Heel veel Koerden niet, die steunen Israel zelfs, dus die denken niet dat ISIS is opgezet door Israel (of Amerika) die weten wel beter.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:52 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Veel Arabieren, Turken, Perzen en Koerden denken zo over IS.
Wat betreft die andere groepen maak je geen sektarisch onderscheid dus dat lijkt me sterk weer.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:52 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Veel Arabieren, Turken, Perzen en Koerden denken zo over IS.
Ik ken ook Koerden uit mijn omgeving en die zijn allemaal pro-Palestina.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:56 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Heel veel Koerden niet, die steunen Israel zelfs, dus die denken niet dat ISIS is opgezet door Israel (of Amerika) die weten wel beter.
Dat lijkt me sterk, maar ook die Koerden zullen er wel zijn, toch steunen heel veel Koerden Israel en zien ze Israel als vrienden, dit itt andere volkeren in die regio, Koerden hebben het beter begrepen daar.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ken ook Koerden uit mijn omgeving en die zijn allemaal pro-Palestina.
Hangt er van af wat voor Koerden het zijn dus. Moslim-Koerden zijn meestal pro-Palestina.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:58 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, maar ook die Koerden zullen er wel zijn, toch steunen heel veel Koerden Israel en zien ze Israel als vrienden, dit itt andere volkeren in die regio, Koerden hebben het beter begrepen daar.
Hoeft niet altijd langs sektarische lijnen te zijn hoor. Ook veel Moslim-Koerden supporten IsraHell.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hangt er van af wat voor Koerden het zijn dus. Moslim-Koerden zijn meestal pro-Palestina.
Dat maakt bij Koerden niet uit die steunen Israel.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hangt er van af wat voor Koerden het zijn dus. Moslim-Koerden zijn meestal pro-Palestina.
Nogmaals, onzin, Koerden zijn ook een van de weinige volkeren die in grote aantallen Israel steunen, als ze conflicten hebben met wie dan ook, een kleine groepje, een minderheid, zal er ook wel zijn die de Palestijnen steunen maar dat kan ook zo.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:12 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Hoeft niet altijd langs sektarische lijnen te zijn hoor. Ook veel Moslim-Koerden supporten IsraHell.
Maar de meerderheid van de Koerden si gewoon pro-Palestina, dus Taxandria's bewering klopt niet.
Ben je zelf Koerd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Nogmaals, onzin, Koerden zijn ook een van de weinige volkeren die in grote aantallen Israel steunen, als ze conflicten hebben met wie dan ook, een kleine groepje, een minderheid, zal er ook wel zijn die de Palestijnen steunen maar dat kan ook zo.
Ik ben geen Koerd, ik ken wel enkele Koerdische vluchtelingen (nog ergens in het Midden-Oosten tegen een bepaald regime gevochten), en heb interesse voor het Koerdische volk daar.quote:
De konvooien waarin ze zo leuk in hun buitgemaakte Humvees, Toyota's en ander legermaterieel, rondrijden zijn makkelijk kapot te dronen. Gebeurt alleen niet, omdat ik vermoed dat deze destabilisatie van de regio de bedoeling is van het westen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:13 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Wie moet het dan stoppen. Niemand durft tegen het tegen die terroristen op te nemen.
Onzin. Erg kort door de bocht dit.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:13 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat maakt bij Koerden niet uit die steunen Israel.
Die wederzijdse steun is al heel oud, is helemaal niet kort door de bocht, ook mooi om te zien hoe Koerden in het Midden-Oosten Israel elke keer weer steunen (maar dus ook andersom).quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Onzin. Erg kort door de bocht dit.
Weer een inhoudelijke bijdrage..quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Onzin. Erg kort door de bocht dit.
Net als de jouwe. Ga weg.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weer een inhoudelijke bijdrage..
Hoe steunen ze Israël dan? Wie is ze?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:43 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Die wederzijdse steun is al heel oud, is helemaal niet kort door de bocht, ook mooi om te zien hoe Koerden in het Midden-Oosten Israel elke keer weer steunen (maar dus ook andersom).
Dit klopt, alleen kreeg naar mijn weten de PKK geen bevoorrading van Israel maar waren dit de peshmergas. Koerden steunen in steeds meer getallen Israel doordat er ook veel Koerdische joden zijn en de Palestijnen lievelingetjes waren van saddam.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:22 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik ben geen Koerd, ik ken wel enkele Koerdische vluchtelingen (nog ergens in het Midden-Oosten tegen een bepaald regime gevochten), en heb interesse voor het Koerdische volk daar.
De vriendschap tussen Koerden en Israel gaat al ver terug, zelfs PKK-elementen kregen bevoorrading door Israel, de steun van Netanyahu en voor de Koerden in Noord-Irak, of tegenwoordig Koerdistan of iets in die richting, doet de relatie vast weer veel goed te noemen.
Ook weet ik dat er steeds meer Egyptenaren en Jordaniërs zijn die Israel openlijk steunen of in ieder geval de vijandelijke ideeën achter zich hebben gelaten. Dit komt vooral door de sektarische strijd in het Midden-Oosten. De Palestijnen krijgen veel steun van Iran, Assad, en Hezbollah. Dat wordt in veel soennitische landen, die sowieso toch al neerkijken op Palestijnen (die zien ze als minderwaardige moslims), niet vertrouwd. Ook hopen veel van deze soennitische landen dat Israel uiteindelijk hun strijd steunt dus dat speelt ook een rol.
Binnenkort dus pro-Israel demonstraties in Caïro en Amman te zien![]()
.
Koerden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:49 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe steunen ze Israël dan? Wie is ze?
Bedoelde meer heb je beelden of wat tekst.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:54 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Koerden.
Vooral retorische steun aangezien ze niet veel meer kunnen doen.
Ze nemen steden over, toch? Daar hebben ze alles..quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar hoe komen ze dan aan zoveel geld en wapens.
Wat betreft de PKK is het altijd een beetje onduidelijk door de verhoudingen tussen Turkije en Israel, voor Erdogan waren die immers goed, maar er waren desondanks geruchten. De Peshmergas klinkt in ieder geval logischer dus dat zou goed kunnen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:50 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit klopt, alleen kreeg naar mijn weten de PKK geen bevoorrading van Israel maar waren dit de peshmergas. Koerden steunen in steeds meer getallen Israel doordat er ook veel Koerdische joden zijn en de Palestijnen lievelingetjes waren van saddam.
Daarbij helpt het ook niet dat abbas heeft gezegd dat hij geen onafhankelijke Koerdistan zou steunen. En natuurlijk de grote liefde voor saddam door palestijnen:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bedoelde meer heb je beelden of wat tekst.
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0EV0X620140620?irpc=932quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Bedoelde meer heb je beelden of wat tekst.
Bron?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:50 schreef Djibril het volgende:
Daarbij helpt het ook niet dat abbas heeft gezegd dat hij geen onafhankelijke Koerdistan zou steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |