Integendeel, juist sinds Ataturk is Turkije een grootmacht gebleven, dankzij hem is er uit de resten van het Ottomaanse Rijk een noemenswaardige staat ontstaan, Erdogan heeft de economie versterkt dat klopt, maar tegelijkertijd op sociaal, cultureel, en bij justitie voor veel problemen gezorgd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:02 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Tot 7 jaar geleden waren ze Iran2. Doe niet alsof ze al honderd jaar 'wereldmacht ()' zijn. Ze zijn pas sinds Erdogan iets gaan voorstellen. Maar dat doen ze ook niet echt kosjer.
Niet mee eens, maar dit is niet het topic om daarover te praten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:05 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Integendeel, juist sinds Ataturk is Turkije een grootmacht gebleven, dankzij hem is er uit de resten van het Ottomaanse Rijk een noemenswaardige staat ontstaan, Erdogan heeft de economie versterkt dat klopt, maar tegelijkertijd op sociaal, cultureel, en bij justitie voor veel problemen gezorgd.
Klopt, maar ik wil er wel aan toevoegen dat ik het een gevaarlijke ontwikkeling vind dat het regime van Erdogan al zo ontzettend veel negatieve invloed heeft op Turkse jongeren door hen wijs te maken dat Attaturk een soort schurk was en landverrader, Erdogan is een heel gevaarlijke man, de constructie die hij nu van plan is met Gul laat ook zien dat hij geen haar beter is dan Poetin wat betreft het behouden en uitbreiden van macht.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:06 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Niet mee eens, maar dit is niet het topic om daarover te praten.
Ik als Koerd kan daar niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:08 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wil er wel aan toevoegen dat ik het een gevaarlijke ontwikkeling vind dat het regime van Erdogan al zo ontzettend veel negatieve invloed heeft op Turkse jongeren door hen wijs te maken dat Attaturk een soort schurk was en landverrader, Erdogan is een heel gevaarlijke man, de constructie die hij nu van plan is met Gul laat ook zien dat hij geen haar beter is dan Poetin wat betreft het behouden en uitbreiden van macht.
Als Koerd kan je toch ook geen respect hebben voor Erdogan, hij gunt de Koerden net zo min iets maar weet het iets netter te verbloemen, wat hij wil is de Koerdische identiteit kapot maken en hij hoopt dat Koerden, net als veel Turken, meer waarde gaan hechten aan hun gedeelde religie, dat er een sterk islamitisch blok onder aanvoering van Erdogan al dan niet Turkije komt opzetten, pas maar op.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik als Koerd kan daar niet mee eens zijn.
Hieronder een beetje tegenwicht aan het eenzijdige beeld dat jij schetst:quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:22 schreef Taxandria het volgende:
De vriendschap tussen Koerden en Israel gaat al ver terug
Binnenkort dus pro-Israel demonstraties in Caďro en Amman te zien![]()
.
Zeer interessant dat met het regime van Morsi de steun voor Israel afneemtquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:46 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hieronder een beetje tegenwicht aan het eenzijdige beeld dat jij schetst:
PEW-peiling in Egypte, 2012:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Palestijnen hebben een consulaat in Iraaks-Koerdistan:
http://dfr.krg.org/p/p.aspx?p=135&l=12&s=020100&r=363
President Barzani emphasised the importance of historical relations between Kurdistan and Palestine
http://www.fr.kdp.info/a/d.aspx?l=12&a=36815
Barzani: “The path Abbas passes through will realize the Palestinian people aims,” he added, noting that Abbas is the first Arab president who visits Kurdistan.
http://www.iraqinews.com/(...)%93-massoud-barzani/
Koerdische rebellen in Turkije werden met Israëlische drones bestookt:
The Turkish armed forces' fight against the PKK. Until recently it had used Israeli-made Heron drones. But their use has been severely curtailed since Israeli technical support ended.
http://www.rferl.org/cont(...)_fight/24383897.html
Despite an epic rift in Turkish-Israeli relations, Turkey's top general announced his troops are relying on new unmanned aerial drones recently purchased from Israel to battle Kurdish rebels.
http://edition.cnn.com/20(...)sraeli.surveillance/
Three people were killed when Kurdish protesters attempted to invade the Israeli consulate in Berlin to demonstrate against the capture of the Kurdish separatist leader, Abdullah Ocalan. Israeli security guards opened fire on the Kurdish protesters as they tried to enter the building early on Wednesday afternoon, killing three and injuring at least 15. Kurdish demonstrators have been besieging foreign embassies across Europe, accusing Greeks, Kenyans, Israelis and Americans of having a hand in the capture by Turkish special forces of Mr Ocalan in Kenya on Tuesday.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/281370.stm
Founder of the Ayyubid dynasty. A Muslim of Kurdish origin, Saladin led the Muslim opposition to the European Crusaders in the Levant. Under Saladin's personal leadership, the Ayyubid army defeated the Crusaders at the decisive Battle of Hattin in 1187, leading the way to the Muslims' re-capture of Palestine from the Crusaders who had conquered it 88 years earlier.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saladin
Erdo is het beste wat Turkse Koerden is overkomen sinds de stichting van de Turkse republiek, en dit is een onontkenbaar feit. Sowieso heeft Erdogan de Turken veel voorspoed gebracht. En de baas blijft die oppositie met elke verkiezingen weer een gigantische draai om de oren geven jarenlangquote:Op woensdag 30 juli 2014 15:38 schreef Taxandria het volgende:
Als Koerd kan je toch ook geen respect hebben voor Erdogan, hij gunt de Koerden net zo min iets
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Een interessante artikel over ISIS: The dogs of Hell
En toch is dat de juiste verklaring. De Amerikanen hadden waarschijnlijk geen idee meer, wie waarom vast zat en ze wilden daar snel weg dus het interesseerde ze ook niet meer zoveel.quote:Waarom houden ze simpele bergbewoners uit Afghanistan (of elders) die geen enkele macht hadden binnen terroristische organisaties, nog steeds vast en hebben ze één van de gevaarlijkste (Irakese) terroristen ter wereld en zijn kompanen zomaar vrijgelaten? Ik geloof simpelweg niet in een blunder van deze gigantische afmeting.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Erdogan is ook in het westen(kustgebied en de wat nationalistische kringen) een fanatieke Turkse nationalist, in centraal-Anatolië een fanatieke Islamist en in het zuid-oosten een 'Koerdische' nationalist waar Öcalan zelfs iets van zou leren. Lijkt wel een kameleon. Vandaag zegt hij totaal iets anders dan wat hij gister zei.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:38 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Als Koerd kan je toch ook geen respect hebben voor Erdogan, hij gunt de Koerden net zo min iets maar weet het iets netter te verbloemen, wat hij wil is de Koerdische identiteit kapot maken en hij hoopt dat Koerden, net als veel Turken, meer waarde gaan hechten aan hun gedeelde religie, dat er een sterk islamitisch blok onder aanvoering van Erdogan al dan niet Turkije komt opzetten, pas maar op.
Het is niet zo zwart-wit als je denkt eigenlijk. Je kent de situatie daar niet goed. Een deel van de Turkse Koerden steunt de Turkse oppositie (CHP, MHP), omdat ze zeer geassimileerd zijn. Een ander groot deel steunt Erdogan en de AKP. Maar er zijn ook veel die de PKK/BDP/HDP en andere pro-Koerdische organisaties steunen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Erdo is het beste wat Turkse Koerden is overkomen sinds de stichting van de Turkse republiek, en dit is een onontkenbaar feit. Sowieso heeft Erdogan de Turken veel voorspoed gebracht. En de baas blijft die oppositie met elke verkiezingen weer een gigantische draai om de oren geven jarenlang![]()
Heb het al eerder gezegd, Erdogan gaat een flink mausoleum in Istanbul krijgen en gebalsemd worden. Dat is wel het minste wat de Turken voor hem terug kunnen doen
Ik denk dat Erdogan leidt aan schizofrenie,quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Erdogan is ook in het westen(kustgebied en de wat nationalistische kringen) een fanatieke Turkse nationalist, in centraal-Anatolië een fanatieke Islamist en in het zuid-oosten een 'Koerdische' nationalist waar Öcalan zelfs iets van zou leren. Lijkt wel een kameleon. Vandaag zegt hij totaal iets anders dan wat hij gister zei.
In Diyarbakir hoor je hem: "we walgen van nationalisten, Ihsanoglu(zijn rivaal) is een racist", in het westen speelt hij weer juist op de nationalistische gevoelens; "HDP heeft niks te zoeken in het parlement".
Kan je dus weinig als Koerden meer beschouwen. Gedwongen assimilatie is nooit goed, en zeker niet als je met vijanden heult die je eigen volk keihard onderdrukken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
Het is niet zo zwart-wit als je denkt eigenlijk. Je kent de situatie daar niet goed. Een deel van de Turkse Koerden steunt de Turkse oppositie (CHP, MHP), omdat ze zeer geassimileerd zijn.
Dit zijn de echtere Koerden vergeleken bij geassimileerden die op anti-Koerdische partijen stemmen.quote:Een ander groot deel steunt Erdogan en de AKP.
Ontken ik ook niet. Maar uiteindelijk heeft het Erdogan tijdperk de Turkse Koerden meer goed gedaan dan alle andere tijdperken. Erdogan is geen vijand van de Turkse Koerden, lijkt me een juiste stelling toch?quote:Maar er zijn ook veel die de PKK/BDP/HDP en andere pro-Koerdische organisaties steunen.
De titel van het artikel voorspelt niet veel goeds, maar dogs of hell is een verwijzing naar de khawarij. Kwamen de khawarij niet in opstand tegen imam Ali?quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Misschien is Erdogan geen vijand van de Koerden, maar ij kan de Koerden natuurlijk gebruiken om machtiger te worden (hij zorgt ervoor dat Koerden steeds op hem stemmen).quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kan je dus weinig als Koerden meer beschouwen. Gedwongen assimilatie is nooit goed, en zeker niet als je met vijanden heult die je eigen volk keihard onderdrukken.
PS: Ik houd van zwart-wit, houdt het lekker simpel namelijk.
[..]
Dit zijn de echtere Koerden vergeleken bij geassimileerden die op anti-Koerdische partijen stemmen.
[..]
Ontken ik ook niet. Maar uiteindelijk heeft het Erdogan tijdperk de Turkse Koerden meer goed gedaan dan alle andere tijdperken. Erdogan is geen vijand van de Turkse Koerden, lijkt me een juiste stelling toch?
Als de Koerden middels stemmen ervoor kunnen zorgen dat de decennialange terreur tegen hen wordt beeindigd is het alleen maar verstandig met zo'n Erdogan in zee te gaan. Hij behandelt ze normaal, zij stemmen op hen. Lijkt me geen foute deal na zo'n historie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:14 schreef Malatyali0691 het volgende:
Misschien is Erdogan geen vijand van de Koerden, maar ij kan de Koerden natuurlijk gebruiken om machtiger te worden (hij zorgt ervoor dat Koerden steeds op hem stemmen).
Kan ik begrijpen. Maar als Erdogan te machtig wordt kan hij natuurlijk weer alles terugdraaien.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als de Koerden middels stemmen ervoor kunnen zorgen dat de decennialange terreur tegen hen wordt beeindigd is het alleen maar verstandig met zo'n Erdogan in zee te gaan. Hij behandelt ze normaal, zij stemmen op hen. Lijkt me geen foute deal na zo'n historie.
En de CHP en MHP aanhangers zijn nog steeds gestoord. Zie hoe ze Demirtas behandelen:quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als de Koerden middels stemmen ervoor kunnen zorgen dat de decennialange terreur tegen hen wordt beeindigd is het alleen maar verstandig met zo'n Erdogan in zee te gaan. Hij behandelt ze normaal, zij stemmen op hen. Lijkt me geen foute deal na zo'n historie.
Ik zei je toch. Maar toch vroegen jullie je af wat mijn probleem met CHP was.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:25 schreef mrstylo het volgende:
[..]
En de CHP en MHP aanhangers zijn nog steeds gestoord. Zie hoe ze Demirtas behandelen:
https://twitter.com/ydg_h1/status/494149797142867968
https://twitter.com/thedarlingbeast/status/493029757315870721
Wie is jullie?quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik zei je toch. Maar toch vroegen jullie je af wat mijn probleem met CHP was.
Dat zijn geen Koerden maar hoerenkinderen wiens vader niet bekend is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart-wit als je denkt eigenlijk. Je kent de situatie daar niet goed. Een deel van de Turkse Koerden steunt de Turkse oppositie (CHP, MHP), omdat ze zeer geassimileerd zijn. Een ander groot deel steunt Erdogan en de AKP. Maar er zijn ook veel die de PKK/BDP/HDP en andere pro-Koerdische organisaties steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |