Laatste updates De trein met de stoffelijke overschotten van de slachtoffers zou rond 18.00 uur Nederlandse tijd vertrokken zijn. De bestemming is nog steeds niet officieel bekend, hoewel Nederland en andere politici aangeven dat ze de trein naar Kharkiv willen hebben.
samenvatting briefing Tweede Kamer in de ochtend van 21 juli:
• Prioriteit blijft bij het bergen, identificeren en repatriëren van de slachtoffers • Rutte en andere internationale leiders proberen de druk hoog te houden om internationaal onafhankelijk onderzoek te bewerkstelligen • Een dag van nationale rouw zal waarschijnlijk niet afgekondigd worden, maar eventuele nationale herdenkingen gaan in overleg met de nabestaanden • Rutte benadrukt dat militair ingrijpen nog steeds niet aan de orde is, omdat het gebied politiek instabiel is • Ook wijst Nederland vooralsnog geen schuldige aan. Rutte geeft aan dat dit ook niet bijdraagt aan het terugbrengen van de slachtoffers • De berechting zal waarschijnlijk via nationale rechtbanken gaan in plaats van het Internationaal Gerechtshof
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Igor Bezler
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend en is nog niet vertrokken. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Video Persconferentie 20 juli 17.50 uur (geluid ontbreekt eerste paar sec.)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Dat is ook niet zo raar, Amerikanen kijken naar deze kant en zien Europa. Dat is een stuk makkelijker dan alle kleine landen hier te moeten gaan leren net zoals wij het makkelijk hebben en enkel de VS hoeven te kennen, het grootste gedeelte van de mensen kan echt niet alle staten van Amerika opnoemen en vervolgens op de kaart aanwijzen, ikzelf inclusief.
Dat is ook niet zo raar, Amerikanen kijken naar deze kant en zien Europa. Dat is een stuk makkelijker dan alle kleine landen hier te moeten gaan leren net zoals wij het makkelijk hebben en enkel de VS hoeven te kennen, het grootste gedeelte van de mensen kan echt niet alle staten van Amerika opnoemen en vervolgens op de kaart aanwijzen, ikzelf inclusief.
Maar je bent dan ook geen journalist...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Is er ergens al bekend of de overige landen (van waar slachtoffers komen) er akkoord mee zijn dat de lichamen naar Nederland worden overgevlogen? Dat heb ik nog even gemist. Wordt de identificatie in Nederland gedaan of dáár?
xboxlive: dnova79 Psn: dnova79 als god komt, kreunt hy dan (6) AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
Iemand een idee hoeveel mensen ontslag nemen bij Westerse media om die reden? M'n eerste search op CNN journalisten levert al resultaat, maar heb geen zin om dat voor elke zender te herhalen: Amber Lyon nam ontslag bij CNN
Op maandag 21 juli 2014 18:11 schreef Strani het volgende: Toch gek dat we allemaal willen dat de trein gaat rijden, zonder te weten waarheen. De NS zou dolblij zijn met zulke lage eisen.
Hij heeft nu al minder vertraging dan mijn trein van Rotterdam naar Den Haag regelmatig heeft.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
De trein waarin de lichamen van de slachtoffers van de vliegramp in Oost-Oekraïne worden bewaard, is even voor 18.00 uur Nederlandse tijd vertrokken. Dat heeft NOS-correspondent David Jan Godfroid gemeld. Eerder had de Oekraïense vicepremier Vladimir Groisman bekendgemaakt dat de trein om 18.00 uur naar Charkov zou gaan. .
Volgens Groisman zijn alle lichamen in een speciale trein geladen. Vanuit Charkov zullen de lichamen naar Nederland worden gevlogen.
De trein stond sinds zondagochtend in het station van Torez. Eerder vandaag kregen Nederlandse inspecteurs de toezegging van de separatisten dat de trein vandaag weggaat. Naar Nederland
De koelwagons zijn vanochtend onder toeziend oog van de Nederlandse forensische inspecteurs verzegeld.
Premier Rutte zei vanmorgen in de Tweede Kamer dat er op het vliegveld van Charkov een Nederlands Hercules-vrachtvliegtuig klaar staat om de stoffelijke overschotten naar Nederland over te brengen.
Ondertiteld/vertaald filmpje van de separatisten gezien. Bagage van passagiers leeggooiend, op zoek naar USB-sticks e.d. Ben niet meer overtuigd van welke goede bedoelingen ook. En Putin is een walgelijke vent met zijn beschuldigingen ri. de Oekraïne. Net weer een stuk vluigtuigromp gezien op twitter met Bukraket-sporen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Zojuist de leider van de separatisten bij CNN aan het liegen? Hij beweerde dat ze opdracht hadden gekregen van de OVSE om de lichamen te laten liggen. OVSE verklaarde zulke opdrachten nooit te hebben gegeven. Tja...
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Op maandag 21 juli 2014 18:11 schreef Greys het volgende: Is er ergens al bekend of de overige landen (van waar slachtoffers komen) er akkoord mee zijn dat de lichamen naar Nederland worden overgevlogen? Dat heb ik nog even gemist. Wordt de identificatie in Nederland gedaan of dáár?
Nou ja, om dan te besluiten wie waarheen moet zal er toch eerst een identificatie gedaan moeten worden...
Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef TLC het volgende: De nabestaanden uit Australie en Maleisie zouden weleens erg lang moeten wachten op hun dierbaren..
Zou het sneller gaan als ze het onderzoek ter plaatse uitvoeren? Ik denk van niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef SEMTEX het volgende: Ondertiteld/vertaald filmpje van de separatisten gezien. Bagage van passagiers leeggooiend, op zoek naar USB-sticks e.d. Ben niet meer overtuigd van welke goede bedoelingen ook. En Putin is een walgelijke vent met zijn beschuldigingen ri. de Oekraïne. Net weer een stuk vluigtuigromp gezien op twitter met Bukraket-sporen.
Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef TLC het volgende: De nabestaanden uit Australie en Maleisie zouden weleens erg lang moeten wachten op hun dierbaren..
Tja. Maar het belangrijkste is (was) dat die lichamen daar z.s.m. weg werden gehaald.
Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef SEMTEX het volgende: Ondertiteld/vertaald filmpje van de separatisten gezien. Bagage van passagiers leeggooiend, op zoek naar USB-sticks e.d. Ben niet meer overtuigd van welke goede bedoelingen ook. En Putin is een walgelijke vent met zijn beschuldigingen ri. de Oekraïne. Net weer een stuk vluigtuigromp gezien op twitter met Bukraket-sporen.
Ik hoorde dan ook dat ze het over een vliegtuig met spionnen hadden in een eerder gepost filmpje...
Ik weet niet wat ze drijft
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Maar ze weten wel dat hun dierbaren in Nederland veiliger zijn dan daar in Oekraïne.
Die wachten denk ik graag een weekje langer, met de zekerheid dat er nog wat terugkomt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
We hebben een BUK-raket expert hier! Dat wist ik niet. Vertel...
De trein waarin de lichamen van de slachtoffers van de vliegramp in Oost-Oekraïne worden bewaard, isnet vertrokken vertrokken. Dat heeft NOS-correspondent David Jan Godfroid gemeld.
Ik weet het niet hoor, ik denk dat minstens de helft van alle Nederlanders niet weten of NY aan de Oost- of Westkust ligt en niet meer dan 2 staten op een kaart kunnen aanwijzen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Dat straks dat lijkenvliegtuig ook nog wordt neergehaald. Het was waarschijnlijk ironisch bedoeld.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Ik weet het niet hoor, ik denk dat minstens de helft van alle Nederlanders niet weten of NY aan de Oost- of Westkust ligt en niet meer dan 2 staten op een kaart kunnen aanwijzen.
Alsof jij aan een verwrongen hoop staal kan zien of het vliegtuig geraakt is door een bukraket, een F16 of de vliegende arreslee van de kerstman. Wat op Twitter staat zegt niets. Pure suggestie, zelfs als het wel waar is.
Alsof jij aan een verwrongen hoop staal kan zien of het vliegtuig geraakt is door een bukraket, een F16 of de vliegende arreslee van de kerstman. Wat op Twitter staat zegt niets. Pure suggestie, zelfs als het wel waar is.
Die gaatjes in dat wrakstuk wat ze bedoelt waarschijnlijk zijn op z'n minst echt wel verdacht te noemen.
Die gaatjes in dat wrakstuk wat ze bedoelt waarschijnlijk zijn op z'n minst echt wel verdacht te noemen.
Maar dan nog is het niet helemaal zeker dat het exact om BUK-raketten gaat. Het was echt een hele suggestieve post. Daar werd op gereageerd.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Al die kloothommels als jij zijn net zo erg als Poetin
Topreactie dit. echt waar.
Heb respect voor de forensisch experts die al die overblijfselen gaan onderzoeken.. veel lichamen waren gruwelijk verminkt of verbrand en na 5 dagen ontbinding.. brrr..
Die komen er niet zomaar in.
Een paar inzittenden hadden hun riem blijkbaar aan, gezien ze met stoel en al naar benden zijn gekomen. Is er dan toch nog tijd geweest om dit te doen....
zie;
mooi dat het bergen van de lijken in zakken en langs de weg leggen zo geapprecieerd word door de hulpverleners, daar waar mensen hier zaten te zeiken.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Een paar inzittenden hadden hun riem blijkbaar aan, gezien ze met stoel en al naar benden zijn gekomen. Is er dan toch nog tijd geweest om dit te doen....
Sommige mensen doen hem niet altijd af na het opstijgen.
Dat vind ik dan wel weer een beetje overdreven stiekem, dat (NOS) 'Het is onmenselijk om te zien, delen van menselijke resten die in groene zakjes worden gestopt'. Dus puur over het 'in zakjes stoppen' dat je zag. Wat wil je dan? Het is toch normaal dat ze in aparte zakjes worden gedaan? Ik denk dat dat zelfs in Nederland zo was gebeurd.
Zijn genoeg mensen die gedurende de hele vlucht hun riem om houden.
sowieso op de man spelen omdat je het niet met de mening van een ander kan vinden
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Op maandag 21 juli 2014 18:24 schreef Greys het volgende: Dat vind ik dan wel weer een beetje overdreven stiekem, dat (NOS) 'Het is onmenselijk om te zien, delen van menselijke resten die in groene zakjes worden gestopt'. Dus puur over het 'in zakjes stoppen' dat je zag. Wat wil je dan? Het is toch normaal dat ze in aparte zakjes worden gedaan? Ik denk dat dat zelfs in Nederland zo was gebeurd.
Menselijk was zeker geweest als ze nu nog in de zon lagen te bakken, omdat we het allemaal zo gruwelijk vinden om gewoon te doen wat er gedaan moet worden.
Op maandag 21 juli 2014 18:24 schreef Greys het volgende: Dat vind ik dan wel weer een beetje overdreven stiekem, dat (NOS) 'Het is onmenselijk om te zien, delen van menselijke resten die in groene zakjes worden gestopt'. Dus puur over het 'in zakjes stoppen' dat je zag. Wat wil je dan? Het is toch normaal dat ze in aparte zakjes worden gedaan? Ik denk dat dat zelfs in Nederland zo was gebeurd.
In Nederland zelf zou het toch ook een onmenselijk beeld zijn? Lichaamsdelen in zakjes..
Menselijk was zeker geweest als ze nu nog in de zon lagen te bakken, omdat we het allemaal zo gruwelijk vinden om gewoon te doen wat er gedaan moet worden.
Ik ben het absoluut niet eens met heel veel hoe het gegaan is daar, maar nu gaan zeuren dat het onmenselijk is dat ze in groene (GROENE!!!) zakjes werden gedaan, die resten, dat is echt zeuren om het zeuren
Diezitten allemaal in groene zakken. Vraag me trouwens af of ze van alle familieleden dna meehebben.
Ja is al gebeurd door een speciaal team die getroffen families begeleiden. Was vanochtend op Radio 1.
sowieso op de man spelen omdat je het niet met de mening van een ander kan vinden
Ja, als je de mening van iemand anders niet kan waarderen, leg dan uit waarom niet en waarom jij tot jouw mening gekomen bent. Maar dan meteen dit soort dingen, zal vast een hoop zoden aan de dijk zetten.
Ik ben het absoluut niet eens met heel veel hoe het gegaan is daar, maar nu gaan zeuren dat het onmenselijk is dat ze in groene (GROENE!!!) zakjes werden gedaan, die resten, dat is echt zeuren om het zeuren
Moah, dat hoor ik er echt niet in. Het gaat ze volgens mij meer om de algemene situatie en is het geen kritiek op de manier waarop de lichamen weggehaald worden.
In Nederland zelf zou het toch ook een onmenselijk beeld zijn? Lichaamsdelen in zakjes..
Ze zei het echt met een toon als commentaar op hoe het gedaan wérd, zeg maar. Terwijl de (Nederlandse?) dame die er toen al bij was het juist waardeerde. Zag je op beeld.
Nou ja laat maar, het commentaar was gewoon een beetje gek. Was benieuwd of meer dat vonden
Als je ziet hoe er hier in Nederland gesjouwd wordt met lichamen in mortuaria, denk dat dat ook niet altijd als respectvol wordt gezien. Sommige dingen worden echt wel onder een vergrootglas gelegd.
Als je ziet hoe er hier in Nederland gesjouwd wordt met lichamen in mortuaria, denk dat dat ook niet altijd als respectvol wordt gezien. Sommige dingen worden echt wel onder een vergrootglas gelegd.
Goh, lekker daadkrachtig opgetreden, je pakt iemand op (stond hij wel achter de "juiste" partij?) en toevallig heeft hij een bijna Nederlands ogend kind, en staat er een crew van een actualiteitenprogramma bovenop, zodat ze de sfeer lekker authentiek kunnen vastleggen.
indd, vooral als je zag dat sommige lijken gewoon helemaal uit elkaar getrokken waren. Alles nog bij elkaar kunnen vinden.
Maar wat doen we straks als we hebben bewezen dat de separatisten het gedaan hebben m.b.v. Rusland? Gaan we ze dan 'straffen' door suffe sancties op te leggen?
Op maandag 21 juli 2014 18:33 schreef Greys het volgende: Die zwarte dozen blijken straks vast onbruikbaar te zijn, aangezien ze een paar dagen spoorloos waren nadat ze eerst gevonden waren.
Dat vrees ik ook. zal wel onbruikbaar gemaakt zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Die chick was wel lekker. echt jammer dat ze dood is.
...
Allemaal onderdeel van het verhaal van vuile separatisten die met onze doden lopen te rommelen. Inmiddels lijkt het erop dat dat wel meevalt, dat de lijken naar Nederland gaan, dat de zwarte dozen naar Maleisië gaan, en dat het misschien allemaal veel minder spannend is dan we de afgelopen tijd gehoord en gelezen hebben.
Goh, lekker daadkrachtig opgetreden, je pakt iemand op (stond hij wel achter de "juiste" partij?) en toevallig heeft hij een bijna Nederlands ogend kind, en staat er een crew van een actualiteitenprogramma bovenop, zodat ze de sfeer lekker authentiek kunnen vastleggen.
Ik wou al zeggen... Er kan er niet 1 zo goed zeiken als jij...
Op maandag 21 juli 2014 18:33 schreef SecretStoryWous het volgende: Maar wat doen we straks als we hebben bewezen dat de separatisten het gedaan hebben m.b.v. Rusland? Gaan we ze dan 'straffen' door suffe sancties op te leggen?
Op maandag 21 juli 2014 18:33 schreef SecretStoryWous het volgende: Maar wat doen we straks als we hebben bewezen dat de separatisten het gedaan hebben m.b.v. Rusland? Gaan we ze dan 'straffen' door suffe sancties op te leggen?
Ik neem aan dat de direct verantwoordelijken, dus de daadwerkelijke personen die verantwoordelijk zijn voor het afvuren van de raket, voor een rechter dienen te verschijnen? Desnoods bij het internationaal strafhof.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Op maandag 21 juli 2014 18:34 schreef agter het volgende: Wat is nu het verhaal over die gevechtsvliegtuigen bij het vliegtuig?
Naar verluid zouden Oekraïense gevechtsvliegtuigen MH17 escorteren over het oorlogsgebied (volgens Kiev), of ze zouden MH17 hebben neergeschoten (volgens Russische propaganda)
De kans bestaat dat het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) de identificatie van de slachtoffers van vlucht MH17 op zich gaat nemen. Daarvoor moeten DNA-monsters van de rampplek worden vergeleken met DNA-materiaal van de nabestaanden of van de slachtoffers zelf. DNA-onderzoeker Lex Meulenbroek zegt dat het NFI er opnieuw klaar voor is.
Op maandag 21 juli 2014 18:36 schreef Donderjagers het volgende: Godverdomme wat een stemmingmakerij bij EditieNL. Polls houden met de vraag, moeten we wraak nemen op Rusland etc.
Naar verluid zouden Oekraïense gevechtsvliegtuigen MH17 escorteren over het oorlogsgebied (volgens Kiev), of ze zouden MH17 hebben neergeschoten (volgens Russische propaganda)
Maar ze zijn het er wel over eens dat ze er waren...dat is al iets
Op maandag 21 juli 2014 18:36 schreef Donderjagers het volgende: Godverdomme wat een stemmingmakerij bij EditieNL. Polls houden met de vraag, moeten we wraak nemen op Rusland etc.
Ze moeten hun geld verdienen daar he..?
Sowieso triest dat "Rusland" telkens genoemd wordt. Houd het gewoon bij "pro-Russische separatisten", en zelfs dat is niet eens onomstotelijk bewezen.
Op maandag 21 juli 2014 18:34 schreef agter het volgende: Wat is nu het verhaal over die gevechtsvliegtuigen bij het vliegtuig?
kan onzin zijn. Russen praten net zoveel onzin als de oekrainers. Alleen vallen mensen sneller over als de russen iets roepen dan de oekrainers.
Als dat escorteren waar is horen we dat wel op de zwarte doos?
Sowieso triest dat "Rusland" telkens genoemd wordt. Houd het gewoon bij "pro-Russische separatisten", en zelfs dat is niet eens onomstotelijk bewezen.
Maleisische functionarissen krijgen later vanavond (20.00 uur Nederlandse tijd) de zwarte dozen van vlucht MH17 overhandigd, zei de Maleisische premier Najib Razak op een persconferentie. De lichamen van de omgekomen passagiers zullen uiteindelijk naar Amsterdam gevlogen worden. De trein met lichamen is nu onderweg vanaf Torez, vermoedelijk naar Charkov.
De zwarte dozen zouden nu nog in handen zijn van de separatisten in de eenzijdig uitgeroepen Volksrepubliek Donetsk. Razak zou ook met een separatistenleider overeen zou gekomen dat er “veilige toegang” tot de rampplek zal zijn.
Allemaal onderdeel van het verhaal van vuile separatisten die met onze doden lopen te rommelen. Inmiddels lijkt het erop dat dat wel meevalt, dat de lijken naar Nederland gaan, dat de zwarte dozen naar Maleisië gaan, en dat het misschien allemaal veel minder spannend is dan we de afgelopen tijd gehoord en gelezen hebben.
Er is nog steeds met bewijs geknoeid. Er lag op dag 1 nog stukken raket tussen het puin. Nu wat staaltjes propaganda op tv van Rusland / Russia Today
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Zie hier de normen en waarden van de Nederlanse samenleving
Nee, van een achterlijke user van Fok! die helaas typerend is voor een deel van dat Fok!.
Snap werkelijk waar niet hoe sommige mensen het uit hun vingers kunnen krijgen, en dan ook nog de tweede hersencel kunnen gebruiken om op "post" te klikken.
NIEUWE PERSVERKLARING RUTTE OVER EEN HALFUURTJE Persbureau Novum meldt: premier Rutte legt ook vanavond een korte persverklaring af over de laatste ontwikkelingen rondom de vliegramp. Hij doet dat vanaf 19.00 uur op het ministerie van Veiligheid en Justitie in Den Haag.
Maar hier wordt gesproken over de TWEE zwarte dozen, terwijl de NOS beweerde dat er nog 1 zoek is. Ik begin inmiddels gek te worden van alle tegenstrijdige berichtgeving.
Op maandag 21 juli 2014 18:40 schreef anonymoussie het volgende: Het nieuws in Rusland. Daar werd in het nieuws bericht dat de OVSE volledige toegang had gekregen voor onderzoek. Rusland !!
Die tieten vol in beeld, en dan de speech erna afkappen .
18u36 Zwarte dozen snel naar Maleisië De zwarte dozen van het rampvliegtuig in Oekraïne worden op korte termijn overhandigd aan Maleisië. Dat heeft de Maleisische premier Najib Razak vandaag laten weten.
De overhandiging zou vanavond al om 21.00 uur Oekraïense tijd zijn.
Maar hier wordt gesproken over de TWEE zwarte dozen, terwijl de NOS beweerde dat er nog 1 zoek is. Ik begin inmiddels gek te worden van alle tegenstrijdige berichtgeving.
De Maleisische president meldt het. Ik weet niet of het een vertaalfout kan zijn.
Dit wou ik nu (weer) gaan posten. Ze zeggen duidelijk 'zwarte boxen', maar ik hoor een kwartier geleden dat er van de twee één zoek is?
het valt mij op hoe gemakkelijk mensen nog steeds tot oorlog te drijven zijn best beangstigend eigenlijk
Op maandag 21 juli 2014 18:40 schreef anonymoussie het volgende: Het nieuws in Rusland. Daar werd in het nieuws bericht dat de OVSE volledige toegang had gekregen voor onderzoek. Rusland !!
Nee dan die idiote complottheoriën van die zgn. defensieexperts
Black boxes of black box? Er was volgens mij nogal wat onduidelijkheid over hoeveel er gevonden waren.
Dat ligt niet in een of andere vage Donetske Volksrepubliek, maar gewoon in Oekraïne en die steunen we juist omdat we namelijk tegen Putin zijn, want die heeft dat vliegtuig uit de lucht geschoten. Ik zie het probleem niet
Dat ligt niet in een of andere vage Donetske Volksrepubliek, maar gewoon in Oekraïne en die steunen we juist omdat we namelijk tegen Putin zijn, want die heeft dat vliegtuig uit de lucht geschoten. Ik zie het probleem niet
Sommige mensen denken dat het overal in Oekraïne niet pluis is.
Ach....laat ze die poll over een maand nog eens invullen en het resultaat zal volledig anders zijn. Waan van de dag enzo.
Laten ze die poll vorige maand gehouden hebben. Moet Nederland militairen sturen naar Oost-Oekraïne om zich daar te bemoeien in de oorlog tussen de Oekraïners en Russen?
Dat hebben ze ook.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Op maandag 21 juli 2014 18:44 schreef BaajGuardian het volgende: Trouwens voor iedereen die op de fp losgaat over 'wat errug hoe durve se so om te gaan met onse mense'
Die boer... "Ik heb de wrakstukken met m'n kruiwagen naar de stort gebracht" gvd dude
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld. Don't you see going to heaven is just in the thought that you might? As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Laten ze die poll vorige maand gehouden hebben. Moet Nederland militairen sturen naar Oost-Oekraïne om zich daar te bemoeien in de oorlog tussen de Oekraïners en Russen?
Und? Wat was de uitslag? Kan me amper voorstellen dat er een maand geleden veel handen op elkaar kwamen voor dat idee.
Ik ben bloedserieus. Lever jij maar even het bewijs waardoor onomstotelijk vaststaat dat het door de separatisten is gedaan? En al zijn het de separatisten(wat ik inderdaad zeer waarschijnlijk acht), dan nog is Rusland eigenlijk niet te veroordelen daarop. Kijk eens naar de wapens die door de Amerikanen aan alle verschillende soorten rebellen in Noord-Afrika werden geleverd. Dit is niks anders, alleen zijn de rebellen nu tegenstanders van een land dat door de EU en NAVO wordt gekoesterd.
Anti eu maidan sepertaristen, heeft weinig tot niks met rusland te maken behalve dan hun persoonlijke gezindheid en achtergrond. Ze willen niet bij rusland horen, rusland wil de oost oekrainen niet, ze willen gewoonweg zich afscheiden van het door geweld overgenomen kiev.
Als de VS hun satellietbeelden nou eens laat zien, waarmee ze hebben geconcludeerd dat het de pro-Russische separatisten waren, dan konden we er 100% zeker van zijn. Maar zover heeft niemand anders ze gezien.
"Zwarte dozen naar Maleisië" Toegevoegd: maandag 21 jul 2014, 18:44
De zwarte dozen van het in Oost-Oekraïne neergeschoten vliegtuig worden vanavond overgedragen aan Maleisië. Dat heeft de Maleisische premier Najib Razak gezegd op een persconferentie.
Rond 20.00 uur Nederlandse tijd zullen de separatisten de twee vluchtrecorders in Donetsk aan een Maleisisch team geven.
De Oekraïense regering zei vanmiddag dat de rebellen met de vluchtrecorders hebben gerommeld. Toegang tot rampgebied
Premier Najib bevestigde ook dat de lichamen van alle slachtoffers in Charkov aan de Nederlandse autoriteiten worden overgedragen. De lichamen worden van daaruit naar Nederland gevlogen.
Als de VS hun satellietbeelden nou eens laat zien, waarmee ze hebben geconcludeerd dat het de pro-Russische separatisten waren, dan konden we er 100% zeker van zijn. Maar zover heeft niemand anders ze gezien.
Heb geduld, photoshoppen kost tijd.
Voor gebeurtenissen zoals deze moet er altijd een zondebok gevonden worden. Dat lucht immers op en is ook logisch, want voor elk erg iets moet toch een oorzaak aan te wijzen zijn? En daar kun je ook iets tegen doen, hard optreden bijvoorbeeld tegen die oorzaak! Bij deze ramp is het simpel, want iedereen kent wel de tronie van Vladimir Putin, die naar het schijnt een stel vage separatisten-tokkies te steunen. Kortom met simpel denken kom je al gauw met statements als "laten we ten oorlog strijden tegen de Russen".
Was MH17 zomaar de Zwarte Zee ingedoken zonder duidelijke oorzaak, dan waren we nu helemaal losgegaan op de Maleisiërs. Dat ze een stel incompetente lui zijn die na MH370 nog een keer een Boeing 777 weten te laten verdwijnen.
De Nederlandse overheid heeft het gedaan. Ze hebben een bom geplaatst en vervolgens het vliegtuig daar laten ontploffen om een oorlog te kunnen legitimeren.
Die krijgt het publiek niet te zien... binnen nu en 30 jaar iig niet...
Op maandag 21 juli 2014 18:52 schreef Breekfast het volgende: Het is natuurlijk diep triest maar die Russische berichtgeving over de ramp is bijna satire.
Dat weet het volk ook wel... tenminste het overgrote deel...
Op maandag 21 juli 2014 18:50 schreef Snowballed het volgende: De Oekraïense regering zei vanmiddag dat de rebellen met de vluchtrecorders hebben gerommeld.
Ik zou raar opkijken als de Oekraïense regering dat niet zou hebben gezegd.
Ik zie het overigens al helemaal voor me: rebellen die met geavanceerde apparatuur de zwarte dozen uitlezen en vervolgens met high-tech software aan de slag gaan om de data te modificeren
Op maandag 21 juli 2014 18:52 schreef Shokirbek85 het volgende: Ik wil ook op deze manier mijn medeleven geven aan een stelletje die in het vliegtuig zaten. Onrealitisch dat jullie er niet meer zijn
RIP
Sterkte
Ik zie het overigens al helemaal voor me: rebellen die met geavanceerde apparatuur de zwarte dozen uitlezen en vervolgens met high-tech software aan de slag gaan om de data te modificeren
Op maandag 21 juli 2014 18:52 schreef Shokirbek85 het volgende: Ik wil ook op deze manier mijn medeleven geven aan een stelletje die in het vliegtuig zaten. Onrealitisch dat jullie er niet meer zijn
Het zou niet de eerste geavanceerde apparatuur zijn die ze uit Rusland hebben gekregen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Dat weet het volk ook wel... tenminste het overgrote deel...
Dat vraag ik mij af. Als alle media daar de waarheid zo verdraaien ga je het vanzelf geloven. Het is ook niet zo dat de invloed van buitenlandse media daar zo groot is volgens mij. Tussen een tegengeluid krijgen ze ook niet te horen.
De zwarte dozen van het in Oost-Oekraïne neergeschoten vliegtuig worden vanavond overgedragen aan Maleisië. Dat heeft de Maleisische premier Najib Razak gezegd op een persconferentie.
Rond 20.00 uur Nederlandse tijd zullen de separatisten de twee vluchtrecorders in Donetsk aan een Maleisisch team geven.
De Oekraïense regering zei vanmiddag dat de rebellen met de vluchtrecorders hebben gerommeld. Toegang tot rampgebied
Premier Najib bevestigde ook dat de lichamen van alle slachtoffers in Charkov aan de Nederlandse autoriteiten worden overgedragen. De lichamen worden van daaruit naar Nederland gevlogen.
Op maandag 21 juli 2014 18:55 schreef Inaithnir het volgende: Dus, persconferentie van Rutte over een paar minuutjes? Hoop dat alle Ruttebashers weer in getale aanwezig zijn
Alwéér? Waarom, wat voor nieuws is er te melden?