abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142348200
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:19 schreef klawie het volgende:

[..]

Rot toch op ket je onzin de joden kijken speciaal naar buiten om bloed te zien stromen
De 'joden' hebben het al jaren voor het zeggen, maar het zijn wel de minst effectieve genocide plegers in de geschiedenis.

Kijk maar eens naar de statistieken:

Je wordt in Gaza ouder dan bijvoorbeeld in Rusland of China:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Wat betreft kindersterfte vallen ze in de middenmoot:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2091rank.html

Er sterven jaarlijks minder mensen dan in Nederland (heeft ook met de bevolkingssamenstelling te maken natuurlijk, maar toch)
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2066rank.html

De werkloosheid is lager dan in Spanje of Griekenland:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2129rank.html

Het klopt dat Israel handelsbelemmeringen moet opheffen, maar het is geen 'hel' op aarde, zoals de propaganda machine van Hamas ons wil doen geloven. Al met al zijn er in het gebied genoeg mogelijkheden. Alleen de knop moet om van zinloze Jihad naar economische ontwikkeling.

Een begin is Hamas de deur uit werken en vrede met Israel stichten. Vervolgens de handelsbelemmeringen opheffen en samenwerken met de Israeli's om het gebied verder te ontwikkelen. Het heeft tijd nodig, maar de mogelijkheden zijn er.
pi_142348388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:08 schreef Voorschrift het volgende:
Wat is het nou het probleem?

Gewoon om de paar jaar die Palestijnen laten zien wie de baas is en klaar, gebeurt nu weer, prima.
Hihihi, jij stouterd ...

Nog altijd even rebels.. :9~ :9~ :9~
pi_142350175
Tja Israël wou akkoord gaan met een wapenstilstand. Hamas niet. Is maar weer eens het bewijs wie er vrede wil en wie niet.
pi_142350216
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wie had dat gedacht in 1943.
Adolf had een vooruitziende blik.
Tegenwoordig is Israel de marionet van de US, zonder die steun waren ze allang weggevaagd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Randle op 16-07-2014 01:52:36 (nm) ]
  woensdag 16 juli 2014 @ 02:37:30 #65
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142350922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

De 'joden' hebben het al jaren voor het zeggen, maar het zijn wel de minst effectieve genocide plegers in de geschiedenis.

Kijk maar eens naar de statistieken:

Je wordt in Gaza ouder dan bijvoorbeeld in Rusland of China:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Wat betreft kindersterfte vallen ze in de middenmoot:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2091rank.html

Er sterven jaarlijks minder mensen dan in Nederland (heeft ook met de bevolkingssamenstelling te maken natuurlijk, maar toch)
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2066rank.html

De werkloosheid is lager dan in Spanje of Griekenland:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2129rank.html

Het klopt dat Israel handelsbelemmeringen moet opheffen, maar het is geen 'hel' op aarde, zoals de propaganda machine van Hamas ons wil doen geloven. Al met al zijn er in het gebied genoeg mogelijkheden. Alleen de knop moet om van zinloze Jihad naar economische ontwikkeling.

Een begin is Hamas de deur uit werken en vrede met Israel stichten. Vervolgens de handelsbelemmeringen opheffen en samenwerken met de Israeli's om het gebied verder te ontwikkelen. Het heeft tijd nodig, maar de mogelijkheden zijn er.
De vraag is ook hoe die getallen zich verhouden met Israël. Niet met landen die niet eens in de buurt liggen. Als de situatie in Israël veel beter is dan in Palestina, kunnen we spreken over een scheve situatie.

Wat vrede stichten betreft: Hoe dat je dat met een land dat continu stukken grond van jou afpakt om er nederzettingen te bouwen? Met een land dat van jouw woongebied (wat er nog van over is) een veredeld ghetto heeft gemaakt, met muur en al?

Daarnaast is de haat jegens de bezetter langzaam aan al zó ingeburgerd, dat vrede eigenlijk allang onmogelijk is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 16 juli 2014 @ 02:38:03 #66
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142350931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:48 schreef Raptor1985 het volgende:
Tja Israël wou akkoord gaan met een wapenstilstand. Hamas niet. Is maar weer eens het bewijs wie er vrede wil en wie niet.
Geef eens één goede reden waarom Palestina vrede zou willen? Natuurlijk wil Israël vrede. Zij zitten aan de goede kant van de muur en kunnen doen wat ze willen. Palestina heeft niks aan vrede.
pi_142350985
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:38 schreef Strani het volgende:

[..]

Geef eens één goede reden waarom Palestina vrede zou willen? Natuurlijk wil Israël vrede. Zij zitten aan de goede kant van de muur en kunnen doen wat ze willen. Palestina heeft niks aan vrede.
Wat hebben ze hier aan dan? Word Israel zwakker? Winnen ze land?
  woensdag 16 juli 2014 @ 02:46:41 #68
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142351033
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik denk dat Palestijnen langzaam aan een 'de dood of de gladiolen'-houding hebben. De door Israël al veroorzaakte schade zorgt ervoor dat vrede in de realiteit een onacceptabele nederlaag zou zijn voor Palestijnen. Ze zouden dan akkoord moeten gaan met het verlies van al hun land.

Overigens is vrede sowieso onmogelijk zolang Israël bestaat. Al zou Hamas vrede tekenen, dan staan er wel weer andere groepen op.
pi_142351069
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:46 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat Palestijnen langzaam aan een 'de dood of de gladiolen'-houding hebben. De door Israël al veroorzaakte schade zorgt ervoor dat vrede in de realiteit een onacceptabele nederlaag zou zijn voor Palestijnen. Ze zouden dan akkoord moeten gaan met het verlies van al hun land.

Overigens is vrede sowieso onmogelijk zolang Israël bestaat. Al zou Hamas vrede tekenen, dan staan er wel weer andere groepen op.
Wanhoop dus. Tja.. Eieren of kinderlijken kiezen.
pi_142351314
quote:

[..]

Nee precies. Dat is toch wat ik zeg? Palestina is trouwens niet hetzelfde als Hamas dat snap je hoop ik?
Tuurlijk wil een clubje terroristen geen vrede. Maar er zijn hier een aantal "mensen" die juist beweren dat Hamas wel vrede wil en Israël niet.
pi_142351407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:46 schreef Strani het volgende:

[..]

Denk je niet dat de druk op Israël groter wordt vanuit de internationale gemeenschap als ze zich niet meer kunnen verschuilen achter een oorlog met Hamas? De focus ligt momenteel veel meer op het conflict dat er is dan het bezette land dat Israël misbruikt.
pi_142351630
quote:

[..]

Wat een onzin. Zelfs Hamas roept al jaren dat ze in staat zijn een twee staten oplossing naar de grenzen van 1967 te accepteren mits politieke gevangenen vrijgelaten worden en alle palestijnse vluchtelingen ter wereld een terugkom regeling krijgen. Voor Israel is zoiets nadelig aangezien ze bang zijn dat ooit de bal wordt teruggekaatst en ze hebben nu toch de facto Palestina geannexeerd.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2014 @ 06:59:15 #73
137949 Disana
pi_142351706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:22 schreef Strani het volgende:

Ik ben het ook eens met het Palestijnse gelijk. Als ik een Palestijn zou zijn, zou ik die haat niet zomaar kunnen laten varen. En zeker niet met als doel dat Israël ons dan niet meer insluit en aanvalt. 'Haat' is zo'n beetje het enige dat de Palestijnen hebben, dat Israël ze niet af kan nemen.
Ik zie ook het Palestijnse gelijk, zeker aangezien de annexatie en inperking niet stoppen. Maar ze kopen zo weinig voor dit gelijk, want ze krijgen het niet. De wereld kijkt toe hoe Israël het volk verjaagt, vernedert en gevangen houdt. Ik denk dat de 'haat' voornamelijk krenking en machteloosheid is.
pi_142351849
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 06:37 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zelfs Hamas roept al jaren dat ze in staat zijn een twee staten oplossing naar de grenzen van 1967 te accepteren mits politieke gevangenen vrijgelaten worden en alle palestijnse vluchtelingen ter wereld een terugkom regeling krijgen. Voor Israel is zoiets nadelig aangezien ze bang zijn dat ooit de bal wordt teruggekaatst en ze hebben nu toch de facto Palestina geannexeerd.
probleem is, dat er geen voordeel is voor Israel, want het hele probleem zijn niet de huidige grenzen, maar het feit dat Israel uberhaupt bestaat. Daarom zullen de raketten en aanslagen niet ophouden zodra Israel aan deze eisen voldoet. Pas als de palestijnen en de omringende landen Israel erkennen, en langere tijd met rust laten, en de extremisten in toom weten te houden, zal er een kans op vrede zijn. Want het vertrouwen is bij Israel na al die aanslagen, raketten en niet nagekomen afspraken helemaal weg.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_142351948
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ze verliezen geen land. Kijk naar de West Bank, is het er daar op vooruit gegaan sinds er 'vrede' is?
pi_142352162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 07:30 schreef Bensel het volgende:

[..]

probleem is, dat er geen voordeel is voor Israel, want het hele probleem zijn niet de huidige grenzen, maar het feit dat Israel uberhaupt bestaat. Daarom zullen de raketten en aanslagen niet ophouden zodra Israel aan deze eisen voldoet. Pas als de palestijnen en de omringende landen Israel erkennen, en langere tijd met rust laten, en de extremisten in toom weten te houden, zal er een kans op vrede zijn. Want het vertrouwen is bij Israel na al die aanslagen, raketten en niet nagekomen afspraken helemaal weg.
Niet met verouderde wereldbeelden komen. Het conflict is al verplaatst. De relevante tegenstanders
van Israel zijn al heel lang in staat om het Israelische staat te accepteren. De Indirecte tegenstanders van Israel echter niet.
pi_142352213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 08:21 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Niet met verouderde wereldbeelden komen. Het conflict is al verplaatst. De relevante tegenstanders
van Israel zijn al heel lang in staat om het Israelische staat te accepteren. De Indirecte tegenstanders van Israel echter niet.
dat is idd nieuw. Want de retoriek van de afgelopen jaren door die 'voormalige' vijanden is nog steeds hetzelfde gebleven: Israel moet kapot. Dat het niet lukt is omdat Israel zo sterk bewapend is, en ze met de arabische 'lente' moeten uitkijken zelf niet van de aardbodem te verdwijnen als land
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 08:40:06 #78
8781 crew  Frutsel
pi_142352323
ondanks de blokkade op zee en het sluiten of dichtgooien van tunnels en/of grens met Egypte vraag ik me af hoe die gasten aan zoveel raketten komen?
Worden die allemaal met de hand gemaakt ofzo? of wordt er nog altijd zoveel binnen gesmokkeld?
pi_142352466
quote:

[..]

Wat een onzin. 9 van de 10 Palestijnen wil gewoon vrede. Ik ken veel Palestijnen en ze vinden het best onder "Israel" te leven. Ze doen zelfs mee met het 'dienen' van het land. Ze gaan naar universiteiten. Doen opleidingen. Gewoon normaal (proberen) te leven weet je.

Net als jij. En zij zijn juist (zoals bij elk conflict) de dupe. Denk je dat ze het allemaal zo leuk vinden om geindoctrineerd te worden? 24/7 geweld zien of opgedragen worden? En dat ze 'trots' moeten zijn als hun vader/broer/oom of neef gestorven is voor hun 'vrijheid'? Uitgekotst worden door je buurlanden? Echt niet. De Palestijnen die ik gesproken hebben zien zichzelf liever in de staat Israel waar rust is. Of bijvoorbeeld Israelisch militairen (die houden de boel een beetje onder de duim) dan dat ze ophitst en opgejaagd en geindoctrineerd worden. Zij willen wel degelijk vrede.

Tuurlijk heb je (vooral jonge jongens) erbij in bijvoorbeeld Israel die opgefokt zijn. Die zeggen dat zij het land moeten hebben en dat alle Joden eruit moeten. En als je aan hen vraagt waar ze vandaan komen of zijn geboren is het 9/10 niet het gebied maar USA of Lebanon. "Waarom ga je dan niet terug naar USA of Lebanon?" - "omdat dit mijn land van mijn voorvaderen is" krijg je te horen. En dan zeg je " en de Israeli's die hier geboren zijn dan? Die moeten dan wel vertrekken terwijl ze hier geboren zijn?" - "ja want hun voorvaderen komen hier niet vandaan" - "waar komen ze dan vandaan?" Vraag je ze . Antwoord "_uit USA en Europa" - " dat is niet altijd waar he jongens " zeg je . "Jawel komt door Hitler enzo weet je maar het land is gewoon van ons weet je" - "ja maar jij komt niet uit dit land maar USA en Lebanon dus wie mag hier dan wonen?" - " geen joden zeg ik toch? Zij hebben hier niks te zoeken. Ze spreken geen Arabisch" - "ja maar Arabisch is verwant aan het Hebreeuws en het is zelfs ouder dan het Hebreeuws" - " nee dat is niet waar! Arabisch is veel ouder man wat doe jij gek. Hebreeuws is een gemengd taaltje van Amerikaans en andere talen"

En zo krijg je meer stompzinnig gespreken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Shokirbek85 op 16-07-2014 09:00:50 ]
pi_142352585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 08:40 schreef Frutsel het volgende:
ondanks de blokkade op zee en het sluiten of dichtgooien van tunnels en/of grens met Egypte vraag ik me af hoe die gasten aan zoveel raketten komen?
Worden die allemaal met de hand gemaakt ofzo? of wordt er nog altijd zoveel binnen gesmokkeld?
De raketten worden voornamelijk gemaakt van huis-tuin en keuken artikelen. Een raket kost hen ongeveer 800 dollar om te maken. De raketten zijn niet erg accuraat, verwoestend of effectief en zijn voornamelijk psychologisch gevaarlijk. Het is ook symbolisch dat ze tenminste iets terugdoen.
pi_142352615
;ctp=CDkQpDAYASITCIiAi-yhyb8CFfS4wgodq3AA-lIbd2hlcmUgY29yZXkgbG9zZSBQYWxlc3RpYW5z&gl=NL&client=mv-google&hl=nl&guid=
pi_142355733
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is vanuit jouw standpunt, Hamas is gebaat bij onrust en chaos, dat garandeerd namelijk dat ze de koning blijven in hun koninkrijkje en het levert ze een constante stroom aan recruten op
Dat denk ik dus ook, wat ik bedoel is dat nu blijkt dat ze niets anders willen, ze hadden kans op meer door de samenwerking met Fatah, maar het risico vinden ze dan toch weer te groot, aan de andere kant was het logisch geweest als ze wel de gematigde kant op waren gegaan, rustiger, zeker omdat ze te maken hebben met grote concurrentie van andere bewegingen in Gaza en er flink aan hun stoelpoten wordt gezaagd.
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 12:08:52 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142356650
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook, wat ik bedoel is dat nu blijkt dat ze niets anders willen, ze hadden kans op meer door de samenwerking met Fatah, maar het risico vinden ze dan toch weer te groot, aan de andere kant was het logisch geweest als ze wel de gematigde kant op waren gegaan, rustiger, zeker omdat ze te maken hebben met grote concurrentie van andere bewegingen in Gaza en er flink aan hun stoelpoten wordt gezaagd.
ze zijn zelf de stoelpotenzagers en hun enige speerpunt is de oorlog met de grote boze Israeli's

als ze ineens van dat geloof afvallen maken ze zichzelf irrellevant, ze hebben simpelweg een goede knokpartij met de buren nodig om koning te blijven van hun koninkrijkje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_142357603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze zijn zelf de stoelpotenzagers en hun enige speerpunt is de oorlog met de grote boze Israeli's

als ze ineens van dat geloof afvallen maken ze zichzelf irrellevant, ze hebben simpelweg een goede knokpartij met de buren nodig om koning te blijven van hun koninkrijkje
Op dit moment zagen heel veel verschillende bewegingen aan de stoelpoten van Hamas in Gaza, en de vraag is wat voor bewegingen dat zijn, wellicht zelfs nog militanter en extremer dan Hamas is. En nee, Hamas maakt zichzelf niet irrelevant als ze gematigder zouden worden, sterker nog dat was een van de verwachtingen toen ze werden gekozen. Hamas heeft zelf echter voor de andere weg gekozen, door samen te werken met Hamas hadden ze iets anders kunnen laten zien, maar dat hebben ze opnieuw nagelaten, ook binnen Hamas is er veel strijd, maar het is een beweging die op het punt staat om te vallen, deze raketten op Israel zijn een soort noodkreet om weer meer steun te vergaren onder de eigen bevolking, maar we kunnen het ook zien als uitstel van executie die snel kan komen.
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 12:39:56 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142357667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:37 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Op dit moment zagen heel veel verschillende bewegingen aan de stoelpoten van Hamas in Gaza, en de vraag is wat voor bewegingen dat zijn, wellicht zelfs nog militanter en extremer dan Hamas is. En nee, Hamas maakt zichzelf niet irrelevant als ze gematigder zouden worden, sterker nog dat was een van de verwachtingen toen ze werden gekozen. Hamas heeft zelf echter voor de andere weg gekozen, door samen te werken met Hamas hadden ze iets anders kunnen laten zien, maar dat hebben ze opnieuw nagelaten, ook binnen Hamas is er veel strijd, maar het is een beweging die op het punt staat om te vallen, deze raketten op Israel zijn een soort noodkreet om weer meer steun te vergaren onder de eigen bevolking, maar we kunnen het ook zien als uitstel van executie die snel kan komen.
begint een beetje welles/nietes te worden zo
pi_142357868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

begint een beetje welles/nietes te worden zo
Je kan denken dat Hamas niet verder denkt dan Gaza, en ja het is de basis van hun macht, maar tegelijkertijd weten ze dat dat geen houdbare situatie is, tegelijkertijd weten ze dat andere groeperingen naar die machtspositie lonken en dat de inwoners van Gaza ontevreden zijn, dus op een gegeven moment is een oorlog met Israel niet meer genoeg voor Hamas om aan de macht te blijven, je kan zeggen nietes op deze uiteenzetting maar dat zou naïef zijn.
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 13:29:18 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142359468
let maar op als deze ronde van vijandigheden voorbij is en Israel zich weer achter haar muur terugtrekt dan is Hamas weer de grote winnaar onder de palestijnen (alle palestijnen) omdat ze de joden hebben verjaagd en komen ze weer en op het moment dat ze de 'goodwill' die ze daarmee verdienden beginnen te verliezen dan beginnen ze weer raketten te schieten

all of this has happened before ...
pi_142359789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:29 schreef sp3c het volgende:
let maar op als deze ronde van vijandigheden voorbij is en Israel zich weer achter haar muur terugtrekt dan is Hamas weer de grote winnaar onder de palestijnen (alle palestijnen) omdat ze de joden hebben verjaagd en komen ze weer en op het moment dat ze de 'goodwill' die ze daarmee verdienden beginnen te verliezen dan beginnen ze weer raketten te schieten

all of this has happened before ...
Je verwart hoe er buiten Gaza wordt gedacht over Hamas met binnen Gaza, inderdaad als je hier om je heen kijkt en veel media in de gaten houdt lijkt het alsof Hamas als grote winnaar wordt gezien (vooral door al die demonstranten die ook deze keer weer voor onrust in Europese steden zorgen), maar de situatie in Gaza is al een hele tijd anders en Hamas is helemaal niet meer zo populair. In Gaza zijn ze ook niet helemaal achterlijk, die mensen willen net zo goed een dak boven hun hoofd, voedsel, en een normale toekomst, en als Hamas ze dat consequent niet kan bieden is een zogenaamde overwinning op Israel niet meer voldoende. Zeker na de val van Morsi en de wraak van Sisi, die langzaam maar zeker op gang komt, begint de galg voor Hamas wel erg dichtbij te komen. Maar nogmaals, het is de vraag wie het stokje overneemt van Hamas, dat hoeft niet per se gunstig te zijn.
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 13:44:48 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142360089
als men zo ontevreden is met hamas dan moet een eventuele opvolger haast wel een gematigde variant zijn al kan het natuurlijk zo zijn dat men van hamas af wil omdat ze hen te soft vinden maar dat lijkt me nogal raar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')