abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142234368
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 08:36 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Voor mij geldt het eerste.
Robben kwam ook niet elke wedstrijd uit de verf. Beide zijn betere medespelers gewend.
  zondag 13 juli 2014 @ 08:55:22 #102
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_142234445
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 08:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Robben kwam ook niet elke wedstrijd uit de verf. Beide zijn betere medespelers gewend.
Zeker maar desondanks speelde Robben een fantastisch toernooi en Van Persie maar matig. Voor de 5e achtereenvolgende keer (3 WK's en 2 EK's) een teleurstellende Van Persie gezien.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_142234453
Van Persie _O_ _O_
  zondag 13 juli 2014 @ 09:15:21 #104
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_142234522
quote:
99s.gif Op zondag 13 juli 2014 02:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tegen Costa Rica en Mexico was hij niet ziek. Wel slecht. En als hij tegen Argentinië ziek was, dan had hij zich een echte topper en leider en aanvoerder moeten tonen, en zeggen: "Ik ben niet 100%, dus het lijkt me verstandiger dat een fitte speler dan in mijn plaats speelt".

Maar dat deed hij niet. Dus hij speelde. En dus beoordeel ik hem dan op HOE hij speelde. En dat was wederom niet best.

Oftewel, eerste 2 wedstrijden goed, want belangrijk/rendement, en leek ook goed in zijn vel qua aannames, passing, positionering, etc etc. Weinig op aan te merken. Blijkbaar konden zijn medespelers hem toen wel vinden...(!)

3de wedstrijd miste hij, vanwege een domme schorsing. Eigen schuld. We hebben hem niet gemist.

Mexico en Costa Rica was hij waardeloos. Argentinië waardeloos.

En vanavond OK. Redelijk goed begin van de eerste helft, daarna werd het minder. 2de helft weinig meer gezien.

Volgens mij is dat een redelijk accurate opsomming van zijn toernooi. En dan kun je constateren dat Robin van Persie 1 van de mindere basisspelers van dit Oranje was dit toernooi, maar hier wel zijn beste toernooi speelde, want de vorige 2 toernooien was hij nog slechter.
wie wordt opgesteld is aan van gaal.
en je bent veel te negatief. zeuren dta ie veel buitenspel stond tegen costa rica, dat is te danken aan een goede buitenspel val van de tegenstander, en ook zn medespelers die bal niet op tijd geven. bovendien is dat dus wel constante dreiging, iets waar robbe om geroemd wordt.

en een paar keer ging hij eruit voor huntelaar, en die speelde vervolgens ook niks klaar. (1 keer mocht ie een penalty nemen en was gelijk de held...)

volgens mij heeft van persie maar 1 slechte wedstrijd gespeeld.

maar goed, het zal wel. ik ben een van persie fan, en let niet alleen maar op doelpuntjes. ik snap best dat je daar als spits op afgerekend wordt, maar dat is niet helemaal terecht vind ik.
  zondag 13 juli 2014 @ 09:27:26 #105
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_142234591
Grootste probleem is dat er geen echte alternatieven zijn. Er zijn wat mensen die Huntelaar noemen, maar dat is hoogstens een goede stand-in en geen wereldspits. Met Huntelaar (in deze ploeg) weet je dat je geen wereldkampioen gaat worden; met Van Persie kan het altijd nog wat worden.

We wisten dat we twee en een halve wereldster hadden, waarvan er twee moesten schitteren. Als de rest dan de mond houdt en de taken gewoon uitvoert, kun je een eind komen. Uiteindelijk was één ster in de vorm van zijn leven en hebben Van Persie en Sneijder ondanks enkele momenten niet geschitterd. Toch zou ik ook als het volgende WK volgende maand was weer met Van Persie, Robben en Sneijder spelen omdat eigenlijk alleen die mensen de potentie hebben ons wereldkampioen te maken.

In cijfers doet Van Persie het ook niet slecht, want ik denk dat vier goals op één WK een (gedeeld) record is voor een Nederlander. En wat hierboven gezegd is over Bergkamp klopt overigens ook: de roep om hem vanwege complete waardeloosheid uit het elftal te laten was op sommige momenten enorm.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  zondag 13 juli 2014 @ 09:39:58 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_142234659
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wie wordt opgesteld is aan van gaal.
en je bent veel te negatief. zeuren dta ie veel buitenspel stond tegen costa rica, dat is te danken aan een goede buitenspel val van de tegenstander, en ook zn medespelers die bal niet op tijd geven. bovendien is dat dus wel constante dreiging, iets waar robbe om geroemd wordt.

en een paar keer ging hij eruit voor huntelaar, en die speelde vervolgens ook niks klaar. (1 keer mocht ie een penalty nemen en was gelijk de held...)

volgens mij heeft van persie maar 1 slechte wedstrijd gespeeld.

maar goed, het zal wel. ik ben een van persie fan, en let niet alleen maar op doelpuntjes. ik snap best dat je daar als spits op afgerekend wordt, maar dat is niet helemaal terecht vind ik.
Volgens mij maar 1 goeie, tegen Spanje, erna was het gewoon minder, verder wel eens dat hij en Sneijder wel het verschil zouden kunnen maken, maar uiteindelijk was het was allemaal te Robben afhankelijk, wel had Van Gaal hem tegen Costa Rica rust kunnen geven omdat het systeem en de manier van spelen tegen hun goed voor Huntelaar was, dan had je waarschijnlijk een frissere RvP tegen Argentinië gehad en wie weet vandaag gespeeld ipv gisteren.
  zondag 13 juli 2014 @ 09:42:43 #107
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_142234679
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 13 juli 2014 @ 09:50:27 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_142234728
Of van Persie dit toernooi nu een voldoende verdiende of toch (wederom) net niet zal wel punt van discussie blijven maar dat gaat het in mijn optiek niet eens om. Van Persie is de de aanvoerder van het Nederlands elftal maar reageerde gisteren als een gepikeerd, stampend, klein kind. Gefrustreerd om zich heen slaand wegens kritiek op zijn functioneren, een aanvoerder van het Nederlands elftal onwaardig! Waar de wrok zit was volgens mij wel duidelijk! Als van Persie kritiek op zijn functioneren wil ontkrachten dan moet hij dat vooral op het veld doen en niet in de studio.
  zondag 13 juli 2014 @ 09:51:04 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_142234731
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:50 schreef Jian het volgende:
Of van Persie dit toernooi nu een voldoende verdiende of toch (wederom) net niet zal wel punt van discussie blijven maar dat gaat het in mijn optiek niet eens om. Van Persie is de de aanvoerder van het Nederlands elftal maar reageerde gisteren als een gepikeerd, stampend, klein kind. Gefrustreerd om zich heen slaand wegens kritiek op zijn functioneren, een aanvoerder van het Nederlands elftal onwaardig! Waar de wrok zit was volgens mij wel duidelijk! Als van Persie kritiek op zijn functioneren wil ontkrachten dan moet hij dat vooral op het veld doen en niet in de studio.
amen
pi_142234886
Pierre van Hooijdonk is volgens mij analyticus bij NOS en daarmee is het zijn beroep om kritisch te kijken naar alle spelers. Als Pierre dit niet doet, dan kan hij wel een andere baan gaan zoeken.
pi_142234891
Waar was Kees Jansma eigenlijk?
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 13 juli 2014 @ 10:20:25 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142234977
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2014 08:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wanneer je alleen maar bezig bent met zo'n bal dan komt dat de geestelijke ontwikkeling niet ten goede.
On het over het effect van die kopballen nog maar niet te hebben...

Maar, Pierre O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 13 juli 2014 @ 10:26:25 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_142235037
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:50 schreef Jian het volgende:
Of van Persie dit toernooi nu een voldoende verdiende of toch (wederom) net niet zal wel punt van discussie blijven maar dat gaat het in mijn optiek niet eens om. Van Persie is de de aanvoerder van het Nederlands elftal maar reageerde gisteren als een gepikeerd, stampend, klein kind. Gefrustreerd om zich heen slaand wegens kritiek op zijn functioneren, een aanvoerder van het Nederlands elftal onwaardig! Waar de wrok zit was volgens mij wel duidelijk! Als van Persie kritiek op zijn functioneren wil ontkrachten dan moet hij dat vooral op het veld doen en niet in de studio.
Vlaar was een betere aanvoerder geweest getuige zijn mediaoptredens.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_142235081
quote:
lol _O-
nee echt niet !
  zondag 13 juli 2014 @ 10:32:41 #115
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_142235103
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 01:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit dus.

Maar ook pierce vrije trap tegen Freiburg.


:P
GOEIE GENADE HOHOHOHOHOHOHO.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142235131
Nigel de Jong denkt er het zijne van.
  zondag 13 juli 2014 @ 10:37:10 #117
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_142235147
Volgens mij staat Van Persie buitenspel
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 13 juli 2014 @ 10:40:55 #118
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_142235193
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 04:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zet de NOS dan ook zo'n nobody als Pierre daar neer :') nodig dan Cruijff of van Basten uit ofzo.
Cruijf :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 13 juli 2014 @ 10:42:56 #119
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_142235217
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 13 juli 2014 @ 10:47:57 #120
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_142235360
Wat je ook vindt van de prestaties van Van Persie, feit is dat hij zich hier gedraagt als een klein kind. En zeker niet als de 30-jarige aanvoerder van Oranje.

Volgens mij heeft Van Persie al voor de wedstrijd van gisteren bedacht dat hij een sneer wilde uitdelen naar Pierre. Alleen kwam het er nogal zielig en kinderachtig uit. En dat filmpje van de NOS in de catacomben zegt ook wel weer genoeg, dat meneer niet wil wachten op Robben en zelf maar vast naar het veld loopt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_142235460
quote:
6s.gif Op zondag 13 juli 2014 04:18 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dus naast grappen over Zwarte Piet, vindt Pierre ook nog eens dat DLC's de as van het kwaad zijn én dat er Japanse stemmen moeten zitten in JRPG's? Ik zou spontaan Feyenoord-fan worden _O_
:D
  zondag 13 juli 2014 @ 11:04:26 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142235476
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
van Persie moet niet de stoere jongen uithangen na een penalty in een troostfinale. Je mag praatjes hebben als je op momenten scoort als het er toe doet. Ik noem maar wat, bijvoorbeeld de halve finale tegen Argentinië.
Dan mag dus niemand meer iets zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 13 juli 2014 @ 11:07:19 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142235509
mwhah. Pierre had ook wel telkens die pik op hem hoor (meestal ook alleen op hem), het was Hugo ook al opgevallen.Wat niet zegt dat robin hier wel een beetje zich liet kennen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 13 juli 2014 @ 11:07:55 #125
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_142235519
quote:
10s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan mag dus niemand meer iets zeggen.
Toch niet op de manier dat Van Persie het doet. Ik ben nu ook niet van die voorgekauwde mediatraining antwoorden, maar Van Persie komt echt wel over als een kleuter. En dat gaat niet alleen over Pierre.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juli 2014 @ 11:15:09 #126
862 Arcee
Look closer
pi_142235626
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 04:17 schreef DutchCockney het volgende:
Filmpje van die vrije trap NU
Waar? :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142235701
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waar? :s)
ik dacht op nu.nl maar zo bedoelde hij het niet
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juli 2014 @ 11:20:07 #128
862 Arcee
Look closer
pi_142235709
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:19 schreef Rijst het volgende:
ik dacht oop nu.nl maar zo bedoelde hijnhet niet
Never mind, al gevonden. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142235716
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Never mind, al gevonden. :s)
linkkkkk
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juli 2014 @ 11:20:39 #130
862 Arcee
Look closer
pi_142235722
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:20 schreef Rijst het volgende:
linkkkkk
Het was op televisie. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:27:13 #131
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142235847
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het was op televisie. ;)
Welke zender en hoelaat?
Dit is gewoon raar :l
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juli 2014 @ 11:30:13 #132
862 Arcee
Look closer
pi_142235900
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:27 schreef SecretStoryWous het volgende:
Welke zender en hoelaat?
Nederland 1 NOS Sportzomer 9:17 uur. w/

Ik zat al te kijken of het online staat, maar zag het zo gauw niet...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142235978
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
van Persie moet niet de stoere jongen uithangen na een penalty in een troostfinale. Je mag praatjes hebben als je op momenten scoort als het er toe doet. Ik noem maar wat, bijvoorbeeld de halve finale tegen Argentinië.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juli 2014 @ 11:34:16 #134
862 Arcee
Look closer
pi_142235980
quote:
WK-moment van de dag: Van Persie en de openstaande rekening


Dagelijks kiest voetbalverslaggever Charles Bromet (@CBromet) zijn WK-moment van de dag. Deze keer: de verbale uithaal van Robin van Persie na de zege in de troostfinale tegen Brazilië. 'Dit was zo onnodig. Zo onprofessioneel ook.'

We hadden al een tijdje op hem zitten wachten. De tv was er tot het einde voor aan blijven staan. Iedereen had zijn zegje al mogen doen. Arjen Robben zelfs al twee keer. Reservedoelman Michel Vorm was voorbij gekomen. Wie eigenlijk niet? Alleen de aanvoerder werd nog gemist.

Ah gelukkig, daar was hij al. Robin van Persie schoof aan in de tv-studio bij Jack van Gelder. En begon te praten. Over de geweldige groep. Over de fantastische sfeer. Over de coach wiens trainingen hem zo fit hadden gemaakt. Hij was `uitgeknepen als een citroentje', maar voelde zich steeds sterker worden. Dat kwam door die trainingen. En daar was hij dankbaar voor. Zijn ogen glansden, alles was in de overtreffende trap.

Hier zat een schijnbaar relaxte, dolgelukkige topvoetballer nog even na te genieten van een voor Oranje zeer geslaagd WK. Maar we wisten natuurlijk dat er nog even een hobbel genomen moest worden. Dat er iets ter sprake moest worden gebracht.

Zijn 'juichen' bijvoorbeeld, na de benutte strafschop in de openingsfase van de wedstrijd. Dat gebaar met de beide handjes in de lucht, die kwekkende mondjes moesten uitbeelden. Waar kwam dat nou vandaan? Voor wie was dat bedoeld? Nou, zei de aanvoerder van het Nederlands elftal, die gebaren waren voor 'de mensen die heel veel praten en die zich nu heel erg aangesproken voelen'.

Dat wisten we natuurlijk al, dat hij zoiets zou gaan zeggen. Wesley Sneijder had het in het verleden in dit soort gevallen altijd over 'heel wat mondjes snoeren'. Dat was Van Persie nu dus van plan. Maar welke mondjes? Vooral die van Pierre van Hooijdonk, zo bleek. We schreven mee: 'Pierre moet gewoon lekker gaan golfen of zo. Ik begrijp niet dat hij een platform krijgt. Dat hij dingen zegt, zonder argumenten. Ik weet dat het bij Pierre niet uit een goed hart komt. Er is één gozer die onrust wil stoken.'

Verleden bij Feyenoord
Van Persie sprak over de schijnbaar aanwezige 'wrok' bij Van Hooijdonk, die teruggaat tot hun gezamenlijke verleden bij Feyenoord. Van Persie nam toen eens een vrije trap terwijl hij als broekie in de hiërarchie onder Van Hooijdonk stond. Volgens de aanvoerder van Oranje speelt dat nog altijd een rol in de kritiek van de voormalige spits. Hij heeft het verleden niet met rust kunnen laten, verwijt hij Van Hooijdonk.

Zelfs al vind je dat. Zelfs al is het zo. Waarom dan zo gereageerd? Waarom dan dit moment uitgekozen? Waarom niet iets meer klasse getoond? Waarom niet Van Hooijdonk een keer aangesproken, gaan zitten voor een goed gesprek en de hele handel met z'n tweeën voor eens en voor altijd uit de wereld geholpen? Dit was zo onnodig. Zo onprofessioneel ook.

Bekijk het interview met Van Persie hier terug

Een faux-pas van jewelste
Op een avond dat Oranje het publiek nogmaals voor zich had ingenomen dit WK, maakte Van Persie een faux-pas van jewelste. Met een paar citaten had hij zijn critici weer voor tijdenlang munitie gegeven om hem te attaqueren. Dat zal nu gebeuren. En niet zo'n beetje ook. Er zal opnieuw worden gewezen op zijn rol, die allerminst de hoofdrol was die hij voor zichzelf in gedachte had. Er zal worden teruggegrepen naar het EK van 2012, toen zijn gedrag al niet professioneel was geweest. Het zal gaan over zijn uitval naar Henk Hoijtink, chef sport van dagblad Trouw. Die prikkelde hem in een interview met de vraag of hij de gelijkenis zag met 1988, toen aanvoerder Ruud Gullit presteerde in de schaduw van uitblinker Marco van Basten. Van Persie reageerde furieus, in plaats van de vraag een beetje met tact te pareren.

Jack van Gelder
Je hoeft het niet altijd eens te zijn met de vragensteller. Aan tafel bij Jack van Gelder had hij de kans gehad om zijn critici werkelijk de mond te snoeren. Door eerlijk en professioneel in te gaan op zijn eigen prestaties en gedrag tijdens dit WK. Waarom hij, ondanks een vliegende start, niet helemaal uit de verf was gekomen. Er was naar hem geluisterd. Zijn argumenten waren aangehoord en door velen geaccepteerd. Nu bewees hij zichzelf de slechtst denkbare dienst. Volkomen onnodig. Er stond een rekening open. Die vond Van Persie van groter belang dan zijn rol als aanvoerder. Het zal wel weer even duren, maar daarvoor kan hij alleen zichzelf een verwijt maken.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142236003
Zelf vond ik deze actie van v. Persie prima. Geweldige televisie in ieder geval. Bij v. Persie komt de woede er tenminste duidelijk uit. Dat kun je bij v. Hooijdonck niet zeggen, die komt met dit soort vileine en kattige tekstjes:

quote:
Robben, ja, moet ik dat nog uitleggen? Hij is de echte leider geworden, hij is opgestaan, in alles is hij de aanvoerder en het boegbeeld van Oranje. Robin heeft helaas, ondanks een van de spectaculairste doelpunten van het toernooi, zijn eerste tegen Spanje, zijn stempel niet kunnen drukken. Weer niet, echt jammer. En hij oogt vermoeid nu. Daarom zou ik Huntelaar opstellen, dat komt de aanstaande manager van Manchester United ook niet slecht uit.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)e-er-spijt-van.dhtml
  zondag 13 juli 2014 @ 11:38:20 #136
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236052
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:35 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zelf vond ik deze actie van v. Persie prima. Geweldige televisie in ieder geval. Bij v. Persie komt de woede er tenminste duidelijk uit. Dat kun je bij v. Hooijdonck niet zeggen, die komt met dit soort vileine en kattige tekstjes:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)e-er-spijt-van.dhtml
Jij noemt dit vilein en kattig? :') Dit is gewoon wat iedereen in de huiskamer ook ziet :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 13 juli 2014 @ 11:39:21 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236070
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:38 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Jij noemt dit vilein en kattig? :') Dit is gewoon wat iedereen in de huiskamer ook ziet :D
Nah. Als je serieus Huntelaar wil laten spelen heb je wel echt stront in je ogen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142236089
Dat Van Persie, notabene de aanvoerder van het elftal, er uberhaupt op ingaat. Een beetje prof had de vraag van Jack genegeerd.

En sowieso had hij pas gebaren op het veld mogen tav alle critici als hij de winnende treffer gemaakt had in de WK finale, niet hier bij een penalty in de troostfinale.

Een spits moet scoren, dat deed ie na de groupsfase niet meer. Faal.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:40:11 #139
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142236092
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nederland 1 NOS Sportzomer 9:17 uur. w/

Ik zat al te kijken of het online staat, maar zag het zo gauw niet...
Got it: http://www.npo.nl/nos-zomerochtend/13-07-2014/POW_00806998
Op 19;00 ongeveer
Dit is gewoon raar :l
  zondag 13 juli 2014 @ 11:41:04 #140
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236112
Van Persie is gewoon zwaar gefrustreerd. Dat merkte je ook al toen een Volkskrant-journalist vroeg hoe hij het vond dat Robben de man was en hij minder uit de verf kwam. Compleet kinderachtig, onprofessioneel en zonder realiteitszin reageerde hij toen gepikeerd dat dit allemaal onzin was. Jammer hoor, want hij kan fantastisch voetballen. Blijkbaar kan je het straatschoffie wel van de straat halen, maar de straat niet uit het schoffie :7
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 13 juli 2014 @ 11:41:32 #141
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236121
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Nah. Als je serieus Huntelaar wil laten spelen heb je wel echt stront in je ogen.
Prima. Maar het is alles behalve vilein en kattig. :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 13 juli 2014 @ 11:41:43 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236125
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:40 schreef TheStranger1158 het volgende:
Een spits moet scoren, dat deed ie na de groupsfase niet meer. Faal.
Robben ook niet, maar die krijgt die kritiek niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142236147
quote:
3s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:07 schreef Re het volgende:
mwhah. Pierre had ook wel telkens die pik op hem hoor (meestal ook alleen op hem), het was Hugo ook al opgevallen.Wat niet zegt dat robin hier wel een beetje zich liet kennen
Zo zie ik het ook
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juli 2014 @ 11:43:03 #144
862 Arcee
Look closer
pi_142236157
quote:
^O^

Ah, Zomerochtend heet het. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:43:04 #145
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236158
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Robben ook niet, maar die krijgt die kritiek niet.
Omdat Robben dreigend was en de leiding nam. RvP liep alleen maar buitenspel (niet altijd zijn schuld, overigens). Bovendien oogde hij niet en was de wedstrijd tegen Costa Rica wel echt dramatisch en bijna pijnlijk om te zien ;(
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 13 juli 2014 @ 11:43:48 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236173
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:43 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Omdat Robben dreigend was en de leiding nam. RvP liep alleen maar buitenspel (niet altijd zijn schuld, overigens).
Een spits moet goals maken toch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142236184
Overigens, hebben jullie ook even genoten van die actie van Van Persie waardoor de penalty kwam?

Genooooooooooooot.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:44:24 #148
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236190
quote:
10s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Een spits moet goals maken toch.
Robben is geen spits ;) En constant buitenspel staan is alles behalve dreigend :P
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 13 juli 2014 @ 11:44:46 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142236201
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:43 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Omdat Robben dreigend was en de leiding nam. RvP liep alleen maar buitenspel (niet altijd zijn schuld, overigens).
alleen tegen de buitenspelprofessionals van RC eigenlijk, aanvoer in de 240 minuten 0-0 was ook bijzonder slecht dus om dan alleen van persie de schuld te geven is idd gewoon kortzichtig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 13 juli 2014 @ 11:44:57 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236207
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:44 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Robben is geen spits ;)
Volgens mij speelde oranje toch echt met twee spitsen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 13 juli 2014 @ 11:45:17 #151
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236216
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Volgens mij speelde oranje toch echt met twee spitsen.
Ja. Maar Robben is geen spits.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 13 juli 2014 @ 11:45:30 #152
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_142236224
Kritiek van Pierre was terecht dat is gebaseerd op een mening van meerdere journalisten.
Pierre is de enige die het op TV durft te zeggen, daar word hij voor betaald om zijn mening te geven.

Robin van Persie weet dat hij een slecht WK heeft gespeeld en voelde zich een beetje geprikkeld.

Dit zal wel het laatste toernooi worden voor Pierre als analist bij een WK/EK.
Alleen omdat hij zijn mening gaf.
pi_142236230
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:41 schreef Neuroscience het volgende:
Van Persie is gewoon zwaar gefrustreerd. Dat merkte je ook al toen een Volkskrant-journalist vroeg hoe hij het vond dat Robben de man was en hij minder uit de verf kwam. Compleet kinderachtig, onprofessioneel en zonder realiteitszin reageerde hij toen gepikeerd dat dit allemaal onzin was. Jammer hoor, want hij kan fantastisch voetballen. Blijkbaar kan je het straatschoffie wel van de straat halen, maar de straat niet uit het schoffie :7
Eens. Van Persie kan totaal niet tegen kritiek over z'n spel zo blijkt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_142236245
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:38 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Jij noemt dit vilein en kattig? :') Dit is gewoon wat iedereen in de huiskamer ook ziet :D
Daar ben ik het niet mee eens. Los daarvan ligt het natuurlijk ook aan wie zoiets zegt. Waarom pakt v. Hooijdonck precies v. Persie eruit, op een zuigende manier die verpakt wordt als objectiviteit? Lijkt me logisch dat je je daar flink aan gaat irriteren.

Daarnaast, als je een leuke vakantie wilt hebben moet je er ook niet mee blijven zitten natuurlijk.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:46:18 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236248
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:45 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ja. Maar Robben is geen spits.
In dit systeem wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 13 juli 2014 @ 11:47:25 #156
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236273
RvP is ook natuurlijk ook gewoon slachtoffer geworden van het systeem, terwijl Robben juist baat heeft bij dit systeem. Ze speelden erg teruggetrokken en Robben speelt goed met ruimte voor zich, RvP veel minder.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 13 juli 2014 @ 11:48:33 #157
144616 Neuroscience
Just say no
pi_142236296
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:46 schreef Caland het volgende:

[..]

In dit systeem wel.
Ja hehe :D Maar het gaat er om wat voor type speler je hebt. En Robben en RvP zijn bijna dag en nacht wat dat betreft.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142236297
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:46 schreef Caland het volgende:

[..]

In dit systeem wel.
Dus we speelde met drie spitsen want Dirk Kuijt is eigenlijk een spits en speelde als rechtsachter. Dank voor je inzicht
  zondag 13 juli 2014 @ 11:49:05 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236306
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus we speelde met drie spitsen want Dirk Kuijt is eigenlijk een spits en speelde als rechtsachter. Dank voor je inzicht
Nee. Oranje speelde met twee spitsen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142236360
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee. Oranje speelde met twee spitsen.
Je begrijpt het niet
  zondag 13 juli 2014 @ 11:52:14 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236377
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet
Of jij niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142236420
Gaat deze ruzie dan ook over het gerucht dat Sneijder en Robben van Persie op de bank wilde hebben voor de wedstrijd tegen Argentinië?
pi_142236429
quote:
6s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Of jij niet.
Prima vriend
pi_142236444
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:45 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ja. Maar Robben is geen spits.
Robben is een aanvaller

:')
pi_142236462
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 04:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zet de NOS dan ook zo'n nobody als Pierre daar neer :') nodig dan Cruijff of van Basten uit ofzo.
Misschien wordt het tijd om eens wat te bestuderen over Pierre van Hooijdonk. Een nobody was hij zeker niet :)
  zondag 13 juli 2014 @ 11:56:32 #166
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142236474
quote:
5s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:54 schreef JackHerrer het volgende:
Gaat deze ruzie dan ook over het gerucht dat Sneijder en Robben van Persie op de bank wilde hebben voor de wedstrijd tegen Argentinië?
Lijkt me ook sterk. Dat kwam van een Mexicaans krantje toch? :') Daarbij, als er iemand is die na dit toernooi even zijn mond moet houden dan is het Wesley Sneijder wel :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142236510
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Lijkt me ook sterk. Dat kwam van een Mexicaans krantje toch? :') Daarbij, als er iemand is die na dit toernooi even zijn mond moet houden dan is het Wesley Sneijder wel :')
Volgens mij kwam het van een journalist uit Italië/Turkije die goed bevriend was met Sneijder en Yo, die had dan weer goed doorgekregen wat er speelde in dat elftalletje.
pi_142236579
quote:
Van Persie speelt ongelukkig. Ik vind het flauw dat hij geen interviews geeft, maar dat de bondscoach hem net als Van Bommel en Sneijder een status aparte gunt, kan hij niet helpen. Als er ook nog een hulptroep uit Breda wordt ingeschakeld dan denk ik echt: kijk uit dat je niet op een Poolse hooligan begint te lijken.

Nu ook de nieuwe columnist Van Hooijdonk tegen zijn net gestruikelde oude ploegmakker begint aan te trappen is de maat vol. Hij heeft op zijn minst de schijn tegen. Dat de jonge Van Persie die vrije trap in De Kuip ooit claimde heeft Van Hooijdonk hem nooit vergeven. Bij Feyenoord had Pi-Air soms gelijk, hoor, wat betreft het gedrag van Robin van Persie - máár even vaak niet! Het kwam ook altijd zo rottig zijn strot uit. Pedagogiek was aan Van Hooijdonk nooit besteed. Zijn kritiek was nooit bedoeld om spelers beter te maken, maar om ze klein te houden. Hij heeft jonge voetballers kalt gesteld met intimideren, klikken en lekken.

Zijn Bokitogedrag in de krant van gisteren snap ik wel. Van Hooijdonks eerste column in de EK-special was vlak. Hij moest net als Van Persie in Oranje dringend scoren. Van Hooijdonk liet vals de term 'mini-kabeltje' vallen. Van Persie en Afellay zijn matties. Nou en? Ze vinden elkaar gemakkelijk buiten en in het veld. Nou en? Schrijf dan dapper iets over de hand die Van Marwijk schoonzoon Van Bommel boven het hoofd houdt. Dan pas is Pi-Air weer een held.
Dat was 2012. Volgens mij is dit een van de redenen waarom van Persie zo'n felle reactie geeft. Van Hooijdonk loopt alweer te zeiken. En niet zozeer over z'n spel, maar over dat ie zich van de groep afzonderd.

bron quote: http://m.ad.nl/ad/m/nl/55(...)-op-Van-Persie.dhtml
pi_142236599
Ik dacht dat het team zo enorm gefocussed was op het toernooi en de volgende wedsrtijd (volgens eigen zeggen....) en dan blijkt dat ze ondertussen zitten te kijken naar wat analisten op TV vertellen. Geen wonder dat Nederland geen wereldkampioen wordt. Als je een missie hebt, dan is dat het enige waar je je op richt en sluit je je verder volkomen af van (de meningen van) de buitenwereld.

Volgende keer gewoon weer een trainingskamp volledig afgesloten van de buitenwereld in 1 of andere naargeestige omgeving, geen (sociale) media verkrijgbaar en vrouwen en kinderen thuis laten.
Af en toe langs de regenpijp ontsnappen voor een avondje uit wat oogluikend wordt toegestaan en verder alleen maar voetbal, voetbal en voetbal.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:10:19 #170
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_142236781
quote:
5s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:54 schreef JackHerrer het volgende:
Gaat deze ruzie dan ook over het gerucht dat Sneijder en Robben van Persie op de bank wilde hebben voor de wedstrijd tegen Argentinië?
Dit ziet iedereen hier inderdaad bijna over het hoofd. Van Persie was met name boos over het feit dat Van Hooijdonk constant onrust probeerde te zaaien door telkens te speculeren over verdeeldheid in de groep. In 2012 was Van Hooijdonk natuurlijk lang niet de enige die dit deed (en de geruchten over verdeeldheid in de groep waren toen gewoon waar).

Maar weet iemand of Van Hooijdonk het nog gehad heeft over dat gerucht dat een paar spelers Huntelaar dit WK in de basis wouden hebben?
  zondag 13 juli 2014 @ 12:12:49 #171
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_142236847
Ach, die twee drinken binnenkort een biertje samen en dan is het weer over :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_142236862
Niet alles gezien op tv maar ik vond Van Hooijdonk steeds een sympathieke jongen. Op fora - zoals hier - en in de kranten wel veel gezeur over Van Persie. Ik denk dat hij gewoon één persoon heeft uitgekozen maar dat hij eigenlijk die hele vermalijde pers bedoelt. Als je gewoon je best doet, een mooie goal hebt gemaakt, goed gepresteerd heb in een penaltyreeks en je best doet het team bij elkaar te houden, kan dat gezeur in de pers je de keel uithangen.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:14:36 #173
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_142236886
Er zal in de toekomst wel een aflevering besteed worden bij "Andere Tijden Sport"
  zondag 13 juli 2014 @ 12:16:13 #174
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_142236920
van Persie bepaald straks of van Gaal een succes word bij Manchester.
pi_142236941
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:13 schreef Loekie1 het volgende:
Niet alles gezien op tv maar ik vond Van Hooijdonk steeds een sympathieke jongen
Hiervan werd ik zo misselijk.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:21:24 #176
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142237014
quote:
7s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:12 schreef SonicVolcano het volgende:
Ach, die twee drinken binnenkort een biertje samen en dan is het weer over :)
Twee grote ego's. Dit zie ik niet goedkomen. Net zoiets als Van Basten met Seedorf. Van Basten moet Seedorf ook telkens hebben.
pi_142237018
quote:
Kom op, hij vertelt een nieuwtje, doet iedereen graag.
pi_142237021
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:00 schreef krapula het volgende:

[..]

Dat was 2012. Volgens mij is dit een van de redenen waarom van Persie zo'n felle reactie geeft. Van Hooijdonk loopt alweer te zeiken. En niet zozeer over z'n spel, maar over dat ie zich van de groep afzonderd.

bron quote: http://m.ad.nl/ad/m/nl/55(...)-op-Van-Persie.dhtml
Precies. mensen roepen nu gelijk, hij kan niet tegen kritiek over zijn spel. Maar dat is dus puur proberen hem ergens op te pakken. Maar Er word veel over Van Persie geschreven, dat hij zich terug zou trekken, dan Sneijder en Robben hem eruit wilde hebben en op het ek 2012 groepjes vormde en ga zo maar door. Hij zegt daarom ook letterlijk over zijn spel, dat mag je/men vinden. Hij heeft moeite met dat domme gelul over hem, maar ook over andere spelers.

Ik vind het trouwens schandalig dat ze in de 5 fragmenten vwes-nie met zn gemiste pen hebben staan. Ik ben geen fan van hem, maar dit wk speelde hij beter dan 2010 en ek 2012!
  zondag 13 juli 2014 @ 12:23:22 #179
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142237055
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kom op, hij vertelt een nieuwtje, doet iedereen graag.
Nee, hij kaapt iets wat hij geheim had moeten houden.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:24:46 #180
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142237087
Ik ga een filmpje maken van van Persie de laatste 3 wedstrijden, man man man hij heeft echt slecht gespeeld.
pi_142237113
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, hij kaapt iets wat hij geheim had moeten houden.
Hoe weet jij dat hij dat geheim moest houden?
pi_142237152
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:21 schreef Orange2012 het volgende:

[..]
Ik vind het trouwens schandalig dat ze in de 5 fragmenten vwes-nie met zn gemiste pen hebben staan. Ik ben geen fan van hem, maar dit wk speelde hij beter dan 2010 en ek 2012!
Wes-nie komt er genadig af in de pers, mag hij blij om zijn. Als er een een penalty moet benutten is hij het wel.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:28:45 #183
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142237158
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat hij dat geheim moest houden?
Het staat notabene in de titel van het filmpje.
pi_142237299
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:38 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Jij noemt dit vilein en kattig? :') Dit is gewoon wat iedereen in de huiskamer ook ziet :D
In de huiskamers inderdaad. Niet op het veld, niet op de bank en ook niet bij de kenners.

Tis gewoon smerig, zeker omdat hij echt wel weet dat Van Persie gewoon aanvoerder is, dat hij een voorbeeld is voor de jongeren zowel voetballend als beroepshouding. Van Persie heeft gewoon niet nodig zich te verdedigen over zijn spel. Dat doen de coaches wel voor hem door toch steeds voor hem te kiezen omdat die wat anders zien als de meeste media en huiskamerfans.

(ik zal er gelijk maar toevoegen dat zijn reactie gister is echt niet zo slecht is. De media moet niet denken dat ze zelf maar van alles kunnen zeggen en schrijven, en spelers maar altijd netjes moeten blijven.)
pi_142237371
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:34 schreef Orange2012 het volgende:

[..]

In de huiskamers inderdaad. Niet op het veld, niet op de bank en ook niet bij de kenners.

Tis gewoon smerig, zeker omdat hij echt wel weet dat Van Persie gewoon aanvoerder is, dat hij een voorbeeld is voor de jongeren zowel voetballend als beroepshouding. Van Persie heeft gewoon niet nodig zich te verdedigen over zijn spel. Dat doen de coaches wel voor hem door toch steeds voor hem te kiezen omdat die wat anders zien als de meeste media en huiskamerfans.

(ik zal er gelijk maar toevoegen dat zijn reactie gister is echt niet zo slecht is. De media moet niet denken dat ze zelf maar van alles kunnen zeggen en schrijven, en spelers maar altijd netjes moeten blijven.)
Ik begin bijna te denken dat je een persoonlijke vriend bent van RVP ofzo.. Affelay zal je wel niet zijn, die zou meer spelfouten maken. Het onderscheid tussen de 'kenners' en de mensen die thuis tv kijken is ook een beetje hooghartig he.. De mensen die de wedstrijden zien zijn niet gek. RVP speelde te vaak als een drol. Jij probeert steeds van de drol een kunstwerk te maken, maar een drol blijft een drol.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:44:38 #186
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142237541
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik begin bijna te denken dat je een persoonlijke vriend bent van RVP ofzo.. Affelay zal je wel niet zijn, die zou meer spelfouten maken. Het onderscheid tussen de 'kenners' en de mensen die thuis tv kijken is ook een beetje hooghartig he.. De mensen die de wedstrijden zien zijn niet gek. RVP speelde te vaak als een drol. Jij probeert steeds van de drol een kunstwerk te maken, maar een drol blijft een drol.
.... daarnaast waren alle 'kenners' het er ook gewoon over eens dat Van Persie die wedstrijden tegen Mexico, Costa Rica en Argentinië gewoon ver ondermaats speelde. Dat kun je gewoon terugvinden in alle spelersrapporten en alle post-match analyses.

... maar goed, blijkbaar ben je alleen een 'kenner' wanneer je Van Persie puur en alleen beoordeelde op zijn reputatie, ipv gewoon per wedstrijd... (!)

quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:46 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Los daarvan ligt het natuurlijk ook aan wie zoiets zegt. Waarom pakt v. Hooijdonck precies v. Persie eruit, op een zuigende manier die verpakt wordt als objectiviteit? Lijkt me logisch dat je je daar flink aan gaat irriteren.

Daarnaast, als je een leuke vakantie wilt hebben moet je er ook niet mee blijven zitten natuurlijk.
Omdat hij zo'n beetje de zwakste Oranje speler dit toernooi was (alweer), en wel werd gezien als een van de 'grote 3', en dat dus absoluut niet heeft waargemaakt.

Sneijder kreeg ook kritiek dat hij minder individueel briljant was dan voorgaande toernooien, maar daar stond tegenover dat die keihard werkte, fit was, en wel degelijk gewoon belangrijk was door vrijwel foutloos te spelen. Daar valt dus weinig op aan te merken.

Van Persie daarentegen was zo slecht in de genoemde wedstrijden, dat je eigenlijk kunt spreken dat je met 1 man minder op het veld stond, ware het niet dat hij actief slecht was, dus ook nog eens balverlies leed, in de weg liep, en buitenspel stond, waardoor je de bal weer kwijt was, dus eigenlijk stond de tegenstander met een halve man extra op het veld.
pi_142238089
Ver.sus?
  zondag 13 juli 2014 @ 13:12:53 #188
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142238200
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:34 schreef Orange2012 het volgende:

[..]

In de huiskamers inderdaad. Niet op het veld, niet op de bank en ook niet bij de kenners.

Tis gewoon smerig, zeker omdat hij echt wel weet dat Van Persie gewoon aanvoerder is, dat hij een voorbeeld is voor de jongeren zowel voetballend als beroepshouding. Van Persie heeft gewoon niet nodig zich te verdedigen over zijn spel. Dat doen de coaches wel voor hem door toch steeds voor hem te kiezen omdat die wat anders zien als de meeste media en huiskamerfans.

(ik zal er gelijk maar toevoegen dat zijn reactie gister is echt niet zo slecht is. De media moet niet denken dat ze zelf maar van alles kunnen zeggen en schrijven, en spelers maar altijd netjes moeten blijven.)
Van Persie is aanvoerder op papier.

De echte aanvoerder van het NL elftal was Robben.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:27:50 #189
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_142238592
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Van Persie is aanvoerder op papier.

De echte aanvoerder van het NL elftal was Robben.
Zo is het maar net.

----

Dit hele geintje is gewoon 2010 all over. Toen was er al gezeik rondom van Persie en nu is het weer hetzelfde liedje. Beter laten ze hem in 2016/2018 gewoon thuis.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:31:23 #190
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_142238706
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 02:16 schreef Orange2012 het volgende:

[..]

Hou toch eens op man. Je zegt echt maar wat. bergkamp kreeg ook kritiek van hier tot Tokio. Kluivert precies het zelfde. Van baste, precies het zelfde.

Daarnaast zei Van Persie dat men mag zeggen over z'n spel wat men wilt. Dat heeft hij al vaker gezegd en eigenlijk begrijp ik dat hij zich niet eens gaat verdedigen. Niet omdat hij dat niet kan hebben, maar ten eerste is het zinloos, en ten tweede, het gaat erom wat de ware kenners vinden. (Dus Van Marwijk, Van Gaal, Wenger, Ferguson, Moyes en alle collega's / medespelers. Waar hij moeite mee lijkt te hebben is het onrust stoken van Pierre. En eigenlijk klopt dat wel. Ik kan me namelijk nog herinneren dat Pierre bij ik meen studio voetbal, dingen suggereerde over het stoppen van Van Bommel en zijn afscheidswedstrijd, zonder dat Van Bommel zelf daar de kans voor kreeg. Natuurlijk weet jij als fok kenner en specialist vast de in en outs van wat er achter de schermen gebeurd, maar toch denk ik dat je er weer eens naast zit.. Net als 2 jaar geleden toen je ook al bezig was met je anti Van Persie propaganda. Zonder maar iets echt goed te onderbouwen.

Bal-aannames, passes enzv hoor ik je zeggen... Maar pure onzin want die vaardigheden heeft hij nou juist beter ontwikkeld dat bv een Robben, welke capaciteiten als snelheid etc heeft waardoor hij snel al uitblinkt.. maar weer geen goal, ook al probeert hij het zo hard. Hij wacht net zo lang met een pass totdat het te laat is of hij getackeld word. Maar goed, zo kan je over elke speler wat zeggen.

Van Persie staat over het team als een echte leider. Maar door de media word er een keer groepen, deze pep talk van Robben is zo bijzonder, hij is de ware leider...en gelijk lopen alle zogenaamde kenners met de woorden weg en roepen dat rvp geen captain is etc. Ook al is er duidelijk aangeven dat er 1 verantwoordelijke is voor het team, maar er meerdere leiders zijn. Nigel, Arjen, Wesley en Dirk. En eindelijk bijt hij eens van zich af. Mooi toch,

Ideale schoonzoon noemde je hem toch???

Goede captains zijn: captain Suarez (zowel bij Liverppol als Uruguay), captain Messi (met bepaalde praktijken), C. Ronaldo met z'n volwassen gedrag en zo kan ik men nog heel erg veel voorbeelden geven. Dus noem die gasten dan ook slechte aanvoerders :)
Jezus ben jij de vader van Van Persie ofzo? :')

Waar het op neerkomt: Van Persie kan absoluut niet tegen kritiek. Geen incasseringsvermogen hebben is iets wat je niet kan hebben als 'leider'.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 13 juli 2014 @ 13:31:52 #191
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_142238720
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:01 schreef Kingstown het volgende:
Ik dacht dat het team zo enorm gefocussed was op het toernooi en de volgende wedsrtijd (volgens eigen zeggen....) en dan blijkt dat ze ondertussen zitten te kijken naar wat analisten op TV vertellen. Geen wonder dat Nederland geen wereldkampioen wordt. Als je een missie hebt, dan is dat het enige waar je je op richt en sluit je je verder volkomen af van (de meningen van) de buitenwereld.

Volgende keer gewoon weer een trainingskamp volledig afgesloten van de buitenwereld in 1 of andere naargeestige omgeving, geen (sociale) media verkrijgbaar en vrouwen en kinderen thuis laten.
Af en toe langs de regenpijp ontsnappen voor een avondje uit wat oogluikend wordt toegestaan en verder alleen maar voetbal, voetbal en voetbal.
Bedankt Hans. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142238876
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:31 schreef superniger het volgende:

[..]

Bedankt Hans. :')
Graag gedaan Kees.
pi_142239041
Van Persie scoort of Van Persie scoort niet. Hij moet het van het moment hebben. Als ie scoort, wordt ie op handen gedragen - en terecht, want supermooie goals altijd. Scoort ie niet, dan heb je slechte journalisten die analyseren: hé, Van Persie niet gezien, heeft geprobeerd te scoren maar het lukte niet. Nou, dan was Van Persie dus slecht.
Slechte journalistiek noem ik dat.
Sneijder schiet drie keer ver over doel, terwijl hij er één keer prachtig mooi voor staat. Dat vinden de journalisten niet erg want Sneijder heeft 'hard gewerkt'. Mist ook nog een penalty terwijl hij bekend staat om zijn snoeiharde ballen, ook niet erg. Nee, Van Persie, die met die mooie doelpunten. Die jongen die een beetje bleu is, die zich soms wat afzijdig houdt, díé pakken we.
pi_142239231
Ook als hij doelpunten maakt moeten ze toch op hem zeiken. Net als Van Nisterooij destijds.

Van Nisterooij deed maar balletjes afwachten.. Wat doet huntelaar dan? Maarja kijken door een gekleurde bril heet dat.
pi_142239245
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:41 schreef Loekie1 het volgende:
Van Persie scoort of Van Persie scoort niet. Hij moet het van het moment hebben. Als ie scoort, wordt ie op handen gedragen - en terecht, want supermooie goals altijd. Scoort ie niet, dan heb je slechte journalisten die analyseren: hé, Van Persie niet gezien, heeft geprobeerd te scoren maar het lukte niet. Nou, dan was Van Persie dus slecht.
Slechte journalistiek noem ik dat.
Sneijder schiet drie keer ver over doel, terwijl hij er één keer prachtig mooi voor staat. Dat vinden de journalisten niet erg want Sneijder heeft 'hard gewerkt'. Mist ook nog een penalty terwijl hij bekend staat om zijn snoeiharde ballen, ook niet erg. Nee, Van Persie, die met die mooie doelpunten. Die jongen die een beetje bleu is, die zich soms wat afzijdig houdt, díé pakken we.
Vrouwen kunnen zich beter met andere dingen bezig houden met voetbal.. die vinden sowieso altijd alles 'zielig'
  zondag 13 juli 2014 @ 13:48:55 #196
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_142239305
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:41 schreef Loekie1 het volgende:
Van Persie scoort of Van Persie scoort niet. Hij moet het van het moment hebben. Als ie scoort, wordt ie op handen gedragen - en terecht, want supermooie goals altijd. Scoort ie niet, dan heb je slechte journalisten die analyseren: hé, Van Persie niet gezien, heeft geprobeerd te scoren maar het lukte niet. Nou, dan was Van Persie dus slecht.
Slechte journalistiek noem ik dat.
Sneijder schiet drie keer ver over doel, terwijl hij er één keer prachtig mooi voor staat. Dat vinden de journalisten niet erg want Sneijder heeft 'hard gewerkt'. Mist ook nog een penalty terwijl hij bekend staat om zijn snoeiharde ballen, ook niet erg. Nee, Van Persie, die met die mooie doelpunten. Die jongen die een beetje bleu is, die zich soms wat afzijdig houdt, díé pakken we.
Wow, wilde heel even reageren maar toen zag ik in dat dat bij jou wrs geen zin heeft.
wooblabalurg
pi_142239389
Trouwens.. RVP is met 11 miljoen een van de best betaalde spelers ter wereld. Dan wordt er normaal gesproken iets meer van je verwacht. Als je dan minder presteert kan je kritiek verwachten. Daar moet je maar tegen kunnen.
pi_142239485
Ook al verdienen ze een miljard, het blijven toch mensen. Ik was helemaal niet verbaasd dat Van Persie uit zijn slof schoot. Daar moeten journalisten en mensen die aan de kant staan en alles beter weten, ook maar tegen kunnen.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:56:37 #199
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_142239590
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ook al verdienen ze een miljard, het blijven toch mensen. Ik was helemaal niet verbaasd dat Van Persie uit zijn slof schoot. Daar moeten journalisten en mensen die aan de kant staan en alles beter weten, ook maar tegen kunnen.
lol. Zeg je nu dat Van Persie tegen iedereen uit mag vallen, omdat hij ook maar een mens is? Goeie reden. ^O^
wooblabalurg
pi_142239597
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ook al verdienen ze een miljard, het blijven toch mensen. Ik was helemaal niet verbaasd dat Van Persie uit zijn slof schoot. Daar moeten journalisten en mensen die aan de kant staan en alles beter weten, ook maar tegen kunnen.
Ik vond het vermakelijke tv maar ook onprofessioneel en ik denk niet dat de journalisten er wakker van liggen. RVP kreeg kritiek op zijn spel, niet op zijn persoon. Daar moet je maar tegen kunnen als topvoetballer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')