abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142365031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is hier toch echt de JDL die actief de confrontatie opzoekt. JDL is gewoon een radicale organisatie hoor, dus in dat opzicht begrijp ik ook dat uitgerekend jij dit soort initiatieven fantastisch vindt.
Uitgerekend ik?
Hoe dan ook, ik heb geen idee wie de confrontatie in dit geval heeft opgezocht, wel lees ik in het nieuws over synagoges die worden bestormd en sowieso veel antisemitische ontwikkelingen in de Franse maatschappij, ik ben blij dat er dan toch zo'n zelfverdedigingsorganisatie is, lijkt me ook belangrijk!
pi_142365068
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:05 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Uitgerekend ik?
Hoe dan ook, ik heb geen idee wie de confrontatie in dit geval heeft opgezocht, wel lees ik in het nieuws over synagoges die worden bestormd en sowieso veel antisemitische ontwikkelingen in de Franse maatschappij, ik ben blij dat er dan toch zo'n zelfverdedigingsorganisatie is, lijkt me ook belangrijk!
Dus je steunt hier openlijk een terreurorganisatie. Lekker figuurtje ben je ook.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:10:01 #103
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_142365226
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:05 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Uitgerekend ik?
Fight at pro-Israel rally started over stomping of Palestinian flag
http://www.latimes.com/lo(...)-20140714-story.html
Anti-Turkije
pi_142365230
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je steunt hier openlijk een terreurorganisatie. Lekker figuurtje ben je ook.
In mijn ogen is het een groep die een specifieke groep in de Franse samenleving verdedigt ik weet niet wat daar zo enorm terroristisch aan is, tegen de tijd dat ze bommen leggen in moskeeën of in auto's van onschuldige islamitische Franse burgers, dan wil ik het er best nog eens over hebben.
pi_142365289
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Fight at pro-Israel rally started over stomping of Palestinian flag
http://www.latimes.com/lo(...)-20140714-story.html
Dit is in Amerika?!
En wat probeer je met die link eigenlijk te zeggen?
pi_142365304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:10 schreef Taxandria het volgende:

[..]

In mijn ogen is het een groep die een specifieke groep in de Franse samenleving verdedigt ik weet niet wat daar zo enorm terroristisch aan is, tegen de tijd dat ze bommen leggen in moskeeën of in auto's van onschuldige islamitische Franse burgers, dan wil ik het er best nog eens over hebben.
JDL is een wereldwijde organisatie en verantwoordelijk voor diverse aanslagen / moorden in verschillende landen. Maar blijf ze maar lekker verdedigen hoor, want ze beschermen Joden. Dus dan is alles gerechtvaardigd.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:13:44 #107
421524 SadPanda
pi_142365359
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:11 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dit is in Amerika?!
En wat probeer je met die link eigenlijk te zeggen?
Foutje.
Maar, deze video is net ook al gepost en dan zie je wie er begint:
Israeli Vigilantes Attacking Pro-Palestinian Protesters in Paris [Full Video]. Jewish vigilantes brandishing iron bars and cans of pepper spray took to the streets of Paris to attack pro-Palestinian demonstrators, it emerged today. (Tuesday)
Anti-Turkije
pi_142365430
pro-israel mensen doen stoute dingen en pro-palestina mensen doen stoute dingen in frankrijk, is het zo moeilijk om dat toe te geven :') ?
pi_142365582
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

JDL is een wereldwijde organisatie en verantwoordelijk voor diverse aanslagen / moorden in verschillende landen. Maar blijf ze maar lekker verdedigen hoor, want ze beschermen Joden.
Dat is dan jouw mening, in mijn ogen zijn ze geen terreurorganisaties, maar de discussies rondom het karakter van bepaalde groeperingen wordt hier wel vaker gevoerd volgens mij dus no hard feelings.
pi_142365613
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Foutje.
Maar, deze video is net ook al gepost en dan zie je wie er begint:
Israeli Vigilantes Attacking Pro-Palestinian Protesters in Paris [Full Video]. Jewish vigilantes brandishing iron bars and cans of pepper spray took to the streets of Paris to attack pro-Palestinian demonstrators, it emerged today. (Tuesday)
Ik zie in dat filmpje niet wie er begint.
Jij wel?
Hoe dan?
Ik zie simpelweg straatgevechten.
pi_142365854
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:21 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik zie in dat filmpje niet wie er begint.
Jij wel?
Hoe dan?
Ik zie simpelweg straatgevechten.
heb jij beelden gezien van pro-palestijnen die synagoges hebben bekogeld?
pi_142365921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:28 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

heb jij beelden gezien van pro-palestijnen die synagoges hebben bekogeld?
Nee, alleen over gelezen, hoezo?
pi_142365924
quote:

[..]

Dat is dan jouw mening, in mijn ogen zijn ze geen terreurorganisaties, maar de discussies rondom het karakter van bepaalde groeperingen wordt hier wel vaker gevoerd volgens mij dus no hard feelings.
Dat is prima hoor dat jij het niet als terreurorganisatie ziet, maar gelukkig ziet de FBI dat anders. Kennelijk acht jij het plegen van moorden en aanslagen niet terroristisch. Sterker nog, je juicht de groepering toe.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:31:43 #114
421524 SadPanda
pi_142365981
quote:

[..]

Since 1968, JDL operations have killed 7 persons and wounded at least 22. Thirty-nine percent of the targets were connected with the Soviet Union; 9 percent were Palestinian; 8 percent were Lebanese; 6 percent, Egyptian; 4 percent, French, Iranian, and Iraqi; 1 percent, Polish and German; and 23 percent were not connected with any states. Sixty-two percent of all JDL actions are directed against property; 30 percent against businesses; 4 percent against academics and academic institutions; and 2 percent against religious targets."
On February 25, 1994, Baruch Goldstein, an American-born Israeli member of the JDL, opened fire on Muslims kneeling in prayer at the revered Cave of the Patriarchs mosque in the West Bank city of Hebron, killing 29 worshippers and injuring 125 before he run out of ammunition and was himself killed.

Hoe kan je zeggen dat dit geen terrorisme is?
Anti-Turkije
pi_142366024
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is prima hoor dat jij het niet als terreurorganisatie ziet, maar gelukkig ziet de FBI dat anders. Kennelijk acht jij het plegen van moorden en aanslagen niet terroristisch.
Dat ligt maar net aan de omstandigheden en de interpretatie daarvan, overigens heb ik het over de Franse afdeling, de Amerikaanse afdeling of koepelorganisatie is wellicht een aparte discussie waard.
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:33:32 #116
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142366053
Nederlandse politiek:

quote:
Van Agt schrijft Rutte over Gaza

woensdag 16 jul 2014, 15:52 (Update: 16-07-14, 16:23)

Oud-premier Van Agt heeft een open brief geschreven aan premier Rutte, zijn "achter-achterkleinzoon in het ambt van Eerste Minister". Hij reageert in zijn brief op het gesprek met de minister-president voor de tv van afgelopen vrijdag, dat hij "een horreur" noemt.

Aan het begin van dat gesprek ging het over Gaza. Van Agt, die zich al jaren sterk maakt voor de Palestijnse zaak, stoort zich eraan dat zijn opvolger "geen enkele empathie toonde met het immense leed van de weerloze Palestijnen".

Van Agt heeft verder vooral kritiek op de bewering van Rutte dat Hamas mensen als schild gebruikt door raketten vanaf scholen en ziekenhuizen af te vuren. Volgens hem heeft Rutte daar geen bewijs voor. "Berust die claim op onafhankelijke bronnen, of op wat Israëlische functionarissen je hebben ingefluisterd?"

Van Agt stelt verder dat beseft moet worden dat in de Gazastrook vrijwel geen open gebied meer is. "De strook, tweemaal ons eiland Texel, herbergt thans 1,8 miljoen mensen."

Bijzonder
Van Agt benadrukt zelf het uitzonderlijke van zijn schrijven. Hij stelt dat het zelden voorkomt dat oud-premiers aan premiers van nu over politieke zaken schrijven. "Ook jij hebt nooit een politieke brief van mij ontvangen."

Vorig jaar was Van Agt na ruim 30 jaar weer een keer in de Tweede Kamer. Hij mocht toen als initiatiefnemer van het burgerinitiatief Sloop de Muur een inleiding geven over de Israëlische barričre op de grens van de Westelijke Jordaanoever.

Dries van Agt verliet de Haagse politiek in 1982. Hij werd in 1977 de eerste leider van het CDA en was daarna bijna vijf jaar premier.
Say what?
pi_142366054
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is prima hoor dat jij het niet als terreurorganisatie ziet, maar gelukkig ziet de FBI dat anders. Kennelijk acht jij het plegen van moorden en aanslagen niet terroristisch. Sterker nog, je juicht de groepering toe.
Ik juich het toe dat Franse Joden een organisatie hebben ter zelfverdediging, inderdaad, dat is mijn mening :) :).
pi_142366063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:32 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de omstandigheden en de interpretatie daarvan, overigens heb ik het over de Franse afdeling, de Amerikaanse afdeling of koepelorganisatie is wellicht een aparte discussie waard.
Er valt niets te discussiëren. Het is een terreurorganisatie. Zo klaar als een klontje:

quote:
In 2002, in France, attackers from Betar and Ligue de Défense Juive (LDJ) violently assaulted Jewish demonstrators from Peace Now, journalists, police officers (one of whom was stabbed), and passersby Arabs.[57] At least two of the suspects in the 2010 murder of a French Muslim Saďd Bourarach appeared to have ties to the French chapter of the JDL.[58] In 2011, Israeli daily Haaretz reported members of the "French branch of Jewish terror group coming to Israel 'to defend settlements'."[14] In 2013, a French Arab man was critically injured in a "revenge attack" by LDJ, sparking calls for further attacks against the Jews and a condemnation of the militant group by the French Jewry umbrella group CRIF;[17] as of 2013, there have been least 115 violent incidents were attributed to LDJ "soldiers" since the group's registration in France in 2001, including many vigilante reprisals to antisemitic attacks. Earlier that year, two LDJ members were sentenced for an attack at a pro-Palestinian bookstore that injured two people and a LDJ propaganda video called for "five cops for every Jew, 10 Arabs for each rabbi."[59]
Allah Al Watan Al Malik
pi_142366078
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik juich het toe dat Franse Joden een organisatie hebben ter zelfverdediging, inderdaad, dat is mijn mening :) :).
Je juicht het toe dat er een Joodse terreurorganisatie is in Frankrijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142366085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er valt niets te discussiëren. Het is een terreurorganisatie. Zo klaar als een klontje:

[..]

Ik blijf bij mijn standpunt.
pi_142366096
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je juicht het toe dat er een Joodse terreurorganisatie is in Frankrijk.
Ik hoef mezelf niet te herhalen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:35:01 #122
421524 SadPanda
pi_142366109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:34 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Onschuldige moslims vermoorden is inderdaad niet erg.
Anti-Turkije
pi_142366120
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:34 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Precies, dat was ook wel te verwachten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142366135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:29 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Nee, alleen over gelezen, hoezo?
dat je onterecht selectief kritisch bezig bent.
pi_142366228
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:31 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Since 1968, JDL operations have killed 7 persons and wounded at least 22. Thirty-nine percent of the targets were connected with the Soviet Union; 9 percent were Palestinian; 8 percent were Lebanese; 6 percent, Egyptian; 4 percent, French, Iranian, and Iraqi; 1 percent, Polish and German; and 23 percent were not connected with any states. Sixty-two percent of all JDL actions are directed against property; 30 percent against businesses; 4 percent against academics and academic institutions; and 2 percent against religious targets."
On February 25, 1994, Baruch Goldstein, an American-born Israeli member of the JDL, opened fire on Muslims kneeling in prayer at the revered Cave of the Patriarchs mosque in the West Bank city of Hebron, killing 29 worshippers and injuring 125 before he run out of ammunition and was himself killed.

Hoe kan je zeggen dat dit geen terrorisme is?
Wat Baruch Goldstein heeft gedaan is een terroristische daad, daar ben ik het mee eens, maar dat maakt de hele organisatie nog niet meteen een terreurorganisatie.
pi_142366244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

dat je onterecht selectief kritisch bezig bent.
Op wie ben ik kritisch?!
pi_142366270
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, dat was ook wel te verwachten.
Ik had ook niet echt het idee jou te hoeven overtuigen.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Onschuldige moslims vermoorden is inderdaad niet erg.
Oneens.
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:39:28 #128
421524 SadPanda
pi_142366277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:38 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Wat Baruch Goldstein heeft gedaan is een terroristische daad, daar ben ik het mee eens, maar dat maakt de hele organisatie nog niet meteen een terreurorganisatie.
Volgens de FBI wel, ze hebben veel meer gedaan zoals te lezen valt. Net als Al Qaida ook een terroristische organisatie is.
Anti-Turkije
pi_142366318
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Volgens de FBI wel, ze hebben veel meer gedaan zoals te lezen valt. Net als Al Qaida ook een terroristische organisatie is.
Je vergelijkt de JDL nu al met Al Qaida?
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:41:27 #130
421524 SadPanda
pi_142366336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:40 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Je vergelijkt de JDL nu al met Al Qaida?
Ze zijn beide terroristische organisaties.
Anti-Turkije
pi_142366383
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:41 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ze zijn beide terroristische organisaties.
Dat is jouw mening ik ben het daar dus niet mee eens.
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:43:23 #132
421524 SadPanda
pi_142366409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:42 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat is jouw mening ik ben het daar dus niet mee eens.
Dan vind je het vermoorden van onschuldige moslims geen terrorisme.
Anti-Turkije
pi_142366497
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:43 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:')
pi_142366512
quote:

[..]

Ik kan ook de term collateral damage, waarmee ik bedoel dat het afhankelijk is van de omstandigheden, jouw uitspraak generaliseert, daarnaast heb ik het in ieder geval nog altijd over de Franse afdeling van de JDL, en niet over de Amerikaanse variant wat zoals gezegd wellicht een aparte discussie waard is.
pi_142366543
quote:

[..]

Dat is wel duidelijk dat hij het vermoorden van moslims eigenlijk best wel prima vindt. In wezen is dit hetzelfde als roepen dat Al Qaida geen terreurorganisatie is (ontkennen van hun gruweldaden).
Allah Al Watan Al Malik
pi_142366575
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:46 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik kan ook de term collateral damage, waarmee ik bedoel dat het afhankelijk is van de omstandigheden, jouw uitspraak generaliseert, daarnaast heb ik het in ieder geval nog altijd over de Franse afdeling van de JDL, en niet over de Amerikaanse variant wat zoals gezegd wellicht een aparte discussie waard is.
In het geval van de Franse afdeling zijn er ook moorden gepleegd en aanslagen gepleegd. Het gaat om de aard van de moorden niet om of het collateraal is of niet. Zo kan je de aanslag op de twintowers ook collateral noemen. :') :') :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_142366595
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is wel duidelijk dat hij het vermoorden van moslims eigenlijk best wel prima vindt. In wezen is dit hetzelfde als roepen dat Al Qaida geen terreurorganisatie is (ontkennen van hun gruweldaden).
Kinderachtig hoor, maar no hard feelings, kennelijk is dit een gevoelig onderwerp.
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:50:15 #138
421524 SadPanda
pi_142366645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:46 schreef Taxandria het volgende:
daarnaast heb ik het in ieder geval nog altijd over de Franse afdeling van de JDL, en niet over de Amerikaanse variant wat zoals gezegd wellicht een aparte discussie waard is.
De Nederlandse variant van Al Qaida heeft zover ik weet niks gedaan in Nederland, is Al Qaida nu ook geen terroristische organisatie meer?
Anti-Turkije
pi_142366751
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:48 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Kinderachtig hoor, maar no hard feelings, kennelijk is dit een gevoelig onderwerp.
Hej, Ik ben hier niet diegene die terroristen openlijk steunt. Maar ik waardeer je eerlijkheid wat dat betreft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142366763
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:50 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De Nederlandse variant van Al Qaida heeft zover ik weet niks gedaan in Nederland, is Al Qaida nu ook geen terroristische organisatie meer?
Al Qaida heeft in die zin geen daadwerkelijke afdelingen, wel afsplitsingen, en vaak zijn dit dan ook terreurorganisaties. Maar het karakter van Al Qaida en de JDL verschillen dan ook te veel om een vergelijking te maken die jij probeert te maken.
pi_142366784
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hej, Ik ben hier niet diegene die terroristen openlijk steunt. Maar ik waardeer je eerlijkheid wat dat betreft.
Ik steun de Franse afdeling van de JDL, dus als jij dat een terreurorganisatie vindt, dan mag je best het bovenstaande zeggen.
pi_142366881
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:54 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik steun de Franse afdeling van de JDL, dus als jij dat een terreurorganisatie vindt, dan mag je best het bovenstaande zeggen.
Zoals gezegd heeft ook de Franse afdeling van JDL gemoord. Maar goed, is prima hoor.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:58:33 #143
421524 SadPanda
pi_142366965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:54 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Hoe kan je dit steunen, let op: Israëlische bron.

Report: French Jewish Defense League stages attacks on 'anti-Semites'
http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/1.565443
Anti-Turkije
pi_142367224
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals gezegd heeft ook de Franse afdeling van JDL gemoord. Maar goed, is prima hoor.
Als je dat al de definitie van terreur geeft dan heeft die term ook niet al te veel betekenis meer.
pi_142367256
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hoe kan je dit steunen, let op: Israëlische bron.

Report: French Jewish Defense League stages attacks on 'anti-Semites'
http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/1.565443
Volgens mij zijn 'de slachtoffers', zij die zijn aangevallen, niet bepaald onschuldig.
pi_142367350
Jullie lijken eigenlijk best veel op elkaar, de een doet nonchalant over onschuldige moslim slachtoffers en de andere over onschuldige zionisten.
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:09:34 #147
421524 SadPanda
pi_142367380
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:06 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Volgens mij zijn 'de slachtoffers', zij die zijn aangevallen, niet bepaald onschuldig.
Kan je niet lezen?
French police have arrested six Jews they believe staged vigilante attacks against suspected anti-Semites.
Anti-Turkije
pi_142367450
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:09 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kan je niet lezen?
French police have arrested six Jews they believe staged vigilante attacks against suspected anti-Semites.
Volgens mij maakt dat 'die slachtoffers', zij die zijn aangevallen, dus niet bepaald onschuldig. Ze zijn in ieder geval niet zonder reden aangevallen daar.
pi_142367481
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:09 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kan je niet lezen?
Het heeft geen zin, laat zitten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:12:40 #150
421524 SadPanda
pi_142367488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:11 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat 'die slachtoffers', zij die zijn aangevallen, dus niet bepaald onschuldig. Ze zijn in ieder geval niet zonder reden aangevallen daar.
Omdat het anti-semieten zouden zijn, ben je dan niet onschuldig?
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')