twitter:MustafaNajafi twitterde op woensdag 30-07-2014 om 17:01:47Russian newspapers reveal Iraq has signed a contract worth one billion dollars with Russia for the supply of weapons. reageer retweet
twitter:warisboring twitterde op woensdag 30-07-2014 om 15:10:25Russia's bunker-busting rockets have arrived in Iraq. http://t.co/59yIWOgQMD reageer retweet
quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zie hoe ze Demirtas behandelen:
https://twitter.com/ydg_h1/status/494149797142867968
https://twitter.com/thedarlingbeast/status/493029757315870721
Saddam praktijken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:45 schreef Charismatisch het volgende:
15 soennieten opgehangen door sjiitische milities in Baquba, Diyala
Shi'ite militia forces executed 15 Sunni Muslims and then hung them by electricity poles in a public square in a town northeast of Baghdad on Wednesday, police said.
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0FZ1VL20140730?irpc=932
oh gutjequote:Op woensdag 30 juli 2014 19:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De titel van het artikel voorspelt niet veel goeds, maar dogs of hell is een verwijzing naar de khawarij. Kwamen de khawarij niet in opstand tegen imam Ali?
Is Bashar al-Assad, Nouri al-Maliki, Abdulfatah el-Sisi of Abdullah al-Saud dan imam Ali als IS khawarij zijn?
Verder valt er het volgende te lezen in jouw artikel:
- In het filmpje hieronder spreekt een vroegere leider van Al-Qaeda over hoe Al-Qaeda buitenspel is gezet. * Charismatisch : al-Qaeda, waren zij niet de khawarij van gisteren, zijn ze nu opeens geen khawarij meer?
- Hij zegt dat ISIS gecreëerd is door de CIA, MI5 en de Mossad om moslims in het Midden Oosten tegen elkaar op te zetten en een langdurige oorlog te ontketenen. * Charismatisch : waarom gebeurt dan het tegenovergestelde en zie je dat alles en iedereen juist verenigd is in het bestrijden van IS? Koerdische nationalisten die samenwerken met Turkse nationalisten, Iran dat met de VS wil samenwerken, Assad en Free Syrian Army samen tegen IS?
- één van de gevaarlijkste (Irakese) terroristen ter wereld en zijn kompanen zomaar vrijgelaten * Charismatisch : omdat hij toen nog niet de gevaarlijkse terrorist ter wereld was maar een van de vele ex-baathisten die Irak "rijk" was?
- Niet omdat Bin Laden’s skelet (zogenaamd) ergens in de oceaan ronddobbert. * Charismatisch : sounds like nutjob conspiracy-shit to me.
- ISIS heeft geen enkele Amerikaan of Israëliër gedood. * Charismatisch : klinkt alsof de auteur graag dode Amerikanen en Israëliërs ziet, dan ben je volgens hem zeker een verzetsstrijder?! Maar deze bewering klopt alleen als je de duizenden dode Amerikaanse soldaten in Irak negeert.
- Al-Qaeda nooit ‘baasje’ heeft mogen spelen over een groot deel van een soeverein land * Charismatisch : Mali vergeten? Een stuk dat groter was dan Frankrijk werd geregeerd door al-Qaeda in de Islamitische Maghreb en co. Franse troepen maakten daar een einde aan, en nu ook Nederlandse soldaten in Mali.
- De olie die men ‘veroverd’ heeft, op de zwarte markt verkocht wordt door ISIS en geld oplevert * Charismatisch : de VN-Veiligheidsraad heeft een paar dagen geleden aangegeven dat het vanaf nu illegaal is om olie van IS te kopen.
- Men miljarden van misdadige en corrupte koningshuizen krijgt, die dit geld via MI5/6, Mossad en de CIA aan ISIS geven * Charismatisch : eerder in dit topic is al aangegeven dat de steun vanuit de Golfstaten voornamelijk afkomstig is van rijke individuen en zeker niet van de corrupte koningshuizen. En dan heeft de auteur het ook nog over MI5 én 6, Mossad en CIA.. sounds legit, not. More like conspiracy-shit again.
- ISIS veel wapens, training en mankracht heeft (in Jordaanse trainingskampen heeft * Charismatisch : Onzin, de Syrische rebellen die in Jordaanse traningskampen getraind worden door Amerikanen zijn juist de zgn. "gematigde" rebellen die zowel Bashar al-Assad als IS bestrijden, deze "gematigden" zijn degenen die de Amerikaanse wapens krijgen, en deze wapens worden weer buitgemaakt door IS en co.
- De enige conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat de top van ISIS ingehuurd is en een deal gesloten heeft met de échte machthebbers van het Westen * Charismatisch : de echte machthebbers, wow. Sounds like more conspiracy-shit to me, Rothschild-shizzle, Illuminatie & Reptilians.
- Henry Kissinger die in de jaren ’70/’80 een prominente strateeg was, de pater familias van de Amerikaanse buitenlandpolitiek, ooit een memo had geschreven waarin hij pleitte om de Sjiieten en Soennieten tegen elkaar op te zetten in het Midden Oosten om een 100 jarige destabilisatie in die regio te bewerkstelligen: constante oorlog * Charismatisch : Want het soennitische Ottomaanse rijk heeft niet tig oorlogen gevoerd met het sjiitische Perzische rijk, soennieten <3 sjiieten 4 ever, except when that damn Kissinger came up with his devilish memo, he forced them to kick each others ass.
De rest van het artikel heb ik niet gelezen.. misschien later
140000 dollar per raket. Wowquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:38 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
U.S. close to sending largest ever Hellfire missile order to Iraq
The Pentagon signaled Tuesday that it is mulling its largest ever shipment of Hellfire missiles to Iraq as the government in Baghdad digs itself in for a prolonged fight against militants who have taken over hundreds of square miles of territory across western and northern parts of the country.
http://www.washingtonpost(...)ssile-order-to-iraq/
Shia-milities zijn even erg als IS. Gewoon uitroeien die handel.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:45 schreef Charismatisch het volgende:
15 soennieten opgehangen door sjiitische milities in Baquba, Diyala
Shi'ite militia forces executed 15 Sunni Muslims and then hung them by electricity poles in a public square in a town northeast of Baghdad on Wednesday, police said.
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0FZ1VL20140730?irpc=932
door?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:12 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Shia-milities zijn even erg als IS. Gewoon uitroeien die handel.
Het is ook een artikel met heel wat 'conspiracy' maar ik kan het niet volledig als onzin afstempelen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De titel van het artikel voorspelt niet veel goeds, maar dogs of hell is een verwijzing naar de khawarij. Kwamen de khawarij niet in opstand tegen imam Ali?
Is Bashar al-Assad, Nouri al-Maliki, Abdulfatah el-Sisi of Abdullah al-Saud dan imam Ali als IS khawarij zijn?
Verder valt er het volgende te lezen in jouw artikel:
- In het filmpje hieronder spreekt een vroegere leider van Al-Qaeda over hoe Al-Qaeda buitenspel is gezet. * Charismatisch : al-Qaeda, waren zij niet de khawarij van gisteren, zijn ze nu opeens geen khawarij meer?
- Hij zegt dat ISIS gecreëerd is door de CIA, MI5 en de Mossad om moslims in het Midden Oosten tegen elkaar op te zetten en een langdurige oorlog te ontketenen. * Charismatisch : waarom gebeurt dan het tegenovergestelde en zie je dat alles en iedereen juist verenigd is in het bestrijden van IS? Koerdische nationalisten die samenwerken met Turkse nationalisten, Iran dat met de VS wil samenwerken, Assad en Free Syrian Army samen tegen IS?
- één van de gevaarlijkste (Irakese) terroristen ter wereld en zijn kompanen zomaar vrijgelaten * Charismatisch : omdat hij toen nog niet de gevaarlijkse terrorist ter wereld was maar een van de vele ex-baathisten die Irak "rijk" was?
- Niet omdat Bin Laden’s skelet (zogenaamd) ergens in de oceaan ronddobbert. * Charismatisch : sounds like nutjob conspiracy-shit to me.
- ISIS heeft geen enkele Amerikaan of Israëliër gedood. * Charismatisch : klinkt alsof de auteur graag dode Amerikanen en Israëliërs ziet, dan ben je volgens hem zeker een verzetsstrijder?! Maar deze bewering klopt alleen als je de duizenden dode Amerikaanse soldaten in Irak negeert.
- Al-Qaeda nooit ‘baasje’ heeft mogen spelen over een groot deel van een soeverein land * Charismatisch : Mali vergeten? Een stuk dat groter was dan Frankrijk werd geregeerd door al-Qaeda in de Islamitische Maghreb en co. Franse troepen maakten daar een einde aan, en nu ook Nederlandse soldaten in Mali.
- De olie die men ‘veroverd’ heeft, op de zwarte markt verkocht wordt door ISIS en geld oplevert * Charismatisch : de VN-Veiligheidsraad heeft een paar dagen geleden aangegeven dat het vanaf nu illegaal is om olie van IS te kopen.
- Men miljarden van misdadige en corrupte koningshuizen krijgt, die dit geld via MI5/6, Mossad en de CIA aan ISIS geven * Charismatisch : eerder in dit topic is al aangegeven dat de steun vanuit de Golfstaten voornamelijk afkomstig is van rijke individuen en zeker niet van de corrupte koningshuizen. En dan heeft de auteur het ook nog over MI5 én 6, Mossad en CIA.. sounds legit, not. More like conspiracy-shit again.
- ISIS veel wapens, training en mankracht heeft (in Jordaanse trainingskampen heeft * Charismatisch : Onzin, de Syrische rebellen die in Jordaanse traningskampen getraind worden door Amerikanen zijn juist de zgn. "gematigde" rebellen die zowel Bashar al-Assad als IS bestrijden, deze "gematigden" zijn degenen die de Amerikaanse wapens krijgen, en deze wapens worden weer buitgemaakt door IS en co.
- De enige conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat de top van ISIS ingehuurd is en een deal gesloten heeft met de échte machthebbers van het Westen * Charismatisch : de echte machthebbers, wow. Sounds like more conspiracy-shit to me, Rothschild-shizzle, Illuminatie & Reptilians.
- Henry Kissinger die in de jaren ’70/’80 een prominente strateeg was, de pater familias van de Amerikaanse buitenlandpolitiek, ooit een memo had geschreven waarin hij pleitte om de Sjiieten en Soennieten tegen elkaar op te zetten in het Midden Oosten om een 100 jarige destabilisatie in die regio te bewerkstelligen: constante oorlog * Charismatisch : Want het soennitische Ottomaanse rijk heeft niet tig oorlogen gevoerd met het sjiitische Perzische rijk, soennieten <3 sjiieten 4 ever, except when that damn Kissinger came up with his devilish memo, he forced them to kick each others ass.
De rest van het artikel heb ik niet gelezen.. misschien later
Cübbeli Ahmet Hoca.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:16 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Het is ook een artikel met heel wat 'conspiracy' maar ik kan het niet volledig als onzin afstempelen.
Dat over dogs of hell heeft een geleerde, wat mij betreft iemand die de situatie in de regio heel goed kan lezen, Ahmet Mahmut Ünlü ook over(je kan Turks als ik me niet vergis):
Hier hebben ze het heel uitgebreid over:
Wel een beetje lang maar zeker het kijken waard(ook worden andere onderwerpen gesproken, kan geskipt worden)
Vanaf 3.04.30 heeft hij het over 2 hadieths, zeer betrouwbare hadieths die het over de komst van khawarij, alles wat er genoemd wordt komt overeen met vandaag. Tussen 3.06.00 en 3.10.00 heeft hij weer over de komst van Mahdi maar daarna gaat ie weer over tot de andere hadieth.
Wat meer info over de hadieth voor degene die geen Turks kunnen:
-Ze zullen zwarte vlaggen gebruiken
-In het begin een zwakke groepering waar niemand zich over druk maakt(wie had het over ze in het begin van de burgeroorlog? Alleen de FSA werd genoemd),
-Hun harten zijn zo hard als ijzer(over hoe meedogenloos ze zijn)
-Ze gaan een staat oprichten(Cübbeli zegt heel verrast dat hij in geen enkel ander hadieth heeft gelezen dat er groeperingen gaan komen die een staat gaan oprichten behalve zij),
-Maar ze gaan geen enkel woord nakomen, ook geen enkel verdrag,
-Ze gaan iedereen voor jihad oproepen,
-Ze zullen geen normale namen gebruiken, maar met hun 'künye'(nickname) geroepen worden(al die jihadstrijders hebben een zelf genomen naam die begint met Ebu.. en eindigt met hun afkomst, El-Turki, El-Kurdi, Al-Makdisi enz.)
-Ze zullen lange haren hebben
-Ze zullen eerst rondlopen in/rond Damascus, van daaruit zullen ze Iraq overlopen maar gaan niet stoppen.
-Ze zullen het hele Arabische schiereiland schudden, de ene zullen ze met hun hand slaan, de ander met hun voet(zal wel een betekenis hebben als: in andere vormen).
-De hele oemma zal eronder lijden(alsof je de huid van een mens zijn lichaam uittrekt)
-Niemand gaat ze kunnen stoppen(ook niet de landen die ze gedoogd hebben). Als ze in een regio onderdrukt zullen worden gaan ze ergens anders weer opstaan.
Einde van het hadieth:
-Ze zullen onderling in geschil raken, Allah zal de gelijke laten winnen(is mij een beetje onduidelijk, zal een groepering tussen hen winnen of iemand van buitenaf?) en hun macht zal wegvagen.
Het is natuurlijk niet zeker dat de hadieth over Isis gaat, maar het zou best kunnen.
Eén van de hadieths is een overlevering van Nuaym ibn Hammad, de andere Abu Hurairah als ik het goed gevolgd heb.
Tussen 3.05 en 3.20 is dus het kijken waard.
En dan? Wie gaat dat vacuum opvullen? Het leger steunt die shia milities.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:23 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
IS en de Shia milities mogen van mij elkaar vermoorden. Gewoon hun in zo'n Colosseum stoppen.
Ik raad je aan een stuk te kijken, ik heb deze laatst live gekeken en ik kon niets anders dan hulde zeggenquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:22 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Cübbeli Ahmet Hoca.He neem ik niet serieus.
Ik heb ook eerder een andere hadith gezien en die gingen waarschijnlijk ook over Is. Maar daar werd gezegd dat ze wel meedogenloos zijn maar wel oproepen tot de waarheid.
Weet je wel wat Khawarij zijn. Dat zijn mensen die Imam Ali(RA) hebben vermoord en het zijn mensen die zeggen dat je als kafir bent als je rookt of alcohol drinkt of overspel pleegt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik raad je aan een stuk te kijken, ik heb deze laatst live gekeken en ik kon niets anders dan hulde zeggen![]()
Was een top programma vorige week. Hij sprak zeker geen onzin, vooral over Isis en hun praktijken.
IS wordt door cübbeli(vast ook door meerdere, ben er niet zo bekend mee) als de Khawarij van deze tijd gezien. Dat IS ons 'verwesterde' moslims als moslim zien lijkt me sterk, ze verschillen geen haar van de moordenaars van Imam Ali wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:30 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Weet je wel wat Khawarij zijn. Dat zijn mensen die Imam Ali(RA) hebben vermoord en het zijn mensen die zeggen dat je als kafir bent als je rookt of alcohol drinkt of overspel pleegt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kharijites
IS is gewoon zo'n Salaf-Jihadi groepering (staat).
Ik bedoel meer dat IS geen mensen tot kafir verklaart als ze alcohol drinken of en andere zonde plegen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:35 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
IS wordt door cübbeli(vast ook door meerdere, ben er niet zo bekend mee) de Khawarij van deze tijd gezien. Dat IS ons 'verwesterde' moslims als moslim zien lijkt me sterk, ze verschillen geen haar van de moordenaars van Imam Ali wat dat betreft.
Ik zou het niet weten, ze lijken (mij) juist op mensen die ieder ander dan zichzelf tot kafir verklaren maar heb daar nu geen bronnen voorquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:38 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat IS geen mensen tot kafir verklaart als ze alcohol drinken of en andere zonde plegen bijvoorbeeld.
Inderdaad, gewoon even doen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:12 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Shia-milities zijn even erg als IS. Gewoon uitroeien die handel.
Precies, en wie gaat ze daar los laten?quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:16 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik zei toch eerder. Laat ze gewoon los in een Colosseum en daar verwerken ze elkaar wel.
de Romeinen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, en wie gaat ze daar los laten?
Nee ik kan geen Turks, en ik ken die geleerde niet. Maar zover zijn Turkse Wiki-pagina en Google translate klopt, is hij een aanhanger van de soefi Naqshbandi-orde. Maar hij ziet IS dus als ongelovigen en doet takfir op hen? Dat maakt hem ook een takfiri.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:16 schreef Eagle_99 het volgende:
Dat over dogs of hell heeft een geleerde, wat mij betreft iemand die de situatie in de regio heel goed kan lezen, Ahmet Mahmut Ünlü ook over(je kan Turks als ik me niet vergis)
Volgens mij is die hadith ook eerder voorgekomen in dit centrale Irak-topic. Ik probeer even meer informatie te vinden over die hadith, maar ik lees dat het om een zwakke hadith gaat.quote:Wat meer info over de hadieth voor degene die geen Turks kunnen
Maar zie jij IS als moslims?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:35 schreef Eagle_99 het volgende:
IS wordt door cübbeli(vast ook door meerdere, ben er niet zo bekend mee) als de Khawarij van deze tijd gezien. Dat IS ons 'verwesterde' moslims als moslim zien lijkt me sterk, ze verschillen geen haar van de moordenaars van Imam Ali wat dat betreft.
De ordinary people.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, en wie gaat ze daar los laten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |