SPOILER: pagina 30 VI deze weekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
VI mag weer beelden gebruiken in hun uitzending idd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:07 schreef Dingflofbips het volgende:
Goede zaak.
En staat daar linksonder dat ook weer de beelden van de eredivisie naar VI gaan?
Niks mis mee. Evert werd vroeger ook verketterd. De fijnproevers wisten wel beter.quote:
Leuk. Jammer dat het pas over een jaar is. Jammer ook dat Sport7 ooit mislukte.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:09 schreef borisz het volgende:
[..]
VI mag weer beelden gebruiken in hun uitzending idd.
VI mag vanaf dit seizoen weer beelden gebruikenquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leuk. Jammer dat het pas over een jaar is. Jammer ook dat Sport7 ooit mislukte.
Ok, leuk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:18 schreef borisz het volgende:
[..]
VI mag vanaf dit seizoen weer beelden gebruiken.
Dat is heel goed nieuws sowieso.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:09 schreef borisz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:16 schreef tong80 het volgende:
Niks mis mee. Evert werd vroeger ook verketterd. De fijnproevers wisten wel beter.
Dat doen ze misschien ook welquote:
Hoezo dat? Van vrijwel alle andere sporten die RTL7 uitzend is een stream beschikbaar volgens mij.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wel klote dat de livestreams dan waarschijnlijk verdwijnen
Ik dacht dat de NOS altijd alle wedstrijden kocht en die moest uitzenden omdat zij een publieke omroep zijn. Zodoende nam ik aan dat RTL het op een andere manier gaat uitbaten.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo dat? Van vrijwel alle andere sporten die RTL7 uitzend is een stream beschikbaar volgens mij.
NOS had altijd maar één wedstrijd per speeldag/ twee duels per speelronde. De overige wedstrijden waren te zien bij Sport1.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik dacht dat de NOS altijd alle wedstrijden kocht en die moest uitzenden omdat zij een publieke omroep zijn. Zodoende nam ik aan dat RTL het op een andere manier gaat uitbaten.
Ja, maar op de website van de NOS kon je altijd live alle wedstrijden bekijken. Daar ben ik bang voor dat dat verdwijnt.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:45 schreef borisz het volgende:
[..]
NOS had altijd maar één wedstrijd per speeldag/ twee duels per speelronde. De overige wedstrijden waren te zien bij Sport1.
Verbeek zit nu ook bij de EL wedstrijden en misschien dat ze Koert Westerman wel aantrekken als extra presentator. En je kan ook een overkill aan analisten/presentatoren hebben zoals bij NOS daar zitten ze geloof ik met 4-5 man bij een CL avond.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:54 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Meh, maakte mij niet zoveel uit waar het te zien was. Ik neem aan dat Derksen, Gijp en Kieft dan niet de enige analisten blijven als ze 3 dagen achter elkaar uitzenden?
Jack zal nog wel de radio blijven doenquote:Op donderdag 25 september 2014 17:37 schreef BB-King het volgende:
Johan Derksen en Wilfred Genee aan de kant van het veld en Jack thuis balen?
Sierd doet af en toe ook een EL wedstrijd bij RTL. Echter doet hij ook al CL bij sport 1, dat maakt het wel weer lastig.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat Derksen daar een veto of belangrijke stem in zal hebben als hij niet komt.
Sierd werkt voor Infostrada. De producent van VI, Sport1 en JL. Daarom hoor je hem overal.!quote:Op donderdag 25 september 2014 21:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Sierd doet af en toe ook een EL wedstrijd bij RTL. Echter doet hij ook al CL bij sport 1, dat maakt het wel weer lastig.
Dat kost de staat te veel geldquote:
Weet ik, aan de ene kant begrijp ik je welquote:Op maandag 10 november 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Oh dat was slechts een mening hoor
Het is allang mooi dat het niet naar Foks gaat achter de decoderquote:Op maandag 10 november 2014 01:06 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Weet ik, aan de ene kant begrijp ik je wel
Volgens mij mag de CL niet geheel achter de decoder, er moet minimaal één wedstrijd per speelronde op een niet-betaalzender te zien zijn.quote:Op maandag 10 november 2014 01:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Het is allang mooi dat het niet naar Foks gaat achter de decoder
Dit wist ik niet! Wij hebben dan het geluk dat de Duitser vaak wat anders uit zendt dan de NLer, en som s zelfs de belg.quote:Op maandag 10 november 2014 01:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Volgens mij mag de CL niet geheel achter de decoder, er moet minimaal één wedstrijd per speelronde op een niet-betaalzender te zien zijn.
Alleen Nederlandse CL-duels en de CL-finale staan op de evenementenlijst. De rest mag achter de decoder.quote:Op maandag 10 november 2014 01:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Volgens mij mag de CL niet geheel achter de decoder, er moet minimaal één wedstrijd per speelronde op een niet-betaalzender te zien zijn.
Zou echt heel kut zijn als ze alleen de wedstrijden met Nederlandse clubs gaan uitzendenquote:Op maandag 10 november 2014 08:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Alleen Nederlandse CL-duels en de CL-finale staan op de evenementenlijst. De rest mag achter de decoder.
Sporza zend toch geen CL meer uit?quote:Op maandag 10 november 2014 01:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dit wist ik niet! Wij hebben dan het geluk dat de Duitser vaak wat anders uit zendt dan de NLer, en som s zelfs de belg.
Kan, eerst geloof ik wel, maar idd niet zeker.quote:Op zondag 23 november 2014 20:35 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Sporza zend toch geen CL meer uit?
Infostrada zal wel de productie op zich nemen zoals met de EL wedstrijden nu gebeurdquote:Op zondag 9 november 2014 23:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Genee en Derksen kun je natuurlijk niet vijf dagen neerzetten.
Weer lekker lange analyses dan in de rust.quote:Op zondag 23 november 2014 20:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Infostrada zal wel de productie op zich nemen zoals met de EL wedstrijden nu gebeurd
quote:NOS: geen bod op Champions League
De NOS heeft geen bod gedaan op de rechten van de UEFA Champions League voor de periode 2015-2018. De deadline daarvoor was vandaag om 12.00 uur.
Algemeen directeur Jan de Jong: "Het besluit om niet mee te bieden is een keuze. Door de bezuinigingen van het kabinet Rutte I en II is de NOS gedwongen prioriteiten te stellen en keuzes te maken. De NOS vindt het daarbij van het grootste belang om de nieuwsvoorziening te ontzien en binnen het sportbudget geen geld weg te halen bij de verslaggeving van andere sporten dan voetbal; juist ook omdat commerciële omroepen daar weinig tot geen aandacht aan besteden. Niet bieden op de grootste en belangrijkste clubcompetitie ter wereld is dus een rechtstreeks gevolg van dat beleid."
"Het is niet anders. Jammer is het wel. Vanwege het journalistieke belang, maar omdat de UEFA Champions League voor een uniek bereik onder jongeren zorgt. Gemiddeld kijkt 21,5% in de leeftijdsgroep 15-34 jaar naar dit voetbal. Het weekbereik van de jongerenzender NPO 3 neemt met 16% toe door de UEFA Champions League. Geen enkel ander programma scoort vergelijkbare cijfers”.
"Vanwege het journalistieke belang" Donder toch gauw opquote:
Het woordje niet zal vergeten zijn....quote:Op maandag 24 november 2014 12:26 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
"Vanwege het journalistieke belang" Donder toch gauw op.
het word pas leuk vanaf de kwartfinalesquote:Op maandag 24 november 2014 12:34 schreef byah het volgende:
zonde, maargoed, de CL tot aan de knockout fase heeft allang niet meer de uitstraling van 10-15 jaar geleden.
alsof RTL het niet goed in beeld kan brengenquote:Op maandag 24 november 2014 12:26 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
"Vanwege het journalistieke belang" Donder toch gauw op.
Ik snap sowieso niet wat het uitzenden van een voetbalwedstrijd wordt geschaad onder journalistiek belang. Sierd zit bij rtl7 toch? Mooi, kan hij CL verslaan.quote:Op maandag 24 november 2014 12:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
alsof RTL het niet goed in beeld kan brengen
Sierd zit bij Infostrada. Infostrada produceert Sport1, VI, Europa League en de Bierdivisie.quote:Op maandag 24 november 2014 12:37 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat het uitzenden van een voetbalwedstrijd wordt geschaad onder journalistiek belang. Sierd zit bij rtl7 toch? Mooi, kan hij CL verslaan.
Bij de NOS en Fox zitten een paar prutscommentatoren (Vermeulen om maar een voorbeeld te noemen) maar bij RTL heb ik nog nooit een fatsoenlijke commentator gehoord.quote:Op maandag 24 november 2014 12:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
alsof RTL het niet goed in beeld kan brengen
waaorm nietquote:Op maandag 24 november 2014 13:30 schreef Evertjan het volgende:
ik denk trouwens niet dat RTL voor het zelfde pakket gaat als de NOS.
de NOS had geloof ik 1e keus in welke wedstrijden ze mochten uitzenden. Ik denk dat recht gaat naar Sport 1. de Nederlandse clubs zullen ze wel blijven uitzenden dat staat vast in de Mediawetquote:
Sport 1 zend ALLE wedstrijden van de CL uit. Dus die hoeven niks te kiezen.quote:Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
de NOS had geloof ik 1e keus in welke wedstrijden ze mochten uitzenden. Ik denk dat recht gaat naar Sport 1. de Nederlandse clubs zullen ze wel blijven uitzenden dat staat vast in de Mediawet
ook in de groepsfases?quote:Op maandag 24 november 2014 13:34 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Sport 1 zend ALLE wedstrijden van de CL uit. Dus die hoeven niks te kiezen.
quote:Rechten Champions League: RTL biedt wel, NOS niet
UPDATE De NOS heeft zoals aangekondigd geen bod gedaan op de rechten van de Chamions League. Dat heeft NOS-directeur Jan de Jong vanmiddag bevestigd. RTL Nederland laat desgevraagd weten wél een bod te hebben gedaan. Of SBS en FOX dat ook hebben gedaan, is nog onduidelijk.
De deadline voor de rechten van de UEFA Champions League voor de periode 2015-2018 liep vandaag om 12:00 uur af. De NOS liet vorig jaar bij het bemachtigen van de eredivisierechten weten dat het niet meer zou gaan bieden op de rechten van de Champions League. 'Het geld is op', klonk het. De Jong zegt nu: 'Het besluit om niet mee te bieden is een keuze. Door de bezuinigingen van het kabinet Rutte I en II is de NOS gedwongen prioriteiten te stellen en keuzes te maken.'
Volgens De Jong wil de NOS de nieuwsvoorziening ontzien bij die bezuinigingen. Ook de verslaggeving van andere sporten dan voetbal wil de omroep voor zijn rekening blijven nemen: 'Juist ook omdat commerciële omroepen daar weinig tot geen aandacht aan besteden. Niet bieden op de grootste en belangrijkste clubcompetitie ter wereld is dus een rechtstreeks gevolg van dat beleid.'
RTL biedt wel
RTL Nederland laat vandaag weten wel een bod te hebben gedaan. 'We vinden de rechten heel interessant, maar niet tegen elke prijs', meldt woordvoerder Jaap Paulsen. 'RTL is ook zonder de Champions League succesvol.' De zendergroep laat niets los over de hoogte van het bod.
NOS-directeur De Jong zegt het wel jammer te vinden dat de CL straks niet meer bij de NPO te zien is. 'Vanwege het journalistieke belang, maar ook omdat de UEFA Champions League voor een uniek bereik onder jongeren zorgt. Gemiddeld kijkt 21,5% in de leeftijdsgroep 15-34 jaar naar dit voetbal. Het weekbereik van de jongerenzender NPO 3 neemt met 16% toe door de UEFA Champions League. Geen enkel ander programma scoort vergelijkbare cijfers
Kan wel eens de redding worden van VI.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Precies, dan maakt het ook niet meer uit of het naar een commerciele omroep gaat: de analyses bij de NOS duren ook meestal 1 minuut of zo, ervoor en erna zat ook reclame.quote:Op maandag 24 november 2014 16:28 schreef Zipportal het volgende:
En de vele reclame onderbrekingen bij de NOS, hadden niets meer met een Publieke Omroep te maken.
De rust analyses bij de NOS duren wel langer dan de EL analyses bij RTL hoor.quote:Op maandag 24 november 2014 16:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Precies, dan maakt het ook niet meer uit of het naar een commerciele omroep gaat: de analyses bij de NOS duren ook meestal 1 minuut of zo, ervoor en erna zat ook reclame.
Misschien mag de NOS het dan alsnog uitzenden voor een gigantisch lage prijs.quote:Op maandag 24 november 2014 17:35 schreef Nober het volgende:
Heeft SBS ook een bod gedaan?
Wat als niemand een bod doet wie moet het dan uitzenden volgens die mediawet of krijgen ze dan gewoon de rechten niet van de UEFA?
Eindelijk geen vies dikke Sjek die allemaal snoepreisjes naar de mooiste stadions maakt.quote:Op maandag 24 november 2014 17:20 schreef j0rdiiii het volgende:
Eindelijk niet meer te hoeven luisteren naar de schutterende Tom Egbers. Geweldig nieuws.
Opzich vind ik dat wel logisch. De wedstrijden van het nationale elftal passen eerder bij de publieke omroep dan wedstrijden van poenerige clubs tegen elkaar in een ubercommercieel toernooi.quote:Op maandag 24 november 2014 17:52 schreef Wouterw17 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom de NOS de kwalificatiewedstrijden voor het Nederlands elftal heeft gekocht en niet gewoon de CL. De CL lijkt me toch veel interessanter als televisiezender.
Mwah, als je moet kiezen zou ik toch eerder voor CL gaan. Ik bedoel, weinig mensen zitten denk ik te wachten op een wedstrijd zoals Nederland - Letland terwijl denk ik wel veel mensen bijvoorbeeld naar een Real Madrid - Liverpool ofzo uitkijken. Als het nou om een echt eindtoernooi gaat wordt het anders maar kwalificatiewedstrijden zijn gewoon niet zo aantrekkelijk.quote:Op maandag 24 november 2014 18:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Opzich vind ik dat wel logisch. De wedstrijden van het nationale elftal passen eerder bij de publieke omroep dan wedstrijden van poenerige clubs tegen elkaar in een ubercommercieel toernooi.
De kijkcijfers voor de kwalificatiewedstrijden zijn hoger dan die van de CLquote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Mwah, als je moet kiezen zou ik toch eerder voor CL gaan. Ik bedoel, weinig mensen zitten denk ik te wachten op een wedstrijd zoals Nederland - Letland terwijl denk ik wel veel mensen bijvoorbeeld naar een Real Madrid - Liverpool ofzo uitkijken. Als het nou om een echt eindtoernooi gaat wordt het anders maar kwalificatiewedstrijden zijn gewoon niet zo aantrekkelijk.
SBS heeft inderdaad een bod gedaan. En misschien FOX ook wel, maar die willen niks zeggen.quote:
Alleen omdat Nederland - Letland ineens allesbepalend bleek te zijn. Als dat niet zo was geweest, zou het waarschijnlijk anders zijn geweest. En van tevoren verwacht je natuurlijk niet dat Nederland een alles-of-niets wedstrijd moet spelen tegen Letland in de vierde groepswedstrijd.quote:Op maandag 24 november 2014 18:44 schreef L3gend het volgende:
[..]
De kijkcijfers voor de kwalificatiewedstrijden zijn hoger dan die van de CL
Er zijn veel mensen die alleen het Nederlands elftal volgen.quote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Mwah, als je moet kiezen zou ik toch eerder voor CL gaan. Ik bedoel, weinig mensen zitten denk ik te wachten op een wedstrijd zoals Nederland - Letland terwijl denk ik wel veel mensen bijvoorbeeld naar een Real Madrid - Liverpool ofzo uitkijken. Als het nou om een echt eindtoernooi gaat wordt het anders maar kwalificatiewedstrijden zijn gewoon niet zo aantrekkelijk.
Onzin, ook de andere kwalificatiewedstrijden waren de kijkcijfer (iets) hoger dan de CL wedstrijden, en vooral hoger dan de buitenlandse CL wedstrijdenquote:Op maandag 24 november 2014 18:46 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Alleen omdat Nederland - Letland ineens allesbepalend bleek te zijn. Als dat niet zo was geweest, zou het waarschijnlijk anders zijn geweest. En van tevoren verwacht je natuurlijk niet dat Nederland een alles-of-niets wedstrijd moet spelen tegen Letland in de vierde groepswedstrijd.
quote:16-11-2014 1753 VOETBAL EK KW NLD LVA NPO1 28,1 62,1 4.349.000
13-10-2014 2037 VOETBAL EK KW ISL NLD NPO3 17,6 33,8 2.723.000
10-10-2014 2037 VOETBAL EK KW NLD KAZ NPO3 15,8 30,3 2.449.000
09-09-2014 2038 VOETBAL EK KW CZE NLD NPO3 15,1 34.7 2.336.000
05-11-2014 2040 VOETBAL CL AJAX BARCELONA NPO3 15.1 32.1 2.268.000
21-10-2014 2040 VOETBAL CL BARCELONA AJAX NPO3 14,7 30,2 2.268.000
22-10-2014 2038 VOETBAL CL LIVERPOOL REAL MADRID NPO3 7,7 16,0 1.190.000
01-10-2014 2040 VOETBAL CL ATL MADRID JUVENTUS NPO3 6,4 14,6 997.000
Bron Kijkonderzoek
Er zijn ook veel mensen die alleen wedstrijden van Nederlandse clubs (met name Ajax) volgen in de CL.quote:Op maandag 24 november 2014 18:57 schreef superniger het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die alleen het Nederlands elftal volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, ik ben overtuigd.quote:Op maandag 24 november 2014 18:58 schreef L3gend het volgende:
[..]
Onzin, ook de andere kwalificatiewedstrijden waren de kijkcijfer (iets) hoger dan de CL wedstrijden, en vooral hoger dan de buitenlandse CL wedstrijden
[..]
gemiddelde Nederlander kijkt liever naar Nederland-Tsjechie/IJsland/Letland dan naar Porto-Shakhtar Donetskquote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Atletico-Olympiakos zit ook niemand op te wachten.quote:Op maandag 24 november 2014 19:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
gemiddelde Nederlander kijkt liever naar Nederland-Tsjechie/IJsland/Letland dan naar Porto-Shakhtar Donetsk
je weet dat ze dat al jaren niet meer doen bij Oranjequote:Op maandag 24 november 2014 19:08 schreef OeJ het volgende:
En dan een stomme SBS-sms-kijkersvraag.
Wie is de meest scorende speler van FC Barcelona?
A. Cristiano Ronaldo B. Lionel Messi C. Zlatan Ibrahimovic D. Marco van Basten.
Ik verheug me er nu al op.
Jammer wel. Waren altijd wel leuke meisjes die dat presenteerden.quote:Op maandag 24 november 2014 19:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
je weet dat ze dat al jaren niet meer doen bij Oranje
Ik las alleen Zlatanquote:Op maandag 24 november 2014 19:08 schreef OeJ het volgende:
kluivertquote:Op maandag 24 november 2014 19:08 schreef OeJ het volgende:
Dat weet ik ja.quote:Op maandag 24 november 2014 19:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
je weet dat ze dat al jaren niet meer doen bij Oranje
En dan zal je zien dat de rechten door FOX met SBS wordt geworven.quote:
quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:08 schreef borisz het volgende:
Chef redactie VI is er duidelijk over http://www.vi.nl/nieuws/d(...)mmerciele-omroep.htm
quote:Waarom moet er bovendien voor elke speelronde een peloton NOS-medewerkers op schoolreisje door Europa? Voor een obligaat kort interviewtje? Voor een nietszeggend standuppertje aan de zijlijn in een stadion? Geen kijker die er wakker van ligt. Die wil alleen de bal zien rollen. Het dient vooral als bevrediging van het ego van de NOS-mensen.
quote:Op donderdag 4 december 2014 23:11 schreef superniger het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE BAH BAH BAH BAH BAH`
Nee nu krijgen we Leo Oldenburger, daar word je vrolijk vanquote:Op vrijdag 5 december 2014 00:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
Het is natuurlijk wel een voordeel dat je in ieder geval bij de Champions League niet meer met Frank Snoeks wordt lastiggevallen.
Als FOX het Spaans voetbal binnenhaalt, hebben ze denk ik alles wat ze willen en blijft Sport1 alsnog achter met een gemankeerd voetbal-pakket. In buitenlandse EL wedstrijdjes zullen niet veel mensen geïnteresseerd zijn. De CL is uiteraard mooi, maar als dat nog het enige is (naast wat buitenlandse kwalificatie-wedstrijden)...quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef borisz het volgende:
Volgens NRC gaan RTL7 + Sport1 de EL doen.
Dat houdt in dat FOX wat kwijt raakt ipv doorgroeit.
Dat vind ik wellicht nog het meest opvallende van alles. FOX is er niet op de momenten dat het erom gaat. Sterker nog, oefenen Oranje verkopen ze weer.
Ja eens. In de ideale situatie fuseren FOX INT en Sport1 tot een stevige sportzender met alles wat ze nu hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:13 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Als FOX het Spaans voetbal binnenhaalt, hebben ze denk ik alles wat ze willen en blijft Sport1 alsnog achter met een gemankeerd voetbal-pakket. In buitenlandse EL wedstrijdjes zullen niet veel mensen geïnteresseerd zijn. De CL is uiteraard mooi, maar als dat nog het enige is (naast wat buitenlandse kwalificatie-wedstrijden)...
Dat zou inderdaad mooi zijn. Wellicht speculeert FOX daar ook op en kunnen ze op die manier goedkoper aan alle rechten komen dan door nu mee te gaan bieden en de prijs op te drijven.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja eens. In de ideale situatie fuseren FOX INT en Sport1 tot een stevige sportzender met alles wat ze nu hebben.
Rupert Murdoch says noquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja eens. In de ideale situatie fuseren FOX INT en Sport1 tot een stevige sportzender met alles wat ze nu hebben.
quote:Op donderdag 4 december 2014 23:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
Gerard Joling in je beeld bij Barca-Bayern
volgend jaar Man Uquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:06 schreef Karina het volgende:
Ik verheug me al op de interviews van Hansie, helaas niet met van Gaal want die waren wel episch.
quote:Op donderdag 4 december 2014 23:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
Bij RTL zou je Gordon in beeld zien, trouwens.quote:Op donderdag 4 december 2014 23:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
Niet bij RTL7 tochquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:00 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Bij RTL zou je Gordon in beeld zien, trouwens.
Is dat nou zoveel beter?
15 miljoen per jaar.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
tussen de 10 a 15 miljoen betalen ze er blijkbaar voor. Iemand enig idee wat de NOS betaalde?
http://nos.nl/artikel/200(...)nitief-naar-sbs.htmlquote:Rechten Champions League definitief naar SBS
Tv-zender SBS en uitgeverij Sanoma hebben de uitzendrechten van de UEFA Champions League binnengehaald. Vorige week werd al bekend dat SBS de belangrijkste kandidaat was, nu zijn de contracten ook daadwerkelijk ondertekend. Voor het eerst heeft een commerciële zendergroep in Nederland de rechten van het belangrijke voetbaltoernooi binnengehaald.
SBS gaat van augustus 2015 tot 2018 de wedstrijden van de Champions League uitzenden. De duels en de samenvattingen zijn op dinsdag en woensdag te zien. Sanoma, groot aandeelhouder van de televisiezender, zal online verslag van de wedstrijden doen op de nieuwswebsite NU.nl. Lezers kunnen de hoogtepunten van de duels 'on demand' terugkijken. Ook komen de uitslagen en standen op de website te staan.
Grootste mediabedrijf
"Als geen ander zijn wij in staat om dit prestigieuze internationale clubvoetbaltoernooi op televisie en online aan de voetballiefhebbers te presenteren", zegt Luc Peters namens de directie van SBS. "Dit past perfect bij de ambities van SBS/Sanoma als grootste mediabedrijf van Nederland."
Hoeveel SBS en Sanoma voor de uitzendrechten hebben betaald is niet bekend. RTL bood ook mee. De NOS maakte eerder bekend niet op de uitzendrechten te bieden vanwege de bezuinigingen.
Aangezien nu.nl by far de meest gebruikte nieuws-app is op mobiel en tablet, denk ik een heleboel mensen. Helemaal met de opkomst van 4G.quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Even serieus, welk waardeloos stuk vreten gaat op nu.nl naar CL-samenvattingen kijken? Dat doe ik lekker op Sport1.nl
Moet je wel Sport1 hebben natuurlijk...quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Even serieus, welk waardeloos stuk vreten gaat op nu.nl naar CL-samenvattingen kijken? Dat doe ik lekker op Sport1.nl
Gewoon met advertentie vooraf neem ik aan. Meer niet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Moet je wel Sport1 hebben natuurlijk...
Die samenvattingen op nu.nl zijn niet gratis neem ik aan? Omdat er 'on demand' bij staat.
We onderbreken deze wedstrijd voor Piet's Weerbericht.quote:Op donderdag 4 december 2014 23:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
twitter:RTLLateNight twitterde op dinsdag 09-12-2014 om 16:56:21Vanavond in #rtlln De Champions League gaat definitief naar #SBS en CEO van #Sanoma Peter de Mönnink heeft hiermee grootse plannen. reageer retweet
Meer reclame zeker.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:57 schreef borisz het volgende:
twitter:RTLLateNight twitterde op dinsdag 09-12-2014 om 16:56:21Vanavond in #rtlln De Champions League gaat definitief naar #SBS en CEO van #Sanoma Peter de Mönnink heeft hiermee grootse plannen. reageer retweet
Op veronica, ja?quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Piet Paulusma op het veld van Santiago Bernabeu tijdens de wedstrijd om te zeggen wat voor weer het is
Toch lekker dat mensen het verschil tussen SBS en SBS6 niet kunnen lezen of dat mensen niet een artikel in zijn geheel lezen/meerdere berichten lezenquote:
Want bij RTL zou dat niet gebeuren? Hou op zegquote:Op dinsdag 9 december 2014 18:15 schreef Iwanius het volgende:
Maakt niet uit. Het feit dat van alle zenders die je niet zo 1-2-3 met voetbal zou associeren (nou ja die interlands uitgesloten) het met name SBS is die dus de CL gaat uitzenden.
Ik verheug mij al (NOT!) op de vele pop-ups door en boven in je scherm vooraf en tijdens de wedstrijden van de welbekende 'camping' programma's die SBS die avond en week nog verder in petto heeft.
dat is maar ¤230.000 per wedstrijd jongehquote:Op dinsdag 9 december 2014 22:44 schreef Nober het volgende:
20 miljoen voor 3 seizoenen is best een hoop voor 29 live wedstrijden per seizoen.
Uh, ok.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:20 schreef Pascalus het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden de KNVB Bekerfinale op Veronica aan het kijken was. Letterlijk vijf seconden na het laatste fluitsignaal werd een reclameblok van een kwartier ingezet.
Of ze schakelen 3 minuten later in.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:20 schreef Pascalus het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden de KNVB Bekerfinale op Veronica aan het kijken was. Letterlijk vijf seconden na het laatste fluitsignaal werd een reclameblok van een kwartier ingezet.
Hahaquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:46 schreef Sked het volgende:
Het laatste half uur niet uitzenden omdat Hart van Nederland is.
Idd, wedstrijd afgelopen, reclame, bespreking wedstrijd van 5min, weer reclame voor de andere wedstrijden.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:29 schreef kalinhos het volgende:
Laten we niet doen of er bij de NOS geen reclame was rondom een CL-wedstrijd zeg. Als de wedstijd gewoon normaal in beeld wordt gebracht (dus zonder pop-ups voor stomme programma's) vind ik het eigenlijk wel prima. Enige jammere vind ik dat je dus Snoeks/Roelofs/Elshoff inlevert en er Leo Oldenburger of Leo Driessen voor terug krijgt.
Waar staat dat?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef Ajacied422 het volgende:
Nogmaals, het wordt uitgezonden op VERONICA.
Niet dat ik zo'n fan ben van Oldenburger of Driessen, maar het is natuurlijk een zegen voor de neutrale kijker dat ze niet meer met NOS-commentatoren worden lastig gevallen en dan met name Snoeks en Roelfs. Dat kan echt niet meer.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:29 schreef kalinhos het volgende:
Enige jammere vind ik dat je dus Snoeks/Roelofs/Elshoff inlevert en er Leo Oldenburger of Leo Driessen voor terug krijgt.
Veronicaquote:
Daar kijken normaal nog minder mensen naar, dit wordt zo'n faal. Dat nu.nl gebeuren al helemaal, de mensen van nu.nl zijn alles behalve journalistiek. Nederlands is vaak ook erg moeilijk, net zoals de feiten zoeken en benoemen.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Veronica
SBS wil de wedstrijden vanaf volgend seizoen uitzenden op de zender Veronica.
http://nos.nl/artikel/2007296-champions-league-op-sbs.html
Om een filmpje te uploaden hoef je toch geen journalistiek wonder te zijn? En hits krijgt nu.nl toch wel.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daar kijken normaal nog minder mensen naar, dit wordt zo'n faal. Dat nu.nl gebeuren al helemaal, de mensen van nu.nl zijn alles behalve journalistiek. Nederlands is vaak ook erg moeilijk, net zoals de feiten zoeken en benoemen.
Ik kan je uit directe bron vertellen dat die keuze nog helemaal niet is gemaakt. Vanuit de positionering van mannen heeft Veronica wel een voorsprong, maar dat wil niet zeggen dat SBS het niet uit zal zenden. Nederlands elftal wordt tenslotte ook uitgezonden door SBS.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef Ajacied422 het volgende:
nu.nl heeft 3 miljoen hits per dag, by far het grootste marktaandeel op het gebied van nieuws. Het is bijna too big to fail, helemaal aangezien het waarschijnlijk allemaal gewoon gratis isquote:Op woensdag 10 december 2014 12:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daar kijken normaal nog minder mensen naar, dit wordt zo'n faal. Dat nu.nl gebeuren al helemaal, de mensen van nu.nl zijn alles behalve journalistiek. Nederlands is vaak ook erg moeilijk, net zoals de feiten zoeken en benoemen.
Dat is te moeilijk. Ik denk dat de vraag zal zijn "Welke club komt uit Barcelona?"quote:Op woensdag 10 december 2014 20:25 schreef TLC het volgende:
In de rust kun je sms'en naar een vraag als,
welke club komt niet uit Madrid ?
a. Real Madrid
b. Barcelona
c. Atletico Madrid
haha jij hebt wel humorquote:Op woensdag 10 december 2014 20:25 schreef TLC het volgende:
In de rust kun je sms'en naar een vraag als,
welke club komt niet uit Madrid ?
a. Real Madrid
b. Barcelona
c. Atletico Madrid
Ghehequote:Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
hihi als gerard joling sex heeft zit er cactussen zijn eikel xd
Post dan niets.quote:Op donderdag 11 december 2014 07:33 schreef Evertjan het volgende:
boeiend ik kijk CL toch op Sport 1
Hij spreekt de waarheid, die spellen zijn aids. Maar dat mag in NL niet meer zomaarquote:Op woensdag 10 december 2014 21:28 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
haha jij hebt wel humor
Oh nee, ik vergis me
Guess what, vanaf 2016 weer welquote:Op donderdag 11 december 2014 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij spreekt de waarheid, die spellen zijn aids. Maar dat mag in NL niet meer zomaar
maar geen frank snoeksquote:Op woensdag 10 december 2014 12:10 schreef Trebo het volgende:
[..]
Of ze schakelen 3 minuten later in.
Leo Oldenburger
Leo Driessen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt. En de NOS gaat na de wedstrijd eigenlijk ook zo goed als direct over naar een reclame-blok voordat de nabeschouwing begintquote:Op donderdag 11 december 2014 14:00 schreef kalinhos het volgende:
Ik vraag me sws qua reclame af hoeveel vrijheid SBS daarin heeft. Volgens mij moeten ze toch alles via een redelijk strak UEFA schema uitzenden? Ford, Heineken, Mastercard etc komen altijd wel terug rondom de wedstrijden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elder-kansrijk.dhtmlquote:Ronald de Boer naar SBS, overstap Jack van Gelder 'kansrijk'
Ronald de Boer gaat de Champions League mede-presenteren. De kans dat ook Jack van Gelder van de partij is, wordt 'kansrijk' geacht. Dat zei ceo Peter de Mönnink van Sanoma (eigenaar van SBS) vandaag tijdens het jaarlijkse congres van de Media Werkgroep in Amsterdam. De Boer zal de wedstrijden analyseren op een van de SBS zenders. Intern is er nog geen besluit genomen of dit op vlaggenschip SBS6 of op Veronica zal zijn.
Ook maakte hij bekend dat Nick & Simon en de mannen van Jurk - Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven, ook bekend van de politieserie Smeris - programma's gaan maken voor SBS.
Naast Ronald de Boer viel ook de naam van NOS-coryfee Jack van Gelder. De Mönnink noemde een overstap van de Studio Voetbal-presentator 'kansrijk'. Van Gelder, die onlangs aangaf vanwege zijn naderende pensioensleeftijd onzeker te zijn over zijn toekomst bij de NOS, is verrast over de uitspraak. ,,Opmerkelijk. Ik weet namelijk van niets,'' vertelt hij het AD. ,,Ik ben nog niet benaderd. Wel sta ik open voor een gesprek.''
De Mönnink liet tijdens zijn speech een filmpje zien met De Boer achter de desk van het nieuwe donkerblauwe studiodecor. Vanaf die plek wordt de Champions League gepresenteerd en geanalyseerd. Ook werd de suggestie gewekt dat Johan Cruijff zich bij het team aansluit. ,,Niets is onmogelijk,'' aldus de SBS-man na afloop. Intern is er nog geen besluit genomen of de wedstrijden op vlaggenschip SBS6 of op Veronica te zien zullen zijn.
SBS wist onlangs de uitzendrechten van de Champions League te bemachtigen. De NOS behoudt de samenvattingsrechten van het Eredivisie voetbal. Uitgever Sanoma is samen met John de Mols productiehuis Talpa aandeelhouder van de SBS groep bestaande uit de zenders SBS6, Net5 en Veronica.
Man man man, weer Ronald de Boer. Ik word gek van die gozer. He.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:01 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elder-kansrijk.dhtml
Dit.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sjegg van Gelder op SBS.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:31 schreef Blik het volgende:
Even voor alle haters. Wie zouden jullie dan willen zien?
Daar zou ik dus weer droevig van worden. VI is leuk hoor, maar CL-voetbal is iets te serieus voor de slappe platte humor van VIquote:
Uiteraard, op dit moment hebben ze alleen Hans Kraaij. Dus er moeten mensen bijkomen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 02:30 schreef Iwanius het volgende:
Maar laten we wel wezen: Qua voetbal analisten die echt wat in hun mars hebben loopt er amper tot niets bij SBS6. Tenzij men Cruijff binnenhaalt die na zoveel jaren wel uitgekeken is op de NOS.
Jan-Jood van Gangelenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:31 schreef Blik het volgende:
Even voor alle haters. Wie zouden jullie dan willen zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:23 schreef silverhill het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben bang dat dit geen zelfspot is.
Hij heeft er minimaal 5 voor zich. Vind JJ wel oké, vergeleken met die nos incestbendequote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat is de grootste debiel in de voetbalwereld.
Botox Ronald gaat analyseren volgens mij en Gullit ook. Dat zijn toch niet de minsten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteraard, op dit moment hebben ze alleen Hans Kraaij. Dus er moeten mensen bijkomen.
Nou, geen debiel maar een zoveelste zelfingenomen vent die tijd terug nog door Louis van Gaal even op zijn nummer werd gezet ( "want jij hebt fantastisch hé?")quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dat is de grootste debiel in de voetbalwereld.
Luister ook http://denhaagfm.nl/2015/(...)stapt-over-naar-sbs/quote:Voetbalcommentator Ronald van der Geer stapt over van de NOS naar SBS en Sport1. Dit zei Van der Geer bij Den Haag FM.
"Ik heb het wel even gehad met dit prachtige medium radio. Ik wil graag live tv gaan doen", zegt Van der Geer. "Ik ga wekelijks verslag doen van een live wedstrijd en een samenvatting."
Van der Geer is al geruime tijd commentator bij Langs de Lijn en werkt ook mee aan Studio Sport. Daarnaast presenteert hij af en toe ook Langs de Lijn. Sinds het vertrek van Bas Ticheler bij de NOS was hij de vaste commentator van het Nederlands Elftal naast Jack van Gelder.
In juni is Van der Geer voor het laatst te horen bij de NOS tijden Letland-Nederland.
http://www.mediacourant.n(...)rste-cl-avond-sbs-6/quote:Toine presenteert allereerste CL-avond SBS 6
Toine van Peperstraten presenteert de allereerste Champions League-avond voor SBS 6. Hij praat op woensdag 29 juli de voorrondewedstrijd van Ajax tegen Rapid Wien aan elkaar. Dat heeft de tv-zender laten weten. Jan Joost van Gangelen, de tweede Champions League-presentator van SBS 6, verzorgt op dinsdag 4 augustus de presentatie van de return in de Amsterdam ArenA. Op beide dagen schuift Ronald de Boer aan voor analyses en doet Leo Oldenburger het commentaar.
Wytse van der Goot is de verslaggever voor de interviews aan het veld, waarop Ajax zich net als landskampioen PSV hoopt te plaatsen voor de poulefase van de Champions League.
Op beide speeldagen komt de gehele uitzending vanuit de stadions. Pas als er meerdere wedstrijden per avond getoond en nabesproken kunnen worden, verhuizen de presentatoren en de analytici naar de studio in Hilversum.
Dat gebeurt vanaf de playoffs, die op 18 en 19 augustus en op 25 en 26 augustus te zien zijn. De poulefase van de Champions League gaat op dinsdag 15 september van start.
De finale van de Champions League vindt op zaterdag 28 mei plaats in het legendarische San Siro-stadion in Milaan, de thuisbasis van AC Milan en Inter.
Heb liever dat ze gewoon elke avond in het stadion zitten, zeker bij de Nederlandse clubs. Voegt toch wel wat toe.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:23 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.mediacourant.n(...)rste-cl-avond-sbs-6/
De kosten van de Champions League zijn wel een stuk hoger, dus ze zullen het moeten terugverdienen op de een of andere manier.quote:Op maandag 27 juli 2015 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Champions League op SBS 6, dat zal wennen worden...
Ik ben benieuwd hoe vaak ik uit autmatisme nog naar de NOS zal overschakelen.
Verder hoop ik dat SBS de Champions League uitzendingen net zo zullen gaan aanpakken als de uitzendingen van het Nederlands elftal. Die zijn nog te verdragen zonder al te veel commerciële rotzooi er omheen.
tegelijkertijd is de speelruimte maar beperkt. Alle sponsoren van de UEFA moeten altijd in beeld komen en dan blijft er weinig ruimte en tijd voor andere sponsoren over. Los van of het uberhaupt mag (geen idee of het contract-technisch zo is geregeld dat, omdat Heineken sponsor is, er bv geen bavaria of jupiler spotjes op tv mogen voor, tussenin en na de wesdtrijd)quote:Op maandag 27 juli 2015 14:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De kosten van de Champions League zijn wel een stuk hoger, dus ze zullen het moeten terugverdienen op de een of andere manier.
Ik weet niet hoe het allemaal bij buitenlandse commerciële zenders gaat die de CL uitzenden. Maar volgens mij zullen ze het alleen kunnen rekken door iets minder lang de tussenbeschouwing te doen. Gewoon 30 seconden praten in de rust en dan weer reclamequote:Op maandag 27 juli 2015 14:32 schreef kalinhos het volgende:
[..]
tegelijkertijd is de speelruimte maar beperkt. Alle sponsoren van de UEFA moeten altijd in beeld komen en dan blijft er weinig ruimte en tijd voor andere sponsoren over. Los van of het uberhaupt mag (geen idee of het contract-technisch zo is geregeld dat, omdat Heineken sponsor is, er bv geen bavaria of jupiler spotjes op tv mogen voor, tussenin en na de wesdtrijd)
Die zit vast bij Sport1 zijn verhaal te doen dan.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:34 schreef Elan het volgende:
Kieft is altijd en overal voor te porren. Zolang hij maar zwart betaalt krijgt.
Dacht dat die man meer van wit spul was.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:34 schreef Elan het volgende:
Kieft is altijd en overal voor te porren. Zolang hij maar zwart betaalt krijgt.
Hahaquote:Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef Ajacied422 het volgende:
Hansie Hansie juist tochquote:Op maandag 27 juli 2015 14:41 schreef Elan het volgende:
Genee zijn enige droom is toch nog om ooit de CL te presenteren........... zou hij een Talpaatje doen als het aanbod te goed is om te weigeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |