Joh. Ik wil alleen zeggen dat het hoge aantal doden aan Hamas ligt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
dan kan hamas net zo goed zichzelf doden
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
Nee daar gaat het helemaal niet om.
In het begin ging het erom dat:
De joden kregen 56% van het gebied terwijl ze het kleinere volk waren en eerst op 7% van het gebied leefden, de arabieren kregen 43% van het gebied terwijl die 3x zo groot waren qua populatie. Hoe kun je het daar al mee eens zijn? Natuurlijk accepteren de arabieren dat niet.
Daarnaast: De Palestijnen die allemaal gevestigd waren op het het land dat verdeelt werd aan de joden werden verdreven, meer dan 400 dorpen zijn ontvolkt en platgemaakt voor de joden.
Het eerste wat de joden vervolgens deden was meer gebied annexeren.
Tuurlijk accepteer je dat niet.
Je moet dit wel in de context plaatsen. Het was een dunbevolkt gebied, er waren veel nomadische stammen, er was veel onbewerkte grond. Veel grond is door joden gekocht van Palestijnen (hier is actief door Palestijnen aan meegewerkt). En er was al heel veel conflict. En misschien was het niet rechtvaardig die deal. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat jullie die hamas raketaanvallen constructief vinden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:48 schreef Xa1pt het volgende:
We hebben het niet over een aanbod waarbij Israël 50% pakt en Palestina 50%. Of 60% tegenover 40%. Dat zou redelijk zijn. Dit aanbod is dat niet.
Prima. Dan verschillen we daar over van mening. Echter hoever mag Israel nog gaan dan vind jij? Laat ik dan op ze minst stellen dat ze nu kantje boord zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Niet alle middelen, wel de middelen die Israel nu inzet.
Constructief absoluut niet. Maar het is zo'n beetje de enige optie voor Hamas als stel woestijnnomaden tegenover een grootmacht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
[..]
Je moet dit wel in de context plaatsen. Het was een dunbevolkt gebied, er waren veel nomadische stammen, er was veel onbewerkte grond. Veel grond is door joden gekocht van Palestijnen (hier is actief door Palestijnen aan meegewerkt). En er was al heel veel conflict. En misschien was het niet rechtvaardig die deal. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat jullie die hamas raketaanvallen constructief vinden.
Makkelijk joh.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:54 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Joh. Ik wil alleen zeggen dat het hoge aantal doden aan Hamas ligt.
Eigen schuld dikke bult beredenatie over de rug van onschuldige mensen vind ik nogal ver gaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:54 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dus als jij en een vriend samen lopen en je vriend gooit een steen door mijn ruit en ik sla jou vervolgens helemaal in elkaar dan ligt dat aan je vriend? Wat een kul redenatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:54 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Zonder de raketten van Hamas op onschuldige burgers geen aanval van Israel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Makkelijk joh.
Het hoge aantal doden ligt aan israel.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat Hamas de schuldige is niet de bevolking.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:57 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult beredenatie over de rug van onschuldige mensen vind ik nogal ver gaan.
Ja en je zegt dat omdat Hamas de schuldige is, Israel onschuldige mensen mag doodmaken, of in ieder geval dat de schuld daarvan bij Hamas ligt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:58 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat Hamas de schuldige is niet de bevolking.
Je kunt de verdrijving van die palestijnen en het ontvolken en platleggen van Palestijnse dorpen niet in context plaatsen, en ook niet de oneerlijke verdeling van de VN. Dat de joden al land kochten zei ik al, en die leefden op die plekken dan ook prima. Daarnaast was alleen het zuiden echt dunbevolkt. Het was gewoon vanaf het begin al fout.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
[..]
Je moet dit wel in de context plaatsen. Het was een dunbevolkt gebied, er waren veel nomadische stammen, er was veel onbewerkte grond. Veel grond is door joden gekocht van Palestijnen (hier is actief door Palestijnen aan meegewerkt). En er was al heel veel conflict. En misschien was het niet rechtvaardig die deal. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat jullie die hamas raketaanvallen constructief vinden.
Onzin vergelijking. Israel probeert zo veel mogelijk Hamas en andere terroristen te raken niet burgers.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:57 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dus als jij en een vriend samen lopen en je vriend gooit een steen door mijn ruit en ik sla jou vervolgens helemaal in elkaar dan ligt dat aan je vriend? Wat een kul redenatie.
Zonder willekeurige arrestaties van Israël geen raketten van Hamas.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Zonder de raketten van Hamas op onschuldige burgers geen aanval van Israel.
Zonder de onderdrukking, bezetting en voortdurende kolonisatie geen raketten van Hamas.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Vallen willekeurige arrestaties onder onderdrukking?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zonder willekeurige arrestaties van Israël geen raketten van Hamas.
nee ik durf niet met zekerheid te stellen dat het misdadig isquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je betwijfelt letterlijk dat het iets anders zou zijn:
[..]
[..]
Ik zeg niet dat ze dat mogen, maar dat gebeurt nou eenmaal bij een oorlog.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:59 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ja en je zegt dat omdat Hamas de schuldige is, Israel onschuldige mensen mag doodmaken, of in ieder geval dat de schuld daarvan bij Hamas ligt.
Waar haal jij vandaan dat ze willekeurig zijn?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zonder willekeurige arrestaties van Israël geen raketten van Hamas.
Hamas bestaat alleen maar dankzij Israel. Iets dat altijd maar makkelijk wordt vergeten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Moeten ze maar vrede willen...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zonder de onderdrukking, bezetting en voortdurende kolonisatie geen raketten van Hamas.
Israel wilt geen vrede, die willen het liefst van de overige Palestijnse gebieden Israel maken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:03 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Moeten ze maar vrede willen...
Wat bereik je nou met die raketten?
Maar kom op nou. Israel met zn High Tech leger heeft toch de verantwoordelijkheid om te zorgen dat er zo min mogelijk onschuldige burgers omkomen? Daar ben je het toch mee eens? En zeg dan is wanneer je wel zou vinden dat Israel te vergaat en dus deze verantwoordelijkheid niet neemt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze dat mogen, maar dat gebeurt nou eenmaal bij een oorlog.
De schuld ligt bij Hamas want de vuren raketten af waarop Israel dat wil stoppen
In Gaza gaat het nog altijd beter in Egypte.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:02 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Hamas bestaat alleen maar dankzij Israel. Iets dat altijd maar makkelijk wordt vergeten.
Als jij in een land woont waar je blij mag zijn als je schoon water hebt (omdat Israel simpelweg 99% pakt van al het water), waar iedere poging om een economie op te bouwen de grond in wordt gebombadeerd (de palastijnse haven). Waar kolonisten mensen verdrijven uit hun huizen (en vervolgens beschermd worden door het Israelische leger), dan kan ik me voorstellen dat je de mensen steunt die daartegen proberen te vechten.
Dat proberen ze ook. Als ze gewoon willekeurig bommen gooien doen ze dat niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:04 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Maar kom op nou. Israel met zn High Tech leger heeft toch de verantwoordelijkheid om te zorgen dat er zo min mogelijk onschuldige burgers omkomen? Daar ben je het toch mee eens? En zeg dan is wanneer je wel zou vinden dat Israel te vergaat en dus deze verantwoordelijkheid niet neemt.
Onzin, twee staten voorstellen zijn gedaan door Israel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Israel wilt geen vrede, die willen het liefst van de overige Palestijnse gebieden Israel maken.
Sja. Onderhandelen gaat niet als de ene partij genegeerd wordt.
Dus het feit dat hamas raketten afschiet, even ongeacht hoeveel doden daarbij vallen, is rede genoeg om gaza aan te vallen zolang ze maar proberen om zo weinig mogelijk burgerslachtoffers te maken?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat proberen ze ook. Als ze gewoon willekeurig bommen gooien doen ze dat niet.
Dat is reden genoeg om Hamas en andere terroristen in Gaza aan te vallen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:06 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dus het feit dat hamas raketten afschiet, even ongeacht hoeveel doden daarbij vallen, is rede genoeg om gaza aan te vallen zolang ze maar proberen om zo weinig mogelijk burgerslachtoffers te maken?
Je vergeet dat het landjepik door de kolonisten gewoon doorging tijdens die voorstellenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Onzin, twee staten voorstellen zijn gedaan door Israel.
In recente jaren? Nee.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Onzin, twee staten voorstellen zijn gedaan door Israel.
Geef nou gewoon is antwoord wijsneus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat is reden genoeg om Hamas en andere terroristen in Gaza aan te vallen.
Net zoals het pikken van land door kolonisten een reden is om Israel aan te vallenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat is reden genoeg om Hamas en andere terroristen in Gaza aan te vallen.
lijkt mij meer dan genoeg reden jaquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:06 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dus het feit dat hamas raketten afschiet, even ongeacht hoeveel doden daarbij vallen, is rede genoeg om gaza aan te vallen zolang ze maar proberen om zo weinig mogelijk burgerslachtoffers te maken?
Stel dat dat zo is, wat dan nog?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:07 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Je vergeet dat het landjepik door de kolonisten gewoon doorging tijdens die voorstellen
dit ookquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:07 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Net zoals het pikken van land door kolonisten een reden is om Israel aan te vallen
Dat Israel reageert begrijp ik dan ook volkomen. Ik vind ze alleen veel te ver gaan met hun reactie. Het is buiten proportioneelquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt mij meer dan genoeg reden ja
er zijn om oorlogen gestart om een stuk minder iig
Tijdens onderhandelingen over vrede/wapenstilstand in een oorlog gaat normaal gesproken de oorlog ook door.quote:
Nee. Ik bedoel dat zolang hamas raketten afvuurt Israel mag aanvallen en dat het aantal burgerslachtoffers wat daarbij valt volgens jou niet uitmaakt. Dat zeg je toch? Zolang ze maar proberen geen burgerslachtoffers te maken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:09 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'Gaza'? Het regime daar?
Het werkt vooral averechts. Het is niet dat er nu ineens heel veel Palestijnen zin hebben in een vreedzame oplossing nu hun hele woonwijk inclusief alle voorzieningen platgegooid is. Het gewapende verzet wordt hiermee alleen maar erger in plaats van minder.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:09 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat Israel reageert begrijp ik dan ook volkomen. Ik vind ze alleen veel te ver gaan met hun reactie. Het is buiten proportioneel
Onderhandelingen over vrede? Waar heb jij het in godsnaam over. Het is er niet altijd 'oorlog'quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:10 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Tijdens onderhandelingen over vrede/wapenstilstand in een oorlog gaat normaal gesproken de oorlog ook door.
ben ik het ergens wel mee eens ja maar dit is niets nieuws, je weet wat er gebeurt als de Israelische hamer omlaag komtquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:09 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat Israel reageert begrijp ik dan ook volkomen. Ik vind ze alleen veel te ver gaan met hun reactie. Het is buiten proportioneel
Ja maar wie aanvallen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:11 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Nee. Ik bedoel dat zolang hamas raketten afvuurt Israel mag aanvallen en dat het aantal burgerslachtoffers wat daarbij valt volgens jou niet uitmaakt. Dat zeg je toch? Zolang ze maar proberen geen burgerslachtoffers te maken.
Dat had gewoon kunnen doorgaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Onderhandelingen over vrede? Waar heb jij het in godsnaam over. Het is er niet altijd 'oorlog'
Die onderhandelingen zijn er juist geweest TEGEN dat landjepik, onderdrukking enz.
feitelijk klopt dat natuurlijk gewoonquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:11 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Nee. Ik bedoel dat zolang hamas raketten afvuurt Israel mag aanvallen en dat het aantal burgerslachtoffers wat daarbij valt volgens jou niet uitmaakt. Dat zeg je toch? Zolang ze maar proberen geen burgerslachtoffers te maken.
Hoe zou je het vinden als oekraine de krim zou gaan bestoken met raketten?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Constructief absoluut niet. Maar het is zo'n beetje de enige optie voor Hamas als stel woestijnnomaden tegenover een grootmacht.
Lijkt echt op BF.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hamas leden hebben tegenwoordig go pro's ?
Ik zeg niet dat Israel burgers aanvalt. Maar, als er 1000 man als meat shield gebruikt worden voor 10 hamas strijders.. afknallen die hap? Is dat nog proberen om burgerslachtoffers te voorkomen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:13 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja maar wie aanvallen?
Ik heb net gezegd dat Israel Hamas en andere terroristen die raketten afvuren mag aanvallen zolang ze proberen geen onschuldige mensen te doden.
Is geen realistische situatie. Tevens zijn de schilden volgens Hamas vrijwillig dus ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
En als er 1000 man als meat shield gebruikt worden voor 10 hamas strijders.. afknallen die hap?
Ik vraag het ook niet als realistische situatie zijnde.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:16 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Is geen realistische situatie. Tevens zijn de schilden volgens Hamas vrijwillig dus ik zie het probleem niet.
hangt er een beetje vanaf hoe graag je ze dood wilt hebben maar je kunt ze afknallen jaquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Israel burgers aanvalt. Maar, als er 1000 man als meat shield gebruikt worden voor 10 hamas strijders.. afknallen die hap?
Feit is in ieder geval dat Israel er een stuk beter in slaagt om zijn burgers te beschermen dan Hamas.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
hangt er een beetje vanaf hoe graag je ze dood wilt hebben maar je kunt ze afknallen ja
itt wat mensen lijken te denken ligt de verantwoordelijkheid om burgerslachtoffers te voorkomen niet enkel bij de aanvallende/sterkste partij maar bij alle strijdende partijen
ik zou ze een kaartje sturen met felicitaties enzoquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Feit is in ieder geval dat Israel er een stuk beter in slaagt om zijn burgers te beschermen dan Hamas.
Serieus? Hamas wil joden dood hebben maar ze hebben dusdanig slecht materiaal dat het ze gewoon niet lukt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Feit is in ieder geval dat Israel er een stuk beter in slaagt om zijn burgers te beschermen dan Hamas.
Oh sorry, moet ik eerst door de ballotage?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou ze een kaartje sturen met felicitaties enzo
wat doet het ertoe?
Als het vrijwillig is mag je ze doden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:17 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik vraag het ook niet als realistische situatie zijnde.
Zeker hebben alle strijdende partijen die verantwoordelijkheid. Het is ook absurd dat mensen als meatshield gebruikt worden (hetzij onvrijwillig, hetzij verplicht). Echter als je kijkt naar wat die 10 hamas gasten voor schade kunnen aanbrengen aan israel staat het niet in verhouding tot die 1000 man. Het leven van een onschuldige palestijn is niet minder waard dan dat van een onschuldige israelier.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
hangt er een beetje vanaf hoe graag je ze dood wilt hebben maar je kunt ze afknallen ja
itt wat mensen lijken te denken ligt de verantwoordelijkheid om burgerslachtoffers te voorkomen niet enkel bij de aanvallende/sterkste partij maar bij alle strijdende partijen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |