Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli
• Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen • Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie • Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie • Zodra een lichaam gedentificeerd is worden eerst nabestaanden genformeerd voor er iets anders gebeurd • Dit proces kan weken, zelfs maanden duren • Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekrane. Wat betreft sancties liggen in principe alle opties op tafel • De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variren tussen 200 en 280 geborgen lichamen
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisirs:
Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actueel: Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorien kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekrane • Rusland legt de schuld bij de Oekraense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisirs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is n van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hangt ervan af hoe je de eerste vraagstelling en zijn antwoord interpreteert. Hij kan doelen op dat de hoeveelheid data die eruit komt weinig is, dat neemt niet weg dat de hoeveelheid informatie dat uit een kleine hoeveelheid data kan komen veel of, in dit geval, extreem belangrijk is.
Geen informatie is ook informatie, dat bedoelde ik te zeggen.
Poetin: Rusland moet militaire capaciteit opschalen
'Rusland moet zijn militaire capaciteiten opschalen, om tegenwicht te bieden aan de NAVO-activiteiten in Oost-Europa.' Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin vandaag gezegd in een persconferentie.
Het vergroten van de militaire capaciteiten is is niet alleen een gevolg van de NAVO-activiteiten in Oost-Europa, maar ook bedoeld om de economie te beschermen tegen 'externe bedreigingen'. http://www.volkskrant.nl/(...)teit-opschalen.dhtml
KIEV - Regeringstroepen in het oosten van Oekrane worden vanuit Rusland met artillerie beschoten. Dit stelde een defensiewoordvoerder in Kiev dinsdag. Er zouden binnen een etmaal meer dan 40 mortiergranaten op Oekraens gebied zijn neergekomen. Andrei Lisenko, de secretaris-generaal van de Raad van Nationale Veiligheid en Defensie van Oekrane, hekelde de „agressie tegen de Oekraense staat”. Tevens stelde hij dat Rusland „doorgaat met het uitrusten van de guerrillero's met wapens en het sturen van huurlingen”. http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_Oekraine___.html
'Rusland moet zijn militaire capaciteiten opschalen, om tegenwicht te bieden aan de NAVO-activiteiten in Oost-Europa.' Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin vandaag gezegd in een persconferentie.
Het vergroten van de militaire capaciteiten is is niet alleen een gevolg van de NAVO-activiteiten in Oost-Europa, maar ook bedoeld om de economie te beschermen tegen 'externe bedreigingen'. http://www.volkskrant.nl/(...)teit-opschalen.dhtml
KIEV - Regeringstroepen in het oosten van Oekrane worden vanuit Rusland met artillerie beschoten. Dit stelde een defensiewoordvoerder in Kiev dinsdag. Er zouden binnen een etmaal meer dan 40 mortiergranaten op Oekraens gebied zijn neergekomen. Andrei Lisenko, de secretaris-generaal van de Raad van Nationale Veiligheid en Defensie van Oekrane, hekelde de „agressie tegen de Oekraense staat”. Tevens stelde hij dat Rusland „doorgaat met het uitrusten van de guerrillero's met wapens en het sturen van huurlingen”. http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_Oekraine___.html
Damn, zou Poetin denken dat er nu toch niets meer te verliezen valt ofzo?
Wat lul je je ziet toch dat hij die ring in de doos doet... je denkt toch niet dat ze die dozen met ringen en al uit het wrak halen, die dozen vullen ze juist met spullen die ze vervolgens op een hoop gooien om te kunnen terugsturen naar de rechtmatige eigenaars.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld. Don't you see going to heaven is just in the thought that you might? As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Wat lul je je ziet toch dat hij die ring in de doos doet... je denkt toch niet dat ze die dozen met ringen en al uit het wrak halen, die dozen vullen ze juist met spullen die ze vervolgens op een hoop gooien om te kunnen terugsturen naar de rechtmatige eigenaars.
Dit kan je pas met zekerheid stellen zodra die dozen ook daadwerkelijk aankomen, maar volgens on normen en waarden heb je gelijk, onschuldig tot schuld bewezen dus om deze man van diefstal te betichten is niet juist.
Jij bent wel erg zeker van je zaak niet? Wat je zegt zou inderdaad kunnen maar zoals ik al zei wordt het wel in een vuilniswagen gegooid. Samen met ander vuilnis van de rampplek.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Op dinsdag 22 juli 2014 14:55 schreef Snoepje5 het volgende: Ja, nou er was wel een boer die al dezelfde dag spullen van het vliegtuig naar een stort hard gebracht omdat het 'stonk'.
Hoe achterlijk en gestoord ben je dan in je kop als je spullen van een gecrasht vliegtuig naar een stort gaat brengen.
Helemaal mee eens. Maar da's een andere kwestie. Ik bedoel dus dat het 100 meter had gescheeld of het vliegtuig was op het dorp terecht gekomen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld. Don't you see going to heaven is just in the thought that you might? As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Die zijn gevonden idd. En het rommelen met die dingen is niet zo makkelijk. En zeker als men niet wil dat men weet dat ermee gerommeld is.
Waarom zou er mee gerommeld zijn? Er staan geen gesprekken op tussen Poetin en de separatisten
Om bewijs van neerschieten te verdoezelen.
Ze zouden acteurs kunnen inhuren die er nieuwe gesprekken op zetten. Maargoed, da's waarschijnlijk niet aan de orde. Of in ieder geval eenvoudig te achterhalen.
Rusland wil een rol spelen in het onderzoek naar de oorzaak van de crash, dat geleid wordt door Nederland. Dat blijkt uit een verklaring op de website van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Welke rol de Russen willen, wordt niet gemeld. (Novum)
Ze zouden acteurs kunnen inhuren die er nieuwe gesprekken op zetten. Maargoed, da's waarschijnlijk niet aan de orde. Of in ieder geval eenvoudig te achterhalen.
Zo'n ding is niet een kwestie van microfoon inpluggen en gaan maar he?
Denk je nou echt dat separatisten, die geen enkele ervaring hebben met dit soort dingen, de know-how hebben om met die dingen te rommelen? Behalve dan fysiek vernietigen, wat ze niet gedaan hebben.
Denk je nou echt dat separatisten, die geen enkele ervaring hebben met dit soort dingen, de know-how hebben om met die dingen te rommelen? Behalve dan fysiek vernietigen, wat ze niet gedaan hebben.
Denk jij nog steeds dat de separatisten minkukels zijn? Zijn Russische agenten, bewezen eerder ingezet in Afghanistan, Letland, ook door Rusland. Dat mag toch nu wel een keer duidelijk zijn..
Ik hoop niet dat putin zo gek is om nederland aan te vallen en dat hier ook oorlog uitbreekt
En dan de NAVO op zijn dak krijgen? Zo stom is Putin niet.
Iedereen zit te kutten over die zwarte dozen maar intussen zijn wel die tapes en andere zaken van de luchtverkeersleiding weggesjoemeld door de geheime dienst.
Op dinsdag 22 juli 2014 15:06 schreef Dibble het volgende: Iedereen zit te kutten over die zwarte dozen maar intussen zijn wel die tapes en andere zaken van de luchtverkeersleiding weggesjoemeld door de geheime dienst.
Op dinsdag 22 juli 2014 15:06 schreef Dibble het volgende: Iedereen zit te kutten over die zwarte dozen maar intussen zijn wel die tapes en andere zaken van de luchtverkeersleiding weggesjoemeld door de geheime dienst.
Klopt, maar het is niet makkelijk. En zeker niet als men niet wil dat het gerommel ontdekt wordt. Als er namelijk mee gerommeld is, wijst dat op verduisteren/vernietigen van bewijs, en aangezien de separatisten die black boxes in bezit hadden is 1+1 2.
Op dinsdag 22 juli 2014 15:06 schreef ChevyCaprice het volgende: Misschien hebben die separatisten eerst even gekeken of er cruciale info op stond. Hoeft namelijk niet zo te zijn.
Je leest zo'n ding niet even uit via een USB kabel en een laptop, ik vraag me af of ze daar de middelen voor hebben.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op dinsdag 22 juli 2014 15:06 schreef ChevyCaprice het volgende: Misschien hebben die separatisten eerst even gekeken of er cruciale info op stond. Hoeft namelijk niet zo te zijn.
zou Putin zo gek zijn ? En is rusland niet veel sterker tegen de EU?
Rusland is niets vergeleken met een combinatie van GB/FR/IT/DE, en al helemaal niet met de NAVO. Niet dat je wil gaan vechten, want een oorlog met Rusland kun je niet winnen omdat het simpelweg te groot is om te controleren.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Zouden ze bij elkaar kunnen horen gezien de nummers op de BUK's?
Het zou kunnen, maar van nummer 1 is dus duidelijk dat hij geen separatist is. Dan zou nummer 2 het ook niet zijn, neem ik aan. Heb je nog meer links gevonden waarin die foto van nummer 2 naar voren kwam? Bij nummer 1 stond er namelijk gewoon bij dat hij van de ATO is, in dat Twitterbericht.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
Ja, maar dan moet je toch echt heul erg je best doen. Die dingen zijn gemaakt om niet kapot te gaan, op welke manier dan ook.
zou Putin zo gek zijn ? En is rusland niet veel sterker tegen de EU?
Deze nationaliteiten waren ook aan boord: Malaysia 44 (including 15 crew & 2 infants) Australia 27 Indonesia 12 (including 1 infant) United Kingdom 10 (including 1 dual UK/S. Africa citizen) Germany 4 Belgium 4 Philippines 3 Canada 1 New Zealand 1
Separatisten hebben de MH17 boven Oekrane donderdag neergehaald, omdat ze dachten dat het ging om een militair vliegtuig "van de fascisten uit Kiev". Dat heeft een anoniem militielid bij het station van Torez, tegen een journalist van de Italiaanse krant Corriere Della Sera gezegd.
Vanaf ongeveer 15.30 uur persconferentie van EU-buitenlandchef Ashton. Ze gaat zeer waarschijnlijk bekendmaken wat de EU-buitenland-minister hebben besloten. Mogelijk volgen er nieuwe sancties tegen Rusland.
De persconferentie wordt live uitgezonden op NPO Nieuws.
Het zou kunnen, maar van nummer 1 is dus duidelijk dat hij geen separatist is. Dan zou nummer 2 het ook niet zijn, neem ik aan. Heb je nog meer links gevonden waarin die foto van nummer 2 naar voren kwam? Bij nummer 1 stond er namelijk gewoon bij dat hij van de ATO is, in dat Twitterbericht.
Vanaf ongeveer 15.30 uur persconferentie van EU-buitenlandchef Ashton. Ze gaat zeer waarschijnlijk bekendmaken wat de EU-buitenland-minister hebben besloten. Mogelijk volgen er nieuwe sancties tegen Rusland.
Op dinsdag 22 juli 2014 15:13 schreef Automatisch het volgende: Poetin zei verder dat Rusland klaar is om 'op gepaste wijze' te reageren als de NAVO zich opdringt aan de Russische grens. (Novum)
Ben benieuwd. Ik kan het zinsdeel ' ten zeerste afkeuren' niet meer horen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Je vergeet dat ze online bestellen in de catalogus die Rusland heet.
Het kost onderzoekers meestal maanden om de informatie die in een 'zwarte doos' staat te inventariseren, rangschikken, organiseren en uiteindelijk te interpreteren. Dat komt omdat er ontiegenlijk veel parameters opgeslagen tegenwoordig. Waarom zou moedertje Rusland deze data in een paar dagen kunnen manipuleren? Dat is echt extreem complex.
Op dinsdag 22 juli 2014 15:16 schreef Snoepje5 het volgende: Wat is nou precies de functie van het C-130 hercules vliegtuig en de Australische boeing C-17?
Moet het hercules vliegtuig mee om eventuele raketten te kunnen afschieten of wat?
Die twee gaan heen en weer tussen Eindhoven en Kharkiv om de lichamen naar Nederland te brengen.
Dit suggereert toch wel dat hij van de DNR (Donetsk People's Republic) is, getuige de foto's op zijn pagina van de Oekraense vlag in de wc-pot... En de reacties op zijn foto. Ik ga het hele filmpje straks even afkijken.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
Op dinsdag 22 juli 2014 15:16 schreef Snoepje5 het volgende: Wat is nou precies de functie van het C-130 hercules vliegtuig en de Australische boeing C-17?
Moet het hercules vliegtuig mee om eventuele raketten te kunnen afschieten of wat?
Dit suggereert toch wel dat hij van de DNR (Donetsk People's Republic), getuige de foto's op zijn pagina van de Oekraense vlag in de wc-pot... En de reacties op zijn foto. Ik ga het hele filmpje straks even afkijken.
Dat is toch wel bijzonder. Hoewel die serienummers op de BUK's niet alles zeggend zijn.
Het ontcijferen van de gegevens van de zwarte dozen van rampvlucht MH17 wordt uitgevoerd in Groot-Brittanni. Dat meldt de Oekraense regering. Volgens de Oekraners dragen de Maleisische autoriteiten de zwarte dozen over aan Nederland, dat ze in een Brits laboratorium laat onderzoeken. (Novum)
Dat is wel de bedoeling, voorzover ik begrepen heb.
Klopt:
quote:
09u01 Abbott: Australisch vliegtuig naar Nederland Een Australisch militair transportvliegtuig zal vandaag aankomen in Nederland om te helpen bij het transport van lichamen vanuit Oekrane. Dat heeft de Australische premier Tony Abbott dinsdag gezegd volgens de zender ABC News. Abbot lanceerde een grootscheeps plan van aanpak om de lichamen van MH17 veilig te stellen en te identificeren.
Poetin bijt van zich af Rusland heeft de sancties van het Westen tegen zijn land veroordeeld. Het Westen bedient zich volgens president Poetin van een onacceptabele logica.
Rusland ziet zich volgens Poetin geconfronteerd met een ultimatum: "Laat ons dit deel van de (Oekraense) bevolking dat etnisch en historisch dicht bij Rusland zit vernietigen, dan zullen we geen sancties tegen je instellen." http://nos.nl/artikel/677951-poetin-bijt-van-zich-af.html
Op dinsdag 22 juli 2014 15:22 schreef RVer het volgende: Poetin bijt van zich af Rusland heeft de sancties van het Westen tegen zijn land veroordeeld. Het Westen bedient zich volgens president Poetin van een onacceptabele logica.
Rusland ziet zich volgens Poetin geconfronteerd met een ultimatum: "Laat ons dit deel van de (Oekraense) bevolking dat etnisch en historisch dicht bij Rusland zit vernietigen, dan zullen we geen sancties tegen je instellen." http://nos.nl/artikel/677951-poetin-bijt-van-zich-af.html
Die komt Oekrane in binnenkort, let maar op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Goede toevoeging. Het feit dat dit op een blogje ergens staat, betekent ook dat de inlichtingendiensten dit gevonden hebben en waarschijnlijk meer
De vraag is dus, welk verhaal waar is:
- CNN heeft informatie uit satellietopnames van het Amerikaanse leger / de Amerikaanse geheime diensten gekregen. We hebben dus bewijs van de Amerikanen plus een foto vanaf de grond die onafhankelijk van elkaar precies op dezelfde plek wijzen waar de raket is afgeschoten -> case closed
- CNN of de Amerikaanse overheid hebben die blogpost gelezen, met Google Earth een schetsje gemaakt dat daarop is gebaseerd en liegen dat ze via satelliet-informatie weten waar de raket vandaan kwam.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2014 15:25:57 ]
Op dinsdag 22 juli 2014 15:24 schreef Sodapoppin het volgende: ben ik de enige die bang is voor oorlog in nederland met rusland door eventuele sancties?
Op dinsdag 22 juli 2014 15:24 schreef Sodapoppin het volgende: ben ik de enige die bang is voor oorlog in nederland met rusland door eventuele sancties?
Waarschijnlijk zijn er nog wel wat andere met paranode neigingen, maar verder wel ja
Deze nationaliteiten waren ook aan boord: Malaysia 44 (including 15 crew & 2 infants) Australia 27 Indonesia 12 (including 1 infant) United Kingdom 10 (including 1 dual UK/S. Africa citizen) Germany 4 Belgium 4 Philippines 3 Canada 1 New Zealand 1
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
je bent de enige die nog geen M16-A41 en handgranaten heeft geregeld voor de aankomende dagen
ja.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b] Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
Zo gek laat Rutte zich echt niet maken. Het is Amerika die de zaken op de spits probeert te drijven en dat gaat echt niet lukken, ook al schreeuwt de UK nog zo hard mee. Daar begint de EU echt niet aan.
Ja. Dat noemen ze retoriek. Zie vooral de vage voorwaarde. Wat verwacht je nou, dat Poetin morgen probeert Washington te bombarderen?
opzich. ik zie hem wel 1 of meerdere raketten afvuren om te laten zien dat hij niet 'bluft' met ''Poetin zei verder dat Rusland klaar is om 'op geschikte wijze' te reageren als de NAVO zich opdringt aan de Russische grens.''
Zo gek laat Rutte zich echt niet maken. Het is Amerika die de zaken op de spits probeert te drijven en dat gaat echt niet lukken, ook al schreeuwt de UK nog zo hard mee. Daar begint de EU echt niet aan.
De VS is anders nog betrekkelijk mild. Australi is veel feller
Was een man met dubbel paspoort (Nederlands-Amerikaans)
Ja, en? Speciaal genoemd door Obama, dus niet onbelangrijk.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
opzich. ik zie hem wel 1 of meerdere raketten afvuren om te laten zien dat hij niet 'bluft' met ''Poetin zei verder dat Rusland klaar is om 'op geschikte wijze' te reageren als de NAVO zich opdringt aan de Russische grens.''
Het enige wat die knul kan is bluffen. Zeker tegen Amerika.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Ga maar eens lezen over de Cubacrisis en dergelijke, dan zie je wat er zoal nodig is om een conflict waarbij de belangen zo groot zijn echt uit de hand te laten lopen.
Lijkt me geniaal dat een of ander land het in z'n bol krijgt - groepje special forces Rusland in gooit en volgende week is Poetin spoorlos - en wordt nooit meer iets van vernomen.
Ik vind de verhalen van die Oekraners best indrukwekkend. Kun je jezelf toch niet voorstellen? Dat je in je tuin aan het werken bent en dat er plotseling een lijk voor je neus uit de lucht komt donderen?
Op dinsdag 22 juli 2014 15:30 schreef Prof_Hoax het volgende: Lijkt me geniaal dat een of ander land het in z'n bol krijgt - groepje special forces Rusland in gooit en volgende week is Poetin spoorlos - en wordt nooit meer iets van vernomen.
Zou geniaal zijn.
Goeden troll man
Op dinsdag 22 juli 2014 15:30 schreef Prof_Hoax het volgende: Lijkt me geniaal dat een of ander land het in z'n bol krijgt - groepje special forces Rusland in gooit en volgende week is Poetin spoorlos - en wordt nooit meer iets van vernomen.
Zou geniaal zijn.
gewoon verplicht een jaartje op vakantie naar Gaza, zal hem goed doen.
Ga maar eens lezen over de Cubacrisis en dergelijke, dan zie je wat er zoal nodig is om een conflict waarbij de belangen zo groot zijn echt uit de hand te laten lopen.
Ja, en? Speciaal genoemd door Obama, dus niet onbelangrijk.
Hij reisde op zijn Nederlandse paspoort. Er waren wel meer mensen met dubbele paspoorten maar voor de telling per land telde het paspoort mee waarop werd gereisd.
Op dinsdag 22 juli 2014 15:31 schreef DeJori het volgende: Ik vind de verhalen van die Oekraners best indrukwekkend. Kun je jezelf toch niet voorstellen? Dat je in je tuin aan het werken bent en dat er plotseling een lijk voor je neus uit de lucht komt donderen?
Er was zelfs een lijk op een bed van iemand slaapkamer gevallen
Hij reisde op zijn Nederlandse paspoort. Er waren wel meer mensen met dubbele paspoorten maar voor de telling per land telde het paspoort mee waarop werd gereisd.
Ja ok, als nederlander geteld. Maar Obama maakte er wel een punt van, wat toch handig is als je de aandacht van die yanks wil houden.
BREAK: ‘Distress call’ van piloot MH17 bij ‘snelle daling’ verzwegen door NOS.
quote:
Een van de nabestaanden, aanwezig bij de nabestaandenbijeenkomst op Schiphol, nam contact met me op en liet me weten dat een woordvoerder van Malaysian Airlines bij een eerste bijeenkomst van de nabestaanden in een hotel bij Schiphol had verteld dat er een ‘distress call’ was geweest van een van de piloten, met een verkeerstoren in Oekrane. Het toestel was toen in een ‘snelle daling’ geraakt.
Dit suggereert toch wel dat hij van de DNR (Donetsk People's Republic) is, getuige de foto's op zijn pagina van de Oekraense vlag in de wc-pot... En de reacties op zijn foto. Ik ga het hele filmpje straks even afkijken.
Vraag me af of ik in juiste topic zit? Gaat het niet meer over de slachtoffers, over of de experts wel toegang krijgen. Over de schuldvraag?... Lees enkel Poetin, Rusland, Poetin, Rusland..
Op dinsdag 22 juli 2014 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende: Vraag me af of ik in juiste topic zit? Gaat het niet meer over de slachtoffers, over of de experts wel toegang krijgen. Over de schuldvraag?... Lees enkel Poetin, Rusland, Poetin, Rusland..
Omdat mensen graag hun onzekerheid afreageren op een zondebok. En wie is daar meer geschikt voor dan de President van een land dat in een kwade reuk staat, ook al staat er nog helemaal niks vast?
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Op dinsdag 22 juli 2014 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende: Vraag me af of ik in juiste topic zit? Gaat het niet meer over de slachtoffers, over of de experts wel toegang krijgen. Over de schuldvraag?... Lees enkel Poetin, Rusland, Poetin, Rusland..
Praten over de trein en het vliegtuig gaat ook vervelen
MOSKOU - Rusland moet zich wapenen tegen de opmars van de NAVO bij zijn grenzen. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin dinsdag verklaard tijdens een zitting van de nationale veiligheidsraad.
Er bestaat geen directe dreiging, aldus Poetin. Maar hij waarschuwde voor een ,,demonstratieve versterking van de NAVO-troepen in Oost-Europese landen, en ook op de Oostzee en de Zwarte Zee.'
denken jullie dat de NAVO rusland gaat aanvallen ?
en dat al 100 topics lang maar soms zit er wel iets belangrijks tussen
@BrittaRTLNieuws Bij de #KorporaalvanOudheusdenkazerne,waar de slachtoffers heen worden gebracht,enkele medewerker LTFO te zien pic.twitter.com/P7EHRt5mkz
edit: oh, dat was dus ook al uren bekend
[ Bericht 32% gewijzigd door MrTorture op 22-07-2014 15:43:34 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
6. What was a military plane doing on the route intended for civilian flights? “There were three civilian planes in the area performing their regular flights at this time. There was a flight from Copenhagen to Singapore at 17:17, there was a flight from Paris to Taipei at 17:24, and then there was the flight from Amsterdam to Kuala Lumpur.”
“Also, Russian monitoring systems registered that there was a Ukrainian Air Force jet, probably Su-25, climbing and approaching the Malaysian Boeing.”
“The Su-25 was 3-5 km away from the Malaysian plane. Su-25 is capable of climbing to the altitude of 10,000 meters for a short period of time. Its standard armament includes R60 air-to-air missiles, which are capable of locking and hitting targets from 12 km and which are guaranteed to hit the target from the distance of 5 km.”
Best jammer dat de maximale hoogte van een Su-25 22,000ft is.
Gaat niet gebeuren
Zou geniaal zijn.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b] Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
Het hoofd van het Nederlandse forensische team dat maandag de rampplek in Oekrane bezocht, is vol lof over de Oekraners die de lichamen van honderden slachtoffers van de vliegramp hebben geborgen. Ze deden een „hell of a job”, aldus Peter van Vliet.
Volgens Van Vliet, die samen met twee anderen de eerste internationale expert ter plekke was, is het nu topprioriteit om de lichamen op een plek te krijgen waar ze kunnen worden gedentificeerd. Tegen de achtergrond van verhalen dat sommige lichamen zijn beroofd en nooit op een goede manier zijn beschermd terwijl ze dagenlang in de zon lagen, toonde Van Vliet bewondering voor de bergingswerkers.
„Ik ben zeer onder de indruk over het werk dat hier is gedaan”, zei hij na een inspectie van de rampplek. Met een vingerwijzing naar de hitte en de omvang van de rampplek verklaarde hij tegen aanwezige journalisten : „I think they did a hell of a job in a hell of a place”. Op de vraag wat hij ervan vond om op een plek te zijn waar zoveel landgenoten waren omgekomen, zei hij kippenvel te hebben ondanks de hitte.
Volgens de Oekraense autoriteiten zijn er tot nog toe 282 lichamen gevonden, en 87 lichaamsdelen. Reddingswerkers in hun blauwe overalls zijn van de graan- en zonnebloemenvelden vertrokken. En tent staat er nog, de ambulances zijn weg. Brokstukken van het toestel liggen her en der verspreid.
In de ogen van Van Vliet is de bergingsoperatie nog niet afgerond, maar gezien het militaire conflict is een grootschalige internationale operatie misschien wel nooit mogelijk. „Een volledig forensisch onderzoek van het hele gebied”, zou nodig zijn. „Maar of dat mogelijk is, weet ik niet.”
Toch nog wat positief nieuws richting de Oekraners.
Dat zeker niet. Ik denk wel dat we er zeker van kunnen zijn dat de NAVO haar troepenmacht in Oost-Europa zal vergroten (Polen en de Baltische staten met name). Ook zal er versneld werk gemaakt worden van het toekennen van lidmaatschap van Oekrane en Georgi bij de NAVO.
Ik kan hier verder op nieuws-sites niets over terugvinden?
Komt omdat het nergens officieel is, het is mail verkeer tussen eimand die bij de nabestaanden bijeenkomst zou zijn geweest. Oftewel; niet te vertrouwen en dus kul, tot het bewezen is.
Nog niet helemaal gelezen, even gescand. Valt me op dat ook de schrijver van dit artikel blijkbaar blind is voor het feit dat er gewoon Berkut rondloopt. Dat zijn tegenwoordig troepen die vallen on het Kremlin uit vanuit de Krim opereren.
Hebben met hun beperkte mogelijkheden ook goed werk geleverd.
Njah, er werden meteen berichten de wereld in geslingerd dat de lijken werden beroofd en men de lijken niet met respect zouden hebben behandeld, dit bericht laat in mijn ogen zien dat het grotendeel weleens uit een dikke duim gezogen kon zijn.
Best jammer dat de maximale hoogte van een Su-25 22,000ft is.
Zo'n Sukhoi-25 is een grondaanvalsvliegtuigje dat niet sneller en hoger kan dan een verkeersvliegtuig. Totaal niet iets dat je zou gebruiken om een ander vliegtuig neer te schieten dus.
Njah, er werden meteen berichten de wereld in geslingerd dat de lijken werden beroofd en men de lijken niet met respect zouden hebben behandeld, dit bericht laat in mijn ogen zien dat het grotendeel weleens uit een dikke duim gezogen kon zijn.
Er is geen ‘intern conflict in Oekraine’ of ‘burgeroorlog’. Dit is een Russische oorlog, gevoerd door staatsburgers en werknemers van de Russische Federatie, op een paar uur rijden van de grenzen van de Europese Unie. En nu zijn wij ook betrokken.
Nee, want het merendeel van die mensen heeft ook echt in een Sovjetstaat geleefd.
Zo'n Sukhoi-25 is een grondaanvalsvliegtuigje dat niet sneller en hoger kan dan een verkeersvliegtuig. Totaal niet iets dat je zou gebruiken om een ander vliegtuig neer te schieten dus.
Ook geen afgevuurde raket vanaf de grond onderscheppen en vernietigen? Wat kan dat ding dan wel?
Nee dus, ze zetten het er nog expliciet bij: "Su-25 is capable of climbing to the altitude of 10,000 meters for a short period of time." Is dus niet z'n normale hoogte, maar hij kan er wel geraken. Verschil tussen service ceiling en absolute ceiling. Service ceiling van 22,000 ft wil zeggen dat ie op die hoogte nog kan klimmen aan 100 ft/min
Nee, want het merendeel van die mensen heeft ook echt in een Sovjetstaat geleefd.
De goeie ouwe tijd, vroegah was alles beter