Met zo'n instelling doorbreek je nooit de vicieuze cirkel waar het conflict in is beland. Hamas zal namelijk tegenwerpen dat zij met raketten schiet vanwege de Israëlische beschietingen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee.
De aanvallen op Hamas en andere terroristen in Gaza zijn het gevolg van de raketten op Israël.
Ga maar door met huisjes bombarderen dan, jij ook blij.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee.
De aanvallen op Hamas en andere terroristen in Gaza zijn het gevolg van de raketten op Israël.
En daar vallen burgerdoden bij, dat is erg maar in iedere oorlog / conflict gebeurd dat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee.
Dat kunnen ze doen maar iedereen kan zien dat die bewering belachelijk is. Hamas begon met het terrorisme, zowel de eerste keer als nu.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met zo'n instelling doorbreek je nooit de vicieuze cirkel waar het conflict in is beland. Hamas zal namelijk tegenwerpen dat zij met raketten schiet vanwege de Israëlische beschietingen.
De eenzijdige benadering van buitenstaanders vind ik echt belachelijk.
hahhahahahahahahahaha.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:56 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze doen maar iedereen kan zien dat die bewering belachelijk is. Hamas begon met het terrorisme, zowel de eerste keer als nu.
Ik ben blij dat Israël wat doet aan het terrorisme van Hamas en niet zoals sommigen hier willen het gewoon zou laten gebeuren met vele doden tot gevolg.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:55 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ga maar door met huisjes bombarderen dan, jij ook blij.
Is het nou echt zo moeilijk te erkennen dat beide partijen schuld dragen? Israël wordt geregeerd door hardliners, wat een vreedzame oplossing bemoeilijkt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:56 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze doen maar iedereen kan zien dat die bewering belachelijk is. Hamas begon met het terrorisme, zowel de eerste keer als nu.
Doet me denken aan een horror film die ik zag waarin een freak anderen aan het martelen en moorden was met bijlen en zagen en onderwijl een muziekje draaide..quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Israël wat doet aan het terrorisme van Hamas en niet zoals sommigen hier willen het gewoon zou laten gebeuren met vele doden tot gevolg.
Als Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden, dan is dat fout. Punt. Als Israël dat doet met veel zwaarder materiaal en precisievuur en dat leidt tot 100x meer burgerdoden/kinderdoden dan is dat 100x zo fout. Simpel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien snap ik niet zo goed dat je het bombarderen van onschuldige burgers te vuur en te zwaard verdedigt. Je kunt toch gewoon erkennen dat het niet tof is wat Israël doet? Net zoals dat het niet tof is dat Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden.
Het zou inderdaad handiger zijn als de Hamasstrijders een leeg stuk woestijn kozen om hun basissen te bouwen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:03 schreef JayDeeNow het volgende:
En je afvragen waarom er zoveel burgerdoden vallen:
[ afbeelding ]
Jij vind dat ze beide schuld dragen, ik ga geen dingen zeggen waarmee ik het niet eens ben.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk te erkennen dat beide partijen schuld dragen? Israël wordt geregeerd door hardliners, wat een vreedzame oplossing bemoeilijkt.
Waarom zou Israël expres onschuldige burgers doden? Daar winnen ze niks mee, in tegendeel.quote:Bovendien snap ik niet zo goed dat je het bombarderen van onschuldige burgers te vuur en te zwaard verdedigt. Je kunt toch gewoon erkennen dat het niet tof is wat Israël doet? Net zoals dat het niet tof is dat Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden.
Omdat Israël niets geeft om de palestijnse burgerdoden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:05 schreef oksel12 het volgende:
Waarom zou Israël expres onschuldige burgers doden? Daar winnen ze niks mee, in tegendeel.
Moet Israël het maar gewoon laten gebeuren dat er vele raketten worden afgevuurd en dat er vele tunnels liggen die veel veel doden zouden gaan zorgen?
