SPOILER: pagina 30 VI deze weekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
VI mag weer beelden gebruiken in hun uitzending idd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:07 schreef Dingflofbips het volgende:
Goede zaak.
En staat daar linksonder dat ook weer de beelden van de eredivisie naar VI gaan?
Niks mis mee. Evert werd vroeger ook verketterd. De fijnproevers wisten wel beter.quote:
Leuk. Jammer dat het pas over een jaar is. Jammer ook dat Sport7 ooit mislukte.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:09 schreef borisz het volgende:
[..]
VI mag weer beelden gebruiken in hun uitzending idd.
VI mag vanaf dit seizoen weer beelden gebruikenquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leuk. Jammer dat het pas over een jaar is. Jammer ook dat Sport7 ooit mislukte.
Ok, leuk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:18 schreef borisz het volgende:
[..]
VI mag vanaf dit seizoen weer beelden gebruiken.
Dat is heel goed nieuws sowieso.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:09 schreef borisz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:16 schreef tong80 het volgende:
Niks mis mee. Evert werd vroeger ook verketterd. De fijnproevers wisten wel beter.
Dat doen ze misschien ook welquote:
Hoezo dat? Van vrijwel alle andere sporten die RTL7 uitzend is een stream beschikbaar volgens mij.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wel klote dat de livestreams dan waarschijnlijk verdwijnen
Ik dacht dat de NOS altijd alle wedstrijden kocht en die moest uitzenden omdat zij een publieke omroep zijn. Zodoende nam ik aan dat RTL het op een andere manier gaat uitbaten.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo dat? Van vrijwel alle andere sporten die RTL7 uitzend is een stream beschikbaar volgens mij.
NOS had altijd maar één wedstrijd per speeldag/ twee duels per speelronde. De overige wedstrijden waren te zien bij Sport1.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik dacht dat de NOS altijd alle wedstrijden kocht en die moest uitzenden omdat zij een publieke omroep zijn. Zodoende nam ik aan dat RTL het op een andere manier gaat uitbaten.
Ja, maar op de website van de NOS kon je altijd live alle wedstrijden bekijken. Daar ben ik bang voor dat dat verdwijnt.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:45 schreef borisz het volgende:
[..]
NOS had altijd maar één wedstrijd per speeldag/ twee duels per speelronde. De overige wedstrijden waren te zien bij Sport1.
Verbeek zit nu ook bij de EL wedstrijden en misschien dat ze Koert Westerman wel aantrekken als extra presentator. En je kan ook een overkill aan analisten/presentatoren hebben zoals bij NOS daar zitten ze geloof ik met 4-5 man bij een CL avond.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:54 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Meh, maakte mij niet zoveel uit waar het te zien was. Ik neem aan dat Derksen, Gijp en Kieft dan niet de enige analisten blijven als ze 3 dagen achter elkaar uitzenden?
Jack zal nog wel de radio blijven doenquote:Op donderdag 25 september 2014 17:37 schreef BB-King het volgende:
Johan Derksen en Wilfred Genee aan de kant van het veld en Jack thuis balen?
Sierd doet af en toe ook een EL wedstrijd bij RTL. Echter doet hij ook al CL bij sport 1, dat maakt het wel weer lastig.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat Derksen daar een veto of belangrijke stem in zal hebben als hij niet komt.
Sierd werkt voor Infostrada. De producent van VI, Sport1 en JL. Daarom hoor je hem overal.!quote:Op donderdag 25 september 2014 21:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Sierd doet af en toe ook een EL wedstrijd bij RTL. Echter doet hij ook al CL bij sport 1, dat maakt het wel weer lastig.
Dat kost de staat te veel geldquote:
Weet ik, aan de ene kant begrijp ik je welquote:Op maandag 10 november 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Oh dat was slechts een mening hoor
Het is allang mooi dat het niet naar Foks gaat achter de decoderquote:Op maandag 10 november 2014 01:06 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Weet ik, aan de ene kant begrijp ik je wel
Volgens mij mag de CL niet geheel achter de decoder, er moet minimaal één wedstrijd per speelronde op een niet-betaalzender te zien zijn.quote:Op maandag 10 november 2014 01:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Het is allang mooi dat het niet naar Foks gaat achter de decoder
Dit wist ik niet! Wij hebben dan het geluk dat de Duitser vaak wat anders uit zendt dan de NLer, en som s zelfs de belg.quote:Op maandag 10 november 2014 01:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Volgens mij mag de CL niet geheel achter de decoder, er moet minimaal één wedstrijd per speelronde op een niet-betaalzender te zien zijn.
Alleen Nederlandse CL-duels en de CL-finale staan op de evenementenlijst. De rest mag achter de decoder.quote:Op maandag 10 november 2014 01:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Volgens mij mag de CL niet geheel achter de decoder, er moet minimaal één wedstrijd per speelronde op een niet-betaalzender te zien zijn.
Zou echt heel kut zijn als ze alleen de wedstrijden met Nederlandse clubs gaan uitzendenquote:Op maandag 10 november 2014 08:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Alleen Nederlandse CL-duels en de CL-finale staan op de evenementenlijst. De rest mag achter de decoder.
Sporza zend toch geen CL meer uit?quote:Op maandag 10 november 2014 01:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dit wist ik niet! Wij hebben dan het geluk dat de Duitser vaak wat anders uit zendt dan de NLer, en som s zelfs de belg.
Kan, eerst geloof ik wel, maar idd niet zeker.quote:Op zondag 23 november 2014 20:35 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Sporza zend toch geen CL meer uit?
Infostrada zal wel de productie op zich nemen zoals met de EL wedstrijden nu gebeurdquote:Op zondag 9 november 2014 23:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Genee en Derksen kun je natuurlijk niet vijf dagen neerzetten.
Weer lekker lange analyses dan in de rust.quote:Op zondag 23 november 2014 20:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Infostrada zal wel de productie op zich nemen zoals met de EL wedstrijden nu gebeurd
quote:NOS: geen bod op Champions League
De NOS heeft geen bod gedaan op de rechten van de UEFA Champions League voor de periode 2015-2018. De deadline daarvoor was vandaag om 12.00 uur.
Algemeen directeur Jan de Jong: "Het besluit om niet mee te bieden is een keuze. Door de bezuinigingen van het kabinet Rutte I en II is de NOS gedwongen prioriteiten te stellen en keuzes te maken. De NOS vindt het daarbij van het grootste belang om de nieuwsvoorziening te ontzien en binnen het sportbudget geen geld weg te halen bij de verslaggeving van andere sporten dan voetbal; juist ook omdat commerciële omroepen daar weinig tot geen aandacht aan besteden. Niet bieden op de grootste en belangrijkste clubcompetitie ter wereld is dus een rechtstreeks gevolg van dat beleid."
"Het is niet anders. Jammer is het wel. Vanwege het journalistieke belang, maar omdat de UEFA Champions League voor een uniek bereik onder jongeren zorgt. Gemiddeld kijkt 21,5% in de leeftijdsgroep 15-34 jaar naar dit voetbal. Het weekbereik van de jongerenzender NPO 3 neemt met 16% toe door de UEFA Champions League. Geen enkel ander programma scoort vergelijkbare cijfers”.
"Vanwege het journalistieke belang" Donder toch gauw opquote:
Het woordje niet zal vergeten zijn....quote:Op maandag 24 november 2014 12:26 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
"Vanwege het journalistieke belang" Donder toch gauw op.
het word pas leuk vanaf de kwartfinalesquote:Op maandag 24 november 2014 12:34 schreef byah het volgende:
zonde, maargoed, de CL tot aan de knockout fase heeft allang niet meer de uitstraling van 10-15 jaar geleden.
alsof RTL het niet goed in beeld kan brengenquote:Op maandag 24 november 2014 12:26 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
"Vanwege het journalistieke belang" Donder toch gauw op.
Ik snap sowieso niet wat het uitzenden van een voetbalwedstrijd wordt geschaad onder journalistiek belang. Sierd zit bij rtl7 toch? Mooi, kan hij CL verslaan.quote:Op maandag 24 november 2014 12:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
alsof RTL het niet goed in beeld kan brengen
Sierd zit bij Infostrada. Infostrada produceert Sport1, VI, Europa League en de Bierdivisie.quote:Op maandag 24 november 2014 12:37 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat het uitzenden van een voetbalwedstrijd wordt geschaad onder journalistiek belang. Sierd zit bij rtl7 toch? Mooi, kan hij CL verslaan.
Bij de NOS en Fox zitten een paar prutscommentatoren (Vermeulen om maar een voorbeeld te noemen) maar bij RTL heb ik nog nooit een fatsoenlijke commentator gehoord.quote:Op maandag 24 november 2014 12:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
alsof RTL het niet goed in beeld kan brengen
waaorm nietquote:Op maandag 24 november 2014 13:30 schreef Evertjan het volgende:
ik denk trouwens niet dat RTL voor het zelfde pakket gaat als de NOS.
de NOS had geloof ik 1e keus in welke wedstrijden ze mochten uitzenden. Ik denk dat recht gaat naar Sport 1. de Nederlandse clubs zullen ze wel blijven uitzenden dat staat vast in de Mediawetquote:
Sport 1 zend ALLE wedstrijden van de CL uit. Dus die hoeven niks te kiezen.quote:Op maandag 24 november 2014 13:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
de NOS had geloof ik 1e keus in welke wedstrijden ze mochten uitzenden. Ik denk dat recht gaat naar Sport 1. de Nederlandse clubs zullen ze wel blijven uitzenden dat staat vast in de Mediawet
ook in de groepsfases?quote:Op maandag 24 november 2014 13:34 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Sport 1 zend ALLE wedstrijden van de CL uit. Dus die hoeven niks te kiezen.
quote:Rechten Champions League: RTL biedt wel, NOS niet
UPDATE De NOS heeft zoals aangekondigd geen bod gedaan op de rechten van de Chamions League. Dat heeft NOS-directeur Jan de Jong vanmiddag bevestigd. RTL Nederland laat desgevraagd weten wél een bod te hebben gedaan. Of SBS en FOX dat ook hebben gedaan, is nog onduidelijk.
De deadline voor de rechten van de UEFA Champions League voor de periode 2015-2018 liep vandaag om 12:00 uur af. De NOS liet vorig jaar bij het bemachtigen van de eredivisierechten weten dat het niet meer zou gaan bieden op de rechten van de Champions League. 'Het geld is op', klonk het. De Jong zegt nu: 'Het besluit om niet mee te bieden is een keuze. Door de bezuinigingen van het kabinet Rutte I en II is de NOS gedwongen prioriteiten te stellen en keuzes te maken.'
Volgens De Jong wil de NOS de nieuwsvoorziening ontzien bij die bezuinigingen. Ook de verslaggeving van andere sporten dan voetbal wil de omroep voor zijn rekening blijven nemen: 'Juist ook omdat commerciële omroepen daar weinig tot geen aandacht aan besteden. Niet bieden op de grootste en belangrijkste clubcompetitie ter wereld is dus een rechtstreeks gevolg van dat beleid.'
RTL biedt wel
RTL Nederland laat vandaag weten wel een bod te hebben gedaan. 'We vinden de rechten heel interessant, maar niet tegen elke prijs', meldt woordvoerder Jaap Paulsen. 'RTL is ook zonder de Champions League succesvol.' De zendergroep laat niets los over de hoogte van het bod.
NOS-directeur De Jong zegt het wel jammer te vinden dat de CL straks niet meer bij de NPO te zien is. 'Vanwege het journalistieke belang, maar ook omdat de UEFA Champions League voor een uniek bereik onder jongeren zorgt. Gemiddeld kijkt 21,5% in de leeftijdsgroep 15-34 jaar naar dit voetbal. Het weekbereik van de jongerenzender NPO 3 neemt met 16% toe door de UEFA Champions League. Geen enkel ander programma scoort vergelijkbare cijfers
Kan wel eens de redding worden van VI.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Precies, dan maakt het ook niet meer uit of het naar een commerciele omroep gaat: de analyses bij de NOS duren ook meestal 1 minuut of zo, ervoor en erna zat ook reclame.quote:Op maandag 24 november 2014 16:28 schreef Zipportal het volgende:
En de vele reclame onderbrekingen bij de NOS, hadden niets meer met een Publieke Omroep te maken.
De rust analyses bij de NOS duren wel langer dan de EL analyses bij RTL hoor.quote:Op maandag 24 november 2014 16:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Precies, dan maakt het ook niet meer uit of het naar een commerciele omroep gaat: de analyses bij de NOS duren ook meestal 1 minuut of zo, ervoor en erna zat ook reclame.
Misschien mag de NOS het dan alsnog uitzenden voor een gigantisch lage prijs.quote:Op maandag 24 november 2014 17:35 schreef Nober het volgende:
Heeft SBS ook een bod gedaan?
Wat als niemand een bod doet wie moet het dan uitzenden volgens die mediawet of krijgen ze dan gewoon de rechten niet van de UEFA?
Eindelijk geen vies dikke Sjek die allemaal snoepreisjes naar de mooiste stadions maakt.quote:Op maandag 24 november 2014 17:20 schreef j0rdiiii het volgende:
Eindelijk niet meer te hoeven luisteren naar de schutterende Tom Egbers. Geweldig nieuws.
Opzich vind ik dat wel logisch. De wedstrijden van het nationale elftal passen eerder bij de publieke omroep dan wedstrijden van poenerige clubs tegen elkaar in een ubercommercieel toernooi.quote:Op maandag 24 november 2014 17:52 schreef Wouterw17 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom de NOS de kwalificatiewedstrijden voor het Nederlands elftal heeft gekocht en niet gewoon de CL. De CL lijkt me toch veel interessanter als televisiezender.
Mwah, als je moet kiezen zou ik toch eerder voor CL gaan. Ik bedoel, weinig mensen zitten denk ik te wachten op een wedstrijd zoals Nederland - Letland terwijl denk ik wel veel mensen bijvoorbeeld naar een Real Madrid - Liverpool ofzo uitkijken. Als het nou om een echt eindtoernooi gaat wordt het anders maar kwalificatiewedstrijden zijn gewoon niet zo aantrekkelijk.quote:Op maandag 24 november 2014 18:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Opzich vind ik dat wel logisch. De wedstrijden van het nationale elftal passen eerder bij de publieke omroep dan wedstrijden van poenerige clubs tegen elkaar in een ubercommercieel toernooi.
De kijkcijfers voor de kwalificatiewedstrijden zijn hoger dan die van de CLquote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Mwah, als je moet kiezen zou ik toch eerder voor CL gaan. Ik bedoel, weinig mensen zitten denk ik te wachten op een wedstrijd zoals Nederland - Letland terwijl denk ik wel veel mensen bijvoorbeeld naar een Real Madrid - Liverpool ofzo uitkijken. Als het nou om een echt eindtoernooi gaat wordt het anders maar kwalificatiewedstrijden zijn gewoon niet zo aantrekkelijk.
SBS heeft inderdaad een bod gedaan. En misschien FOX ook wel, maar die willen niks zeggen.quote:
Alleen omdat Nederland - Letland ineens allesbepalend bleek te zijn. Als dat niet zo was geweest, zou het waarschijnlijk anders zijn geweest. En van tevoren verwacht je natuurlijk niet dat Nederland een alles-of-niets wedstrijd moet spelen tegen Letland in de vierde groepswedstrijd.quote:Op maandag 24 november 2014 18:44 schreef L3gend het volgende:
[..]
De kijkcijfers voor de kwalificatiewedstrijden zijn hoger dan die van de CL
Er zijn veel mensen die alleen het Nederlands elftal volgen.quote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Mwah, als je moet kiezen zou ik toch eerder voor CL gaan. Ik bedoel, weinig mensen zitten denk ik te wachten op een wedstrijd zoals Nederland - Letland terwijl denk ik wel veel mensen bijvoorbeeld naar een Real Madrid - Liverpool ofzo uitkijken. Als het nou om een echt eindtoernooi gaat wordt het anders maar kwalificatiewedstrijden zijn gewoon niet zo aantrekkelijk.
Onzin, ook de andere kwalificatiewedstrijden waren de kijkcijfer (iets) hoger dan de CL wedstrijden, en vooral hoger dan de buitenlandse CL wedstrijdenquote:Op maandag 24 november 2014 18:46 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Alleen omdat Nederland - Letland ineens allesbepalend bleek te zijn. Als dat niet zo was geweest, zou het waarschijnlijk anders zijn geweest. En van tevoren verwacht je natuurlijk niet dat Nederland een alles-of-niets wedstrijd moet spelen tegen Letland in de vierde groepswedstrijd.
quote:16-11-2014 1753 VOETBAL EK KW NLD LVA NPO1 28,1 62,1 4.349.000
13-10-2014 2037 VOETBAL EK KW ISL NLD NPO3 17,6 33,8 2.723.000
10-10-2014 2037 VOETBAL EK KW NLD KAZ NPO3 15,8 30,3 2.449.000
09-09-2014 2038 VOETBAL EK KW CZE NLD NPO3 15,1 34.7 2.336.000
05-11-2014 2040 VOETBAL CL AJAX BARCELONA NPO3 15.1 32.1 2.268.000
21-10-2014 2040 VOETBAL CL BARCELONA AJAX NPO3 14,7 30,2 2.268.000
22-10-2014 2038 VOETBAL CL LIVERPOOL REAL MADRID NPO3 7,7 16,0 1.190.000
01-10-2014 2040 VOETBAL CL ATL MADRID JUVENTUS NPO3 6,4 14,6 997.000
Bron Kijkonderzoek
Er zijn ook veel mensen die alleen wedstrijden van Nederlandse clubs (met name Ajax) volgen in de CL.quote:Op maandag 24 november 2014 18:57 schreef superniger het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die alleen het Nederlands elftal volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, ik ben overtuigd.quote:Op maandag 24 november 2014 18:58 schreef L3gend het volgende:
[..]
Onzin, ook de andere kwalificatiewedstrijden waren de kijkcijfer (iets) hoger dan de CL wedstrijden, en vooral hoger dan de buitenlandse CL wedstrijden
[..]
gemiddelde Nederlander kijkt liever naar Nederland-Tsjechie/IJsland/Letland dan naar Porto-Shakhtar Donetskquote:Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Atletico-Olympiakos zit ook niemand op te wachten.quote:Op maandag 24 november 2014 19:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
gemiddelde Nederlander kijkt liever naar Nederland-Tsjechie/IJsland/Letland dan naar Porto-Shakhtar Donetsk
je weet dat ze dat al jaren niet meer doen bij Oranjequote:Op maandag 24 november 2014 19:08 schreef OeJ het volgende:
En dan een stomme SBS-sms-kijkersvraag.
Wie is de meest scorende speler van FC Barcelona?
A. Cristiano Ronaldo B. Lionel Messi C. Zlatan Ibrahimovic D. Marco van Basten.
Ik verheug me er nu al op.
Jammer wel. Waren altijd wel leuke meisjes die dat presenteerden.quote:Op maandag 24 november 2014 19:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
je weet dat ze dat al jaren niet meer doen bij Oranje
Ik las alleen Zlatanquote:Op maandag 24 november 2014 19:08 schreef OeJ het volgende:
kluivertquote:Op maandag 24 november 2014 19:08 schreef OeJ het volgende:
Dat weet ik ja.quote:Op maandag 24 november 2014 19:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
je weet dat ze dat al jaren niet meer doen bij Oranje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |