Je zit op een (overwegend) Nederlands forum, je maakt je met dit soort uitspraken niet echt geliefd. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Die Nederlandse doden kunnen mij niet boeien.
Heb het gezien ja, zelfde als wat hier gedaan wordquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Het is een transportvliegtuig dat van Rostov (grensregio) naar Siberië vliegt. Zal wel speculatie zijn.
Ze waren er wel vandaag maar werden weer van alle kanten gehinderd door de separatisten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:04 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de onderzoekers niet mogen beginnen omdat het gebied onveilig is. Als iemand hier trouwens een beter verklaring voor heeft ,laat het ons weten
Ok. Tot ziens.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij in moeten leven als een poster een paar minuten geleden zegt dat ze 500 doden uit een ander land helemaal niet erg vind? Die Nederlandse doden kunnen mij niet boeien.
Prima. Maar heb wel respect voor de mensen die dit wel voelen, van welke kant dan ook.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij in moeten leven als een poster een paar minuten geleden zegt dat ze 500 doden uit een ander land helemaal niet erg vind? Die Nederlandse doden kunnen mij niet boeien.
Je zou zo iemand eens een uurtje in een kamer met wat nabestaanden moeten stoppen. Als er dan nog geen vorm van empathie naar boven komt drijven, dan weet ik het ook niet meer.quote:
Lekker schoppen tegen andere personen hun gevoel. Beetje zuigen. Uitlokken . Heel populair bij pubers, mensen die vinden dat de hele wereld tegen hun is, een hekel hebben aan hun eigen bestaan of online zo veel mogelijk flauwekul verkondigen omdat ze in het echte leven niet zo veel durven te zeggen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:06 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Je zit op een (overwegend) Nederlands forum, je maakt je met dit soort uitspraken niet echt geliefd. Dat snap je zelf toch ook wel?
Zolang ze maar op de vluchtstrook gaan staan met die minuut stilhouden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:07 schreef agter het volgende:
[..]
Prima. Maar heb wel respect voor de mensen die dit wel voelen, van welke kant dan ook.
4 mei is er een mooie dag voor dat ik bij de mensen ga stil staan die in dat vliegtuig zaten. Als mensen dat morgen willen doen, prima. Maar het is een godsgeweten treurnis dat ze het doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:07 schreef agter het volgende:
[..]
Prima. Maar heb wel respect voor de mensen die dit wel voelen, van welke kant dan ook.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
He? We zeggen toch hetzelfde? Dat de Russen het niet goed hebben?
Wat die boven mij zei was een foute quote, hij quote een stuk uit een quote van die site, waarbij die site gequote heeft van de Russen (jaja, snap je het nog?).
Dat is het juiste woord: empathie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou zo iemand eens een uurtje in een kamer met wat nabestaanden moeten stoppen. Als er dan nog geen vorm van empathie naar boven komt drijven, dan weet ik het ook niet meer.
Dan tonen ze opeens dat kleine hartje wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou zo iemand eens een uurtje in een kamer met wat nabestaanden moeten stoppen. Als er dan nog geen vorm van empathie naar boven komt drijven, dan weet ik het ook niet meer.
Als je mij bedoeld: dat heb ik niet gezegd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij in moeten leven als een poster een paar minuten geleden zegt dat ze 500 doden uit een ander land helemaal niet erg vind?
Minimaal een paar keer per dagquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees hier meer dan ik post, maar wat nemen deze topics een vervelende zure wending zeg.
Als niemand op de zuigers reageert, zijn ze zo weg.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees hier meer dan ik post, maar wat nemen deze topics een vervelende zure wending zeg.
Empathie is altijd afhankelijk van je band met de andere persoon. Of vind jij de dood van je moeder/vader/vriendin even erg als die van een compleet onbekende bejaarde in Australië?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef Bredemug het volgende:
Als je als mens beschikt over empathie dan leef je je wel in met elk onschuldige die dood gaat, ongeacht locatie/plaats/religie.
Mensen die spontaan empathie ontwikkelen ''omdat het dichterbij huis voelt'' zou ik met een grote boog ontwijken. Zeg dan gewoon ''Het boeit me alleen als IK me er mee kan identificeren.''
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als niemand op de zuigers reageert, zijn ze zo weg.
Sommige mensen hebben last van apathie. Die voelen niks. Zelfs niet als iemand uit hun eigen gezin omkomt. Schijnt dat veel autistische FOK!ers hier last van hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan tonen ze opeens dat kleine hartje wel.
Op dezelfde site: https://bellingcat.com/ne(...)unks-on-flight-mh17/quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het Russische 'bewijs' bevat dan weer wel foto's van lanceerinstallaties die vanuit niet-separatistisch gebied richting Snizjne rijden.
Zouden die dan van het Oekraïense leger gestolen zijn door de separatisten? Of zouden het overlopers van het Oekraïense leger zijn geweest?
Het moet dan een van de twee zijn. Ze kregen vrije doorgang door Luhansk, dus moeten ze contacten met de separatisten hebben gehad.
Ik ben benieuwd. Als dit zo is, dan zijn de apparaten inderdaad niet geleverd door Rusland. Dan heeft Rusland ze hoogstens toegestaan zich in Rusland te verbergen.
Maar met zo'n kilometerslange grens kan het ook maar zo zijn dat ze ongemerkt Rusland binnengekomen zijn en dat niemand ze meer kan vinden.
Blijkbaar bestaat er zoiets als "disaster envy". Dat is wel jammer ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
vandaag zitten er wel meer schooiers dan hiervoorquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Minimaal een paar keer per dag
even wat waarschuwingen en notes uitdelen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als niemand op de zuigers reageert, zijn ze zo weg.
Af en toe ben ik bang dat fok! Een weergave van de maatschappij is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, je mag je erbij aansluiten, hoeft niet.
Dat hopen ze dus, maar hoe stellen ze dit praktisch voor?quote:Het is niet verplicht om mee te doen
met de dag van nationale rouw,maar het
kabinet hoopt wel dat burgers de minuut
stilte in acht nemen na de landing van
de eerste toestellen met slachtoffers.
Natuurlijk niet, maar nog steeds vind ik het wel erg. Dat is anders dan als een mens die opeens empathie heeft omdat het specifiek Nederlanders zijn, alsof die kinderen in Gaza die empathie niet waard zijn. (voorbeeld)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:10 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Empathie is altijd afhankelijk van je band met de andere persoon. Of vind jij de dood van je moeder/vader/vriendin even erg als die van een compleet onbekende bejaarde in Australië?
Maar waarom dan alleen bij de families van deze 200 mensen? Er zijn vandaag ook weer mensen overleden hoor. Het leed vaak net zo groot als bij inzittenden van MH17... Er wordt hier wel erg dramatisch gedaan over de wat minder dramatisch ingestelde personen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over empathie stond een aardig stuk in De Correspondent van vandaag ('Treuren om de doden die op ons lijken'). Een passage:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:09 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is het juiste woord: empathie.
Ook al zijn het niet jouw familieleden.
Waarheid ditquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar nog steeds vind ik het wel erg. Dat is anders dan als een mens die opeens empathie heeft omdat het specifiek Nederlanders zijn, alsof die kinderen in Gaza die empathie niet waard zijn. (voorbeeld)
Nou, dat is wat, ze gaan camera's ophangen en elke individuele burger controleren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Dat hopen ze dus, maar hoe stellen ze dit praktisch voor?
Ja want je moet iets voelen. Iedereen MOET IETS VOELEN EN BOOS ZIJN EN VERDRIETIG.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Prcs, moet ik de hele dag de TV aan laten staan om in de gaten te houden wanneer ze landen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Dat hopen ze dus, maar hoe stellen ze dit praktisch voor?
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja want je moet iets voelen. Iedereen MOET IETS VOELEN EN BOOS ZIJN EN VERDRIETIG.
Zeg als je er zoveel moeite mee hebt de hoef je een ander daar niet mee te martelen hoor.
quote:Sommige mensen hebben last van apathie. Die voelen niks. Zelfs niet als iemand uit hun eigen gezin omkomt. Schijnt dat veel autistische FOK!ers hier last van hebben.
Je laat best een gebrek aan empathie richting andere users zien..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Af en toe ben ik bang dat fok! Een weergave van de maatschappij is.
Gelukkig is dat niet het geval en zijn het voornamelijk een stel randfiguur die helaas in vrij serieuze topics hun schopmening komen vertegenwoordigen.
Zal het warme weer wel zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:11 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
vandaag zitten er wel meer schooiers dan hiervoor
Heeft weinig met drama te maken. Wanneer je een beetje reëel bent snap je dat zelf ook wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar waarom dan alleen bij de families van deze 200 mensen? Er zijn vandaag ook weer mensen overleden hoor. Het leed vaak net zo groot als bij inzittenden van MH17... Er wordt hier wel erg dramatisch gedaan over de wat minder dramatisch ingestelde personen.
Ik las de afgelopen dagen iets en dat geeft denk ik precies aan waarom die Russen zo laf ontkennen dat ze iets met die ramp te maken hebben. Een Russisch spreekwoord luidt: iedereen een blauw oog, niemand heeft het gedaan. Met andere woorden: ze weten donders goed dat ze schuldig zijn, maar ontkennen het omdat het in hun aard zit waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:11 schreef Vallon het volgende:
Boos zijn is een goede zaak, wraak lost niets op hier.
Gaat nog komen, maar waarschijnlijk pas na middernacht onze tijd (Amerikaanse primetime TV)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:14 schreef opgebaarde het volgende:
VS heeft het bewijs niet openbaar gemaakt?
Of je leest mijn vorige post ook even.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Goldenrush het volgende:
Nou, dat is wat, ze gaan camera's ophangen en elke individuele burger controleren.
tsjongejone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |