abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142757305

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syrië deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = ISIL
Groen = Koerden (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Updates:
The Levantine War - Reddit
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_142757319
Charles_Lister twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 13:25:45 US is "urgently" investigating if Islamic State has acquired SAMs capable of targeting commercial airliners: http://t.co/yQvuHTtVdc #Iraq reageer retweet
-
pi_142757327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:38 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

En waneer heb ik gezegd dat ik alle Sjiieten dood wil hebben.
Je houding impliceert in elk geval haat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:39 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou wat veel Koerden willen IPA?
Hoeveel Koerden zijn er niet geturkificeerd?

Als zelfs de BDP mensen geen Koerdisch meer spreken...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_142757446
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

[..]

Volgens jouw beredenering ben ik dus Nederlands want ik spreek dat beter dan ik Turks spreek.
pi_142757482
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

[..]

Dat je je eigen taal niet spreekt betekent niet dat je niet kunt opkomen voor je eigen volk. Kromme redenering.
pi_142757748
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:49 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Volgens jouw beredenering ben ik dus Nederlands want ik spreek dat beter dan ik Turks spreek.
Dat is een natuurlijk effect van emigratie.

---

Tsja als je in je eigen thuisland woont waar jouw volk al duizenden jaren woont maar je neemt de taal en cultuur over van een ander volk dan ben je toch gewoon geassimileerd? Net zoals al die Lazen, Bosniërs, Circassiërs, Albanezen, Abchazen, Georgiërs, Bulgaren, Grieken en Arabieren die al dan niet onder dwang zijn opgegaan in het Turkse nationale idee van één volk, één cultuur en één taal. Als ik in Izmir van die Slavische types aansprek zullen ze ook niet roepen dat ze Bosnisch zijn...

Wat dat betreft had Namık Kemal natuurlijk gewoon gelijk toen hij zei dat taal de belangrijkste onderscheidende factor is van volkeren ("belangrijker dan religie").
pi_142757765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:51 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dat je je eigen taal niet spreekt betekent niet dat je niet kunt opkomen voor je eigen volk. Kromme redenering.
Turkse taal en cultuur overnemen en die van jezelf verloochenen en dan gaan roepen kijk mij eens een trotse Koerd zijn is natuurlijk gewoon idioot.
pi_142758054
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Turkse taal en cultuur overnemen en die van jezelf verloochenen en dan gaan roepen kijk mij eens een trotse Koerd zijn is natuurlijk gewoon idioot.
Fout; ik verloochen mijn eigen taal niet. Dat ik mijn eigen taal niet spreek en dat ik in Europa woon heb ik grotendeels te danken aan de Turkse staat. Ik heb het niet overgenomen; het is mij opgedwongen. Groot verschil. En cultureel zijn we echt niet hetzelfde, ondanks dat wij ook Turks spreken.
pi_142758143
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:14 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Fout; ik verloochen mijn eigen taal niet. Dat ik mijn eigen taal niet spreek en dat ik in Europa woon heb ik grotendeels te danken aan de Turkse staat. Ik heb het niet overgenomen; het is mij opgedwongen. Groot verschil. En cultureel zijn we echt niet hetzelfde, ondanks dat wij ook Turks spreken.
Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.

Wat dat betreft lijkt "Noord-Koerdistan" een verloren zaak voor de Koerdische beweging. Waarschijnlijk eindigen jullie net als de Lazen, mensen die in het dagelijkse leven niet te onderscheiden zijn van hun landgenoten op wat folkloristische dingetjes als muziek en dans na.

Irak en Syrië is een heel ander verhaal. Met een beetje geluk ontstaat er in Noord-Irak een Koerdische natiestaat.
pi_142758292
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.

Wat dat betreft lijkt "Noord-Koerdistan" een verloren zaak voor de Koerdische beweging. Waarschijnlijk eindigen jullie net als de Lazen, mensen die in het dagelijkse leven niet te onderscheiden zijn van hun landgenoten op wat folkloristische dingetjes als muziek en dans na.

Irak en Syrië is een heel ander verhaal. Met een beetje geluk ontstaat er in Noord-Irak een Koerdische natiestaat.
Het ''gebeuren'' waar jij het over hebt; daar zijn wel heel wat koerden gestorven. En er zijn in de korte geschiedenis van Turkije meerder Koerdische opstanden geweest. Alleen bloedig neer geslagen.
Ga niet achter je computer heel stoer zeggen dat het de schuld van de Koerden zelf. In het zuid-oosten van Turkije praten nog steeds miljoenen mensen Koerdisch.

En het is echt niet alleen folklorisch zoals jij jezelf doet geloven. Wij hebben daadwerkelijk ook andere gebruiken.
pi_142758339
quote:

[..]

Beetje met respect over de 'Dersim gebeuren' praten. Er zijn wel 70000 Koerden hardhandig vermoord.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:30:04 #12
365082 IPA35
Patriarch
pi_142758455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:24 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Het ''gebeuren'' waar jij het over hebt; daar zijn wel heel wat koerden gestorven. En er zijn in de korte geschiedenis van Turkije meerder Koerdische opstanden geweest. Alleen bloedig neer geslagen.
Dat snap ik, en daar zijn tienduizenden mensen bij omgekomen.
De Koerden in Irak hebben veel zwaarder geleden maar zij hebben tenminste hun de facto onafhankelijkheid. Kijk naar de Armenen, zij hebben zeer zwaar moeten lijden maar zij hebben een eigen staat waar zij hun kinderen opvoeden in hun eigen taal.

quote:
Ga niet achter je computer heel stoer zeggen dat het de schuld van de Koerden zelf. In het zuid-oosten van Turkije praten nog steeds miljoenen mensen Koerdisch.

En het is echt niet alleen folklorisch zoals jij jezelf doet geloven. Wij hebben daadwerkelijk ook andere gebruiken.
Dat ontken ik ook niet, maar een groot deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. En zolang de Turkse staat geen maatregelen neemt om het Koerdisch te beschermen (door het echt fatsoenlijk aan te bieden in het onderwijs, in de communicatie met de overheid of in de rechtbank volledig toe te staan) zal het aantal sprekers steeds verder teruglopen. Kijk in Irak hebben Koerden gewoon eigen scholen en daarom zal hun taal en cultuur daar gewoon in stand blijven. Of er in Turkije over 100-150 jaar nog mensen Koerdisch spreken betwijfel ik.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:30:41 #13
365082 IPA35
Patriarch
pi_142758471
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:26 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Beetje met respect over de 'Dersim gebeuren' praten. Er zijn wel 70000 Koerden hardhandig vermoord.
20000 a 40000 naar mijn weten. Tijdens de Sheik Said opstand ook enkele tienduizenden.

De Dersimi's zelf lijken het overigens niet zo erg te vinden getuigen al die Atatürk plaatjes in hun gebedshuizen en hun steun voor de CHP.
pi_142761425
Dit is het Irak topic, geen Turkije topic. Ik word ziek ervan dat Turken denken dat alle topics over hen moet gaan.
#freefrederike
pi_142761541
quote:
Het is inderdaad de eigen schuld van de Koerden om te vertrouwen op de verraderlijke ratten genaamde de Turken.

Daarnaast zullen de Koerden altijd een autonome minderheid blijven in Turkije. De Koerdische taal zal er blijven; ze gaan zeker niet met z'n allen even assimileren, dat had je als Turkse fascist natuurlijk wel gewild, he?

En doe niet alsof de Koerdische cultuur in Turkije niet meer bestaat, ga naar een Koerdische stad en praat dan nog eens zo stoer. Jullie Turken hebben altijd de neiging om leugens te verzinnen waar jullie ook nog eens echt in geloven, te triest voor woorden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:30 schreef IPA35 het volgende:
Dat ontken ik ook niet, maar een groot deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. En zolang de Turkse staat geen maatregelen neemt om het Koerdisch te beschermen (door het echt fatsoenlijk aan te bieden in het onderwijs, in de communicatie met de overheid of in de rechtbank volledig toe te staan) zal het aantal sprekers steeds verder teruglopen. Kijk in Irak hebben Koerden gewoon eigen scholen en daarom zal hun taal en cultuur daar gewoon in stand blijven. Of er in Turkije over 100-150 jaar nog mensen Koerdisch spreken betwijfel ik.
Een groot deel? Bewijs? Juist een klein deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. Ook over 100-150 jaar zullen de Koerden in Turkije Koerdisch spreken. Tenzij heel Turkije zal worden uitgeroeid, maar tot die tijd zullen de Koerden gewoon Koerden blijven.
#freefrederike
pi_142761595
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Beter Turks dan Joods :{w .
Jullie Turken hebben 3 genocides op jullie naam staan.

Vrijwel elke grootmacht haat jullie.
Verschillende volkeren in het Midden-Oosten haten jullie
In Europa worden jullie uitgekotst door jullie loyaliteit die exclusief is gericht aan Turkije

Doe je ogen eens open. En ik ben geen Jood voor de 1000e keer. Ik ben gewoon een Nederlander die geboren is in hartje Noord-Holland maar daar nu niet meer woont.
#freefrederike
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:29:04 #17
365082 IPA35
Patriarch
pi_142762241
Ik ben geen Turk, ik maakt slechts observaties.

De harde waarheid is gewoon dat Namık Kemal > Ziya Gökalp > Talaat/Enver/Cemal > Atatürk gewoon hun zin gekregen hebben. Alle Christenen gedood, verjaagd of gedeporteerd en vervolgens alle niet-Turkse minderheden geassimileerd in een homogene natiestaat met één taal. Het klopt dat een deel van de Koerden tegenstribbelt maar voor de rest zijn hun doelstellingen perfect behaald.
pi_142762401
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:

De harde waarheid is gewoon dat Namık Kemal > Ziya Gökalp > Talaat/Enver/Cemal > Atatürk gewoon hun zin gekregen hebben. Alle Christenen gedood, verjaagd of gedeporteerd en vervolgens alle niet-Turkse minderheden geassimileerd in een homogene natiestaat met één taal. Het klopt dat een deel van de Koerden tegenstribbelt maar voor de rest zijn hun doelstellingen perfect behaald.
Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaad :') ). Want zoals jij dacht, zo dachten de Turken een honderd jaar geleden ook. Toch blijft het Koerdisch bestaan. Natuurlijk assimileren er een gedeelte. Maar dat heb je met elk volk.

Ach waarom doe ik ook de moeite om een Turkse nationalist te overtuigen. Laten we niet verder off topic gaan en het weer over Irak hebben.
pi_142762424
quote:

Je bent een provocateur en uit op boze reacties. Ik ga er ook niet op in. Dit is het Irak topic.
#freefrederike
pi_142762452
quote:

Ik denk niet dat Ataturk zijn zin gekregen heeft als je de huidige pro-Koerdische veranderingen in Turkije ziet.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_142762461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:33 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaad :') ). Want zoals jij dacht, zo dachten de Turken een honderd jaar geleden ook. Toch blijft het Koerdisch bestaan. Natuurlijk assimileren er een gedeelte. Maar dat heb je met elk volk.

Ach waarom doe ik ook de moeite om een Turkse nationalist te overtuigen. Laten we niet verder off topic gaan en het weer over Irak hebben.
Ik wou je net zeggen dat je er niet op in moest gaan. Die gast zegt zulke dingen voor expres, terwijl hij weet dat hij ongelijk heeft. Hij wil de normale mensen boos maken en de aandacht afleiden van andere onderwerpen.
#freefrederike
pi_142762471
p_vanostaeyen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:04:06 The Islamic State will level all of these tombs if they'll get remotely close to them ... #Najaf #Iraq #IS http://t.co/ryHxt0CNoL reageer retweet

HistoricalPics twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:00:16 This is not a city. It's a cemetery. Najaf, Iraq. http://t.co/0clFytWovm reageer retweet
-
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:40:40 #23
365082 IPA35
Patriarch
pi_142762669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:33 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik ben een zware hater van de Turkse staatsideologie en jij gaat mij voor Turkse nationalist uitmaken.
pi_142762737

Barrel Bomb Attacks Devastate Iraqi Families
Human rights groups are accusing the Iraqi government of indiscriminate bombing. Baghdad officials deny that and note they're fighting a Sunni insurgency that commits mass executions and suicide bombings. Yet rights workers say civilians are being killed by government attacks with so-called barrel bombs — the crude weapons made famous in Syria's current conflict. Barrel bombs are illegal and indiscriminate explosives, packed in things like oil drums or gas cylinders.
http://www.npr.org/blogs/(...)om&utm_medium=social
-
pi_142762785
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:40 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ben een zware hater van de Turkse staatsideologie en jij gaat mij voor Turkse nationalist uitmaken.
Zo kom je anders niet over. Dan zul je daar toch maar eens op moeten letten denk ik. Maar goed, als je hier verder over wil debatteren/praten, PM maar. Dit is het Irak topic zoals ik al aangaf. :)
pi_142762823
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:35 schreef Charismatisch het volgende:
p_vanostaeyen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:04:06 The Islamic State will level all of these tombs if they'll get remotely close to them ... #Najaf #Iraq #IS http://t.co/ryHxt0CNoL reageer retweet
[ afbeelding ]

HistoricalPics twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:00:16 This is not a city. It's a cemetery. Najaf, Iraq. http://t.co/0clFytWovm reageer retweet
Hier ergens liggen beide mijn opa's begraven.
pi_142762835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:42 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]

Barrel Bomb Attacks Devastate Iraqi Families
Human rights groups are accusing the Iraqi government of indiscriminate bombing. Baghdad officials deny that and note they're fighting a Sunni insurgency that commits mass executions and suicide bombings. Yet rights workers say civilians are being killed by government attacks with so-called barrel bombs — the crude weapons made famous in Syria's current conflict. Barrel bombs are illegal and indiscriminate explosives, packed in things like oil drums or gas cylinders.
http://www.npr.org/blogs/(...)om&utm_medium=social
Daar moet ik Baklava wel gelijk in geven; Irakese overheid is net zo erg als IS. Ook zo meedogenloos en vooral discriminerend jegens andere etniciteiten/denkenden.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:45:30 #28
365082 IPA35
Patriarch
pi_142762847
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:35 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ataturk zijn zin gekregen heeft als je de huidige pro-Koerdische veranderingen in Turkije ziet.
Dat is allemaal mondjesmaat. De CUP en hun reïncarnatie de CHP hebben miljoenen mensen onderworpen aan genocide, massa deportaties en gedwongen assimilatie en ze zijn ermee weg gekomen en zijn in hoofdlijnen zeer succesvol geweest.

Het aantal Grieken is op twee handen te tellen, de Lazische taal is over een generatie uitgestorven, het Arabisch loopt zeer snel terug. De Koerden bieden weerstand (en met de recente hervormingen, eindelijk na dik 80 jaar, gaat dat makkelijker) maar miljoenen Koerden spreken niet eens hun eigen taal.

Ik persoonlijk als conservatief zijnde heb groot respect voor traditie en regionalisme. Dus ik walg van het gedachtengoed van mensen zoals Robbespiere of Atatürk die mensen van bovenaf vertellen hoe ze moeten leven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:44 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Zo kom je anders niet over. Dan zul je daar toch maar eens op moeten letten denk ik. Maar goed, als je hier verder over wil debatteren/praten, PM maar. Dit is het Irak topic zoals ik al aangaf. :)
Goed.
pi_142762939
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:45 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Daar moet ik Baklava wel gelijk in geven; Irakese overheid is net zo erg als IS. Ook zo meedogenloos en vooral discriminerend jegens andere etniciteiten/denkenden.
Ik zou niet alles meteen voor waar aannemen. Ze haddem eerder zogenaamd beeld van barrelbombs onder een Irakese Heliktoper, terwijl de foto duidelijk uit Syrië kwam.
pi_142762970
TT aangepast.
pi_142763008
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:48 schreef Specularium het volgende:
TT aangepast.
:D
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:50:24 #32
365082 IPA35
Patriarch
pi_142763026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:48 schreef Specularium het volgende:
TT aangepast.
Boodschap begrepen. E.e.a. gaat nu verder per DM.
pi_142763052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Cool cool cool.
pi_142763080
quote:

[..]

Dit dus.. Boodschap inderdaad begrepen. TT graag aanpassen voordat we kapot gebombardeerd worden door Turkse Fok!kers...
pi_142763100
quote:

[..]

Jammer. Vond het persoonlijk wel een interresant en leerzame discussie.
pi_142763239
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:52 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Jammer. Vond het persoonlijk wel een interresant en leerzame discussie.
Is een topic in C&H een idee?
pi_142763485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

20000 a 40000 naar mijn weten. Tijdens de Sheik Said opstand ook enkele tienduizenden.

De Dersimi's zelf lijken het overigens niet zo erg te vinden getuigen al die Atatürk plaatjes in hun gebedshuizen en hun steun voor de CHP.
ze hebben hun verstand terug en stemmen bdp. Voorheen was er weinig keuze.

Wb Ataturk plaatjes etc; dat komt goed. Het besef komt er.

Jij bent een nuchtere Hollander en ziet dingen niet heel genuanceerd of wat.

Geheel offtopic, maar tja..
pi_142767516
Why Iran Fears an Independent Kurdistan

Tehran is increasingly nervous about a potential bid by Iraq’s Kurds for independence. First, an independent Kurdish state next door could incite Iran’s own Kurdish minority, setting a dangerous precedent in the multiethnic country. Second, the two countries likely to have the most leverage over an independent Kurdistan would be Turkey and Israel, Iran’s regional rivals. From Tehran’s perspective, a Kurdish blowback inside Iran and a Turkish and Israeli geopolitical win at its expense has to be thwarted.

(...)

Militant Kurds in Iran previously established independent regions around the time of the First and Second World Wars, while the central authorities in Tehran were too weak to resist. Kurdish militancy continued to simmer throughout the reign of the Shah, and they took up arms against Tehran immediately after the Iranian revolution in 1979. This became a full-fledged insurgency that took a number of years to quell.

(...)

Among its closer rivals, Tehran is principally concerned about Turkey and Israel. Barzani’s close political and economic ties to Ankara are hardly a secret. Even though Turkey is still officially against independence for Iraq’s Kurds—as Barzani was reportedly told when he visited Ankara last week—the prevailing wisdom in Tehran suggests that the Turkish policy on this question is increasingly driven by its desire to counter Tehran’s regional ambitions. The Iranians believe the Turks would rather see Iraq’s Kurds break away than remain in a federal Iraq beholden to the Shia-led, Tehran-backed central government in Baghdad.
pi_142768058
quote:
OBAMA REJECTS KURDS’ PLEA FOR HELP AGAINST ISIS
President Obama famously failed to act when warned that ISIS was preparing to mount an offensive in Western Iraq. This left ISIS free to conquer, with virtually no resistance, city after city in the defense of which American soldiers have shed blood.

Now Obama is receiving new warnings, this time from the Kurds in Northern Iraq. In fact, according to the Washington Post, the Kurds are “pleading for U.S. military aid.”

Unlike the Iraqi government, the Kurds possess a viable military that is prepared to fight ISIS. Indeed, they are fighting ISIS, and fairly effectively.

However, the Kurds now have a 650 mile border to defend, thanks to the abandonment of the area by Iraq’s military forces. Thus, the Kurdish forces are stretched extremely thin.

The Kurds should be receiving a share of the weapons the U.S. is supplying to the Iraqi government. But that, of course, isn’t happening. Mansour Barzani, the Kurdistan Regional Government’s intelligence and security chief, told the Post that Baghdad hasn’t provided “a single bullet.”

Meanwhile, says the Post, the ISIS forces attacking the Kurds have seized weapons worth hundreds of millions of dollars from retreating Iraqi soldiers. In effect, Baghdad is supplying ISIS while providing the Kurds with nothing.

Unfortunately, but not surprisingly, the Obama administration has rejected Kurdish pleas for arms with which to fight ISIS. Its rationale is that assistance must come through the central government.

But the central government is (a) dysfunctional and (b) unwilling to lift a finger to help the Kurds in any case. In fact, the Iraq government’s unwillingness to “play nice” with the Kurds has been part of the Obama administration’s rationale for not doing more to help the government.

Unlike the government of Iraq, the Kurds are ready and willing to inflict defeat on ISIS. With assistance from the U.S. in the form of weaponry, the Kurds would probably be able to inflict that much-needed defeat.

It seems criminal for Obama to deny this assistance in the name of defending the interests of a central government that Obama has condemned for its dealings with the Kurds (among others).

ISIS is looking to establish a caliphate, and making good progress toward that end. Meanwhile, Obama dithers, using the Iraq government’s poor treatment of the Kurds as an excuse for not doing more to help it fight ISIS, and the Kurd’s natural animosity to the government as an excuse for not helping them.

It’s almost as if Obama is indifferent to the progress of ISIS and willing to embrace any excuse for standing idly by in the face of that progress.
http://www.powerlineblog.(...)elp-against-isis.php
  zondag 27 juli 2014 @ 01:43:46 #40
165802 Reki
no comment.
pi_142768523
Wat zijn de kansen dat Irak wordt opgedeeld in 3 delen?
zie ondertitel :)
pi_142768724
quote:
5s.gif Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef Reki het volgende:
Wat zijn de kansen dat Irak wordt opgedeeld in 3 delen?
Het is allemaal een hoop gebluf, ze gebruiken het als drukmiddel bij onderhandelingen.

Maliki is in KRG geweest vandaag om met Talabani te meeten.
pi_142768742
quote:
However, the Kurds now have a 650 mile border to defend, thanks to the abandonment of the area by Iraq’s military forces. Thus, the Kurdish forces are stretched extremely thin.

The Kurds should be receiving a share of the weapons the U.S. is supplying to the Iraqi government. But that, of course, isn’t happening. Mansour Barzani, the Kurdistan Regional Government’s intelligence and security chief, told the Post that Baghdad hasn’t provided “a single bullet.”

Meanwhile, says the Post, the ISIS forces attacking the Kurds have seized weapons worth hundreds of millions of dollars from retreating Iraqi soldiers. In effect, Baghdad is supplying ISIS while providing the Kurds with nothing.

Unfortunately, but not surprisingly, the Obama administration has rejected Kurdish pleas for arms with which to fight ISIS. Its rationale is that assistance must come through the central government.
Dit bewijst maar weer eens wat Amerika's echte doel is in Irak, namelijk zorgen dat ISIS zoveel mogelijk mensen vermoord....Triest.
#freefrederike
pi_142768758
  zondag 27 juli 2014 @ 01:58:02 #44
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142768857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Beter Turks dan Joods :{w .
Een turk is niks beter dan een joods iemand, racistische opmerking.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142770659
quote:
4s.gif Op zondag 27 juli 2014 01:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit bewijst maar weer eens wat Amerika's echte doel is in Irak, namelijk zorgen dat ISIS zoveel mogelijk mensen vermoord....Triest.
Ze zullen de Koerden als te sterk beschouwen en hebben liever dat ze continue verzwakt worden door een bende gekken zodat ze over een paar jaar makkelijker naar Kirkuk kunnen gaan. Verder is Isis verslaan ook makkelijker verkoopbaar natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Speculant. op 27-07-2014 04:07:07 (.) ]
pi_142771278

Gewoon een bom op al die locaties. Stelletje gestoorde mensen.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:55:09 #47
365082 IPA35
Patriarch
pi_142775345
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 01:58 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Een turk is niks beter dan een joods iemand, racistische opmerking.
Dat zei ik alleen omdat PizzaMizza zich jarenlang heeft voorgedaan als Jood.
  zondag 27 juli 2014 @ 14:03:45 #48
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_142777345
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 05:25 schreef mrstylo het volgende:

:')

Beter gooien ze een bom op al jouw vrienden (Maliki, Shia-milities).
pi_142779956
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 05:25 schreef mrstylo het volgende:

Zodat al-Maliki en al-Assad een concurrent minder hebben en zich kunnen concentreren op de Koerden? 8)7
-
pi_142781024
En nu is het wel afgelopen. Ontopic, of je post is gewoon weg :)
En wat specu eerder al zei
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is een topic in C&H een idee?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')