Als je dan daadwerkelijk geleerd hebt van je verleden en daadwerkelijk burgerslachtoffers wil mijden, dan kies je dus voor een andere aanpak dan het droppen van 1-tonners in woonwijken. Israël onderdrukt een compleet volk. Je kunt het verzet niet beëindigen door middel van staatsterrorisme, daarvan wordt het verzet juist sterker. De weg die Israël is ingeslagen is de weg van genocide.quote:
Ik heb even wat toegevoegd. Als Hamas niet de eerste stappen zet, gaat het niks worden..... Wat is de stand nu? 70 doden vs 1700 of zoiets? Wie denk je dat het langer gaat volhouden?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het nou echt zo moeilijk te erkennen dat beide partijen schuld dragen? Israël en Palestina wordt geregeerd door hardliners, wat een vreedzame oplossing bemoeilijkt.
Door je zo spastisch vast te blijven klampen aan je morele gelijk, is vrede praktisch ondenkbaar.
Bovendien snap ik niet zo goed dat je het bombarderen van onschuldige burgers te vuur en te zwaard verdedigt. Je kunt toch gewoon erkennen dat het niet tof is wat Israël doet? Net zoals dat het niet tof is dat Hamas raketten afvuurt op Israëlische steden.
Je moet als staat toch iets doen anders gaat het volk het zelf in de hand nemen en krijg je een burgeroorlog. Het is een oorlog tussen Hamas (Iran) en Israel en de onschuldige Palestijnen zitten daar tussen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als je dan daadwerkelijk geleerd hebt van je verleden en daadwerkelijk burgerslachtoffers wil mijden, dan kies je dus voor een andere aanpak dan het droppen van 1-tonners in woonwijken. Israël onderdrukt een compleet volk. Je kunt het verzet niet beëindigen door middel van staatsterrorisme, daarvan wordt het verzet juist sterker. De weg die Israël is ingeslagen is de weg van genocide.
Israël houdt het zeker langer vol maar dan verliest het internationaal alle support. Dan wordt het een nieuwe paria-staat waar het westen niets mee te maken wil hebben..quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:10 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik heb even wat toegevoegd. Als Hamas niet de eerste stappen zet, gaat het niks worden..... Wat is de stand nu? 70 doden vs 1700 of zoiets? Wie denk je dat het langer gaat volhouden?
Het enige wat gaat helpen is een diplomatieke oplossing. Een gewelddadige oplossing gaat niet werken, Palestijnen zullen niet capituleren onder druk van Israël.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je moet als staat toch iets doen anders gaat het volk het zelf in de hand nemen en krijg je een burgeroorlog. Het is een oorlog tussen Hamas (Iran) en Israel en de onschuldige Palestijnen zitten daar tussen.
Paria staten zoeken elkaar doorgaans op en in de huidige situatie kunnen ze zich zo aansluiten bij Putin's clubje dan krijgen ze nog wat wapens cadeau ook.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Israël houdt het zeker langer vol maar dan verliest het internationaal alle support. Dan wordt het een nieuwe paria-staat waar het westen niets mee te maken wil hebben..
Ik geloof ook niet dat ze express burgers doodmaken, maar dat ze heel makkelijk colleteral damage accepteren in de vorm van veel burgerslachtoffers. Als je naar de cijfers kijkt, lijken de terroristen de colleteral damage te zijn. Pertinent onacceptabel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Jij vind dat ze beide schuld dragen, ik ga geen dingen zeggen waarmee ik het niet eens ben.
Vredes plan van Kerry, de huidige 'hardliner' Israëlische regering stemde daarmee in maar Abbas deed dat niet:
http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspx
[..]
Waarom zou Israël expres onschuldige burgers doden? Daar winnen ze niks mee, in tegendeel.
Moet Israël het maar gewoon laten gebeuren dat er vele raketten worden afgevuurd en dat er vele tunnels liggen die veel veel doden zouden gaan zorgen?
Neuh, dat lijkt mij niet. Israël is een strategische bondgenoot van het westen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Israël houdt het zeker langer vol maar dan verliest het internationaal alle support. Dan wordt het een nieuwe paria-staat waar het westen niets mee te maken wil hebben..
Jij denkt dat Israël heel Gaza uitmoordt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:10 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik heb even wat toegevoegd. Als Hamas niet de eerste stappen zet, gaat het niks worden..... Wat is de stand nu? 70 doden vs 1700 of zoiets? Wie denk je dat het langer gaat volhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |