twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 13:25:45US is "urgently" investigating if Islamic State has acquired SAMs capable of targeting commercial airliners: http://t.co/yQvuHTtVdc #Iraq reageer retweet
Je houding impliceert in elk geval haat.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En waneer heb ik gezegd dat ik alle Sjiieten dood wil hebben.
Hoeveel Koerden zijn er niet geturkificeerd?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:39 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat veel Koerden willen IPA?
Volgens jouw beredenering ben ik dus Nederlands want ik spreek dat beter dan ik Turks spreek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je houding impliceert in elk geval haat.
[..]
Hoeveel Koerden zijn er niet geturkificeerd?
Als zelfs de BDP mensen geen Koerdisch meer spreken...
Dat je je eigen taal niet spreekt betekent niet dat je niet kunt opkomen voor je eigen volk. Kromme redenering.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je houding impliceert in elk geval haat.
[..]
Hoeveel Koerden zijn er niet geturkificeerd?
Als zelfs de BDP mensen geen Koerdisch meer spreken...
Dat is een natuurlijk effect van emigratie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:49 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Volgens jouw beredenering ben ik dus Nederlands want ik spreek dat beter dan ik Turks spreek.
Turkse taal en cultuur overnemen en die van jezelf verloochenen en dan gaan roepen kijk mij eens een trotse Koerd zijn is natuurlijk gewoon idioot.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:51 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Dat je je eigen taal niet spreekt betekent niet dat je niet kunt opkomen voor je eigen volk. Kromme redenering.
Fout; ik verloochen mijn eigen taal niet. Dat ik mijn eigen taal niet spreek en dat ik in Europa woon heb ik grotendeels te danken aan de Turkse staat. Ik heb het niet overgenomen; het is mij opgedwongen. Groot verschil. En cultureel zijn we echt niet hetzelfde, ondanks dat wij ook Turks spreken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Turkse taal en cultuur overnemen en die van jezelf verloochenen en dan gaan roepen kijk mij eens een trotse Koerd zijn is natuurlijk gewoon idioot.
Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:14 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Fout; ik verloochen mijn eigen taal niet. Dat ik mijn eigen taal niet spreek en dat ik in Europa woon heb ik grotendeels te danken aan de Turkse staat. Ik heb het niet overgenomen; het is mij opgedwongen. Groot verschil. En cultureel zijn we echt niet hetzelfde, ondanks dat wij ook Turks spreken.
Het ''gebeuren'' waar jij het over hebt; daar zijn wel heel wat koerden gestorven. En er zijn in de korte geschiedenis van Turkije meerder Koerdische opstanden geweest. Alleen bloedig neer geslagen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.
Wat dat betreft lijkt "Noord-Koerdistan" een verloren zaak voor de Koerdische beweging. Waarschijnlijk eindigen jullie net als de Lazen, mensen die in het dagelijkse leven niet te onderscheiden zijn van hun landgenoten op wat folkloristische dingetjes als muziek en dans na.
Irak en Syrië is een heel ander verhaal. Met een beetje geluk ontstaat er in Noord-Irak een Koerdische natiestaat.
Beetje met respect over de 'Dersim gebeuren' praten. Er zijn wel 70000 Koerden hardhandig vermoord.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.
Wat dat betreft lijkt "Noord-Koerdistan" een verloren zaak voor de Koerdische beweging. Waarschijnlijk eindigen jullie net als de Lazen, mensen die in het dagelijkse leven niet te onderscheiden zijn van hun landgenoten op wat folkloristische dingetjes als muziek en dans na.
Irak en Syrië is een heel ander verhaal. Met een beetje geluk ontstaat er in Noord-Irak een Koerdische natiestaat.
Dat snap ik, en daar zijn tienduizenden mensen bij omgekomen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:24 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Het ''gebeuren'' waar jij het over hebt; daar zijn wel heel wat koerden gestorven. En er zijn in de korte geschiedenis van Turkije meerder Koerdische opstanden geweest. Alleen bloedig neer geslagen.
Dat ontken ik ook niet, maar een groot deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. En zolang de Turkse staat geen maatregelen neemt om het Koerdisch te beschermen (door het echt fatsoenlijk aan te bieden in het onderwijs, in de communicatie met de overheid of in de rechtbank volledig toe te staan) zal het aantal sprekers steeds verder teruglopen. Kijk in Irak hebben Koerden gewoon eigen scholen en daarom zal hun taal en cultuur daar gewoon in stand blijven. Of er in Turkije over 100-150 jaar nog mensen Koerdisch spreken betwijfel ik.quote:Ga niet achter je computer heel stoer zeggen dat het de schuld van de Koerden zelf. In het zuid-oosten van Turkije praten nog steeds miljoenen mensen Koerdisch.
En het is echt niet alleen folklorisch zoals jij jezelf doet geloven. Wij hebben daadwerkelijk ook andere gebruiken.
20000 a 40000 naar mijn weten. Tijdens de Sheik Said opstand ook enkele tienduizenden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Beetje met respect over de 'Dersim gebeuren' praten. Er zijn wel 70000 Koerden hardhandig vermoord.
Het is inderdaad de eigen schuld van de Koerden om te vertrouwen op de verraderlijke ratten genaamde de Turken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:18 schreef IPA35 het volgende:
Een groot deel? Bewijs? Juist een klein deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. Ook over 100-150 jaar zullen de Koerden in Turkije Koerdisch spreken. Tenzij heel Turkije zal worden uitgeroeid, maar tot die tijd zullen de Koerden gewoon Koerden blijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:30 schreef IPA35 het volgende:
Dat ontken ik ook niet, maar een groot deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. En zolang de Turkse staat geen maatregelen neemt om het Koerdisch te beschermen (door het echt fatsoenlijk aan te bieden in het onderwijs, in de communicatie met de overheid of in de rechtbank volledig toe te staan) zal het aantal sprekers steeds verder teruglopen. Kijk in Irak hebben Koerden gewoon eigen scholen en daarom zal hun taal en cultuur daar gewoon in stand blijven. Of er in Turkije over 100-150 jaar nog mensen Koerdisch spreken betwijfel ik.
Jullie Turken hebben 3 genocides op jullie naam staan.quote:
Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaadquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben geen Turk, ik maakt slechts observaties.
De harde waarheid is gewoon dat Namık Kemal > Ziya Gökalp > Talaat/Enver/Cemal > Atatürk gewoon hun zin gekregen hebben. Alle Christenen gedood, verjaagd of gedeporteerd en vervolgens alle niet-Turkse minderheden geassimileerd in een homogene natiestaat met één taal. Het klopt dat een deel van de Koerden tegenstribbelt maar voor de rest zijn hun doelstellingen perfect behaald.
Je bent een provocateur en uit op boze reacties. Ik ga er ook niet op in. Dit is het Irak topic.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
De harde waarheid is gewoon dat Namık Kemal > Ziya Gökalp > Talaat/Enver/Cemal > Atatürk gewoon hun zin gekregen hebben. Alle Christenen gedood, verjaagd of gedeporteerd en vervolgens alle niet-Turkse minderheden geassimileerd in een homogene natiestaat met één taal. Het klopt dat een deel van de Koerden tegenstribbelt maar voor de rest zijn hun doelstellingen perfect behaald.
Ik denk niet dat Ataturk zijn zin gekregen heeft als je de huidige pro-Koerdische veranderingen in Turkije ziet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
Ik wou je net zeggen dat je er niet op in moest gaan. Die gast zegt zulke dingen voor expres, terwijl hij weet dat hij ongelijk heeft. Hij wil de normale mensen boos maken en de aandacht afleiden van andere onderwerpen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaad). Want zoals jij dacht, zo dachten de Turken een honderd jaar geleden ook. Toch blijft het Koerdisch bestaan. Natuurlijk assimileren er een gedeelte. Maar dat heb je met elk volk.
Ach waarom doe ik ook de moeite om een Turkse nationalist te overtuigen. Laten we niet verder off topic gaan en het weer over Irak hebben.
twitter:p_vanostaeyen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:04:06The Islamic State will level all of these tombs if they'll get remotely close to them ... #Najaf #Iraq #IS http://t.co/ryHxt0CNoL reageer retweet
twitter:HistoricalPics twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:00:16This is not a city. It's a cemetery. Najaf, Iraq. http://t.co/0clFytWovm reageer retweet
Ik ben een zware hater van de Turkse staatsideologie en jij gaat mij voor Turkse nationalist uitmaken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaad). Want zoals jij dacht, zo dachten de Turken een honderd jaar geleden ook. Toch blijft het Koerdisch bestaan. Natuurlijk assimileren er een gedeelte. Maar dat heb je met elk volk.
Ach waarom doe ik ook de moeite om een Turkse nationalist te overtuigen. Laten we niet verder off topic gaan en het weer over Irak hebben.
Zo kom je anders niet over. Dan zul je daar toch maar eens op moeten letten denk ik. Maar goed, als je hier verder over wil debatteren/praten, PM maar. Dit is het Irak topic zoals ik al aangaf.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben een zware hater van de Turkse staatsideologie en jij gaat mij voor Turkse nationalist uitmaken.
Hier ergens liggen beide mijn opa's begraven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:35 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]twitter:p_vanostaeyen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:04:06The Islamic State will level all of these tombs if they'll get remotely close to them ... #Najaf #Iraq #IS http://t.co/ryHxt0CNoL reageer retweet
twitter:HistoricalPics twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:00:16This is not a city. It's a cemetery. Najaf, Iraq. http://t.co/0clFytWovm reageer retweet
Daar moet ik Baklava wel gelijk in geven; Irakese overheid is net zo erg als IS. Ook zo meedogenloos en vooral discriminerend jegens andere etniciteiten/denkenden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:42 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
Barrel Bomb Attacks Devastate Iraqi Families
Human rights groups are accusing the Iraqi government of indiscriminate bombing. Baghdad officials deny that and note they're fighting a Sunni insurgency that commits mass executions and suicide bombings. Yet rights workers say civilians are being killed by government attacks with so-called barrel bombs — the crude weapons made famous in Syria's current conflict. Barrel bombs are illegal and indiscriminate explosives, packed in things like oil drums or gas cylinders.
http://www.npr.org/blogs/(...)om&utm_medium=social
Dat is allemaal mondjesmaat. De CUP en hun reïncarnatie de CHP hebben miljoenen mensen onderworpen aan genocide, massa deportaties en gedwongen assimilatie en ze zijn ermee weg gekomen en zijn in hoofdlijnen zeer succesvol geweest.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:35 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Ataturk zijn zin gekregen heeft als je de huidige pro-Koerdische veranderingen in Turkije ziet.
Goed.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:44 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Zo kom je anders niet over. Dan zul je daar toch maar eens op moeten letten denk ik. Maar goed, als je hier verder over wil debatteren/praten, PM maar. Dit is het Irak topic zoals ik al aangaf.
Ik zou niet alles meteen voor waar aannemen. Ze haddem eerder zogenaamd beeld van barrelbombs onder een Irakese Heliktoper, terwijl de foto duidelijk uit Syrië kwam.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:45 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Daar moet ik Baklava wel gelijk in geven; Irakese overheid is net zo erg als IS. Ook zo meedogenloos en vooral discriminerend jegens andere etniciteiten/denkenden.
Boodschap begrepen. E.e.a. gaat nu verder per DM.quote:
Cool cool cool.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Boodschap begrepen. E.e.a. gaat nu verder per DM.
Dit dus.. Boodschap inderdaad begrepen. TT graag aanpassen voordat we kapot gebombardeerd worden door Turkse Fok!kers...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jammer. Vond het persoonlijk wel een interresant en leerzame discussie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Is een topic in C&H een idee?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:52 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Jammer. Vond het persoonlijk wel een interresant en leerzame discussie.
ze hebben hun verstand terug en stemmen bdp. Voorheen was er weinig keuze.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
20000 a 40000 naar mijn weten. Tijdens de Sheik Said opstand ook enkele tienduizenden.
De Dersimi's zelf lijken het overigens niet zo erg te vinden getuigen al die Atatürk plaatjes in hun gebedshuizen en hun steun voor de CHP.
http://www.powerlineblog.(...)elp-against-isis.phpquote:OBAMA REJECTS KURDS’ PLEA FOR HELP AGAINST ISIS
President Obama famously failed to act when warned that ISIS was preparing to mount an offensive in Western Iraq. This left ISIS free to conquer, with virtually no resistance, city after city in the defense of which American soldiers have shed blood.
Now Obama is receiving new warnings, this time from the Kurds in Northern Iraq. In fact, according to the Washington Post, the Kurds are “pleading for U.S. military aid.”
Unlike the Iraqi government, the Kurds possess a viable military that is prepared to fight ISIS. Indeed, they are fighting ISIS, and fairly effectively.
However, the Kurds now have a 650 mile border to defend, thanks to the abandonment of the area by Iraq’s military forces. Thus, the Kurdish forces are stretched extremely thin.
The Kurds should be receiving a share of the weapons the U.S. is supplying to the Iraqi government. But that, of course, isn’t happening. Mansour Barzani, the Kurdistan Regional Government’s intelligence and security chief, told the Post that Baghdad hasn’t provided “a single bullet.”
Meanwhile, says the Post, the ISIS forces attacking the Kurds have seized weapons worth hundreds of millions of dollars from retreating Iraqi soldiers. In effect, Baghdad is supplying ISIS while providing the Kurds with nothing.
Unfortunately, but not surprisingly, the Obama administration has rejected Kurdish pleas for arms with which to fight ISIS. Its rationale is that assistance must come through the central government.
But the central government is (a) dysfunctional and (b) unwilling to lift a finger to help the Kurds in any case. In fact, the Iraq government’s unwillingness to “play nice” with the Kurds has been part of the Obama administration’s rationale for not doing more to help the government.
Unlike the government of Iraq, the Kurds are ready and willing to inflict defeat on ISIS. With assistance from the U.S. in the form of weaponry, the Kurds would probably be able to inflict that much-needed defeat.
It seems criminal for Obama to deny this assistance in the name of defending the interests of a central government that Obama has condemned for its dealings with the Kurds (among others).
ISIS is looking to establish a caliphate, and making good progress toward that end. Meanwhile, Obama dithers, using the Iraq government’s poor treatment of the Kurds as an excuse for not doing more to help it fight ISIS, and the Kurd’s natural animosity to the government as an excuse for not helping them.
It’s almost as if Obama is indifferent to the progress of ISIS and willing to embrace any excuse for standing idly by in the face of that progress.
Het is allemaal een hoop gebluf, ze gebruiken het als drukmiddel bij onderhandelingen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef Reki het volgende:
Wat zijn de kansen dat Irak wordt opgedeeld in 3 delen?
Dit bewijst maar weer eens wat Amerika's echte doel is in Irak, namelijk zorgen dat ISIS zoveel mogelijk mensen vermoord....Triest.quote:However, the Kurds now have a 650 mile border to defend, thanks to the abandonment of the area by Iraq’s military forces. Thus, the Kurdish forces are stretched extremely thin.
The Kurds should be receiving a share of the weapons the U.S. is supplying to the Iraqi government. But that, of course, isn’t happening. Mansour Barzani, the Kurdistan Regional Government’s intelligence and security chief, told the Post that Baghdad hasn’t provided “a single bullet.”
Meanwhile, says the Post, the ISIS forces attacking the Kurds have seized weapons worth hundreds of millions of dollars from retreating Iraqi soldiers. In effect, Baghdad is supplying ISIS while providing the Kurds with nothing.
Unfortunately, but not surprisingly, the Obama administration has rejected Kurdish pleas for arms with which to fight ISIS. Its rationale is that assistance must come through the central government.
Een turk is niks beter dan een joods iemand, racistische opmerking.quote:
Ze zullen de Koerden als te sterk beschouwen en hebben liever dat ze continue verzwakt worden door een bende gekken zodat ze over een paar jaar makkelijker naar Kirkuk kunnen gaan. Verder is Isis verslaan ook makkelijker verkoopbaar natuurlijkquote:Op zondag 27 juli 2014 01:52 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit bewijst maar weer eens wat Amerika's echte doel is in Irak, namelijk zorgen dat ISIS zoveel mogelijk mensen vermoord....Triest.
Dat zei ik alleen omdat PizzaMizza zich jarenlang heeft voorgedaan als Jood.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:58 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Een turk is niks beter dan een joods iemand, racistische opmerking.
quote:Op zondag 27 juli 2014 05:25 schreef mrstylo het volgende:
Gewoon een bom op al die locaties. Stelletje gestoorde mensen.
Zodat al-Maliki en al-Assad een concurrent minder hebben en zich kunnen concentreren op de Koerden?quote:Op zondag 27 juli 2014 05:25 schreef mrstylo het volgende:
quote:
Ben je nu boos?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hier ergens liggen beide mijn opa's begraven.
Wat is hier schokkend aan?quote:Op zondag 27 juli 2014 01:53 schreef mrstylo het volgende:
http://m.liveleak.com/view?i=e59_1406407652
Die kinderen.... AHAHAHAHHA !quote:Op zondag 27 juli 2014 05:25 schreef mrstylo het volgende:
Tijd om Mosul de Baghdad behandeling te geven lijkt mij.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kinderen.... AHAHAHAHHA !
Stuk gaan hier..
Velen hier klaarblijkelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:00 schreef Speculant. het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die heel dat Is gebeuren eigenlijk wel een goed idee vinden? Niet het 'concept' maar gewoon zoals ze het nu proberen voor elkaar te krijgen.
Ik maak mij niet zo druk, zo ver komen ze toch niet. En als ze dat wel doen, dan zou ik mij meer zorgen maken om de levenden.quote:
Misschien dat we ze op een dag zelf wel moeten gaan dronen.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:12 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Maar niemand gaat er heenUitzonderingen daargelaten
Oja, dat is vrij zeker eigenlijk. Als je een beetje kijk heb op het aanboren van nieuwe olievelden kun je uitrekenen wanneer dat zal zijn.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien dat we ze op een dag zelf wel moeten gaan dronen.
Ik zou het toch behoorlijk klote vinden als die barbaren graven van mijn opa zouden vernielen.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik maak mij niet zo druk, zo ver komen ze toch niet. En als ze dat wel doen, dan zou ik mij meer zorgen maken om de levenden.
Ik moest lachen om 'Kanjer Crewlid'.quote:Op zondag 27 juli 2014 16:14 schreef paddy het volgende:
En nu is het wel afgelopen. Ontopic, of je post is gewoon weg
En wat specu eerder al zei
[..]
Idd, dit met je eens. Het land heeft al enorm geleden onder kunstroof, en het gaat maar door. De 1000 jaar oude Ana minaret in 2007 door opstandelingen opgeblazen. Wat zonde want hoort gewoon bij hun geschiedenis.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:10 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zo zonde dat ze al die minaretten met de grond gelijk maken. Zoveel historische waarde onnodig vernielen.
twitter:FRANCE24 twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:04:35France offers asylum to Iraqi Christians http://t.co/8Uy61G3alX reageer retweet
twitter:TheIraqTimes twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:13:43#iraq #TheIraqTimes Barzani meets Kurdish Peshmerga force commanders in Kirkuk http://t.co/nvZkbcvdwF http://t.co/Dnfkhf7mFF reageer retweet
twitter:iraqhurr_eng twitterde op maandag 28-07-2014 om 21:48:17At Least 15 Bodies Found In Baghdad: Police in the Iraqi capital reported finding at least 15 bullet-ridden bo... http://t.co/0hcjGmuH0V reageer retweet
twitter:Reuters twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:59:06Police find 15 corpses, including three women shot in head, in Baghdad: http://t.co/HqEoVd3ntX http://t.co/0tIpgKDSAF reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:25:10Message from Iraq: We're going to postpone Eid celebrations until next year if we're still here & if Iraq still remains. reageer retweet
twitter:TheJenabi twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:49:12The office of Ayatollah Sayed Sistani has announced that tomorrow will be the day of #Eid Al-Fitr for Iraq and surrounding areas #EidMubarak reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:08:28#BreakingNews: #IS entered Kurdistan and is engaged in clashes with #Peshmerga 1/+ reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:09:24Clashes reported between #Peshmerga and #IS militiamen in Sinjar, west of #Mosul. Many casualties reported. #Iraq #Kurdistan 2/+ reageer retweet
twitter:
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:12:22Most Talafar inhabitants fled to Sinjar. The city stands in the way of IS to complete its control of Nineveh province.#Iraq #Kurdistan reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:29:59#BreakingNews #Iraq #Kurdistan #IS:#Peshmerga managed to stop an #IS advance in Amerly / Tozkhormato, East of Tikrit. reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op maandag 28-07-2014 om 21:03:29#Iraq: the border between #Kurdistan and the #IslamicState. #KRG #IS http://t.co/lMdpruJG0u reageer retweet
Versta er geen tyfus vanquote:Op maandag 28 juli 2014 23:33 schreef Nintex het volgende:
Nieuw filmpje van de 'overwinningen' van ISIS
Vanaf 6 minuten gevechten om Sammara, daarna wat moskeetjes en graven opblazen, want tja waarom niet. Tegen het einde ook massa executies dus je bent gewaarschuwd.
Achterlijk volk, wanneer gaan daar nu eens de kruisraketten op geknalt worden
Zet dan de ondertiteling aan...quote:
Mwah , ik denk dat ik ongeveer wel weet wat die haatbaarden schreeuwen , zal wel iets in de trant zijn van ;"Allah is groot" , "Dood aan de ongelovigen" etc etc.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:41 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zet dan de ondertiteling aan...
Overigens, als je dit ziet is heel Irak al min of meer ontmanteld.... met al dat wapentuig wat die gekken ook verzameld hebben.
Laten we hopen dat het een polderjihadist isquote:Op maandag 28 juli 2014 23:48 schreef Peunage het volgende:
Bij 20:20 zie je een zelfmoordterrorist. Duidelijk iemand uit Amerika/West-Europa.
't is 100% de schuld van Maliki. Daarnaast, we moeten gewoon eens accepteren dat Irak geen land is, 't is een gecreeerde staat en heeft nooit het recht gehad om te bestaan. Te veel diversiteit in volkeren en cultuur, een slechte relatieve afstand, e.d.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:13 schreef Nintex het volgende:
Te verschrikkelijk voor woorden dat, heb je als Irakees Saddam's regime overleeft, de eerste Golfoorlog, vervolgens de Tweede Golfoorlog, krijg je uiteindelijk een nekschot van een mislukt Europees integratieproject.
Dus dan tot die tijd maar iedereen afschieten en in massagraven dumpen?, je kunt ook gewoon even aan Putin vragen om er een nieuwe kernbom te testen dat scheelt een hoop gejoel op filmpjes en bloedvergieten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:13 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
't is 100% de schuld van Maliki. Daarnaast, we moeten gewoon eens accepteren dat Irak geen land is, 't is een gecreeerde staat en heeft nooit het recht gehad om te bestaan. Te veel diversiteit in volkeren en cultuur, een slechte relatieve afstand, e.d.
Irak moet opgedeeld moeten, anders komt er geen vrede.
Ik ben tegen ISIS,dus ook tegen wat zij hebben gedaan. Ik steun ISIS niet en keur al hun daden af behalve 1: ze willen Maliki afzetten. Alleen ben ik bang dat ze iemand nog slechter in de plaats gaan zettenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dus dan tot die tijd maar iedereen afschieten en in massagraven dumpen?, je kunt ook gewoon even aan Putin vragen om er een nieuwe kernbom te testen dat scheelt een hoop gejoel op filmpjes en bloedvergieten.
