abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142611764
Laatste updates
Voor woensdag 23 juli is een dag van nationale rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.

N.B.: In principe zijn winkels etc. gewoon open, maar dat is uiteraard aan de eigenaar. Meer details: http://www.rijksoverheid.(...)-nationale-rouw.html

Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli
• Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen
• Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie
• Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie
• Zodra een lichaam gedentificeerd is worden eerst nabestaanden genformeerd voor er iets anders gebeurd
• Dit proces kan weken, zelfs maanden duren
• Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekrane. Wat betreft sancties liggen in principe alle opties op tafel
• De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variren tussen 200 en 280 geborgen lichamen

De zwarte dozen zijn overgedragen aan Nederlandse onderzoekers, die ze naar Londen zullen sturen voor het onderzoek.

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisirs:

Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
193 Nederland
43 Maleisi
27 Australi
12 Indonesi
10 Verenigd Koninkrijk
4 Belgi
4 Duitsland
3 Filippijnen
1 Canada
1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officile passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorien kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekrane
• Rusland legt de schuld bij de Oekraense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisirs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is n van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Inaithnir op 22-07-2014 21:53:02 ]
pi_142611784
quote:
Dank. Weer een aantoonbare leugen van de Russen dus :Y
pi_142611839
Kan iemand kort uitleggen wat een dag van nationale rouw precies is vrij ben ik sowieso maar zijn de winkels bijvoorbeeld gewoon open?
blablablabla
pi_142611858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dank. Weer een aantoonbare leugen van de Russen dus :Y
jup
pi_142611875
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:08 schreef Elan het volgende:
Kan iemand kort uitleggen wat een dag van nationale rouw precies is vrij ben ik sowieso maar zijn de winkels bijvoorbeeld gewoon open?
Ja.
pi_142611877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Winkels (eerder) dicht, evenementen worden verplaatst, etc.
Ah... Ikke ikke ikke.
Of begrijp ik je verkeerd?
Make my day!
pi_142611888
quote:
Ja de winkels zijn gewoon open.
pi_142611897
quote:
Ja.
Make my day!
pi_142611940
Ok das het belangrijkste show must go on
blablablabla
pi_142611949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:08 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Ja de winkels zijn gewoon open.
Gelukkig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:09:39 #11
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142611953
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:07 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel een beetje, pak het dan gelijk serieus aan, voor mijn part op een zaterdag.
Maar een dag van nationale rouw afkondigen die net zo verloopt als iedere andere dag is een beetje raar :{
Er is voor mij echt niets anders aan morgen dan vandaag.
Misschien die minuut stilte, maar ik weet het tijdstip niet eens en als ik aan het werk ben kijk ik niet continu op de klok, dus grote kans dat ik het vergeet. Ben ik overigens wel stil, maar dat ben ik het grootste gedeelte van de dag toch wel.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142611974
Sorry, sorry, ik bedoel natuurlijk ook niet dat het allemaal niet verschrikkelijk is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:08 schreef agter het volgende:

[..]

Ah... Ikke ikke ikke.
Of begrijp ik je verkeerd?
Yup. Jij begrijpt me verkeerd. :)

Het is wat lastig uit te leggen, want je schopt mensen nogal snel voor de schenen. Want iedereen kent wel via-via-via-via-via iemand uit dat vliegtuig. 'En dan komt het toch wel heel dichtbij'.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_142612006
quote:
Vlaggen halfstok, minuut stilte, (kerkelijke) bijeenkomsten waar je heen kunt, verder een normale dag.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb
pi_142612027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Misschien die minuut stilte, maar ik weet het tijdstip niet eens en als ik aan het werk ben kijk ik niet continu op de klok, dus grote kans dat ik het vergeet. Ben ik overigens wel stil, maar dat ben ik het grootste gedeelte van de dag toch wel.
Mensen die er met anderen over willen praten op het werk of zo, kunnen dat nu doen zonder dat er opmerkingen zullen komen of dat er lacherig over gedaan wordt. Elk land doet het bij een ramp als deze dus waarom wij niet.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:11:19 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_142612059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Vlaggen halfstok, minuut stilte, (kerkelijke) bijeenkomsten waar je heen kunt, verder een normale dag.
Wel gewoon soep in de kantine voor 0.75 dus :o
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:11:33 #16
211040 Uccie
pi_142612075
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:09 schreef Messina het volgende:
Sorry, sorry, ik bedoel natuurlijk ook niet dat het allemaal niet verschrikkelijk is.

[..]

Het is wat lastig uit te leggen, want je schopt mensen nogal snel voor de schenen. Want iedereen kent wel via-via-via-via-via iemand uit dat vliegtuig. 'En dan komt het toch wel heel dichtbij'.
Ik snap je wel. Het is vreselijk, maar als je niemand hebt om over te rouwen dan is dat gevoel er niet dat er iets te rouwen valt. Tenminste zo voel ik het.
pi_142612077
quote:

[..]

Precies. Ik zal er echt niks van merken denk ik.
pi_142612078
quote:

[..]

Vind ik ook. Ik had eerder voor een dag in de toekomst gekozen als alles met de lichamen afgehandeld is. En dan gezamenlijk een dag besteden aan de herdenking van deze ramp. Morgen slaat eigenlijk nergens op.
pi_142612095
quote:

[..]

Overal is het anders.Wij zetten het nieuws als bijv de persconferentie van Rutte wel live op de beamer. En hebben het er veel over. Het leeft heel erg.
Make my day!
pi_142612099
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:11 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ook die is morgen gratis. Zei Rutte nog..
pi_142612121
Ik kom net een filmpje tegen van hetzelfde kruispunt, maar dan met andere voertuigen die er overheen racen. Al van 2 juli 2014.

http://ru.tsn.ua/video/vi(...)etehniki.html?type=2
pi_142612131
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Mensen die er met anderen over willen praten op het werk of zo, kunnen dat nu doen zonder dat er opmerkingen zullen komen of dat er lacherig over gedaan wordt.
Het komt allemaal wel dichtbij dan.
pi_142612136
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:11 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Bij ons betaal je 2,-, afzetters. Ik heb sowieso vakantie.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:12:41 #24
142400 RedFever007
pi_142612140
quote:

[..]

Mensen die er met anderen over willen praten op het werk of zo, kunnen dat nu doen zonder dat er opmerkingen zullen komen of dat er lacherig over gedaan wordt.
Wat is dit voor een kulargument :')
Dus als iemand nu op z'n werk zit en zegt hoezeer MH17 hem aangrijpt mag je die kerel recht in z'n bek uitlachen maar morgen moet je ineens meelevend zijn op straffe van een boete ofzo? :')
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:13:02 #25
211040 Uccie
pi_142612155
quote:

[..]

Ik weet niet waar jij mee werkt, maar wij praten er sowieso serieus over en niemand doet lacherig.
Het is een onderwerp dat toch wel ter sprake komt.
pi_142612170
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:11 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik had eerder voor een dag in de toekomst gekozen als alles met de lichamen afgehandeld is. En dan gezamenlijk een dag besteden aan de herdenking van deze ramp. Morgen slaat eigenlijk nergens op.
Ik vind morgen gewoon een logische dag. De lichamen komen deels thuis en wij weten meer over de verhalen van de mensen in het vliegtuig waardoor het ook 'dichterbij' ( Sorry :') ) komt bij mensen die niemand via via kennen uit het vliegtuig.
pi_142612207
quote:

[..]

Mensen die er met anderen over willen praten op het werk of zo, kunnen dat nu doen zonder dat er opmerkingen zullen komen of dat er lacherig over gedaan wordt. Elk land doet het bij een ramp als deze dus waarom wij niet.
8)7
pi_142612213
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:12 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus als iemand nu op z'n werk zit en zegt hoezeer MH17 hem aangrijpt mag je die kerel recht in z'n bek uitlachen maar morgen moet je ineens beleefd zijn op straffe van een boete ofzo? :')
Een beetje respect mag wel op zo'n dag. :{w
pi_142612218
Durft iemand hier nog met malysian airlines te vliegen vraag ik me af, nog steeds apart dat ze niet compleet failliet zijn.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142612249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:11 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Een dag in de toekomst? Alles afhandelen met de lichamen kan maanden/jaren duren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142612265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:12 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus als iemand nu op z'n werk zit en zegt hoezeer MH17 hem aangrijpt mag je die kerel recht in z'n bek uitlachen maar morgen moet je ineens meelevend zijn op straffe van een boete ofzo? :')
Sowieso, wie lacht je uit als je zegt dat je het vreselijk vindt? Iedereen vindt dit toch vreselijk, of wat?
pi_142612268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:14 schreef Bredemug het volgende:
Durft iemand hier nog met malysian airlines te vliegen vraag ik me af, nog steeds apart dat ze niet compleet failliet zijn.
Ja
Prima airliner met dito safetyrecord beide incidenten zijn domme pech/overmacht/watjewil
blablablabla
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 21:15:01 #33
8781 crew  Frutsel
pi_142612274
quote:
http://nos.nl/artikel/677(...)gelijk-failliet.html
pi_142612281
quote:
Jahoor, ik stap in zonder enige twijfel.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_142612287
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:09 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ken helemaal niemand. Maar het raakt mij heel erg. Op het werk idem: nieuws op de beamer. Iedereen is er mee bezig. We zijn een internationale organisatie, dus het hadden ook direct collega's kunnen zijn. Of mijzelf.

Het zijn je medeburgers.
Ik vind het heel heftig.
Make my day!
pi_142612300
quote:
Durft iemand hier nog met malysian airlines te vliegen vraag ik me af
Ik stap zonder problemen in.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142612302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:13 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij mee werkt, maar wij praten er sowieso serieus over en niemand doet lacherig.
Het is een onderwerp dat toch wel ter sprake komt.
Nou ja, ik was ergens en ik begon erover, en de andere twee hadden er weinig mee en het ging meteen over iets anders. Precies hetzelfde had ik trouwens na de Bijlmerramp. Ik liep ergens stage, wilde er graag iets over zeggen, gewoon om het genoemd te hebben, er even over gesproken te hebben, en mijn stagebegeleider had er helemaal niets mee en zei dat ook. Dat ben ik nooit meer vergeten.
pi_142612306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik vind morgen gewoon een logische dag. De lichamen komen deels thuis en wij weten meer over de verhalen van de mensen in het vliegtuig waardoor het ook 'dichterbij' ( Sorry :') ) komt bij mensen die niemand via via kennen uit het vliegtuig.
Ja deels, maar er is nog niks afgehandeld, het onderzoek is nog in volle gang. Ik snap best dat ze morgen een moment van stilte willen. Maar een dag van nationale rouw had ik verder weg gepland.
pi_142612322
quote:
Ze hebben n ongeluk gehad (MH370), dus ja, ik stap de volgende keer zo weer in, beviel de vorige keer prima.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:16:04 #40
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_142612335
Ik ben morgen jarig op de dag van nationale rouw. Ik ga het net zo vieren als anders. Ik leef O+
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:16:11 #41
211040 Uccie
pi_142612342
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:11 schreef agter het volgende:

[..]

Overal is het anders.Wij zetten het nieuws als bijv de persconferentie van Rutte wel live op de beamer. En hebben het er veel over. Het leeft heel erg.
Oh het leeft enorm en iedereen zit liveblogs bij te houden of praat elkaar bij.
In de kantine staat de tv hele dag aan. Maar ik zit geloof ik met 1.400 mensen in een pand.
pi_142612344
quote:
Een overspannen piloot en dikke pech, volgende vliegtuig ging alweer 21:00u , wel iets andere route.
pi_142612357
quote:
''"Maar de gevolgen van het neerstorten van MH17 afgelopen donderdag lijken beperkt. Mensen zien dat het niet onze schuld was."

Valt dus nog wel mee voor ze.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142612359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:16 schreef MaLo het volgende:
Ik ben morgen jarig op de dag van nationale rouw. Ik ga het net zo vieren als anders. Ik leef O+
Alvast gefeliciteerd.
#superniger2020
pi_142612365
quote:
Goeie dag wel om jarig te zijn. Ik ben morgen namelijk ook jarig :P
pi_142612424
Minuut stilte zal zoals gebruikelijk om 20:00 plaatsvinden dat zal lastig worden heb bbq in de planning staan net zoals 50% van de Nederlanders
blablablabla
pi_142612432
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:15 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ken helemaal niemand. Maar het raakt mij heel erg. Op het werk idem: nieuws op de beamer. Iedereen is er mee bezig. We zijn een internationale organisatie, dus het hadden ook direct collega's kunnen zijn. Of mijzelf.

Het zijn je medeburgers.
Ik vind het heel heftig.
Collega van schoonmoeder met d'r hele gezin weg. Ja, vreselijk.
En ja, ik vlieg ook wel eens... Ik had het kunnen zijn!

Ja, ik kom lekker vinnig over, maar snap je wat ik bedoel? Mensen betrekken zulke dingen heel snel op zichzelf en hun eigen situatie. De verhalen ook van mensen die "Vorig jaar op dezelfde dag die vlucht hadden gehad", en hoeveel erger het voor hn wel niet was. Ga toch fietsen... Ik vind het dra-ma-tisch voor de familieleden en vrienden. Niet voor 'mensen die ook wel eens over Oekraine zijn gevlogen' etc. Allemaal onzin imho.
pi_142612441
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:16 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh het leeft enorm en iedereen zit liveblogs bij te houden of praat elkaar bij.
In de kantine staat de tv hele dag aan. Maar ik zit geloof ik met 1.400 mensen in een pand.
Ja. Herkenbaar.
Dan is zo'n dag van nationale rouw toch niet vreemd?
Make my day!
pi_142612468
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:17 schreef Elan het volgende:
Minuut stilte zal zoals gebruikelijk om 20:00 plaatsvinden dat zal lastig worden heb bbq in de planning staan net zoals 50% van de Nederlanders
Er is geen gebruikelijk moment voor een minuut stilte.
pi_142612493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Er is geen gebruikelijk moment voor een minuut stilte.
Wel zie 4 mei.
blablablabla
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:19:05 #51
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_142612499
quote:
Ik ook. Maar wel met een beetje dubbel gevoel..
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_142612508
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een overspannen piloot en dikke pech, volgende vliegtuig ging alweer 21:00u , wel iets andere route.
Kon dat volgende vliegtuig de stalen ballen van die piloot wel aan?

Zit je dan in je vliegtuig, wetende wat er zich een paar uur geleden nog heeft afgespeeld van "tja, gaan we dan :{".
pi_142612518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:18 schreef Elan het volgende:
Wel zie 4 mei.
Dat zijn 2 minuten.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:19:34 #54
142400 RedFever007
pi_142612520
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:14 schreef Messina het volgende:

[..]

Sowieso, wie lacht je uit als je zegt dat je het vreselijk vindt? Iedereen vindt dit toch vreselijk, of wat?
Ja inderdaad, natuurlijk, je moet wel een enorme klootzak zijn als het je totaal niets doet. En als iemand je daarom uitlacht of iets in die geest mag diegene wat mij betreft ergens anders gaan wonen :)

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, geen enkele twijfel en toen ik de paspoorten van die kleine kinderen zag was ik er ook even helemaal klaar mee. Maar het leven gaat door, ik ken die mensen niet, ik had geen bekenden in het vliegtuig, dagelijks gaan er talloze mensen dood zonder hun eigen toedoen of schuld.
pi_142612531
quote:
Ohjee. Hoe moet je dat nu oplossen. Sjonge. Dilemma. Grutjes.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2014 @ 21:20:18 #56
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_142612553
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja, vanaf Kuala Lumpur naar Londen over Syri.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_142612560
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:19 schreef MMGYMCMB het volgende:
Kon dat volgende vliegtuig de stalen ballen van die piloot wel aan?

Zit je dan in je vliegtuig, wetende wat er zich een paar uur geleden nog heeft afgespeeld van "tja, gaan we dan :{".
Dat en alle volgende vliegtuigen zijn gewoon gearriveerd.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:20:22 #58
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_142612568
Hmm. Morgen om 16:06 uur kar ik waarschijnlijk met 120 km/u over de snelweg. Nouja, toch maar de motor voor een minuut uitschakelen :+
pi_142612590
quote:
Is rond 16:00, op het moment dat het eerste vliegtuig aankomt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142612594
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:19 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ohjee. Hoe moet je dat nu oplossen. Sjonge. Dilemma. Grutjes.
Gewoon niet stil zijn doh overdreven gedoe altijd van mensen die ceremonieel een minuut stille willen.
blablablabla
pi_142612607
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:20 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ter afwisseling |:(
Woord.
pi_142612621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:20 schreef Felixa het volgende:

[..]

Is rond 16:00, op het moment dat het eerste vliegtuig aankomt.
Wat een kuttijd net begin van de avondspits.
blablablabla
pi_142612663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Gewoon niet stil zijn doh overdreven gedoe altijd van mensen die ceremonieel een minuut stille willen.
Dan doe je het toch gewoon niet. Maar om nou te komen melden dat je een BBQ om 20.00 gepland hebt staan en het daarom wel rg lastig gaat worden om stil te zijn.. dat is ook overdreven.
pi_142612666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:18 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, ik kom lekker vinnig over, maar snap je wat ik bedoel? Mensen betrekken zulke dingen heel snel op zichzelf en hun eigen situatie. De verhalen ook van mensen die "Vorig jaar op dezelfde dag die vlucht hadden gehad", en hoeveel erger het voor hn wel niet was. Ga toch fietsen... Ik vind het dra-ma-tisch voor de familieleden en vrienden. Niet voor 'mensen die ook wel eens over Oekraine zijn gevlogen' etc. Allemaal onzin imho.
Jij kunt je niet inleven dat mensen zich zo voelen? (Ook al voel jij het anders)
Dat mensen dit oprecht beleven? Dat ze echt boos/verdrietig/woedend zijn?

Damn. Dat ligt echt bij jou hoor.
Het gaat me er niet om dat jij dit niet zo voelt, maar dat je je niet hierin kan verplaatsen vind ik bijzonder.
Make my day!
pi_142612668
Op deze video is een maand eerder een konvooi langs gereden. 2 juli 2014.

http://ru.tsn.ua/video/vi(...)etehniki.html?type=2

quote:
В Луганске камерами видеонаблюдения было зафиксировано колонну бронетехники
"In Loehansk hebben beveiligingscameras videopnamen van een colonne gepantserde voertuigen gemaakt"

quote:
В частности, передвижение колонны наблюдали на перекрестке Щербакова. Кроме того, бронетехника на высокой скорости ехала и по направлению к улице Нечуй-Левицкий.
"In het byzonder werden de bewegingen van het konvooi waargenomen op de kruising met Sherbakov. Daarbij gepantserde voertuigen op de straat Netsjoeja-Levitskovo."

Dat zou dan deze kruising moeten zijn:

https://www.google.com/ma(...)7:0x933ddb1951161458
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:22:13 #66
142400 RedFever007
pi_142612678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Over "stil", staan in dit geval, gesproken ;(
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:22:18 #67
211040 Uccie
pi_142612682
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:18 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Herkenbaar.
Dan is zo'n dag van nationale rouw toch niet vreemd?
Ik vind het niet echt een DAG van nationale rouw, meer een herdenkingsmoment om 20u (blijkbaar) van nationale rouw. Niet dat ik vind dat heel NL stil moet liggen, ik wil geen vrije dag over de rug van slachtoffers, maar ik vind het gewoon loos.
Maar goed, er is blijkbaar veel behoefte aan, dus goed dat het er is.
pi_142612686
Volgens mij maakt het niet uit dat een aantal individuen er weinig mee doet, het is voor de mensen bedoeld die het wel uitmaakt.
pi_142612689
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat en alle volgende vliegtuigen zijn gewoon gearriveerd.
Uiteraard, maar ik zou toch met een kletsnat hemd, klamme handjes, een verdubbelde hartslag en versnelde ademhaling plaats hebben genomen. Zowel als passagier als piloot.
pi_142612705
quote:

[..]

Jouw argumentenlijst is eindeloos. Prima.
Maar laat een ander die er wel gehoor aan wilt geven dat gewoon doen.
pi_142612726
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:22 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Over "stil", staan in dit geval, gesproken ;(
:D
Moest lachen
blablablabla
pi_142612749
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:22 schreef agter het volgende:

[..]

Jij kunt je niet inleven dat mensen zich zo voelen? (Ook al voel jij het anders)
Dat mensen dit oprecht beleven? Dat ze echt boos/verdrietig/woedend zijn?

Damn. Dat ligt echt bij jou hoor.
Het gaat me er niet om dat jij dit niet zo voelt, maar dat je je niet hierin kan verplaatsen vind ik bijzonder.
Er zullen best mensen zijn die dit oprecht zo voelen, maar stap je dan met je verhaaltje naar de media? ;)

Ik werk met doden. Dus tsja, dan word je misschien wat afstandelijker inderdaad. Als ik elke emotie die een nabestaande voelt tot me moet laten komen denk ik niet dat ik nog lang kan doen wat ik doe.
pi_142612767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:22 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Jouw argumentenlijst is eindeloos. Prima.
Maar laat een ander die er wel gehoor aan wilt geven dat gewoon doen.
:')
Bedoel dat het timing niet handig gepland is niet zozeer specifiek voor mij of zo
blablablabla
pi_142612772
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:20 schreef Skaai het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook raketten?
pi_142612779
quote:

[..]

Om 16:00 al naar huis gaan :')
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:24:33 #76
142400 RedFever007
pi_142612793
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:18 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit dus, hoe triest en schokkend het ook is!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:24:43 #77
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142612799
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:22 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij maakt het niet uit dat een aantal individuen er weinig mee doet, het is voor de mensen bedoeld die het wel uitmaakt.
het feit dat mensen hier komen posten dat ze niet mee gaan doen zegt wel genoeg
stoer doenerij
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
pi_142612814
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Bedoel dat het timing niet handig gepland is niet zozeer specifiek voor mij of zo
Wat kut dat ze geen rekening met jou hebben gehouden.
pi_142612820
Voelt het voor jullie niet beetje als mosterd na de maaltijd zo'n dag van nationale rouw?

De dag zelf en vrijdag was ik wel aangeslagen maar inmiddels is het weer gewoon orde van de dag.
blablablabla
pi_142612856
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:23 schreef Messina het volgende:

[..]

Er zullen best mensen zijn die dit oprecht zo voelen, maar stap je dan met je verhaaltje naar de media? ;)

Ik werk met doden. Dus tsja, dan word je misschien wat afstandelijker inderdaad. Als ik elke emotie die een nabestaande voelt tot me moet laten komen denk ik niet dat ik nog lang kan doen wat ik doe.
Mijn buurman is zijn broer en diens gezin verloren.
Ik zie het verdriet en de onzekerheid in zijn gezicht.
Ja, dat raakt me.

Maar zonder mijn buurman had ik ook medeleven gehad voor de nabestaanden.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:26:10 #82
142400 RedFever007
pi_142612870
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:25 schreef Elan het volgende:
Voelt het voor jullie niet beetje als mosterd na de maaltijd zo'n dag van nationale rouw?

De dag zelf en vrijdag was ik wel aangeslagen maar inmiddels is het weer gewoon orde van de dag.
Jup
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:05 schreef RedFever007 het volgende:
Dag van nationale rouw hoeft van mij ook niet. Misschien de vrijdag gelijk na de ramp maar nu, nah, nee.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:27:04 #83
211040 Uccie
pi_142612915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee je hebt wel gelijk, het is echt een hele rare tijd.
Mensen zijn gewoon nog met dingen bezig op die tijd, zitten nog op strand, aan het werk etc.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:27:20 #84
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_142612928
quote:

Verschil is wel dat morgen de lichamen terugkomen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_142612950
quote:
Kritiek van OVSE op berging MH17

De berging van de slachtoffers van vlucht MH17 verloopt nog steeds niet zoals het zou moeten. Dat zegt de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa, OVSE.

Er liggen nog menselijke resten tussen de wrakstukken, maar niemand lijkt zich daar meer om te bekommeren, zegt een woordvoerder. Hij hekelt ook het feit dat de wrakstukken niet worden beveiligd. Een groep OVSE'ers bracht vandaag een bezoek aan het gebied waar vlucht MH17 neerstortte.
http://nos.nl/artikel/678121-kritiek-ovse-op-berging-mh17.html

Dat doen we goed :{
Woord.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:28:57 #86
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142613010
quote:
heb het idee dat NL totaal geen vat op de situatie heeft en helemaal geen onderzoek kan starten op het moment. Dit vertellen ze niet aan het volk want dan breekt de pleuris uit
pi_142613035
quote:

Hoeveel dagen worden het wanneer 2 vliegtuigen botsen?
pi_142613051
quote:
ook waar de bekende BUK video geschoten is
http://i.imgur.com/vqZ5rqr.jpg
pi_142613099
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:23 schreef Messina het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat je dan wat afstandelijker wordt.
Maar het gaat hier allang niet meer om de emotie van een nabestaanden.
De beelden van het gesleep met de lijken, de Teddie-beren, paspoorten, trouwringen etc heeft heel veel emotie opgeroepen bij heel veel Nederlanders .

Zonder die beelden was het 'gewoon' een ramp geweest. Nu is het een nationale ramp. En mensen willen het een plek geven. Beter kanaliseren we die emoties. Anders wordt het een volkswoede.
Make my day!
pi_142613100
Ik vind het zelfs een beetje raar. Na de Tenerife ramp was er geen dag van nationale rouw daar zijn veel meer mensen omgekomen en ook meer Nederlanders.
pi_142613109
quote:
Die mensen daar hebben wel andere dingen aan hun kop.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:30:38 #92
211040 Uccie
pi_142613110
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoeveel dagen worden het wanneer 2 vliegtuigen botsen?
Net zoals met de Tenerife-crash.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:31:24 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:30 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het zelfs een beetje raar. Na de Tenerife ramp was er geen dag van nationale rouw daar zijn veel meer mensen omgekomen en ook meer Nederlanders.
Het is een beetje treurig dat jij het verschil tussen een noodlottig ongeval en een aanslag niet ziet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142613155
quote:
Dat was op de grond en zonder raket.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:32:32 #95
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_142613201
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:19 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik ook. Maar wel met een beetje dubbel gevoel..
Ik heb er geen dubbel gevoel bij. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, 298 mensen zomaar dood. Maar voor mij en mijn omgeving gaat het leven gewoon door. Wij kennen geen van de betrokkenen en morgen vind ik het net zo erg als vandaag en overmorgen.

Maar mochten er mensen op mijn verjaardag een minuut stilte willen houden, dan respecteer ik dat uiteraard en zijn we een minuut stil.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Goeie dag wel om jarig te zijn. Ik ben morgen namelijk ook jarig :P
Alvast van harte :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_142613212
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is een beetje treurig dat jij het verschil tussen een noodlottig ongeval en een aanslag niet ziet.
Maakt dat wat uit voor de rouw?
pi_142613240
Ja ik zei al eerder, snap niet dat ze zo chaotisch met die crash site om gaan.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:33:27 #98
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613252
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En zonder militanten die een 200 Nederlanders op het gemakje laten wegrotten, onderzoekers tegenhouden, beetje trots de paspoorten van jonge kindjes op tv laten zien etc. Etc.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:33:33 #99
142400 RedFever007
pi_142613256
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:31 schreef Dven het volgende:

[..]

En waarom zou MH17 geen noodlottig ongeval kunnen zijn? Ik ben er heilig van overtuigd het nooit de bedoeling kan zijn geweest van die gasten om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten. Ook dit kan al met al een noodlottig ongeval geweest zijn.
pi_142613257
typisch Nederlands weer die zeikende mensen hier over die dag morgen.
pi_142613266
quote:

[..]

Maar wel met een enorme brand waarbij de mensen zijn omgekomen.
pi_142613267
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:30 schreef Uccie het volgende:

[..]

Net zoals met de Tenerife-crash.
Tenerife crash pardon? Ga op vakantie naar tenerife...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:33:53 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit voor de rouw?
Zie hierboven. Als jij het verschil niet ziet dan heb ik met je te doen.
pi_142613285
quote:

[..]

Ja, die mensen waren minder dood.

dinsdag 22 juli 2014 @ 21:34:16 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613289
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:33 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

dinsdag 22 juli 2014 @ 21:34:42 #106
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_142613310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja ik zei al eerder, snap niet dat ze zo chaotisch met die crash site om gaan.
Het is een afvallige provincie, geleid door een kudde rebellen, in oorlog. Wat verwacht je dan? Dat ze hun incidentbestrijding netjes in procedures hebben uitgewerkt? :{
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_142613316
Foto's en bron hier: http://rt.com/news/174496-malaysia-crash-russia-questions/

quote:
10 more questions Russian military pose to Ukraine, US over MH17 crash

Russia has released military monitoring data, which shows Kiev military jets tracking the MH17 plane shortly before the crash - and posed yet another set of questions to Ukraine and the US over the circumstances of the tragedy.

Military officials – chief of General Staff of the Armed Forces Lt. Gen. Andrey Kartopolov and chief of the Air Force Main Staff Lt. Gen. Igor Makushev - posed a number of questions to Kiev and Washington concerning the possible causes of the catastrophe in Eastern Ukraine that killed almost 300 people last Thursday.

1. Why did the MH17 plane leave the international corridor?

“Please note that the plane stayed within the corridor until it reached Donetsk but then it deviated from the route to the north,” said Kartopolov.

2. Was MH17 leaving the route a navigation mistake or was the crew following instructions by Ukrainian air traffic controllers in Dnepropetrovsk?

“The maximum deviation from the left border of the corridor was 14 km. Following that, we can see the plane maneuvering to return to the corridor, yet the Malaysian crew did not get a chance to complete the maneuver. At 17.20, the plane began to lose speed, and at 17.23 it disappeared from Russian radars.”

3. Why was a large group of air defense systems deployed to the militia-held area if the self-defense forces have no planes?

“As far as we know, the Ukrainian military had three or four air defense battalions equipped with Buk-M1 SAM systems deployed in the vicinity of Donetsk on the day of the crash. This system is capable of hitting targets within the range of 35 km at the altitude of up to 22 km.”

Buk missile defense units in Donetsk Region, 5km north of Donetsk city, on July 14, 2014. (RIA Novosti)Buk missile defense units in Donetsk Region, 5km north of Donetsk city, on July 14, 2014. (RIA Novosti)

4. Why did Kiev deploy BUK missile systems on the edge of militia-controlled zones directly before the tragedy?

“We have satellite photos of the places where Ukraine had its air defense units deployed in the southeastern parts of the country. The first three photos were made on July 14. The first photo shows Buk launchers 8 km northwest of Lugansk. You can clearly see a TELAR and two TELs. The second photo shows radars 5 km north of Donetsk. You can see two TARs along with other equipment and technical structures. The third photo shows air defense systems north of Donetsk. You can clearly see a TELAR launcher and about 60 military and auxiliary vehicles, tents for vehicles and other structures.

“Here’s a photo of the same area made on July 17. Please note that the launcher has disappeared. The fifth photo shows a battery of Buk missiles at the village of Zaroshchenskoye 50 km east of Donetsk and 8 km south of Shakhtyorsk on the morning of the same day. The sixth photo shows the same area on July 18. As you can see, the battery has left.”

No Buk missile defense units in Donetsk Region, 5km north of Donetsk city, on July 17, 2014. (RIA Novosti)No Buk missile defense units in Donetsk Region, 5km north of Donetsk city, on July 17, 2014. (RIA Novosti)

5. On the day of the crash Kiev intensified Kupol-M1 9S18 radar activity, key BUK system components. Why?

“Also, July 17 saw increased activity on the part of Ukraine’s Kupol-M1 9S18 radars, which are part of the Buk system. Here on this chart you see that there were seven radars operating on July 15, eight radars operating on July 16, and nine radars operating on July 17 in the area. Then, starting with July 18, the intensity of radar activities radically decreased, and now there are no more than two or three radars operating a day. The reason behind this is yet to be found.”

6. What was a military plane doing on the route intended for civilian flights?

“There were three civilian planes in the area performing their regular flights at this time. There was a flight from Copenhagen to Singapore at 17:17, there was a flight from Paris to Taipei at 17:24, and then there was the flight from Amsterdam to Kuala Lumpur.”

“Also, Russian monitoring systems registered that there was a Ukrainian Air Force jet, probably Su-25, climbing and approaching the Malaysian Boeing.”

“The Su-25 was 3-5 km away from the Malaysian plane. Su-25 is capable of climbing to the altitude of 10,000 meters for a short period of time. Its standard armament includes R60 air-to-air missiles, which are capable of locking and hitting targets from 12 km and which are guaranteed to hit the target from the distance of 5 km.”

(RIA Novosti / Vadim Savitsky)(RIA Novosti / Vadim Savitsky)

7. Why was the military jet flying at so close to a passenger plane?

“At 17:21’35, with [the Boeing’s] velocity having dropped to 200 kilometers per hour, a new mark detecting an airborne object appears at the spot of the Boeing’s destruction. This new airborne object was continuously detected for the duration of four minutes by the radar stations Ust-Donetsk and Buturinskaya. An air traffic controller requested the characteristics of the new airborne object, but was unable to get any readings on its parameters – most likely due to the fact that the new aircraft was not equipped with a secondary surveillance radar transponder, which is a distinctive feature of military aircraft,” said Makushev.

“Detecting the new aircraft became possible as it started to ascend. Further changes in the airborne object’s coordinates suggest that it was hovering above the Boeing 777’s crash site, monitoring of the situation.

“Ukrainian officials earlier claimed that there were no Ukrainian military aircraft in the area of the crash that day. As you can see, that is not true.”

8. Where did the launcher – from the video circulated by Western media and showing a Buk system being moved allegedly from Ukraine to Russia – come from? As the video was made on the territory controlled by Kiev, where was the launcher being transported?

“I’d like to say that the information we have presented here is based on objective and reliable data from various technical systems – unlike the groundless accusations made against Russia,” said Kartopolov.

“For example, media circulated a video supposedly showing a Buk system being moved from Ukraine to Russia. This is clearly a fabrication. This video was made in the town of Krasnoarmeisk, as evidenced by the billboard you see in the background, advertising a car dealership at 34 Dnepropetrovsk Street. Krasnoarmeysk has been controlled by the Ukrainian military since May 11.”

9. Where is it right now? Why are some of the missiles missing on the launcher? When was the last time a missile was launched from it?

Screenshot from video posted on Ukraine’s Ministry of Interior account, showing a Buk system supposedly being moved from Ukraine to Russia with two out of three missiles.Screenshot from video posted on Ukraine’s Ministry of Interior account, showing a Buk system supposedly being moved from Ukraine to Russia with two out of three missiles.

10. Why haven’t US officials revealed the evidence supporting claims that the MH17 was shot down by a missile launched by the militia?

“US officials claim they have satellite photographs proving the Malaysian airliner was shot down by a missile launched by the militia. But no one has seen these photographs so far. As far as we know, there was indeed a US satellite flying over southeastern Ukraine on July 17 from 17:06 to 17:21 Moscow time.

“This satellite is part of an experimental system designed to track and monitor the launches of missiles of various ranges. If our US colleagues have imagery from this satellite, they should release it for the international community to examine it in detail. This may be a coincidence, but the US satellite flew over Ukraine at exactly the same time when the Malaysian airliner crashed.”

Buk missile defense units in Zaroschinskoe, 50km south of Donetsk city and 8km south of Shakhtyorsk, on July 17, 2014.Photo courtesy of the Russian Defense MinistryBuk missile defense units in Zaroschinskoe, 50km south of Donetsk city and 8km south of Shakhtyorsk, on July 17, 2014.Photo courtesy of the Russian Defense Ministry

This is not the first time Russia brings up questions on the plane crash. No explanations have followed with Kiev insisting they have full evidence of Russia being behind the attack, but so far only releasing tapes.

The USA, putting the blame on the self-defense forces, has yet refused to release any intelligence material. On Monday State Department Deputy Spokesperson Marie Harf described Russia’s statements as “propaganda and misinformation” - but when reporters asked her whether Washington would be releasing their intelligence and satellite data, Harf only replied "may be." So far the US has been backing its statements by social media and "common sense."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:34:57 #108
142400 RedFever007
pi_142613326
quote:

[..]

Have fun! Ik ben een paar jaar geleden veilig geland aldaar :P

Overigens schandalig als je niets weet van de Tenerife crash maar dat terzijde :{
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:35:26 #109
22565 asco
Los in deze tent
pi_142613347
quote:
Dat was nog in een tijd zonder internet en dus zonder massa hysterie.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:35:54 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:35 schreef asco het volgende:

[..]

Ok.
pi_142613375
quote:
Het heeft niet alleen met het aantal doden te maken.
Je moet het gevoel van het volk leren kennen.
Gesjor aan lijken, teddy beren, trouwringen. Geen onderzoek. Overledenen niet normaal bergen. Onderzoekers niet welkom.
Daar gaat het om.

Begrijp dat rouw snel omslaat in woede.
Make my day!
pi_142613377
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:33 schreef Dven het volgende:

[..]

En zonder militanten die een 200 Nederlanders op het gemakje laten wegrotten, onderzoekers tegenhouden, beetje trots de paspoorten van jonge kindjes op tv laten zien etc. Etc.
Die mensen daar zijn ook helemaal gewend om met zulke dingen om te gaan.
pi_142613378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:34 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Have fun! Ik ben een paar jaar geleden veilig geland aldaar :P

Overigens schandalig als je niets weet van de Tenerife crash maar dat terzijde :{
Ik ben 22.. Wellicht dat dat mijn onkunde goedmaakt ;-)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:36:11 #114
211040 Uccie
pi_142613379
quote:

[..]

Was in 1977, grootste vliegtuigongeluk in de burgerluchtvaart. Tenminste toen dan.
pi_142613409
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:27 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee je hebt wel gelijk, het is echt een hele rare tijd.
Mensen zijn gewoon nog met dingen bezig op die tijd, zitten nog op strand, aan het werk etc.
het is een schande dat rutte daar geen rekening mee houdt. Veel mensen zijn op vakantie dus die missen het ook......het voelt alsof je DE stille tocht van het jaar moet missen omdat je net in Benidorm zit..... sarcasme modes uit.

ik vind het een gepast moment van rouw als de lichamen terugkomen in nl. Op het strand kun je er ook even bij stilstaan
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:36:49 #116
142400 RedFever007
pi_142613411
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:35 schreef asco het volgende:

[..]

En uiteindelijk de schuld van de KLM piloot (ben z'n naam even kwijt) die toch opsteeg zonder toestemming en z'n co-piloot negeerde
pi_142613412
quote:
Ga weg naar BNW
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:37:22 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613436
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die mensen daar zijn ook helemaal gewend om met zulke dingen om te gaan.
Is verder niet relevant, zie ook even niet in waarom je dat er bij haalt.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:37:28 #119
211040 Uccie
pi_142613441
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Nee.
Maar fijne vakantie ;)
pi_142613457
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:11 schreef agter het volgende:

[..]

Serieus? Wat een sensatiezoekers :s
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:37:46 #121
142400 RedFever007
pi_142613462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef Uccie het volgende:

[..]

Was in 1977, grootste vliegtuigongeluk in de burgerluchtvaart. Tenminste toen dan.
Nog steeds ;(
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:38:09 #122
22565 asco
Los in deze tent
pi_142613482
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

pi_142613504
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:29 schreef karwin het volgende:

[..]

ook waar de bekende BUK video geschoten is
http://i.imgur.com/vqZ5rqr.jpg
Ja, dat bedoelde ik. Er werd geroepen dat de BUK in Snizhne was afgeschoten. Dan zou die over de H21 naar Loehansk gereden moeten zijn. De kortste en snelste weg is dan de P21 te pakken.

Dan zou ik bij Mikolaivka er af gaan en zo bij Pargomenko de grens over. Of via Vilkove, wat een betere weg lijkt. Je wil natuurlijk geen ongeluk krijgen wanneer je snel weg wil zijn.
pi_142613506
Misschien een heel domme vraag maar hadden ze bv niks in de verkeerstoren op de radar kunnen zien dat er snel iets op het vliegtuig afkwam om de piloten nog te kunnen waarschuwen ? :@
Of was het vliegtuig sowieso al kansloos toen de raket vertrok :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_142613520
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Is verder niet relevant, zie ook even niet in waarom je dat er bij haalt.
Wat ga jij doen wanneer er ineens lijken op je erf vallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2014 21:39:22 ]
pi_142613531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nog steeds

Hmm is al gepost. Godverdegodver :+
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:39:12 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:38 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik. Er werd geroepen dat de BUK in Snizhne was afgeschoten. Dan zou die over de H21 naar Loehansk gereden moeten zijn. De kortste en snelste weg is dan de P21 te pakken.

Dan zou ik bij Mikolaivka er af gaan en zo bij Pargomenko de grens over. Of via Vilkove, wat een betere weg lijkt. Je wil natuurlijk geen ongeluk krijgen wanneer je snel weg wil zijn.
Je Google maps werkt goed ja?
pi_142613545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ga weg naar BNW
Ga lekker zelf naar BNW klapjosti.
pi_142613559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:38 schreef TLC het volgende:
Misschien een heel domme vraag maar hadden ze bv niks in de verkeerstoren op de radar kunnen zien dat er snel iets op het vliegtuig afkwam om de piloten nog te kunnen waarschuwen ? :@
Zo'n raket vliegt mach 3. Secondenwerk dus.
pi_142613563
quote:
:/

Die raket gaat met Mach3, kansloos dus.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:40:06 #131
142400 RedFever007
pi_142613564
quote:
Nee en ja :{

Domme vragen bestaan niet zegt men maar dit komt in de buurt
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:40:08 #132
211040 Uccie
pi_142613567
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

het is een schande dat rutte daar geen rekening mee houdt. Veel mensen zijn op vakantie dus die missen het ook......het voelt alsof je DE stille tocht van het jaar moet missen omdat je net in Benidorm zit..... sarcasme modes uit.

ik vind het een gepast moment van rouw als de lichamen terugkomen in nl. Op het strand kun je er ook even bij stilstaan
Je kunt er inderdaad stil bij staan, maar serieus, jij kent de gemiddelde Nederlander toch ook.
Genoeg mensen die er om 17u ineens achterkomen dat er om 16u wat was. Ik inclusief, daarom heb ik mijzelf net een reminder gestuurd, gaat mijn mailbox tenminste nog piepen.
pi_142613582
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou, alsof die Oekraiense soldaten dat niet hadden gedaan als ze de kans kregen. Dat zijn net zulke stinkende dronkelui hoor. Die Nationale Garde is voor iedereen open die een geweer wil dragen en zijn leven wil wagen. En dan heb ik het nog niet eens over al die betaalde niet-separatistische prive-militanten die er rondlopen.
pi_142613598
quote:
Raket heeft een snelheid van Mach 3 (1020 m/s), vliegtuig was op 10 km hoogte. 10 Seconden tijd dus :').
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:41:12 #135
211040 Uccie
pi_142613620
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:37 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Nog steeds ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nog steeds

Hmm is al gepost. Godverdegodver :+
Bedankt, ik het proberen te onthouden.
pi_142613628
Is er al duidelijkheid over het moment waarop Amerika met de nieuwe bewijzen komt? Hopelijk is het nog wel vandaag...
Hallo
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:41:28 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613631
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat ga jij doen wanneer er ineens lijken op je erf vallen?
Niet plunderen, in de eigendommen graaien en voor een camera met de paspoorten van juist omgekomen kindjes zwaaien.

Maar nog steeds geen relevantie.
pi_142613656
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:41 schreef clavier het volgende:
Is er al duidelijkheid over het moment waarop Amerika met de nieuwe bewijzen komt? Hopelijk is het nog wel vandaag...
Ze zijn nog aan het photoshoppen.
pi_142613657
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:36 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Wat een onzin joh. Je hoeft niet in NL te zijn om er stil bij te staan. Sowieso als je ergens bent waar veel Nederlanders zijn kan je best wat regelen misschien om er op locatie bij te staan.

Prima timing van Rutte, het is nog vers, de lichamen komen terug naar NL wat heel belangrijk is voor de nabestaanden..
pi_142613661
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:41 schreef clavier het volgende:
Zal wel prime time Amerikaanse tijd zijn, dus waarschijnlijk na middernacht hier.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:42:31 #141
142400 RedFever007
pi_142613679
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet plunderen, in de eigendommen graaien en voor een camera met de paspoorten van juist omgekomen kindjes zwaaien.

Ik zag een landgenote van ons allen hetzelfde doen :?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:42:52 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142613695
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:40 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nou, alsof die Oekraiense soldaten dat niet hadden gedaan als ze de kans kregen. Dat zijn net zulke stinkende dronkelui hoor. Die Nationale Garde is voor iedereen open die een geweer wil dragen en zijn leven wil wagen. En dan heb ik het nog niet eens over al die betaalde niet-separatistische prive-militanten die er rondlopen.
Zeg ik dat dan?!? :? Ook jij haalt er weer zalen bij die alles behalve relevant zijn.
pi_142613717
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:37 schreef Deckard het volgende:

[..]

Serieus? Wat een sensatiezoekers :s
Nou, ik gaf vandaag een training bij een klant. Tijdens de lunch (iedereen was weg) zette ik de persco van Rutte aan op de beamer. Mensen kwamen terug, einde lunch.
En reken maar dat ze het allemaal wilden volgen.

Het leeft overal, in iedere laag van de bevolking.
Make my day!
pi_142613744
Het zal trouwens wel normaal zijn, maar als je artikelen leest in de media over de overledenen, lijkt het wel of dat hele vliegtuig vol zat met engelen, wereldverbeteraars en een soort supermensen.. je gaat je dan bijna afvragen wat ze over jou zouden zeggen als je het loodje legt bij een ramp
pi_142613753
De ongeluk gebeurde toch in Tenerife Noord? nu vliegen ze en landen ze op Tenerife Zuid omdat de meeste mensen in de zuiden vakantie vieren en in het noorden eigenlijk niks zit.
pi_142613790
quote:
Hahaha RT toch.
punt 8
quote:
“For example, media circulated a video supposedly showing a Buk system being moved from Ukraine to Russia. This is clearly a fabrication. This video was made in the town of Krasnoarmeisk, as evidenced by the billboard you see in the background, advertising a car dealership at 34 Dnepropetrovsk Street. Krasnoarmeysk has been controlled by the Ukrainian military since May 11.”

gefilmt in Lugansk
https://www.google.com/ma(...)ta=!3m1!1e3?hl=nl-NL

foto
https://www.google.com/ma(...)58!2e1!3e10?hl=nl-NL
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 21:45:01 #147
8781 crew  Frutsel
pi_142613800
https://bellingcat.com/ne(...)-launcher-are-false/

Evidence that Russians claims about the BUK-missile launcher are false
pi_142613803
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:43 schreef agter het volgende:

[..]

Nou, ik gaf vandaag een training bij een klant. Tijdens de lunch (iedereen was weg) zette ik de persco van Rutte aan op de beamer. Mensen kwamen terug, einde lunch.
En reken maar dat ze het allemaal wilden volgen.

Het leeft overal, in iedere laag van de bevolking.
Ach ja, het is iets anders dan RTL-boulevard natuurlijk.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:45:06 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142613806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zal trouwens wel normaal zijn, maar als je artikelen leest in de media over de overledenen, lijkt het wel of dat hele vliegtuig vol zat met engelen, wereldverbeteraars en een soort supermensen.. je gaat je dan bijna afvragen wat ze over jou zouden zeggen als je het loodje legt bij een ramp
waarschijnlijk gewoon: die sukkel van de administratie was er ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142613816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik snap je punt niet zo goed? Er zijn enkele mensen uitgelicht die er in zaten, over het grootste deel is weinig tot niets bekend, behalve een naam.
pi_142613834
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar werden bezittingen veilig gesteld die verzameld zijn en ook nog overgedragen worden.
Een aantal suggestieve foto's en de verontwaardiging stijgt tot grote hoogte.
Wie hebben daar belang bij denk je om zulke berichten de wereld in te helpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2014 21:45:51 ]
pi_142613852
Met Tenerife geen dag van nationale rouw. Toen meer slachtoffers dan nu.
pi_142613882
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef Frutsel het volgende:

Hiermee is elke steun aan de Russen en separatisten ongeoorloofd. Liegen over bewijs = schuldig. Klaar.
pi_142613888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:34 schreef Bredemug het volgende:
The fifth photo shows a battery of Buk missiles at the village of Zaroshchenskoye 50 km east of Donetsk and 8 km south of Shakhtyorsk on the morning of the same day.
quote:
The fifth photo shows a battery of Buk missiles at the village of Zaroshchenskoye 50 km east of Donetsk and 8 km south of Shakhtyorsk on the morning of the same day.
Dat is zo'n 20 kilometer van Snizjne vandaan, waar de raket vandaan geschoten is.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:46:43 #155
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142613889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef Webschip het volgende:
jammer man. volgende keer beter :')
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:47:28 #156
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_142613909
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef Webschip het volgende:
Kun je niet met elkaar vergelijken.
Tics van je petten.
pi_142613913
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarschijnlijk gewoon: die sukkel van de administratie was er ook
Waarschijnlijk een herdenkingsdraadje op Fok.. dan posten mensen dingen als: ik vond hem eigenlijk maar een lul altijd, maar dit gun je hem ook weer niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet zo goed? Er zijn enkele mensen uitgelicht die er in zaten, over het grootste deel is weinig tot niets bekend, behalve een naam.
Heb er geen bezwaar tegen hoor.. het viel me alleen op dat over iedereen die in de media wordt herdacht wordt gesproken of het een soort ideale mensen waren.
pi_142613914
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:46 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

jammer man. volgende keer beter
Liever geen volgende keer h?
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 21:47:42 #159
8781 crew  Frutsel
pi_142613918
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hiermee is elke steun aan de Russen en separatisten ongeoorloofd. Liegen over bewijs = schuldig. Klaar.
Ken je de bron? Is dat een site in opkomst? Is het objectief?
Dat vind ik altijd lastig te beoordelen... wie zit erachter?
Maar het is nu de derde keer dat ik ze tegenkom in de kwestie MH17.. .
pi_142613931
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:47 schreef nattermann het volgende:

[..]

Kun je niet met elkaar vergelijken.
Want?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:48:28 #161
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_142613957
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:47 schreef Webschip het volgende:

[..]

Want?
Aanslag -/- ongeval.
Tics van je petten.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:48:43 #162
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142613970
quote:

[..]

Want?
niemand geeft in deze draad een neuk om Tenerife. doei.
pi_142613981
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ach ja, het is iets anders dan RTL-boulevard natuurlijk.
Nee. Ik geef je aan dat het leeft, overal in NL.
Dat een dag van nationale rouw dan niet zo vreemd is. Ook al voel jij dat anders.
Dat het jouw naasten niet getroffen heeft, is alleen maar fijn voor je.

En Iets belachelijk maken wat mensen veel pijn doet, is een heel goedkope reactie.
Make my day!
pi_142613988
quote:

[..]

Liever geen volgende keer h?
Sowieso gaat het altijd een keer verkeerd, het blijft mensenwerk.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:49:13 #165
211040 Uccie
pi_142613990
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een herdenkingsdraadje op Fok.. dan posten mensen dingen als: ik vond hem eigenlijk maar een lul altijd, maar dit gun je hem ook weer niet.

[..]

Heb er geen bezwaar tegen hoor.. het viel me alleen op dat over iedereen die in de media wordt herdacht wordt gesproken of het een soort ideale mensen waren.
Je kent "over de doden niets dan goeds" niet?
pi_142613997
Rock Solid Politics ‏@BradCabana 2m
BREAKING #Ukraine army transporting 5 SS-21 ballistic missiles toward #Donetsk from the south
pi_142614007
quote:

[..]

Want?
Wat ik er van weet.. ramp is veroorzaakt door de piloot van het Nederlandse toestel.. de omstandigheden zijn niet zo dramatisch als nu.. verder zou ik geen verschil weten zo een twee drie.
pi_142614012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef Frutsel het volgende:

Van die pagina:

quote:
This video was made in the town of Krasnoarmeisk, as evidenced by the billboard you see in the background, advertising a car dealership at 34 Dnepropetrovsk Street. Krasnoarmeysk has been controlled by the Ukrainian military since May 11
Dit is dus onwaar. De video is geschoten in Luhansk. Een paar posts terug heb ik dat nog opgezocht.

De video is hier geschoten: https://www.google.com/ma(...)b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
pi_142614013
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ken je de bron? Is dat een site in opkomst? Is het objectief?
Dat vind ik altijd lastig te beoordelen... wie zit erachter?
Maar het is nu de derde keer dat ik ze tegenkom in de kwestie MH17.. .
Nee, maar het is niet de enige bron die het meld, kwam hier vanavond eerder ook al voorbij. Vind het vrij overtuigend, en zelf te verifiren met Google Maps (en dat vind ik het belangrijkste, in dit geval).
pi_142614041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Je kan moeilijk na een interview van een van de familileden neerpennen : "Ja eigenlijk was Pietje een enorme klootzak die zijn vrouw sloeg. Zijn dochters had hij gedumpt bij ome Karel en daar zullen ze nu opgroeien. De enige juiste beslissing die hij ooit maakte was de laatste voordat hij vertrok".
pi_142614056
quote:

[..]

Want?
Dat vindt men blijkbaar minder erg. Dat 20% van de mensen nooit gedentificeerd kon worden en dat vele slachtoffers levend verbrand zijn en zo is minder erg dan dit.
pi_142614074
FMCnl twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 21:41:33 We presume Russian ILyushin II-76TD tail nr RA-76429 is moving #MH17 BUK missile launcher to Siberia http://t.co/gu2mdwyKWT reageer retweet
Geen idee waar dit op gebaseerd is.
pi_142614077
Na die vorige grote rampen had er ook beter een nationale rouwdag kunnen zijn, zker na de Bijlmerramp.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:50:52 #174
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142614083
quote:

[..]

Want?
37 jaar geleden. Echt een compleet andere tijd.

Het gevoel van chaos lijkt me trouwens wel vergelijkbaar.
pi_142614089
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, maar het is niet de enige bron die het meld, kwam hier vanavond eerder ook al voorbij. Vind het vrij overtuigend, en zelf te verifiren met Google Maps (en dat vind ik het belangrijkste, in dit geval).
Hier een mooie foto van exact die kruising in Loehansk: https://www.google.com/ma(...)10!4m2!3m1!1s0x0:0x0
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 21:50:59 #176
8781 crew  Frutsel
pi_142614093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Van die pagina:

[..]

Dit is dus onwaar. De video is geschoten in Luhansk. Een paar posts terug heb ik dat nog opgezocht.

De video is hier geschoten: https://www.google.com/ma(...)b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
Zit er een contactbutton? Mail dat ff... es kijken of er iemand reageert :P :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Grappig want degene boven jou zegt het tegenovergestelde :P
pi_142614106
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:48 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Ik geef je aan dat het leeft, overal in NL.
Dat een dag van nationale rouw dan niet zo vreemd is. Ook al voel jij dat anders.
Dat het jouw naasten niet getroffen heeft, is alleen maar fijn voor je.

En Iets belachelijk maken wat mensen veel pijn doet, is een heel goedkope reactie.
Het zijn maar 200 mensen. Politiek gezien is dit een zware kwestie, maar voor de rest valt dit mee.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:51:19 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142614112
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar werden bezittingen veilig gesteld die verzameld zijn en ook nog overgedragen worden.
Een aantal suggestieve foto's en de verontwaardiging stijgt tot grote hoogte.
Wie hebben daar belang bij denk je om zulke berichten de wereld in te helpen?
Knul, alsjeblieft, probeer mij niets wijs te maken over opportunistische en bijzonder arme mensen in oorlogsgebieden. Daar heb ik er al iets te veel van gezien, gesproken en van meegemaakt om nog zo onwetend dom te kunnen zijn om te geloven in het enkel bestaan van selectieve berichtgeving en de pure goedheid van een militante bende.

Waarbij ik overigens nog steeds niet zei dat er puur slecht gehandeld werd dus waarom je hier berhaupt weer bijkomt is wederom een raadsel.
pi_142614124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef Loekie1 het volgende:
Na die vorige grote rampen had er ook beter een nationale rouwdag kunnen zijn, zker na de Bijlmerramp.
Moet je tegen Quinsy Gario zeggen.. die zal het zeker met je eens zijn (want veel slachtoffers waren van donkere afkomst)
pi_142614127
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef beantherio het volgende:
Het gevoel van chaos lijkt me trouwens wel vergelijkbaar.
Veel erger want er was geen internet en mensen hadden nauwelijks antwoorden.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:51:38 #181
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_142614128
Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed wat een nationale dag van rouw nu precies is. Minuut stilte dus om 16.00 uur? En herdenkingsdiensten door het hele land?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:52:22 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142614166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het zijn maar 200 mensen. Politiek gezien is dit een zware kwestie, maar voor de rest valt dit mee.
Valt mee ja? Hoeveel mensen zijn hier door getroffen denk je? Enkel die 200 of ook alle vrienden familieleden kennissen collega's klasgenoten en andere bekenden?!?

Doe eens niet zo kortzichtig.
pi_142614230
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed wat een nationale dag van rouw nu precies is. Minuut stilte dus om 16.00 uur? En herdenkingsdiensten door het hele land?
Zie OP, maar ja, dat is inderdaad wat er gaat gebeuren morgen.
pi_142614277
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Vlaggen halfstok, kerkklokken die luiden, grote openbare feesten worden afgelast. Dat soort dingen.
pi_142614300
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zit er een contactbutton? Mail dat ff... es kijken of er iemand reageert :P :Y

[..]

Grappig want degene boven jou zegt het tegenovergestelde :P
He? We zeggen toch hetzelfde? Dat de Russen het niet goed hebben?

Wat die boven mij zei was een foute quote, hij quote een stuk uit een quote van die site, waarbij die site gequote heeft van de Russen (jaja, snap je het nog? :P).
pi_142614328
Yandex heeft panorama overzichten. Een soort streetview.

http://maps.yandex.ru/?te(...)2C39.138740828438124

= Panorama's
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:55:54 #187
38114 beantherio
pi_142614336
quote:

[..]

200 Nederlanders die in een keer vermoord worden vind ik een enorm aantal.
pi_142614343
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Valt mee ja? Hoeveel mensen zijn hier door getroffen denk je? Enkel die 200 of ook alle vrienden familieleden kennissen collega's klasgenoten en andere bekenden?!?

Doe eens niet zo kortzichtig.
Dat is een schijntje om daar voor een nationale rouwdag af te vuren.
Ik vind dat jij nogal kortzichtig doet. Zoals eerder beschreven in dit topic is inderdaad de bijlmerramp vele malen erger geweest als het gaat om het compleet verwoesten van gezinnen.

Maar bij dit soort zaken gaat het vooral om de politieke motieven waarom zoiets tot stand komt. Niet om die paar gezinnen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:56:44 #189
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_142614377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:53 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Zie OP, maar ja, dat is inderdaad wat er gaat gebeuren morgen.
Excuus, even gemist. Lijkt me wel goed, toch even een dag van er allemaal bij stil staan.
pi_142614385
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

200 Nederlanders die in een keer vermoord worden vind ik een enorm aantal.
Ach we knipperen onze ogen ook bij 500 doden gisteren.
pi_142614430
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
FMCnl twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 21:41:33 We presume Russian ILyushin II-76TD tail nr RA-76429 is moving #MH17 BUK missile launcher to Siberia http://t.co/gu2mdwyKWT reageer retweet
Geen idee waar dit op gebaseerd is.
Jammer dat 'ie geen verdere info geeft
Woord.
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 21:57:39 #192
8781 crew  Frutsel
pi_142614431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat die boven mij zei was een foute quote, hij quote een stuk uit een quote van die site, waarbij die site gequote heeft van de Russen (jaja, snap je het nog? :P).
owja :') my bad
pi_142614439
Ik word er moedeloos van, dat cynisme om zoiets weinig controversieels als een niet-verplichte nationale rouwdag. Als je er niets mee hebt, dan doe je niet mee en houd je uit piteit je mond dicht. Dat is wel het minste, zeg.

Ik vind het een mooi gebaar, de stilte als het eerste vliegtuig met lichamen aankomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142614454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Deckard het volgende:

[..]

Probeer je nu te provoceren? Je weet toch dat veel mensen er anders over denken?
pi_142614466
XandervdWulp twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 21:55:45 Er is morgen geen STER op radio en tv. #nationalerouwdag reageer retweet
.
Dat is nog eens goed nieuws _O_
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:59:04 #196
38114 beantherio
pi_142614479
quote:

[..]

Dat zijn geen Nederlanders.
pi_142614485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Probeer je nu te provoceren? Je weet toch dat veel mensen er anders over denken?
Ga er nou niet op in, want je genereert alleen maar meer topicvervuiling.
pi_142614496
quote:

[..]

Ik vind dat jij nogal kortzichtig doet. Zoals eerder beschreven in dit topic is inderdaad de bijlmerramp vele malen erger geweest als het gaat om het compleet verwoesten van gezinnen.

Maar bij dit soort zaken gaat het vooral om de politieke motieven waarom zoiets tot stand komt. Niet om die paar gezinnen.
Grappig feitje, maar de aanslag op de Twin Towers claimde een relatief kleiner aantal Amerikaanse levens, maar die vonden dat ook geen 'schijntje'...
pi_142614513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er moedeloos van, dat cynisme om zoiets weinig controversieels als een niet-verplichte nationale rouwdag. Als je er niets mee hebt, dan doe je niet mee en houd je uit piteit je mond dicht. Dat is wel het minste, zeg.

Ik vind het een mooi gebaar, de stilte als het eerste vliegtuig met lichamen aankomt.
:Y
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juli 2014 @ 21:59:39 #200
862 Arcee
Look closer
pi_142614515
quote:
Minuut stilte
Na de landing van de twee militaire vliegtuigen klinkt er een trompetsignaal. Daarna zal er een minuut stilte in acht worden genomen.

Het is niet verplicht om mee te doen met de rouw. Iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar het kabinet hoopt wel dat burgers de minuut stilte in acht nemen
Voor mensen die dan op hun werk zitten, en dat zullen er veel zijn, zal het lastig zijn om precies die minuut stil te zijn als vooraf niet precies duidelijk is wanneer dat zal zijn.

Ik weet eigenlijk niet of er vanuit wordt gegaan dat het hele land die minuut stilstaat, op de weg en op het werk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:00:09 #201
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_142614543
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Excuus, even gemist. Lijkt me wel goed, toch even een dag van er allemaal bij stil staan.
Waarbij stilstaan? Ik zal deze reeks er verder niet mee vervuilen, maar ik zie niet in waarom ik stil moet staan bij deze ramp.
pi_142614544
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Ajacied422 het volgende:
XandervdWulp twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 21:55:45 Er is morgen geen STER op radio en tv. #nationalerouwdag reageer retweet
.
Geen Loekie de Leeuw :{
pi_142614545
Vind een nationale rouwdag ook wel gepast omdat die ramp iets is wat ons allemaal had kunnen overkomen, behalve degenen die niet durven vliegen. Het is eigenlijk een dwarsdoorsnede uit de Nederlandse autochtone bevolking die in dat vliegtuig zat. Daarom raakt het zoveel mensen.
pi_142614559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:49 schreef RVer het volgende:
Rock Solid Politics ‏@BradCabana 2m
BREAKING #Ukraine army transporting 5 SS-21 ballistic missiles toward #Donetsk from the south
Als dit waar lleidt dit wrs tot escalatie.
I´m back.
pi_142614568
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Jammer dat 'ie geen verdere info geeft
Het is een transportvliegtuig dat van Rostov (grensregio) naar Siberi vliegt. Zal wel speculatie zijn.
pi_142614597
quote:
.
mooi
#superniger2020
pi_142614598
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Voor mensen die dan op hun werk zitten, en dat zullen er veel zijn, zal het lastig zijn om precies die minuut stil te zijn als vooraf niet precies duidelijk is wanneer dat zal zijn.

Ik weet eigenlijk niet of er vanuit wordt gegaan dat het hele land die minuut stilstaat, op de weg en op het werk.
Nee, je mag je erbij aansluiten, hoeft niet.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:01:31 #208
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142614620
quote:
.
Wat heeft dat er nou mee te maken :')
Dit is gewoon raar :l
pi_142614637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dus omdat een groot deel er anders over denkt mag ik mijn mening niet verkondigen?
Je begrijpt toch wel dat het aantal doden maar een getal is.

De impact is veel meer wat de gevolgen zijn voor een ieder. Nu kunnen de Amerikanen over de ruggen van 300 lijken hun politiek bedrijven. De media verdient weer wat centjes van al die feel-good verhalen. En duizenden mensen hoeven niet een doktersromannetje te lezen, maar kunnen zich verlekkeren aan al die vele verhalen van de nabestaanden.
pi_142614638
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken :')
Dat is ook nieuws.
#superniger2020
pi_142614642
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

Daar gaat het juist niet om! Het gaat erom dat juist morgen veel mensen geen minuut stilte knnen houden! Wat ze beter hadden kunnen doen is uiteraard morgen wel een minuut stilte houden als die vliegtuigen aankomen, maar een nationale rouwdag later hadden moeten plannen als er n en ander afgehandeld is. Nu lijkt het een beetje een overhaaste maatregel, want het is namelijk een dag zoals alle anderen, een nationale dag van rouw hoor je je te herinneren. Maar veel mensen gaan deze dag niet herinneren.
pi_142614671
quote:

[..]

Voor Nederland? Serieus?
Leef je eens in.
Make my day!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:03:11 #213
38114 beantherio
pi_142614704
Waarom liggen alle werkzaamheden op de rampplek stil? Ik dacht dat Nederland en de OVSE daar aan de slag zouden gaan maar blijkbaar gebeurd er niets? Dat terwijl er blijkbaar wel menselijke resten zijn aangetroffen.

Ik snap niet wat nu precies het plan is. Of anders wat het probleem is.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:03:15 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142614706
quote:

[..]

Ehm. Oke. Juist.

dinsdag 22 juli 2014 @ 22:03:18 #215
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142614708
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dit waar lleidt dit wrs tot escalatie.
idd, gaat helemaal fout straks
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:03:54 #216
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142614749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef superniger het volgende:

[..]

Dat is ook nieuws.
Ik bedoel meer, wat heeft de STER nu met de rouwdag te maken
Dit is gewoon raar :l
pi_142614756
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Daar gaat het juist niet om! Het gaat erom dat juist morgen veel mensen geen minuut stilte knnen houden! Wat ze beter hadden kunnen doen is uiteraard morgen wel een minuut stilte houden als die vliegtuigen aankomen, maar een nationale rouwdag later hadden moeten plannen als er n en ander afgehandeld is. Nu lijkt het een beetje een overhaaste maatregel, want het is namelijk een dag zoals alle anderen, een nationale dag van rouw hoor je je te herinneren. Maar veel mensen gaan deze dag niet herinneren.
Die klokken hoor je wel. (hoop ik).
pi_142614764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:59 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Grappig feitje, maar de aanslag op de Twin Towers claimde een relatief kleiner aantal Amerikaanse levens, maar die vonden dat ook geen 'schijntje'...
Ik ben blij dat je mijn beargumentatie daarin versterkt, want daarin werd ook gewoon politiek bedreven.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:04:16 #219
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142614769
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:03 schreef beantherio het volgende:
Waarom liggen alle werkzaamheden op de rampplek stil? Ik dacht dat Nederland en de OVSE daar aan de slag zouden gaan maar blijkbaar gebeurd er niets? Dat terwijl er blijkbaar wel menselijke resten zijn aangetroffen.

Ik snap niet wat nu precies het plan is. Of anders wat het probleem is.
Ik vermoed dat de onderzoekers niet mogen beginnen omdat het gebied onveilig is. Als iemand hier trouwens een beter verklaring voor heeft ,laat het ons weten
pi_142614778
quote:

[..]

Gediagnostiseerd met autisme, Asperger misschien?
Make my day!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:04:25 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_142614781
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind een nationale rouwdag ook wel gepast omdat die ramp iets is wat ons allemaal had kunnen overkomen, behalve degenen die niet durven vliegen. Het is eigenlijk een dwarsdoorsnede uit de Nederlandse autochtone bevolking die in dat vliegtuig zat. Daarom raakt het zoveel mensen.
Eens.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_142614824
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:04 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je mijn beargumentatie daarin versterkt, want daarin werd ook gewoon politiek bedreven.
Wacht even, jij vond de rouwdag afgekondigd voor 9/11 een politiek statement? Ga fietsen. Als je niet mee wil doen morgen, prima, maar respecteer de mensen die dat wel willen.
pi_142614836
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dus omdat een groot deel er anders over denkt mag ik mijn mening niet verkondigen?
Je begrijpt toch wel dat het aantal doden maar een getal is.

De impact is veel meer wat de gevolgen zijn voor een ieder. Nu kunnen de Amerikanen over de ruggen van 300 lijken hun politiek bedrijven. De media verdient weer wat centjes van al die feel-good verhalen. En duizenden mensen hoeven niet een doktersromannetje te lezen, maar kunnen zich verlekkeren aan al die vele verhalen van de nabestaanden.
Hard maar waar.
pi_142614843
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef agter het volgende:

[..]

Voor Nederland? Serieus?
Leef je eens in.
Waarom zou ik mij in moeten leven als een poster een paar minuten geleden zegt dat ze 500 doden uit een ander land helemaal niet erg vind? Die Nederlandse doden kunnen mij niet boeien.
pi_142614898
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Wacht even, jij vond de rouwdag afgekondigd voor 9/11 een politiek statement? Ga fietsen. Als je niet mee wil doen morgen, prima, maar respecteer de mensen die dat wel willen.
Ja dat was helemaal een farce destijds.
pi_142614899
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef Deckard het volgende:

[..]

Die Nederlandse doden kunnen mij niet boeien.
Je zit op een (overwegend) Nederlands forum, je maakt je met dit soort uitspraken niet echt geliefd. Dat snap je zelf toch ook wel?
pi_142614909
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Het is een transportvliegtuig dat van Rostov (grensregio) naar Siberi vliegt. Zal wel speculatie zijn.
Heb het gezien ja, zelfde als wat hier gedaan word
Woord.
pi_142614929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:04 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de onderzoekers niet mogen beginnen omdat het gebied onveilig is. Als iemand hier trouwens een beter verklaring voor heeft ,laat het ons weten
Ze waren er wel vandaag maar werden weer van alle kanten gehinderd door de separatisten.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:07:00 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142614931
quote:

[..]

Waarom zou ik mij in moeten leven als een poster een paar minuten geleden zegt dat ze 500 doden uit een ander land helemaal niet erg vind? Die Nederlandse doden kunnen mij niet boeien.
Ok. Tot ziens.
pi_142614941
quote:

[..]

Prima. Maar heb wel respect voor de mensen die dit wel voelen, van welke kant dan ook.
Make my day!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:08:18 #231
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142614993
mensen donder ff een eind op met die discussie over rouwdagen :r
maak maar een eigen topic aan ofzo
pi_142615027
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Ehm. Oke. Juist.

Je zou zo iemand eens een uurtje in een kamer met wat nabestaanden moeten stoppen. Als er dan nog geen vorm van empathie naar boven komt drijven, dan weet ik het ook niet meer.
pi_142615041
Als je als mens beschikt over empathie dan leef je je wel in met elk onschuldige die dood gaat, ongeacht locatie/plaats/religie.

Mensen die spontaan empathie ontwikkelen ''omdat het dichterbij huis voelt'' zou ik met een grote boog ontwijken. Zeg dan gewoon ''Het boeit me alleen als IK me er mee kan identificeren.''
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:09:27 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142615053
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:06 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Je zit op een (overwegend) Nederlands forum, je maakt je met dit soort uitspraken niet echt geliefd. Dat snap je zelf toch ook wel?
Lekker schoppen tegen andere personen hun gevoel. Beetje zuigen. Uitlokken . Heel populair bij pubers, mensen die vinden dat de hele wereld tegen hun is, een hekel hebben aan hun eigen bestaan of online zo veel mogelijk flauwekul verkondigen omdat ze in het echte leven niet zo veel durven te zeggen.

Het blijft Hoe dan ook een beetje zielig in ieder geval.
pi_142615063
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:07 schreef agter het volgende:

[..]

Prima. Maar heb wel respect voor de mensen die dit wel voelen, van welke kant dan ook.
Zolang ze maar op de vluchtstrook gaan staan met die minuut stilhouden.
pi_142615064
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:07 schreef agter het volgende:

[..]

4 mei is er een mooie dag voor dat ik bij de mensen ga stil staan die in dat vliegtuig zaten. Als mensen dat morgen willen doen, prima. Maar het is een godsgeweten treurnis dat ze het doen.
pi_142615067
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Inderdaad. :)

Maar het Russische 'bewijs' bevat dan weer wel foto's van lanceerinstallaties die vanuit niet-separatistisch gebied richting Snizjne rijden.

Zouden die dan van het Oekraense leger gestolen zijn door de separatisten? Of zouden het overlopers van het Oekraense leger zijn geweest?

Het moet dan een van de twee zijn. Ze kregen vrije doorgang door Luhansk, dus moeten ze contacten met de separatisten hebben gehad.

Ik ben benieuwd. Als dit zo is, dan zijn de apparaten inderdaad niet geleverd door Rusland. Dan heeft Rusland ze hoogstens toegestaan zich in Rusland te verbergen.

Maar met zo'n kilometerslange grens kan het ook maar zo zijn dat ze ongemerkt Rusland binnengekomen zijn en dat niemand ze meer kan vinden.
  Donald Duck held dinsdag 22 juli 2014 @ 22:09:54 #238
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_142615074
Ik lees hier meer dan ik post, maar wat nemen deze topics een vervelende zure wending zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_142615076
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zou zo iemand eens een uurtje in een kamer met wat nabestaanden moeten stoppen. Als er dan nog geen vorm van empathie naar boven komt drijven, dan weet ik het ook niet meer.
Dat is het juiste woord: empathie.
Ook al zijn het niet jouw familieleden.
Make my day!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:10:34 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142615106
quote:

[..]

Dan tonen ze opeens dat kleine hartje wel.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:10:45 #241
38114 beantherio
pi_142615122
quote:

[..]

Waarom zou ik mij in moeten leven als een poster een paar minuten geleden zegt dat ze 500 doden uit een ander land helemaal niet erg vind?
Als je mij bedoeld: dat heb ik niet gezegd.
pi_142615123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees hier meer dan ik post, maar wat nemen deze topics een vervelende zure wending zeg.
Minimaal een paar keer per dag
Woord.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:10:50 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_142615125
quote:
Als niemand op de zuigers reageert, zijn ze zo weg.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_142615128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef Bredemug het volgende:
Als je als mens beschikt over empathie dan leef je je wel in met elk onschuldige die dood gaat, ongeacht locatie/plaats/religie.

Mensen die spontaan empathie ontwikkelen ''omdat het dichterbij huis voelt'' zou ik met een grote boog ontwijken. Zeg dan gewoon ''Het boeit me alleen als IK me er mee kan identificeren.''
Empathie is altijd afhankelijk van je band met de andere persoon. Of vind jij de dood van je moeder/vader/vriendin even erg als die van een compleet onbekende bejaarde in Australi?
pi_142615142
Sorry hoor, maar kunnen jullie elkaar niet ergens anders gaan afmaken?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:11:32 #246
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142615163
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

dinsdag 22 juli 2014 @ 22:11:37 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_142615169
Macabere zienswijze wellicht, op dit moment maar ben met alles geneigd te stellen dat het neerhalen van de MH17 een stom verkeersongeluk is geweest.
Het was/lijkt niet de bedoeling waarbij iemand een gigantische inschattingsfout heeft gemaakt. Er moest een militair vrachtvliegtuig worden neergeschoten en (helaas) werd de MH17 getrackt.

Wanneer je de politieke lading weghaalt, storytelling en al die alu-hoedjes cover-up negeert, blijft er een verschrikkelijk ongeluk over. Pijnlijk is natuurlijk dat de afhandeling aldaar op z'n zacht gezegd, onhandig verloopt.

Je kan je afvragen of de sancties en alle soesa wel in verhouding, en daadwerkelijk de slachtoffers/nabestaanden cq. ons gaan helpen. Het zou ergens mooi zijn de nabestaanden eer te betonen, alle schade te vergoeden en te (blijven) steunen.
Boos zijn is een goede zaak, wraak lost niets op hier.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:11:46 #248
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142615177
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan tonen ze opeens dat kleine hartje wel.
Sommige mensen hebben last van apathie. Die voelen niks. Zelfs niet als iemand uit hun eigen gezin omkomt. Schijnt dat veel autistische FOK!ers hier last van hebben.
pi_142615184
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Inderdaad. :)

Maar het Russische 'bewijs' bevat dan weer wel foto's van lanceerinstallaties die vanuit niet-separatistisch gebied richting Snizjne rijden.

Zouden die dan van het Oekraense leger gestolen zijn door de separatisten? Of zouden het overlopers van het Oekraense leger zijn geweest?

Het moet dan een van de twee zijn. Ze kregen vrije doorgang door Luhansk, dus moeten ze contacten met de separatisten hebben gehad.

Ik ben benieuwd. Als dit zo is, dan zijn de apparaten inderdaad niet geleverd door Rusland. Dan heeft Rusland ze hoogstens toegestaan zich in Rusland te verbergen.

Maar met zo'n kilometerslange grens kan het ook maar zo zijn dat ze ongemerkt Rusland binnengekomen zijn en dat niemand ze meer kan vinden.
Op dezelfde site: https://bellingcat.com/ne(...)unks-on-flight-mh17/

Worden een aantal theorien en bewijzen weerlegt, ik geloof van beide kanten (nog niet alles gelezen). Erg interessante website. Staan goede dingen op, en ze worden op kickstarter gesteund. Lijkt echt een goede website te zijn.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:11:57 #250
38114 beantherio
pi_142615187
quote:
Blijkbaar bestaat er zoiets als "disaster envy". Dat is wel jammer ja.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:11:58 #251
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142615189
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Minimaal een paar keer per dag
vandaag zitten er wel meer schooiers dan hiervoor
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:12:10 #252
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_142615203
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

even wat waarschuwingen en notes uitdelen?
Ik weet dat het een gevoelig topic/onderwerp is, maar dan nog.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:12:14 #253
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142615208
quote:
Af en toe ben ik bang dat fok! Een weergave van de maatschappij is.

Gelukkig is dat niet het geval en zijn het voornamelijk een stel randfiguur die helaas in vrij serieuze topics hun schopmening komen vertegenwoordigen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juli 2014 @ 22:12:39 #254
862 Arcee
Look closer
pi_142615232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, je mag je erbij aansluiten, hoeft niet.
quote:
Het is niet verplicht om mee te doen
met de dag van nationale rouw,maar het
kabinet hoopt wel dat burgers de minuut
stilte in acht nemen na de landing van
de eerste toestellen met slachtoffers.
Dat hopen ze dus, maar hoe stellen ze dit praktisch voor?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142615258
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Empathie is altijd afhankelijk van je band met de andere persoon. Of vind jij de dood van je moeder/vader/vriendin even erg als die van een compleet onbekende bejaarde in Australi?
Natuurlijk niet, maar nog steeds vind ik het wel erg. Dat is anders dan als een mens die opeens empathie heeft omdat het specifiek Nederlanders zijn, alsof die kinderen in Gaza die empathie niet waard zijn. (voorbeeld)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:13:34 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_142615276
quote:

[..]

Maar waarom dan alleen bij de families van deze 200 mensen? Er zijn vandaag ook weer mensen overleden hoor. Het leed vaak net zo groot als bij inzittenden van MH17... Er wordt hier wel erg dramatisch gedaan over de wat minder dramatisch ingestelde personen.
pi_142615287
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is het juiste woord: empathie.
Ook al zijn het niet jouw familieleden.
Over empathie stond een aardig stuk in De Correspondent van vandaag ('Treuren om de doden die op ons lijken'). Een passage:

"Maar is het niet hypocriet om meer te geven om mensen op wie we lijken? Nee. Naastenliefde begint altijd in het klein. (...) Dit is de rangorde: familie, vrienden, collega’s, kennissen, landgenoten, westerlingen en dan pas de wereldbewoners ver weg, wiens taal we niet spreken en wiens leven we niet begrijpen. Het is niet iets om je schuldig over te voelen. Het maakt ons tot mens. We zijn geen machines voor wie ieder leven evenveel waard is. We maken onderscheid, geven betekenis en hechten ons aan wie naast ons staat."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:13:46 #258
142400 RedFever007
pi_142615288
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar nog steeds vind ik het wel erg. Dat is anders dan als een mens die opeens empathie heeft omdat het specifiek Nederlanders zijn, alsof die kinderen in Gaza die empathie niet waard zijn. (voorbeeld)
Waarheid dit
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:13:51 #259
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142615293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Nou, dat is wat, ze gaan camera's ophangen en elke individuele burger controleren.

tsjongejone
pi_142615304
quote:

[..]

Ja want je moet iets voelen. Iedereen MOET IETS VOELEN EN BOOS ZIJN EN VERDRIETIG.

Zeg als je er zoveel moeite mee hebt de hoef je een ander daar niet mee te martelen hoor.
pi_142615320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Prcs, moet ik de hele dag de TV aan laten staan om in de gaten te houden wanneer ze landen?
I feel kinda Locrian today
pi_142615326
Oef, bijgelezen, 6 delen. meeste was SC...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:14:36 #263
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142615347
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ja want je moet iets voelen. Iedereen MOET IETS VOELEN EN BOOS ZIJN EN VERDRIETIG.

Zeg als je er zoveel moeite mee hebt de hoef je een ander daar niet mee te martelen hoor.
quote:
Sommige mensen hebben last van apathie. Die voelen niks. Zelfs niet als iemand uit hun eigen gezin omkomt. Schijnt dat veel autistische FOK!ers hier last van hebben.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:14:36 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_142615349
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Af en toe ben ik bang dat fok! Een weergave van de maatschappij is.

Gelukkig is dat niet het geval en zijn het voornamelijk een stel randfiguur die helaas in vrij serieuze topics hun schopmening komen vertegenwoordigen.
Je laat best een gebrek aan empathie richting andere users zien..
pi_142615350
VS heeft het bewijs niet openbaar gemaakt?
pi_142615355
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:11 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

vandaag zitten er wel meer schooiers dan hiervoor
Zal het warme weer wel zijn.
Ofzo.
Woord.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:15:00 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142615369
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar waarom dan alleen bij de families van deze 200 mensen? Er zijn vandaag ook weer mensen overleden hoor. Het leed vaak net zo groot als bij inzittenden van MH17... Er wordt hier wel erg dramatisch gedaan over de wat minder dramatisch ingestelde personen.
Heeft weinig met drama te maken. Wanneer je een beetje reel bent snap je dat zelf ook wel natuurlijk.
pi_142615387
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:11 schreef Vallon het volgende:

Boos zijn is een goede zaak, wraak lost niets op hier.
Ik las de afgelopen dagen iets en dat geeft denk ik precies aan waarom die Russen zo laf ontkennen dat ze iets met die ramp te maken hebben. Een Russisch spreekwoord luidt: iedereen een blauw oog, niemand heeft het gedaan. Met andere woorden: ze weten donders goed dat ze schuldig zijn, maar ontkennen het omdat het in hun aard zit waarschijnlijk.
pi_142615393
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:14 schreef opgebaarde het volgende:
VS heeft het bewijs niet openbaar gemaakt?
Gaat nog komen, maar waarschijnlijk pas na middernacht onze tijd (Amerikaanse primetime TV)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juli 2014 @ 22:15:37 #270
862 Arcee
Look closer
pi_142615404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Goldenrush het volgende:
Nou, dat is wat, ze gaan camera's ophangen en elke individuele burger controleren.

tsjongejone
Of je leest mijn vorige post ook even.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:15:50 #271
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142615410
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:14 schreef starla het volgende:

[..]

Prcs, moet ik de hele dag de TV aan laten staan om in de gaten te houden wanneer ze landen?
hoe dom ben jij wel niet, gvd zeg
pi_142615429
Je moet eigenlijk constateren dat de regering nieuwe "invulling" geeft aan "dag van nationale rouw" want men geeft er geen invulling aan anders dan wat vlaggen halfstok hangen. Zelfs de overheidsgebouwen blijven open.

http://www.isgeschiedenis(...)landse_geschiedenis/
pi_142615431
quote:

[..]

Past niet in hun wereldbeeld, maar de ander wordt dan uitgemaakt voor autist.
pi_142615457
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:59 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Relatieve aantallen zijn natuurlijk onderschikt aan de absolute aantallen in situaties als deze. De magnitude van een gebeurtenis heeft verband met de hoeveelheid slachtoffers de relatieve hoeveelheid ten opzichte van de bevolking zal een persoon niet eens bij stilstaan in eerste instantie, dat zijn van die 'leuke' achteraf weetjes..
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:16:47 #275
211040 Uccie
pi_142615468
quote:

[..]

Dat vraag ik me ook af, ik vind het voor de nabestaande van deze ramp niet erger dan voor de nabestaanden van bijvoorbeeld MH370. Misschien dat ik dat nog wel erger vind, die nabestaanden krijgen nooit meer iets terug, geen kans om een waardig afscheid te nemen.
Ben ik daardoor minder empathisch omdat ik een dag van nationale rouw als benaming overdreven vind?
pi_142615473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Over empathie stond een aardig stuk in De Correspondent van vandaag ('Treuren om de doden die op ons lijken'). Een passage:

"Maar is het niet hypocriet om meer te geven om mensen op wie we lijken? Nee. Naastenliefde begint altijd in het klein. (...) Dit is de rangorde: familie, vrienden, collega’s, kennissen, landgenoten, westerlingen en dan pas de wereldbewoners ver weg, wiens taal we niet spreken en wiens leven we niet begrijpen. Het is niet iets om je schuldig over te voelen. Het maakt ons tot mens. We zijn geen machines voor wie ieder leven evenveel waard is. We maken onderscheid, geven betekenis en hechten ons aan wie naast ons staat."
Pas op, nuance. Dat mag hier niet.
pi_142615478
Ongetwijfeld allang gepost, maar wat zou er van waar zijn? :o

http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)en-vlucht-MH17.dhtml
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:17:03 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142615488
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:16 schreef Deckard het volgende:

[..]

Past niet in hun wereldbeeld, maar de ander wordt dan uitgemaakt voor autist.
Ok
pi_142615493
quote:

[..]

Je hoeft niets te voelen, waarde Deckhard. De sterkste claim die ik zou durven maken, is dat je begrip voor andermans verdriet en boosheid zou moeten hebben. Maar zover zou ik zelfs niet gaan. Je moet het niet, maar het zou wel fatsoenlijk zijn...
pi_142615501
Dit topic :')
pi_142615505
quote:

[..]

Jij voelt je gemarteld door 1 minuut stilte? Ach, arme..
Zat het vliegtuig maar vol met dit soort mensen.
Make my day!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:17:26 #282
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_142615512
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Heeft weinig met drama te maken. Wanneer je een beetje reel bent snap je dat zelf ook wel natuurlijk.
Ik vind het juist reel om wel stil te staan bij een oud-klasgenoot van me die vorige week overleed en niet bij deze onbekenden. En nu houd ik er over op.
pi_142615549
quote:

[..]

"een ander niet mee te martelen". Man man man :'). En dat zit op een forum waar je de godganse dag de meninkjes van anderen zit te lezen, waarop jij dan weer een mening terug geeft. Maar een emotie die massaal gedeeld word en getoond word, vind jij martelen.
pi_142615555
quote:

[..]

Je moet niks Deckard.
pi_142615568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:
quote:

[..]

Kwestie van je kunnen inleven in anderen.. iets wat veel Fokkers niet kunnen of niet snappen, die benaderen alles kennelijk rationeel.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:18:44 #286
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142615580
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Of je leest mijn vorige post ook even.
Iedereen in Nederland kijkt het nieuws. Iedereen in Nederland weet dat om 16.00 een minuut stilte wordt gehouden. Als je op het werk bent ben je in gezamenlijke kring een minuut stil. Als je in de auto zit zet je je auto even aan de kant. Is dat zo moeilijk?
pi_142615586
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:17 schreef agter het volgende:

[..]

Jij voelt je gemarteld door 1 minuut stilte? Ach, arme..
Zat het vliegtuig maar vol met dit soort mensen.
Door die waas zal het wel komen dat je dit soort rare conclusies trekt.
pi_142615589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:16 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Relatieve aantallen zijn natuurlijk onderschikt aan de absolute aantallen in situaties als deze. De magnitude van een gebeurtenis heeft verband met de hoeveelheid slachtoffers de relatieve hoeveelheid ten opzichte van de bevolking zal een persoon niet eens bij stilstaan in eerste instantie, dat zijn van die 'leuke' achteraf weetjes..
Ik zie het meer zo: Aangezien er dus ook relatief meer nabestaanden zijn nu, is Nederland als land 'meer' geraakt denk ik. Maar je hebt wel een punt hoor. Uiteindelijk maakt het allemaal geen zak uit. De meesten in dit land voelen zich diep getroffen, een dag van Nationale Rouw vind ik op z'n plaats.
pi_142615598
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik vind het juist reel om wel stil te staan bij een oud-klasgenoot van me die vorige week overleed en niet bij deze onbekenden. En nu houd ik er over op.
Maar dat mag. Geen probleem. Snap ik heel goed.
Maar maak de emoties van anderen niet belachelijk. Die zijn ook oprecht.
Make my day!
pi_142615601
quote:

[..]

Dan doe je dat toch lekker, ik heb denk ik dan even het gedeelte gemist waar het verplicht is morgen een minuut stil te zijn of uberhaupt ergens mee mee te doen. Ik vind het vrijblijvende juist prijzenswaardig. Niks geen verplichte dag thuis zitten en alles op zwart, maar gewoon; "we doen in Eindhoven wat, de overheid hangt de vlag half stok, en houdt een minuut stilte. Als je mee wil doen prima, als je niet mee wil doen ook even goede vrienden."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:19:25 #291
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142615618
Meneer Quest op CNN legt goed uit dat het praktisch onmogelijk is buiten oorlogsgebied te vliegen (onbewust).
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:19:45 #292
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142615633
quote:

[..]

Opgelost! Jij lekker stilstaan bij dat oud-klasgenootje van je en je voor de rest hier maar gewoon fijn afzijdig houden. :)
pi_142615634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

[..]

Kwestie van je kunnen inleven in anderen.. iets wat veel Fokkers niet kunnen of niet snappen, die benaderen alles kennelijk rationeel.
+1
Make my day!
pi_142615635
Als toevoeging op die STER opmerking een stukje terug:

21:58 uur
Geen reclame op radio en televisie morgen

Er wordt morgen op de dag van nationale rouw op geen enkele radio- of televisiezender reclame uitgezonden.
pi_142615671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:19 schreef Inaithnir het volgende:
Als toevoeging op die STER opmerking een stukje terug:

21:58 uur
Geen reclame op radio en televisie morgen

Er wordt morgen op de dag van nationale rouw op geen enkele radio- of televisiezender reclame uitgezonden.
Op de commercile zenders ook niet?
pi_142615672
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:19 schreef n00b13 het volgende:
Meneer Quest op CNN legt goed uit dat het praktisch onmogelijk is buiten oorlogsgebied te vliegen (onbewust).
Zou zomaar kunnen, want MA vliegt nu kennelijk over Syri.. Ja, dat is lekker veilig 8)7
pi_142615690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:20 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Meer staat er niet, maar ik vraag me af hoe ze al die tijd gaan opvullen...
pi_142615705
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Ah toch niet weer deze shit, dat is hier al behandeld.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:21:21 #299
211040 Uccie
pi_142615713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:20 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ga daar maar niet vanuit.
pi_142615725
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, want MA vliegt nu kennelijk over Syri.. Ja, dat is lekker veilig 8)7
Naja, eerlijk, trek eens een lijntje van Nederland naar Maleisi zonder een potentieel risicogebied te doorkruisen...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:21:41 #301
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142615733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:20 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Meer staat er niet, maar ik vraag me af hoe ze al die tijd gaan opvullen...
met pics van Putin die in het Kremlin op een grote rode knop drukt :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')