Zijn gestoord.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het Westen? Wees eens specifieker. Waarom steunt men IS? Bron? Bewijs? Motief?
Jij bent een voorstander van ISIS toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:05 schreef De_Ilias het volgende:
ISIS wordt door niemand gesteund, het steunt zichzelf doormiddel van oorlogsbuit. Kopen en verkopen van wapens en nu verkopen ze ook ruwe olie illegaal door aan turken en andere landen. ISIS heeft ook een aantal donateurs die ze helpen maar dat is maar een klein onderdeel van hun inkomen. Zo hebben ze aan miljard of meer dollar kunnen komen toen ze Mosul hebben overgenomen en dat heeft zeker ook invloed gehad op hun budget en hun uitgave. ISIS zit op dit moment in een kritieke conditie die zij moeten doorstaan, ze moeten zosnel mogelijk een stabiel leger opstellen die sterk genoeg zal zijn om op meerdere fronten te kunnen vechten. Daarom is manschap erg belangrijk en een groot budget om aan de benodigde wapens te komen, als zij dat kunnen doen zal Malikie vallen. Zolang Amerika zich niet zal bemoeien met Irak (in manschappen) dan zal dat voordelig zijn voor ISIS, Amerika (die een front hebben in Afghanistan en een geld tekort lopen aan schulden) zal waarschijnlijk Irak laten. Ook het Amerikaanse volk zal daar niet achter staan. Hoe het er nu aan toegaat gaat alles zoals ISIS het wou willen, Mosul is dus een stad dat NOOIT meer onder Malikie z'n controle gaat komen. Mosul is sunnitisch en zwaar anti Malikie en Mosul is kwa veiligheid op dit moment zeer stabiel en het gekke is dat de lokale bevolking zeer tevreden zijn met ISIS, waarop ik denk dat ISIS van het verleden heeft geleerd en gewoon goed omgaat met lokale bevolkingen.
Nee absoluut niet, hun ideologie vind ik verwerpelijk. Ik vind ze alleen minder erg dan Malikie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jij bent een voorstander van ISIS toch?
Deze punten vielen mij op:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:53 schreef DUTCHKO het volgende:
Niet het Westen maar onze "vrienden"...
http://www.thedailybeast.(...)re-funding-isis.html
Het is bekend dat de belangrijkste Golfstaat, Saoedi-Arabië (KSA), het Islamitische Front steunt in Syrië. IS is juist in oorlog met het Islamitische Front. IS is ook anti-koningshuis van KSA, en Koeweit willen ze inlijven.quote:- A key component of ISIS’s support came from wealthy individuals in the Arab Gulf States of Kuwait, Qatar and Saudi Arabia.
- Private Gulf funding to various Syrian rebel groups.
- Arab Gulf governments have belatedly been cracking down on funding to Sunni extremist groups.
- The governments of Kuwait, Qatar, and Saudi Arabia have passed laws to curb the flow of illicit funds.
- The rise of ISIS, a group that officially broke with al Qaeda core last year, is devastating for the moderate Syrian opposition.
- There is increasing evidence that Assad is working with ISIS to squash the Free Syrian Army.
die vernietigen zichzelf wel, Duurt niet lang meer, of je krijgt binnen de ISIS ook machtstrijd. Zo gaat het altijd bij extremistische moslimgroepen. Ze kunnen met niemand overweg, ook niet met zichzelf.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Door wie? ISIS is niet te vernietigen.
Fascinerend wel. Als God zou bestaan en ik zou het zijn, dan zou ik me doodlachen om mijn eigen idiote schepsels.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
die vermietigen zichzelf wel, Duurt niet lang meer, of je krijgt binnen de isis ook machtstrijd. Zo gaat het altijd bij extrmistische moslimgroepen. Ze kunnen met niemand overweg, ook niet met zichzelf.
Wat is daar grappig aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat die ISIS alle christenen hebben verdreven is toch ook wel grappig.
Moet ik nu gaan uitleggen dat het sarcastisch is, of.. snap je dat zelf al als je die zin herleest?quote:
Een groot wespennest...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Deze punten vielen mij op:
[..]
Het is bekend dat de belangrijkste Golfstaat, Saoedi-Arabië (KSA), het Islamitische Front steunt in Syrië. IS is juist in oorlog met het Islamitische Front. IS is ook anti-koningshuis van KSA, en Koeweit willen ze inlijven.
De steun is dus vooral afkomstig van rijke individuen in de Golfstaten, en deze landen nemen maatregelen om dit tegen te gaan.
Kan ik niet aan de zin zien.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Moet ik nu gaan uitleggen dat het sarcastisch is, of.. snap je dat zelf al als je die zin herleest?
Daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet als het gesteund blijft worden nee
De VS zijn zeker onze vrienden. Deze bron bewijst niet dat ze ISIS steunen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet het Westen maar onze "vrienden"...
http://www.thedailybeast.(...)re-funding-isis.html
Wat vind jij verwerpelijk aan de ideologie van ISIS?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:07 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, hun ideologie vind ik verwerpelijk. Ik vind ze alleen minder erg dan Malikie.
Zelfmoordaanslagen, massa executies, massaal hoofdjes eraf, andere moslims vermoorden wegens meningsverschil.... zo kan ik nog doorgaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat vind jij verwerpelijk aan de ideologie van ISIS?
Integendeel, dat is juist het gekke.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
die vernietigen zichzelf wel, Duurt niet lang meer, of je krijgt binnen de ISIS ook machtstrijd. Zo gaat het altijd bij extremistische moslimgroepen. Ze kunnen met niemand overweg, ook niet met zichzelf.
De massa executies worden voornamelijk op militairen uitgevoerd. En andere moslims vermoorden? sinds wanneer zijn sjiieten moslims?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:05 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Zelfmoordaanslagen, massa executies, massaal hoofdjes eraf, andere moslims vermoorden wegens meningsverschil.... zo kan ik nog doorgaan.
Je vergeet dat ze in Syrie vooral sunnitische moslims.....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De massa executies worden voornamelijk op militairen uitgevoerd. En andere moslims vermoorden? sinds wanneer zijn sjiieten moslims?
Soennitische moslims die hun ziel hebben verkocht aan Assad ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze in Syrie vooral sunnitische moslims.....
Nee de sunnitische rebellen zoals FSA, Nusra, IF en andere groepen. Die worden vermoord door ISIS....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Soennitische moslims die hun ziel hebben verkocht aan Assad ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |