Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 04-08-2014 04:35:32 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je post hier iets in het Engels, ok dat kan ik nog wel lezen, maar heb je er verder ook een mening over?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Nog een keer:
Ferme woorden! Dat zal ze leren die stouterds !
UNRWA
@UNRWA
#Rafah - #Gaza: We vigorously condemn today’s Israeli strike and find it incomprehensible that such violence has happened again.
Er komt geen vrede als Hamas stopt met verzet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:32 schreef theunderdog het volgende:
Het is duidelijk mensen, vanachter een computerscherm hebben bepaalde mensen besloten dat het verzet moet stoppen. Palestine moet stoppen te vechten tegen de bezetter. Alleen zo kan er vrede komen.
Het is niet dat de bezetter de eerste stap tot verandering moet zetten, nee degene die bezet word moet stoppen met het geweld. In dit geval is het dan ook nog eens dat de bezetter veel meer burgerslachtoffers heeft gemaakt, maar dat is irrelevant.
Je begrijpt het nog net ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je post hier iets in het Engels, ok dat kan ik nog wel lezen, maar heb je er verder ook een mening over?
Ik hoop toch dat je het sarcasme/cynisme van mijn post ziet he?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Er komt geen vrede als Hamas stopt met verzet.
Welk land word bezet door de Arabieren dan ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef Sobieski het volgende:
Arabieren zijn zo'n beetje de bezetters van het hele Midden-Oosten en dan nog beginnen dat Israël de bezetter is. Grapjas.
Het midden-oosten is niet een staat, knulletjequote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef Sobieski het volgende:
Arabieren zijn zo'n beetje de bezetters van het hele Midden-Oosten en dan nog beginnen dat Israël de bezetter is. Grapjas.
Ze hebben de Koerden goed aangepakt inderdaad. XDquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef Sobieski het volgende:
Ik hoop toch ook dat jij het sarcasme/cynisme van mijn post ziet!quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat je het sarcasme/cynisme van mijn post ziet he?
Anders is het autisme wel van een zeer hoog niveau bij je.
Joh?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Het midden-oosten is niet een staat, knulletje
Je snapt het niet. Het verzet moet niet stoppen omdat Israël gelijk heeft, of in zijn recht staat. Maar omdat als het verzet niet stopt, dat heilige Palestina van jullie steeds meer schade oploopt en er duizenden Palestijnen zullen dood gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:32 schreef theunderdog het volgende:
Het is duidelijk mensen, vanachter een computerscherm hebben bepaalde mensen besloten dat het verzet moet stoppen. Palestine moet stoppen te vechten tegen de bezetter. Alleen zo kan er vrede komen.
Er is een groot verschil tussen ''wat zou moeten'' en ''wat het beste is'', uiteindelijk zal ook Hamas inzien dat ze Israël gewoon maar beter met rust kunnen laten, ook al gaan ze hun boekje te buiten. Ik had alleen gehoopt dat ze dat iets sneller zouden inzien, dat zou veel mensenlevens besparen.quote:Het is niet dat de bezetter de eerste stap tot verandering moet zetten, nee degene die bezet word moet stoppen met het geweld. In dit geval is het dan ook nog eens dat de bezetter veel meer burgerslachtoffers heeft gemaakt, maar dat is irrelevant.
Uhu...quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik hoop toch ook dat jij het sarcasme/cynisme van mijn post ziet!
Je geeft je niet over aan de bezetter !quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Het verzet moet niet stoppen omdat Israël gelijk heeft, of in zijn recht staat. Maar omdat als het verzet niet stopt, dat heilige Palestina van jullie steeds meer schade oploopt en er duizenden Palestijnen zullen dood gaan.
[..]
Er is een groot verschil tussen ''wat zou moeten'' en ''wat het beste is'', uiteindelijk zal ook Hamas inzien dat ze Israël gewoon maar beter met rust kunnen laten, ook al gaan ze hun boekje te buiten. Ik had alleen gehoopt dat ze dat iets sneller zouden inzien, dat zou veel mensenlevens besparen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Het verzet moet niet stoppen omdat Israël gelijk heeft, of in zijn recht staat. Maar omdat als het verzet niet stopt, dat heilige Palestina van jullie steeds meer schade oploopt en er duizenden Palestijnen zullen dood gaan.
[..]
Er is een groot verschil tussen ''wat zou moeten'' en ''wat het beste is'', uiteindelijk zal ook Hamas inzien dat ze Israël gewoon maar beter met rust kunnen laten, ook al gaan ze hun boekje te buiten. Ik had alleen gehoopt dat ze dat iets sneller zouden inzien, dat zou veel mensenlevens besparen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welk land word bezet door de Arabieren dan ?
Half Europa had dat gedaan tijdens WO II en dat is maar goed ook anders hadden wij hier wellicht niet gezeten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je geeft je niet over aan de bezetter !
Heb je daar enige onderbouwing voor? Of ontkracht je weer eens iets zonder argumentatie.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..], je leest ook niet he?
Als Hamas israel met rust laat, zal dit niet andersom gebeuren.
Waarom gebruik je zoveel woorden in iets dat je heel makkelijk kan samenvatten?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Laffe hond. En maar gelijk een situatie in 1943 gebruiken om die 70 jaar later goed te praten.quote:
Lees de OP even, probeer niet persoonlijk te worden en gewoon inhoudelijk te reageren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laffe hond. En maar gelijk een situatie in 1943 gebruiken om die 70 jaar later goed te praten.
Bronnen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:37 schreef Sobieski het volgende:
Ze hebben zo'n beetje alle landen ingepikt in het Midden-Oosten
Argumentatie voor wat precies? Je doelt op het feit dat in de 'rustige' periode, de Palestijnse gebieden voortdurend gekoloniseerd werden? en dat de palestijnen onderdrukt werden? en dat er een economische crisis heerst mede mogelijk gemaakt door Israel? Of het apartheidsregime in WB? Of alle mensenrechten die geschonden worden? Of of ofofquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heb je daar enige onderbouwing voor? Of ontkracht je weer eens iets zonder argumentatie.
Dat doe ik. Het tweede deel ontwijk je liever.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lees de OP even, probeer niet persoonlijk te worden en gewoon inhoudelijk te reageren.
Ze hoeven niet te doen wat Israël van ze vraagt, maar wel accepteren dat Israël doet wat het doet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:36 schreef theunderdog het volgende:
Je zegt in principe gewoon: de Palestijnen moeten braaf doen wat meester Israel van hen vraagt.
Godver, onder wat voor steen leef jij? Moet ik je een afbeelding geven over de spreiding van Arabieren en de islam door middel van het zwaard?quote:
Dan ben je dus niks waard.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te doen wat Israël van ze vraagt, maar wel accepteren dat Israël doet wat het doet.
ACCEPTEREN ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te doen wat Israël van ze vraagt, maar wel accepteren dat Israël doet wat het doet.
Wat moet ik daarop zeggen dan? Het is een principekwestie dat iets is van alle tijden, het verjaard niet ofzo. Als je bezetter veel sterker is, is het dom om te blijven terug vechten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doe ik. Het tweede deel ontwijk je liever.
Goed gelezenquote:
Als je straks van de aardbodem bent geveegd ook nietquote:
Bah homo,s.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:40 schreef Sobieski het volgende:
Ze zouden Israël moeten adoreren. Ze hebben zelfs een gay pride
Ging je tenminste wel met opgeheven hoofd !quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je straks van de aardbodem bent geveegd ook niet
? Wat is er mis met homo's?quote:
Je weet eigenlijk dus niet wat je zegt? Acceptatie zal dat ook als gevolg hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je straks van de aardbodem bent geveegd ook niet
Dit vind ik echt een uitspraak van een internetheldin. Heel stoer hoor, maar in de praktijk is het vaak verstandiger toch eieren voor je geld te kiezen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ging je tenminste wel met opgeheven hoofd !
Ik post hier alleen tegen zevental anti-Israël users, ik kan het echt niet bij houden dus sorry als ik wel eens een post mis. Op welke wilde je precies een reactie?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je weet eigenlijk dus niet wat je zegt? Acceptatie zal dat ook als gevolg hebben.
Ga je trouwens ook nog in op wat ik net zei?
De Arabische cultuur is niet zo laf als de Nederlande cultuur. Dus ik snap dat jij daar raar van opkijkt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een uitspraak van een internetheldin. Heel stoer hoor, maar in de praktijk is het vaak verstandiger toch eieren voor je geld te kiezen.
Jij gebruikt een veroveringstocht in de 7e tot 14e eeuw als "argument" om in de moderne maatschappij, anno 2014 de verovering van de zionisten goed te praten?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:39 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Godver, onder wat voor steen leef jij? Moet ik je een afbeelding geven over de spreiding van Arabieren en de islam door middel van het zwaard?
De aanval op de Nederlandse cultuur slaat nergens op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De Arabische cultuur is niet zo laf als de Nederlande cultuur. Dus ik snap dat jij daar raar van opkijkt.
Die sterven liever met eer dan als poep.
Would you rather live on your knees, or die on your feet?
Want?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De aanval op de Nederlandse cultuur slaat nergens op.
Omdat de Nederlandse cultuur je goed onderwijs geeft, welvaart, medische zorg enz enz.quote:
Misschien is dat wel de reden dat de Arabische landen vaak minder welvarend zijn, minder ontwikkeld, minder geciviliseerd, vrouwen worden er slechter behandelt, er is meer sprake van corruptie, er is meer sprake van geweld. Maar goed, hey, ze zijn tenminste niet 'laf'quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De Arabische cultuur is niet zo laf als de Nederlande cultuur. Dus ik snap dat jij daar raar van opkijkt.
Die sterven liever met eer dan als poep.
Would you rather live on your knees, or die on your feet?
Mijn vervolgreactie op dat als hamas israel met rust laat, dat het niet andersom gaat gebeuren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik post hier alleen tegen zevental anti-Israël users, ik kan het echt niet bij houden dus sorry als ik wel eens een post mis. Op welke wilde je precies een reactie?
Ja maar er is wel een verschil tussen de Arabische en Nederlandse wat betreft eergevoelquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse cultuur je goed onderwijs geeft, welvaart, medische zorg enz enz.
Beetje dankbaarheid mag best.
Hoe kun je laf zijn in onderwijs, welvaart en dergelijke?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse cultuur je goed onderwijs geeft, welvaart, medische zorg enz enz.
Beetje dankbaarheid mag best.
De joden leefden anders al gewoon in Palestina voordat de staat Israël werd uitgeroepen. Er waren hordes aan pogroms tegen de joden vanaf de Arabische kant. Het is niet meer dan logisch dat de staat Israël is uitgeroepen. Sterker nog, het had een veel groter deel moeten zijn dan het huidige Israël. Belfourt-verklaring.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef El_Matador het volgende:
m in de moderne maatschappij, anno 2014 de verovering van de zionisten goed te praten?
Er zijn ook genoeg Nederlanders met veel eer en moed.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar er is wel een verschil tussen de Arabische en Nederlandse wat betreft eergevoel
Wat is het leven uberhaupt waard als je je familie kwijt bent, als je je huis kwijt bent, als je geen werk hebt, als je niks hebt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de reden dat de Arabische landen vaak minder welvarend zijn, minder ontwikkeld, minder geciviliseerd, vrouwen worden er slechter behandelt, er is meer sprake van corruptie, er is meer sprake van geweld. Maar goed, hey, ze zijn tenminste niet 'laf'
Kwaad is jezelf opofferen voor een ander. Dat is waar alle ellende vandaan komt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn ook genoeg Nederlanders met veel eer en moed.
Ik kan daar niet op in gaan want ik ben niet van mening dat het andersom niet gaat gebeuren. Jij kennelijk wel, wat je goedrecht is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mijn vervolgreactie op dat als hamas israel met rust laat, dat het niet andersom gaat gebeuren.
Ja en die voeren dat op een andere manier uit:Pquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg Nederlanders met veel eer en moed.
ja, daar had ik als voorbeeld 'de rustige periode' op gereageerd..quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik kan daar niet op in gaan want ik ben niet van mening dat het andersom niet gaat gebeuren. Jij kennelijk wel, wat je goedrecht is.
Deze vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden, het is vrij offtopic en filosofisch van aard. Je krijgt net zo veel verschillende antwoorden als dat er users zijn wellicht.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat is het leven uberhaupt waard als je je familie kwijt bent, als je je huis kwijt bent, als je geen werk hebt, als je niks hebt?
Daarom zouden ze net als Mosab Hassan Yousef Israël moeten steunen en wat van hun leven maken. Deze man heeft namelijk een prima leven weten te realiseren door Hamas te verlaten en te ontmaskeren. Hulde!quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat is het leven uberhaupt waard als je je familie kwijt bent, als je je huis kwijt bent, als je geen werk hebt, als je niks hebt?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef Sobieski het volgende:
[..]
De joden leefden anders al gewoon in Palestina voordat de staat Israël werd uitgeroepen. Er waren hordes aan pogroms tegen de joden vanaf de Arabische kant. Het is niet meer dan logisch dat de staat Israël is uitgeroepen. Sterker nog, het had een veel groter deel moeten zijn dan het huidige Israël. Belfourt-verklaring.
Nee.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en die voeren dat op een andere manier uit:P
Ik geloof niet dat Hamas de Gazastrook ooit definitief heeft verlatenquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja, daar had ik als voorbeeld 'de rustige periode' op gereageerd..
Het is niet een kwestie van dat het niet andersom gaat gebeuren, het is altijd al zo gegaan, dus dan zou het juist de plotselinge verandering zijn wat jij beweert
Mwa, niet offtopic hoor. Aardig wat die daar zo leven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Deze vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden, het is vrij offtopic en filosofisch van aard. Je krijgt net zo veel verschillende antwoorden als dat er users zijn wellicht.
Misschien, vele zijn ook gebrainwashed en denken in het paradijs terecht te komen als ze sterven in een strijd voor hun geloof en natie. Maar ja, dat vind ik op z'n zachts gezegd zeer onverstandig.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mwa, niet offtopic hoor. Velen die daar zo leven.
Dat bevestigt toch alleen maar wat ik aangaf. Vind je het gek dat er in de jaren dertig meer joden vanuit Europa naar Palestina gingen? En dat ze na de oorlog het te pijnlijk vonden om in Europa te blijven en naar Israël emigreerden. Man, man, man.quote:
Voor 2006 was het een scoutingbrigadequote:Op maandag 4 augustus 2014 04:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Hamas de Gazastrook ooit definitief heeft verlaten
Dat vind jij ja, goed gezegdquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien, vele zijn ook gebrainwashed en denken in het paradijs terecht te komen als ze sterven in een strijd voor hun geloof en natie. Maar ja, dat vind ik op z'n zachts gezegd zeer onverstandig.
okquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:52 schreef theunderdog het volgende:
"zeer onverstandig"...
Alsof het politiek Den Haag is.
Hoe zou jij het vinden als Nederland gekoloniseerd zou worden door moslims, alle Nederlanders van nu alleen nog in Zeeland mochten wonen en dat de moslims daar dan ook nog nederzettingen gaan bouwen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:52 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch alleen maar wat ik aangaf. Vind je het gek dat er in de jaren dertig meer joden vanuit Europa naar Palestina gingen? En dat ze na de oorlog het te pijnlijk vonden om in Europa te blijven en naar Israël emigreerden. Man, man, man.
Een strijd die niets zal opleveren en Hamas uiteindelijk zal verliezen. Nou ja, wel strijdend en niet laf ten onder gegaan. Het paradijs zal binnenkort wel overbevolkt zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat vind jij ja, goed gezegd
Verbetert alleen maar de strijdlust.
Nou nou nou nou... zoveel zijn er gelukkig niet doodgaanquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een strijd die niets zal opleveren en Hamas uiteindelijk zal verliezen. Nou ja, wel strijdend en niet laf ten onder gegaan. Het paradijs zal binnenkort wel overbevolkt zijn.
Niet leuk, maar als een reactie op de nederzettingen het gevolg heeft dat Zeeland platgelegd zou ik het niet kunnen maken naar de overige onschuldige Nederlanders in Zeeland om steeds maar weer de reageren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Nederland gekoloniseerd zou worden door moslims, alle Nederlanders van nu alleen nog in Zeeland mochten wonen en dat de moslims daar dan ook nog nederzettingen gaan bouwen?
Ja als je je daar op geen enkel punt kan inleven begrijp je het idd nietquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een strijd die niets zal opleveren en Hamas uiteindelijk zal verliezen. Nou ja, wel strijdend en niet laf ten onder gegaan. Het paradijs zal binnenkort wel overbevolkt zijn.
Dus wat is jouw oplossing dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nou nou nou nou... zoveel zijn er gelukkig niet doodgaan
Maar, hoe vaak moet ik het nog zeggen, dat als ze niet strijden het ook niks oplevert en het alleen maar erger wordt?
Het heeft niets met inleven te maken. Met inleven begrijp je het probleem beter, begrijp je waarom mensen op een bepaalde manier handelen en op een bepaalde manier reageren. Maar dat betekent niet dat je die manier van handelen ook goed vindt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als je je daar op geen enkel punt kan inleven begrijp je het idd niet
1 - Nederzettingen per direct ontmantelen; dat wil zeggen; de Israelische overheid dient voor alle zionistische kolonisten een huis te bouwen IN Israel, niet in andermans landquote:
Joden leefden er al voordat Arabieren naar Palestina kwamen dus je bent totaal selectief. Joden en Arabieren leefden naast elkaar, de Arabieren emigreerden nog meer naar het Midden-Oosten dan joden. Het is treurig dat ze niet naast elkaar konden leven, maar helaas hebben ze de joden gedwongen om hun eigen staat te stichten. Als beide groeperingen wetenschap gaan begrijpen en atheïst worden, kunnen ze eindelijk de grenzen opheffen en in harmonie met elkaar leven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Nederland gekoloniseerd zou worden door moslims, alle Nederlanders van nu alleen nog in Zeeland mochten wonen en dat de moslims daar dan ook nog nederzettingen gaan bouwen?
Misschien is dat plan succesvoller als je de volgorde omdraait.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - Nederzettingen per direct ontmantelen; dat wil zeggen; de Israelische overheid dient voor alle zionistische kolonisten een huis te bouwen IN Israel, niet in andermans land
2 - Stoppen met bombardementen op burgers
3 - Hamas dient ontmanteld te worden als terreurorganisatie en de Palestijnse gebieden een eerlijk parlement te krijgen met een pluriforme partijverdeling
Ik heb nergens gezegd dat je het gedrag goedkeurt... Maar je begrijpt dan wel waar het gedrag vandaan komtquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het heeft niets met inleven te maken. Met inleven begrijp je het probleem beter, begrijp je waarom mensen op een bepaalde manier handelen en op een bepaalde manier reageren. Maar dat betekent niet dat je die manier van handelen ook goed vindt.
Als een meisje verkracht wordt kan ik me zeer goed inleven in het feit dat haar vader woest is en ik kan me goed inleven in zijn verdriet en kan goed begrijpen als hij de dader vermoord. Toch vind ik dat geen goede manier van handelen.
Dat konden ze wel, duizenden jaren lang.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:00 schreef Sobieski het volgende:
Het is treurig dat ze niet naast elkaar konden leven.
Ja dat begrijp ik, maar dat is ook niet de issue het topic.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat je het gedrag goedkeurt... Maar je begrijpt dan wel waar het gedrag vandaan komt
Zo iets:quote:
Er is geen volgorde. Het zijn 3 punten, niet een volgorde.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien is dat plan succesvoller als je de volgorde omdraait.
Dat is wat Hamas elke dag doet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
2 - Stoppen met bombardementen op burgers
De Palestijnen hebben zelf Hamas de grootste partij gemaakt. Ze zijn zelf schuldig aan het huidige conflict. Als is dat moeilijk te zeggen omdat ze geïndoctrineerd zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
Hamas dient ontmanteld te worden als terreurorganisatie en de Palestijnse gebieden een eerlijk parlement te krijgen met een pluriforme partijverdeling
Gloednieuwe huizen afbreken, ben je gek? Laat daar Palestijnen wonen, desnoods verscheep je een groot deel van Gaza naar de Westbank.quote:
De enige die geindoctrineerd is ben jij.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Dat is wat Hamas elke dag doet.
[..]
De Palestijnen hebben zelf Hamas de grootste partij gemaakt. Ze zijn zelf schuldig aan het huidige conflict. Als is dat moeilijk te zeggen omdat ze geïndoctrineerd zijn.
je hebt gelijk, ik bedoelde meer dat hun functie als nederzetting afgebroken wordtquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gloednieuwe huizen afbreken, ben je gek? Laat daar Palestijnen wonen, desnoods verscheep je een groot deel van Gaza naar de Westbank.
Het boeddhisme is anders een niet-theïstische religie die mij wel kan bekoren.quote:
Dat deden ze inderdaad prima. Ongelooflijk dom van de Amerikanen om het zogenaamde rooie gevaar toentertijd te stoppen bij Afghanistan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:
Hoe succesvol waren de communisten daarin?
Dit vind ik altijd flauw. Israel duwt de Palestijnen richting Hamas door altijd mensenrechten te blijven schenden en nieuwe nederzettingen te bouwen. Als je een hond vals maakt door hem de hele dag door te slaan moet je niet raar opkijken als hij een keer terugbijt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef Sobieski het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben zelf Hamas de grootste partij gemaakt. Ze zijn zelf schuldig aan het huidige conflict. Als is dat moeilijk te zeggen omdat ze geïndoctrineerd zijn.
Gaat niet gebeuren. De Palestijnen kunnen beter de Gazastrook verlaten en aan Israël geven en gaan wonen in de Westelijke Jordaanoever.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zo iets:
- Israel stopt met nederzettingen te bouwen en breekt de huidige af, en stuurt de radicale zionisten die in WB leven weg
- Israel stopt met bezetten en onderdrukken
je weet dat WB = westbank = westelijke jordaanoever??quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De Palestijnen kunnen beter de Gazastrook verlaten en aan Israël geven en gaan wonen in de Westelijke Jordaanoever.
Ik bedoel dus. De Westbank (Westelijke Jordaanoever) zou dus een onafhankelijke Palestijnse Staat moeten worden. De Gazastrook moet bij Israël gevoegd worden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je weet dat WB = westbank = westelijke jordaanoever??
en dat je reactie niet logisch is?
De Palestijnse Arabieren moeten dan ook gewoon naar Transjordanië - het huidige Jordanië - want dat was immers hun deel van het toenmalige Britse Palestina. Maar zelfs met de meerderheid namen ze niet genoeg. Ze zijn slachtoffer van hun eigen imperialisme. en compromisloos gedag. De joden hebben daarvan geleerd door niet meer toe te geven. Hetgeen logisch is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:06 schreef Shreyas het volgende:
Gaat niet gebeuren. De Palestijnen kunnen beter de Gazastrook verlaten en aan Israël geven en gaan wonen in de Westelijke Jordaanoever.
quote:
Okquote:
Nee, vang de Arabische Palestijnen op in Jordanië en je bent van het gedonder af. Daar horen ze ook. Het land werd verdeeld tussen joden en arabieren, maar laatstgenoemden wilden alles.quote:
Gahahah waarom nietquote:
De brutaliteit ook echt. De joden wilden alles, dat is nota bene de kern van dat vreselijke zionisme.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:11 schreef Sobieski het volgende:
Het land werd verdeeld tussen joden en arabieren, maar laatstgenoemden wilden alles.
Tenminste één iemand die er om kan lachen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahah waarom nietHoeven ze ook niet meer zo bang te zijn voor al die evil moslims die hun elk moment van de kaart willen vegen
Nee, hoor. Andersom juist. Als liberaal sta ik achter Israël. Het land van homorechten, secularisme, democratie en technologie. Niet die stumperds die geloven dat een gozer op een paard naar de hemel kon. Haha, wat triest.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, laat maar weer. Een "liberaal" die de massaslachtingen van de communisten goedpraat.
Welterusten jongen. Je hebt nog een hoop te studeren. Een hele hoop.
Ik moest ook even grinniken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tenminste één iemand die er om kan lachen.
Gahahah ja jij zegt dat het verzet niet verstandig is. Ik zeg dan dat het niet zo verstandig is om tussen je aartsvijanden te gaan zitten ... Of het nou het recht is of niet. Verstandig is het niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tenminste één iemand die er om kan lachen.
Ok, twee danquote:
Daarom is het ook zo onverstandig dat moslims met hun conservatieve, achterhaalde sprookje naar het vrije Westen zijn gegaan. En vervolgens bekommeren dat wij hier varkensvlees eten, alcohol nuttigen en vrouwen als vrouwen behandelen en niet als vee.quote:
Je hebt weer niet goed gelezen dus. Verzet is niet verstandig als je bij voorbaat weet dat je kansloos gaat verliezen. Dat is dus niet zo in het geval van Israël.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahah ja jij zegt dat het verzet niet verstandig is.
Zolang je je aartsvijanden de baas bent is dat allesbehalve onverstandig hoorquote:Ik zeg dan dat het niet zo verstandig is om tussen je aartsvijanden te gaan zitten ... Of het nou het recht is of niet. Verstandig is het niet.
En zoveel moeite doen om je aartsvijanden onder toom te houden? Hoezo niet gewoon weg gaan ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je hebt weer niet goed gelezen dus. Verzet is niet verstandig als je bij voorbaat weet dat je kansloos gaat verliezen. Dat is dus niet zo in het geval van Israël.
[..]
Zolang je je aartsvijanden de baas bent is dat allesbehalve onverstandig hoor
Omdat men de aartsvijand ook dood kan maken?quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En zoveel moeite doen om je aartsvijanden onder toom te houden? Hoezo niet gewoon weg gaan ?
Nederland - Duitsland, zware wedstrijd, Nederland staat 5-1 voor. Zegt de bondscoach van Nederland: "Jongens, laten we maar naar de kleedkamer gaan, het kost te veel moeite om de Duitsers vast te zetten''quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En zoveel moeite doen om je aartsvijanden onder toom te houden? Hoezo niet gewoon weg gaan ?
Ja dat is natuurlijk veel leuker. Verstandig is het nietquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat men de aartsvijand ook dood kan maken?
Waarom is dat niet verstandig? israel heeft van de grootste supermacht steun.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk veel leuker. Verstandig is het niet
Voor wie niet precies?quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk veel leuker. Verstandig is het niet
En laat ik nu net hetzelfde bij jou afvragen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Voor wie niet precies?
Ik begin me trouwens wel af te vragen of Yasmin23 niet gewoon een anti-Israël troll is en Sobieski een pro-Israël troll.
En bovendien heeft Israël zelf ook een zeer goede technologie.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat niet verstandig? israel heeft van de grootste supermacht steun.
Wat er nu gebeurd is Nederland -Duitsland, Nederland staat met 500 - 1 voor. Zegt de bondscoach van Nederland, jongens laten we vooral 'door voetballen' Het gaat net zo lekker !quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nederland - Duitsland, zware wedstrijd, Nederland staat 5-1 voor. Zegt de bondscoach van Nederland: "Jongens, laten we maar naar de kleedkamer gaan, het kost te veel moeite om de Duitsers vast te zetten''
Yupquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En bovendien heeft Israël zelf ook een zeer goede technologie.
Ok maar ik reageer wel steeds inhoudelijk, ik kom niet met ludieke plaatjes waarbij Israël in de VS is gepositioneerd en ga dan net doen of het een realistische oplossing is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En laat ik nu net hetzelfde bij jou afvragen.
We vragen allemaal gezellig af..
Omdat Karmaquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat niet verstandig? israel heeft van de grootste supermacht steun.
Zou ik ook doen, kijken of je 1000-1 van kan maken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat er nu gebeurd is Nederland -Duitsland, Nederland staat met 500 - 1 voor. Zegt de bondscoach van Nederland, jongens laten we vooral 'door voetballen' Het gaat net zo lekker !
Niet iedereen gelooft daarinquote:
Daar geloof ik niet inquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wie slecht is zal slecht ontmoeten
Nja het is vrij simpel. Als je slecht bent straal je slechtheid uit wat slechtheid weer aantrektquote:
Troll ben ik zeker. Maar dat ik achter Israël tegen Hamas sta is een feit. Ik ben voor iedereen die de ander in de vrijheid laat. Islam doet dat niet, dus ben ik ook zeer ant-liberaal tegenover die ideologie. Net zoals het fascisme, nazisme en communisme trouwens.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Voor wie niet precies?
Ik begin me trouwens wel af te vragen of Yasmin23 niet gewoon een anti-Israël troll is en Sobieski een pro-Israël troll.
Daar ben ik het totaal niet mee eens.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja het is vrij simpel. Als je slecht bent straal je slechtheid uit wat slechtheid weer aantrekt
Maar jammer dat het idd niet een realistische oplossing is. Zijn die arme joden niet meer omsingeld door al die kwaadaardige moslims. Zijn de moslims ook weer blij.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok maar ik reageer wel steeds inhoudelijk, ik kom niet met ludieke plaatjes waarbij Israël in de VS is gepositioneerd en ga dan net doen of het een realistische oplossing is.
Aha dus je bent in eerste instantie pro-Israël omdat je anti-Islam bent?quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:22 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Troll ben ik zeker. Maar dat ik achter Israël tegen Hamas sta is een feit. Ik ben voor iedereen die de ander in de vrijheid laat. Islam doet dat niet, dus ben ik ook zeer ant-liberaal tegenover die ideologie. Net zoals het fascisme, nazisme en communisme trouwens.
Okequote:Op maandag 4 augustus 2014 05:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal niet mee eens.
De joden zijn juist rijk, de moslims juist arm en de Joden zijn de kwaadaardige moslims toch wel de baas. Het zou me niet verbazen als over een aantal decennia zowel de Gazastrook als Westbank volledig van Israël zijn en alle moslims daar niet meer wonen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar jammer dat het idd niet een realistische oplossing is. Zijn die arme joden niet meer omsingeld door al die kwaadaardige moslims. Zijn de moslims ook weer blij.
Oh ik ben geen trol....quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:22 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Troll ben ik zeker. Maar dat ik achter Israël tegen Hamas sta is een feit. Ik ben voor iedereen die de ander in de vrijheid laat. Islam doet dat niet, dus ben ik ook zeer ant-liberaal tegenover die ideologie. Net zoals het fascisme, nazisme en communisme trouwens.
Nee. Er zijn trouwens ook moslims die Israël steunen. Ik sta achter Israël omdat het land het recht heeft te bestaan en tegen de terreur van Hamas dient te strijden. Bovendien is het land een zegen voor de achtergestelde regio. Dat is wel een bijkomend gegeven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:23 schreef Shreyas het volgende:
Aha dus je bent in eerste instantie pro-Israël omdat je anti-Islam bent?
Waar zijn al die moslims dan heen ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De joden zijn juist rijk, de moslims juist arm en de Joden zijn de kwaadaardige moslims toch wel de baas. Het zou me niet verbazen als over een aantal decennia zowel de Gazastrook als Westbank volledig van Israël zijn en alle moslims daar niet meer wonen.
Omringende moslimlandenquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar zijn al die moslims dan heen ?
Naar Jordanië zoals het bedoeld was.quote:
Het probleem is tussen Israël en Palestijnen, niet tussen Israël en alle moslims in de wereld.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh dan is Israël nog steeds omsingeld door moslims ?
Jordanië sowieso ja, misschien ook Libanon, Saudi Arabië of Syriëquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:25 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Naar Jordanië zoals het bedoeld was.
Alle Arabische Palestijnen zouden naar Jordanië moeten trekken. Dan kan Israël de Gazastrook en Westerlijke Jordaanoever erbij trekken en dan is de situatie zo, zoals de Britten dat bedoeld hadden.quote:
Hoop dat meerdere mensen dat ook inzienquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het probleem is tussen Israël en Palestijnen, niet tussen Israël en alle moslims in de wereld.
Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat het land van de joden is omdat het aan hen gegeven is door het Westen?quote:
Er leefden toen Joden en Arabieren in het door de Britten bestuurde Palestina. Vind je niet dat de Arabieren met Jordanië - wat al meer dan de helft was - al niet meer dan genoeg hadden? Zelfs dan hadden Joden al minder dan de Arabieren gekregen. Nu hebben ze alleen Israël en worden ze nog steeds als de bezetter gezien.....quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:34 schreef tapirrr het volgende:
Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat het land van de joden is omdat het aan hen gegeven is door het Westen?
Is dat die idioot die in sprookjes gelooft en bovendien nog steeds de Armeense genocide niet toekent? Nee, voor Hitleriaanse praktijken moet je bij hem zijn. Die engerd stelde net als Goebbels dat je de islam - toen het nazisme - ondanks mensenrechtenschendingen niet mocht bekritiseren. Ongelooflijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:48 schreef Yasmin23 het volgende:
De Turkse premier Erdogan heeft de handelswijze van Israël in de Gazastrook opnieuw vergeleken met die van Hitler.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:54 schreef waht het volgende:
Al die mongolen om je heen, en dan afvragen waarom de joden in Israël vrij agressief moeten handelen.
Een "beschaafd" "modern" "Westers"quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:54 schreef waht het volgende:
Al die mongolen om je heen, en dan afvragen waarom de joden in Israël vrij agressief moeten handelen.
Nee, haatbaarden met thee en koekjes ontvangen? Zoals de Christenen in Libanon toentertijd. Wat denk je nou zelf, man?quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:58 schreef El_Matador het volgende:
Een "beschaafd" "modern" "Westers"land langs dezelfde morele meetlat leggen als een paar haatbaarden in soepjurken.
er is ook geen tussenweg bij jou mogelijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:02 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Nee, haatbaarden met thee en koekjes ontvangen? Zoals de Christenen in Libanon toentertijd. Wat denk je nou zelf, man?
Jij geeft zelf aan dat Hamas immoreel is en dan mag Israël volgens jou niets doen, want dan zijn ze net zo barbaars?quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:02 schreef El_Matador het volgende:
er is ook geen tussenweg bij jou mogelijk.
En het dan gek vinden dat je raketten om je oren krijgt.
Lezen is niet je sterkste vak zie ik.quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:04 schreef Sobieski het volgende:
en dan mag Israël volgens jou niets doen
Als Hamas honderd raketten afvuurt op een dag zonder waarschuwingen, mag Israël dan volgens jou exact hetzelfde doen? Ze schieten er velen malen minder, en waarschuwen ook nog eens. Je meet met twee maten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:04 schreef El_Matador het volgende:
Lezen is niet je sterkste vak zie ik.
Sorry dat ik het zeg maar vind je jouw avatar niet een beetje onsmakelijk?quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste vak zie ik.
Wat is er met jou gebeurd man. Zonde.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een "beschaafd" "modern" "Westers"land langs dezelfde morele meetlat leggen als een paar haatbaarden in soepjurken.
Exact, BTW ik keur het van beide landen niet goed, en het zal ook nooit ophouden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:06 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Als Hamas honderd raketten afvuurt op een dag zonder waarschuwingen, mag Israël dan volgens jou exact hetzelfde doen? Ze schieten er velen malen minder, en waarschuwen ook nog eens. Je meet met twee maten.
Reactie uitlokken en tadaa...quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar vind je jouw avatar niet een beetje onsmakelijk?
Dat dus...quote:Op maandag 4 augustus 2014 07:17 schreef waht het volgende:
[..]
Wat is er met jou gebeurd man. Zonde.
Wat een lieve man is het toch ookquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:48 schreef Yasmin23 het volgende:
De Turkse premier Erdogan heeft de handelswijze van Israël in de Gazastrook opnieuw vergeleken met die van Hitler. In een toespraak voor duizenden aanhangers beschuldigde Erdogan Israël onder meer van het bewust doden van Palestijnse moeders.
"Israël streeft hetzelfde na als Hitler, die een zuiver ras wilde", zei Erdogan. "Ze doden vrouwen, zodat die geen Palestijnse kinderen op de wereld zetten. Ze doden baby's, zodat die niet opgroeien. Ze doden mannen, zodat die hun land niet kunnen verdedigen."
De Turkse premier zei verder dat Israël "zal verdrinken in het bloed dat het verspilt". Premier Erdogan deed de uitspraken op een campagnebijeenkomst in Istanbul.
http://nos.nl/artikel/682579-israel-wil-hetzelfde-als-hitler.html
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zondag 03-08-2014 om 20:35:43We found these motorcycles in a tunnel inside Israel. Hamas' plan? Abduct Israelis & rush back to Gaza with hostages. http://t.co/jvGpZDfBHR reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op maandag 04-08-2014 om 04:05:49We found these in a tunnel leading into Israel. Hamas had planned a massive terror attack against Israeli civilians. http://t.co/EyjNy7XbSf reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op maandag 04-08-2014 om 07:03:05On August 1, terrorists fired a rocket at Israel from the al-Mashtal hotel frequented by foreign journalists in Gaza. http://t.co/FzPXrA7zs2 reageer retweet
quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:48 schreef Yasmin23 het volgende:
De Turkse premier Erdogan heeft de handelswijze van Israël in de Gazastrook opnieuw vergeleken met die van Hitler. In een toespraak voor duizenden aanhangers beschuldigde Erdogan Israël onder meer van het bewust doden van Palestijnse moeders.
"Israël streeft hetzelfde na als Hitler, die een zuiver ras wilde", zei Erdogan. "Ze doden vrouwen, zodat die geen Palestijnse kinderen op de wereld zetten. Ze doden baby's, zodat die niet opgroeien. Ze doden mannen, zodat die hun land niet kunnen verdedigen."
De Turkse premier zei verder dat Israël "zal verdrinken in het bloed dat het verspilt". Premier Erdogan deed de uitspraken op een campagnebijeenkomst in Istanbul.
Heeft Tayyip nu ook al een aluhoedje op?quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies wat ik ook al zei. Scherp gezien, Erdogan.
Verknipt beeld van de werkelijkheid, ziekquote:Op maandag 4 augustus 2014 08:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies wat ik ook al zei. Scherp gezien, Erdogan.
Natuurlijk doen ze het niet te obvious, maar met dit soort laffe "snelle acties" en dan weer een tijdje rustig.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:12 schreef waht het volgende:
Elke idioot kan bedenken dat het voor Israel vrij makkelijk is om heel Gaza op te blazen, indien ze genocide zouden willen plegen. Maar dat willen ze niet, aangezien het geen zieke geesten zijn als Recep, Hamas en de gemiddelde anti-Israel dwaas in dit topic.
Helemaal waar!quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:12 schreef waht het volgende:
Elke idioot kan bedenken dat het voor Israel vrij makkelijk is om heel Gaza op te blazen, indien ze genocide zouden willen plegen. Maar dat willen ze niet, aangezien het geen zieke geesten zijn als Recep, Hamas en de gemiddelde anti-Israel dwaas in dit topic.
Jammer dat de veiligheid van de palestijnen niet hun belang isquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:19 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Helemaal waar!
Het enige belang van Israel is de veiligheid van hun burgers.
Erdogan maakt hier valide punten. Een van de weinige politieke leiders die durft te zeggen waar het op staat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:48 schreef Yasmin23 het volgende:
serieus wat rook jij? zet je joodse bril af en kijk naar het nieuws.quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:06 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Als Hamas honderd raketten afvuurt op een dag zonder waarschuwingen, mag Israël dan volgens jou exact hetzelfde doen? Ze schieten er velen malen minder, en waarschuwen ook nog eens. Je meet met twee maten.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Erdogan maakt hier valide punten. Een van de weinige politieke leiders die durft te zeggen waar het op staat.
Hij laat de nuance misschien achterwege, maar verder is hij spot-on. Verder zit hij blijkbaar niet in de zakken van de joodse lobby, omdat hij zijn mening over het conflict openlijk durft te uiten.quote:
Ja, want iemand die niet Israël voor nazi's uitmaakt, zit direct in de zakken van "de joodse lobby".quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hij laat de nuance misschien achterwege, maar verder is hij spot-on. Verder zit hij blijkbaar niet in de zakken van de joodse lobby, omdat hij zijn mening over het conflict openlijk durft te uiten.
Is ook niet de verantwoordelijkheid van Israel, maar van Hamas.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jammer dat de veiligheid van de palestijnen niet hun belang is.
Goed voorbeeld voor de turkse jeugdquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, want iemand die niet Israël voor nazi's uitmaakt, zit direct in de zakken van "de joodse lobby".
Dat is, naast belachelijk, zwart-wit en ronduit schandalig, op zich al antisemitisme, besef je dat wel?
Het is voor Turkije te hopen dat deze idioot niet weer aan de macht komt. Het is natuurlijk allemaal voor de bühne, maar er kan niets goeds van komen, van iemand die zó zijn kiezers vergaart.
Kritiek op Israël = anti-semitisme?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, want iemand die niet Israël voor nazi's uitmaakt, zit direct in de zakken van "de joodse lobby".
Dat is, naast belachelijk, zwart-wit en ronduit schandalig, op zich al antisemitisme, besef je dat wel?
Wanneer gaat hij durven zeggen dat de Armeense genocide echt is?quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Erdogan maakt hier valide punten. Een van de weinige politieke leiders die durft te zeggen waar het op staat.
Het zijn mensen waar je over praat, natuurlijk is dat wel de verantwoordelijkheid van israël. Als je dat ontkent dan zeg je eigenlijk dat palestijnen minderwaardig zijn als mens en dus dood mogen omdat ze niet joods zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:02 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Is ook niet de verantwoordelijkheid van Israel, maar van Hamas.
Zodra de Armenen durven zeggen dat de Karabach genocide echt is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wanneer gaat hij durven zeggen dat de Armeense genocide echt is?
Wanneer Pasen en Pinksteren op een dag vallenquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Is dat ook de dag waarop Israël er eerlijk voor gaat uitkomen dat ze uit zijn op een genocide van de Palestijnen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wanneer Pasen en Pinksteren op een dag vallen
Dat maak jij ervan, leg mij aub geen woorden in de mond.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het zijn mensen waar je over praat, natuurlijk is dat wel de verantwoordelijkheid van israël. Als je dat ontkent dan zeg je eigenlijk dat palestijnen minderwaardig zijn als mens en dus dood mogen omdat ze niet joods zijn?
Heel relevant ook in deze discussie.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Deaths 161+, or 200+quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zodra de Armenen durven zeggen dat de Karabach genocide echt is.
Nee, omdat hij die misdaad blijft ontkennen. Merkel zou ook haar mond moeten houden als ze de Holocaust zou ontkennen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel relevant ook in deze discussie.
Erdogan moet dus z'n mond houden vanwege een misdaad die honderd jaar geleden heeft plaatsgevonden?
Hamas ziet dat niet als zijn verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan, leg mij aub geen woorden in de mond.
Het is Hamas zijn verantwoordelijkheid om zijn burgers te beschermen en af te wegen wat belangrijk is, raketten afschieten en tunnels graven ? of een normaal bestaan opbouwen zonder geweld en oorlog ?
H
Dat blijkt wel uit de praktijk in ieder geval. Israël acht de wanverhouding in het leed en het aantal slachtoffers proportioneel. Daarmee vinden ze blijkbaar het leed van de 'gojim' automatisch minderwaardig aan het leed van henzelf.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het zijn mensen waar je over praat, natuurlijk is dat wel de verantwoordelijkheid van israël. Als je dat ontkent dan zeg je eigenlijk dat palestijnen minderwaardig zijn als mens en dus dood mogen omdat ze niet joods zijn?
Het gaat mij vooral om het hier en nu. Ben geen fan van Erdogan en vindt zijn vergelijking overdreven, maar zijn opmerkingen wegwuiven omdat hij weigert de Armeense genocide te erkennen, slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:09 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, omdat hij die misdaad blijft ontkennen. Merkel zou ook haar mond moeten houden als ze de Holocaust zou ontkennen.
ja en daarom ziet iedereen ze dus als de nieuwe nazi's.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit de praktijk in ieder geval. Israël acht de wanverhouding in het leed en het aantal slachtoffers proportioneel. Daarmee vinden ze blijkbaar het leed van de 'gojim' automatisch minderwaardig aan het leed van henzelf.
Tuurlijk genocide plegen maar vervolgens wel 200 vrachtwagens met hulpgoederen sturenquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is dat ook de dag waarop Israël er eerlijk voor gaat uitkomen dat ze uit zijn op een genocide van de Palestijnen?
Vermoorden ? alsof Israel express burgerslachtoffers maaktquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hamas ziet dat niet als zijn verantwoordelijkheid.
We moeten dus maar doorgaan met het vermoorden van Palestijnse burgers? Omdat we de verantwoordelijkheid toch kunnen afschuiven op hamas?
Als israël zo doorgaat gaan ze hetzelfde lot achterna als nazi-duitsland. Opgedeeld worden in bezette gebieden en herstelbetalingen betalen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Tuurlijk genocide plegen maar vervolgens wel 200 vrachtwagens met hulpgoederen sturen![]()
Onbewezen en in alle conflicten en oorlogen vallen burgerdoden (wat het overigens niet minder erg maakt).
Maar het gaat er hier om dat Israel burgerslachtoffers maakt, selectieve verontwaardiging omdat het joden zijn. Triest en tekenend.
Het toont aan dat het een gestoorde man is, vergelijkbaar met mensen die de holocaust ontkennen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om het hier en nu. Ben geen fan van Erdogan en vindt zijn vergelijking overdreven, maar zijn opmerkingen wegwuiven omdat hij weigert de Armeense genocide te erkennen, slaat gewoon nergens op.
Shh dat mag je niet zeggen, anti-semiet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja en daarom ziet iedereen ze dus als de nieuwe nazi's.
Dat vinden steeds meer mensen!quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Vermoorden ? alsof Israel express burgerslachtoffers maakt
Wat dat betreft kunnen Netenyahu en Erdogan elkaar de hand schudden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het toont aan dat het een gestoorde man is, vergelijkbaar met mensen die de holocaust ontkennen.
De holocaust die Israël nu aan het voeren is?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het toont aan dat het een gestoorde man is, vergelijkbaar met mensen die de holocaust ontkennen.
Mwah. Netenyahu heeft kinderbloed aan zijn handen. Hoe kun je zijn hand nou schudden, als mens?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat dat betreft kunnen Netenyahu en Erdogan elkaar de hand schudden.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als israël zo doorgaat gaan ze hetzelfde lot achterna als nazi-duitsland. Opgedeeld worden in bezette gebieden en herstelbetalingen betalen.
Antisemitisme is tegenwoordig alleen maar kritiek op Israël?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kritiek op Israël = anti-semitisme?![]()
Ja.quote:Is het niet waar dat er wereldwijd een grote lobby voor Israël actief is?
Pakistan met z'n nukesquote:
Wat een idiote vergelijking.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De holocaust die Israël nu aan het voeren is?
de Navo.quote:
Nou hier in Nederland valt dat allemaal wel mee, de laatste betoging was ook niet zo geweldig goed qua opkomstquote:
Nee, Erdogan heeft kinderbloed aan zijn handen door de grens met Syrië voor iedereen open te stellen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Mwah. Netenyahu heeft kinderbloed aan zijn handen. Hoe kun je zijn hand nou schudden, als mens?
Tientallen jaren heeft Israël alle kritiek op haar beleid afgedaan als antisemitisme. Dat argument is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het nu alle geloofwaardigheid heeft verloren. Niemand accepteert dat argument zomaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
Antisemitisme is tegenwoordig alleen maar kritiek op Israël?
Dat zeiden hitler-aanhangers ookquote:
En Netenyahu dan? Die geeft rechtstreeks opdracht om kinderen te vermoorden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, Erdogan heeft kinderbloed aan zijn handen door de grens met Syrië voor iedereen open te stellen.
Je geschiedkundige besef is schandalig laag - of je hebt werkelijk geen benul wat je nou zegt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De holocaust die Israël nu aan het voeren is?
Bron?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En Netenyahu dan? Die geeft rechtstreeks opdracht om kinderen te vermoorden.
Bron = je duim.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Stop je nog een keer met liegen ? zieke trollquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Islam gekkies maken meer kapot dan je lief is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je geschiedkundige besef is schandalig laag - of je hebt werkelijk geen benul wat je nou zegt.
Iets wat ik vaker tegenkom bij, niet geheel ontoevallig, allochtonen of mensen met buitenlandse (niet-Europese of -Amerikaanse) voorouders. Voor wie Hitler en de Holocaust eigenlijk een ver-van-m'n-bed-show was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nieuw hier! play it fair!
Het is helemaal niet relevant voor zijn bewering of Erdogan kinderbloed aan zijn handen heeft volgens jou.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, Erdogan heeft kinderbloed aan zijn handen door de grens met Syrië voor iedereen open te stellen.
Wat moet ik weerleggen dan? Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom er zoveel burgerdoden vallen en waarom deze operatie van het IDF nodig is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant voor zijn bewering of Erdogan kinderbloed aan zijn handen heeft volgens jou.
Je weerlegt niks (dat maakt je een brave Israelfanboy), je begint gewoon over een ander.
Netanyahu is de Hermann Goering van Issrael.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:27 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Stop je nog een keer met liegen ? zieke troll
[..]
Islam gekkies maken meer kapot dan je lief is.En dat praat de wandaden van Israel goed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"ja, hullie doen het ook".
Jezelf vergelijken met idiote moslims, hoe diep kan je zinken zeg.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ook als dat het voortbestaan van Israël in gevaar brengt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:30 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wat moet ik weerleggen dan? Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom er zoveel burgerdoden vallen en waarom deze operatie van het IDF nodig is.
Je zou denken dat de nazaten van mensen die de Holocaust hebben meegemaakt, wat voorzichtiger zouden zijn met nazi-tactieken. Moshe Feiglin, een lid van de Knesset stelt voor dat Gaza wordt gezuiverd van Palestijnse elementen omdat het van Israël is en tot de joden toebehoort. Netenyahu staat pal achter illegale nederzettingen die tot gevolg hebben dat Palestijnen "op natuurlijke wijze" worden verdreven uit "Israël". Netenyahu vindt het acceptabel om duizenden Palestijnen in een groot concentratiekamp (Gaza) om het leven te brengen, terwijl de hele wereld spreekt van een wanverhouding. Rabbi's die voorstellen om heel Gaza te verschonen van Palestijnen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je geschiedkundige besef is schandalig laag - of je hebt werkelijk geen benul wat je nou zegt.
Iets wat ik vaker tegenkom bij, niet geheel ontoevallig, allochtonen of mensen met buitenlandse (niet-Europese of -Amerikaanse) voorouders. Voor wie Hitler en de Holocaust eigenlijk een ver-van-m'n-bed-show was.
Serieus? Netenyahu staat aan het hoofd van Israël. Als staatshoofd is hij eindverantwoordelijk. Hij kiest er steeds voor om door te gaan met de raketaanvallen in een dichtbevolkt gebied. Hij weet dat er kinderen dood zullen gaan bij aanvallen en toch geeft hij de go. Hiermee is hij direct verantwoordelijk voor kindermoord. Dat kun je met geen zeep wegspoelen.quote:
Dat zei je niet. Je zei dat Netanyahu opdracht had gegeven om kinderen te doden. Ik wil graag een bron, of jouw excuses.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Serieus? Netenyahu staat aan het hoofd van Israël. Als staatshoofd is hij eindverantwoordelijk. Hij kiest er steeds voor om door te gaan met de raketaanvallen in een dichtbevolkt gebied. Hij weet dat er kinderen dood zullen gaan bij aanvallen en toch geeft hij de go. Hiermee is hij direct verantwoordelijk voor kindermoord. Dat kun je met geen zeep wegspoelen.
Typisch inderdaad dat de meeste pro-Israël users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant voor zijn bewering of Erdogan kinderbloed aan zijn handen heeft volgens jou.
Je weerlegt niks (dat maakt je een brave Israelfanboy), je begint gewoon over een ander.
Netanyahu is de Hermann Goering van Issrael.
Het gebied waarop de nederzettingen worden gebouwd is in hadden van Israël gevallen na de door Arabieren gestarte Zesdaagse Oorlog.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:33 schreef Ceberut het volgende:
Netenyahu staat pal achter illegale nederzettingen die tot gevolg hebben dat Palestijnen "op natuurlijke wijze" worden verdreven uit "Israël".
Draai de zaak anders nog meer om?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Typisch inderdaad dat de meeste pro-Israël users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.
Daar trapt men niet meer in anno 2014 en zeker niet nu Israël openlijk en in grote wanverhouding duizenden burgerslachtoffers heeft gemaakt.
Elke opdracht om een 1-ton bom te droppen op een door gezinnen dichtbevolkt gebied is een opdracht om kinderen te doden. Er is niets, helemaal niets wat je kunt inbrengen als tegenargument. Hij accepteert willens en wetens dat er kinderen dood zullen gaan en geeft alsnog de opdracht. Dat is een opdracht om kinderen te vermoorden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zei je niet. Je zei dat Netanyahu opdracht had gegeven om kinderen te doden. Ik wil graag een bron, of jouw excuses.
Het verschil is dat Israeliers normale banen hebben als de holbewoners van Hamas en vergelijkbare lieden in buurlanden rustig blijven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, Israël is flink aan het afglijden, heb ik het idee.
Hamas bestaat voor een groot deel uit extremistische gekken. Maar denk niet dat de mentaliteit onder de Israëli's heel anders is. Veel van hen zijn tegenwoordig minstens zo nationalistisch en meedogenloos als de partij die zij bestrijden.
De apologetische houding in dit topic is van beide partijen nogal sneu en lachwekkend. Hoog en laag wordt beweerd dat <Israel of Hamas/Palestijnen> niets verkeerd doet.quote:
Zit niet zo te janken. Dat jij burgerdoden zo fijn vindt moet je zelf weten, maar beschaafde mensen keuren het af.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Typisch inderdaad dat de meeste pro-Israël users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.
Daar trapt men niet meer in anno 2014 en zeker niet nu Israël openlijk en in grote wanverhouding duizenden burgerslachtoffers heeft gemaakt.
Met die redenatie zijn de geallieerden in WO2 ook allemaal kindermoordenaars.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Elke opdracht om een 1-ton bom te droppen op een door gezinnen dichtbevolkt gebied is een opdracht om kinderen te doden. Er is niets, helemaal niets wat je kunt inbrengen als tegenargument. Hij accepteert willens en wetens dat er kinderen dood zullen gaan en geeft alsnog de opdracht. Dat is een opdracht om kinderen te vermoorden.
Wanneer biedt jij je excuses aan voor het feit dat je een kindermoordenaar verdedigt?
Even verbeterd voor je.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Typisch inderdaad dat de meestepro-IsraëlPro Hamas users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.
Daar trapt men niet meer in anno 2014 en zeker niet nu Israël Hamas openlijk en in grote wanverhouding duizenden burgerslachtoffers heeft gemaakt.
Indirect is het de schuld van de omliggende arabische landen dat het zo'n puinhoop is geworden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het gebied waarop de nederzettingen worden gebouwd is in hadden van Israël gevallen na de door Arabieren gestarte Zesdaagse Oorlog.
De joden lokten het zeventig jaar geleden zelf uit, bedoel je?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:40 schreef waht het volgende:
[..]
Het verschil is dat Israeliers normale banen hebben als de holbewoners van Hamas en vergelijkbare lieden in buurlanden rustig blijven.
Uiteraard, als je iemand blijft uitdagen lok je een reactie uit. Zestig jaar hetzelfde verhaal.
Offtopic. Reageer nou eens inhoudelijk. Waarom continu wijzen naar anderen? Het gaat om Israël en haar misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Met die redenatie zijn de geallieerden in WO2 ook allemaal kindermoordenaars.
Inhoudelijk ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Offtopic. Reageer nou eens inhoudelijk. Waarom continu wijzen naar anderen? Het gaat om Israël en haar misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Ik hoop de dag te meemaken dat Netenyahu achter het glas in het Internationaal Strafhof terecht staat voor zijn misdaden.
Pardon? volgens mij gaat het om het conflict in het algemeen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Offtopic. Reageer nou eens inhoudelijk. Waarom continu wijzen naar anderen? Het gaat om Israël en haar misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Ik hoop de dag te meemaken dat Netenyahu achter het glas in het Internationaal Strafhof terecht staat voor zijn misdaden.
Dus als de NAVO een bommentapijt op Israël gooit zodat ze stoppen met de aan vallen op Gaza is het dus ok.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Met die redenatie zijn de geallieerden in WO2 ook allemaal kindermoordenaars.
Dat is het allang niet meer op dit tempo leven er over een paar maanden geen mensen meer in Gaza.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Bramito het volgende:
[..]
Pardon? volgens mij gaat het om het conflict in het algemeen.
Ik toon daarmee aan dat jouw redenatie belachelijk is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval niet om wat de motieven van geallieerden in WO2 waren. Je kunt kindermoord niet goedpraten door te stellen dat anderen het ook deden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Bramito het volgende:
[..]
Pardon? volgens mij gaat het om het conflict in het algemeen.
Nee.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dus als de NAVO een bommentapijt op Israël gooit zodat ze stoppen met de aan vallen op Gaza is het dus ok.
En nu niet komen dar het een vergelding is van dat ene halve 'hamas granaat' wat op leeg terrein valt.
Dat stel ik helemaal niet. Ik zeg dat je redenatie idioot is, er zullen altijd kinderen omkomen in een oorlog. Dat je weet dat dat gebeurt maakt je geen moordenaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval niet om wat de motieven van geallieerden in WO2 waren. Je kunt kindermoord niet goedpraten door te stellen dat anderen het ook deden.
Met zo'n instelling doorbreek je nooit de vicieuze cirkel waar het conflict in is beland. Hamas zal namelijk tegenwerpen dat zij met raketten schiet vanwege de Israëlische beschietingen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee.
De aanvallen op Hamas en andere terroristen in Gaza zijn het gevolg van de raketten op Israël.
Ga maar door met huisjes bombarderen dan, jij ook blij.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee.
De aanvallen op Hamas en andere terroristen in Gaza zijn het gevolg van de raketten op Israël.
En daar vallen burgerdoden bij, dat is erg maar in iedere oorlog / conflict gebeurd dat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee.
Dat kunnen ze doen maar iedereen kan zien dat die bewering belachelijk is. Hamas begon met het terrorisme, zowel de eerste keer als nu.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met zo'n instelling doorbreek je nooit de vicieuze cirkel waar het conflict in is beland. Hamas zal namelijk tegenwerpen dat zij met raketten schiet vanwege de Israëlische beschietingen.
De eenzijdige benadering van buitenstaanders vind ik echt belachelijk.
hahhahahahahahahahaha.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:56 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze doen maar iedereen kan zien dat die bewering belachelijk is. Hamas begon met het terrorisme, zowel de eerste keer als nu.
Ik ben blij dat Israël wat doet aan het terrorisme van Hamas en niet zoals sommigen hier willen het gewoon zou laten gebeuren met vele doden tot gevolg.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:55 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ga maar door met huisjes bombarderen dan, jij ook blij.
Is het nou echt zo moeilijk te erkennen dat beide partijen schuld dragen? Israël wordt geregeerd door hardliners, wat een vreedzame oplossing bemoeilijkt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:56 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze doen maar iedereen kan zien dat die bewering belachelijk is. Hamas begon met het terrorisme, zowel de eerste keer als nu.
Doet me denken aan een horror film die ik zag waarin een freak anderen aan het martelen en moorden was met bijlen en zagen en onderwijl een muziekje draaide..quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Israël wat doet aan het terrorisme van Hamas en niet zoals sommigen hier willen het gewoon zou laten gebeuren met vele doden tot gevolg.
Als Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden, dan is dat fout. Punt. Als Israël dat doet met veel zwaarder materiaal en precisievuur en dat leidt tot 100x meer burgerdoden/kinderdoden dan is dat 100x zo fout. Simpel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien snap ik niet zo goed dat je het bombarderen van onschuldige burgers te vuur en te zwaard verdedigt. Je kunt toch gewoon erkennen dat het niet tof is wat Israël doet? Net zoals dat het niet tof is dat Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden.
Het zou inderdaad handiger zijn als de Hamasstrijders een leeg stuk woestijn kozen om hun basissen te bouwen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:03 schreef JayDeeNow het volgende:
En je afvragen waarom er zoveel burgerdoden vallen:
[ afbeelding ]
Jij vind dat ze beide schuld dragen, ik ga geen dingen zeggen waarmee ik het niet eens ben.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk te erkennen dat beide partijen schuld dragen? Israël wordt geregeerd door hardliners, wat een vreedzame oplossing bemoeilijkt.
Waarom zou Israël expres onschuldige burgers doden? Daar winnen ze niks mee, in tegendeel.quote:Bovendien snap ik niet zo goed dat je het bombarderen van onschuldige burgers te vuur en te zwaard verdedigt. Je kunt toch gewoon erkennen dat het niet tof is wat Israël doet? Net zoals dat het niet tof is dat Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden.
Omdat Israël niets geeft om de palestijnse burgerdoden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:05 schreef oksel12 het volgende:
Waarom zou Israël expres onschuldige burgers doden? Daar winnen ze niks mee, in tegendeel.
Moet Israël het maar gewoon laten gebeuren dat er vele raketten worden afgevuurd en dat er vele tunnels liggen die veel veel doden zouden gaan zorgen?
Als je dan daadwerkelijk geleerd hebt van je verleden en daadwerkelijk burgerslachtoffers wil mijden, dan kies je dus voor een andere aanpak dan het droppen van 1-tonners in woonwijken. Israël onderdrukt een compleet volk. Je kunt het verzet niet beëindigen door middel van staatsterrorisme, daarvan wordt het verzet juist sterker. De weg die Israël is ingeslagen is de weg van genocide.quote:
Ik heb even wat toegevoegd. Als Hamas niet de eerste stappen zet, gaat het niks worden..... Wat is de stand nu? 70 doden vs 1700 of zoiets? Wie denk je dat het langer gaat volhouden?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het nou echt zo moeilijk te erkennen dat beide partijen schuld dragen? Israël en Palestina wordt geregeerd door hardliners, wat een vreedzame oplossing bemoeilijkt.
Door je zo spastisch vast te blijven klampen aan je morele gelijk, is vrede praktisch ondenkbaar.
Bovendien snap ik niet zo goed dat je het bombarderen van onschuldige burgers te vuur en te zwaard verdedigt. Je kunt toch gewoon erkennen dat het niet tof is wat Israël doet? Net zoals dat het niet tof is dat Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden.
Je moet als staat toch iets doen anders gaat het volk het zelf in de hand nemen en krijg je een burgeroorlog. Het is een oorlog tussen Hamas (Iran) en Israel en de onschuldige Palestijnen zitten daar tussen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als je dan daadwerkelijk geleerd hebt van je verleden en daadwerkelijk burgerslachtoffers wil mijden, dan kies je dus voor een andere aanpak dan het droppen van 1-tonners in woonwijken. Israël onderdrukt een compleet volk. Je kunt het verzet niet beëindigen door middel van staatsterrorisme, daarvan wordt het verzet juist sterker. De weg die Israël is ingeslagen is de weg van genocide.
Israël houdt het zeker langer vol maar dan verliest het internationaal alle support. Dan wordt het een nieuwe paria-staat waar het westen niets mee te maken wil hebben..quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:10 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik heb even wat toegevoegd. Als Hamas niet de eerste stappen zet, gaat het niks worden..... Wat is de stand nu? 70 doden vs 1700 of zoiets? Wie denk je dat het langer gaat volhouden?
Het enige wat gaat helpen is een diplomatieke oplossing. Een gewelddadige oplossing gaat niet werken, Palestijnen zullen niet capituleren onder druk van Israël.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je moet als staat toch iets doen anders gaat het volk het zelf in de hand nemen en krijg je een burgeroorlog. Het is een oorlog tussen Hamas (Iran) en Israel en de onschuldige Palestijnen zitten daar tussen.
Paria staten zoeken elkaar doorgaans op en in de huidige situatie kunnen ze zich zo aansluiten bij Putin's clubje dan krijgen ze nog wat wapens cadeau ook.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Israël houdt het zeker langer vol maar dan verliest het internationaal alle support. Dan wordt het een nieuwe paria-staat waar het westen niets mee te maken wil hebben..
Ik geloof ook niet dat ze express burgers doodmaken, maar dat ze heel makkelijk colleteral damage accepteren in de vorm van veel burgerslachtoffers. Als je naar de cijfers kijkt, lijken de terroristen de colleteral damage te zijn. Pertinent onacceptabel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Jij vind dat ze beide schuld dragen, ik ga geen dingen zeggen waarmee ik het niet eens ben.
Vredes plan van Kerry, de huidige 'hardliner' Israëlische regering stemde daarmee in maar Abbas deed dat niet:
http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspx
[..]
Waarom zou Israël expres onschuldige burgers doden? Daar winnen ze niks mee, in tegendeel.
Moet Israël het maar gewoon laten gebeuren dat er vele raketten worden afgevuurd en dat er vele tunnels liggen die veel veel doden zouden gaan zorgen?
Neuh, dat lijkt mij niet. Israël is een strategische bondgenoot van het westen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Israël houdt het zeker langer vol maar dan verliest het internationaal alle support. Dan wordt het een nieuwe paria-staat waar het westen niets mee te maken wil hebben..
Jij denkt dat Israël heel Gaza uitmoordt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:10 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik heb even wat toegevoegd. Als Hamas niet de eerste stappen zet, gaat het niks worden..... Wat is de stand nu? 70 doden vs 1700 of zoiets? Wie denk je dat het langer gaat volhouden?
Volgens de VN zijn er 500 dode terroristen, aardig wat en vergeet niet de tunnels.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:13 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ze express burgers doodmaken, maar dat ze heel makkelijk colleteral damage accepteren in de vorm van veel burgerslachtoffers. Als je naar de cijfers kijkt, lijken de terroristen de colleteral damage te zijn. Pertinent onacceptabel.
Nog wel, maar die status verliezen ze dus als ze zo doorgaan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:15 schreef Bramito het volgende:
[..]
Neuh, dat lijkt mij niet. Israël is een strategische bondgenoot van het westen.
Gewoon excuses aanbieden voor de burgerslachtoffers zou al heel wat zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Volgens de VN zijn er 500 dode terroristen, aardig wat en vergeet niet de tunnels.
Maar wat stel jij dan voor, hoe kan Israël het beter doen?
Nee hoor, maar ik neem aan dat als de verhouding zo blijft, zelfs de Palestijnen het een keer genoeg vinden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat Israël heel Gaza uitmoordt?
Dat zou wel ironisch zijn.
Ik denk eerder dat de strijdlust van de Palestijnen alleen maar groter wordt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:26 schreef Bramito het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik neem aan dat als de verhouding zo blijft, zelfs de Palestijnen het een keer genoeg vinden.
Dat denk ik niet. De onvoorwaardelijke steun van de VS zullen ze altijd blijven houden en een groot deel van de overige westerse wereld gaat niet tegen de VS in. De EU-landen onthouden zich bijvoorbeeld categorisch bij stemmingen in de VN.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nog wel, maar die status verliezen ze dus als ze zo doorgaan.
Eens. Des te meer Israël kapot maakt, des te minder de Palestijnen hebben om voor te leven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de strijdlust van de Palestijnen alleen maar groter wordt.
Belangrijke figuren van Lobby-organistaties in de VS zijn nu al aan het lobbyen voor economische sancties tegen israël. Uiteindelijk zal de support van israël wegvallen als het bijv. tegen een navo-land ingaat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De onvoorwaardelijke steun van de VS zullen ze altijd blijven houden en een groot deel van de overige westerse wereld gaat niet tegen de VS in. De EU-landen onthouden zich bijvoorbeeld categorisch bij stemmingen in de VN.
Ze zeggen gewoon dat ze elke burgerslachtoffer betreuren. Er zijn ook geen excuses door de geallieerden in WO2 aangeboden voor burgerslachtoffers of door vrijwel elke andere partij in een oorlogquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gewoon excuses aanbieden voor de burgerslachtoffers zou al heel wat zijn.
Bron?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:31 schreef Maanvis het volgende:
Belangrijke figuren van Lobby-organistaties in de VS zijn nu al aan het lobbyen voor economische sancties tegen israël.
Dat lijkt mij niet, het westen heeft wel ergere regimes in stand gehouden. Verder is wat Israël doet voor de bühne vrij makkelijk goed te praten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nog wel, maar die status verliezen ze dus als ze zo doorgaan.
Le Mayquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag anders aan Bomber Harris hoe effectief bombardementen zijn.
Oh, welke lobbyisten?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Belangrijke figuren van Lobby-organistaties in de VS zijn nu al aan het lobbyen voor economische sancties tegen israël. Uiteindelijk zal de support van israël wegvallen als het bijv. tegen een navo-land ingaat.
Dat zou kunnen, dan blijft de situatie gewoon hetzelfde. A schiet raketten, dan schiet B ook raketten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de strijdlust van de Palestijnen alleen maar groter wordt.
De Duitsers zijn niet bepaald gecapituleerd als gevolg van de bombardementen. Sterker, het tegengestelde effect werd bereikt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:35 schreef Nintex het volgende:
[..]
Le May![]()
[ afbeelding ]
Bomber Harris![]()
[ afbeelding ]
Met zulke praatjes wakker je het antisemitisme wel aan ja.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:36 schreef waht het volgende:
[..]
Oh, welke lobbyisten?
Er valt geen schijt te verdienen aan Gaza en de zogenaamde vrienden van de Palestijnen gaan er geen cent op wagen. Gaza is irrelevant. Al die kneusjes die demonstreren willen enkel hun woede even uiten. Straks moeten ze weer aan het werk.
De Japanners waren echt snel klaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Duitsers zijn niet bepaald gecapituleerd als gevolg van de bombardementen. Sterker, het tegengestelde effect werd bereikt.
Niet bepaald. Pas na twee atoombommen. Daarvoor waren Japanse steden al talloze malen in as gelegd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:38 schreef Bramito het volgende:
[..]
De Japanners waren echt snel klaar.
Kan niet, te veel schade voor Israel zelf.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald. Pas na twee atoombommen. Daarvoor waren Japanse steden al talloze malen in as gelegd.
Atoombom dan maar op Gaza?
En dat zou het doel voorbijstreven. Het doel volgens sommige politici en geestelijken in Israël is om Gaza te annexeren. Zonder Palestijnen uiteraard.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kan niet, te veel schade voor Israel zelf.
Ik bedoel maar te zeggen dat het gaat om de intensiteit. Sowieso loze discussie want Israël gaat echt Gaza niet carpet bomben.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald. Pas na twee atoombommen. Daarvoor waren Japanse steden al talloze malen in as gelegd.
Atoombom dan maar op Gaza?
Volgens deze journalist is er prima wat van te maken:quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:44 schreef hooibaal het volgende:
Nog even los van alle politieke kwesties en oorlogen enzo, maar hoe levensvatbaar is eigenlijk een Palestijnse staat die bestaat uit twee niet-verbonden delen, waarvan je met die hele Gazastrook eigenlijk ook nog eens weinig kan in de agrarische of industriële sector?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Ik denk zeer weinig, maar heb hierover geen data.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:44 schreef hooibaal het volgende:
Nog even los van alle politieke kwesties en oorlogen enzo, maar hoe levensvatbaar is eigenlijk een Palestijnse staat die bestaat uit twee niet-verbonden delen, waarvan je met die hele Gazastrook eigenlijk ook nog eens weinig kan in de agrarische of industriële sector?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |