal een enorm verschil in de verschillende kwesties. Zo aggresief als Israel de Palestijnen behandeld zie je nl niet in die voorbeelden die jij noemt.
Joker
pi_143310271
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:39 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
het duurt ondertussen al 66 jaar dit conflict. Wanneer is het einde in zicht?
Voor de één? Wanneer alle Joden zijn vernietigd.
pi_143311580
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja nog een hoop meer. Teveel om op te noemen.

Klein nuancering hoor als het gaat om Israel - Palestine conflict en bijvoorbeeld het conflict in Chechenya : Israel is het enige land ter wereld dat door andere landen met een volledige vernietiging wordt bedreigd.
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:27:22 #30
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_143311624
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

nooit dus :)
En altijd het laatste woord.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:06:29 #31
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143313345
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Voor de ander? Wanneer alle palestijnen zijn vernietigd.
Feyenoord!
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:07:24 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143313394
quote:
99s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:27 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

nooit dus :)
over 800 miljoen jaar misschien?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143317212
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom leven er nog steeds Palestijnen dan? Met alle vuurkracht die Israël heeft had het de Palestijnen allang van de aardbodem weg kunnen vagen. Als zij hetzelfde principe als ISIS hadden gehanteerd, oftewel alle andersgelovigen moeten dood, dan was dat allang zo geweest. Is niet zo, verre van, dus lijkt me dit onzin.

Andersom is de wens er wel. Alle joden, tenminste die in Israël, moeten dood. En als die in Israël dood zijn is de rest aan de beurt.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:05:38 #34
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143319546
quote:
9s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Waarom leven er nog steeds Palestijnen dan? Met alle vuurkracht die Israël heeft had het de Palestijnen allang van de aardbodem weg kunnen vagen. Als zij hetzelfde principe als ISIS hadden gehanteerd, oftewel alle andersgelovigen moeten dood, dan was dat allang zo geweest. Is niet zo, verre van, dus lijkt me dit onzin.

Andersom is de wens er wel. Alle joden, tenminste die in Israël, moeten dood. En als die in Israël dood zijn is de rest aan de beurt.
En je gelooft serieus dat alle palestijnen of arabieren de wens hebben dat alle joden dood moeten?
Feyenoord!
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:12:12 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143319833
Een gedicht over Maanvis
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 22:40:53 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143321298
zal wel weer een 50 pagina's dik document uitkomen waarin beide kampen gaan shoppen naar soundbites zonder het helemaal te lezen gevolgd door een vn resolutie die niets zegt, nergens op slaat en niets afdwingt

ik zou deze fase gewoon een keer skippen, zonde van het geld

all of this has happened before
pi_143321548
pi_143323137
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Grote onzin, anders waren ze na al die oorlogen wel doorgegaan, hebben ze niet steeds onderhandeld voor vrede, etc
pi_143323185
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:26 schreef Shokirbek85 het volgende:
Israel is het enige land ter wereld dat door andere landen met een volledige vernietiging wordt bedreigd.
Daar heb je nog gelijk in ook
pi_143323411
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En je gelooft serieus dat alle palestijnen of arabieren de wens hebben dat alle joden dood moeten?
Nee, dat is gene kwestie van geloven, maar weten.
En ja er zullen uitzonderingen tussen zitten. Vooral bij de Arabieren.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:54:23 #41
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143325334
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee, dat is gene kwestie van geloven, maar weten.
En ja er zullen uitzonderingen tussen zitten. Vooral bij de Arabieren.
Dan ben je echt zwaaaaaar gebrainwashed. De meeste mensen (palestijnen, joden, of wat voor volk dan ook) wil gewoon in vrede kunnen leven. En er zullen ook zeker een behoorlijk aantal palestijnen zijn die een hekel hebben aan Israel. En terecht trouwens gezien wat Israel de palestijnen heeft aangedaan. Maar als je even een beetje social media volgt zie je dat er ook enorm veel palestijnen zijn die vrede willen.

Israel is wat dat betreft hetzelfde als de USA. Die kweken overal terroristen door geweld. Israel doet dat natuurlijk vooral bij de palestijnen.
Feyenoord!
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 23:57:18 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143325459
dit gaat zeker weer zo'n eindeloos welles/nietes spelletje worden of niet?

in beide kampen zitten begrijpelijkerwijs mensen die elkaars bloed wel kunnen drinken, bij de palestijnen waarschijnlijk wat meer want de gevechten vinden steeds in hun achtertuin plaats

anyways, iemand een goede update?
is het weer ff klaar?
hebben ze al beiden de overwinning geclaimed :D
pi_143325589
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:54 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan ben je echt zwaaaaaar gebrainwashed. De meeste mensen (palestijnen, joden, of wat voor volk dan ook) wil gewoon in vrede kunnen leven. En er zullen ook zeker een behoorlijk aantal palestijnen zijn die een hekel hebben aan Israel. En terecht trouwens gezien wat Israel de palestijnen heeft aangedaan. Maar als je even een beetje social media volgt zie je dat er ook enorm veel palestijnen zijn die vrede willen.

Israel is wat dat betreft hetzelfde als de USA. Die kweken overal terroristen door geweld. Israel doet dat natuurlijk vooral bij de palestijnen.
Dan ben je echt zwaaaaaar gebrainwashed.
pi_143325619
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:57 schreef sp3c het volgende:
dit gaat zeker weer zo'n eindeloos welles/nietes spelletje worden of niet?

in beide kampen zitten begrijpelijkerwijs mensen die elkaars bloed wel kunnen drinken, bij de palestijnen waarschijnlijk wat meer want de gevechten vinden steeds in hun achtertuin plaats

anyways, iemand een goede update?
is het weer ff klaar?
hebben ze al beiden de overwinning geclaimed :D
Niet eindeloos, gewoon 1x
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:04:02 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143325754
tot de volgende keer
pi_143326684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:04 schreef sp3c het volgende:
tot de volgende keer
Of niet. Nu na 186 delen lijkt de vaart er een beetje uit te zijn. kennelijk worden Nederlanders wel Israël/Palestina-conflictmoe?

Of bedoel je de volgende keer wanneer het conflict weer 'nieuw' is? bijvoorbeeld over 3 jaar :) en dan beginnen we de discussie weer opnieuw
pi_143329084
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

De 1e kaart klopt niet, want er was geen Palestina in 1946. Het was Brits land. Er was geen sprake van verschil tussen Joods land en Palestijns land, want sinds de jaren 20 werd de naam Palestina gebruikt als naam voor het Joodse land. De niet Joodse inwoners noemden zich dus gewoon nog Arabieren, Egyptenaren, Syriërs, etc. Sterker nog, een deel van de Arabieren beschouwden het land ook als Zuid-Syrië (zullen wel de Syriërs geweest zijn, dat weet ik niet).

Jezus, wat een onzin!
Maar je gaat voorbij aan de kaarten, die wel degelijk kloppen.

[ [url=[http://imageshack.com/i/ewv5Pt2zj]afbeelding][/url] ]
[ [url=[http://imageshack.com/i/pdlFZj1Aj]afbeelding][/url] ]

De kaarten willen nog steeds niet!

Nu even over je onzin. De naam Palestina voor het gebied dat de joodse staat Israel nu opeist, is al eeuwenlang in gebruik. En de bewoners zijn dus Palestijnen. Moslim, christen, joods of wat dan ook.
Na de Eerste Wereldoorlog werd het gebied door de Volkerenbond als mandaat aan het Verenigd Koninkrijk toebedeeld. Mandaat, geen kolonie of eigendom.
Er was geen sprake van Brits land en al helemaal niet van joods land. Sterker nog: de Britten waren zeer streng tegen joodse immigratie. Toch kwamen de joden in golven van een tsunami Palestina overspoelen en ze pleegden zelfs terrorisme, zoals bomaanslagen op hotels en stations.
Het is begrijpelijk dat de autochtone bevolking, voor 80 % moslim, 10 % christen en 10 % joods, moeite had met die instroom.
Hoe je in die omstandigheden Palestina als joods land kunt aanduiden, is mij een raadsel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:58:17 #48
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143329926
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Laten we het dan even, vanwege je armbandje, over Tibet hebben: schattingen zijn dat er meer dan een miljoen Tibetanen door de Chinese bezetting overleden zijn. Maar Israël is agressiever ...
Er zijn daar beperkingen op religie (zo niet in de Palestijnse gebieden, noch in Israël), beperkingen op de vrijheid van meningsuiting (zo niet in de Palestijnse gebieden, noch in Israël), beperkingen op bijeenkomsten (zo niet in de Palestijnse gebieden, noch in Israël), etc.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_143330450
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:53 schreef Kees22 het volgende:

Na de Eerste Wereldoorlog werd het gebied door de Volkerenbond als mandaat aan het Verenigd Koninkrijk toebedeeld. Mandaat, geen kolonie of eigendom.
Er was geen sprake van Brits land en al helemaal niet van joods land. Sterker nog: de Britten waren zeer streng tegen joodse immigratie. Toch kwamen de joden in golven van een tsunami Palestina overspoelen en ze pleegden zelfs terrorisme, zoals bomaanslagen op hotels en stations.
Het is begrijpelijk dat de autochtone bevolking, voor 80 % moslim, 10 % christen en 10 % joods, moeite had met die instroom.
Hoe je in die omstandigheden Palestina als joods land kunt aanduiden, is mij een raadsel.
Wow geschiedenis even veranderen kees? Doe je het nou expres? Je hebt aleens eerder gezegd:

quote:
Is geen antwoord op mijn argument dat joden vanaf pakweg 1900 te vuur en te zwaard Palestina binnenstroomden. En tsunami van doelgerichte joden uit het westen overspoelde de Palestijnse samenleving van die tijd. En de joden werden tegengewerkt door de Britten, die het mandaat hadden. En probeerden hun zin door te drijven door terroristische aanslagen op stations en hotels.
Je vervalst de geschiedenis Kees. In 1902 bood het Ottomaanse rijk Herzl in ruil voor flink veel geld (om hun financiele lasten van het Ottomaanse rijk te verlichten) Mesopotamie aan. Wilde men uiteindelijk niet.

En toen ging Herzl uitgebreid onderhandelen met de Britten. De Britten boden toen Oeganda aan. Ook dit wilde het zionistische beweging uiteindelijk niet (had niet veel gescheeld)

Vanaf 1904 kwam de 2e immigratie golf goed op gaan. En dit waren jonge Russen. Palestine was nog altijd bezet door de Turken en niet de Britten. Omdat de Turken als eerste begonnen te irriteren aan de toestroom vluchtingen ( ja het waren vooral vluchtingen, zij vluchten namelijk voor het bebloede geweld in Rusland zeker na 1905) hebben de Turken Arabieren wapens gegeven (dit was in 1908) Hierdoor lieten de Turken toe dat de Arabieren (die eerst gedeisd moesten houden onder de Turkse overheersing) nu aan hun zijde moesten scharen. Door ze wapens te geven kregen de nederzettingen het steeds moeielijer. De Turken hadden aantal redenen hiervoor:

1. De Turken konden de (vooral Russische) vluchtingen niet tegenhouden. Ze kwamen illegaal binnen. Door Arabieren wapens te geven lieten zij de Arabieren het vuile werk opknappen. Immers wisten de Turken dat Engeland vroeg of laat Palestine ( Ottomaanse rijk) zouden binnen vallen. En omdat het Ottomaanse rijk al in een gigantische crisis verkeerde wisten ze dat ze deze strijd van de Engelsen niet zouden winnen.

De joden probeerden te onderhandelen met de Arabieren die helaas door de vervelende toestand op dat moment ,niet lukte.

De Turken waren bang van Joden omdat zij dachten dat de Joden spioneerden voor de Britten (wat veel joden ook deden). Tijdens de WO1 werden joden daarom zwaar vervolgd door de Turken. Ze werden gemarteld en gedood. De Turken dachten dat als zij nou de Joden gevangen zouden nemen en zouden martelen hiermee de invasie van de Britten zouden uitstellen.

De Britten die voor hun oorlogsinspanningen de STEUN zochten van het 'mondiale' jodendom waren JUIST bewust van de aanwezigheid van de joden.

Op 2 november 1917 kondigde Engeland de Balfourverklaring af en die verkondigde dat Engelend POSITIEF stond tegenover de VORMING van een JOODSE STAAT in Palestina! Dat land maakte nog altijd steeds deel uit van het Ottomaanse rijk

De Britten vielen uiteindelijk in 1917 Palestina binnen. In 1918 kwam heel Palestine onder Brits gezag.

Pas in '20 toen de joodse bevolking rap groeide begonnen de Britten toch minder plezant jegens joden op te stellen. Mede ook vanwege de Arabische ongeregeldheden. Maar het was eigenlijk al te laat want de Joden waren al zo goed als doorgedrongen in het land.

Je kan eigenlijk geen schuld aanwijzen in 'landje pikken'. Het is een samenloop van omstandigheden die anders uitpakken dan je nu anno 2014 had willen zien.

De uitzonderlijke vreemde rol die de Britten hebben gespeeld heeft er oa mede veroorzaakt dat het zo ver heeft kunnen lopen. Vergeet ook niet de Turken.

Het was een politiek spelletje waar de bewoners (Arabieren) en de vluchtelingen (joden) de dupe van zijn geworden. Zoals dat altijd en overal gaat. Kijk naar Amerika.

Dat Rusland hierin een grote rol heeft gespeeld is een feit. De verschrikkelijke schokgolven van pogroms en de mislukte revolutie destijds heeft voor de toestroom gezorgd.

En pas in de jaren '30 kwamen heel veel Duitse Joden maar dat was niet vanwege Hitler maar vanwege de economische depressie. Maar het kwaad was allang geschied. Want de Arabische en joodse ongeregeldheden namen alleen maar toe

Houdt alsjeblieft op Kees met verkeerde geschiedenis te verkondigen. Het is niet zwart wit maar grijs. Maar je loopt hier gewoon onzin rond te strooien.
pi_143330766
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op weg naar de moskee om vreedzaam te gaan bidden ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_143330895
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Op weg naar de moskee om vreedzaam te gaan bidden ...
Ze moesten de airco daar eens uitdraaien in die moskeeën. Moet je eens kijken hoe die mensen zich moeten inpakken als ze heengaan.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:17:06 #52
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143333160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 07:58 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Laten we het dan even, vanwege je armbandje, over Tibet hebben: schattingen zijn dat er meer dan een miljoen Tibetanen door de Chinese bezetting overleden zijn. Maar Israël is agressiever ...
Er zijn daar beperkingen op religie (zo niet in de Palestijnse gebieden, noch in Israël), beperkingen op de vrijheid van meningsuiting (zo niet in de Palestijnse gebieden, noch in Israël), beperkingen op bijeenkomsten (zo niet in de Palestijnse gebieden, noch in Israël), etc.
Ten eerste weer zwaar offtopic. Omdat er ergens anders in de wereld gebied bezet wordt maakt de bezetting van Israel toch niet opeens goed of wel?

Ten tweede graag een bron voor dat miljoen slachtoffers want ik lees nl hele andere getallen. In de getale van een paar duizend.
Feyenoord!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:38:00 #53
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143333677
Een joodse jongen die de waarheid vertelt:

Hij heeft het er oa over dat Israel een paar dagen geleden een universiteit heeft gebombardeerd.
Feyenoord!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:43:17 #54
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_143333835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:38 schreef Japie77 het volgende:

Hij heeft het er oa over dat Israel een paar dagen geleden een universiteit heeft gebombardeerd.
klopt, daar werden raketten bewaard,
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:58:03 #55
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143334319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:43 schreef homme7 het volgende:

[..]

klopt, daar werden raketten bewaard,
Ook al zou dat waar zijn dan nog bombardeer je dus willens en wetens een plaats waar duizenden kinderen elke dag naar school gaan.
Feyenoord!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:01:51 #56
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143334441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ten eerste weer zwaar offtopic. Omdat er ergens anders in de wereld gebied bezet wordt maakt de bezetting van Israel toch niet opeens goed of wel?

Ten tweede graag een bron voor dat miljoen slachtoffers want ik lees nl hele andere getallen. In de getale van een paar duizend.
Niet zwaar off topic, het gaat erom dat dit conflict onevenredig veel aandacht krijgt, terwijl andere conflicten, die veel meer slachtoffers kennen, onderbelicht blijven.
De getallen heb ik van Wikipedia gehaald.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:02:29 #57
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143334466
SENATOR DAVID NORRIS : ” ISRAEL BOMBS FIRST AND WEEPS LATER” (VIDEO)

I am very sad. I am not anti-Israeli; I am not anti-Semitic. I supported the State of Israel. However, in the 40 years that I have known the State of Israel and sometimes had a home there, I have seen it completely change. It changed from a left wing, socially directed country to an extreme right-wing regime that is behaving in the most criminal fashion, defying the world and unscrupulously using the Holocaust to justify what they are doing. It is time that rag was torn away from them.

Israel is afraid of Palestinian unity. That is what all of this is about. It has nothing to do with the appalling murder of those three Israeli kids. The Israeli police knew that Hamas had nothing to do with it before this war started. Israel created Hamas in order to split Fatah, so it is responsible for Hamas. I had this confirmed at the highest level in the foreign ministry in Jerusalem some years ago. It is astonishing to me that those in the West prate about democracy, yet every time an Islamic government crops up around the Mediterranean, they refuse to deal with it, they subvert it and they destroy it. Where is the democracy in that? We may not like it. They may be antagonistic. My Jewish friends and Israeli friends sometimes say to me, “How would you fare, as a gay man, in any of these?” I know exactly how I would fare, but it does not mean it is correct to deny people the right to choose their own government. What self-respecting or sane people would allow their enemies to choose their government for them? Can anyone imagine it happening in this country? I certainly cannot.

And America has a shameful role to play in this. Israel could not get away with these disgraceful acts of international piracy and brigandage if it was not for the protecting shadow of the United States of America. I condemn President Obama for his utter inaction. I have to say I was taken a bit aback when I saw Ukraine had been added to the statements as it is irrelevant. It is a bit of “whataboutery”. What about Syria? What about the Congo? What about Iraq? What about everything? However, the one thing it does is to show the extraordinary discrepancy here. At the instructions of the Americans we are prepared to boycott, go after the Russian banks and do this, that and the other. What do we do about Israel? We do not even mark a protest note with our vote at the United Nations Human Rights Commission.
Feyenoord!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:03:44 #58
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143334506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ook al zou dat waar zijn dan nog bombardeer je dus willens en wetens een plaats waar duizenden kinderen elke dag naar school gaan.
Nee, je brengt willens en wetens die duizenden kinderen in gevaar door ze als schild te gebruiken.

Als jouw buurman vanuit zijn kinderkamer op jouw kinderkamer schiet, wat zou jij dan doen?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:04:52 #59
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143334553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:01 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Niet zwaar off topic, het gaat erom dat dit conflict onevenredig veel aandacht krijgt, terwijl andere conflicten, die veel meer slachtoffers kennen, onderbelicht blijven.
De getallen heb ik van Wikipedia gehaald.
Aangezien er maar 3 miljoen tibetanen zijn lijkt me het sterk dat de chinezen er een miljoen vermoord hebben, jou niet?
Feyenoord!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:06:01 #60
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143334596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:03 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Nee, je brengt willens en wetens die duizenden kinderen in gevaar door ze als schild te gebruiken.

Als jouw buurman vanuit zijn kinderkamer op jouw kinderkamer schiet, wat zou jij dan doen?
Ik zou mijn buurman geen reden geven om op mij te schieten door al tig jaar zijn huis bezet te houden, hem te vernederen, te martelen, zijn kinderen te vermoorden etc etc.
Feyenoord!
pi_143334728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:06 schreef Japie77 het volgende:

Yada yada yada.... post.
pi_143334809
quote:

[..]

Nee, ze bombarderen een plek waar raketten liggen. Of dat een school is doet er niet toe (hoewel ze wsch wel proberen buiten schooltijd te schieten) :')

Maar dat is al 1000x gezegd in dit topic maar je luistert gewoon niet.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:15:12 #63
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143334914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Aangezien er maar 3 miljoen tibetanen zijn lijkt me het sterk dat de chinezen er een miljoen vermoord hebben, jou niet?
Moet je mij niet vragen, ik ben geen Tibet-expert. Geen idee hoeveel daarvan direct door Chinezen vermoord zijn en hoeveel door honger en ontberingen zijn omgekomen.

Een China dat corruptie bestrijdt me de doodstraf, daar heb ik niet zo'n hoge pet van op.

In Armenië wonen ook ruim 3 miljoen mensen, de Turken hebben er tussen 600,000 en 1 miljoen van vermoord. Ik sta helaas nergens meer van verbaasd ...
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:15:31 #64
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143334927
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, ze bombarderen een plek waar raketten liggen. Of dat een school is doet er niet toe (hoewel ze wsch wel proberen buiten schooltijd te schieten) :')

Maar dat is al 1000x gezegd in dit topic maar je luistert gewoon niet.
Dat werd vermeld in het filmpje van die joodse jongen. Wat vind je daar eigenlijk van?
Feyenoord!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:17:13 #65
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143334992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:15 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Moet je mij niet vragen, ik ben geen Tibet-expert. Geen idee hoeveel daarvan direct door Chinezen vermoord zijn en hoeveel door honger en ontberingen zijn omgekomen.

Een China dat corruptie bestrijdt me de doodstraf, daar heb ik niet zo'n hoge pet van op.

In Armenië wonen ook ruim 3 miljoen mensen, de Turken hebben er tussen 600,000 en 1 miljoen van vermoord. Ik sta helaas nergens meer van verbaasd ...
Je blijft er dus bij dat op wiki staat dat er 1 miljoen tibetaten vermoord zijn door de Chinezen....Geef me dan een link naar waar dat precies staat.
Feyenoord!
pi_143335125
Dr. Rania Masri's Speech at "Crisis in Gaza and West Bank: Context and Action"

pi_143335211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat werd vermeld in het filmpje van die joodse jongen. Wat vind je daar eigenlijk van?
Niet gezien. Zal dat thuis es doen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:34:46 #68
430548 homme7
pi_143335575
quote:

[..]

nou duizenden, die universiteit had israel nog gebouwd voor ze zich terugtrokken en het land aan de gazanen gaven
Die palestijnen moeten geen raketten afvuren op israel
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:00:33 #69
430548 homme7
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:07:46 #70
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143336695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:34 schreef homme7 het volgende:

[..]

nou duizenden, die universiteit had israel nog gebouwd voor ze zich terugtrokken en het land aan de gazanen gaven
Die palestijnen moeten geen raketten afvuren op israel
Je snapt dat ze dat doen omdat Israel hun land bezet en ze uitmoordt?
Feyenoord!
pi_143337250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

On-ge-looflijk _O-
HOEZO EIGENWIJS :D :')

Je kunt net zo goed tegen een betonnen muur aan praten, die geeft nog betere tegenargumenten ook _O-
pi_143337252
Israël/Palestina is inmiddels een schoolvoorbeeld van het klassieke Kip/Ei verhaal.

Zolang daarover gebakkeleid wordt is er geen oplossing mogelijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:28:49 #73
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143337417
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je blijft er dus bij dat op wiki staat dat er 1 miljoen tibetaten vermoord zijn door de Chinezen....Geef me dan een link naar waar dat precies staat.
U vraagt, wij draaien: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Tibet
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:32:36 #74
430548 homme7
pi_143337536
quote:

[..]

nee als ze geen raketten schieten worden ze niet gemoord,
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:33:50 #75
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143337571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:32 schreef homme7 het volgende:

[..]

nee als ze geen raketten schieten worden ze niet gemoord,
Nee als Israel geen palestijnen vermoord en hun grondgebied verlaat schieten ze geen rakketen. Jij vond dus ook dat het nederlandse verzet in WW2 niks mocht doen tegen die arme duitsers?
Feyenoord!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:37:06 #76
430548 homme7
pi_143337698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee als Israel geen palestijnen vermoord en hun grondgebied verlaat schieten ze geen rakketen. Jij vond dus ook dat het nederlandse verzet in WW2 niks mocht doen tegen die arme duitsers?
Gaza was bezet en dat hebben ze juis terug gehad , als palestijenen onze buren waren dan kregen wij die raketten op onze neus hoor
pi_143337778
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hamas = nazi-Duitsland.

Normale Palestijnen/Israëliërs = burgerslachtoffers.

IDF = Geallieerden.

En nu weer terug naar je hok.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_143337978
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

On-ge-looflijk _O-
HOEZO EIGENWIJS :D :')

Je kunt net zo goed tegen een betonnen muur aan praten, die geeft nog betere tegenargumenten ook _O-

We zijn allemaal eigenwijs hier :P
pi_143337987
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:39 schreef waht het volgende:

[..]

Hamas = nazi-Duitsland.

IDF = Geallieerden.

Ahum.

De geallieerden streefden de onvoorwaardelijke vernietiging van Nazi-Duitsland na... en spaarde daarbij de burgers niet. Israël vernietigt Hamas niet omdat zij de burgers wél wil sparen.

Verder toont Japie weer eens hoe eigenwijs hij is... want hoevaak hebben we hier al niet met z'n allen gezegd dat dit conflict vergelijken met WO2 stompzinnig en idioot is?
pi_143338006
quote:

[..]

Hamas = nazi-Duitsland. 'verzet'

IDF = Geallieerden. Onderdrukkers.

pi_143338434
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ahum.

De geallieerden streefden de onvoorwaardelijke vernietiging van Nazi-Duitsland na... en spaarde daarbij de burgers niet. Israël vernietigt Hamas niet omdat zij de burgers wél wil sparen.

Verder toont Japie weer eens hoe eigenwijs hij is... want hoevaak hebben we hier al niet met z'n allen gezegd dat dit conflict vergelijken met WO2 stompzinnig en idioot is?
Moeten ze toch echt beter hun best doen ... Laatste punt eens :Y
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:59:42 #82
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143338542
quote:

[..]

Hamas = nazi-Duitsland.

IDF = Geallieerden.

Laat me niet lachen. Een land wat een volk al meer dan 50 jaar terroriseert, verdrijft van hun land, uitmoord, dorpen vernietigd etc etc vergelijken met een bevrijdingsleger in WW2..... 8)7 _O- _O- :W
Feyenoord!
pi_143339035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jezus, wat een onzin!
Maar je gaat voorbij aan de kaarten, die wel degelijk kloppen.

[ [url=[http://imageshack.com/i/ewv5Pt2zj]afbeelding][/url] ]
[ [url=[http://imageshack.com/i/pdlFZj1Aj]afbeelding][/url] ]

De kaarten willen nog steeds niet!

Nu even over je onzin. De naam Palestina voor het gebied dat de joodse staat Israel nu opeist, is al eeuwenlang in gebruik. En de bewoners zijn dus Palestijnen. Moslim, christen, joods of wat dan ook.
Je verdraait wel enorm veel en doet alsof ik degene ben met onzin. Lekker wellus-nietus.

De naam Palestina is een verbasterde naam dat voor het gebied werd gegeven. Zoek maar op waar het vandaan komt.
Vervolgens is het nooit een land geweest. Hooguit een streek. Later pas een provincie.
De bewoners zijn dus helemaal geen Palestijnen. Moslim, christen, joods of wat dan ook. Ze waren in die streek Ottomaans, Egyptisch, Syrisch, Mongools, Brits, etc. En zelfs Joods (ook dat was ooit een Koninkrijk)

Na de Eerste Wereldoorlog werd het gebied door de Volkerenbond als mandaat aan het Verenigd Koninkrijk toebedeeld. Mandaat, geen kolonie of eigendom, klopt. Maar toch Brits.

Er was sprake van Brits land in die zin dat zij bepaalden wat er mee ging gebeuren. Er was sprake van Joods land in die zin dat er in die gebieden altijd al Joden hebben gewoond en ook een deel van het land mochten krijgen. De Britten waren wel zeer streng tegen joodse immigratie, maar dat nam niet weg dat ze een land voor de Joden wilden. Je zit dus hier echt vals te verdraaien.

Toch kwamen de joden in golven van een tsunami Palestina overspoelen, ondanks dat ze terug werden gestuurd of vermoord. Ik weet niet waar jij terrorisme ineens vandaan haalt.

Het was sowieso begrijpelijk dat de autochtone bevolking, voor 80 % moslim, maar niet de 10 % christen en 10 % joods, moeite had met die instroom. Want de Arabieren wisten hoe meer Joden, des te meer land dat de Britten aan hen zouden geven. Religieuze haat etc kwam naar boven.

Palestina was de naam die gegeven werd in die tijd aan het Joodse land (jaren 20). Dat men het pas later Israël is gaan noemen, maakt de Palestijnse kwestie dus zo.... bizar.

Kaarten blijven vals, maar dat heb ik eerder beargumenteerd.
pi_143339101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:56 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Wow geschiedenis even veranderen kees? Doe je het nou expres? Je hebt aleens eerder gezegd:

[..]

Je vervalst de geschiedenis Kees. In 1902 bood het Ottomaanse rijk Herzl in ruil voor flink veel geld (om hun financiele lasten van het Ottomaanse rijk te verlichten) Mesopotamie aan. Wilde men uiteindelijk niet.

En toen ging Herzl uitgebreid onderhandelen met de Britten. De Britten boden toen Oeganda aan. Ook dit wilde het zionistische beweging uiteindelijk niet (had niet veel gescheeld)

Vanaf 1904 kwam de 2e immigratie golf goed op gaan. En dit waren jonge Russen. Palestine was nog altijd bezet door de Turken en niet de Britten. Omdat de Turken als eerste begonnen te irriteren aan de toestroom vluchtingen ( ja het waren vooral vluchtingen, zij vluchten namelijk voor het bebloede geweld in Rusland zeker na 1905) hebben de Turken Arabieren wapens gegeven (dit was in 1908) Hierdoor lieten de Turken toe dat de Arabieren (die eerst gedeisd moesten houden onder de Turkse overheersing) nu aan hun zijde moesten scharen. Door ze wapens te geven kregen de nederzettingen het steeds moeielijer. De Turken hadden aantal redenen hiervoor:

1. De Turken konden de (vooral Russische) vluchtingen niet tegenhouden. Ze kwamen illegaal binnen. Door Arabieren wapens te geven lieten zij de Arabieren het vuile werk opknappen. Immers wisten de Turken dat Engeland vroeg of laat Palestine ( Ottomaanse rijk) zouden binnen vallen. En omdat het Ottomaanse rijk al in een gigantische crisis verkeerde wisten ze dat ze deze strijd van de Engelsen niet zouden winnen.

De joden probeerden te onderhandelen met de Arabieren die helaas door de vervelende toestand op dat moment ,niet lukte.

De Turken waren bang van Joden omdat zij dachten dat de Joden spioneerden voor de Britten (wat veel joden ook deden). Tijdens de WO1 werden joden daarom zwaar vervolgd door de Turken. Ze werden gemarteld en gedood. De Turken dachten dat als zij nou de Joden gevangen zouden nemen en zouden martelen hiermee de invasie van de Britten zouden uitstellen.

De Britten die voor hun oorlogsinspanningen de STEUN zochten van het 'mondiale' jodendom waren JUIST bewust van de aanwezigheid van de joden.

Op 2 november 1917 kondigde Engeland de Balfourverklaring af en die verkondigde dat Engelend POSITIEF stond tegenover de VORMING van een JOODSE STAAT in Palestina! Dat land maakte nog altijd steeds deel uit van het Ottomaanse rijk

De Britten vielen uiteindelijk in 1917 Palestina binnen. In 1918 kwam heel Palestine onder Brits gezag.

Pas in '20 toen de joodse bevolking rap groeide begonnen de Britten toch minder plezant jegens joden op te stellen. Mede ook vanwege de Arabische ongeregeldheden. Maar het was eigenlijk al te laat want de Joden waren al zo goed als doorgedrongen in het land.

Je kan eigenlijk geen schuld aanwijzen in 'landje pikken'. Het is een samenloop van omstandigheden die anders uitpakken dan je nu anno 2014 had willen zien.

De uitzonderlijke vreemde rol die de Britten hebben gespeeld heeft er oa mede veroorzaakt dat het zo ver heeft kunnen lopen. Vergeet ook niet de Turken.

Het was een politiek spelletje waar de bewoners (Arabieren) en de vluchtelingen (joden) de dupe van zijn geworden. Zoals dat altijd en overal gaat. Kijk naar Amerika.

Dat Rusland hierin een grote rol heeft gespeeld is een feit. De verschrikkelijke schokgolven van pogroms en de mislukte revolutie destijds heeft voor de toestroom gezorgd.

En pas in de jaren '30 kwamen heel veel Duitse Joden maar dat was niet vanwege Hitler maar vanwege de economische depressie. Maar het kwaad was allang geschied. Want de Arabische en joodse ongeregeldheden namen alleen maar toe

Houdt alsjeblieft op Kees met verkeerde geschiedenis te verkondigen. Het is niet zwart wit maar grijs. Maar je loopt hier gewoon onzin rond te strooien.
Thanks, dat heb je beter verwoord. Maarja, ik neem dan ook minder moeite :)
pi_143339209
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:56 schreef Shokirbek85 het volgende:

Logisch, want de Arabieren lieten zich niet zomaar wegjagen door de Joden die ze al eeuwen haatten. Samenleven was 1 ding, maar ze land geven, was een brug te ver. Een beetje Den Haag nu en in de nabije toekomst, als NL angstig blijft.
pi_143339265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:38 schreef Japie77 het volgende:

Google ook eens: Mosab Hassan Yousef (zoon van een oprichter van Hamas: Hassan Yousef)
pi_143339280
quote:

[..]

Fantast
pi_143339330
quote:

[..]

Hamas = nazi-Duitsland.

IDF = Geallieerden.

+ Figuren als Japie = Autoriteiten die vonden dat je je niet negatief mocht uiten over een staatshoofd van ons buurland.
pi_143339357
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ga ajb zelf naar Gaza, kijken hoe snel je van mening zal veranderen.
pi_143339408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ga ajb zelf naar Gaza, kijken hoe snel je van mening zal veranderen.
Ga jij dan mee? :D
pi_143339410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Een land wat een volk al meer dan 50 jaar terroriseert, verdrijft van hun land, uitmoord, dorpen vernietigd etc etc vergelijken met een bevrijdingsleger in WW2..... 8)7 _O- _O- :W
Helemaal blind voor de terreur van Hamas 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Gewoon echt blind voor het Israëlisch leger dat de Palestijnse bevolking wil bevrijden van de terroristen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_143339476
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ga jij dan mee? :D
Mee naar het land van de terroristen? Nee dank je. Ik ga dan nog liever naar Afrikaanse brandhaarden op de wereld. Bovendien zal mijn mening over Gaza niet veranderen. Ik ben namelijk niet naïef.
pi_143339497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Mee naar het land van de terroristen? Nee dank je. Ik ga dan nog liever naar Afrikaanse brandhaarden op de wereld. Bovendien zal mijn mening over Gaza niet veranderen. Ik ben namelijk niet naïef.
Ghahaah uhuh :P
pi_143339555
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kip/Ei....I rest my case. :7
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:05 #95
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143339709
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Helemaal blind voor de terreur van Hamas 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Gewoon echt blind voor het Israëlisch leger dat de Palestijnse bevolking wil bevrijden van de terroristen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
OOOOOOOOOOWWWWWW het israelische leger wil de palestijnse bevolking juist helpen! Wat stom van me dat ik dat niet eerder heb gezien. Dus al die kogels, raketten, tanks en soldaten zijn bedoeld om de palestijnen te helpen! Nu snap ik het......
Feyenoord!
pi_143339767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

OOOOOOOOOOWWWWWW het israelische leger wil de palestijnse bevolking juist helpen! Wat stom van me dat ik dat niet eerder heb gezien. Dus al die kogels, raketten, tanks en soldaten zijn bedoeld om de palestijnen te helpen! Nu snap ik het......
Had je dat nog niet door dan ? De afsluiting van Gaza is ook om de bevolking te helpen!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:35:55 #97
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143339854
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Had je dat nog niet door dan ? De afsluiting van Gaza is ook om de bevolking te helpen!
Tuurlijk! Stom van me.
Feyenoord!
pi_143339878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tuurlijk! Stom van me.
Geheh ook wij kunnen leren :P
pi_143340114
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ben je ooot in Israel geweest??
pi_143340330
Dit niveau :N

Ik meld me wel weer als er iets gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')