abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142542132
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:01 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat. :')

Jij vond die benefit toch fijn? Gewoon blijven gebruiken.
ik zoek altijd naar beter. Ja die ene was licht en die andere donker. Ik heb een rare huidskleur.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_142542153
Je zou toch juist iets lichter moeten nemen? Al die celebs smeren bijna witte verf onder hun ogen wanneer ze contouren enzo. Ik zou voor een lichtere kleur gaan iig.
pi_142542184
2 tinten lichter is het beste! Ziet lekker fris uit.
pi_142542185
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:03 schreef Bortecinem het volgende:
Je zou toch juist iets lichter moeten nemen? Al die celebs smeren bijna witte verf onder hun ogen wanneer ze contouren enzo. Ik zou voor een lichtere kleur gaan iig.
Ja maar dat is dan te licht. En donker, ja spreekt voor zich.
pi_142542199
Tja ik weet verder ook niet hoe jouw huidskleur is dus.
pi_142542206
Ik wil die highlighter van Laura Mercier. :9
pi_142542215
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee agie, dit is geen verdraaing, maar zijn eigen woorden, luister vanaf minuut 37 heel aandachtig.

Oké, hier zegt hij inderdaad wat twijfelachtige dingen, zoals God die je keuzemogelijkheden geeft, maar dat Hij pas weet wat je kiest wanneer je hebt gekozen, maar mijn kennis is te beperkt om er inhoudelijk wat tegenin te brengen, want hij zegt ook in andere video's ''Allah'tan baskasi gaybi bilmez''.

Maar ik neig er naar het met hem eens te zijn over zijn uitleg van 'leiding van Allah'. Hij zegt dat de traditionele opvatting dat Allah alleen leiding verschaft aan degenen die Hij wil, een verkeerde is. Hij zegt dat Allah juist degenen leidt die zelf ook leiding wensen. Er wordt dus een actievere rol toegedicht aan de mens, waarin deze het eigen lot in handen heeft.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:11:51 #208
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142542224
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:01 schreef Triggershot het volgende:
Aloulou, wat vindt jij van een opvatting dat Allah niet weet wat de uitkomst van jouw beproeving zal zijn?
In geen van de drie abrahamistische godsdiensten past dit qua godsbeeld. Kan mij ook niet indenken hoe je dit toch kan inpassen qua interpretatie?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142542227
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:08 schreef Bortecinem het volgende:
Tja ik weet verder ook niet hoe jouw huidskleur is dus.
Kan ik ook niet echt beschrijven.
http://www.iciparisxl.nl/(...)R-ULTRA-CURL/p435250

waarom zo goedkoop?
pi_142542259
Jimmy kimmel. O+ :D :@
pi_142542261
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

waarom zo goedkoop?
Dunnow? Misschien in de aanbieding?
pi_142542267
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:14 schreef Crip het volgende:
Jimmy kimmel. O+ :D :@
Jimmy Kimmel. Enige grapjurk die echt grappig is.
pi_142542276
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Jimmy Kimmel. Enige grapjurk die echt grappig is.
En schattig en hot.
pi_142542278
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

waarom zo goedkoop?
Misschien gaat hij uit het assortiment.
pi_142542286
Weten jullie waar ik Laura Mercier kan kopen?
pi_142542287
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:10 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Oké, hier zegt hij inderdaad wat twijfelachtige dingen, zoals God die je keuzemogelijkheden geeft, maar dat Hij pas weet wat je kiest wanneer je hebt gekozen, maar mijn kennis is te beperkt om er inhoudelijk wat tegenin te brengen, want hij zegt ook in andere video's ''Allah'tan baskasi gaybi bilmez''.

Maar ik neig er naar het met hem eens te zijn over zijn uitleg van 'leiding van Allah'. Hij zegt dat de traditionele opvatting dat Allah alleen leiding verschaft aan degenen die Hij wil, een verkeerde is. Hij zegt dat Allah juist degenen leidt die zelf ook leiding wensen. Er wordt dus een actievere rol toegedicht aan de mens, waarin deze het eigen lot in handen heeft.
In jouw video zegt hij letterlijk vanaf minuut 4:
quote:
Ozaman Allahin bilmedigi hangi seymis, imtihan geregi bizim yapacagimiz veya yapamayacagimiz seyler.
- Dus wat Is dat gene wat Allah niet weet, wat we als gevolg van ons beproeving wel of niet gaan doen. -

En eindigt met:
quote:
Ama Allah senin imtihan geregi, ne yapip yapmayacagini kendi belirlememis, sana birakmis, ondan dolayida bilmedigini kendisi soyluyor.
-Allah heeft niet bepaald in jouw beproeving wat jij wel of niet gaat doen, aan jou overgelaten, als gevolg daarvan zegt hij zelf dat hij het niet weet. -

Zegt jouw fitrat niet dat dit voorbij twijfelachtig is maar gewoon rondom onjuist en gevaarlijk, eerlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2014 03:20:57 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 03:19:34 #217
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142542307
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:11 schreef Aloulou het volgende:

[..]

In geen van de drie abrahamistische godsdiensten past dit qua godsbeeld. Kan mij ook niet indenken hoe je dit toch kan inpassen qua interpretatie?
Hij gebruikt deze vers als onderbouwing:

Mohammed:31

Waarbij hij ne3lame wegzet als een bewustwording wat ook voor Allah van toepassing is.
pi_142542309
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:19 schreef hugecooll het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  maandag 21 juli 2014 @ 03:24:30 #220
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142542356
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Maar dit zegt ook de traditionele opvatting, verschillende tafsirs/exegeses van het vers "Allah leidt wie Hij wil" benadrukken dit ook altijd. Zowel klassieke als modernere. Voor mij is dit niets nieuws, hoewel je inderdaad onder Moslims wel vaak een wat fatalistische houding tegenkomt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142542380
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:24 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Maar dit zegt ook de traditionele opvatting, verschillende tafsirs/exegeses van het vers "Allah leidt wie Hij wil" benadrukken dit ook altijd. Zowel klassieke als modernere. Voor mij is dit niets nieuws, hoewel je inderdaad onder Moslims wel vaak een wat fatalistische houding tegenkomt.
Precies, hij bekritiseert moslims die maar alles op zich laten afkomen omdat het simpelweg 'Qadr' is, hij gaat richting een Ashari opvatting denk ik, maar hij koppelt er onder meer aan dat 'waarom zou Allah je beproeven als hij de uitkomst al weet'
pi_142542390
Ik speel de Kim Kardashian game.
pi_142542410
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:27 schreef Crip het volgende:
Ik speel de Kim Kardashian game.
Irritant dat je telkes op die muntjes enzo moet drukken
pi_142542412
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik natuurlijk niet.

Wat denk je dat van dikgedrukte de oorzaak is?
Ik zie Turkije op dit gebied eigenlijk als een redelijke voorloper in de islamitische wereld, maar ik weet dan ook niet precies hoe sterk deze stroming buiten Turkije vertegenwoordigd is. Dit zijn niet de bekende Koranisten die de soenna volledig verwerpen, maar prediken juist overeenstemming tussen Koran en soenna. Ze houden bijvoorbeeld het gebed zoals de soennieten doen, maar verwerpen overleveringen over de mahdi, dajjal of de wederkering van Jezus, omdat deze geen basis hebben in de Koran.

Ik zou niet precies kunnen benoemen waar deze toegenomen populariteit aan te danken is, maar ik denk dat het een reactie is op het enorm wijdverspreid zijn van hurafa in Turkije, zoals het bezoeken van en wensen uitspreken bij graven van mensen die men onder 'awliya' heeft geschaard, etcetera. De laatste jaren, vooral sinds de AKP-regering, is religie ook steeds vaker onderwerp van gesprek op televisie en dergelijke, dus ik denk dat het hierdoor ook meer wijdverspreid is geworden en aanhang heeft gekregen.
pi_142542414
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies, hij bekritiseert moslims die maar alles op zich laten afkomen omdat het simpelweg 'Qadr' is, hij gaat richting een Ashari opvatting denk ik, maar hij koppelt er onder meer aan dat 'waarom zou Allah je beproeven als hij de uitkomst al weet'
ben jij ook ashari
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')