Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 04-08-2014 04:35:32 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je post hier iets in het Engels, ok dat kan ik nog wel lezen, maar heb je er verder ook een mening over?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Nog een keer:
Ferme woorden! Dat zal ze leren die stouterds !
UNRWA
@UNRWA
#Rafah - #Gaza: We vigorously condemn today’s Israeli strike and find it incomprehensible that such violence has happened again.
Er komt geen vrede als Hamas stopt met verzet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:32 schreef theunderdog het volgende:
Het is duidelijk mensen, vanachter een computerscherm hebben bepaalde mensen besloten dat het verzet moet stoppen. Palestine moet stoppen te vechten tegen de bezetter. Alleen zo kan er vrede komen.
Het is niet dat de bezetter de eerste stap tot verandering moet zetten, nee degene die bezet word moet stoppen met het geweld. In dit geval is het dan ook nog eens dat de bezetter veel meer burgerslachtoffers heeft gemaakt, maar dat is irrelevant.
Je begrijpt het nog net ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je post hier iets in het Engels, ok dat kan ik nog wel lezen, maar heb je er verder ook een mening over?
Ik hoop toch dat je het sarcasme/cynisme van mijn post ziet he?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Er komt geen vrede als Hamas stopt met verzet.
Welk land word bezet door de Arabieren dan ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef Sobieski het volgende:
Arabieren zijn zo'n beetje de bezetters van het hele Midden-Oosten en dan nog beginnen dat Israël de bezetter is. Grapjas.
Het midden-oosten is niet een staat, knulletjequote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef Sobieski het volgende:
Arabieren zijn zo'n beetje de bezetters van het hele Midden-Oosten en dan nog beginnen dat Israël de bezetter is. Grapjas.
Ze hebben de Koerden goed aangepakt inderdaad. XDquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef Sobieski het volgende:
Ik hoop toch ook dat jij het sarcasme/cynisme van mijn post ziet!quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat je het sarcasme/cynisme van mijn post ziet he?
Anders is het autisme wel van een zeer hoog niveau bij je.
Joh?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Het midden-oosten is niet een staat, knulletje
Je snapt het niet. Het verzet moet niet stoppen omdat Israël gelijk heeft, of in zijn recht staat. Maar omdat als het verzet niet stopt, dat heilige Palestina van jullie steeds meer schade oploopt en er duizenden Palestijnen zullen dood gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:32 schreef theunderdog het volgende:
Het is duidelijk mensen, vanachter een computerscherm hebben bepaalde mensen besloten dat het verzet moet stoppen. Palestine moet stoppen te vechten tegen de bezetter. Alleen zo kan er vrede komen.
Er is een groot verschil tussen ''wat zou moeten'' en ''wat het beste is'', uiteindelijk zal ook Hamas inzien dat ze Israël gewoon maar beter met rust kunnen laten, ook al gaan ze hun boekje te buiten. Ik had alleen gehoopt dat ze dat iets sneller zouden inzien, dat zou veel mensenlevens besparen.quote:Het is niet dat de bezetter de eerste stap tot verandering moet zetten, nee degene die bezet word moet stoppen met het geweld. In dit geval is het dan ook nog eens dat de bezetter veel meer burgerslachtoffers heeft gemaakt, maar dat is irrelevant.
Uhu...quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik hoop toch ook dat jij het sarcasme/cynisme van mijn post ziet!
Je geeft je niet over aan de bezetter !quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Het verzet moet niet stoppen omdat Israël gelijk heeft, of in zijn recht staat. Maar omdat als het verzet niet stopt, dat heilige Palestina van jullie steeds meer schade oploopt en er duizenden Palestijnen zullen dood gaan.
[..]
Er is een groot verschil tussen ''wat zou moeten'' en ''wat het beste is'', uiteindelijk zal ook Hamas inzien dat ze Israël gewoon maar beter met rust kunnen laten, ook al gaan ze hun boekje te buiten. Ik had alleen gehoopt dat ze dat iets sneller zouden inzien, dat zou veel mensenlevens besparen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Het verzet moet niet stoppen omdat Israël gelijk heeft, of in zijn recht staat. Maar omdat als het verzet niet stopt, dat heilige Palestina van jullie steeds meer schade oploopt en er duizenden Palestijnen zullen dood gaan.
[..]
Er is een groot verschil tussen ''wat zou moeten'' en ''wat het beste is'', uiteindelijk zal ook Hamas inzien dat ze Israël gewoon maar beter met rust kunnen laten, ook al gaan ze hun boekje te buiten. Ik had alleen gehoopt dat ze dat iets sneller zouden inzien, dat zou veel mensenlevens besparen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welk land word bezet door de Arabieren dan ?
Half Europa had dat gedaan tijdens WO II en dat is maar goed ook anders hadden wij hier wellicht niet gezeten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je geeft je niet over aan de bezetter !
Heb je daar enige onderbouwing voor? Of ontkracht je weer eens iets zonder argumentatie.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..], je leest ook niet he?
Als Hamas israel met rust laat, zal dit niet andersom gebeuren.
Waarom gebruik je zoveel woorden in iets dat je heel makkelijk kan samenvatten?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Laffe hond. En maar gelijk een situatie in 1943 gebruiken om die 70 jaar later goed te praten.quote:
Lees de OP even, probeer niet persoonlijk te worden en gewoon inhoudelijk te reageren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laffe hond. En maar gelijk een situatie in 1943 gebruiken om die 70 jaar later goed te praten.
Bronnen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:37 schreef Sobieski het volgende:
Ze hebben zo'n beetje alle landen ingepikt in het Midden-Oosten
Argumentatie voor wat precies? Je doelt op het feit dat in de 'rustige' periode, de Palestijnse gebieden voortdurend gekoloniseerd werden? en dat de palestijnen onderdrukt werden? en dat er een economische crisis heerst mede mogelijk gemaakt door Israel? Of het apartheidsregime in WB? Of alle mensenrechten die geschonden worden? Of of ofofquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heb je daar enige onderbouwing voor? Of ontkracht je weer eens iets zonder argumentatie.
Dat doe ik. Het tweede deel ontwijk je liever.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lees de OP even, probeer niet persoonlijk te worden en gewoon inhoudelijk te reageren.
Ze hoeven niet te doen wat Israël van ze vraagt, maar wel accepteren dat Israël doet wat het doet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:36 schreef theunderdog het volgende:
Je zegt in principe gewoon: de Palestijnen moeten braaf doen wat meester Israel van hen vraagt.
Godver, onder wat voor steen leef jij? Moet ik je een afbeelding geven over de spreiding van Arabieren en de islam door middel van het zwaard?quote:
Dan ben je dus niks waard.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te doen wat Israël van ze vraagt, maar wel accepteren dat Israël doet wat het doet.
ACCEPTEREN ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te doen wat Israël van ze vraagt, maar wel accepteren dat Israël doet wat het doet.
Wat moet ik daarop zeggen dan? Het is een principekwestie dat iets is van alle tijden, het verjaard niet ofzo. Als je bezetter veel sterker is, is het dom om te blijven terug vechten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doe ik. Het tweede deel ontwijk je liever.
Goed gelezenquote:
Als je straks van de aardbodem bent geveegd ook nietquote:
Bah homo,s.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:40 schreef Sobieski het volgende:
Ze zouden Israël moeten adoreren. Ze hebben zelfs een gay pride
Ging je tenminste wel met opgeheven hoofd !quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je straks van de aardbodem bent geveegd ook niet
? Wat is er mis met homo's?quote:
Je weet eigenlijk dus niet wat je zegt? Acceptatie zal dat ook als gevolg hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je straks van de aardbodem bent geveegd ook niet
Dit vind ik echt een uitspraak van een internetheldin. Heel stoer hoor, maar in de praktijk is het vaak verstandiger toch eieren voor je geld te kiezen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ging je tenminste wel met opgeheven hoofd !