Het bloedbad dat ze aanrichten in de rest van Irak zal nog veel groter zijn. Ook naief om te denken dat ISIS stopt bij Irak. Het gaat Irak, Syrie, Libanon worden en daarna pakken ze door naar Iran, Egypte(?), Jordanie(?), Saudie Arabie(?). Die maffe kalief gaat het record van Stalin en of Hitler verbreken of denk jij dat het eigen volk veilig is nadat alle vijandelijke elementen zijn opgeruimd?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben tegen ISIS,dus ook tegen wat zij hebben gedaan. Ik steun ISIS niet en keur al hun daden af behalve 1: ze willen Maliki afzetten. Alleen ben ik bang dat ze iemand nog slechter in de plaats gaan zetten dan Maliki..
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is de Sultan als je hem nodig hebt?
[ Bericht 28% gewijzigd door Specularium op 29-07-2014 00:30:59 ]"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
quote:PEKING (AFN/BLOOMBERG) - De recente geweldsexplosie in Irak is voor Chinese bedrijven geen reden om niet te investeren in de energiesector van het land. Dat zei de Chinese gezant voor het Midden-Oosten maandag.
De etnische spanningen in het land nemen toe sinds de islamitische terreurbeweging ISIS in april aan een gewelddadige opmars begon. Sinds die opmars hebben meerdere Chinese bedrijven hun werknemers teruggehaald. Het geweld is onder meer een bedreiging voor de olie-import voor China, dat ’s werelds grootste importeur van ruwe olie en andere vloeibare brandstoffen is.
Irak zei er alles aan te zullen doen om de veiligheid van de Chinezen te waarborgen en verwelkomt de Chinese investeringen. China heeft op zijn beurt vertrouwen geuit in de langetermijnstrategie en gaat er vanuit dat de rust en stabiliteit in Irak snel terugkeren.
Hmm... iets zegt me dat die Chinezen een handje gaan helpen bij het laten terugkeren van stabiliteit.quote:
IS barbaren, gruwelijk filmpjequote:Op maandag 28 juli 2014 23:33 schreef Nintex het volgende:
Vanaf 6 minuten gevechten om Sammara, daarna wat moskeetjes en graven opblazen, want tja waarom niet. Tegen het einde ook massa executies dus je bent gewaarschuwd.
Isis komt ook niet voorbij Baghdad.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hmm... iets zegt me dat die Chinezen een handje gaan helpen bij het laten terugkeren van stabiliteit.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:27 schreef IPA35 het volgende:
Ondertussen bij de Ware Gelovigen:Wie maken ze daar af?SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is de Sultan als je hem nodig hebt?
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 29-07-2014 00:31:37 ]
Ja wat denk je?quote:
Zoals ik al net zei, ik steun ze niet. Alleen jij hebt het vermogen niet om te lezen, dus ik moet het helaas wat beter uitleggen. Ik vind het goed dat ze Maliki willen afzetten, maar verder ben ik tegen ze op elke manier. Ik wil dat ze stoppen. Liever ISIS weg dan dat ze blijven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het bloedbad dat ze aanrichten in de rest van Irak zal nog veel groter zijn. Ook naief om te denken dat ISIS stopt bij Irak. Het gaat Irak, Syrie, Libanon worden en daarna pakken ze door naar Iran, Egypte(?), Jordanie(?), Saudie Arabie(?). Die maffe kalief gaat het record van Stalin en of Hitler verbreken of denk jij dat het eigen volk veilig is nadat alle vijandelijke elementen zijn opgeruimd?
Indien ze bij Baghdad komen zie ik Putin er Grozny II van maken in ruil voor wat olievelden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:30 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Isis komt ook niet voorbij Baghdad.
Zullen wel Sji'ieten zijn denk ik.quote:
Dit is volgens mij gewoon een opzet voor de volgende Golf oorlog(althans daarom zegt de VS op dit moment nog dat ze het mogen uitzoeken). Veel gemakkelijker animo voor te vinden op deze manier. Het oppompen van die velden in het Noorden is al lang ingepland.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
Indien ze bij Baghdad komen zie ik Putin er Grozny II van maken in ruil voor wat olievelden.
Jezus al die mannen die afgeslacht zijnquote:Op maandag 28 juli 2014 23:33 schreef Nintex het volgende:
Laat ze nog maar genieten van hun overwinningen. Spoedig zullen deze gasten vermorzeld worden als de kakkerlakken die het zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:49 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Jezus al die mannen die afgeslacht zijn
twitter:HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 01:00:23@Abu_Jouhayman okay, maar dan kan je dus wel 99% Midden Oosten uitmoorden. #afvalligen. Paar honderd miljoen mensen. Wil je dat echt? reageer retweet
Hoe meer overwinningen ze behalen hoe meer mensen denken dat ze daadwerkelijk God achter zich hebben. Wat mij betreft is het tijd om ze van deze gedachten af te helpen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:33 schreef Nintex het volgende:
twitter:ReutersWorld twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 10:37:53U.S. judge signs order to seize Kurdish oil from tanker off Texas http://t.co/yZ2Hq7W7sV reageer retweet
twitter:zaidbenjamin twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 10:58:00#Iraq | If you blow up the minaret, you’ll have to kill us too - Mislawis Defending the Crooked Minaret http://t.co/cgcPXEieTv reageer retweet
Iraqis save 840-year-old Crooked Minaret from ISIS after militants blow up Old Testament prophet’s tombquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:22 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:zaidbenjamin twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 10:58:00#Iraq | If you blow up the minaret, you’ll have to kill us too - Mislawis Defending the Crooked Minaret http://t.co/cgcPXEieTv reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:ReutersWorld twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 10:37:53U.S. judge signs order to seize Kurdish oil from tanker off Texas http://t.co/yZ2Hq7W7sV reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:56 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Iraqis save 840-year-old Crooked Minaret from ISIS after militants blow up Old Testament prophet’s tomb
http://ww2.nationalpost.c(...)tament-prophets-tomb
Tja, risico van het vak. De Koerden moeten nog even geduld hebben voor ze zulk dingen gaan doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef Charismatisch het volgende:
Olie, daar draait alles om...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef Charismatisch het volgende:
Topquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef Charismatisch het volgende:
Ondertussen bij de Ware Gelovigen:Vieze hoerezonen.SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is de Sultan als je hem nodig hebt?
Isis gaat maar door en niemand die het stopt.
Wat hebben ze (de Koerden) er tegen gedaan dan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:43 schreef mrstylo het volgende:
@havall73: #KRG looks like it was expecting such legal move by #Iraq.
#Kurdistan
Wow, zo dicht bij elkaar....quote:Op maandag 28 juli 2014 23:26 schreef Reki het volgende:
[ afbeelding ]twitter:arabthomness twitterde op maandag 28-07-2014 om 21:03:29#Iraq: the border between #Kurdistan and the #IslamicState. #KRG #IS http://t.co/lMdpruJG0u reageer retweet
Daar is ISIS mee bezig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:13 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
't is 100% de schuld van Maliki. Daarnaast, we moeten gewoon eens accepteren dat Irak geen land is, 't is een gecreeerde staat en heeft nooit het recht gehad om te bestaan. Te veel diversiteit in volkeren en cultuur, een slechte relatieve afstand, e.d.
Irak moet opgedeeld moeten, anders komt er geen vrede.
Ondertussen bij de Ware Gelovigen:Wie zijn de slachtoffers?SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is de Sultan als je hem nodig hebt?
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Laat ze nog maar genieten van hun overwinningen. Spoedig zullen deze gasten vermorzeld worden als de kakkerlakken die het zijn.
De post van abu_jouhayman zijn passen niet in het straatje van ISIS hoor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:04 schreef Nintex het volgende:
Dat Harald Doornbos er nog mee in discussie gaat..twitter:HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 01:00:23@Abu_Jouhayman okay, maar dan kan je dus wel 99% Midden Oosten uitmoorden. #afvalligen. Paar honderd miljoen mensen. Wil je dat echt? reageer retweet
http://www.worldtribune.c(...)bid-take-back-mosul/quote:Iraq forms brigades of Sunnis, Kurds in bid to take back Mosul
Iraq has formed units to recapture a key city from Islamic State of Iraq and Levant.
Officials said the government of Prime Minister Nouri Al Maliki has approved the formation of units meant to contain more than 10,000 soldiers to recapture Mosul. They said the units consisted of Sunnis and Kurds from the Nineveh province, most of which has been taken over by ISIL.
“We have formed several brigades from local residents to fight ISIL,” Nineveh Gov. Athil Al Najafi said. In a statement on July 26, Al Najafi said the brigades were comprised of tribes and other constituents in and around Mosul. The governor said authorities were trying to gain local support to sustain recruitment. “The people are determined to kick ISIL out,” Al Najafi said.
On June 10, ISIL captured Mosul, the second largest city in the country, without a fight. The city contains a large military base with thousands of U.S.-origin combat vehicles, artillery and machine guns. The Iraq Army has sought to roll back ISIL gains in the north. But in mid-July, the army sustained a major defeat when it was forced to withdraw from Tikrit, a key Sunni stronghold. Officials also expressed concern of an ISIL presence in and around Baghdad.
Niet als het gesteund blijft worden neequote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Door wie? ISIS is niet te vernietigen.
Wie steunt IS?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
Niet als het gesteund blijft worden nee
Niet het Westen maar onze "vrienden"...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het Westen? Wees eens specifieker. Waarom steunt men IS? Bron? Bewijs? Motief?
Zijn gestoord.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het Westen? Wees eens specifieker. Waarom steunt men IS? Bron? Bewijs? Motief?
Jij bent een voorstander van ISIS toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:05 schreef De_Ilias het volgende:
ISIS wordt door niemand gesteund, het steunt zichzelf doormiddel van oorlogsbuit. Kopen en verkopen van wapens en nu verkopen ze ook ruwe olie illegaal door aan turken en andere landen. ISIS heeft ook een aantal donateurs die ze helpen maar dat is maar een klein onderdeel van hun inkomen. Zo hebben ze aan miljard of meer dollar kunnen komen toen ze Mosul hebben overgenomen en dat heeft zeker ook invloed gehad op hun budget en hun uitgave. ISIS zit op dit moment in een kritieke conditie die zij moeten doorstaan, ze moeten zosnel mogelijk een stabiel leger opstellen die sterk genoeg zal zijn om op meerdere fronten te kunnen vechten. Daarom is manschap erg belangrijk en een groot budget om aan de benodigde wapens te komen, als zij dat kunnen doen zal Malikie vallen. Zolang Amerika zich niet zal bemoeien met Irak (in manschappen) dan zal dat voordelig zijn voor ISIS, Amerika (die een front hebben in Afghanistan en een geld tekort lopen aan schulden) zal waarschijnlijk Irak laten. Ook het Amerikaanse volk zal daar niet achter staan. Hoe het er nu aan toegaat gaat alles zoals ISIS het wou willen, Mosul is dus een stad dat NOOIT meer onder Malikie z'n controle gaat komen. Mosul is sunnitisch en zwaar anti Malikie en Mosul is kwa veiligheid op dit moment zeer stabiel en het gekke is dat de lokale bevolking zeer tevreden zijn met ISIS, waarop ik denk dat ISIS van het verleden heeft geleerd en gewoon goed omgaat met lokale bevolkingen.
Nee absoluut niet, hun ideologie vind ik verwerpelijk. Ik vind ze alleen minder erg dan Malikie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jij bent een voorstander van ISIS toch?
Deze punten vielen mij op:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:53 schreef DUTCHKO het volgende:
Niet het Westen maar onze "vrienden"...
http://www.thedailybeast.(...)re-funding-isis.html
Het is bekend dat de belangrijkste Golfstaat, Saoedi-Arabië (KSA), het Islamitische Front steunt in Syrië. IS is juist in oorlog met het Islamitische Front. IS is ook anti-koningshuis van KSA, en Koeweit willen ze inlijven.quote:- A key component of ISIS’s support came from wealthy individuals in the Arab Gulf States of Kuwait, Qatar and Saudi Arabia.
- Private Gulf funding to various Syrian rebel groups.
- Arab Gulf governments have belatedly been cracking down on funding to Sunni extremist groups.
- The governments of Kuwait, Qatar, and Saudi Arabia have passed laws to curb the flow of illicit funds.
- The rise of ISIS, a group that officially broke with al Qaeda core last year, is devastating for the moderate Syrian opposition.
- There is increasing evidence that Assad is working with ISIS to squash the Free Syrian Army.
die vernietigen zichzelf wel, Duurt niet lang meer, of je krijgt binnen de ISIS ook machtstrijd. Zo gaat het altijd bij extremistische moslimgroepen. Ze kunnen met niemand overweg, ook niet met zichzelf.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Door wie? ISIS is niet te vernietigen.
Fascinerend wel. Als God zou bestaan en ik zou het zijn, dan zou ik me doodlachen om mijn eigen idiote schepsels.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
die vermietigen zichzelf wel, Duurt niet lang meer, of je krijgt binnen de isis ook machtstrijd. Zo gaat het altijd bij extrmistische moslimgroepen. Ze kunnen met niemand overweg, ook niet met zichzelf.
Wat is daar grappig aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat die ISIS alle christenen hebben verdreven is toch ook wel grappig.
Moet ik nu gaan uitleggen dat het sarcastisch is, of.. snap je dat zelf al als je die zin herleest?quote:
Een groot wespennest...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Deze punten vielen mij op:
[..]
Het is bekend dat de belangrijkste Golfstaat, Saoedi-Arabië (KSA), het Islamitische Front steunt in Syrië. IS is juist in oorlog met het Islamitische Front. IS is ook anti-koningshuis van KSA, en Koeweit willen ze inlijven.
De steun is dus vooral afkomstig van rijke individuen in de Golfstaten, en deze landen nemen maatregelen om dit tegen te gaan.
Kan ik niet aan de zin zien.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Moet ik nu gaan uitleggen dat het sarcastisch is, of.. snap je dat zelf al als je die zin herleest?
Daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet als het gesteund blijft worden nee
De VS zijn zeker onze vrienden. Deze bron bewijst niet dat ze ISIS steunen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet het Westen maar onze "vrienden"...
http://www.thedailybeast.(...)re-funding-isis.html
Wat vind jij verwerpelijk aan de ideologie van ISIS?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:07 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, hun ideologie vind ik verwerpelijk. Ik vind ze alleen minder erg dan Malikie.
Zelfmoordaanslagen, massa executies, massaal hoofdjes eraf, andere moslims vermoorden wegens meningsverschil.... zo kan ik nog doorgaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat vind jij verwerpelijk aan de ideologie van ISIS?
Integendeel, dat is juist het gekke.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
die vernietigen zichzelf wel, Duurt niet lang meer, of je krijgt binnen de ISIS ook machtstrijd. Zo gaat het altijd bij extremistische moslimgroepen. Ze kunnen met niemand overweg, ook niet met zichzelf.
De massa executies worden voornamelijk op militairen uitgevoerd. En andere moslims vermoorden? sinds wanneer zijn sjiieten moslims?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:05 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Zelfmoordaanslagen, massa executies, massaal hoofdjes eraf, andere moslims vermoorden wegens meningsverschil.... zo kan ik nog doorgaan.
Je vergeet dat ze in Syrie vooral sunnitische moslims.....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De massa executies worden voornamelijk op militairen uitgevoerd. En andere moslims vermoorden? sinds wanneer zijn sjiieten moslims?
Soennitische moslims die hun ziel hebben verkocht aan Assad ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze in Syrie vooral sunnitische moslims.....
Nee de sunnitische rebellen zoals FSA, Nusra, IF en andere groepen. Die worden vermoord door ISIS....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Soennitische moslims die hun ziel hebben verkocht aan Assad ja.
Tja.. FSA, Nusra, IF valt ISIS ook aan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:09 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee de sunnitische rebellen zoals FSA, Nusra, IF en andere groepen. Die worden vermoord door ISIS....
True maar ik denk meer dat ISIS hier schuldig is, maar daar kunnen we nog lang over praten en hoort meer in het Syrie topic plaats.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja.. FSA, Nusra, IF valt ISIS ook aan.
Dat heb je nu eenmaal in een conflict.
Klopt..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:12 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
True maar ik denk meer dat ISIS hier schuldig is, maar daar kunnen we nog lang over praten en hoort meer in het Syrie topic plaats.
Er zitten hier op fok ook veel extremisten blijkt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
sinds wanneer zijn sjiieten moslims?
Maak je nu een geintje of ben je serieus?
Als je andere mensen indeeld in goed en slecht, alleen maar omdat ze een ander geloof hebben dan ben je nogal van de pot gerukt, ja....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:15 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Er zitten hier op fok ook veel extremisten blijkt.
En daarom moet het Irakese leger ook geen moeite meer doen voor die steden (Mosul, Tikrit). Zie niet in waarom sjiieten uit het zuiden moeten sterven voor mensen die hun deuren open hebben gezet voor ISIS&CO. Ze zijn blij met ISIS? Mooi zo.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:05 schreef De_Ilias het volgende:
Hoe het er nu aan toegaat gaat alles zoals ISIS het wou willen, Mosul is dus een stad dat NOOIT meer onder Malikie z'n controle gaat komen. Mosul is sunnitisch en zwaar anti Malikie en Mosul is kwa veiligheid op dit moment zeer stabiel en het gekke is dat de lokale bevolking zeer tevreden zijn met ISIS, waarop ik denk dat ISIS van het verleden heeft geleerd en gewoon goed omgaat met lokale bevolkingen.
Wie is dit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:52 schreef Peunage het volgende:
zie hier, de 'rebellen';
ثوار العراق يعلنون براءتهم التامة من جرائم Ø§Ù„ØªÙØ¬ÙŠØ± وتهجير المسيØÙŠÙŠÙ† ÙÙŠ الموصل
Niet ISIS heeft allerlei tombes en graven vernietigd en Christenen verjaagd, maar Iran!
Ik ben geen voorstander van ISIS.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij voorstander van ISIS
Wat is daar nou zo grappig aan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 01:01 schreef mrstylo het volgende:
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0FY2AK20140729?irpc=932
Ja het zijn monsters he.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:53 schreef Slayage het volgende:
NSFW massa slachting van krijgsgevangen (tikrit?), lijkt wel alsof ze werken in een abattoir
http://www.liveleak.com/view?i=7fd_1406604477
Wie moet het dan stoppen. Niemand durft tegen het tegen die terroristen op te nemen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vieze hoerezonen.
Isis gaat maar door en niemand die het stopt.
Laten we samen vechten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:13 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Wie moet het dan stoppen. Niemand durft tegen het tegen die terroristen op te nemen.
Als ik de beelden zie zijn er nog heel wat mensen daar die liever geen ISIS hebben (maar misschien niet de mogelijkheden hebben om te vluchten of dachten dat het leger snel zou ingrijpen).quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
En daarom moet het Irakese leger ook geen moeite meer doen voor die steden (Mosul, Tikrit). Zie niet in waarom sjiieten uit het zuiden moeten sterven voor mensen die hun deuren open hebben gezet voor ISIS&CO. Ze zijn blij met ISIS? Mooi zo.
Laat ze hun woestijn nemen en een staat stichten
De meeste mensen denken dat IS wordt gesteun door Amerika en IsraHell.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Laten we samen vechten.
Men neme een Turkije? VS?
Wie zijn die mensen danquote:Op woensdag 30 juli 2014 12:17 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
De meeste mensen denken dat IS wordt gesteun door Amerika en IsraHell.
Waarom zouden ze?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:17 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ISIS direct wordt gesteund door de VS en Israel.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:17 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar hoe komen ze dan aan zoveel geld en wapens.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:25 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ISIS direct wordt gesteund door de VS en Israel.
Heel veel Koerden niet, die steunen Israel zelfs, dus die denken niet dat ISIS is opgezet door Israel (of Amerika) die weten wel beter.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:52 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Veel Arabieren, Turken, Perzen en Koerden denken zo over IS.
Wat betreft die andere groepen maak je geen sektarisch onderscheid dus dat lijkt me sterk weer.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:52 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Veel Arabieren, Turken, Perzen en Koerden denken zo over IS.
Ik ken ook Koerden uit mijn omgeving en die zijn allemaal pro-Palestina.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:56 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Heel veel Koerden niet, die steunen Israel zelfs, dus die denken niet dat ISIS is opgezet door Israel (of Amerika) die weten wel beter.
Dat lijkt me sterk, maar ook die Koerden zullen er wel zijn, toch steunen heel veel Koerden Israel en zien ze Israel als vrienden, dit itt andere volkeren in die regio, Koerden hebben het beter begrepen daar.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ken ook Koerden uit mijn omgeving en die zijn allemaal pro-Palestina.
Hangt er van af wat voor Koerden het zijn dus. Moslim-Koerden zijn meestal pro-Palestina.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:58 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, maar ook die Koerden zullen er wel zijn, toch steunen heel veel Koerden Israel en zien ze Israel als vrienden, dit itt andere volkeren in die regio, Koerden hebben het beter begrepen daar.
Hoeft niet altijd langs sektarische lijnen te zijn hoor. Ook veel Moslim-Koerden supporten IsraHell.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hangt er van af wat voor Koerden het zijn dus. Moslim-Koerden zijn meestal pro-Palestina.
Dat maakt bij Koerden niet uit die steunen Israel.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hangt er van af wat voor Koerden het zijn dus. Moslim-Koerden zijn meestal pro-Palestina.
Nogmaals, onzin, Koerden zijn ook een van de weinige volkeren die in grote aantallen Israel steunen, als ze conflicten hebben met wie dan ook, een kleine groepje, een minderheid, zal er ook wel zijn die de Palestijnen steunen maar dat kan ook zo.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:12 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Hoeft niet altijd langs sektarische lijnen te zijn hoor. Ook veel Moslim-Koerden supporten IsraHell.
Maar de meerderheid van de Koerden si gewoon pro-Palestina, dus Taxandria's bewering klopt niet.
Ben je zelf Koerd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Nogmaals, onzin, Koerden zijn ook een van de weinige volkeren die in grote aantallen Israel steunen, als ze conflicten hebben met wie dan ook, een kleine groepje, een minderheid, zal er ook wel zijn die de Palestijnen steunen maar dat kan ook zo.
Ik ben geen Koerd, ik ken wel enkele Koerdische vluchtelingen (nog ergens in het Midden-Oosten tegen een bepaald regime gevochten), en heb interesse voor het Koerdische volk daar.quote:
De konvooien waarin ze zo leuk in hun buitgemaakte Humvees, Toyota's en ander legermaterieel, rondrijden zijn makkelijk kapot te dronen. Gebeurt alleen niet, omdat ik vermoed dat deze destabilisatie van de regio de bedoeling is van het westen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:13 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Wie moet het dan stoppen. Niemand durft tegen het tegen die terroristen op te nemen.
Onzin. Erg kort door de bocht dit.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:13 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat maakt bij Koerden niet uit die steunen Israel.
Die wederzijdse steun is al heel oud, is helemaal niet kort door de bocht, ook mooi om te zien hoe Koerden in het Midden-Oosten Israel elke keer weer steunen (maar dus ook andersom).quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Onzin. Erg kort door de bocht dit.
Weer een inhoudelijke bijdrage..quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Onzin. Erg kort door de bocht dit.
Net als de jouwe. Ga weg.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weer een inhoudelijke bijdrage..
Hoe steunen ze Israël dan? Wie is ze?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:43 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Die wederzijdse steun is al heel oud, is helemaal niet kort door de bocht, ook mooi om te zien hoe Koerden in het Midden-Oosten Israel elke keer weer steunen (maar dus ook andersom).
Dit klopt, alleen kreeg naar mijn weten de PKK geen bevoorrading van Israel maar waren dit de peshmergas. Koerden steunen in steeds meer getallen Israel doordat er ook veel Koerdische joden zijn en de Palestijnen lievelingetjes waren van saddam.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:22 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik ben geen Koerd, ik ken wel enkele Koerdische vluchtelingen (nog ergens in het Midden-Oosten tegen een bepaald regime gevochten), en heb interesse voor het Koerdische volk daar.
De vriendschap tussen Koerden en Israel gaat al ver terug, zelfs PKK-elementen kregen bevoorrading door Israel, de steun van Netanyahu en voor de Koerden in Noord-Irak, of tegenwoordig Koerdistan of iets in die richting, doet de relatie vast weer veel goed te noemen.
Ook weet ik dat er steeds meer Egyptenaren en Jordaniërs zijn die Israel openlijk steunen of in ieder geval de vijandelijke ideeën achter zich hebben gelaten. Dit komt vooral door de sektarische strijd in het Midden-Oosten. De Palestijnen krijgen veel steun van Iran, Assad, en Hezbollah. Dat wordt in veel soennitische landen, die sowieso toch al neerkijken op Palestijnen (die zien ze als minderwaardige moslims), niet vertrouwd. Ook hopen veel van deze soennitische landen dat Israel uiteindelijk hun strijd steunt dus dat speelt ook een rol.
Binnenkort dus pro-Israel demonstraties in Caïro en Amman te zien![]()
.
Koerden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:49 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe steunen ze Israël dan? Wie is ze?
Bedoelde meer heb je beelden of wat tekst.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:54 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Koerden.
Vooral retorische steun aangezien ze niet veel meer kunnen doen.
Ze nemen steden over, toch? Daar hebben ze alles..quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar hoe komen ze dan aan zoveel geld en wapens.
Wat betreft de PKK is het altijd een beetje onduidelijk door de verhoudingen tussen Turkije en Israel, voor Erdogan waren die immers goed, maar er waren desondanks geruchten. De Peshmergas klinkt in ieder geval logischer dus dat zou goed kunnen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:50 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit klopt, alleen kreeg naar mijn weten de PKK geen bevoorrading van Israel maar waren dit de peshmergas. Koerden steunen in steeds meer getallen Israel doordat er ook veel Koerdische joden zijn en de Palestijnen lievelingetjes waren van saddam.
Daarbij helpt het ook niet dat abbas heeft gezegd dat hij geen onafhankelijke Koerdistan zou steunen. En natuurlijk de grote liefde voor saddam door palestijnen:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bedoelde meer heb je beelden of wat tekst.
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0EV0X620140620?irpc=932quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bron?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:50 schreef Djibril het volgende:
Daarbij helpt het ook niet dat abbas heeft gezegd dat hij geen onafhankelijke Koerdistan zou steunen.
Ah. Money.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0EV0X620140620?irpc=932
Israël hielp nooit de PKK. Dankzij Israël is Ocelan zelfs opgepakt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:22 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik ben geen Koerd, ik ken wel enkele Koerdische vluchtelingen (nog ergens in het Midden-Oosten tegen een bepaald regime gevochten), en heb interesse voor het Koerdische volk daar.
De vriendschap tussen Koerden en Israel gaat al ver terug, zelfs PKK-elementen kregen bevoorrading door Israel, de steun van Netanyahu en voor de Koerden in Noord-Irak, of tegenwoordig Koerdistan of iets in die richting, doet de relatie vast weer veel goed te noemen.
Ook weet ik dat er steeds meer Egyptenaren en Jordaniërs zijn die Israel openlijk steunen of in ieder geval de vijandelijke ideeën achter zich hebben gelaten. Dit komt vooral door de sektarische strijd in het Midden-Oosten. De Palestijnen krijgen veel steun van Iran, Assad, en Hezbollah. Dat wordt in veel soennitische landen, die sowieso toch al neerkijken op Palestijnen (die zien ze als minderwaardige moslims), niet vertrouwd. Ook hopen veel van deze soennitische landen dat Israel uiteindelijk hun strijd steunt dus dat speelt ook een rol.
.
https://www.google.nl/sea(...)nl:official&start=10quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Onzin Israel heeft nooit gezegd daar iets mee te maken hebben gehad en ontkent zelfs.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:59 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Israël hielp nooit de PKK. Dankzij Israël is Ocelan zelfs opgepakt.
Maar er zijn heel veel van origine Koerdische joden. Alleen door Ataturk toen zijn er heel veel 'bekeert' tot het islam. Daarom is er zoveel sympathie daarnaar toe. Familie Berzani is bijv. van oorsprong joods.quote:
Integendeel, Israel ondersteunt op deze manier de vorming van een Koerdische staat, dat kan ook alleen als landen banden aangaan met dit regime onder meer door dit soort contracten.quote:
Is van te lang geleden. Gaan er niet uitkomen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:03 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Onzin Israel heeft nooit gezegd daar iets mee te maken hebben gehad en ontkent zelfs.
Ik vind het grappig dat Israël het wel gewoon durft te kopen en de VS niet.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:03 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Integendeel, Israel ondersteunt op deze manier de vorming van een Koerdische staat, dat kan ook alleen als landen banden aangaan met dit regime onder meer door dit soort contracten.
De Verenigde Staten hebben ook belangen in Irak.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat Israël het wel gewoon durft te kopen en de VS niet.
Misschien maar zo zijn er nog wel meer zakenquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is van te lang geleden. Gaan er niet uitkomen.
Israel heeft het via Turkije gekocht overigens, en niet direct.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat Israël het wel gewoon durft te kopen en de VS niet.
Aangezien dat een mening en geen feit is, heeft je bewering geen waarde. Iraakse Koerden zijn over het algemeen anti-Israel. Ik heb jaren met ze geleefd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Nogmaals, onzin, Koerden zijn ook een van de weinige volkeren die in grote aantallen Israel steunen, als ze conflicten hebben met wie dan ook, een kleine groepje, een minderheid, zal er ook wel zijn die de Palestijnen steunen maar dat kan ook zo.
Ik ben een Iraakse Koerd en dat is niet waar(in mijn omgeving dan. Zelf heb ik namelijk een andere mening).quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:17 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Aangezien dat een mening en geen feit is, heeft je bewering geen waarde. Iraakse Koerden zijn over het algemeen anti-Israel. Ik heb jaren met ze geleefd.
Dan ben je verkeerd geïnformeerd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:17 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Aangezien dat een mening en geen feit is, heeft je bewering geen waarde. Iraakse Koerden zijn over het algemeen anti-Israel. Ik heb jaren met ze geleefd.
In Europa zal dat misschien wel anders zijn. Ik heb het over Irakquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:19 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik ben een Iraakse Koerd en dat is niet waar(in mijn omgeving dan. Zelf heb ik namelijk een andere mening).
Ja weet ik. Welke regio was je?quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:23 schreef lDDQD het volgende:
[..]
In Europa zal dat misschien wel anders zijn. Ik heb het over Irak.
Nogmaals, dat heb je verkeerd, in Irak steunen veel Koerden Israel, wel is het zo dat veel Koerden dit niet openlijk durven uit te spreken om de verhoudingen met Arabieren en Iran niet te veel onder druk te zetten, maar dat Israel daar al jaren is, en hun steunt, is geen geheim en daar zijn ze ook maar wat blij mee.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:23 schreef lDDQD het volgende:
[..]
In Europa zal dat misschien wel anders zijn. Ik heb het over Irak.
Ik denk dat jij verkeerd zit maar goed dat is door ons beiden niet te bewijzen. Als het niet openlijk gezegd wordt kan niemand het dus wetenquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:30 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Nogmaals, dat heb je verkeerd, in Irak steunen veel Koerden Israel, wel is het zo dat veel Koerden dit niet openlijk durven uit te spreken om de verhoudingen met Arabieren en Iran niet te veel onder druk te zetten, maar dat Israel daar al jaren is, en hun steunt, is geen geheim en daar zijn ze ook maar wat blij mee.
Zawite en Duhok.quote:
Ooooh oke dan snap ik het. Ik zelf kom uit Sulaymaniyah en net als andere grote steden zijn Koerden daar eerst Koerd en daarna pas moslim. En daardoor zijn zij vaker pro Israël. In kleinere steden is het andersom en zijn ze vaker pro Palestina.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:35 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik denk dat jij verkeerd zit maar goed dat is door ons beiden niet te bewijzen. Als het niet openlijk gezegd wordt kan niemand het dus weten.
[..]
Zawite en Duhok.
In dit geval denk ik dat de Israelische activiteiten in dit gebied voor zich spreken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:35 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik denk dat jij verkeerd zit maar goed dat is door ons beiden niet te bewijzen. Als het niet openlijk gezegd wordt kan niemand het dus weten.
[..]
Zawite en Duhok.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:03 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar er zijn heel veel van origine Koerdische joden. Alleen door Ataturk toen zijn er heel veel 'bekeert' tot het islam. Daarom is er zoveel sympathie daarnaar toe. Familie Berzani is bijv. van oorsprong joods.
Je snapt heus wel waarom hij dat deed. Ik weet heus wel dat zijn intentie niet was om de islam te verspreiden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Atatürk was een kafir en was anti-Islam
Onzin dankzij Ataturk is Turkije de wereldmacht die het vandaag is, zonder Ataturk had Turkije een zelfde lot ondergaan als bijvoorbeeld Syrie of Irak, of wie weet in wat voor oorlogen uit elkaar zijn gevochten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Atatürk was een kafir en was anti-Islam
Tot 7 jaar geleden waren ze Iran2. Doe niet alsof ze al honderd jaar 'wereldmacht (quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:57 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Onzin dankzij Ataturk is Turkije de wereldmacht die het vandaag is, zonder Ataturk had Turkije een zelfde lot ondergaan als bijvoorbeeld Syrie of Irak, of wie weet in wat voor oorlogen uit elkaar zijn gevochten.
Integendeel, juist sinds Ataturk is Turkije een grootmacht gebleven, dankzij hem is er uit de resten van het Ottomaanse Rijk een noemenswaardige staat ontstaan, Erdogan heeft de economie versterkt dat klopt, maar tegelijkertijd op sociaal, cultureel, en bij justitie voor veel problemen gezorgd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:02 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Tot 7 jaar geleden waren ze Iran2. Doe niet alsof ze al honderd jaar 'wereldmacht ()' zijn. Ze zijn pas sinds Erdogan iets gaan voorstellen. Maar dat doen ze ook niet echt kosjer.
Niet mee eens, maar dit is niet het topic om daarover te praten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:05 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Integendeel, juist sinds Ataturk is Turkije een grootmacht gebleven, dankzij hem is er uit de resten van het Ottomaanse Rijk een noemenswaardige staat ontstaan, Erdogan heeft de economie versterkt dat klopt, maar tegelijkertijd op sociaal, cultureel, en bij justitie voor veel problemen gezorgd.
Klopt, maar ik wil er wel aan toevoegen dat ik het een gevaarlijke ontwikkeling vind dat het regime van Erdogan al zo ontzettend veel negatieve invloed heeft op Turkse jongeren door hen wijs te maken dat Attaturk een soort schurk was en landverrader, Erdogan is een heel gevaarlijke man, de constructie die hij nu van plan is met Gul laat ook zien dat hij geen haar beter is dan Poetin wat betreft het behouden en uitbreiden van macht.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:06 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Niet mee eens, maar dit is niet het topic om daarover te praten.
Ik als Koerd kan daar niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:08 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wil er wel aan toevoegen dat ik het een gevaarlijke ontwikkeling vind dat het regime van Erdogan al zo ontzettend veel negatieve invloed heeft op Turkse jongeren door hen wijs te maken dat Attaturk een soort schurk was en landverrader, Erdogan is een heel gevaarlijke man, de constructie die hij nu van plan is met Gul laat ook zien dat hij geen haar beter is dan Poetin wat betreft het behouden en uitbreiden van macht.
Als Koerd kan je toch ook geen respect hebben voor Erdogan, hij gunt de Koerden net zo min iets maar weet het iets netter te verbloemen, wat hij wil is de Koerdische identiteit kapot maken en hij hoopt dat Koerden, net als veel Turken, meer waarde gaan hechten aan hun gedeelde religie, dat er een sterk islamitisch blok onder aanvoering van Erdogan al dan niet Turkije komt opzetten, pas maar op.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik als Koerd kan daar niet mee eens zijn.
Hieronder een beetje tegenwicht aan het eenzijdige beeld dat jij schetst:quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:22 schreef Taxandria het volgende:
De vriendschap tussen Koerden en Israel gaat al ver terug
.
Zeer interessant dat met het regime van Morsi de steun voor Israel afneemtquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:46 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hieronder een beetje tegenwicht aan het eenzijdige beeld dat jij schetst:
PEW-peiling in Egypte, 2012:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Palestijnen hebben een consulaat in Iraaks-Koerdistan:
http://dfr.krg.org/p/p.aspx?p=135&l=12&s=020100&r=363
President Barzani emphasised the importance of historical relations between Kurdistan and Palestine
http://www.fr.kdp.info/a/d.aspx?l=12&a=36815
Barzani: “The path Abbas passes through will realize the Palestinian people aims,” he added, noting that Abbas is the first Arab president who visits Kurdistan.
http://www.iraqinews.com/(...)%93-massoud-barzani/
Koerdische rebellen in Turkije werden met Israëlische drones bestookt:
The Turkish armed forces' fight against the PKK. Until recently it had used Israeli-made Heron drones. But their use has been severely curtailed since Israeli technical support ended.
http://www.rferl.org/cont(...)_fight/24383897.html
Despite an epic rift in Turkish-Israeli relations, Turkey's top general announced his troops are relying on new unmanned aerial drones recently purchased from Israel to battle Kurdish rebels.
http://edition.cnn.com/20(...)sraeli.surveillance/
Three people were killed when Kurdish protesters attempted to invade the Israeli consulate in Berlin to demonstrate against the capture of the Kurdish separatist leader, Abdullah Ocalan. Israeli security guards opened fire on the Kurdish protesters as they tried to enter the building early on Wednesday afternoon, killing three and injuring at least 15. Kurdish demonstrators have been besieging foreign embassies across Europe, accusing Greeks, Kenyans, Israelis and Americans of having a hand in the capture by Turkish special forces of Mr Ocalan in Kenya on Tuesday.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/281370.stm
Founder of the Ayyubid dynasty. A Muslim of Kurdish origin, Saladin led the Muslim opposition to the European Crusaders in the Levant. Under Saladin's personal leadership, the Ayyubid army defeated the Crusaders at the decisive Battle of Hattin in 1187, leading the way to the Muslims' re-capture of Palestine from the Crusaders who had conquered it 88 years earlier.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saladin
Erdo is het beste wat Turkse Koerden is overkomen sinds de stichting van de Turkse republiek, en dit is een onontkenbaar feit. Sowieso heeft Erdogan de Turken veel voorspoed gebracht. En de baas blijft die oppositie met elke verkiezingen weer een gigantische draai om de oren geven jarenlangquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:38 schreef Taxandria het volgende:
Als Koerd kan je toch ook geen respect hebben voor Erdogan, hij gunt de Koerden net zo min iets
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Een interessante artikel over ISIS: The dogs of Hell
En toch is dat de juiste verklaring. De Amerikanen hadden waarschijnlijk geen idee meer, wie waarom vast zat en ze wilden daar snel weg dus het interesseerde ze ook niet meer zoveel.quote:Waarom houden ze simpele bergbewoners uit Afghanistan (of elders) die geen enkele macht hadden binnen terroristische organisaties, nog steeds vast en hebben ze één van de gevaarlijkste (Irakese) terroristen ter wereld en zijn kompanen zomaar vrijgelaten? Ik geloof simpelweg niet in een blunder van deze gigantische afmeting.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Erdogan is ook in het westen(kustgebied en de wat nationalistische kringen) een fanatieke Turkse nationalist, in centraal-Anatolië een fanatieke Islamist en in het zuid-oosten een 'Koerdische' nationalist waar Öcalan zelfs iets van zou leren. Lijkt wel een kameleon. Vandaag zegt hij totaal iets anders dan wat hij gister zei.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:38 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Als Koerd kan je toch ook geen respect hebben voor Erdogan, hij gunt de Koerden net zo min iets maar weet het iets netter te verbloemen, wat hij wil is de Koerdische identiteit kapot maken en hij hoopt dat Koerden, net als veel Turken, meer waarde gaan hechten aan hun gedeelde religie, dat er een sterk islamitisch blok onder aanvoering van Erdogan al dan niet Turkije komt opzetten, pas maar op.
Het is niet zo zwart-wit als je denkt eigenlijk. Je kent de situatie daar niet goed. Een deel van de Turkse Koerden steunt de Turkse oppositie (CHP, MHP), omdat ze zeer geassimileerd zijn. Een ander groot deel steunt Erdogan en de AKP. Maar er zijn ook veel die de PKK/BDP/HDP en andere pro-Koerdische organisaties steunen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Erdo is het beste wat Turkse Koerden is overkomen sinds de stichting van de Turkse republiek, en dit is een onontkenbaar feit. Sowieso heeft Erdogan de Turken veel voorspoed gebracht. En de baas blijft die oppositie met elke verkiezingen weer een gigantische draai om de oren geven jarenlang![]()
Heb het al eerder gezegd, Erdogan gaat een flink mausoleum in Istanbul krijgen en gebalsemd worden. Dat is wel het minste wat de Turken voor hem terug kunnen doen
Ik denk dat Erdogan leidt aan schizofrenie,quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Erdogan is ook in het westen(kustgebied en de wat nationalistische kringen) een fanatieke Turkse nationalist, in centraal-Anatolië een fanatieke Islamist en in het zuid-oosten een 'Koerdische' nationalist waar Öcalan zelfs iets van zou leren. Lijkt wel een kameleon. Vandaag zegt hij totaal iets anders dan wat hij gister zei.
In Diyarbakir hoor je hem: "we walgen van nationalisten, Ihsanoglu(zijn rivaal) is een racist", in het westen speelt hij weer juist op de nationalistische gevoelens; "HDP heeft niks te zoeken in het parlement".
Kan je dus weinig als Koerden meer beschouwen. Gedwongen assimilatie is nooit goed, en zeker niet als je met vijanden heult die je eigen volk keihard onderdrukken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
Het is niet zo zwart-wit als je denkt eigenlijk. Je kent de situatie daar niet goed. Een deel van de Turkse Koerden steunt de Turkse oppositie (CHP, MHP), omdat ze zeer geassimileerd zijn.
Dit zijn de echtere Koerden vergeleken bij geassimileerden die op anti-Koerdische partijen stemmen.quote:Een ander groot deel steunt Erdogan en de AKP.
Ontken ik ook niet. Maar uiteindelijk heeft het Erdogan tijdperk de Turkse Koerden meer goed gedaan dan alle andere tijdperken. Erdogan is geen vijand van de Turkse Koerden, lijkt me een juiste stelling toch?quote:Maar er zijn ook veel die de PKK/BDP/HDP en andere pro-Koerdische organisaties steunen.
De titel van het artikel voorspelt niet veel goeds, maar dogs of hell is een verwijzing naar de khawarij. Kwamen de khawarij niet in opstand tegen imam Ali?quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Misschien is Erdogan geen vijand van de Koerden, maar ij kan de Koerden natuurlijk gebruiken om machtiger te worden (hij zorgt ervoor dat Koerden steeds op hem stemmen).quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kan je dus weinig als Koerden meer beschouwen. Gedwongen assimilatie is nooit goed, en zeker niet als je met vijanden heult die je eigen volk keihard onderdrukken.
PS: Ik houd van zwart-wit, houdt het lekker simpel namelijk.
[..]
Dit zijn de echtere Koerden vergeleken bij geassimileerden die op anti-Koerdische partijen stemmen.
[..]
Ontken ik ook niet. Maar uiteindelijk heeft het Erdogan tijdperk de Turkse Koerden meer goed gedaan dan alle andere tijdperken. Erdogan is geen vijand van de Turkse Koerden, lijkt me een juiste stelling toch?
Als de Koerden middels stemmen ervoor kunnen zorgen dat de decennialange terreur tegen hen wordt beeindigd is het alleen maar verstandig met zo'n Erdogan in zee te gaan. Hij behandelt ze normaal, zij stemmen op hen. Lijkt me geen foute deal na zo'n historie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:14 schreef Malatyali0691 het volgende:
Misschien is Erdogan geen vijand van de Koerden, maar ij kan de Koerden natuurlijk gebruiken om machtiger te worden (hij zorgt ervoor dat Koerden steeds op hem stemmen).
Kan ik begrijpen. Maar als Erdogan te machtig wordt kan hij natuurlijk weer alles terugdraaien.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als de Koerden middels stemmen ervoor kunnen zorgen dat de decennialange terreur tegen hen wordt beeindigd is het alleen maar verstandig met zo'n Erdogan in zee te gaan. Hij behandelt ze normaal, zij stemmen op hen. Lijkt me geen foute deal na zo'n historie.
En de CHP en MHP aanhangers zijn nog steeds gestoord. Zie hoe ze Demirtas behandelen:quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als de Koerden middels stemmen ervoor kunnen zorgen dat de decennialange terreur tegen hen wordt beeindigd is het alleen maar verstandig met zo'n Erdogan in zee te gaan. Hij behandelt ze normaal, zij stemmen op hen. Lijkt me geen foute deal na zo'n historie.
Ik zei je toch. Maar toch vroegen jullie je af wat mijn probleem met CHP was.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
En de CHP en MHP aanhangers zijn nog steeds gestoord. Zie hoe ze Demirtas behandelen:
https://twitter.com/ydg_h1/status/494149797142867968
https://twitter.com/thedarlingbeast/status/493029757315870721
Wie is jullie?quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik zei je toch. Maar toch vroegen jullie je af wat mijn probleem met CHP was.
Dat zijn geen Koerden maar hoerenkinderen wiens vader niet bekend is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart-wit als je denkt eigenlijk. Je kent de situatie daar niet goed. Een deel van de Turkse Koerden steunt de Turkse oppositie (CHP, MHP), omdat ze zeer geassimileerd zijn. Een ander groot deel steunt Erdogan en de AKP. Maar er zijn ook veel die de PKK/BDP/HDP en andere pro-Koerdische organisaties steunen.
twitter:MustafaNajafi twitterde op woensdag 30-07-2014 om 17:01:47Russian newspapers reveal Iraq has signed a contract worth one billion dollars with Russia for the supply of weapons. reageer retweet
twitter:warisboring twitterde op woensdag 30-07-2014 om 15:10:25Russia's bunker-busting rockets have arrived in Iraq. http://t.co/59yIWOgQMD reageer retweet
quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zie hoe ze Demirtas behandelen:
https://twitter.com/ydg_h1/status/494149797142867968
https://twitter.com/thedarlingbeast/status/493029757315870721
Saddam praktijken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:45 schreef Charismatisch het volgende:
15 soennieten opgehangen door sjiitische milities in Baquba, Diyala
Shi'ite militia forces executed 15 Sunni Muslims and then hung them by electricity poles in a public square in a town northeast of Baghdad on Wednesday, police said.
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0FZ1VL20140730?irpc=932
oh gutjequote:Op woensdag 30 juli 2014 19:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De titel van het artikel voorspelt niet veel goeds, maar dogs of hell is een verwijzing naar de khawarij. Kwamen de khawarij niet in opstand tegen imam Ali?
Is Bashar al-Assad, Nouri al-Maliki, Abdulfatah el-Sisi of Abdullah al-Saud dan imam Ali als IS khawarij zijn?
Verder valt er het volgende te lezen in jouw artikel:
- In het filmpje hieronder spreekt een vroegere leider van Al-Qaeda over hoe Al-Qaeda buitenspel is gezet. * Charismatisch : al-Qaeda, waren zij niet de khawarij van gisteren, zijn ze nu opeens geen khawarij meer?
- Hij zegt dat ISIS gecreëerd is door de CIA, MI5 en de Mossad om moslims in het Midden Oosten tegen elkaar op te zetten en een langdurige oorlog te ontketenen. * Charismatisch : waarom gebeurt dan het tegenovergestelde en zie je dat alles en iedereen juist verenigd is in het bestrijden van IS? Koerdische nationalisten die samenwerken met Turkse nationalisten, Iran dat met de VS wil samenwerken, Assad en Free Syrian Army samen tegen IS?
- één van de gevaarlijkste (Irakese) terroristen ter wereld en zijn kompanen zomaar vrijgelaten * Charismatisch : omdat hij toen nog niet de gevaarlijkse terrorist ter wereld was maar een van de vele ex-baathisten die Irak "rijk" was?
- Niet omdat Bin Laden’s skelet (zogenaamd) ergens in de oceaan ronddobbert. * Charismatisch : sounds like nutjob conspiracy-shit to me.
- ISIS heeft geen enkele Amerikaan of Israëliër gedood. * Charismatisch : klinkt alsof de auteur graag dode Amerikanen en Israëliërs ziet, dan ben je volgens hem zeker een verzetsstrijder?! Maar deze bewering klopt alleen als je de duizenden dode Amerikaanse soldaten in Irak negeert.
- Al-Qaeda nooit ‘baasje’ heeft mogen spelen over een groot deel van een soeverein land * Charismatisch : Mali vergeten? Een stuk dat groter was dan Frankrijk werd geregeerd door al-Qaeda in de Islamitische Maghreb en co. Franse troepen maakten daar een einde aan, en nu ook Nederlandse soldaten in Mali.
- De olie die men ‘veroverd’ heeft, op de zwarte markt verkocht wordt door ISIS en geld oplevert * Charismatisch : de VN-Veiligheidsraad heeft een paar dagen geleden aangegeven dat het vanaf nu illegaal is om olie van IS te kopen.
- Men miljarden van misdadige en corrupte koningshuizen krijgt, die dit geld via MI5/6, Mossad en de CIA aan ISIS geven * Charismatisch : eerder in dit topic is al aangegeven dat de steun vanuit de Golfstaten voornamelijk afkomstig is van rijke individuen en zeker niet van de corrupte koningshuizen. En dan heeft de auteur het ook nog over MI5 én 6, Mossad en CIA.. sounds legit, not. More like conspiracy-shit again.
- ISIS veel wapens, training en mankracht heeft (in Jordaanse trainingskampen heeft * Charismatisch : Onzin, de Syrische rebellen die in Jordaanse traningskampen getraind worden door Amerikanen zijn juist de zgn. "gematigde" rebellen die zowel Bashar al-Assad als IS bestrijden, deze "gematigden" zijn degenen die de Amerikaanse wapens krijgen, en deze wapens worden weer buitgemaakt door IS en co.
- De enige conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat de top van ISIS ingehuurd is en een deal gesloten heeft met de échte machthebbers van het Westen * Charismatisch : de echte machthebbers, wow. Sounds like more conspiracy-shit to me, Rothschild-shizzle, Illuminatie & Reptilians.
- Henry Kissinger die in de jaren ’70/’80 een prominente strateeg was, de pater familias van de Amerikaanse buitenlandpolitiek, ooit een memo had geschreven waarin hij pleitte om de Sjiieten en Soennieten tegen elkaar op te zetten in het Midden Oosten om een 100 jarige destabilisatie in die regio te bewerkstelligen: constante oorlog * Charismatisch : Want het soennitische Ottomaanse rijk heeft niet tig oorlogen gevoerd met het sjiitische Perzische rijk, soennieten <3 sjiieten 4 ever, except when that damn Kissinger came up with his devilish memo, he forced them to kick each others ass.
De rest van het artikel heb ik niet gelezen.. misschien later
140000 dollar per raket. Wowquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:38 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
U.S. close to sending largest ever Hellfire missile order to Iraq
The Pentagon signaled Tuesday that it is mulling its largest ever shipment of Hellfire missiles to Iraq as the government in Baghdad digs itself in for a prolonged fight against militants who have taken over hundreds of square miles of territory across western and northern parts of the country.
http://www.washingtonpost(...)ssile-order-to-iraq/
Shia-milities zijn even erg als IS. Gewoon uitroeien die handel.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:45 schreef Charismatisch het volgende:
15 soennieten opgehangen door sjiitische milities in Baquba, Diyala
Shi'ite militia forces executed 15 Sunni Muslims and then hung them by electricity poles in a public square in a town northeast of Baghdad on Wednesday, police said.
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0FZ1VL20140730?irpc=932
door?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:12 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Shia-milities zijn even erg als IS. Gewoon uitroeien die handel.
Het is ook een artikel met heel wat 'conspiracy' maar ik kan het niet volledig als onzin afstempelen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De titel van het artikel voorspelt niet veel goeds, maar dogs of hell is een verwijzing naar de khawarij. Kwamen de khawarij niet in opstand tegen imam Ali?
Is Bashar al-Assad, Nouri al-Maliki, Abdulfatah el-Sisi of Abdullah al-Saud dan imam Ali als IS khawarij zijn?
Verder valt er het volgende te lezen in jouw artikel:
- In het filmpje hieronder spreekt een vroegere leider van Al-Qaeda over hoe Al-Qaeda buitenspel is gezet. * Charismatisch : al-Qaeda, waren zij niet de khawarij van gisteren, zijn ze nu opeens geen khawarij meer?
- Hij zegt dat ISIS gecreëerd is door de CIA, MI5 en de Mossad om moslims in het Midden Oosten tegen elkaar op te zetten en een langdurige oorlog te ontketenen. * Charismatisch : waarom gebeurt dan het tegenovergestelde en zie je dat alles en iedereen juist verenigd is in het bestrijden van IS? Koerdische nationalisten die samenwerken met Turkse nationalisten, Iran dat met de VS wil samenwerken, Assad en Free Syrian Army samen tegen IS?
- één van de gevaarlijkste (Irakese) terroristen ter wereld en zijn kompanen zomaar vrijgelaten * Charismatisch : omdat hij toen nog niet de gevaarlijkse terrorist ter wereld was maar een van de vele ex-baathisten die Irak "rijk" was?
- Niet omdat Bin Laden’s skelet (zogenaamd) ergens in de oceaan ronddobbert. * Charismatisch : sounds like nutjob conspiracy-shit to me.
- ISIS heeft geen enkele Amerikaan of Israëliër gedood. * Charismatisch : klinkt alsof de auteur graag dode Amerikanen en Israëliërs ziet, dan ben je volgens hem zeker een verzetsstrijder?! Maar deze bewering klopt alleen als je de duizenden dode Amerikaanse soldaten in Irak negeert.
- Al-Qaeda nooit ‘baasje’ heeft mogen spelen over een groot deel van een soeverein land * Charismatisch : Mali vergeten? Een stuk dat groter was dan Frankrijk werd geregeerd door al-Qaeda in de Islamitische Maghreb en co. Franse troepen maakten daar een einde aan, en nu ook Nederlandse soldaten in Mali.
- De olie die men ‘veroverd’ heeft, op de zwarte markt verkocht wordt door ISIS en geld oplevert * Charismatisch : de VN-Veiligheidsraad heeft een paar dagen geleden aangegeven dat het vanaf nu illegaal is om olie van IS te kopen.
- Men miljarden van misdadige en corrupte koningshuizen krijgt, die dit geld via MI5/6, Mossad en de CIA aan ISIS geven * Charismatisch : eerder in dit topic is al aangegeven dat de steun vanuit de Golfstaten voornamelijk afkomstig is van rijke individuen en zeker niet van de corrupte koningshuizen. En dan heeft de auteur het ook nog over MI5 én 6, Mossad en CIA.. sounds legit, not. More like conspiracy-shit again.
- ISIS veel wapens, training en mankracht heeft (in Jordaanse trainingskampen heeft * Charismatisch : Onzin, de Syrische rebellen die in Jordaanse traningskampen getraind worden door Amerikanen zijn juist de zgn. "gematigde" rebellen die zowel Bashar al-Assad als IS bestrijden, deze "gematigden" zijn degenen die de Amerikaanse wapens krijgen, en deze wapens worden weer buitgemaakt door IS en co.
- De enige conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat de top van ISIS ingehuurd is en een deal gesloten heeft met de échte machthebbers van het Westen * Charismatisch : de echte machthebbers, wow. Sounds like more conspiracy-shit to me, Rothschild-shizzle, Illuminatie & Reptilians.
- Henry Kissinger die in de jaren ’70/’80 een prominente strateeg was, de pater familias van de Amerikaanse buitenlandpolitiek, ooit een memo had geschreven waarin hij pleitte om de Sjiieten en Soennieten tegen elkaar op te zetten in het Midden Oosten om een 100 jarige destabilisatie in die regio te bewerkstelligen: constante oorlog * Charismatisch : Want het soennitische Ottomaanse rijk heeft niet tig oorlogen gevoerd met het sjiitische Perzische rijk, soennieten <3 sjiieten 4 ever, except when that damn Kissinger came up with his devilish memo, he forced them to kick each others ass.
De rest van het artikel heb ik niet gelezen.. misschien later
Cübbeli Ahmet Hoca.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:16 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Het is ook een artikel met heel wat 'conspiracy' maar ik kan het niet volledig als onzin afstempelen.
Dat over dogs of hell heeft een geleerde, wat mij betreft iemand die de situatie in de regio heel goed kan lezen, Ahmet Mahmut Ünlü ook over(je kan Turks als ik me niet vergis):
Hier hebben ze het heel uitgebreid over:
Wel een beetje lang maar zeker het kijken waard(ook worden andere onderwerpen gesproken, kan geskipt worden)
Vanaf 3.04.30 heeft hij het over 2 hadieths, zeer betrouwbare hadieths die het over de komst van khawarij, alles wat er genoemd wordt komt overeen met vandaag. Tussen 3.06.00 en 3.10.00 heeft hij weer over de komst van Mahdi maar daarna gaat ie weer over tot de andere hadieth.
Wat meer info over de hadieth voor degene die geen Turks kunnen:
-Ze zullen zwarte vlaggen gebruiken
-In het begin een zwakke groepering waar niemand zich over druk maakt(wie had het over ze in het begin van de burgeroorlog? Alleen de FSA werd genoemd),
-Hun harten zijn zo hard als ijzer(over hoe meedogenloos ze zijn)
-Ze gaan een staat oprichten(Cübbeli zegt heel verrast dat hij in geen enkel ander hadieth heeft gelezen dat er groeperingen gaan komen die een staat gaan oprichten behalve zij),
-Maar ze gaan geen enkel woord nakomen, ook geen enkel verdrag,
-Ze gaan iedereen voor jihad oproepen,
-Ze zullen geen normale namen gebruiken, maar met hun 'künye'(nickname) geroepen worden(al die jihadstrijders hebben een zelf genomen naam die begint met Ebu.. en eindigt met hun afkomst, El-Turki, El-Kurdi, Al-Makdisi enz.)
-Ze zullen lange haren hebben
-Ze zullen eerst rondlopen in/rond Damascus, van daaruit zullen ze Iraq overlopen maar gaan niet stoppen.
-Ze zullen het hele Arabische schiereiland schudden, de ene zullen ze met hun hand slaan, de ander met hun voet(zal wel een betekenis hebben als: in andere vormen).
-De hele oemma zal eronder lijden(alsof je de huid van een mens zijn lichaam uittrekt)
-Niemand gaat ze kunnen stoppen(ook niet de landen die ze gedoogd hebben). Als ze in een regio onderdrukt zullen worden gaan ze ergens anders weer opstaan.
Einde van het hadieth:
-Ze zullen onderling in geschil raken, Allah zal de gelijke laten winnen(is mij een beetje onduidelijk, zal een groepering tussen hen winnen of iemand van buitenaf?) en hun macht zal wegvagen.
Het is natuurlijk niet zeker dat de hadieth over Isis gaat, maar het zou best kunnen.
Eén van de hadieths is een overlevering van Nuaym ibn Hammad, de andere Abu Hurairah als ik het goed gevolgd heb.
Tussen 3.05 en 3.20 is dus het kijken waard.
En dan? Wie gaat dat vacuum opvullen? Het leger steunt die shia milities.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:23 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
IS en de Shia milities mogen van mij elkaar vermoorden. Gewoon hun in zo'n Colosseum stoppen.
Ik raad je aan een stuk te kijken, ik heb deze laatst live gekeken en ik kon niets anders dan hulde zeggenquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:22 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Cübbeli Ahmet Hoca.He neem ik niet serieus.
Ik heb ook eerder een andere hadith gezien en die gingen waarschijnlijk ook over Is. Maar daar werd gezegd dat ze wel meedogenloos zijn maar wel oproepen tot de waarheid.
Weet je wel wat Khawarij zijn. Dat zijn mensen die Imam Ali(RA) hebben vermoord en het zijn mensen die zeggen dat je als kafir bent als je rookt of alcohol drinkt of overspel pleegt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik raad je aan een stuk te kijken, ik heb deze laatst live gekeken en ik kon niets anders dan hulde zeggen![]()
Was een top programma vorige week. Hij sprak zeker geen onzin, vooral over Isis en hun praktijken.
IS wordt door cübbeli(vast ook door meerdere, ben er niet zo bekend mee) als de Khawarij van deze tijd gezien. Dat IS ons 'verwesterde' moslims als moslim zien lijkt me sterk, ze verschillen geen haar van de moordenaars van Imam Ali wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:30 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Weet je wel wat Khawarij zijn. Dat zijn mensen die Imam Ali(RA) hebben vermoord en het zijn mensen die zeggen dat je als kafir bent als je rookt of alcohol drinkt of overspel pleegt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kharijites
IS is gewoon zo'n Salaf-Jihadi groepering (staat).
Ik bedoel meer dat IS geen mensen tot kafir verklaart als ze alcohol drinken of en andere zonde plegen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:35 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
IS wordt door cübbeli(vast ook door meerdere, ben er niet zo bekend mee) de Khawarij van deze tijd gezien. Dat IS ons 'verwesterde' moslims als moslim zien lijkt me sterk, ze verschillen geen haar van de moordenaars van Imam Ali wat dat betreft.
Ik zou het niet weten, ze lijken (mij) juist op mensen die ieder ander dan zichzelf tot kafir verklaren maar heb daar nu geen bronnen voorquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:38 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat IS geen mensen tot kafir verklaart als ze alcohol drinken of en andere zonde plegen bijvoorbeeld.
Inderdaad, gewoon even doen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:12 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Shia-milities zijn even erg als IS. Gewoon uitroeien die handel.
Precies, en wie gaat ze daar los laten?quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:16 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik zei toch eerder. Laat ze gewoon los in een Colosseum en daar verwerken ze elkaar wel.
de Romeinen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, en wie gaat ze daar los laten?
Nee ik kan geen Turks, en ik ken die geleerde niet. Maar zover zijn Turkse Wiki-pagina en Google translate klopt, is hij een aanhanger van de soefi Naqshbandi-orde. Maar hij ziet IS dus als ongelovigen en doet takfir op hen? Dat maakt hem ook een takfiri.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:16 schreef Eagle_99 het volgende:
Dat over dogs of hell heeft een geleerde, wat mij betreft iemand die de situatie in de regio heel goed kan lezen, Ahmet Mahmut Ünlü ook over(je kan Turks als ik me niet vergis)
Volgens mij is die hadith ook eerder voorgekomen in dit centrale Irak-topic. Ik probeer even meer informatie te vinden over die hadith, maar ik lees dat het om een zwakke hadith gaat.quote:Wat meer info over de hadieth voor degene die geen Turks kunnen
Maar zie jij IS als moslims?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:35 schreef Eagle_99 het volgende:
IS wordt door cübbeli(vast ook door meerdere, ben er niet zo bekend mee) als de Khawarij van deze tijd gezien. Dat IS ons 'verwesterde' moslims als moslim zien lijkt me sterk, ze verschillen geen haar van de moordenaars van Imam Ali wat dat betreft.
De ordinary people.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, en wie gaat ze daar los laten?
We moeten eens gaan beseffen dat groeperingen als ISIS , sjiitische milities niet te stoppen zijn.quote:
Mag hopen dat daar self-destruct knopjes op zitten anders kart ISIS over een half jaartje met Bunker busters rondquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:40 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:MustafaNajafi twitterde op woensdag 30-07-2014 om 17:01:47Russian newspapers reveal Iraq has signed a contract worth one billion dollars with Russia for the supply of weapons. reageer retweet
twitter:warisboring twitterde op woensdag 30-07-2014 om 15:10:25Russia's bunker-busting rockets have arrived in Iraq. http://t.co/59yIWOgQMD reageer retweet
Oh oke, ik had het misquote:Op woensdag 30 juli 2014 21:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee ik kan geen Turks, en ik ken die geleerde niet. Maar zover zijn Turkse Wiki-pagina en Google translate klopt, is hij een aanhanger van de soefi Naqshbandi-orde. Maar hij ziet IS dus als ongelovigen en doet takfir op hen? Dat maakt hem ook een takfiri.
[..]
Volgens mij is die hadith ook eerder voorgekomen in dit centrale Irak-topic. Ik probeer even meer informatie te vinden over die hadith, maar ik lees dat het om een zwakke hadith gaat.
[..]
Maar zie jij IS als moslims?
Als je dit leest, over 46 hindoes (dus niet mensen van het boek) in Tikrit, ze kregen zelfs hun salaris en werden niet gedood:
46 nurses from Kerala now working in the northern Iraq city of Tikrit said on Wednesday that they had agreed to remain in the hospital after ISIS militants promised that they would be paid their salaries and dues.
http://scroll.in/article/(...)osul-said-to-be-safe
Maar ze durven wel 50 meter van ze vandaan te staanquote:Op donderdag 31 juli 2014 09:46 schreef altijdslim het volgende:
Kijk eens hoe dichtbij IS tegen de grens met Koerdistan staat. Vlag van hun wappert 50 meter verderop. Wel grappig dat ze de Peshmerga niet durven aan te vallen.
https://www.facebook.com/(...)63380&type=3&theater
https://www.facebook.com/(...)2189/?type=3&theater
Koerdistan gaan ze moeilijk veroveren ls ze het aanvallen. De Peshmerga rennnen niet zoals het achterlijke Irakese leger weg.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:46 schreef altijdslim het volgende:
Kijk eens hoe dichtbij IS tegen de grens met Koerdistan staat. Vlag van hun wappert 50 meter verderop. Wel grappig dat ze de Peshmerga niet durven aan te vallen.
Hmn hoop jij nog steeds dus dat Koerdistan wordt aangevallen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:21 schreef De_Ilias het volgende:
ISIS wil op dit moment geen Koerdistan aanvallen, dat is niet in hun voordeel. Zij zijn op dit moment bezig met stabiliteit zodat ze eerst Bagdad kunnen overnemen. Nadat Bagdad is overgenomen komt de rest wel. Bagdad heeft de grootste prioriteit.
Nee dat hoop ik niet, maar ik denk wel dat ISIS dat ooit gaat doen want ze willen een staat zonder grenzen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hmn hoop jij nog steeds dus dat Koerdistan wordt aangevallen.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Koerdistan gaan ze moeilijk veroveren ls ze het aanvallen. De Peshmerga rennnen niet zoals het achterlijke Irakese leger weg.
Het is geen kwestie van hopen, het gaat gewoon gebeuren.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hmn hoop jij nog steeds dus dat Koerdistan wordt aangevallen.
Toch ben ik benieuwd naar het standpunt van De_Illias. Maliki of IS, hij heeft liever IS, Koerdische soennieten of IS?quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Het is geen kwestie van hopen, het gaat gewoon gebeuren.
Als ik persoonlijk moet kiezen tussen Maliki of ISIS, dan kies ik voor ISIS.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Toch ben ik benieuwd naar het standpunt van De_Illias. Maliki of IS, hij heeft liever IS, Koerdische soennieten of IS?
Onzin, pure pure onzin, ze worden alleen misbruikt voor zijn politieke agenda, er zal nooit welke vorm van Koerdische zelfontplooiing of emancipatie op zijn agenda terug te vinden zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Erdo is het beste wat Turkse Koerden is overkomen sinds de stichting van de Turkse republiek, en dit is een onontkenbaar feit. Sowieso heeft Erdogan de Turken veel voorspoed gebracht. En de baas blijft die oppositie met elke verkiezingen weer een gigantische draai om de oren geven jarenlang![]()
Heb het al eerder gezegd, Erdogan gaat een flink mausoleum in Istanbul krijgen en gebalsemd worden. Dat is wel het minste wat de Turken voor hem terug kunnen doen
Dat betekent niet dat hij geen echte politieke agenda heeft, ik denk nog steeds dat zijn droom is een groot islamitisch rijk te beginnen, de omvang vergelijkbaar met die van het Ottomaanse Rijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Erdogan is ook in het westen(kustgebied en de wat nationalistische kringen) een fanatieke Turkse nationalist, in centraal-Anatolië een fanatieke Islamist en in het zuid-oosten een 'Koerdische' nationalist waar Öcalan zelfs iets van zou leren. Lijkt wel een kameleon. Vandaag zegt hij totaal iets anders dan wat hij gister zei.
In Diyarbakir hoor je hem: "we walgen van nationalisten, Ihsanoglu(zijn rivaal) is een racist", in het westen speelt hij weer juist op de nationalistische gevoelens; "HDP heeft niks te zoeken in het parlement".
IS zijn losers.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:46 schreef altijdslim het volgende:
Ja een staat zonder grenzen ja. Dus ze gaan uiteindelijk ook Marokko aanvallen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee dat hoop ik niet, maar ik denk wel dat ISIS dat ooit gaat doen want ze willen een staat zonder grenzen.
Ja klopt zijn uiteindelijke doel is eem nieuwe Ottomaanse rijk waar de Moslim identiteit belangrijker is dan de Turkse identiteit.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:16 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat hij geen echte politieke agenda heeft, ik denk nog steeds dat zijn droom is een groot islamitisch rijk te beginnen, de omvang vergelijkbaarheid met die van het Ottomaanse Rijk.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik persoonlijk moet kiezen tussen Maliki of ISIS, dan kies ik voor ISIS.
Waarom die smiley?quote:
quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik persoonlijk moet kiezen tussen Maliki of ISIS, dan kies ik voor ISIS.
Poetin streeft naar een groot Russisch rijk, Erdogan naar het bovenstaande, Huntington had met zijn clash of civilization dus wel degelijk gelijk misschien.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:39 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ja klopt zijn uiteindelijke doel is eem nieuwe Ottomaanse rijk waar de Moslim identiteit belangrijker is dan de Turkse identiteit.
Hoe kan je ooit kiezen voor middeleeuwse koppensnellers die geen greintje respect hebben voor menselijk leven en ondanks het uitbraken van religieuze teksten rechtstreeks afkomstig zijn van de duivel.. ISIS is pure evilquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij mag een andere mening hebben hoor, geen probleem.
ISIS is ook pure evil, maar Maliki nog meer (vind ik)quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe kan je ooit kiezen voor middeleeuwse koppensnellers die geen greintje respect hebben voor menselijk leven en ondanks het uitbraken van religieuze teksten rechtstreeks afkomstig zijn van de duivel.. ISIS is pure evil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |