Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben met een halfuurtje in Groningen! Moet alleen wel de trein naar Leeuwarden hebben, dus een meet zit er niet in
Ik had trouwens tussen 10-12 in Veenendaal moeten zijn.
12.30 Autoreset belt hoe laat ik in V'daal ben, ik geef 13.10 door.
13.15 Ik bel de CP dat ik op V'daal West (NS) sta, klein beetje vergist in adres, of hij me even kan oppikken. Hij geeft aan dat zijn vriendin tot 1u had gewacht, hij in Amersfoort zat, dus de LM moest maar wat anders regelen.
13.17 Ik bel AR en leg het verhaal uit, zij gingen de LM in Oosterhout bellen.
13.20, CP belt mij weer: zijn vriendin kwam me ophalen, die auto moest weg.
13.25 AR belt mij en geeft aan dat de LM de rit geannuleerd heeft, ik leg de situatie uit en zij gingen het doorgeven aan de LM.
Ik had trouwens tussen 10-12 in Veenendaal moeten zijn.
12.30 Autoreset belt hoe laat ik in V'daal ben, ik geef 13.10 door.
13.15 Ik bel de CP dat ik op V'daal West (NS) sta, klein beetje vergist in adres, of hij me even kan oppikken. Hij geeft aan dat zijn vriendin tot 1u had gewacht, hij in Amersfoort zat, dus de LM moest maar wat anders regelen.
13.17 Ik bel AR en leg het verhaal uit, zij gingen de LM in Oosterhout bellen.
13.20, CP belt mij weer: zijn vriendin kwam me ophalen, die auto moest weg.
13.25 AR belt mij en geeft aan dat de LM de rit geannuleerd heeft, ik leg de situatie uit en zij gingen het doorgeven aan de LM.
Enfin, auto bij de LM, hoop heisa, nu naar huis.
Hahaha lekker bezig!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Trouwens Amoeba, die auto die ik in Amsterdam moest ophalen was dus een privé adres he. Dus ik bel daar zo aan, zegt een mevrouw via de intercom ja loop maar door. Dus ik kom daar binnen, zit er gewoon een fucking milf haar kind borstvoeding te geven
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Trouwens Amoeba, die auto die ik in Amsterdam moest ophalen was dus een privé adres he. Dus ik bel daar zo aan, zegt een mevrouw via de intercom ja loop maar door. Dus ik kom daar binnen, zit er gewoon een fucking milf haar kind borstvoeding te geven
Die heisa is soms gewoon onderdeel van je werk, goed het was niet even beleefd van me om om een liftje te vragen, maar nood breekt wet. Ze zei, beter even op en neer crossen dan die rit annuleren omdat het OV daar niet bepaald meezat. Dan heb ik m'n tijd verdaan, zij moeten nog een dag thuiszitten voor die auto, LM niet blij, AR niet blij.
Ik zat je ook helemaal niet te bashen ofzo. 't Was een klein grapje die voor mij in de context wel kon, maar verkeerd begrepen klonk 't misschien raar. Ik ben het helemaal eens met je gang van zaken.
Op donderdag 17 juli 2014 16:00 schreef OMGitsSander het volgende: Ik zat je ook helemaal niet te bashen ofzo. 't Was een klein grapje die voor mij in de context wel kon, maar verkeerd begrepen klonk 't misschien raar. Ik ben het helemaal eens met je gang van zaken.
Ach zo. Prima.
Sowieso is hiken nu best genieten. Veel mooie dames in zomerkleding.
Morgen auto ophalen om 7.00, dus ik moet de bus van 5:39 nemen
Anyhow, ik ben blij dat ik werk heb en het is een lange rit (Born - Amsterdam) een A6 dus dat is prima. Daarna nog Purmerend - Eindhoven in een Touran.
Ik heb morgen een rit naar Meerkerk in de steenstraat. De auto moet ik ophalen in Nijmegen bij een andere leasemaatschappij die ook begint met een A. Is dit niet vreemd?
Had de beschikbaarheid voor morgenochtend eruit gehaald, omdat vanavond feest van een klasgenote in Leeuwarden. Dus had vanaf 12:00 uur beschikbaar gezet vanuit Leeuwarden. Krijg ik om 18:04 een telefoontje van EW voor een rit voor morgenmiddag ... Om 15:30 uur ophalen in Leeuwarden en naar Wijchen brengen
Nouja, 't is werk zullen we maar zeggen Maar het was wel relaxed geweest als ik die auto om 12:00 uur had kunnen ophalen
Oja, en 't is een Opel Corsa
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 17 juli 2014 19:15 schreef trolley het volgende: Had de beschikbaarheid voor morgenochtend eruit gehaald, omdat vanavond feest van een klasgenote in Leeuwarden. Dus had vanaf 12:00 uur beschikbaar gezet vanuit Leeuwarden. Krijg ik om 18:04 een telefoontje van EW voor een rit voor morgenmiddag ... Om 15:30 uur ophalen in Leeuwarden en naar Wijchen brengen
Nouja, 't is werk zullen we maar zeggen Maar het was wel relaxed geweest als ik die auto om 12:00 uur had kunnen ophalen
Morgen ritje Renkum - Zoeterwoude: BMW 318. Daarna naar Leiderdorp met een bus die één keer in 't uur rijdt.. Ik haat dat soort dingen, zit me altijd tegen en dan haal ik 'm net niet.. Daar moet ik een Honda Insight ophalen. Wat is dat voor een vage auto dan?
Op donderdag 17 juli 2014 19:44 schreef S-RS het volgende: Nog meer mensen bij de ING die ook nog steeds geen loon hebben? Morgen maar even bellen...
Gisterenochtend al binnen kerel.
Bij iemand trouwens nog meer veel loonheffing ingehouden? Bij mijn vorige loonstroken nergens loonheffing afzonderlijk vermeld, verdien ik een keer 'veel' en wordt er 100,- ingehouden Niets aan mijn situatie veranderd overigens.
[ Bericht 21% gewijzigd door Shefkee op 17-07-2014 21:26:24 ]
Op donderdag 17 juli 2014 22:39 schreef DrSnuggle het volgende: Stuur maar meteen een mailtje naar administratie@easyway.nl Ik had dit twee maanden geleden ook en ik kreeg dit als reactie:
[..]
Dus laat ze even weten dat jij er ook last van hebt, dan hoop ik dat ze het vrijdag nog overmaken.
Dat nooit, maar wel gewoon een casual shirt aan. En op locatie even gauw overhemd aan, want dat wil abc..z graag... Zometeen voor het eerst in anderhalf jaar EW een ritje naar Zeeland.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Dat nooit, maar wel gewoon een casual shirt aan. En op locatie even gauw overhemd aan, want dat wil abc..z graag... Zometeen voor het eerst in anderhalf jaar EW een ritje naar Zeeland.
Geinig, Zeeland is de enige provincie waar ik voor EW nog niet ben geweest. Moest wel een keer een auto afleveren in het plaatsje Zeeland, maar dat ligt in Noord-Brabant.
Geinig, Zeeland is de enige provincie waar ik voor EW nog niet ben geweest. Moest wel een keer een auto afleveren in het plaatsje Zeeland, maar dat ligt in Noord-Brabant.
Volgens mij heb ik ooit een spoedje naar Vlissingen afgeslagen.
Korte broek zou ik niet proberen. Werd vorige week vrijdag gebeld voor een spoedje vanuit Groningen, alleen ik was al in Leeuwarden om tentamen te maken 's ochtends in korte broek en t shirt. Dus toen ik dat vertelde aan de telefoon gingen ze iemand anders zoeken. En terecht wel imo.
Het is maar goed dat ik die auto vanmiddag pas om 15:30 kan ophalen, veel eerder had ik ook niet mogen rijden na vannacht
Wel een top avond gehad. Gecrashed bij m'n Duitse studiegenote in Leeuwarden Zo eerst maar eens koffie, dan terug naar Joure om m'n spullen en een fatsoenlijke douche en dan weer terug naar Leeuwarden
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Geinig, Zeeland is de enige provincie waar ik voor EW nog niet ben geweest. Moest wel een keer een auto afleveren in het plaatsje Zeeland, maar dat ligt in Noord-Brabant.
Ik heb een keer Zevenaar - Hulst moeten rijden in een Opel Corsa. Erg leuke dag.. Overal file en toen werd ik nog aangehouden voor een controle.. Ik helemaal nerveus omdat ik geen kentekenpapieren had. Uiteindelijk met zoveel vertraging aangekomen.. Bedrijf was niet meer gevestigd in Hulst maar ergens in Koewacht.. Zo laat dat ik mijn 2e rit (starten in Middelharnis) en 3e niet meer kon doen. EW chagrijnig omdat ze mij niet konden bereiken (geen netwerk daar).. Ik nog chagrijniger tegen EW. Kon ik dus vanuit Hulst naar Doetinchem met het OV.. Ik heb nog nooit zo'n lange OV reis gehad.
Gisteren belde het uitzendbureau, ik was dus gelijk blij want dat zal wel werk betekenen voor vrijdag of zaterdag. Helaas, de mevrouw aan de telefoon vroeg mij of ik zsm mijn uren wilde invullen en of ik daar wel even op wilde letten! Nou wil het geval dat ik een week geleden de volgende mail ontving:
quote:
Beste chauffeur,
Hierbij een mededeling over het invullen van de gewerkte uren bij CXX AMERSFOORT. Jullie krijgen de netto uren uitbetaald die bij de diensten horen. Deze staan in het routeboek bij de route. Door een wijziging in de werkwijze hoeven jullie de gewerkte uren bij CXX AMERSFOORT niet meer in my aethon te zetten! Tenzij er bijzonderheden zijn en de dienst langer of korter duurde. In dat geval dien je wel je uren in te vullen en bij opmerkingen het aantal gewerkte netto uren te zetten en wat de reden is van de afwijkende tijden.
Hopelijk is dit allemaal duidelijk, mochten er vragen zijn dan hoor ik deze graag!
Met vriendelijke groet,
Hierna verwees ik als reden voor de niet doorgegeven uren, volgens de telefoonmevrouw had ik beter moet lezen en ging dit pas per Augustus in.
Klacht: Ik zie nergens staan dat het per Augustus is, en ik heb geen werk.
Anti-klacht: Ik zit in m'n korte broek in de tuin.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gisteren belde het uitzendbureau, ik was dus gelijk blij want dat zal wel werk betekenen voor vrijdag of zaterdag. Helaas, de mevrouw aan de telefoon vroeg mij of ik zsm mijn uren wilde invullen en of ik daar wel even op wilde letten! Nou wil het geval dat ik een week geleden de volgende mail ontving:
]Beste chauffeur,
Hierbij een mededeling over het invullen van de gewerkte uren bij CXX AMERSFOORT. Jullie krijgen de netto uren uitbetaald die bij de diensten horen. Deze staan in het routeboek bij de route. Door een wijziging in de werkwijze hoeven jullie de gewerkte uren bij CXX AMERSFOORT niet meer in my aethon te zetten! Tenzij er bijzonderheden zijn en de dienst langer of korter duurde. In dat geval dien je wel je uren in te vullen en bij opmerkingen het aantal gewerkte netto uren te zetten en wat de reden is van de afwijkende tijden.
Hopelijk is dit allemaal duidelijk, mochten er vragen zijn dan hoor ik deze graag!
Met vriendelijke groet,
Hierna verwees ik als reden voor de niet doorgegeven uren, volgens de telefoonmevrouw had ik beter moet lezen en ging dit pas per Augustus in.
Klacht: Ik zie nergens staan dat het per Augustus is, en ik heb geen werk.
Anti-klacht: Ik zit in m'n korte broek in de tuin.
Je moet gewoon beter lezen.
@DrSnuggle:
Ok ok, ik draag keurig lederen schoeisel, voorzien van de nodige krassen die bij de hikerwerkzaamheden horen.
Antiklacht: Chick gunt me inkijk op haar slipje.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2014 11:30:36 ]
Op vrijdag 18 juli 2014 11:47 schreef Sarasi het volgende: Beschikbaarheid voor maandag en dinsdag ook maar open gezet. Kan het geld net iets te goed gebruiken...
AR maakte me net ruim 240 over waarvan 30 euro benzinegeld. Veel gewerkt vorige week
Maar de AR apptesters worden op een voorkeurslijst geplaatst volgens Esther, dus twee weken lang iedere dag hiken.
Slechts één ritje had natuurlijk weinig zin, daar was ze het roerend mee eens.
Morgen een wisselrit Friesche Palen, heen per Jag en terug waarschijnlijk ook. ik wil die 600SS ook wel terug rijden.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Omdat mijn ouders daar 300 meter vandaan wonen, en ik daar zometeen langs kom gelopen =p
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Jongen jongen... Die eco auto's mogen ze van mij d'r uit gooien. Sta je bij een stoplicht, slaat tie de motor af. Nja ok.. Zet tie ook de airco uit... Ja eh, 't is 30 graden gek... Elke keer terug naar z'n neutraal schakelen -_-
Op vrijdag 18 juli 2014 15:00 schreef OMGitsSander het volgende: Jongen jongen... Die eco auto's mogen ze van mij d'r uit gooien. Sta je bij een stoplicht, slaat tie de motor af. Nja ok.. Zet tie ook de airco uit... Ja eh, 't is 30 graden gek... Elke keer terug naar z'n neutraal schakelen -_-
Maar nu: PILS!
laat je hem toch in de 1 staan? Doe ik ook altijd.
En dan moet je terug naar neutraal? Wat voor auto was dat dan?
Ja wel als je de airco aan wilde hebben als je 2 min. voor een stoplicht moest wachten. Alles ging weer aan wanneer ik de voet van de rem haalde, maar in drive kan dat natuurlijk niet.. Was een Honda Insight, wil je ook helemaal niet in rijden.. Het display voor de snelheid zat ook achter de bovenkant van 't stuur verstopt. Dus als ik snelheid wilde checken moest ik half overeind komen..
Hopelijk blijft het de hele vakantie zo een beetje doorrollen
[..]
Waar dat? Hoop niet dat EW locatiewerk gaat doen ergens in omgeving Groningen
Vogel, geloof ik dat het hier heet. Eerste keer dat ik voor locatiewerk ben gebeld, maar ik mag in T-shirt en zolang het een lange broek is, hoeft 'ie niet netjes te zijn.
Ja wel als je de airco aan wilde hebben als je 2 min. voor een stoplicht moest wachten. Alles ging weer aan wanneer ik de voet van de rem haalde, maar in drive kan dat natuurlijk niet.. Was een Honda Insight, wil je ook helemaal niet in rijden.. Het display voor de snelheid zat ook achter de bovenkant van 't stuur verstopt. Dus als ik snelheid wilde checken moest ik half overeind komen..
Rempedaal even heeel diep intrappen, gaat ie weer aan en blijft ie aan. Tenminste dat werkt bij oa automaten van MB
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Vogel, geloof ik dat het hier heet. Eerste keer dat ik voor locatiewerk ben gebeld, maar ik mag in T-shirt en zolang het een lange broek is, hoeft 'ie niet netjes te zijn.
Vogel? Ken ik niet, ook geen idee wat het zou kunnen zijn :p
Vogel, geloof ik dat het hier heet. Eerste keer dat ik voor locatiewerk ben gebeld, maar ik mag in T-shirt en zolang het een lange broek is, hoeft 'ie niet netjes te zijn.
Vogel kun je ook best wel in een korte broek doen hoor.
Als dat mij ooit passeert zou ik direct met mn pinkie zwaaien maar de eigenaar, wist niet dat een Up nog dieper kon zinken dan de basisversie
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Waar ik vanochtend in Leeuwarden de dag begon met een flinke kater, was de kater en alcohol rond half 4 dusdanig uitgewerkt dat ik mezelf wel in staat achtte om een ritje Leeuwarden - Wijchen uit te voeren.
Laat ik beginnen met het feit dat ik op het moment van schrijven al op station Zwolle had kúnnen zijn. De harde realiteit echter is dat ik net station Nijmegen achter me laat.
Terug naar half 4. Auto in Leeuwarden ingenomen en op weg naar Wijchen. Mocht hij bestaan, thank God voor de airco in de Corsa, én de cc! Vol goede moed vervolgde ik mijn weg.
Bij Heerenveen liep alles al in het honderd. Daar ik de TomTom wou aanzetten, bleef het scherm gitzwart. Ik voelde de bui al hangen en inderdaad, die TomTom was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Op 538 had ik inmiddels gehoord dat er tussen Zwolle en Amersfoort een file stond van 7km waarop ik besloot om te keren bij Heerenveen en de geliefde A6 te nemen. In Joure nog snel langs huis gereden voor een geprinte routebeschrijving, zodat ik in ieder geval in Wijchen wist te geraken. Het was 16:35 toen ik de A6 bij Joure opdraaide. De rest van de rit verliep gelukkig zonder problemen.
18:12 ik draai het terrein op in Wijchen om de auto af te leveren. Moet de auto achter het hek parkeren en sleutels afgeven aan de balie.
18:16 ik loop richting de bushalte die op steenworp afstand ligt waar de bus om 18:20 had moeten komen. Gelukkig was het geluk aan mijn zijde, en zag ik de bus om 18:18 al voorbij rijden
19:16 ik kom eindelijk aan opNijmegen CS, en ik had er natuurlijk geen moment bij stilgestaan dat het vandaag de slotdag van de Vierdaagse is Twee minuten overstaptijd van bus op trein, op station Nijmegen is sowieso al een hele opgave, laat staan met zo'n evenement. Dus inderdaad, ik loop de stationshal binnen en zie de trein wegrijden
Toen heb ik eerst maar voedsel gehaald bij Julia's Pasta. Goede shit is dat trouwens!
Als alles verder vlekkeloos verloopt, en ik zeg áls, ben ik om 22:00 uur weer eens terug in het mooie Friese land.
Bedankt voor het luisterend oor, en tot morgen!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ja ja, zo maak je nog eens wat mee hè met het hiken.
Ik mag maandag een Up! van Assen naar Oldemarkt rijden en vervolgens de groene kentekens terugbrengen MET HET OPENBAAR VERVOER (aldus EW). Voor de verandering is het gelukkig wel de 75 pk uitvoering.
[ Bericht 1% gewijzigd door Schaafkaas op 18-07-2014 20:26:09 ]
Waar ik vanochtend in Leeuwarden de dag begon met een flinke kater, was de kater en alcohol rond half 4 dusdanig uitgewerkt dat ik mezelf wel in staat achtte om een ritje Leeuwarden - Wijchen uit te voeren.
Laat ik beginnen met het feit dat ik op het moment van schrijven al op station Zwolle had kúnnen zijn. De harde realiteit echter is dat ik net station Nijmegen achter me laat.
Terug naar half 4. Auto in Leeuwarden ingenomen en op weg naar Wijchen. Mocht hij bestaan, thank God voor de airco in de Corsa, én de cc! Vol goede moed vervolgde ik mijn weg.
Bij Heerenveen liep alles al in het honderd. Daar ik de TomTom wou aanzetten, bleef het scherm gitzwart. Ik voelde de bui al hangen en inderdaad, die TomTom was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Op 538 had ik inmiddels gehoord dat er tussen Zwolle en Amersfoort een file stond van 7km waarop ik besloot om te keren bij Heerenveen en de geliefde A6 te nemen. In Joure nog snel langs huis gereden voor een geprinte routebeschrijving, zodat ik in ieder geval in Wijchen wist te geraken. Het was 16:35 toen ik de A6 bij Joure opdraaide. De rest van de rit verliep gelukkig zonder problemen.
18:12 ik draai het terrein op in Wijchen om de auto af te leveren. Moet de auto achter het hek parkeren en sleutels afgeven aan de balie.
18:16 ik loop richting de bushalte die op steenworp afstand ligt waar de bus om 18:20 had moeten komen. Gelukkig was het geluk aan mijn zijde, en zag ik de bus om 18:18 al voorbij rijden
19:16 ik kom eindelijk aan opNijmegen CS, en ik had er natuurlijk geen moment bij stilgestaan dat het vandaag de slotdag van de Vierdaagse is Twee minuten overstaptijd van bus op trein, op station Nijmegen is sowieso al een hele opgave, laat staan met zo'n evenement. Dus inderdaad, ik loop de stationshal binnen en zie de trein wegrijden
Toen heb ik eerst maar voedsel gehaald bij Julia's Pasta. Goede shit is dat trouwens!
Als alles verder vlekkeloos verloopt, en ik zeg áls, ben ik om 22:00 uur weer eens terug in het mooie Friese land.
Bedankt voor het luisterend oor, en tot morgen!
damn.. enige wat ik kan zeggen is dat ik dit berichtje lees met een wit biertje in de hand. Hoop dat dat je vrolijker maakt :-P ik proost op een voorspoedige terugreis!
Waar ik vanochtend in Leeuwarden de dag begon met een flinke kater, was de kater en alcohol rond half 4 dusdanig uitgewerkt dat ik mezelf wel in staat achtte om een ritje Leeuwarden - Wijchen uit te voeren.
Laat ik beginnen met het feit dat ik op het moment van schrijven al op station Zwolle had kúnnen zijn. De harde realiteit echter is dat ik net station Nijmegen achter me laat.
Terug naar half 4. Auto in Leeuwarden ingenomen en op weg naar Wijchen. Mocht hij bestaan, thank God voor de airco in de Corsa, én de cc! Vol goede moed vervolgde ik mijn weg.
Bij Heerenveen liep alles al in het honderd. Daar ik de TomTom wou aanzetten, bleef het scherm gitzwart. Ik voelde de bui al hangen en inderdaad, die TomTom was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Op 538 had ik inmiddels gehoord dat er tussen Zwolle en Amersfoort een file stond van 7km waarop ik besloot om te keren bij Heerenveen en de geliefde A6 te nemen. In Joure nog snel langs huis gereden voor een geprinte routebeschrijving, zodat ik in ieder geval in Wijchen wist te geraken. Het was 16:35 toen ik de A6 bij Joure opdraaide. De rest van de rit verliep gelukkig zonder problemen.
18:12 ik draai het terrein op in Wijchen om de auto af te leveren. Moet de auto achter het hek parkeren en sleutels afgeven aan de balie.
18:16 ik loop richting de bushalte die op steenworp afstand ligt waar de bus om 18:20 had moeten komen. Gelukkig was het geluk aan mijn zijde, en zag ik de bus om 18:18 al voorbij rijden
19:16 ik kom eindelijk aan opNijmegen CS, en ik had er natuurlijk geen moment bij stilgestaan dat het vandaag de slotdag van de Vierdaagse is Twee minuten overstaptijd van bus op trein, op station Nijmegen is sowieso al een hele opgave, laat staan met zo'n evenement. Dus inderdaad, ik loop de stationshal binnen en zie de trein wegrijden
Toen heb ik eerst maar voedsel gehaald bij Julia's Pasta. Goede shit is dat trouwens!
Als alles verder vlekkeloos verloopt, en ik zeg áls, ben ik om 22:00 uur weer eens terug in het mooie Friese land.
Bedankt voor het luisterend oor, en tot morgen!
Ik kan je melden dat ik zojuist mijn tijd heb verknald aan een pilsje pakken met een niet nader te noemen Kevin en daarna de TU/e campus geprobeerd heb blauw te maken, de kleuren van mijn faction op Ingress.
OT:
Ik was mijn oordopjes vergeten op de luchthaven bij de car rental in Eindhoven, dus ik dacht ik race ff daarheen na al die OV problemen vanmiddag toen ik eindelijk in Waddinxveen op locatie was.
Het begon mooi. De benzinetank had net iets meer bereik, volgens de computer, dan ik moest rijden. Ik denk, ik waag 't erop. Beetje rustig rijden, 80-100 op de teller, achter vrachtwagens hangen, dan hoef ik 't niet voor te schieten he.
Toen ging het mis. File. A2 's-Hertogenbosch - Eindhoven, ongeval bij Boxtel. Stilstaand verkeer, en mijn zeer geliefde Flitsmeister vertelde mij dat er wellicht 30 minuten gewacht kon gaan worden. Ik besloot anders, bij knooppunt Vught draaide ik de A65 op om zodoende in Vught-Centrum een Shell station op te zoeken. Aldaar vervloekte ik Autoreset voor het niet uitdelen van Shell-tankpassen en ik tankte 10L diesel.
Vervolgens nam ik de toeristische route Vught - Esch/Haaren - Boxtel om vervolgens wederom het asfalt van de A2 te berijden. Goed, terug naar die oordopjes. Ik draaide de luchthaven op, en sommige mensen weten wel waar die car rental zit, eigenlijk aan het grote parkeerterrein voor Eindhoven Airport, je moet zo'n kiss & ride kaartje kopen tegen het tarief van ¤0,- en daar had ik eigenlijk geen zin in. Dus ik draai linksaf op de rotonde om met voorbedachte rade het volgende delict te plegen:
Ik draaide rechtsaf een eenrichtingsweg op en parkeerde de auto op de stoep vlakbij de car rental. Ik zou één minuutje weg zijn en dacht dat dit wel kon. Maar daar verkeek ik mij lelijk, de mensen met de geelrode hesjes die ik voor gemeentewerkers aanzag kwamen zich direct melden:
"Meneer, u maakt zojuist twee overtredingen."
ik: "Oh, ja ik moet even iets ophalen en ben binnen een minuut weg."
"Niets mee te maken, straks komt er een bus uit en die ramt tegen je wagen en daarvoor ben je niet verzekerd. Als de marechaussee dit ziet gaan ze schrijven en dat kost je 90 euro, en als zij het niet doen doe ik het en ik ben duurder. Dan kost het je 330 euro."
ik: "Oh, bent u van de politie dan?"
"Nee, ik ben verkeersregelaar. MET BEVOEGDHEDEN! "
Op dat moment was ik blij dat ik na zijn eerste zin niet had gezegd: "Niet twee maar drie meneer, ik had ook geen gordel om."
Zonder te mopperen stapte ik in mijn Renault Clio en maakte rechtsomkeer om vervolgens op juiste wijze mijn auto te parkeren en mijn oordopjes op te halen.
Gelukkig geen prent gehad, die vent had wel gelijk. Ik dacht dat kan wel effe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2014 21:06:34 ]
Ik heb de hele dag zo ongeveer dat overhemd in m'n rugzak gehad. Een effen wit shirt staat niet bepaald boven een pantalon, daarom maar een donkere spijkerbroek aan gedaan. Ik had een ritje tussen twee vestigingen van een car rental en ik moest op een bouwplaat een auto ophalen en afgooien op een kantoor. Kwam nergens thuis, en dat volk op die bouwplaat zijn eerlijke lui. Die zien je liever in een vuile werkbroek komen dan in glimmende schoenen.
Op vrijdag 18 juli 2014 21:01 schreef Amoeba het volgende: Ik kan je melden dat ik zojuist mijn tijd heb verknald aan een pilsje pakken met een niet nader te noemen Kevin en daarna de TU/e campus geprobeerd heb blauw te maken, de kleuren van mijn faction op Ingress.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2014 21:01 schreef Amoeba het volgende: "Niets mee te maken, straks komt er een bus uit en die ramt tegen je wagen en daarvoor ben je niet verzekerd. Als de marechaussee dit ziet gaan ze schrijven en dat kost je 90 euro, en als zij het niet doen doe ik het en ik ben duurder. Dan kost het je 330 euro."
Prachtig voorbeeld van hoe scheef de regels hier in Nederland zijn, waarom bij de ene instantie 90 euro en bij de andere 330. Ergens gaat het toch mis zou je zeggen.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2014 21:01 schreef Amoeba het volgende: Op dat moment was ik blij dat ik na zijn eerste zin niet had gezegd: "Niet twee maar drie meneer, ik had ook geen gordel om."
Eigenlijk had je dat gewoon moeten zeggen ja
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Hoppa net ff van 140 vol in de ABS gehangen op de A4 richting Amsterdam
Alleen maar omdat zo'n stomme hoer met 90 op de meest linker rijbaan bleef rijden terwijl ze 4 banen kon opschuiven.... Die vent voor me had het snelheidsverschil een beetje laat door dus op het allerlaatste moment in de remmen.
Hij ging er gelijk rechts langs, ik heb nog een minuut met groot licht geseind en toeterend erachter gereden, maar zelfs dat mocht niet baten om haar naar rechts te krijgen.