Ik post hier alleen tegen zevental anti-Israël users, ik kan het echt niet bij houden dus sorry als ik wel eens een post mis. Op welke wilde je precies een reactie?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je weet eigenlijk dus niet wat je zegt? Acceptatie zal dat ook als gevolg hebben.
Ga je trouwens ook nog in op wat ik net zei?
De Arabische cultuur is niet zo laf als de Nederlande cultuur. Dus ik snap dat jij daar raar van opkijkt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een uitspraak van een internetheldin. Heel stoer hoor, maar in de praktijk is het vaak verstandiger toch eieren voor je geld te kiezen.
Jij gebruikt een veroveringstocht in de 7e tot 14e eeuw als "argument" om in de moderne maatschappij, anno 2014 de verovering van de zionisten goed te praten?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:39 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Godver, onder wat voor steen leef jij? Moet ik je een afbeelding geven over de spreiding van Arabieren en de islam door middel van het zwaard?
De aanval op de Nederlandse cultuur slaat nergens op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De Arabische cultuur is niet zo laf als de Nederlande cultuur. Dus ik snap dat jij daar raar van opkijkt.
Die sterven liever met eer dan als poep.
Would you rather live on your knees, or die on your feet?
Want?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De aanval op de Nederlandse cultuur slaat nergens op.
Omdat de Nederlandse cultuur je goed onderwijs geeft, welvaart, medische zorg enz enz.quote:
Misschien is dat wel de reden dat de Arabische landen vaak minder welvarend zijn, minder ontwikkeld, minder geciviliseerd, vrouwen worden er slechter behandelt, er is meer sprake van corruptie, er is meer sprake van geweld. Maar goed, hey, ze zijn tenminste niet 'laf'quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De Arabische cultuur is niet zo laf als de Nederlande cultuur. Dus ik snap dat jij daar raar van opkijkt.
Die sterven liever met eer dan als poep.
Would you rather live on your knees, or die on your feet?
Mijn vervolgreactie op dat als hamas israel met rust laat, dat het niet andersom gaat gebeuren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik post hier alleen tegen zevental anti-Israël users, ik kan het echt niet bij houden dus sorry als ik wel eens een post mis. Op welke wilde je precies een reactie?
Ja maar er is wel een verschil tussen de Arabische en Nederlandse wat betreft eergevoelquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse cultuur je goed onderwijs geeft, welvaart, medische zorg enz enz.
Beetje dankbaarheid mag best.
Hoe kun je laf zijn in onderwijs, welvaart en dergelijke?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse cultuur je goed onderwijs geeft, welvaart, medische zorg enz enz.
Beetje dankbaarheid mag best.
De joden leefden anders al gewoon in Palestina voordat de staat Israël werd uitgeroepen. Er waren hordes aan pogroms tegen de joden vanaf de Arabische kant. Het is niet meer dan logisch dat de staat Israël is uitgeroepen. Sterker nog, het had een veel groter deel moeten zijn dan het huidige Israël. Belfourt-verklaring.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:44 schreef El_Matador het volgende:
m in de moderne maatschappij, anno 2014 de verovering van de zionisten goed te praten?
Er zijn ook genoeg Nederlanders met veel eer en moed.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar er is wel een verschil tussen de Arabische en Nederlandse wat betreft eergevoel
Wat is het leven uberhaupt waard als je je familie kwijt bent, als je je huis kwijt bent, als je geen werk hebt, als je niks hebt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de reden dat de Arabische landen vaak minder welvarend zijn, minder ontwikkeld, minder geciviliseerd, vrouwen worden er slechter behandelt, er is meer sprake van corruptie, er is meer sprake van geweld. Maar goed, hey, ze zijn tenminste niet 'laf'
Kwaad is jezelf opofferen voor een ander. Dat is waar alle ellende vandaan komt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn ook genoeg Nederlanders met veel eer en moed.
Ik kan daar niet op in gaan want ik ben niet van mening dat het andersom niet gaat gebeuren. Jij kennelijk wel, wat je goedrecht is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mijn vervolgreactie op dat als hamas israel met rust laat, dat het niet andersom gaat gebeuren.
Ja en die voeren dat op een andere manier uit:Pquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg Nederlanders met veel eer en moed.
ja, daar had ik als voorbeeld 'de rustige periode' op gereageerd..quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik kan daar niet op in gaan want ik ben niet van mening dat het andersom niet gaat gebeuren. Jij kennelijk wel, wat je goedrecht is.
Deze vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden, het is vrij offtopic en filosofisch van aard. Je krijgt net zo veel verschillende antwoorden als dat er users zijn wellicht.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat is het leven uberhaupt waard als je je familie kwijt bent, als je je huis kwijt bent, als je geen werk hebt, als je niks hebt?
Daarom zouden ze net als Mosab Hassan Yousef Israël moeten steunen en wat van hun leven maken. Deze man heeft namelijk een prima leven weten te realiseren door Hamas te verlaten en te ontmaskeren. Hulde!quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat is het leven uberhaupt waard als je je familie kwijt bent, als je je huis kwijt bent, als je geen werk hebt, als je niks hebt?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:47 schreef Sobieski het volgende:
[..]
De joden leefden anders al gewoon in Palestina voordat de staat Israël werd uitgeroepen. Er waren hordes aan pogroms tegen de joden vanaf de Arabische kant. Het is niet meer dan logisch dat de staat Israël is uitgeroepen. Sterker nog, het had een veel groter deel moeten zijn dan het huidige Israël. Belfourt-verklaring.
Nee.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en die voeren dat op een andere manier uit:P
Ik geloof niet dat Hamas de Gazastrook ooit definitief heeft verlatenquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja, daar had ik als voorbeeld 'de rustige periode' op gereageerd..
Het is niet een kwestie van dat het niet andersom gaat gebeuren, het is altijd al zo gegaan, dus dan zou het juist de plotselinge verandering zijn wat jij beweert
Mwa, niet offtopic hoor. Aardig wat die daar zo leven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Deze vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden, het is vrij offtopic en filosofisch van aard. Je krijgt net zo veel verschillende antwoorden als dat er users zijn wellicht.
Misschien, vele zijn ook gebrainwashed en denken in het paradijs terecht te komen als ze sterven in een strijd voor hun geloof en natie. Maar ja, dat vind ik op z'n zachts gezegd zeer onverstandig.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mwa, niet offtopic hoor. Velen die daar zo leven.
Dat bevestigt toch alleen maar wat ik aangaf. Vind je het gek dat er in de jaren dertig meer joden vanuit Europa naar Palestina gingen? En dat ze na de oorlog het te pijnlijk vonden om in Europa te blijven en naar Israël emigreerden. Man, man, man.quote:
Voor 2006 was het een scoutingbrigadequote:Op maandag 4 augustus 2014 04:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Hamas de Gazastrook ooit definitief heeft verlaten
Dat vind jij ja, goed gezegdquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien, vele zijn ook gebrainwashed en denken in het paradijs terecht te komen als ze sterven in een strijd voor hun geloof en natie. Maar ja, dat vind ik op z'n zachts gezegd zeer onverstandig.
okquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:52 schreef theunderdog het volgende:
"zeer onverstandig"...
Alsof het politiek Den Haag is.
Hoe zou jij het vinden als Nederland gekoloniseerd zou worden door moslims, alle Nederlanders van nu alleen nog in Zeeland mochten wonen en dat de moslims daar dan ook nog nederzettingen gaan bouwen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:52 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch alleen maar wat ik aangaf. Vind je het gek dat er in de jaren dertig meer joden vanuit Europa naar Palestina gingen? En dat ze na de oorlog het te pijnlijk vonden om in Europa te blijven en naar Israël emigreerden. Man, man, man.
Een strijd die niets zal opleveren en Hamas uiteindelijk zal verliezen. Nou ja, wel strijdend en niet laf ten onder gegaan. Het paradijs zal binnenkort wel overbevolkt zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat vind jij ja, goed gezegd
Verbetert alleen maar de strijdlust.
Nou nou nou nou... zoveel zijn er gelukkig niet doodgaanquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een strijd die niets zal opleveren en Hamas uiteindelijk zal verliezen. Nou ja, wel strijdend en niet laf ten onder gegaan. Het paradijs zal binnenkort wel overbevolkt zijn.
Niet leuk, maar als een reactie op de nederzettingen het gevolg heeft dat Zeeland platgelegd zou ik het niet kunnen maken naar de overige onschuldige Nederlanders in Zeeland om steeds maar weer de reageren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Nederland gekoloniseerd zou worden door moslims, alle Nederlanders van nu alleen nog in Zeeland mochten wonen en dat de moslims daar dan ook nog nederzettingen gaan bouwen?
Ja als je je daar op geen enkel punt kan inleven begrijp je het idd nietquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een strijd die niets zal opleveren en Hamas uiteindelijk zal verliezen. Nou ja, wel strijdend en niet laf ten onder gegaan. Het paradijs zal binnenkort wel overbevolkt zijn.
Dus wat is jouw oplossing dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nou nou nou nou... zoveel zijn er gelukkig niet doodgaan
Maar, hoe vaak moet ik het nog zeggen, dat als ze niet strijden het ook niks oplevert en het alleen maar erger wordt?
Het heeft niets met inleven te maken. Met inleven begrijp je het probleem beter, begrijp je waarom mensen op een bepaalde manier handelen en op een bepaalde manier reageren. Maar dat betekent niet dat je die manier van handelen ook goed vindt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als je je daar op geen enkel punt kan inleven begrijp je het idd niet
1 - Nederzettingen per direct ontmantelen; dat wil zeggen; de Israelische overheid dient voor alle zionistische kolonisten een huis te bouwen IN Israel, niet in andermans landquote:
Joden leefden er al voordat Arabieren naar Palestina kwamen dus je bent totaal selectief. Joden en Arabieren leefden naast elkaar, de Arabieren emigreerden nog meer naar het Midden-Oosten dan joden. Het is treurig dat ze niet naast elkaar konden leven, maar helaas hebben ze de joden gedwongen om hun eigen staat te stichten. Als beide groeperingen wetenschap gaan begrijpen en atheïst worden, kunnen ze eindelijk de grenzen opheffen en in harmonie met elkaar leven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Nederland gekoloniseerd zou worden door moslims, alle Nederlanders van nu alleen nog in Zeeland mochten wonen en dat de moslims daar dan ook nog nederzettingen gaan bouwen?
Misschien is dat plan succesvoller als je de volgorde omdraait.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - Nederzettingen per direct ontmantelen; dat wil zeggen; de Israelische overheid dient voor alle zionistische kolonisten een huis te bouwen IN Israel, niet in andermans land
2 - Stoppen met bombardementen op burgers
3 - Hamas dient ontmanteld te worden als terreurorganisatie en de Palestijnse gebieden een eerlijk parlement te krijgen met een pluriforme partijverdeling
Ik heb nergens gezegd dat je het gedrag goedkeurt... Maar je begrijpt dan wel waar het gedrag vandaan komtquote:Op maandag 4 augustus 2014 04:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het heeft niets met inleven te maken. Met inleven begrijp je het probleem beter, begrijp je waarom mensen op een bepaalde manier handelen en op een bepaalde manier reageren. Maar dat betekent niet dat je die manier van handelen ook goed vindt.
Als een meisje verkracht wordt kan ik me zeer goed inleven in het feit dat haar vader woest is en ik kan me goed inleven in zijn verdriet en kan goed begrijpen als hij de dader vermoord. Toch vind ik dat geen goede manier van handelen.
Dat konden ze wel, duizenden jaren lang.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:00 schreef Sobieski het volgende:
Het is treurig dat ze niet naast elkaar konden leven.
Ja dat begrijp ik, maar dat is ook niet de issue het topic.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat je het gedrag goedkeurt... Maar je begrijpt dan wel waar het gedrag vandaan komt
Zo iets:quote:
Er is geen volgorde. Het zijn 3 punten, niet een volgorde.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien is dat plan succesvoller als je de volgorde omdraait.
Dat is wat Hamas elke dag doet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
2 - Stoppen met bombardementen op burgers
De Palestijnen hebben zelf Hamas de grootste partij gemaakt. Ze zijn zelf schuldig aan het huidige conflict. Als is dat moeilijk te zeggen omdat ze geïndoctrineerd zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:59 schreef El_Matador het volgende:
Hamas dient ontmanteld te worden als terreurorganisatie en de Palestijnse gebieden een eerlijk parlement te krijgen met een pluriforme partijverdeling
Gloednieuwe huizen afbreken, ben je gek? Laat daar Palestijnen wonen, desnoods verscheep je een groot deel van Gaza naar de Westbank.quote:
De enige die geindoctrineerd is ben jij.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Dat is wat Hamas elke dag doet.
[..]
De Palestijnen hebben zelf Hamas de grootste partij gemaakt. Ze zijn zelf schuldig aan het huidige conflict. Als is dat moeilijk te zeggen omdat ze geïndoctrineerd zijn.
je hebt gelijk, ik bedoelde meer dat hun functie als nederzetting afgebroken wordtquote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gloednieuwe huizen afbreken, ben je gek? Laat daar Palestijnen wonen, desnoods verscheep je een groot deel van Gaza naar de Westbank.
Het boeddhisme is anders een niet-theïstische religie die mij wel kan bekoren.quote:
Dat deden ze inderdaad prima. Ongelooflijk dom van de Amerikanen om het zogenaamde rooie gevaar toentertijd te stoppen bij Afghanistan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:
Hoe succesvol waren de communisten daarin?
Dit vind ik altijd flauw. Israel duwt de Palestijnen richting Hamas door altijd mensenrechten te blijven schenden en nieuwe nederzettingen te bouwen. Als je een hond vals maakt door hem de hele dag door te slaan moet je niet raar opkijken als hij een keer terugbijt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef Sobieski het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben zelf Hamas de grootste partij gemaakt. Ze zijn zelf schuldig aan het huidige conflict. Als is dat moeilijk te zeggen omdat ze geïndoctrineerd zijn.
Gaat niet gebeuren. De Palestijnen kunnen beter de Gazastrook verlaten en aan Israël geven en gaan wonen in de Westelijke Jordaanoever.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zo iets:
- Israel stopt met nederzettingen te bouwen en breekt de huidige af, en stuurt de radicale zionisten die in WB leven weg
- Israel stopt met bezetten en onderdrukken
je weet dat WB = westbank = westelijke jordaanoever??quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De Palestijnen kunnen beter de Gazastrook verlaten en aan Israël geven en gaan wonen in de Westelijke Jordaanoever.
Ik bedoel dus. De Westbank (Westelijke Jordaanoever) zou dus een onafhankelijke Palestijnse Staat moeten worden. De Gazastrook moet bij Israël gevoegd worden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je weet dat WB = westbank = westelijke jordaanoever??
en dat je reactie niet logisch is?
De Palestijnse Arabieren moeten dan ook gewoon naar Transjordanië - het huidige Jordanië - want dat was immers hun deel van het toenmalige Britse Palestina. Maar zelfs met de meerderheid namen ze niet genoeg. Ze zijn slachtoffer van hun eigen imperialisme. en compromisloos gedag. De joden hebben daarvan geleerd door niet meer toe te geven. Hetgeen logisch is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 05:06 schreef Shreyas het volgende:
Gaat niet gebeuren. De Palestijnen kunnen beter de Gazastrook verlaten en aan Israël geven en gaan wonen in de Westelijke Jordaanoever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |