quote:-knip-
Lieberman
De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, stelt dinsdagmiddag dat de operatie tegen Hamas pas moet stoppen als het leger "de hele Gazastrook onder controle heeft". Hij wil, zo schrijft de Israëlische krant Haaretz, dat het "eeuwige aarzelen en vragen stellen" stopt.
Lieberman zette recentelijk een punt achter de samenwerking tussen zijn partij Yisrael Beiteinu en de Likud-partij van Netanyahu. Lieberman wil dat de regering nog harder optreedt tegen Hamas en hij uitte stevige kritiek op het beleid van Netanyahu.
Iran?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:57 schreef sp3c het volgende:
zoveel last heeft Israel helemaal niet meer van de omringende landen
Syrie is een beetje de laatste domino
http://timesofindia.india(...)cleshow/38426376.cmsquote:Explaining that he has also previously witnessed Palestinians cheering news of bombings that killed Israelis, Sorensen said that, in a war, "this is what happens". Civilians and fighters on both sides, he said, "go through a process of dehumanizing the enemy".
das wat verder weg maar ok, daar hebben ze wel wat last van wapensmokkel enzoquote:
twitter:IsraelHatzolah twitterde op dinsdag 15-07-2014 om 22:12:58HAPPENING NOW: IDF Calling on residents in areas in eastern Gaza to evacuate immediately ahead of air strikes reageer retweet
Het probleem met Israël is dat ze niet zo goed zijn met afspraken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:44 schreef Bensel het volgende:
Het grote probleem is en blijft gewoon het volgende: Hamas/fatah/palestijnen/omringende landen zijn liever Israel kwijt dan rijk, en zijnbest bereid om genocide te plegen daarvoor, als je hun retoriek mag geloven, willen ze alle Israeliers de nek omdraaien. israel is er, en heeft militaire overmacht in de regio, en zal zich niet af willen laten slachten. Dus gaat het over en weer, er worden raketten afgevuurd, Israel slaat terug, de raketten houden even op, daarna zullen er langzamerhand weer meer afgevuurd worden, er gebeurt weer iets waardoor Israel het wel weer mooi vind geweest, en valt aan. tot in de eeuwigheid.
De mensen die Israel omver willen gooien hebben de macht niet, en de Israeliers kunnen niet voor eens en altijd afrekenen met.
De enige partij, die eventueel bloedvergieten kan voorkomen, zijn de tegenstanders van Israel, door te beseffen dat Israel echt niet weg gaat, en dit te accepteren en dus stoppen met de raketten etc. Dan kan ook Israel stoppen met de vergeldingsacties, en de controles etc. Voorwaarde is dan weer wel, dat Israel duidelijke grenzen afspreekt, en de kolonisten terugfluit. 1 verkeerde actie van beide kanten binnen 10 tot 25 jaar na deze afspraak zou dan echter wel weer de vlam in de pan kunnen laten slaan.
Het verschil tussen de twee partijen is wel dat veel Palestijnen álle Israeli's als bezetters zullen zien. Dus een dode Israelische burger is een dode bezetter.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:59 schreef Disana het volgende:
[..]
http://timesofindia.india(...)cleshow/38426376.cms
Vice versa is er ook afkeer en vooroordeel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Het verschil tussen de twee partijen is wel dat veel Palestijnen álle Israeli's als bezetters zullen zien. Dus een dode Israelische burger is een dode bezetter.
Ik ben het ook eens met het Palestijnse gelijk. Als ik een Palestijn zou zijn, zou ik die haat niet zomaar kunnen laten varen. En zeker niet met als doel dat Israël ons dan niet meer insluit en aanvalt. 'Haat' is zo'n beetje het enige dat de Palestijnen hebben, dat Israël ze niet af kan nemen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Vice versa is er ook afkeer en vooroordeel.
En als je redeneert vanuit de gedachte dat de Israëliërs het land onrechtmatig ingenomen hebben, dan hebben de Palestijnen gelijk. Maar dit gelijk lost niets op.
Die lui wonen een land uit dus laten we dat maar niet doen. In Gaza zitten ze prima. Die omgeving is ze op het lijf geschreven.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kunnen ze niet om de week ruilen? De ene week mogen de Palestijnen in Israël wonen en moeten de Israëli in de bezetten gebieden gaan wonen en de andere week andersom.
Blijkbaar niet, want ze zijn geneigd heel de tijd raketjes over de muur te schieten.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:23 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Die lui wonen een land uit dus laten we dat maar niet doen. In Gaza zitten ze prima. Die omgeving is ze op het lijf geschreven.
Dat is binnen nu en 1 a 2 weken verleden tijd.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want ze zijn geneigd heel de tijd raketjes over de muur te schieten.
opgevenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:58 schreef Karrs het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag: wat moeten Hamas, Al-Aqsa en al die andere terreurgroepen nu eigenlijk gaan doen?
Jaren geleden is er een effectief eind gekomen aan zelfmoordaanslagen en bomaanslagen door die muur en de afgrendeling van Gaza. Zo langzamerhand kun je gaan concluderen dat het Iron Dome raketsysteem, en andere maatregelen, eenzelfde effectieve einde zullen betekenen aan de rakettenregen.
Het gaat de terreurgroepen natuurlijk inmiddels net zoveel om de symboliek ('we schieten terug') als de daadwerkelijke effectiviteit. Tenminste, totdat de Palestijnen erachter komen dat de raketten maar marginaal effect hebben.
Wellicht gaan we een shift zien in methoden de komende jaren. Tenminste... als Hamas de touwtjes in handen kan blijven houden. Wat ik natuurlijk het liefst zou zien, is dat de Palestijnen Hamas overboord kieperen en de haat laten varen.
Gaat nu pas beginnen, let maar op!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:30 schreef sp3c het volgende:
dat horen we nu ook al jaren
lijkt niet zo te lukken
SPOILER: Mijn antwoord op de vraag van het IDFOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die plaat is grijsgedraaidquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:34 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Gaat nu pas beginnen, let maar op!
Ik heb het volste vertrouwen in het IDFquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
die plaat is grijsgedraaid
je gaat van een hele koude kermis thuiskomen als je echt denkt dat Israel er nu wel eventjes een einde aan gaat breien
ik geef het een half jaar en ik denk niet dat Israel alles uit weet te schakelenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:35 schreef UpsideDown het volgende:
Iran en Sudan leveren straks weer verse raketten af in Gaza en over anderhalf tot twee jaar kunnen we opnieuw genieten van dit slechte circus.
dat hebben ze in Israel zelf niet eensquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:36 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ik heb het volste vertrouwen in het IDF![]()
![]()
![]()
Met alleen luchtaanvallen sowieso niet nee, met een grondoffensief kunnen ze de boel misschien wel even flink opruimen maar dat zie ik nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geef het een half jaar en ik denk niet dat Israel alles uit weet te schakelen
Gaat veel minder tijd kosten. Duurt echt geen half jaar om ze daar lam te leggen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geef het een half jaar en ik denk niet dat Israel alles uit weet te schakelen
Dat bedoelde hij ook niet...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:38 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Gaat veel minder tijd kosten. Duurt echt geen half jaar om ze daar lam te leggen.
als ze het goed doen duurt het een paar dagenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:38 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Gaat veel minder tijd kosten. Duurt echt geen half jaar om ze daar lam te leggen.
Dan ken jij weinig doorsnee Israeliers. Maar laten we zien.quote:
nee maar ik weet hoe de wereld werkt en ik volg dit verhaal al een tijdjequote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:40 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Dan ken jij weinig doorsnee Israeliers. Maar laten we zien.![]()
Jep, nu doet Israel nog veel moeite om burgerslachtoffers te vermijden. Hoe langer dat conflict duurt en hoe hoger het aantal slachtoffers aan Israelische kant oploopt hoe harder ze zullen terugslaan. Zeker als het tot een grondoffensief komt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
die plaat is grijsgedraaid
je gaat van een hele koude kermis thuiskomen als je echt denkt dat Israel er nu wel eventjes een einde aan gaat breien
Lukt niet zo erg, of wel?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:55 schreef Nintex het volgende:
[..]
Jep, nu doet Israel nog veel moeite om burgerslachtoffers te vermijden.
Overdremen emoticons.. we zitten niet naar een reality-show te kijken hoor.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:40 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Dan ken jij weinig doorsnee Israeliers. Maar laten we zien.![]()
Dat is maar hoe je het bekijkt. Leg het aantal slachtoffers eens naast het aantal precisiebombardementen dat er totaal in dat hele dichtbevolkte gebied is uitgevoerd en dan zie je dat het aantal burgerslachtoffers ineens "meevalt".quote:
Dat is moeilijk in conflict situaties, maar er is bewijs van dat ze daar heel veel moeite voor doen.quote:
En tot nu toe welgeteld één Israëlische dode... Het zal wel dat ze vreselijk hun best doen, maar erg proportioneel komt het allemaal niet op mij over.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is maar hoe je het bekijkt. Leg het aantal slachtoffers eens naast het aantal precisiebombardementen dat er totaal in dat hele dichtbevolkte gebied is uitgevoerd en dan zie je dat het aantal burgerslachtoffers ineens "meevalt".
de actie duurt zo ook 100x langer, Hamas leest die flyers ookquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is moeilijk in conflict situaties, maar er is bewijs van dat ze daar heel veel moeite voor doen.
Flyers uitstrooien boven gebieden die ze gaan bombarderen bijvoorbeeld en waarschuwingsschoten.
Ze kunnen ook een carpet bombing run over Gaza doen, dan is het probleem sneller opgelost, maar heb je 100 x zoveel burgerslachtoffers. Of wat Assad doet, lukraak met wat artillerie steden platgooien in de hoop dat je een rebel raakt.
Dat is moeilijk in conflict situaties, maar er is bewijs van dat ze daar heel veel moeite voor doen.quote:
Dat komt, omdat Israel een muur heeft gebouwd om de zelfmoordterroristen buiten de deur te houden en een raketschild om de raketjes van Hamas uit de lucht te vissen. Als Israel dat schild een dag uitzet en zelf tientallen slachtoffers per dag te betreuren heeft dan zou de wereld daar heel anders naar kijken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En tot nu toe welgeteld één Israëlische dode... Het zal wel dat ze vreselijk hun best doen, maar erg proportioneel komt het allemaal niet op mij over.
het is storend vuurquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En tot nu toe welgeteld één Israëlische dode... Het zal wel dat ze vreselijk hun best doen, maar erg proportioneel komt het allemaal niet op mij over.
Met krantenkoppen als "Gaza stad bestaat niet meer" zal je wel een ontzettend negatieve publieke opinie over Israel krijgen. Maar goed, het probleem voor altijd oplossen is ook wat waard hé.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:05 schreef Nintex het volgende:
Ze kunnen ook een carpet bombing run over Gaza doen, dan is het probleem sneller opgelost, maar heb je 100 x zoveel burgerslachtoffers. Of wat Assad doet, lukraak met wat artillerie steden platgooien in de hoop dat je een rebel raakt.
Als je er puur een sportuitslag van wil maken dan lijkt het misschien of ze buitenproportioneel bezig zijn ja... of gewoon heel goed spelen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Blijft toch 'prachtige' ironie dat juist de joden op dit moment mensen insluiten en afmaken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met krantenkoppen als "Gaza stad bestaat niet meer" zal je wel een ontzettend negatieve publieke opinie over Israel krijgen. Maar goed, het probleem voor altijd oplossen is ook wat waard hé.
Aleppo bestaat ook niet meer, net als andere Syrische plaatsen. Bijna compleet van de aardbodem verdwenen. Het enige verschil is dat Israel er dan nog alles aan doet om de burgerbevolking al dan niet gedwonen te evacueren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met krantenkoppen als "Gaza stad bestaat niet meer" zal je wel een ontzettend negatieve publieke opinie over Israel krijgen. Maar goed, het probleem voor altijd oplossen is ook wat waard hé.
Wie had dat gedacht in 1943.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Blijft toch 'prachtige' ironie dat juist de joden op dit moment mensen insluiten en afmaken.
Rot toch op ket je onzin de joden kijken speciaal naar buiten om bloed te zien stromenquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Aleppo bestaat ook niet meer, net als andere Syrische plaatsen. Bijna compleet van de aardbodem verdwenen. Het enige verschil is dat Israel er dan nog alles aan doet om de burgerbevolking al dan niet gedwonen te evacueren.
Gerelateerd artikel: http://www.haaretz.com/opinion/.premium-1.604351#quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:41 schreef jamesdeen het volgende:
For or against the Israeli-Palestinian status quo? It's a word game
The rhetoric used in the wake of the Israeli teens' murder indicates a clear fault line between those able to see a different future and those stuck in the murderous status quo.
http://www.haaretz.com/bl(...)n/.premium-1.602693#
Is Aleppo zo ver heen ondertussen? Blijft eeuwig jammer van die historische binnenstad, terwijl ik plannen had om het land te bezoekenquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Aleppo bestaat ook niet meer, net als andere Syrische plaatsen. Bijna compleet van de aardbodem verdwenen. Het enige verschil is dat Israel er dan nog alles aan doet om de burgerbevolking al dan niet gedwonen te evacueren.
twitter:mhhmvh twitterde op woensdag 16-07-2014 om 00:20:20Lezen"@haaretzcom: Hamas 'not the worst option' says former Mossad head http://t.co/QN9asO0gPv”; reageer retweet
De 'joden' hebben het al jaren voor het zeggen, maar het zijn wel de minst effectieve genocide plegers in de geschiedenis.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:19 schreef klawie het volgende:
[..]
Rot toch op ket je onzin de joden kijken speciaal naar buiten om bloed te zien stromen
Hihihi, jij stouterd ...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:08 schreef Voorschrift het volgende:
Wat is het nou het probleem?
Gewoon om de paar jaar die Palestijnen laten zien wie de baas is en klaar, gebeurt nu weer, prima.
Adolf had een vooruitziende blik.quote:
De vraag is ook hoe die getallen zich verhouden met Israël. Niet met landen die niet eens in de buurt liggen. Als de situatie in Israël veel beter is dan in Palestina, kunnen we spreken over een scheve situatie.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
De 'joden' hebben het al jaren voor het zeggen, maar het zijn wel de minst effectieve genocide plegers in de geschiedenis.
Kijk maar eens naar de statistieken:
Je wordt in Gaza ouder dan bijvoorbeeld in Rusland of China:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy
Wat betreft kindersterfte vallen ze in de middenmoot:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2091rank.html
Er sterven jaarlijks minder mensen dan in Nederland (heeft ook met de bevolkingssamenstelling te maken natuurlijk, maar toch)
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2066rank.html
De werkloosheid is lager dan in Spanje of Griekenland:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2129rank.html
Het klopt dat Israel handelsbelemmeringen moet opheffen, maar het is geen 'hel' op aarde, zoals de propaganda machine van Hamas ons wil doen geloven. Al met al zijn er in het gebied genoeg mogelijkheden. Alleen de knop moet om van zinloze Jihad naar economische ontwikkeling.
Een begin is Hamas de deur uit werken en vrede met Israel stichten. Vervolgens de handelsbelemmeringen opheffen en samenwerken met de Israeli's om het gebied verder te ontwikkelen. Het heeft tijd nodig, maar de mogelijkheden zijn er.
Geef eens één goede reden waarom Palestina vrede zou willen? Natuurlijk wil Israël vrede. Zij zitten aan de goede kant van de muur en kunnen doen wat ze willen. Palestina heeft niks aan vrede.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:48 schreef Raptor1985 het volgende:
Tja Israël wou akkoord gaan met een wapenstilstand. Hamas niet. Is maar weer eens het bewijs wie er vrede wil en wie niet.
Wat hebben ze hier aan dan? Word Israel zwakker? Winnen ze land?quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Geef eens één goede reden waarom Palestina vrede zou willen? Natuurlijk wil Israël vrede. Zij zitten aan de goede kant van de muur en kunnen doen wat ze willen. Palestina heeft niks aan vrede.
Ik denk dat Palestijnen langzaam aan een 'de dood of de gladiolen'-houding hebben. De door Israël al veroorzaakte schade zorgt ervoor dat vrede in de realiteit een onacceptabele nederlaag zou zijn voor Palestijnen. Ze zouden dan akkoord moeten gaan met het verlies van al hun land.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat hebben ze hier aan dan? Word Israel zwakker? Winnen ze land?
Wanhoop dus. Tja.. Eieren of kinderlijken kiezen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat Palestijnen langzaam aan een 'de dood of de gladiolen'-houding hebben. De door Israël al veroorzaakte schade zorgt ervoor dat vrede in de realiteit een onacceptabele nederlaag zou zijn voor Palestijnen. Ze zouden dan akkoord moeten gaan met het verlies van al hun land.
Overigens is vrede sowieso onmogelijk zolang Israël bestaat. Al zou Hamas vrede tekenen, dan staan er wel weer andere groepen op.
Nee precies. Dat is toch wat ik zeg? Palestina is trouwens niet hetzelfde als Hamas dat snap je hoop ik?quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Geef eens één goede reden waarom Palestina vrede zou willen? Natuurlijk wil Israël vrede. Zij zitten aan de goede kant van de muur en kunnen doen wat ze willen. Palestina heeft niks aan vrede.
Denk je niet dat de druk op Israël groter wordt vanuit de internationale gemeenschap als ze zich niet meer kunnen verschuilen achter een oorlog met Hamas? De focus ligt momenteel veel meer op het conflict dat er is dan het bezette land dat Israël misbruikt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat Palestijnen langzaam aan een 'de dood of de gladiolen'-houding hebben. De door Israël al veroorzaakte schade zorgt ervoor dat vrede in de realiteit een onacceptabele nederlaag zou zijn voor Palestijnen. Ze zouden dan akkoord moeten gaan met het verlies van al hun land.
Overigens is vrede sowieso onmogelijk zolang Israël bestaat. Al zou Hamas vrede tekenen, dan staan er wel weer andere groepen op.
Wat een onzin. Zelfs Hamas roept al jaren dat ze in staat zijn een twee staten oplossing naar de grenzen van 1967 te accepteren mits politieke gevangenen vrijgelaten worden en alle palestijnse vluchtelingen ter wereld een terugkom regeling krijgen. Voor Israel is zoiets nadelig aangezien ze bang zijn dat ooit de bal wordt teruggekaatst en ze hebben nu toch de facto Palestina geannexeerd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zie ook het Palestijnse gelijk, zeker aangezien de annexatie en inperking niet stoppen. Maar ze kopen zo weinig voor dit gelijk, want ze krijgen het niet. De wereld kijkt toe hoe Israël het volk verjaagt, vernedert en gevangen houdt. Ik denk dat de 'haat' voornamelijk krenking en machteloosheid is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:22 schreef Strani het volgende:
Ik ben het ook eens met het Palestijnse gelijk. Als ik een Palestijn zou zijn, zou ik die haat niet zomaar kunnen laten varen. En zeker niet met als doel dat Israël ons dan niet meer insluit en aanvalt. 'Haat' is zo'n beetje het enige dat de Palestijnen hebben, dat Israël ze niet af kan nemen.
probleem is, dat er geen voordeel is voor Israel, want het hele probleem zijn niet de huidige grenzen, maar het feit dat Israel uberhaupt bestaat. Daarom zullen de raketten en aanslagen niet ophouden zodra Israel aan deze eisen voldoet. Pas als de palestijnen en de omringende landen Israel erkennen, en langere tijd met rust laten, en de extremisten in toom weten te houden, zal er een kans op vrede zijn. Want het vertrouwen is bij Israel na al die aanslagen, raketten en niet nagekomen afspraken helemaal weg.quote:Op woensdag 16 juli 2014 06:37 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zelfs Hamas roept al jaren dat ze in staat zijn een twee staten oplossing naar de grenzen van 1967 te accepteren mits politieke gevangenen vrijgelaten worden en alle palestijnse vluchtelingen ter wereld een terugkom regeling krijgen. Voor Israel is zoiets nadelig aangezien ze bang zijn dat ooit de bal wordt teruggekaatst en ze hebben nu toch de facto Palestina geannexeerd.
Ze verliezen geen land. Kijk naar de West Bank, is het er daar op vooruit gegaan sinds er 'vrede' is?quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat hebben ze hier aan dan? Word Israel zwakker? Winnen ze land?
Niet met verouderde wereldbeelden komen. Het conflict is al verplaatst. De relevante tegenstandersquote:Op woensdag 16 juli 2014 07:30 schreef Bensel het volgende:
[..]
probleem is, dat er geen voordeel is voor Israel, want het hele probleem zijn niet de huidige grenzen, maar het feit dat Israel uberhaupt bestaat. Daarom zullen de raketten en aanslagen niet ophouden zodra Israel aan deze eisen voldoet. Pas als de palestijnen en de omringende landen Israel erkennen, en langere tijd met rust laten, en de extremisten in toom weten te houden, zal er een kans op vrede zijn. Want het vertrouwen is bij Israel na al die aanslagen, raketten en niet nagekomen afspraken helemaal weg.
dat is idd nieuw. Want de retoriek van de afgelopen jaren door die 'voormalige' vijanden is nog steeds hetzelfde gebleven: Israel moet kapot. Dat het niet lukt is omdat Israel zo sterk bewapend is, en ze met de arabische 'lente' moeten uitkijken zelf niet van de aardbodem te verdwijnen als landquote:Op woensdag 16 juli 2014 08:21 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Niet met verouderde wereldbeelden komen. Het conflict is al verplaatst. De relevante tegenstanders
van Israel zijn al heel lang in staat om het Israelische staat te accepteren. De Indirecte tegenstanders van Israel echter niet.
Wat een onzin. 9 van de 10 Palestijnen wil gewoon vrede. Ik ken veel Palestijnen en ze vinden het best onder "Israel" te leven. Ze doen zelfs mee met het 'dienen' van het land. Ze gaan naar universiteiten. Doen opleidingen. Gewoon normaal (proberen) te leven weet je.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:38 schreef Strani het volgende:
[..]
De raketten worden voornamelijk gemaakt van huis-tuin en keuken artikelen. Een raket kost hen ongeveer 800 dollar om te maken. De raketten zijn niet erg accuraat, verwoestend of effectief en zijn voornamelijk psychologisch gevaarlijk. Het is ook symbolisch dat ze tenminste iets terugdoen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:40 schreef Frutsel het volgende:
ondanks de blokkade op zee en het sluiten of dichtgooien van tunnels en/of grens met Egypte vraag ik me af hoe die gasten aan zoveel raketten komen?
Worden die allemaal met de hand gemaakt ofzo? of wordt er nog altijd zoveel binnen gesmokkeld?
Dat denk ik dus ook, wat ik bedoel is dat nu blijkt dat ze niets anders willen, ze hadden kans op meer door de samenwerking met Fatah, maar het risico vinden ze dan toch weer te groot, aan de andere kant was het logisch geweest als ze wel de gematigde kant op waren gegaan, rustiger, zeker omdat ze te maken hebben met grote concurrentie van andere bewegingen in Gaza en er flink aan hun stoelpoten wordt gezaagd.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is vanuit jouw standpunt, Hamas is gebaat bij onrust en chaos, dat garandeerd namelijk dat ze de koning blijven in hun koninkrijkje en het levert ze een constante stroom aan recruten op
ze zijn zelf de stoelpotenzagers en hun enige speerpunt is de oorlog met de grote boze Israeli'squote:Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, wat ik bedoel is dat nu blijkt dat ze niets anders willen, ze hadden kans op meer door de samenwerking met Fatah, maar het risico vinden ze dan toch weer te groot, aan de andere kant was het logisch geweest als ze wel de gematigde kant op waren gegaan, rustiger, zeker omdat ze te maken hebben met grote concurrentie van andere bewegingen in Gaza en er flink aan hun stoelpoten wordt gezaagd.
Op dit moment zagen heel veel verschillende bewegingen aan de stoelpoten van Hamas in Gaza, en de vraag is wat voor bewegingen dat zijn, wellicht zelfs nog militanter en extremer dan Hamas is. En nee, Hamas maakt zichzelf niet irrelevant als ze gematigder zouden worden, sterker nog dat was een van de verwachtingen toen ze werden gekozen. Hamas heeft zelf echter voor de andere weg gekozen, door samen te werken met Hamas hadden ze iets anders kunnen laten zien, maar dat hebben ze opnieuw nagelaten, ook binnen Hamas is er veel strijd, maar het is een beweging die op het punt staat om te vallen, deze raketten op Israel zijn een soort noodkreet om weer meer steun te vergaren onder de eigen bevolking, maar we kunnen het ook zien als uitstel van executie die snel kan komen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zijn zelf de stoelpotenzagers en hun enige speerpunt is de oorlog met de grote boze Israeli's
als ze ineens van dat geloof afvallen maken ze zichzelf irrellevant, ze hebben simpelweg een goede knokpartij met de buren nodig om koning te blijven van hun koninkrijkje
begint een beetje welles/nietes te worden zoquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:37 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Op dit moment zagen heel veel verschillende bewegingen aan de stoelpoten van Hamas in Gaza, en de vraag is wat voor bewegingen dat zijn, wellicht zelfs nog militanter en extremer dan Hamas is. En nee, Hamas maakt zichzelf niet irrelevant als ze gematigder zouden worden, sterker nog dat was een van de verwachtingen toen ze werden gekozen. Hamas heeft zelf echter voor de andere weg gekozen, door samen te werken met Hamas hadden ze iets anders kunnen laten zien, maar dat hebben ze opnieuw nagelaten, ook binnen Hamas is er veel strijd, maar het is een beweging die op het punt staat om te vallen, deze raketten op Israel zijn een soort noodkreet om weer meer steun te vergaren onder de eigen bevolking, maar we kunnen het ook zien als uitstel van executie die snel kan komen.
Je kan denken dat Hamas niet verder denkt dan Gaza, en ja het is de basis van hun macht, maar tegelijkertijd weten ze dat dat geen houdbare situatie is, tegelijkertijd weten ze dat andere groeperingen naar die machtspositie lonken en dat de inwoners van Gaza ontevreden zijn, dus op een gegeven moment is een oorlog met Israel niet meer genoeg voor Hamas om aan de macht te blijven, je kan zeggen nietes op deze uiteenzetting maar dat zou naïef zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
begint een beetje welles/nietes te worden zo
Je verwart hoe er buiten Gaza wordt gedacht over Hamas met binnen Gaza, inderdaad als je hier om je heen kijkt en veel media in de gaten houdt lijkt het alsof Hamas als grote winnaar wordt gezien (vooral door al die demonstranten die ook deze keer weer voor onrust in Europese steden zorgen), maar de situatie in Gaza is al een hele tijd anders en Hamas is helemaal niet meer zo populair. In Gaza zijn ze ook niet helemaal achterlijk, die mensen willen net zo goed een dak boven hun hoofd, voedsel, en een normale toekomst, en als Hamas ze dat consequent niet kan bieden is een zogenaamde overwinning op Israel niet meer voldoende. Zeker na de val van Morsi en de wraak van Sisi, die langzaam maar zeker op gang komt, begint de galg voor Hamas wel erg dichtbij te komen. Maar nogmaals, het is de vraag wie het stokje overneemt van Hamas, dat hoeft niet per se gunstig te zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:29 schreef sp3c het volgende:
let maar op als deze ronde van vijandigheden voorbij is en Israel zich weer achter haar muur terugtrekt dan is Hamas weer de grote winnaar onder de palestijnen (alle palestijnen) omdat ze de joden hebben verjaagd en komen ze weer en op het moment dat ze de 'goodwill' die ze daarmee verdienden beginnen te verliezen dan beginnen ze weer raketten te schieten
all of this has happened before ...
twitter:sheeraf twitterde op woensdag 16-07-2014 om 15:12:49So: Blair talked to Sisi who talked to Netanyahu who talked to Sisi, but nobody talked to Hamas about a ceasefire. http://t.co/QH1wh5G61G reageer retweet
twitter:sheeraf twitterde op woensdag 16-07-2014 om 15:23:56Details of the Hamas offer of a 10year truce are interesting: http://t.co/3Ieko8z0FI Nobody I spoke to in Jerusalem is taking it seriously reageer retweet
De opvolger betreft de groep die machtig genoeg is om Hamas omver te blazen, een nieuwe net zo extreme groep (of wellicht nog extremer) die bovenstaande belangen belooft (en misschien al brood en water uitdeelt aan de bevolking), kan natuurlijk ook een dergelijke machtsbasis ontwikkelen ook al zou dat moeilijk zijn in Gaza.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:44 schreef sp3c het volgende:
als men zo ontevreden is met hamas dan moet een eventuele opvolger haast wel een gematigde variant zijn al kan het natuurlijk zo zijn dat men van hamas af wil omdat ze hen te soft vinden maar dat lijkt me nogal raar
Meen je dit nou serieus?quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Als dat allemaal joden zijn dan waren de jongelui uit de banlieux, die parijs een paar keer op de kop hebben gezet ook allemaal moslim.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
Jewish Defence League:
http://www.dailymail.co.u(...)n-demonstrators.html
Geloof je dat echt? Ik niet. Ik denk dat Israël geen bloeiende moslimnatie naast zich duldt en al helemaal geen land zal willen inleveren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus?
De economie van Palestina is erg slecht, met vrede wordt het vele malen beter en ze krijgen veel land terug.
Ik gaf redenen waarom Palestina vrede wil. Ik zei niet dat het realistisch is dat Israël vrede wil.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Ik niet. Ik denk dat Israël geen bloeiende moslimnatie naast zich duldt en al helemaal geen land zal willen inleveren.
Uiteraard - het is allemaal een leugen. Mensen die JDL niet kennen. Mensen die denken dat Joden alleen maar hoedjes en pijpenkrullen hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als dat allemaal joden zijn dan waren de jongelui uit de banlieux, die parijs een paar keer op de kop hebben gezet ook allemaal moslim.
De acties van die anti-Israel demonstranten laat zien dat zo'n Franse afdeling van de Jewish Defense League echt nodig is, misschien ook in Nederland binnenkort, ben benieuwd mijn steun hebben ze.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
Jewish Defence League:
http://www.dailymail.co.u(...)n-demonstrators.html
Het is hier toch echt de JDL die actief de confrontatie opzoekt. JDL is gewoon een radicale terreur organisatie hoor, dus in dat opzicht begrijp ik ook dat uitgerekend jij dit soort initiatieven fantastisch vindt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:00 schreef Taxandria het volgende:
[..]
De acties van die anti-Israel demonstranten laat zien dat zo'n Franse afdeling van de Jewish Defense League echt nodig is, misschien ook in Nederland binnenkort, ben benieuwd mijn steun hebben ze.
Uitgerekend ik?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is hier toch echt de JDL die actief de confrontatie opzoekt. JDL is gewoon een radicale organisatie hoor, dus in dat opzicht begrijp ik ook dat uitgerekend jij dit soort initiatieven fantastisch vindt.
Dus je steunt hier openlijk een terreurorganisatie. Lekker figuurtje ben je ook.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:05 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Uitgerekend ik?
Hoe dan ook, ik heb geen idee wie de confrontatie in dit geval heeft opgezocht, wel lees ik in het nieuws over synagoges die worden bestormd en sowieso veel antisemitische ontwikkelingen in de Franse maatschappij, ik ben blij dat er dan toch zo'n zelfverdedigingsorganisatie is, lijkt me ook belangrijk!
Fight at pro-Israel rally started over stomping of Palestinian flagquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:05 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Uitgerekend ik?
Hoe dan ook, ik heb geen idee wie de confrontatie in dit geval heeft opgezocht, wel lees ik in het nieuws over synagoges die worden bestormd en sowieso veel antisemitische ontwikkelingen in de Franse maatschappij, ik ben blij dat er dan toch zo'n zelfverdedigingsorganisatie is, lijkt me ook belangrijk!
In mijn ogen is het een groep die een specifieke groep in de Franse samenleving verdedigt ik weet niet wat daar zo enorm terroristisch aan is, tegen de tijd dat ze bommen leggen in moskeeën of in auto's van onschuldige islamitische Franse burgers, dan wil ik het er best nog eens over hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je steunt hier openlijk een terreurorganisatie. Lekker figuurtje ben je ook.
Dit is in Amerika?!quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Fight at pro-Israel rally started over stomping of Palestinian flag
http://www.latimes.com/lo(...)-20140714-story.html
JDL is een wereldwijde organisatie en verantwoordelijk voor diverse aanslagen / moorden in verschillende landen. Maar blijf ze maar lekker verdedigen hoor, want ze beschermen Joden. Dus dan is alles gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:10 schreef Taxandria het volgende:
[..]
In mijn ogen is het een groep die een specifieke groep in de Franse samenleving verdedigt ik weet niet wat daar zo enorm terroristisch aan is, tegen de tijd dat ze bommen leggen in moskeeën of in auto's van onschuldige islamitische Franse burgers, dan wil ik het er best nog eens over hebben.
Foutje.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:11 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dit is in Amerika?!
En wat probeer je met die link eigenlijk te zeggen?
Dat is dan jouw mening, in mijn ogen zijn ze geen terreurorganisaties, maar de discussies rondom het karakter van bepaalde groeperingen wordt hier wel vaker gevoerd volgens mij dus no hard feelings.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
JDL is een wereldwijde organisatie en verantwoordelijk voor diverse aanslagen / moorden in verschillende landen. Maar blijf ze maar lekker verdedigen hoor, want ze beschermen Joden.
Ik zie in dat filmpje niet wie er begint.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Foutje.
Maar, deze video is net ook al gepost en dan zie je wie er begint:
Israeli Vigilantes Attacking Pro-Palestinian Protesters in Paris [Full Video]. Jewish vigilantes brandishing iron bars and cans of pepper spray took to the streets of Paris to attack pro-Palestinian demonstrators, it emerged today. (Tuesday)
heb jij beelden gezien van pro-palestijnen die synagoges hebben bekogeld?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:21 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik zie in dat filmpje niet wie er begint.
Jij wel?
Hoe dan?
Ik zie simpelweg straatgevechten.
Nee, alleen over gelezen, hoezo?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:28 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
heb jij beelden gezien van pro-palestijnen die synagoges hebben bekogeld?
Dat is prima hoor dat jij het niet als terreurorganisatie ziet, maar gelukkig ziet de FBI dat anders. Kennelijk acht jij het plegen van moorden en aanslagen niet terroristisch. Sterker nog, je juicht de groepering toe.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:21 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening, in mijn ogen zijn ze geen terreurorganisaties, maar de discussies rondom het karakter van bepaalde groeperingen wordt hier wel vaker gevoerd volgens mij dus no hard feelings.
Since 1968, JDL operations have killed 7 persons and wounded at least 22. Thirty-nine percent of the targets were connected with the Soviet Union; 9 percent were Palestinian; 8 percent were Lebanese; 6 percent, Egyptian; 4 percent, French, Iranian, and Iraqi; 1 percent, Polish and German; and 23 percent were not connected with any states. Sixty-two percent of all JDL actions are directed against property; 30 percent against businesses; 4 percent against academics and academic institutions; and 2 percent against religious targets."quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:21 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening, in mijn ogen zijn ze geen terreurorganisaties, maar de discussies rondom het karakter van bepaalde groeperingen wordt hier wel vaker gevoerd volgens mij dus no hard feelings.
Dat ligt maar net aan de omstandigheden en de interpretatie daarvan, overigens heb ik het over de Franse afdeling, de Amerikaanse afdeling of koepelorganisatie is wellicht een aparte discussie waard.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is prima hoor dat jij het niet als terreurorganisatie ziet, maar gelukkig ziet de FBI dat anders. Kennelijk acht jij het plegen van moorden en aanslagen niet terroristisch.
quote:Van Agt schrijft Rutte over Gaza
woensdag 16 jul 2014, 15:52 (Update: 16-07-14, 16:23)
Oud-premier Van Agt heeft een open brief geschreven aan premier Rutte, zijn "achter-achterkleinzoon in het ambt van Eerste Minister". Hij reageert in zijn brief op het gesprek met de minister-president voor de tv van afgelopen vrijdag, dat hij "een horreur" noemt.
Aan het begin van dat gesprek ging het over Gaza. Van Agt, die zich al jaren sterk maakt voor de Palestijnse zaak, stoort zich eraan dat zijn opvolger "geen enkele empathie toonde met het immense leed van de weerloze Palestijnen".
Van Agt heeft verder vooral kritiek op de bewering van Rutte dat Hamas mensen als schild gebruikt door raketten vanaf scholen en ziekenhuizen af te vuren. Volgens hem heeft Rutte daar geen bewijs voor. "Berust die claim op onafhankelijke bronnen, of op wat Israëlische functionarissen je hebben ingefluisterd?"
Van Agt stelt verder dat beseft moet worden dat in de Gazastrook vrijwel geen open gebied meer is. "De strook, tweemaal ons eiland Texel, herbergt thans 1,8 miljoen mensen."
Bijzonder
Van Agt benadrukt zelf het uitzonderlijke van zijn schrijven. Hij stelt dat het zelden voorkomt dat oud-premiers aan premiers van nu over politieke zaken schrijven. "Ook jij hebt nooit een politieke brief van mij ontvangen."
Vorig jaar was Van Agt na ruim 30 jaar weer een keer in de Tweede Kamer. Hij mocht toen als initiatiefnemer van het burgerinitiatief Sloop de Muur een inleiding geven over de Israëlische barrière op de grens van de Westelijke Jordaanoever.
Dries van Agt verliet de Haagse politiek in 1982. Hij werd in 1977 de eerste leider van het CDA en was daarna bijna vijf jaar premier.
Ik juich het toe dat Franse Joden een organisatie hebben ter zelfverdediging, inderdaad, dat is mijn meningquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is prima hoor dat jij het niet als terreurorganisatie ziet, maar gelukkig ziet de FBI dat anders. Kennelijk acht jij het plegen van moorden en aanslagen niet terroristisch. Sterker nog, je juicht de groepering toe.
Er valt niets te discussiëren. Het is een terreurorganisatie. Zo klaar als een klontje:quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:32 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de omstandigheden en de interpretatie daarvan, overigens heb ik het over de Franse afdeling, de Amerikaanse afdeling of koepelorganisatie is wellicht een aparte discussie waard.
quote:In 2002, in France, attackers from Betar and Ligue de Défense Juive (LDJ) violently assaulted Jewish demonstrators from Peace Now, journalists, police officers (one of whom was stabbed), and passersby Arabs.[57] At least two of the suspects in the 2010 murder of a French Muslim Saïd Bourarach appeared to have ties to the French chapter of the JDL.[58] In 2011, Israeli daily Haaretz reported members of the "French branch of Jewish terror group coming to Israel 'to defend settlements'."[14] In 2013, a French Arab man was critically injured in a "revenge attack" by LDJ, sparking calls for further attacks against the Jews and a condemnation of the militant group by the French Jewry umbrella group CRIF;[17] as of 2013, there have been least 115 violent incidents were attributed to LDJ "soldiers" since the group's registration in France in 2001, including many vigilante reprisals to antisemitic attacks. Earlier that year, two LDJ members were sentenced for an attack at a pro-Palestinian bookstore that injured two people and a LDJ propaganda video called for "five cops for every Jew, 10 Arabs for each rabbi."[59]
Je juicht het toe dat er een Joodse terreurorganisatie is in Frankrijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik juich het toe dat Franse Joden een organisatie hebben ter zelfverdediging, inderdaad, dat is mijn mening![]()
.
Ik blijf bij mijn standpunt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er valt niets te discussiëren. Het is een terreurorganisatie. Zo klaar als een klontje:
[..]
Ik hoef mezelf niet te herhalen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je juicht het toe dat er een Joodse terreurorganisatie is in Frankrijk.
Wat Baruch Goldstein heeft gedaan is een terroristische daad, daar ben ik het mee eens, maar dat maakt de hele organisatie nog niet meteen een terreurorganisatie.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Since 1968, JDL operations have killed 7 persons and wounded at least 22. Thirty-nine percent of the targets were connected with the Soviet Union; 9 percent were Palestinian; 8 percent were Lebanese; 6 percent, Egyptian; 4 percent, French, Iranian, and Iraqi; 1 percent, Polish and German; and 23 percent were not connected with any states. Sixty-two percent of all JDL actions are directed against property; 30 percent against businesses; 4 percent against academics and academic institutions; and 2 percent against religious targets."
On February 25, 1994, Baruch Goldstein, an American-born Israeli member of the JDL, opened fire on Muslims kneeling in prayer at the revered Cave of the Patriarchs mosque in the West Bank city of Hebron, killing 29 worshippers and injuring 125 before he run out of ammunition and was himself killed.
Hoe kan je zeggen dat dit geen terrorisme is?
Op wie ben ik kritisch?!quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dat je onterecht selectief kritisch bezig bent.
Ik had ook niet echt het idee jou te hoeven overtuigen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, dat was ook wel te verwachten.
Oneens.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onschuldige moslims vermoorden is inderdaad niet erg.
Volgens de FBI wel, ze hebben veel meer gedaan zoals te lezen valt. Net als Al Qaida ook een terroristische organisatie is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:38 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Wat Baruch Goldstein heeft gedaan is een terroristische daad, daar ben ik het mee eens, maar dat maakt de hele organisatie nog niet meteen een terreurorganisatie.
Je vergelijkt de JDL nu al met Al Qaida?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens de FBI wel, ze hebben veel meer gedaan zoals te lezen valt. Net als Al Qaida ook een terroristische organisatie is.
Ze zijn beide terroristische organisaties.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:40 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Je vergelijkt de JDL nu al met Al Qaida?
Dat is jouw mening ik ben het daar dus niet mee eens.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze zijn beide terroristische organisaties.
Dan vind je het vermoorden van onschuldige moslims geen terrorisme.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:42 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat is jouw mening ik ben het daar dus niet mee eens.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan vind je het vermoorden van onschuldige moslims geen terrorisme.
Ik kan ook de term collateral damage, waarmee ik bedoel dat het afhankelijk is van de omstandigheden, jouw uitspraak generaliseert, daarnaast heb ik het in ieder geval nog altijd over de Franse afdeling van de JDL, en niet over de Amerikaanse variant wat zoals gezegd wellicht een aparte discussie waard is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk dat hij het vermoorden van moslims eigenlijk best wel prima vindt. In wezen is dit hetzelfde als roepen dat Al Qaida geen terreurorganisatie is (ontkennen van hun gruweldaden).quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In het geval van de Franse afdeling zijn er ook moorden gepleegd en aanslagen gepleegd. Het gaat om de aard van de moorden niet om of het collateraal is of niet. Zo kan je de aanslag op de twintowers ook collateral noemen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:46 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik kan ook de term collateral damage, waarmee ik bedoel dat het afhankelijk is van de omstandigheden, jouw uitspraak generaliseert, daarnaast heb ik het in ieder geval nog altijd over de Franse afdeling van de JDL, en niet over de Amerikaanse variant wat zoals gezegd wellicht een aparte discussie waard is.
Kinderachtig hoor, maar no hard feelings, kennelijk is dit een gevoelig onderwerp.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk dat hij het vermoorden van moslims eigenlijk best wel prima vindt. In wezen is dit hetzelfde als roepen dat Al Qaida geen terreurorganisatie is (ontkennen van hun gruweldaden).
De Nederlandse variant van Al Qaida heeft zover ik weet niks gedaan in Nederland, is Al Qaida nu ook geen terroristische organisatie meer?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:46 schreef Taxandria het volgende:
daarnaast heb ik het in ieder geval nog altijd over de Franse afdeling van de JDL, en niet over de Amerikaanse variant wat zoals gezegd wellicht een aparte discussie waard is.
Hej, Ik ben hier niet diegene die terroristen openlijk steunt. Maar ik waardeer je eerlijkheid wat dat betreft.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:48 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Kinderachtig hoor, maar no hard feelings, kennelijk is dit een gevoelig onderwerp.
Al Qaida heeft in die zin geen daadwerkelijke afdelingen, wel afsplitsingen, en vaak zijn dit dan ook terreurorganisaties. Maar het karakter van Al Qaida en de JDL verschillen dan ook te veel om een vergelijking te maken die jij probeert te maken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Nederlandse variant van Al Qaida heeft zover ik weet niks gedaan in Nederland, is Al Qaida nu ook geen terroristische organisatie meer?
Ik steun de Franse afdeling van de JDL, dus als jij dat een terreurorganisatie vindt, dan mag je best het bovenstaande zeggen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hej, Ik ben hier niet diegene die terroristen openlijk steunt. Maar ik waardeer je eerlijkheid wat dat betreft.
Zoals gezegd heeft ook de Franse afdeling van JDL gemoord. Maar goed, is prima hoor.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:54 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik steun de Franse afdeling van de JDL, dus als jij dat een terreurorganisatie vindt, dan mag je best het bovenstaande zeggen.
Hoe kan je dit steunen, let op: Israëlische bron.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:54 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik steun de Franse afdeling van de JDL, dus als jij dat een terreurorganisatie vindt, dan mag je best het bovenstaande zeggen.
Als je dat al de definitie van terreur geeft dan heeft die term ook niet al te veel betekenis meer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals gezegd heeft ook de Franse afdeling van JDL gemoord. Maar goed, is prima hoor.
Volgens mij zijn 'de slachtoffers', zij die zijn aangevallen, niet bepaald onschuldig.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe kan je dit steunen, let op: Israëlische bron.
Report: French Jewish Defense League stages attacks on 'anti-Semites'
http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/1.565443
Kan je niet lezen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:06 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Volgens mij zijn 'de slachtoffers', zij die zijn aangevallen, niet bepaald onschuldig.
Volgens mij maakt dat 'die slachtoffers', zij die zijn aangevallen, dus niet bepaald onschuldig. Ze zijn in ieder geval niet zonder reden aangevallen daar.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan je niet lezen?
French police have arrested six Jews they believe staged vigilante attacks against suspected anti-Semites.
Het heeft geen zin, laat zitten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan je niet lezen?
French police have arrested six Jews they believe staged vigilante attacks against suspected anti-Semites.
Omdat het anti-semieten zouden zijn, ben je dan niet onschuldig?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:11 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat 'die slachtoffers', zij die zijn aangevallen, dus niet bepaald onschuldig. Ze zijn in ieder geval niet zonder reden aangevallen daar.
Ik denk dat hij er zelf ook niet meer in gelooft, maar zijn fout niet wil toegeven...quote:
Dan heb je in ieder geval iets gedaan waardoor je van antisemitisme verdacht wordt, tsja, gezien de situatie in Frankrijk zal ik er geen traan om laten eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het anti-semieten zouden zijn, ben je dan niet onschuldig?
Wat ik vreemd vind is dat jij niet ziet dat Franse Joden ernstig bedreigd worden, bepaalde groepen in Franse samenleving richten zich steeds meer tegen deze groep die zich enorm bedreigd voelt (steeds meer Franse Joden overwegen dan ook om het land te verlaten), als de JDL dat gevoel enigszins wegneemt ben ik daar voorstander van, geen terrorisme maar zelfverdediging, dus ook als dat tegen antisemieten betreft zoals gezegd zal ik daar geen traan om laten wat dat is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er zelf ook niet meer in gelooft, maar zijn fout niet wil toegeven...
Iedereen met een beetje verstand kan zien dat het terroristen zijn.
twitter:sheeraf twitterde op woensdag 16-07-2014 om 17:52:18Journalists saw the attack which killed 4 kids & wounded 3 others in Gaza http://t.co/TtEkUXK7lD Too often there is no one to bear witness reageer retweet
Slaap jij wel ? Of is dit tijdelijk je fulltime baan ?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:08 schreef SadPanda het volgende:
twitter:sheeraf twitterde op woensdag 16-07-2014 om 17:52:18Journalists saw the attack which killed 4 kids & wounded 3 others in Gaza http://t.co/TtEkUXK7lD Too often there is no one to bear witness reageer retweet
Dit is mijn full time baan, ik krijg geld van Palestina, Rusland en Syrië om propaganda te verspreiden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef Jandirk het volgende:
[..]
Slaap jij wel ? Of is dit tijdelijk je fulltime baan ?
Gelukkig wordt er al andermans land voor hen ingepikt waar ze dan op basis van hun ras mogen gaan wonen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:16 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vind is dat jij niet ziet dat Franse Joden ernstig bedreigd worden, bepaalde groepen in Franse samenleving richten zich steeds meer tegen deze groep die zich enorm bedreigd voelt (steeds meer Franse Joden overwegen dan ook om het land te verlaten),
Dan kunnen de palestijnen toch mooi naar Frankrijk ? Kan jij 1 moslimland noemen waar er en vrede en democratie is ? Ze maken er overal een puinhoop van.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelukkig wordt er al andermans land voor hen ingepikt waar ze dan op basis van hun ras mogen gaan wonen.
Tunesië en Albanië.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:39 schreef Jandirk het volgende:
Kan jij 1 moslimland noemen waar er en vrede en democratie is ?
Je moeder?quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:28 schreef idl het volgende:
welke mens met een greintje menselijkheid en een gezond hersenmassa respecteert dat je mensen mag bezetten, onderdrukken en vermoorden?
quote:Parijs verbiedt 'pro-Gaza'-betoging
Toegevoegd: woensdag 16 jul 2014, 19:50
De politie van Parijs heeft een pro-Palestijnse betoging verboden, die zaterdag zou worden gehouden. De reden is dat het afgelopen weekend na een demonstratie in de Franse hoofdstad kwam tot gevechten, onder meer bij twee synagoges.
De mars van afgelopen zondag tegen de Israëlische luchtaanvallen op doelen van Hamas in Gaza verliep op zich vreedzaam. Na afloop raakten kleine groepen pro-Palestijnse en pro-Israëlische activisten slaags.
Grootste populaties
Frankrijk is in West-Europa het land met de grootste populaties moslims en joden, en onrust en geweld in het Midden-Oosten leiden er vaak tot spanningen tussen de twee groepen.
De politie verbiedt nu een betoging omdat het risico op nieuwe ongeregeldheden groot is. President Hollande heeft gezegd dat hij niet wil dat het Israëlisch-Palestijnse conflict naar Frankrijk overwaait.
,quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:39 schreef idl het volgende:
Joden rennen altijd weg ( voor een paar Marokkanen / Algerijnen ) haha
Politie staat aan de kant van de zion jeugd...
Ik neem aan dat je met (in ieder geval) het vermoorden ook Hamas bedoeld?quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:28 schreef idl het volgende:
welke mens met een greintje menselijkheid en een gezond hersenmassa respecteert dat je mensen mag bezetten, onderdrukken en vermoorden?
Jij kijkt misschien wel livestreams die op Gaza gericht zijn, kijkt wellicht CNN of bladert dagelijks door de foto's die worden gepubliceerd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:36 schreef Yi-Long het volgende:
Misselijkmakende 'mensen' in dit topic, maar goed, dat was al bekend. Net zoals ze in Israel zich verzamelen op een berg om weer van een avondje genocide te genieten...
[ afbeelding ]
.... en maar volhouden dat Israel er alles aan doet om geen onschuldige burgers te rakenDie spelende kinderen waren vast op dat strand om een wapen-depot te beschermen, toch, zionistjes...!?
http://rt.com/news/173340-gaza-palestinian-children-killed/
Yeah, die Israeliërs doen echt hun best om geen onschuldige burgers te treffen...(!)![]()
Des te meer je leest, hoort en ziet over dit 'conflict', des te lachwekkender en treuriger zo'n statement wordt...![]()
Dat is het wel. Al jaren. Ook volgens de definities.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij kijkt misschien wel livestreams die op Gaza gericht zijn, kijkt wellicht CNN of bladert dagelijks door de foto's die worden gepubliceerd.
En hou nou eens op met je "Genocide" overal te spuien, want dat is het dus niet.
Gedrag valt niet binnen de policy dus gaat het weg.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:44 schreef Yi-Long het volgende:
Kan die censuur hier achterwege blijven?
Mensen met verwerpelijke reacties kun je prima inhoudelijk van repliek dienen. Als iemand met terugwerkende kracht begrip zegt te hebben voor Hitler, dan kunnen we hem er prima op wijzen dat ook daar miljoenen ONSCHULDIGE mensen het slachtoffer werden. Zoals ik dus al deed.
Met censuur schiet niemand iets op.
Please, geef me een link van de livestreams op Gaza?quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij kijkt misschien wel livestreams die op Gaza gericht zijn, kijkt wellicht CNN of bladert dagelijks door de foto's die worden gepubliceerd.
En hou nou eens op met je "Genocide" overal te spuien, want dat is het dus niet.
En ja, dat van die kinderen is erg triest ja. Ben benieuwd hoe en wat, want ik geloof niet dat ze doelbewust op kinderen schieten.
Dus...quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat is het wel. Al jaren. Ook volgens de definities.
http://palsolidarity.org/(...)ldren-at-yad-vashem/
Tja, zo kun je alle bijna oorlogen wel onder de noemer genocide scharen.quote:The UN Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide defines Genocide as, “any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; [...]“
Doet Israël ook, alleen dan niet vrijwillig en ook niet haar eigen burgers:quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
maar een organisatie die er niet vies van is haar eigen burgers in te zetten als schild
Ik heb er momenteel geen een. Die ik heb, zijn offline. Waarschijnlijk om de grote genocide te verbergenquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:48 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Please, geef me een link van de livestreams op Gaza?
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd. Maar wat ik niet snap is dat zo veel mensen helemaal niet tot staat lijken te zijn om mee te voelen met Israël en hoe zij tot zulke daden komen. Alsof een groot deel van Israël gewoon slechte mensen zijn, die slecht zijn geboren en allemaal psycho massamoordenaars vanuit een luie stoel zijn wiens grootste hobby het is om bommen op Palestijnse kinderen te gooien.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:36 schreef Yi-Long het volgende:
Misselijkmakende 'mensen' in dit topic, maar goed, dat was al bekend. Net zoals ze in Israel zich verzamelen op een berg om weer van een avondje genocide te genieten...
...
Huilie Huiliequote:Op woensdag 16 juli 2014 20:36 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
.... en maar volhouden dat Israel er alles aan doet om geen onschuldige burgers te rakenDie spelende kinderen waren vast op dat strand om een wapen-depot te beschermen, toch, zionistjes...!?
Yeah, die Israeliërs doen echt hun best om geen onschuldige burgers te treffen...(!)![]()
Des te meer je leest, hoort en ziet over dit 'conflict', des te lachwekkender en treuriger zo'n statement wordt...![]()
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)jdelijk-bestand.htmlquote:Israël accepteert voorstel VN voor tijdelijk bestand
Israël accepteert het VN-voorstel voor een tijdelijk staakt-het-vuren om humanitaire redenen. Dit heeft een functionaris in Jeruzalem woendagavond gezegd. Het is nog niet besloten wanneer het bestand van 6 uur ingaat.
Hamas heeft nog niet op het voorstel gereageerd.
Dinsdag wilde de Islamitische Verzetsbeweging Hamas al niet meedoen aan een bestand dat door Egypte was voorgesteld. De Joodse staat liet wel enkele uren de wapens zwijgen.
In negen dagen van gevechten tussen Israël en Gaza zijn zeker 215 Palestijnen en één Israëli om het leven gekomen.
twitter:IDFSpokesperson twitterde op woensdag 16-07-2014 om 22:05:25As a result of dialogue between the IDF and the UN, we will enable a humanitarian window in Gaza tomorrow between 10:00 and 15:00. reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op woensdag 16-07-2014 om 22:07:17During this time, we will hold our fire in Gaza. This humanitarian window is meant to allow civilians to resupply needed goods. reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op woensdag 16-07-2014 om 22:09:34When the scheduled window ends at 15:00, Beit Lahyia, Shuja'iya & Zeitoun residents, for their own safety, should not return to their homes. reageer retweet
Neuh niet rebels, ik heb gewoon niks op met die idiote Palestijnen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hihihi, jij stouterd ...
Nog altijd even rebels..![]()
![]()
Waarom zeg je het dan? Ontzettende dropveter.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neuh niet rebels, ik heb gewoon niks op met die idiote Palestijnen.
Van mijn part bulldozeren ze die hele strook de zee in, maar dat mag je niet zeggen.
Voor het andere geluid!quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom zeg je het dan? Ontzettende dropveter.
http://en.wikipedia.org/w(...)territories#Overviewquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:36 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Van mijn part bulldozeren ze alle zionisten de zee in.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van mijn part bulldozeren ze die hele strook de zee in, maar dat mag je niet zeggen.
Dat mag je vinden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:40 schreef idl het volgende:
[..]
Van mijn part bulldozeren ze alle zionisten de zee in.
Klopt.quote:
Waarschijnlijk is Hamas nog even druk bezig om fatsoenlijke begraafplaatsen enzo te regelen voor alle dode kinderen en andere slachtoffers...quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)jdelijk-bestand.html
Nou Hamas.. lekker door blijven schieten weer.
Ik ben prima bij mijn hoofd, en die term (genocide) is 100% op zijn plaats bij deze systematische onderdrukking en volkerenmoord.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)territories#Overview
Je bent niet goed bij je hoofd dat je dat zulk termen gebruikt.
Ik heb dan ook nooit gepretendeerd uit emotie te redeneren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:42 schreef idl het volgende:
[..]
Klopt.
Jij mag ook sympathie hebben voor de babykillers / landjepikkers .
Wel onmenselijk natuurlijk.
Je bent voor apartheid?quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gepretendeerd uit emotie te redeneren.
If it works, it works.quote:
Ik zou ook een plaatje kunnen posten als antwoord op je inhoudelijk geweldige post, maar goed, waarschijnlijk zul je dan weer gelijk gaan lopen janken dat ik anti-semiet ben ofzo...quote:
Het mooie van anno 2014 in Nederland is toch juist dat tegenovergestelde personen elkaars mening kunnen delen online hier, me dunkt. Ongeacht of je het er mee eens bent.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zou ook een plaatje kunnen posten als antwoord op je inhoudelijk geweldige post, maar goed, waarschijnlijk zul je dan weer gelijk gaan lopen janken dat ik anti-semiet ben ofzo...
Onderdrukking kan je nog wel een case voor maken, maar volkerenmoord is gewoon zulke extreem grote onzin in dit geval.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben prima bij mijn hoofd, en die term (genocide) is 100% op zijn plaats bij deze systematische onderdrukking en volkerenmoord.
Hmmm, ga door, ga door..quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik las het eerder vanavond ja. Fucking triest weer....quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:53 schreef johnson555 het volgende:
4 kinderen gedood op t strand trouwens, deze hamas leden waren gemiddelde 11 jaar en hadden een voetbal als wapen!
Neuhquote:
Denk je dat ze doelgericht vermoord zijn?quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:53 schreef johnson555 het volgende:
4 kinderen gedood op t strand trouwens, deze hamas leden waren gemiddelde 11 jaar en hadden een voetbal als wapen!
Maar.. maar.. maar.. Hamas heeft ze vast als menselijk schild gebruikt hoor!!quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:53 schreef johnson555 het volgende:
quote:If Hamas fires rockets at Israel during the humanitarian window, the IDF will respond with force.
Daarom is het in feite ook totaal niet interessant wat we hier allemaal lopen te blaten, je lult sowieso wel anders als de lucht gevuld is met raketten die jouw huis willen treffen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:05 schreef sp3c het volgende:
als het moeilijk zou zijn dan zou fok! niet zo groot zijn geweest
het blijft een discussieforum en heel veel meer dan speculatie hebben we op dit moment simpelweg niet
Schatje, meer meer !...quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:02 schreef Voorschrift het volgende:
Ach kom nou zeg, we zijn allemaal mens, als jij jaar-in-jaar-uit wordt bestookt met raketten dan gaat jouw sympathie voor wat Palestijnen waarschijnlijk ook wel dermate naar beneden dat het je ook niet meer boeit waar zo'n bom opflikkert. Afgezien van wat de VN zeikt.
Het is nogal makkelijk zeiken vanuit Nederland met wat twitterpics.
valt reuze mee gek genoegquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
je lult sowieso wel anders als de lucht gevuld is met raketten die jouw huis willen treffen.
Als jij al jaar-in-jaar-uit wordt onderdrukt en je land wordt bezet is het logisch dat je geen sympathie meer hebt voor Israëliërs.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:02 schreef Voorschrift het volgende:
Ach kom nou zeg, we zijn allemaal mens, als jij jaar-in-jaar-uit wordt bestookt met raketten dan gaat jouw sympathie voor wat Palestijnen waarschijnlijk ook wel dermate naar beneden dat het je ook niet meer boeit waar zo'n bom opflikkert. Afgezien van wat de VN zeikt.
Het is nogal makkelijk zeiken vanuit Nederland met wat twitterpics.
quote:“If you want to efficiently fight terrorism you must be present, boots on the ground,” said the official, who has been briefing Israeli ministers who make strategic decisions. He said his assessment was based on “the signals I get” and the diminishing returns of aerial bombardments. He said that an Israeli takeover of Gaza is “not a huge challenge,” estimating it would take “a matter of days or weeks,” but that preventing a more dangerous devolution in the coastal enclave would require an occupation “of many months.”
Klopt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als jij al jaar-in-jaar-uit wordt onderdrukt en je land wordt bezet is het logisch dat je geen sympathie meer hebt voor Israëliërs.
Helaas niet, anders kon ik wel een drone knutselen om m'n lievelingsJoden te helpen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
nee dat hebben ze niet
zijn de schoolvakanties weer begonnen ofzo?
iddquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik las het eerder vanavond ja. Fucking triest weer....
geen idee, aan de ene kant denk je van niet, want wie met een gezond verstand schiet op kinderen die voetballen? aan de andere kant, de Israilers hebben de nieuwste technologieen dus een ''foutje'' lijkt me van niet. ik vind t altijd jammer dat de onschuldige de hoogste rekening betaalt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Denk je dat ze doelgericht vermoord zijn?
Ik begrijp de sarcasme, maar t is duidelijk dat de Palestijnen in tweeen zijn gesneden hierover. De ene groep kiest voor de wapens (Hamas) en de ander probeert via diplomatiek (Fatah of hoe die ook heet). Helaas grijpen mensen naar wapens als diplomatiek niet werkt en ik moet eerlijk zijn dat de Fatah (op de westelijke jordaanoever) toch behoorlijke onderhandelingen heeft gevoerd voor zelfs alleen erkenning.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:02 schreef Reki het volgende:
[..]
Maar.. maar.. maar.. Hamas heeft ze vast als menselijk schild gebruikt hoor!!
Als je goed naar de foto's kijkt kan je hamas-leden met raket-installaties onder het zand zien!
Ja, grijpen naar wapens werkt veeeel beter.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:25 schreef johnson555 het volgende:
[..]
idd
[..]
geen idee, aan de ene kant denk je van niet, want wie met een gezond verstand schiet op kinderen die voetballen? aan de andere kant, de Israilers hebben de nieuwste technologieen dus een ''foutje'' lijkt me van niet. ik vind t altijd jammer dat de onschuldige de hoogste rekening betaalt.
[..]
Ik begrijp de sarcasme, maar t is duidelijk dat de Palestijnen in tweeen zijn gesneden hierover. De ene groep kiest voor de wapens (Hamas) en de ander probeert via diplomatiek (Fatah of hoe die ook heet). Helaas grijpen mensen naar wapens als diplomatiek niet werkt en ik moet eerlijk zijn dat de Fatah (op de westelijke jordaanoever) toch behoorlijke onderhandelingen heeft gevoerd voor zelfs alleen erkenning.
ik reken het Isrealische leger toch wel tot een van de beste in de regio, hoewel met artillerie toch precies aanvallen moeilijk. Gericht ja, verkeerde info mogelijkquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:29 schreef sp3c het volgende:
zo goed zijn die nieuwste technologieen nu ook weer niet, zeker niet vanaf zee
maar het lijkt iig gericht vuur, ik gok dat ze verkeerde informatie meegekregen hebben
zeg ik ook niet, ik zeg alleen wat ik zie want er is duidelijk een lijnquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:34 schreef tfors het volgende:
[..]
Ja, grijpen naar wapens werkt veeeel beter.
twitter:FiratGunay twitterde op woensdag 16-07-2014 om 23:14:33Chile did what no other country dared to do! Suspended all trade with Israel because of its autrocities in #Gaza #gazaunderattack #VivaChile reageer retweet
ikquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:37 schreef einszweiachtung het volgende:
Wie is het niet eens met dit filmpje/commentaren?
dat is niet heel erg lastig in die regioquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:37 schreef johnson555 het volgende:
[..]
ik reken het Isrealische leger toch wel tot een van de beste in de regio, hoewel met artillerie toch precies aanvallen moeilijk. Gericht ja, verkeerde info mogelijk
[..]
Ik houd Hamas en andere Palestijnse groepen die geweld voorstaan dan ook hoofdverantwoordelijk voor wat er gebeurd. Als ze gewoon ophouden met raketten lanceren en beginnen met vreedzaam protest, heeft Israël geen excuus om te bombarderen en zullen ze veel meer bereiken voor het Palestijnse volk. Als Israel alleen maar zo veel mogelijk burgerslachtoffers zou willen maken dan hebben ze dat met een paar drukken op de knop zo voor elkaar hoor.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:37 schreef johnson555 het volgende:
[..]
ik reken het Isrealische leger toch wel tot een van de beste in de regio, hoewel met artillerie toch precies aanvallen moeilijk. Gericht ja, verkeerde info mogelijk
[..]
zeg ik ook niet, ik zeg alleen wat ik zie want er is duidelijk een lijn
wat een achterlijk filmpjequote:Op woensdag 16 juli 2014 23:37 schreef einszweiachtung het volgende:
Wie is het niet eens met dit filmpje/commentaren?
Bron?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
wat een achterlijk filmpje
veel joden willen net zo goed moslims vermoorden
dat laatste geld natuurlijk net zo goed voor Hamasquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:42 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik houd Hamas en andere Palestijnse groepen die geweld voorstaan dan ook hoofdverantwoordelijk voor wat er gebeurd. Als ze gewoon ophouden met raketten lanceren en beginnen met vreedzaam protest, heeft Israël geen excuus om te bombarderen en zullen ze veel meer bereiken voor het Palestijnse volk. Als Israel alleen maar zo veel mogelijk burgerslachtoffers zou willen maken dan hebben ze dat met een paar drukken op de knop zo voor elkaar hoor.
Mwha matig excuus, als je kinderen van mannen niet kan onderscheiden op een klare dag op een lege strand is er toch duidelijk iets mis met je technologie/apparaat.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is niet heel erg lastig in die regio
met een modern 76mm kanon schiet je de hond uit zijn mand als je daar zin in hebt, das niet zo heel moeilijk (computer doet het werk) maar het is lastig om te zien welk ras het is van die afstand
als isreal t echt wil, hadden ze uiteraard Gaza gezuiverd. maar je kan t ook andersom zien, een bezettende macht die steeds meer kolonisten op jouw land zet. T is een beetje met je handen geboeid zitten en klappen ontvangen. de onschuldige verliest altijdquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:42 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik houd Hamas en andere Palestijnse groepen die geweld voorstaan dan ook hoofdverantwoordelijk voor wat er gebeurd. Als ze gewoon ophouden met raketten lanceren en beginnen met vreedzaam protest, heeft Israël geen excuus om te bombarderen en zullen ze veel meer bereiken voor het Palestijnse volk. Als Israel alleen maar zo veel mogelijk burgerslachtoffers zou willen maken dan hebben ze dat met een paar drukken op de knop zo voor elkaar hoor.
Dat probeert Hamas en lukte ze aardig totdat Israel een muur neerzette om suicide bombers buiten de deur te houden. Ze stapten over op raketten die nu uit de lucht worden gevist door de Iron Dome. Na 1000+ raketjes kun je Hamas niet verwijten dat ze het niet geprobeerd hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat laatste geld natuurlijk net zo goed voor Hamas
ik vind het op de foto's al lastig te zien en die zijn van journalisten die er bijna bovenopstondenquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:47 schreef johnson555 het volgende:
Mwha matig excuus, als je kinderen van mannen niet kan onderscheiden op een klare dag op een lege strand is er toch duidelijk iets mis met je technologie/apparaat.
Dat is dus een misverstand. Als je naar onderdrukte volkeren kijkt in de afgelopen honderd jaar, dan zie je dat die volkeren die zich vreedzaam verzet hebben (a la Ghandi) veel meer succes hadden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:47 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Mwha matig excuus, als je kinderen van mannen niet kan onderscheiden op een klare dag op een lege strand is er toch duidelijk iets mis met je technologie/apparaat.
[..]
als isreal t echt wil, hadden ze uiteraard Gaza gezuiverd. maar je kan t ook andersom zien, een bezettende macht die steeds meer kolonisten op jouw land zet. T is een beetje met je handen geboeid zitten en klappen ontvangen. de onschuldige verliest altijd
Ik zeg 'veel Israëliërs', niet de regering.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:46 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bron?
Ze hebben daar namelijk alle middelen voor. Als Israel wil kunnen ze binnen 5 minuten van Gaza een parkeerplaats maken, maar dat doen ze niet. Ze doen heel veel moeite met flyers, gerichte aanvallen en humanitaire windows om hulpgoederen binnen te laten en ze voorzien Gaza van stroom en water. Waarom?
ik neem aan dat t leger wel HD beelden heeft en onderscheid kan maken, anders is mn hele leven een leugenquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het op de foto's al lastig te zien en die zijn van journalisten die er bijna bovenopstonden
Haat zit al te diep, voorzie helaas geen vredige oplossing voor beide kanten. Hoe zie jij een vreedzame oplossing?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:50 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat is dus een misverstand. Als je naar onderdrukte volkeren kijkt in de afgelopen honderd jaar, dan zie je dat die volkeren die zich vreedzaam verzet hebben (a la Ghandi) veel meer succes hadden.
ik verwijt het ze ook niet, ik geloof niet dat het doel van die raketten het maken van zoveel mogelijk slachtoffers isquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:49 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat probeert Hamas en lukte ze aardig totdat Israel een muur neerzette om suicide bombers buiten de deur te houden. Ze stapten over op raketten die nu uit de lucht worden gevist door de Iron Dome. Na 1000+ raketjes kun je Hamas niet verwijten dat ze het niet geprobeerd hebben.
soms wel, soms nietquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:53 schreef johnson555 het volgende:
[..]
ik neem aan dat t leger wel HD beelden heeft en onderscheid kan maken, anders is mn hele leven een leugen
Eigenlijk zou de rest van de wereld de groepen die elkaar willen vermoorden, dan maar moeten vermoorden. Dat lijkt me in deze dan nog de enige oplossing die er is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg 'veel Israëliërs', niet de regering.
Veel Palestijnen willen joden vermoorden en veel Israëliërs willen moslims vermoorden.
Geweldigquote:Op woensdag 16 juli 2014 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb er momenteel geen een. Die ik heb, zijn offline. Waarschijnlijk om de grote genocide te verbergen
Oh... hier eentje. Enjoy. Vergeet de popcorn niet
http://www.livestation.com/reuters?source=redirect
Hoor je die drones?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:58 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Geweldighaha, popcorn en een strandstoeltje. Geweldig uitzicht.
Als de haat te diep zit om a la Ghandi protest te gaan voeren, dan blijft er dus met geweld protest gevoerd worden en zal Israël met geweld dat proberen te voorkomen. Dus vanuit die twee zal het dan niet komen. Dus in dat geval is misschien een hele zware VN missie die dwingt Israel om terug te gaan naar de grenzen van 67 en ook meer dan genoeg militaire capaciteit heeft om Hamas uit te schakelen de enige mogelijkheid. Maar wie het beter weet moet het zeggen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:53 schreef johnson555 het volgende:
[..]
ik neem aan dat t leger wel HD beelden heeft en onderscheid kan maken, anders is mn hele leven een leugen
[..]
Haat zit al te diep, voorzie helaas geen vredige oplossing voor beide kanten. Hoe zie jij een vreedzame oplossing?
Kicken dit. Nog 9 daagjes en dan ga ik naar Israel. Kan niet wachten...................quote:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:05 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Kicken dit. Nog 9 daagjes en dan ga ik naar Israel. Kan niet wachten...................
Veel plezier in de schuilkeldersquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:05 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Kicken dit. Nog 9 daagjes en dan ga ik naar Israel. Kan niet wachten...................
Dus jij denkt dat ministers en generaals graag zoveel mogelijk kritiek vanuit het buitenland willen krijgen zonder dat ze daarmee een militair doel bereiken? Terwijl ze daarmee bezig zijn kunnen ze ook de duizenden uitvoerende dienstplichtigen ervan weerhouden om aan de massale internationale pers iets over het kinderdood masterplan te vertellen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:25 schreef johnson555 het volgende:
[..]
geen idee, aan de ene kant denk je van niet, want wie met een gezond verstand schiet op kinderen die voetballen? aan de andere kant, de Israilers hebben de nieuwste technologieen dus een ''foutje'' lijkt me van niet. ik vind t altijd jammer dat de onschuldige de hoogste rekening betaalt.
[..]
Waarom geniet jij van de raketten die richting Gaza gaan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Welnee, overdrijf niet zo. Ik zal grotendeels in Tel Aviv zitten.
Israel krijgt de Sinai terug?, ik denk dat ze daar gelijk voor tekenen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:02 schreef tfors het volgende:
[..]
Als de haat te diep zit om a la Ghandi protest te gaan voeren, dan blijft er dus met geweld protest gevoerd worden en zal Israël met geweld dat proberen te voorkomen. Dus vanuit die twee zal het dan niet komen. Dus in dat geval is misschien een hele zware VN missie die dwingt Israel om terug te gaan naar de grenzen van 67 en ook meer dan genoeg militaire capaciteit heeft om Hamas uit te schakelen de enige mogelijkheid. Maar wie het beter weet moet het zeggen.
Die snap ik ook niet zo nee.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom geniet jij van de raketten die richting Gaza gaan?
Waar staat dat? Kan erinderdaad niet rauwig om zijn dat het IDF z,n eigen burgers bescherming geeft. Is ook het recht van Israel om zichzelf te verdedigen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom geniet jij van de raketten die richting Gaza gaan?
Waarom? Ze hebben er niks aan, het is juist een last. De reden dat ze het bezette was omdat ze dan een troef tegen Egypte over vrede hadden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Israel krijgt de Sinai terug?, ik denk dat ze daar gelijk voor tekenen.
[ afbeelding ]
Isreal wil niet terug naar 67 vanwege gevoelige onverdedigbare locaties. Logisch stel dat Hamas opnieuw aanvalt, kunnen ze op dat momenten veel onschuldige doden maken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:02 schreef tfors het volgende:
[..]
Als de haat te diep zit om a la Ghandi protest te gaan voeren, dan blijft er dus met geweld protest gevoerd worden en zal Israël met geweld dat proberen te voorkomen. Dus vanuit die twee zal het dan niet komen. Dus in dat geval is misschien een hele zware VN missie die dwingt Israel om terug te gaan naar de grenzen van 67 en ook meer dan genoeg militaire capaciteit heeft om Hamas uit te schakelen de enige mogelijkheid. Maar wie het beter weet moet het zeggen.
Oeps foutje, de volgende zal correct op Hamas terroristen vallen toch? 80% is burgerdoden aan Palestijnse kant. Ik begrijp dat Isreal terugslaat, maar je kan niet onschuldige doden maken zonder kritiek te krijgen van de hele wereld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat ministers en generaals graag zoveel mogelijk kritiek vanuit het buitenland willen krijgen zonder dat ze daarmee een militair doel bereiken? Terwijl ze daarmee bezig zijn kunnen ze ook de duizenden uitvoerende dienstplichtigen ervan weerhouden om aan de massale internationale pers iets over het kinderdood masterplan te vertellen?
quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:22 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Waar staat dat? Kan erinderdaad niet rauwig om zijn dat het IDF z,n eigen burgers bescherming geeft. Is ook het recht van Israel om zichzelf te verdedigen.
ik denk eerder deze derde plaatjequote:Op donderdag 17 juli 2014 00:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Israel krijgt de Sinai terug?, ik denk dat ze daar gelijk voor tekenen.
[ afbeelding ]
Degene die Israel opdeelde was trouwens echt dronken denk ik. Een klein stukje land voor de palestijnen in het uiterste hoekje, nauwelijks verbonden met het grotere deel. Had gewoon het stuk 'Gaza' onder de westbank geplakt en er was geen probleem. Overigens was het land in '46 niet van Palestina, maar van de Engelsen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:25 schreef johnson555 het volgende:
[..]
ik denk eerder deze derde plaatje[ afbeelding ]
.... maar het woord 'genocide' mogen we niet in de mond nemen, hoor... (!)quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:25 schreef johnson555 het volgende:
[..]
ik denk eerder deze derde plaatje[ afbeelding ]
Hoezeer ik je ook gelijk wil geven, mijns inziens kun je daar toch niet van spreken. Ik zou het eerder als terreur omschrijven dan genocide. Zo ver gaat het niet, maar het is compleet absurd en drie fases verder dan buiten proportioneel geweld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... maar het woord 'genocide' mogen we niet in de mond nemen, hoor... (!)
Zou je denken joh?quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Degene die Israel opdeelde was trouwens echt dronken denk ik. Een klein stukje land voor de palestijnen in het uiterste hoekje, nauwelijks verbonden met het grotere deel. Had gewoon het stuk 'Gaza' onder de westbank geplakt en er was geen probleem. Overigens was het land in '46 niet van Palestina, maar van de Engelsen.
Macht van de sterkste he? T gaat eigelijk om een stad en dat is Jerusalemquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Degene die Israel opdeelde was trouwens echt dronken denk ik. Een klein stukje land voor de palestijnen in het uiterste hoekje, nauwelijks verbonden met het grotere deel. Had gewoon het stuk 'Gaza' onder de westbank geplakt en er was geen probleem. Overigens was het land in '46 niet van Palestina, maar van de Engelsen.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... maar het woord 'genocide' mogen we niet in de mond nemen, hoor... (!)
De westbank was een tijdje Jordanië. Tot ze besloten de oorlog aan Israël te verklaren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wat had jij anders gedaan? Met grondtroepen terroristen aanhouden? Met massale staatgevechten? Niks doen en iedere dag met je gezin de bomkelder in? De oplossing moet komen van de Palestijnen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:23 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Oeps foutje, de volgende zal correct op Hamas terroristen vallen toch? 80% is burgerdoden aan Palestijnse kant. Ik begrijp dat Isreal terugslaat, maar je kan niet onschuldige doden maken zonder kritiek te krijgen van de hele wereld.
Maar zij zijn niet degenen die in grote getallen kinderen ombrengen. Dat zijn duidelijk degenen die de lakens uitdelen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:34 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De westbank was een tijdje Jordanië. Tot ze besloten de oorlog aan Israël te verklaren.
[..]
Wat had jij anders gedaan? Met grondtroepen terroristen aanhouden? Met massale staatgevechten? Niks doen en iedere dag met je gezin de bomkelder in? De oplossing moet komen van de Palestijnen.
Israel weigert vredesvoorstellen van de Palestijnen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:34 schreef Brum_brum het volgende:
De oplossing moet komen van de Palestijnen.
Omdat het ze niet lukt. The fuck...quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar zij zijn niet degenen die in grote getallen kinderen ombrengen. Dat zijn duidelijk degenen die de lakens uitdelen.
Mooitwitter:IsraelHatzolah twitterde op donderdag 17-07-2014 om 00:25:26JUST IN: Hamas accepted the UN request for a humanitarian ceasefire starting tomorrow morning 9am - 3pm - Ch-10 reageer retweet
Wacht maar tot Hamas tijdens de VN wapenstilstand weer raketjes over de muur schiet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Israel weigert vredesvoorstellen van de Palestijnen.
Dan hebben ze nog steeds niet het materiaal, kennis en mogelijkheden om het uberhaupt te kunnen uitvoeren. Dat maakt hen onderliggende partij, hun kinderen afslachten is geen optie.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat het ze niet lukt. The fuck...
Doen ze niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wacht maar tot Hamas tijdens de VN wapenstilstand weer raketjes over de muur schiet.
Oké, dan maar een veel beter Iron Dome bouwen, zodat ook geen enkele raket Gaza nog kan verlaten. Gaza gewoon van goederen blijven voorzien en verder zoeken ze het maar uit. Lijkt met het meest vreedzaam.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan hebben ze nog steeds niet het materiaal, kennis en mogelijkheden om het uberhaupt te kunnen uitvoeren. Dat maakt hen onderliggende partij, hun kinderen afslachten is geen optie.
Ja, aan de kant waar ik zit genoeg water en stroom.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
"kicken", meid ik hoop dat je de dweil ook meeneemt als je naar Israël gaat.
Hihihi, jij bent ook al zo lekker rebels.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:48 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ja, aan de kant waar ik zit genoeg water en stroom.
Doen ze waarschijnlijk niet maar na de stilstand zal het conflict verder afgemaakt worden net zolang totdat er vanuit Gaza geen raketjes meer geschoten worden. En nu bedtijdquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wacht maar tot Hamas tijdens de VN wapenstilstand weer raketjes over de muur schiet.
Voorstellen waarin ze hun halve land moeten opgeven? We hebben het over een gebied ter grote van Gelderland, Noord Braband, limburg en Overijssel dat al meerdere keren is aangevallen door het lokale equivalent van Frankrijk, Duitsland en GB met als doel uitgeroeid te worden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Israel weigert vredesvoorstellen van de Palestijnen.
Het land dat ze bezetten moeten ze opgeven, logisch toch...quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Voorstellen waarin ze hun halve land moeten opgeven? We hebben het over een gebied ter grote van Gelderland, Noord Braband, limburg en Overijssel dat al meerdere keren is aangevallen door het lokale equivalent van Frankrijk, Duitsland en GB met als doel uitgeroeid te worden.
Ik ga ook, want over een paar uur gaat mijn luchtalarm weer.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:50 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Doen ze waarschijnlijk niet maar na de stilstand zal het conflict verder afgemaakt worden net zolang totdat er vanuit Gaza geen raketjes meer geschoten worden. En nu bedtijd
Klopt, maar deze keer heeft Hamas gezegd dat ze wel tijdelijk stoppen met raketten afvuren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Tijdens de laatste wapenstilstand afgeroepen door Egypte was het Hamas die doorging.
Dus jij denkt dat in een oorlog Generaals met geweren door het veld rennen en soldaten veilig in een bunker zitten?quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar zij zijn niet degenen die in grote getallen kinderen ombrengen. Dat zijn duidelijk degenen die de lakens uitdelen.
Er is één woordvoerder voor alles inwoners van Gaza + alle terreurbendes?quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar deze keer heeft Hamas gezegd dat ze wel tijdelijk stoppen met raketten afvuren.
We hadden het over Hamas....quote:Op donderdag 17 juli 2014 01:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is één woordvoerder voor alles inwoners van Gaza + alle terreurbendes?
Weet ik veel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 01:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En als de Islamistische Jihad dan raketten blijft schieten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |