quote:
Op vrijdag 18 juli 2014 20:06 schreef trolley het volgende:Lief dagboek,
Waar ik vanochtend in Leeuwarden de dag begon met een flinke kater, was de kater en alcohol rond half 4 dusdanig uitgewerkt dat ik mezelf wel in staat achtte om een ritje Leeuwarden - Wijchen uit te voeren.
Laat ik beginnen met het feit dat ik op het moment van schrijven al op station Zwolle had kúnnen zijn. De harde realiteit echter is dat ik net station Nijmegen achter me laat.
Terug naar half 4. Auto in Leeuwarden ingenomen en op weg naar Wijchen. Mocht hij bestaan, thank God voor de airco in de Corsa, én de cc! Vol goede moed vervolgde ik mijn weg.
Bij Heerenveen liep alles al in het honderd. Daar ik de TomTom wou aanzetten, bleef het scherm gitzwart. Ik voelde de bui al hangen en inderdaad, die TomTom was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Op 538 had ik inmiddels gehoord dat er tussen Zwolle en Amersfoort een file stond van 7km waarop ik besloot om te keren bij Heerenveen en de geliefde A6 te nemen. In Joure nog snel langs huis gereden voor een geprinte routebeschrijving, zodat ik in ieder geval in Wijchen wist te geraken. Het was 16:35 toen ik de A6 bij Joure opdraaide. De rest van de rit verliep gelukkig zonder problemen.
18:12 ik draai het terrein op in Wijchen om de auto af te leveren. Moet de auto achter het hek parkeren en sleutels afgeven aan de balie.
18:16 ik loop richting de bushalte die op steenworp afstand ligt waar de bus om 18:20 had moeten komen. Gelukkig was het geluk aan mijn zijde, en zag ik de bus om 18:18 al voorbij rijden

19:16 ik kom eindelijk aan opNijmegen CS, en ik had er natuurlijk geen moment bij stilgestaan dat het vandaag de slotdag van de Vierdaagse is

Twee minuten overstaptijd van bus op trein, op station Nijmegen is sowieso al een hele opgave, laat staan met zo'n evenement. Dus inderdaad, ik loop de stationshal binnen en zie de trein wegrijden

Toen heb ik eerst maar voedsel gehaald bij Julia's Pasta. Goede shit is dat trouwens!

Als alles verder vlekkeloos verloopt, en ik zeg áls, ben ik om 22:00 uur weer eens terug in het mooie Friese land.
Bedankt voor het luisterend oor, en tot morgen!
Ik kan je melden dat ik zojuist mijn tijd heb verknald aan een pilsje pakken met een niet nader te noemen Kevin en daarna de TU/e campus geprobeerd heb blauw te maken, de kleuren van mijn faction op Ingress.
OT:
Ik was mijn oordopjes vergeten op de luchthaven bij de car rental in Eindhoven, dus ik dacht ik race ff daarheen na al die OV problemen vanmiddag toen ik
eindelijk in Waddinxveen op locatie was.
Het begon mooi. De benzinetank had net iets meer bereik, volgens de computer, dan ik moest rijden. Ik denk, ik waag 't erop. Beetje rustig rijden, 80-100 op de teller, achter vrachtwagens hangen, dan hoef ik 't niet voor te schieten he.

Toen ging het mis. File. A2 's-Hertogenbosch - Eindhoven, ongeval bij Boxtel. Stilstaand verkeer, en mijn zeer geliefde Flitsmeister vertelde mij dat er wellicht 30 minuten gewacht kon gaan worden. Ik besloot anders, bij knooppunt Vught draaide ik de A65 op om zodoende in Vught-Centrum een Shell station op te zoeken. Aldaar vervloekte ik Autoreset voor het niet uitdelen van Shell-tankpassen en ik tankte 10L diesel.
Vervolgens nam ik de toeristische route Vught - Esch/Haaren - Boxtel om vervolgens wederom het asfalt van de A2 te berijden. Goed, terug naar die oordopjes. Ik draaide de luchthaven op, en sommige mensen weten wel waar die car rental zit, eigenlijk aan het grote parkeerterrein voor Eindhoven Airport, je moet zo'n kiss & ride kaartje kopen tegen het tarief van ¤0,- en daar had ik eigenlijk geen zin in. Dus ik draai linksaf op de rotonde om met voorbedachte rade het volgende delict te plegen:
Ik draaide rechtsaf een eenrichtingsweg op en parkeerde de auto op de stoep vlakbij de car rental. Ik zou één minuutje weg zijn en dacht dat dit wel kon. Maar daar verkeek ik mij lelijk, de mensen met de geelrode hesjes die ik voor

gemeentewerkers

aanzag kwamen zich direct melden:
"Meneer, u maakt zojuist twee overtredingen."
ik: "Oh, ja ik moet even iets ophalen en ben binnen een minuut weg."
"Niets mee te maken, straks komt er een bus uit en die ramt tegen je wagen en daarvoor ben je niet verzekerd. Als de marechaussee dit ziet gaan ze schrijven en dat kost je 90 euro, en als zij het niet doen doe ik het en ik ben duurder. Dan kost het je 330 euro."
ik: "Oh, bent u van de politie dan?"
"Nee, ik ben verkeersregelaar. MET BEVOEGDHEDEN! "
Op dat moment was ik blij dat ik na zijn eerste zin niet had gezegd: "Niet twee maar drie meneer, ik had ook geen gordel om."Zonder te mopperen stapte ik in mijn

Renault Clio

en maakte rechtsomkeer om vervolgens op juiste wijze mijn auto te parkeren en mijn oordopjes op te halen.
Gelukkig geen prent gehad, die vent had wel gelijk. Ik dacht dat kan wel effe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2014 21:06:34 ]