Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Hhhhhhquote:Op zondag 20 juli 2014 23:51 schreef Santello het volgende:
Fik dudda ofzo Crip?
Wel gelachen om deluxe :p
Wilde een zinnige post posten als laatste post.
wat is je vraag precies?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:57 schreef Stimorol- het volgende:
Trigger, jij vond een vastende jood dus beter dan een niet-vastende moslim. Vanwaar?
Waar staat dat?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is het Islamitische standpunt.
Wesh ben je een raar liedje aan het quoten?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Crip plummeted rock bottom. Gold is up 10 points
quote:
quote:"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
quote:Op maandag 21 juli 2014 00:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe maak jij hierop uit wat jij net beweerde.
diegenen voor u, gaat om de joden en christenen, Allah draagt persoonlijk het vasten op om in zijn ogen vroom te zijn.quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Klopt, maar dit zegt toch niet dat een vastende jood beter is?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
diegenen voor u, gaat om de joden en christenen, Allah draagt persoonlijk het vasten op om in zijn ogen vroom te zijn.
Een vastende jood, die Allah's gebod nakomt en trouw is aan zijn eigen leer, is beter dan een moslim die Allah's gebod niet nakomt, in zijn ogen niet vroom is, en zijn eigen leer ook niet volgt. Een moslim die zijn eigen leer niet volgt, maar wel claimt is niet alleen zondig, maar ook nog eens hypocriet.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Klopt, maar dit zegt toch niet dat een vastende jood beter is?
Jij en ik zitten goddank niet op 1 lijn, want jij geeft dit als jouw interpretatie, maar ik zie het nergens staan.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een vastende jood, die Allah's gebod nakomt en trouw is aan zijn eigen leer, is beter dan een moslim die Allah's gebod niet nakomt, in zijn ogen niet vroom is, en zijn eigen leer ook niet volgt. Een moslim die zijn eigen leer niet volgt, maar wel claimt is niet alleen zondig, maar ook nog eens hypocriet.
Je ziet het er niet staan? Allah zegt dat het helemaal niet uit tot wat voor geloof je van het lijstje behoort als je maar in hem gelooft en deugdelijk handelt, niet vasten is volgens de Koran niet deugdelijkquote:Op maandag 21 juli 2014 00:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij en ik zitten goddank niet op 1 lijn, want jij geeft dit als jouw interpretatie, maar ik zie het nergens staan.
Ben jij het ermee eens?
Interpretatie? Je snapt toch wel dat bewust een gebod van God nalaten een zonde is?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij en ik zitten goddank niet op 1 lijn, want jij geeft dit als jouw interpretatie, maar ik zie het nergens staan.
Ben jij het ermee eens?
En wat is afvalligheid voor hem?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je ziet het er niet staan? Allah zegt dat het helemaal niet uit tot wat voor geloof je van het lijstje behoort als je maar in hem gelooft en deugdelijk handelt, niet vasten is volgens de Koran niet deugdelijk
En ja ik heb liever een praktiserende jood in mijn leven dan een niet-praktiserende moslim.
Lees het anders nog eens waar ik om vraag?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Interpretatie? Je snapt toch wel dat bewust een gebod van God nalaten een zonde is?
Watquote:Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En wat is afvalligheid voor hem?Vind jouw zo raar hierin. Hypocriet vind ik jou.
Dat moet heel veel zeggen komende van jouw kant.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je bent raar in mijn ogen. Thats all. Hypocriet op het gebied van geloof.
Neyse. Ik ga slapen.
Moet je nagaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat moet heel veel zeggen komende van jouw kant.
Echt he. Herkezi kendin gibi sandin is hier wel van toepassing.quote:
Heb ik gedaan. Je vraagt waarom een jood die vast beter is (in de ogen van God) dan een moslim die niet vast. Dus een jood vast omdat hij gelooft dat hij hiermee God zal plezieren, maar een moslim vast niet, ondanks het gebod van God, en krijgt hiervoor God's onbehagen terug. Lijkt mij toch geen rocket science?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lees het anders nog eens waar ik om vraag?
Misschien voor Ambi wel als ze Ali accepteert in haar hart.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Je vraagt waarom een jood die vast beter is (in de ogen van God) dan een moslim die niet vast. Dus een jood vast omdat hij gelooft dat hij hiermee God zal plezieren, maar een moslim vast niet, ondanks het gebod van God, en krijgt hiervoor God's onbehagen terug. Lijkt mij toch geen rocket science?
In de Islam is het niet zo dat je door God en zijn profeten te accepteren het paradijs meteen garandeert, zoals bij Christenen het geval is met Jezus.
Niet nodig dit, akhi.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien voor Ambi wel als ze Ali accepteert in haar hart.
geef deze man nobelprijsquote:Op maandag 21 juli 2014 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een vastende jood, die Allah's gebod nakomt en trouw is aan zijn eigen leer, is beter dan een moslim die Allah's gebod niet nakomt, in zijn ogen niet vroom is, en zijn eigen leer ook niet volgt. Een moslim die zijn eigen leer niet volgt, maar wel claimt is niet alleen zondig, maar ook nog eens hypocriet.
quote:Op maandag 21 juli 2014 00:33 schreef AbdulMalik het volgende:
crip heb je gebroken hart gehad in het verleden kan die bindingsangst verklaren
Jij was zelf ooit een kafir. Ga je echt zo doen?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien voor Ambi wel als ze Ali accepteert in haar hart.
quote:Op maandag 21 juli 2014 00:35 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik mag nu zeker niet zeggen dat jij geen moslim bent
Hoezo was.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij was zelf ooit een kafir. Ga je echt zo doen?
Maar het was niet. Oke.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Of je er een bent laat ik over aan Hem.
Maar tis ook niet zo dat je door bepaalde "zondes" slechter bent. Dus daarom mijn vraag.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Je vraagt waarom een jood die vast beter is (in de ogen van God) dan een moslim die niet vast. Dus een jood vast omdat hij gelooft dat hij hiermee God zal plezieren, maar een moslim vast niet, ondanks het gebod van God, en krijgt hiervoor God's onbehagen terug. Lijkt mij toch geen rocket science?
In de Islam is het niet zo dat je door God en zijn profeten te accepteren het paradijs meteen garandeert, zoals bij Christenen het geval is met Jezus.
Ismail, beni anlamadinya ben ona yaniyorm.quote:
hahahaquote:Op maandag 21 juli 2014 00:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar tis ook niet zo dat je door bepaalde "zondes" slechter bent. Dus daarom mijn vraag.
Oh staph it dude.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ismail, beni anlamadinya ben ona yaniyorm.
wrm denk je kben soenni, ik zag niemand oordelen, dacht je maakt grap maar je bent serieus, zondige brengt je verder van Allah en goede daden dichterbij Allahquote:Op maandag 21 juli 2014 00:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wrm zijn de meeste soennieten zo beoordelend..?
Jij doet dit jij bent goed/fout. Gtfo.
Ismail was dus de manager van die lui die heel wat geld had verduisterd achter hun rug om. Soort van wraak aanvalquote:Op maandag 21 juli 2014 00:43 schreef Stimorol- het volgende:
Zit ik met dat lied in mn hoofd
Ismail bir tuhaf adamdir
Allah oordeelt over mijn zondes. Lets keep it that way. Ik geloof in 3 dagen vasten ipv 30.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:43 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
wrm denk je kben soenni, ik zag niemand oordelen, dacht je maakt grap maar je bent serieus, zondige brengt je verder van Allah en goede daden dichterbij Allah
Oh echt srsquote:Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ismail was dus de manager van die lui die heel wat geld had verduisterd achter hun rug om. Soort van wraak aanval
nee maqdisi en al qaeda is beschermer van alle muslimsquote:Op maandag 21 juli 2014 00:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
ik volg gen alqaeda broeder, zij geve muslims slechte naam
ben jij een meisjequote:Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Allah oordeelt over mijn zondes. Lets keep it that way. Ik geloof in 3 dagen vasten ipv 30.
Dat ik die 3 niet eens kan is idd een schande. Maar Hij oordeelt.
Was al op zoek nr lyricsquote:Op maandag 21 juli 2014 00:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met dat in gedachten lyrics eens nog x aandachtig luisteren.
Mensen in huis vallen me aan als ik dit nu op zet.quote:
Ik shop niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:53 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
wist da vrouwen graag shoppe, maar niet bij fatawa
quote:Op maandag 21 juli 2014 00:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mensen in huis vallen me aan als ik dit nu op zet.
Die lyrics btw![]()
Kut nmr. Blijft dagen in mn hoofd.
Wat ga je mij persoonlijke dingen vragen.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:33 schreef AbdulMalik het volgende:
crip heb je gebroken hart gehad in het verleden kan die bindingsangst verklaren
ANSWER THE QUESTION, SOLDIERquote:Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Wat ga je mij persoonlijke dingen vragen.
Precies.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zulke compilaties zijn wel leukquote:Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb grup vitamin pas een paar jaar geleden ontdekt.
sorry niet doen?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Wat ga je mij persoonlijke dingen vragen.
Ergens in 1994 ofzo hun cassette kapot gedraaid met papa met de reis naar en in TR.quote:
Ik ontken de zonde tenminste niet voor mijn eigen plezier.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Muziek en make up beschouw jij als een zonde en toch laat je t niet gaan. Pls crip.
Tuurlijk meis. In jouw geval is het natuurlijk minder erg. Is altijd zo nedense.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:06 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik ontken de zonde tenminste niet voor mijn eigen plezier.
Dat heb ik met Pinar Aylin gedaan, was eerste Turkstalig casette die ik had, Nog steeds verliefd op haar (stem).quote:Op maandag 21 juli 2014 01:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ergens in 1994 ofzo hun cassette kapot gedraaid met papa met de reis naar en in TR.
Zojuist gegoogled. Masallah. Kariya bak.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat heb ik met Pinar Aylin gedaan, was eerste Turkstalig casette die ik had, Nog steeds verliefd op haar (stem).
Haar stem dan hequote:Op maandag 21 juli 2014 01:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zojuist gegoogled. Masallah. Kariya bak.
Jij suggereert dingen terwijl ze er niet staan. Waar voel ik me beter dan jij of waar staat er dat ik me niet slecht voel om de zonden die ik pleeg? Ik voel me beter dan niemand. Asjeblieft zeg.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Tuurlijk meis. In jouw geval is het natuurlijk minder erg. Is altijd zo nedense.
God gebiedt de gelovigen niet zomaar om iets te doen. Het zijn middelen om taqwa, Godsbewustheid, te bereiken...quote:Op maandag 21 juli 2014 00:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar tis ook niet zo dat je door bepaalde "zondes" slechter bent. Dus daarom mijn vraag.
Als je nalaat geboden na te leven, heeft dat natuurlijk zijn consequenties...quote:2:183 You who believe, fasting is prescibed for you, as it was prescibed for those before you, so that you may be mindful of God.
Het is uiteraard niet aan een moslim om anderen te veroordelen over het niet nakomen van geboden en niemand dan Allah zelf kan weten wat iemands positie bij Hem is, maar iemand aansporen of informeren over het goede, dus wat Allah heeft voorgeschreven, is een plicht voor iedere moslim, zonder oordelend te zijn tegenover de ander en op een zachtaardige toon.quote:74:38 Every soul is held in pledge for its deeds, 39 but the Companions of the Right will stay 40 in Gardens and ask 41 about the guilty. 42 ‘What drove you to the Scorching Fire?’ [they will ask] 43 and they will answer, ‘We did not pray; 44 we did not feed the poor; 45 we indulged with others [in mocking the believers]; 46 we denied the Day of Judgement 47 until the Certain End came upon us.’ 48 No intercessor’s plea will benefit them now.
quote:3:104 Be a community that calls for what is good, urges what is right, and forbids what is wrong: those who do this are the successful ones.
Wat rot dat jij dan net de persoon bent die PRECIES begrijpt welke liedjes toen in waren en welk nummer voor mij nostalgie is.quote:
Wat suggereer ik?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:09 schreef Crip het volgende:
[..]
Jij suggereert dingen terwijl ze er niet staan. Waar voel ik me beter dan jij of waar staat er dat ik me niet slecht voel om de zonden die ik pleeg? Ik voel me beter dan niemand. Asjeblieft zeg.
Geen dingen over mij zeggen die niet kloppen.
Zo heb ik Turks geleerd.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat rot dat jij dan net de persoon bent die PRECIES begrijpt welke liedjes toen in waren en welk nummer voor mij nostalgie is.
Icimden gelmiyor. Thats all I can say.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
God gebied de gelovigen niet zomaar om iets te doen. Het zijn middelen om taqwa, Godsbewustheid, te bereiken...
[..]
Als je nalaat geboden na te leven, heeft dat natuurlijk zijn consequenties...
[..]
Het is uiteraard niet aan een moslim om anderen te veroordelen over het niet nakomen van geboden en niemand dan Allah zelf kan weten wat iemands positie bij Hem is, maar als iemand aansporen of informeren over het goede, dus wat Allah heeft voorgeschreven, is een plicht voor iedere moslim, zonder oordelend te zijn tegenover de ander en op een zachtaardige toon.
[..]
Dat ik me beter voel dan jij of dat mijn zonden minder wegen dan die van jou want dat is straight up bullshit en dat weet je.quote:
Wat bedoel je dan met je eerste zin? Ik ontken.....niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:11 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat ik me beter voel dan jij of dat mijn zonden minder wegen dan die van jou want dat is straight up bullshit en dat weet je.
Wat is ijmaa?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef AbdulMalik het volgende:
zeggen dat iets niet haram is wanneer ijmaa' over is dat haram is plaatst je buiten al islam,
Welke zin?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met je eerste zin? Ik ontken.....niet.
en bullshitquote:Op maandag 21 juli 2014 01:12 schreef AbdulMalik het volgende:
zeggen dat iets niet haram is wanneer ijmaa' over is dat haram is plaatst je buiten al islam,
وَتَعَالَى عَنِ الـحُدُودِ وَالغَايَاتِ، وَالأَرْكَانِ وَالأَعْضَاءِ وَالأَدَوَاتِ، لاَ تَحْوِيهِ الـجِهَاتُ السِّتُّ كَسَائِرِ الـمُبْتَدَعَاتِ.quote:
Die keuzevrijdheid heb je. Anders zou het natuurlijk geen imtihan dünyası zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Icimden gelmiyor. Thats all I can say.
Ik hoor hier al superrrrrlang een auto-alarm afgaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef Stimorol- het volgende:
Tis 1.23 en ik hoor buiten jankende kinderen en massa's mensen. Heb de neiging die kinderen te disciplineren. Aso's.Altijd die Turken.
Waar valt nog op te reageren, zijn 2 dingen die je uit het geloof plaatst, Koefr na al hidayah en Shirk.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:17 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik ga opzoeken wil je dan op reageren aub
Ik woon naast een moskee. Een Turkse.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik hoor hier al superrrrrlang een auto-alarm afgaan.
Jij bent echt droog soms. hhhquote:Op maandag 21 juli 2014 01:17 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik ga opzoeken wil je dan op reageren aub
altijd bij arabisch moet ik mijn ogen dicht knijpenquote:Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef Aloulou het volgende:
وَتَعَالَى عَنِ الـحُدُودِ وَالغَايَاتِ، وَالأَرْكَانِ وَالأَعْضَاءِ وَالأَدَوَاتِ، لاَ تَحْوِيهِ الـجِهَاتُ السِّتُّ كَسَائِرِ الـمُبْتَدَعَاتِ.
Ok jij wint. Wel fijn, altijd adhaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik woon naast een moskee. Een Turkse.
Degene die het doet heeft een fijne stem dus ja.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ok jij wint. Wel fijn, altijd adhaan.
commemtaar op dat stuk miss begrijp ik verkeerdquote:Op maandag 21 juli 2014 01:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar valt nog op te reageren, zijn 2 dingen die je uit het geloof plaatst, Koefr na al hidayah en Shirk.
Het is nogal glad ijs, ieder vorm van takfir keert terug wanneer de bestreffende Shahada (blijft) doet.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:24 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
commemtaar op dat stuk miss begrijp ik verkeerd
Waarom glad ijs. Tis sws niet aan ons daarover te oordelen.quote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif
[/img] Op maandag 21 juli 2014 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is nogal glad ijs, ieder vorm van takfir keert terug wanneer de bestreffende Shahada (blijft) doet.
Mwuah, tis niet altijd zwart-wit, de Ahmadiya kliek valt heel makkelijk takfir over te doen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom glad ijs. Tis sws niet aan ons daarover te oordelen.
Degene die dat wel doen zijn altijd die isis clowns.
hmmm okequote:Op maandag 21 juli 2014 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is nogal glad ijs, ieder vorm van takfir keert terug wanneer de bestreffende Shahada (blijft) doet.
Want?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, tis niet altijd zwart-wit, de Ahmadiya kliek valt heel makkelijk takfir over te doen.
quote:
bijvquote:After all, when God and His Apostle (Muhammad(SAW)) and all the Prophets have declared the supremacy of the second Messiah (Mirza) of this period due to his great achievements; then, it is a satanic act to question me 'Why do you proclaim yourself superior to the first Messiah, the son of Mary?'."
(Haqiqat-ul-Wahi, Roohany Khazaen, Vol. 22, P. 159)
Www.moslim.org zegt iets andersquote:
Iedereen mag van alles zeggen, ik kijk naar wat hij zelf zegt in zijn eigen geschreven boekenquote:Op maandag 21 juli 2014 01:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Www.moslim.org zegt iets anders
Maar dit is een beetje hetzelfde als met alevieten denk ik. Buitenstaanders denken te weten, maar weten niet.
quote:"I swear by God in whose hands my soul is that it is He who has sent me and has named me a prophet; it is He who has called me the Promised Messiah and has shown big signs (miracles) to testify me; these signs reach three hundred thousands."
(Haqiqat-ul-Wahi, Roohany Khazaen, Vol. 22, P. 503; Haqiqat-ul-Wahi, P. 68)
van de website moslim.orgquote:
3. Hij legde uit dat de woorden‘profeet’ (nabi) en ‘boodschapper’(rasul) voor hem slechts in metaforische zin zijn bedoeld, en niet in een werkelijke zin.
1. Hazrat Mirza verkondigt: “Verwijder het woord ‘profeet’ uit mijn geschriften en vervang dat door ‘heilige’.”
Zou dit het zijnquote:Op maandag 21 juli 2014 02:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Veel tariqa's zijn echt het spoor bijster...
Haha, zoiets waarschijnlijk, ja...quote:
Had ik al gezien. Helemaal gelijk heeft-ie. Er is een stroming onder de moslims die hier echt een vertekend beeld over heeft.quote:
ikquote:Op maandag 21 juli 2014 02:09 schreef Santello het volgende:
Is er iemand die uberhaupt gezond eet tijdens de ramadan?
Ik ben ongesteld dus dan moet je niet naar mijn eetpatroon kijken momenteel.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:11 schreef Santello het volgende:
[..]
Grootste bla. Wat heb je vandaag gegeten? Vanaf maghreb tot nu.
Dat valt..an sich toch wel meequote:Op maandag 21 juli 2014 02:14 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik ben ongesteld dus dan moet je niet naar mijn eetpatroon kijken momenteel.
Jup, allemaal vrienden van Allah die het wel even regelen.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Had ik al gezien. Helemaal gelijk heeft-ie. Er is een stroming onder de moslims die hier echt een vertekend beeld over heeft.
Als ik ongesteld ben dan verorber ik alles.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Dat valt..an sich toch wel mee.
Ben je ook een emo-rollercoaster?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:17 schreef Crip het volgende:
[..]
Als ik ongesteld ben dan verorber ik alles.
Jep jep jep.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ben je ook een emo-rollercoaster?
Bij mijn weten zitten Mehmet Çelik en Abdülaziz Bayindir wat dit en vele andere zaken betreft op dezelfde lijn. Hij zegt juist ook dat een zogenaamde klasse van awliya onislamitisch is, omdat niemand dan Allah weet wat iemands positie bij Hem is, en dat iedere mu'min in feite een wali, 'vriend' van Allah, is.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, allemaal vrienden van Allah die het wel even regelen.
Ken je Abdulaziz Bayindir's opvattingen over Allah, helemaal fucked up
Abdulaziz gaat veel verder, hij zegt ook dat Allah niet weet wat jouw positie isquote:Op maandag 21 juli 2014 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij mijn weten zitten Mehmet Çelik en Abdülaziz Bayindir wat dit en vele andere zaken betreft op hetzelfde spoor. Hij zegt juist ook dat een zogenaamde klasse van awliya onislamitisch is, omdat niemand dan Allah weet wat iemands positie bij Hem is, en dat iedere mu'min in feite een wali, 'vriend' van Allah, is.
Als ik twee dagen ervoor vervelend ga doen en iedere zeur teveel voor me is, dan weet ik hoelaat het is.quote:
Ik krijg nog cadeabonnen van ze. Dus hell yes! Neem jij hem weer. Wel duur man.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:32 schreef Bortecinem het volgende:
Jfm, je wou die ysl eyeliner weer halen, niet? Nu 25% korting op eyeliners en mascara bij de Douglas.
Aparte opvatting als je naar soennitische orthodoxie en theologische teksten kijkt. Daarin wordt expliciet gesteld dat de "awliyaa" o.a. "wonderen" kunnen verrichten en die "true zijn" (zoals in de algemeen geaccepteerde Tahawiyya-tekst). Die "wonderen" zou dan dus een meetbaarheid kunnen zijn waaraan je de echte wali "herkent". Naast nog wat andere punten. Hij bedoelt wellicht dat elke "mumin een wali is" in (slechts) de letterlijke taalkundige zin van het woord?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Bij mijn weten zitten Mehmet Çelik en Abdülaziz Bayindir wat dit en vele andere zaken betreft op dezelfde lijn. Hij zegt juist ook dat een zogenaamde klasse van awliya onislamitisch is, omdat niemand dan Allah weet wat iemands positie bij Hem is,en dat iedere mu'min in feite een wali, 'vriend' van Allah, is.
Wat voor cadeaubonnen?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:37 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik krijg nog cadeabonnen van ze. Dus hell yes! Neem jij hem weer. Wel duur man.
Hij heeft een bepaalde manier van het uitleggen van qadar, ja, maar de meeste beweringen over hem zijn bewuste verdraaiingen, akhi, is mijn observatie.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Abdulaziz gaat veel verder, hij zegt ook dat Allah niet weet wat jouw positie is
True story.
Ik had veel punten maar blijkbaar was mijn kaart anoniem of geen naam. Kreeg ik laatst toen ik wat kocht een opmerking van die vrouw erover. Nu krijg ik van 3 jaar die 5 euro verjaardagsgedoe in een keer.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat voor cadeaubonnen?
Ja, ik denk het wel. Heb ook nog extra 5 euro kortingsbon dusss.
Ik maak de post niet open. Morgen even rondvragen. Wil ze wel ofcourse. Hoe duur is Ysl met korting?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:43 schreef Bortecinem het volgende:
Verjaardagswattes? Tozz ik heb nooit een verjaardagsbon van ze ontvangen.Wel heb ik een 5 euro bon maar dat is omdat ik het zelf heb opgespaard.
Heb je wel die kortingsbonnen thuis ontvangen?
#repostquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds jammer dat we geen slaap kunnen opslaan. Of vet kunnen omzetten naar slaap.
26/27 euro.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:44 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik maak de post niet open. Morgen even rondvragen. Wil ze wel ofcourse. Hoe duur is Ysl met korting?
Nee, dit zijn ook geleerden die de opvattingen van de traditionele soennieten verwerpen en ook sahih ahadith in het licht van de Koran bekijken en veel overleveringen ook verwerpen en de Koran als enige bron van hukm accepteren. O.a. geleerden als Abdülaziz Bayindir, Mustafa Islamoglu en Mehmet Okuyan behoren tot deze stroming, die de laatste jaren in Turkije vrij populair is geworden.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Aparte opvatting als je naar soennitische orthodoxie en theologische teksten kijkt. Daarin wordt expliciet gesteld dat de "awliyaa" o.a. "wonderen" kunnen verrichten en die "true zijn" (zoals in de algemeen geaccepteerde Tahawiyya-tekst). Die "wonderen" zou dan dus een meetbaarheid kunnen zijn waaraan je de echte wali "herkent". Naast nog wat andere punten. Hij bedoelt wellicht dat elke "mumin een wali is" in (slechts) de letterlijke taalkundige zin van het woord?
Nee agie, dit is geen verdraaing, maar zijn eigen woorden, luister vanaf minuut 37 heel aandachtig.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hij heeft een bepaalde manier van het uitleggen van qadar, ja, maar de meeste beweringen over hem zijn bewuste verdraaiingen, akhi.
LETS DO THIS. ik wil ysl tout eclat ook eigenlijk.quote:
Is dat concealer? Ik gebruik dat nooit, goed spul?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:47 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
LETS DO THIS. ik wil ysl tout eclat ook eigenlijk.
ja en ja. Heb nu benefit maar ik vind hem duur. Hij is wel fijn tho. Laatst wilde iemand concealer van Bobby ofzo aansmeren. Hij was 65 euroquote:Op maandag 21 juli 2014 02:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Is dat concealer? Ik gebruik dat nooit, goed spul?
benefit is 25 en alleen douglas. Het is zo een merk, net als MAC, dat alleen bij douglas wordt verkocht.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:52 schreef Bortecinem het volgende:
Ja bobby brown is echt te duur. Ook altijd uitgesloten van de sale enzo.
Hoe duur is benefit? Niet duurder dan ysl, toch? Oh en die korting geldt niet op concealers he.
Welke van benefit? Fake it up concealer?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
benefit is 25 en alleen douglas. Het is zo een merk, net als MAC, dat alleen bij douglas wordt verkocht.
Mijn baby, yes.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:54 schreef Crip het volgende:
[..]
Welke van benefit? Fake it up concealer?
Weet ik. Heb er gewerkt.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
benefit is 25 en alleen douglas. Het is zo een merk, net als MAC, dat alleen bij douglas wordt verkocht.
Ah, dat wist ik natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:46 schreef TheMagnificent het volgende:
Nee, dit zijn ook geleerden die de opvattingen van de traditionele soennieten verwerpen en ook sahih ahadith in het licht van de Koran bekijken en veel overleveringen ook verwerpen en de Koran als enige bron van hukm accepteren. O.a. geleerden als Abdülaziz Bayindir, Mustafa Islamoglu en Mehmet Okuyan behoren tot deze stroming, die de laatste jaren in Turkije vrij populair is geworden.
ik was bij ici paris laatst omdat mijn benefit op was en ik iets nieuws zocht. Er is dus blijkbaar niet een concealer die op mijn huid past. Kan toch niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Weet ik. Heb er gewerkt.
Maar ysl is duurder dan benefit, vandaar.
Wat.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
ik was bij ici paris laatst omdat mijn benefit op was en ik iets nieuws zocht. Er is dus blijkbaar niet een concealer die op mijn huid past. Kan toch niet.
De 2e voorbeeld in dit geval is inderdaad uit context gerukt, maar in de eerste zegt hij heel concreet.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee agie, dit is geen verdraaing, maar zijn eigen woorden, luister vanaf minuut 37 heel aandachtig.
quote:Bilemez,Imtihan konusuysa bilemez. Cunku Allah bildigi imtihandan gecirmez.
Aloulou, wat vindt jij van een opvatting dat Allah niet weet wat de uitkomst van jouw beproeving zal zijn?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik natuurlijk niet.
Wat denk je dat van dikgedrukte de oorzaak is?
ik zoek altijd naar beter. Ja die ene was licht en die andere donker. Ik heb een rare huidskleur.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat.
Jij vond die benefit toch fijn? Gewoon blijven gebruiken.
Ja maar dat is dan te licht. En donker, ja spreekt voor zich.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:03 schreef Bortecinem het volgende:
Je zou toch juist iets lichter moeten nemen? Al die celebs smeren bijna witte verf onder hun ogen wanneer ze contouren enzo. Ik zou voor een lichtere kleur gaan iig.
Oké, hier zegt hij inderdaad wat twijfelachtige dingen, zoals God die je keuzemogelijkheden geeft, maar dat Hij pas weet wat je kiest wanneer je hebt gekozen, maar mijn kennis is te beperkt om er inhoudelijk wat tegenin te brengen, want hij zegt ook in andere video's ''Allah'tan baskasi gaybi bilmez''.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee agie, dit is geen verdraaing, maar zijn eigen woorden, luister vanaf minuut 37 heel aandachtig.
In geen van de drie abrahamistische godsdiensten past dit qua godsbeeld. Kan mij ook niet indenken hoe je dit toch kan inpassen qua interpretatie?quote:Op maandag 21 juli 2014 03:01 schreef Triggershot het volgende:
Aloulou, wat vindt jij van een opvatting dat Allah niet weet wat de uitkomst van jouw beproeving zal zijn?
Kan ik ook niet echt beschrijven.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:08 schreef Bortecinem het volgende:
Tja ik weet verder ook niet hoe jouw huidskleur is dus.
Dunnow? Misschien in de aanbieding?quote:Op maandag 21 juli 2014 03:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Kan ik ook niet echt beschrijven.
http://www.iciparisxl.nl/(...)R-ULTRA-CURL/p435250
waarom zo goedkoop?
Jimmy Kimmel. Enige grapjurk die echt grappig is.quote:
En schattig en hot.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Jimmy Kimmel. Enige grapjurk die echt grappig is.
Misschien gaat hij uit het assortiment.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Kan ik ook niet echt beschrijven.
http://www.iciparisxl.nl/(...)R-ULTRA-CURL/p435250
waarom zo goedkoop?
In jouw video zegt hij letterlijk vanaf minuut 4:quote:Op maandag 21 juli 2014 03:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oké, hier zegt hij inderdaad wat twijfelachtige dingen, zoals God die je keuzemogelijkheden geeft, maar dat Hij pas weet wat je kiest wanneer je hebt gekozen, maar mijn kennis is te beperkt om er inhoudelijk wat tegenin te brengen, want hij zegt ook in andere video's ''Allah'tan baskasi gaybi bilmez''.
Maar ik neig er naar het met hem eens te zijn over zijn uitleg van 'leiding van Allah'. Hij zegt dat de traditionele opvatting dat Allah alleen leiding verschaft aan degenen die Hij wil, een verkeerde is. Hij zegt dat Allah juist degenen leidt die zelf ook leiding wensen. Er wordt dus een actievere rol toegedicht aan de mens, waarin deze het eigen lot in handen heeft.
- Dus wat Is dat gene wat Allah niet weet, wat we als gevolg van ons beproeving wel of niet gaan doen. -quote:Ozaman Allahin bilmedigi hangi seymis, imtihan geregi bizim yapacagimiz veya yapamayacagimiz seyler.
-Allah heeft niet bepaald in jouw beproeving wat jij wel of niet gaat doen, aan jou overgelaten, als gevolg daarvan zegt hij zelf dat hij het niet weet. -quote:Ama Allah senin imtihan geregi, ne yapip yapmayacagini kendi belirlememis, sana birakmis, ondan dolayida bilmedigini kendisi soyluyor.
Hij gebruikt deze vers als onderbouwing:quote:Op maandag 21 juli 2014 03:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In geen van de drie abrahamistische godsdiensten past dit qua godsbeeld. Kan mij ook niet indenken hoe je dit toch kan inpassen qua interpretatie?
Maar dit zegt ook de traditionele opvatting, verschillende tafsirs/exegeses van het vers "Allah leidt wie Hij wil" benadrukken dit ook altijd. Zowel klassieke als modernere. Voor mij is dit niets nieuws, hoewel je inderdaad onder Moslims wel vaak een wat fatalistische houding tegenkomt.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Maar ik neig er naar het met hem eens te zijn over zijn uitleg van 'leiding van Allah'. Hij zegt dat de traditionele opvatting dat Allah alleen leiding verschaft aan degenen die Hij wil, een verkeerde is. Hij zegt dat Allah juist degenen leidt die zelf ook leiding wensen. Er wordt dus een actievere rol toegedicht aan de mens, waarin deze het eigen lot in handen heeft.
Precies, hij bekritiseert moslims die maar alles op zich laten afkomen omdat het simpelweg 'Qadr' is, hij gaat richting een Ashari opvatting denk ik, maar hij koppelt er onder meer aan dat 'waarom zou Allah je beproeven als hij de uitkomst al weet'quote:Op maandag 21 juli 2014 03:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar dit zegt ook de traditionele opvatting, verschillende tafsirs/exegeses van het vers "Allah leidt wie Hij wil" benadrukken dit ook altijd. Zowel klassieke als modernere. Voor mij is dit niets nieuws, hoewel je inderdaad onder Moslims wel vaak een wat fatalistische houding tegenkomt.
Ik zie Turkije op dit gebied eigenlijk als een redelijke voorloper in de islamitische wereld, maar ik weet dan ook niet precies hoe sterk deze stroming buiten Turkije vertegenwoordigd is. Dit zijn niet de bekende Koranisten die de soenna volledig verwerpen, maar prediken juist overeenstemming tussen Koran en soenna. Ze houden bijvoorbeeld het gebed zoals de soennieten doen, maar verwerpen overleveringen over de mahdi, dajjal of de wederkering van Jezus, omdat deze geen basis hebben in de Koran.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik natuurlijk niet.
Wat denk je dat van dikgedrukte de oorzaak is?
ben jij ook ashariquote:Op maandag 21 juli 2014 03:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, hij bekritiseert moslims die maar alles op zich laten afkomen omdat het simpelweg 'Qadr' is, hij gaat richting een Ashari opvatting denk ik, maar hij koppelt er onder meer aan dat 'waarom zou Allah je beproeven als hij de uitkomst al weet'
Hmmmm.quote:
http://www.skins.nl/catalogsearch/result/?q=laura+mercierquote:Op maandag 21 juli 2014 03:17 schreef Bortecinem het volgende:
Weten jullie waar ik Laura Mercier kan kopen?
Nee, klopt, zijn uitleg hierover zint mij ook niet helemaal.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In jouw video zegt hij letterlijk vanaf minuut 4:
[..]
- Dus wat Is dat gene wat Allah niet weet, wat we als gevolg van ons beproeving wel of niet gaan doen. -
En eindigt met:
[..]
-Allah heeft niet bepaald in jouw beproeving wat jij wel of niet gaat doen, aan jou overgelaten, als gevolg daarvan zegt hij zelf dat hij het niet weet. -
Zegt jouw fitrat niet dat dit voorbij twijfelachtig is maar gewoon rondom onjuist en gevaarlijk, eerlijk?
Shafieyah, wat ik ben, is op veel vlakken Ashari ja.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:33 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
de rest wel? welke mening neem je dan aan voor qadr?
Ik was serieus even bang dat ik iets over het hoofd zag. Maar dit gaat vrijwel tegen alles in wat ik ooit heb geleerd / gelezen / geloof.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, klopt, zijn uitleg hierover zint mij ook niet helemaal.
De fatalistische houding heeft de grootste aanhang in Turkije, is mijn observatie. Maar ze spreken zich dus inderdaad daartegen uit.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar dit zegt ook de traditionele opvatting, verschillende tafsirs/exegeses van het vers "Allah leidt wie Hij wil" benadrukken dit ook altijd. Zowel klassieke als modernere. Voor mij is dit niets nieuws, hoewel je inderdaad onder Moslims wel vaak een wat fatalistische houding tegenkomt.
hebben maturidi niet zelfde mening?quote:Op maandag 21 juli 2014 03:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Shafieyah, wat ik ben, is op veel vlakken Ashari ja.
Dat er veel zaken Qadr zijn, zoals dat ik een jongen ben, hier ben geboren, wanneer ik dood ga etc, maar veel andere zaken, met name wat ik doe en laat mijn eigen keuzes zijn, meer richting moetazila dus.
Zelfde mening waarover, voor zover ik het weet plaatst Maturidi Allah minder centraal in je leven dan de Ashari en meer dan mutazila, of bedoel je met hoe ik er tegenover sta?quote:
zelfde mening over qadrquote:Op maandag 21 juli 2014 03:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfde mening waarover, voor zover ik het weet plaatst Maturidi Allah minder centraal in je leven dan de Ashari en meer dan mutazila, of bedoel je met hoe ik er tegenover sta?
Dat meen ik mij wel te herinneren, dat maturidi idd meer ruimte biedt voor eigen verantwoordelijkheid itt Ashari's, maar durf niet met zekerheid te zeggen.quote:
Maar de soennitische orthodoxie gelooft ook niet in een fatalistisch concept, niet de Ashari's/Maturidi's noch Athari's. Noch salafi's. "dhahara al fasad...bima kasabat aydi al-nass" (wordt directe relatie in dit Koranvers gelegd tussen "fasad" (corruptie/slechtheid) en "wat de mensenhanden hebben veroorzaakt"...ben vers vergeten in soerah al-Rum dacht ik).quote:Op maandag 21 juli 2014 03:26 schreef Triggershot het volgende:
Precies, hij bekritiseert moslims die maar alles op zich laten afkomen omdat het simpelweg 'Qadr' is, hij gaat richting een Ashari opvatting denk ik, maar hij koppelt er onder meer aan dat 'waarom zou Allah je beproeven als hij de uitkomst al weet'
Vers 41:quote:Op maandag 21 juli 2014 03:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar de soennitische orthodoxie gelooft ook niet in een fatalistisch concept, niet de Ashari's/Maturidi's noch Athari's. Noch salafi's. "dhahara al fasad...bima kasabat aydi al-nass" (wordt directe relatie in dit Koranvers gelegd tussen "fasad" (corruptie/slechtheid) en "wat de mensenhanden hebben veroorzaakt"...ben vers vergeten in soerah al-Rum dacht ik).
quote:Evil (sins and disobedience of Allah, etc.) has appeared on land and sea because of what the hands of men have earned (by oppression and evil deeds, etc.), that Allah may make them taste a part of that which they have done, in order that they may return (by repenting to Allah, and begging His Pardon).
Daar gaat hij meer op in door een onderscheid te maken, tussen datgene wat Allah voor jou heeft besloten dus dat je XYZ gaat overkomen met zijn bepalen, dat al die zaken al bekend en geschreven zijn, maar dat het wat anders is met je beproeving en de uitkomst daarvan, de uitkomst daarvan zal voor Allah ook een as it happens moment zijn volgens hem. Maar idd, beetje lastig om te combineren met de verzen wanneer het gaat om alwetendheid.quote:Waarom zou Allah je beproeven is een hele goede vraag waar ik dan wel een antwoord van hem op zou willen. Want dit kan je weldegelijk in de Koran vinden met beetje overpeinzen. De Koran staat vol met letterlijke verwijzingen dat God niets ontgaat, zijn kennis alles omvat, het geziene en ongeziene kent etc etc. Het is absurd op basis van een specifieke interpretatie van dat ene vers te stellen dat God "sommige zaken nog niet weet". Ik hoef het jou niet te vertellen, maar wat doet hij dan met de andere vele verzen die de alomvattende kennis van God benadrukken? Dat zijn er veel meer dan eentje.
Ok, ze proberen zaken dus nog wel enigzins te verenigen. Maar nemen hier en daar afscheid van overtuigingen waarvan men meent dat die niet in de Koran en dus kernbron van de Islam terugkomen.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik zie Turkije op dit gebied eigenlijk als een redelijke voorloper in de islamitische wereld, maar ik weet dan ook niet precies hoe sterk deze stroming buiten Turkije vertegenwoordigd is. Dit zijn niet de bekende Koranisten die de soenna volledig verwerpen, maar prediken juist overeenstemming tussen Koran en soenna. Ze houden bijvoorbeeld het gebed zoals de soennieten doen, maar verwerpen overleveringen over de mahdi, dajjal of de wederkering van Jezus, omdat deze geen basis hebben in de Koran.
Denk je dat de AKP-ers meer op de lijn van deze zitten in tegenstelling tot de "hurafas"? Ik vind het wel interessant om te zien zo'n fenomeen. Hebben deze mensen bijv ook ingangen tot het "religieuze establishment" (instituten), worden hun werken daar als gezaghebbend aangenomen? En/of bij diyanet zelfs?quote:Ik zou niet precies kunnen benoemen waar deze toegenomen populariteit aan te danken is, maar ik denk dat het een reactie is op het enorm wijdverspreid zijn van hurafa in Turkije, zoals het bezoeken van en wensen uitspreken bij graven van mensen die men onder 'awliya' heeft geschaard, etcetera. De laatste jaren, vooral sinds de AKP-regering, is religie ook steeds vaker onderwerp van gesprek op televisie en dergelijke, dus ik denk dat het hierdoor ook meer wijdverspreid is geworden en aanhang heeft gekregen.
Begrijp jij mijn insteek dan? Niet te serieus opvatten pannenkoek.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je begrijpt niet helemaal waar we het over hebben he?
Oh het getroll was al duidelijk met je eerste woord, maar het is wel ergerlijk, maak je verder niet druk overigens, jou heb ik nog nooit serieus genomen suikerwafel.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:56 schreef Santello het volgende:
[..]
Begrijp jij mijn insteek dan? Niet te serieus opvatten pannenkoek.
waar heb jij gestudeerd eigelijk?quote:Op maandag 21 juli 2014 03:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je begrijpt niet helemaal waar we het over hebben he?
Oh. Dat is best jammer om te horen.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh het getroll was al duidelijk met je eerste woord, maar het is wel ergerlijk, maak je verder niet druk overigens, jou heb ik nog nooit serieus genomen suikerwafel.
Had niet tegen jou.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:08 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
als je aandacht wilt mag je ook gewoon vragen
De AKP'ers zijn natuurlijk een erg grote en diverse groep, dus is het moeilijk ze in een bepaald hokje te stoppen, maar grotendeels zijn het nog steeds traditionele soennieten. De stroming waar ik het over heb, is zoals ik al zei nog opkomende, maar de predikers ervan, zoals de namen die ik heb opgenoemd (Abdülaziz Bayindir, Mustafa Islamoglu, Mehmet Okuyan, etcetera) zijn erkende theologen die aan universiteiten of andere erkende instellingen zijn verbonden of verbonden zijn geweest. Van Mustafa Islamoglu is bijvoorbeeld bekend dat hij close is met de AKP (bevriend met Erdogan's adviseur Bülent Arinç), maar op zijn tijd schroomt hij niet de politiek of uitlatingen van de AKP te bekritiseren.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ok, ze proberen zaken dus nog wel enigzins te verenigen. Maar nemen hier en daar afscheid van overtuigingen waarvan men meent dat die niet in de Koran en dus kernbron van de Islam terugkomen.
[..]
Denk je dat de AKP-ers meer op de lijn van deze zitten in tegenstelling tot de "hurafas"? Ik vind het wel interessant om te zien zo'n fenomeen. Hebben deze mensen bijv ook ingangen tot het "religieuze establishment" (instituten), worden hun werken daar als gezaghebbend aangenomen? En/of bij diyanet zelfs?
mashaAllah ik zie et terug in wat je zegtquote:Op maandag 21 juli 2014 04:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hint: Oudste beschaving ter wereld.
...that you may know that God is powerful over everything and that God encompasses everything in knowledge. وَأنّ اللهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلمًا.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:52 schreef Triggershot het volgende:
Daar gaat hij meer op in door een onderscheid te maken, tussen datgene wat Allah voor jou heeft besloten dus dat je XYZ gaat overkomen met zijn bepalen, dat al die zaken al bekend en geschreven zijn, maar dat het wat anders is met je beproeving en de uitkomst daarvan, de uitkomst daarvan zal voor Allah ook een as it happens moment zijn volgens hem. Maar idd, beetje lastig om te combineren met de verzen wanneer het gaat om alwetendheid.
Op welke conclusie ben je gekomen dan, qua stad bedoel ik?quote:Op maandag 21 juli 2014 04:15 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
mashaAllah ik zie et terug in wat je zegt
Wallah agie, ik lag in een deuk met je laatste zin.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
...that you may know that God is powerful over everything and that God encompasses everything in knowledge. وَأنّ اللهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلمًا.
Als je trouwens het vers ervoor bekijkt (vers 30 van sura 47) dan zie je dat het over jihad gaat en hypocrieten die zich voordoen alsof ze bij de Moslims horen en wordt Mohammed direct aangesproken dat de hypocrieten die met dubbele tong spreken ontmaskerd zouden kunnen worden: And if We would, We could show them unto thee (Muhammad) so that thou shouldst know them surely by their marks. And thou shalt know them by the burden of their talk. And Allah knoweth your deeds.
..vervolgens wordt in het vers erna gesteld "we testen jullie tot wij weten wie de mujahedin en geduldigen zijn"...lijkt me dat het voor de hand ligt dat "wij" (na3lama) ook duidt op de Moslims en Mohammed en niet God's kennis aangezien het over strijden gaat en in de bredere Koran terugkomt dat die hypocrieten die zich voordeden als Moslims ja zeiden maar nee deden op dat gebied. Juist het vers ervoor maakt dit duidelijk. Die "tot wij weten" is dan waarschijnlijker dat het is "tot jij en ik weten" in het licht van het vorige vers en de andere vele verzen over de alomvattende kennis. En niet wat betreft God's beperkte kennis in dit geval van beproeving.
Kan jij dit antwoord effe naar die man mailen?
ik denk syrie en damascus?quote:Op maandag 21 juli 2014 04:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op welke conclusie ben je gekomen dan, qua stad bedoel ik?
Studeerde, he, jaren terug. Was op een middelbare school, Madrasah.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:30 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
studeer je dan onder een sheikh of in een madrasah? heb je ijaza btw?
ooh ik wil na de oorlog ook keertje gaan inshaAllahquote:Op maandag 21 juli 2014 04:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Studeerde, he, jaren terug. Was op een middelbare school, Madrasah.
Nee niet echt een ijaza, eerder wasiqah talib al-ilm wat ik heb afgerond, dat wel, met ijaza zou ik het niet willen noemen.
InshaAllah krijg je de kans, ik ga mijn nest in slaap lekker.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:42 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ooh ik wil na de oorlog ook keertje gaan inshaAllah
slaap lekker triggershotquote:Op maandag 21 juli 2014 04:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
InshaAllah krijg je de kans, ik ga mijn nest in slaap lekker.
mrr kokquote:Op maandag 21 juli 2014 06:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je bent zwlf een slasf va de konding
Gaat alles wel goed met je? :pquote:Op maandag 21 juli 2014 06:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je bent zwlf een slasf va de konding
Alles opschrijven in bulletpoints. Vanuit dat een verhaal maken. Elke bulletpoint is gewoon een alinea.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:07 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben bezig met een verslag, maar heb moeite zaken beknop te houden en tis een warboel..
Heeft iemand tips
Olmuyor. Zoveel verhalen in mijn hoofd.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Blocko het volgende:
Super moe. Gisteren besloten om al vastend naar Amsterdam te gaan (vanuit Limburg
) om daar een hele dag rond te lopen met vrienden. Was pas om 2 uur thuis, had een zielig broodje doner op. Dus maar aan de cornflakes (+ een heel pak melk, niks geen water) gegaan en gaan slapen.
Nu nergens energie voor.
[..]
Alles opschrijven in bulletpoints. Vanuit dat een verhaal maken. Elke bulletpoint is gewoon een alinea.
Ik ben slecht in detailsquote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Bij mij is dan meestal het geval dat ik de materie ook niet helemaal heb gesnapt, omdat ik me er niet genoeg in heb verdiept en het slechts globaal heb doorgenomen. Dan heb ik zelf ook moeite om een (kern)gedachte over te brengen op een ander.
Waar een wil is is een weg natuurlijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Olmuyor. Zoveel verhalen in mijn hoofd.![]()
Heb je Amsterdam overleefd? Zal vast eng voor je zijn geweest om uit Limburg te komen
Wij zijn idd erg zuurquote:Op maandag 21 juli 2014 12:28 schreef Blocko het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg natuurlijk.
Nja ik ben altijd wel in staat om een beetje plezier te maken. Na mijn betoog in de metro (in het engels, tegen een Turkse turk die kwam visiten) over hoe fucked up mensen praten in de Randstad en dat het allemaal 10x beter is in Limburg kreeg ik zelfs die zure randstedelingen aan het lachen.
Dus dan voel ik mij altijd wel geslaagd snapje. Dan heb ik weer mensen blij gemaakt, extra punten voor mij en dat tijdens de Ramadan. Dus dan maakt zo'n random dagje Amsterdam wel beter want echt heel spannend is het daar zo ook weer niet.
O, meer praktijkgericht dus. Ik was even in de theoretische hoek aan het denken.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ben slecht in detailsAls ik mijn gang ga is het een verslag van 10 pagina's, maar dat is te weinig. Nu wil ik dus alles erbij betrekken, maar ik verdrink in alle inhoud.
Moet uitleggen waarom mijn vorige werkgever iets moet veranderen, hoe ze dat moeten doen, een plan van aanpak maken, interventieplan, communicatieplan etc.
neyse yav. Rustig aan werken dan maar.
HBO deeltijd. Het is een mix van praktijk en theorie. En daarin zit dus het lastigequote:Op maandag 21 juli 2014 12:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, meer praktijkgericht dus. Ik was even in de theoretische hoek aan het denken.
Niks mis met details, zolang ze bijdragen aan het beantwoorden van je onderzoeksvraag en deelvragen. Ik weet natuurlijk niet wat je onderwerp van onderzoek is en of je dit reeds hebt gedaan, maar misschien is het een idee om in je verslag beide perspectieven te beschrijven, dus wat de interventies betekenen en beogen te veranderen voor zowel de werkgever als de werknemers.
Echt he. Ik heb een hele tijd in Istanbul gewoond en daar zijn de mensen gewoon lekker relaxed. Alhoewel ze daar natuurlijk ook redelijk druk bezig zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wij zijn idd erg zuurAmsterdam is niet mijn plek trouwens. Er heerst een bepaalde mate van agressie bij die mensen.
Welke miljoenenstad / staatquote:Op maandag 21 juli 2014 12:50 schreef Blocko het volgende:
[..]
Echt he. Ik heb een hele tijd in Istanbul gewoond en daar zijn de mensen gewoon lekker relaxed. Alhoewel ze daar natuurlijk ook redelijk druk bezig zijn.
In de randstad zit iedereen altijd in een eigen wereld waar ze wonen in een of andere miljoenen staat waar "het" allemaal gebeurt.
Waarvoor was je in Istanbul gaan wonen dan? Studie-uitwisseling, stage?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:50 schreef Blocko het volgende:
[..]
Echt he. Ik heb een hele tijd in Istanbul gewoond en daar zijn de mensen gewoon lekker relaxed. Alhoewel ze daar natuurlijk ook redelijk druk bezig zijn.
In de randstad zit iedereen altijd in een eigen wereld waar ze wonen in een of andere miljoenen staat waar "het" allemaal gebeurt.
Osdorp.quote:
Werk.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waarvoor was je in Istanbul? Studie-uitwisseling?
Moet ik dan denken aan studie even laten voor wat het is en er tijdelijk tussenuit gaan om werk- en levenservaring op te doen, aangezien je weer terug bent in NL?quote:Op maandag 21 juli 2014 13:18 schreef Blocko het volgende:
[..]
Osdorp.
[..]
Werk.
Alhoewel ik wel gewoon op studentenkamers heb gezeten, want dat is wel leuk (en ik ben nog jong).
Wa aleikum salaam.quote:
Indeed. Weet niet of ik ooit terug zou willen trouwens. Met (exchange) studenten is het wel leuk natuurlijk maar wanneer je daar serieus een huisje hebt is alles veel minder rooskleurig. Misschien leuk als je daar een gezin of iets dergelijks hebt. Alleen is moeilijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Moet ik dan denken aan studie even laten voor wat het is en er tijdelijk tussenuit gaan om werk- en levenservaring op te doen, aangezien je weer terug bent in NL?
[..]
Goede trailer.. Wat apart.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:03 schreef TheMagnificent het volgende:
Boyhood (2014) - IMDb
Benieuwd naar deze film, maar draait alleen in Amsterdam en Den Haag.
Kom jij ook uit Limburg?!quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Blocko het volgende:
Super moe. Gisteren besloten om al vastend naar Amsterdam te gaan (vanuit Limburg
) om daar een hele dag rond te lopen met vrienden. Was pas om 2 uur thuis, had een zielig broodje doner op. Dus maar aan de cornflakes (+ een heel pak melk, niks geen water) gegaan en gaan slapen.
Nu nergens energie voor.
[..]
Alles opschrijven in bulletpoints. Vanuit dat een verhaal maken. Elke bulletpoint is gewoon een alinea.
quote:
Barakalahu feekomquote:Op maandag 21 juli 2014 13:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Moet ik dan denken aan studie even laten voor wat het is en er tijdelijk tussenuit gaan om werk- en levenservaring op te doen, aangezien je weer terug bent in NL?
[..]
Wa aleikum salaam.
Nope. Ik kom uit Noord-Limburg. Net boven Venlo.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:29 schreef Blocko het volgende:
[..]
Ik heb idd ook zo'n sexy zachte G.
Maar ik kom uit Noord Limburg. Jij komt sowieso uit zuid.
Ik wil em zienquote:Op maandag 21 juli 2014 14:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja hè? Met tussenpozen opgenomen in 12 jaar tijd, waarbij je het jongetje dus ziet opgroeien.
Heb ik gebruikt yes.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:00 schreef Bortecinem het volgende:
Iemand ervaring met perio-aid? Ik moet dit blijkbaar gebruiken maar lees allemaal horrorverhalen op het i-net. Blijkt best agressief spul te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |