Zeker maar desondanks speelde Robben een fantastisch toernooi en Van Persie maar matig. Voor de 5e achtereenvolgende keer (3 WK's en 2 EK's) een teleurstellende Van Persie gezien.quote:Op zondag 13 juli 2014 08:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Robben kwam ook niet elke wedstrijd uit de verf. Beide zijn betere medespelers gewend.
wie wordt opgesteld is aan van gaal.quote:Op zondag 13 juli 2014 02:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tegen Costa Rica en Mexico was hij niet ziek. Wel slecht. En als hij tegen Argentinië ziek was, dan had hij zich een echte topper en leider en aanvoerder moeten tonen, en zeggen: "Ik ben niet 100%, dus het lijkt me verstandiger dat een fitte speler dan in mijn plaats speelt".
Maar dat deed hij niet. Dus hij speelde. En dus beoordeel ik hem dan op HOE hij speelde. En dat was wederom niet best.
Oftewel, eerste 2 wedstrijden goed, want belangrijk/rendement, en leek ook goed in zijn vel qua aannames, passing, positionering, etc etc. Weinig op aan te merken. Blijkbaar konden zijn medespelers hem toen wel vinden...(!)
3de wedstrijd miste hij, vanwege een domme schorsing. Eigen schuld. We hebben hem niet gemist.
Mexico en Costa Rica was hij waardeloos. Argentinië waardeloos.
En vanavond OK. Redelijk goed begin van de eerste helft, daarna werd het minder. 2de helft weinig meer gezien.
Volgens mij is dat een redelijk accurate opsomming van zijn toernooi. En dan kun je constateren dat Robin van Persie 1 van de mindere basisspelers van dit Oranje was dit toernooi, maar hier wel zijn beste toernooi speelde, want de vorige 2 toernooien was hij nog slechter.
Volgens mij maar 1 goeie, tegen Spanje, erna was het gewoon minder, verder wel eens dat hij en Sneijder wel het verschil zouden kunnen maken, maar uiteindelijk was het was allemaal te Robben afhankelijk, wel had Van Gaal hem tegen Costa Rica rust kunnen geven omdat het systeem en de manier van spelen tegen hun goed voor Huntelaar was, dan had je waarschijnlijk een frissere RvP tegen Argentinië gehad en wie weet vandaag gespeeld ipv gisteren.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wie wordt opgesteld is aan van gaal.
en je bent veel te negatief. zeuren dta ie veel buitenspel stond tegen costa rica, dat is te danken aan een goede buitenspel val van de tegenstander, en ook zn medespelers die bal niet op tijd geven. bovendien is dat dus wel constante dreiging, iets waar robbe om geroemd wordt.
en een paar keer ging hij eruit voor huntelaar, en die speelde vervolgens ook niks klaar. (1 keer mocht ie een penalty nemen en was gelijk de held...)
volgens mij heeft van persie maar 1 slechte wedstrijd gespeeld.
maar goed, het zal wel. ik ben een van persie fan, en let niet alleen maar op doelpuntjes. ik snap best dat je daar als spits op afgerekend wordt, maar dat is niet helemaal terecht vind ik.
amenquote:Op zondag 13 juli 2014 09:50 schreef Jian het volgende:
Of van Persie dit toernooi nu een voldoende verdiende of toch (wederom) net niet zal wel punt van discussie blijven maar dat gaat het in mijn optiek niet eens om. Van Persie is de de aanvoerder van het Nederlands elftal maar reageerde gisteren als een gepikeerd, stampend, klein kind. Gefrustreerd om zich heen slaand wegens kritiek op zijn functioneren, een aanvoerder van het Nederlands elftal onwaardig! Waar de wrok zit was volgens mij wel duidelijk! Als van Persie kritiek op zijn functioneren wil ontkrachten dan moet hij dat vooral op het veld doen en niet in de studio.
On het over het effect van die kopballen nog maar niet te hebben...quote:Op zondag 13 juli 2014 08:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je alleen maar bezig bent met zo'n bal dan komt dat de geestelijke ontwikkeling niet ten goede.
Vlaar was een betere aanvoerder geweest getuige zijn mediaoptredens.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:50 schreef Jian het volgende:
Of van Persie dit toernooi nu een voldoende verdiende of toch (wederom) net niet zal wel punt van discussie blijven maar dat gaat het in mijn optiek niet eens om. Van Persie is de de aanvoerder van het Nederlands elftal maar reageerde gisteren als een gepikeerd, stampend, klein kind. Gefrustreerd om zich heen slaand wegens kritiek op zijn functioneren, een aanvoerder van het Nederlands elftal onwaardig! Waar de wrok zit was volgens mij wel duidelijk! Als van Persie kritiek op zijn functioneren wil ontkrachten dan moet hij dat vooral op het veld doen en niet in de studio.
GOEIE GENADE HOHOHOHOHOHOHO.quote:Op zondag 13 juli 2014 01:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dus.
Maar ook pierce vrije trap tegen Freiburg.
Cruijfquote:Op zondag 13 juli 2014 04:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zet de NOS dan ook zo'n nobody als Pierre daar neernodig dan Cruijff of van Basten uit ofzo.
Wie is Paul Onkenhout?quote:Op zondag 13 juli 2014 09:42 schreef Old_Pal het volgende:
'De waarheid is dat Van Persie niet sterk genoeg was - wéér niet'
Wat een huilbabyquote:Op zondag 13 juli 2014 01:34 schreef Pascalus het volgende:
[..]
http://nos.nl/wk2014/vide(...)-tot-max-gegaan.html
quote:Op zondag 13 juli 2014 04:18 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus naast grappen over Zwarte Piet, vindt Pierre ook nog eens dat DLC's de as van het kwaad zijn én dat er Japanse stemmen moeten zitten in JRPG's? Ik zou spontaan Feyenoord-fan worden
Dan mag dus niemand meer iets zeggen.quote:Op zondag 13 juli 2014 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
van Persie moet niet de stoere jongen uithangen na een penalty in een troostfinale. Je mag praatjes hebben als je op momenten scoort als het er toe doet. Ik noem maar wat, bijvoorbeeld de halve finale tegen Argentinië.
Toch niet op de manier dat Van Persie het doet. Ik ben nu ook niet van die voorgekauwde mediatraining antwoorden, maar Van Persie komt echt wel over als een kleuter. En dat gaat niet alleen over Pierre.quote:
Waar?quote:
Never mind, al gevonden.quote:Op zondag 13 juli 2014 11:19 schreef Rijst het volgende:
ik dacht oop nu.nl maar zo bedoelde hijnhet niet
Het was op televisie.quote:
Nederland 1 NOS Sportzomer 9:17 uur.quote:
quote:Op zondag 13 juli 2014 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
van Persie moet niet de stoere jongen uithangen na een penalty in een troostfinale. Je mag praatjes hebben als je op momenten scoort als het er toe doet. Ik noem maar wat, bijvoorbeeld de halve finale tegen Argentinië.
quote:WK-moment van de dag: Van Persie en de openstaande rekening
Dagelijks kiest voetbalverslaggever Charles Bromet (@CBromet) zijn WK-moment van de dag. Deze keer: de verbale uithaal van Robin van Persie na de zege in de troostfinale tegen Brazilië. 'Dit was zo onnodig. Zo onprofessioneel ook.'
We hadden al een tijdje op hem zitten wachten. De tv was er tot het einde voor aan blijven staan. Iedereen had zijn zegje al mogen doen. Arjen Robben zelfs al twee keer. Reservedoelman Michel Vorm was voorbij gekomen. Wie eigenlijk niet? Alleen de aanvoerder werd nog gemist.
Ah gelukkig, daar was hij al. Robin van Persie schoof aan in de tv-studio bij Jack van Gelder. En begon te praten. Over de geweldige groep. Over de fantastische sfeer. Over de coach wiens trainingen hem zo fit hadden gemaakt. Hij was `uitgeknepen als een citroentje', maar voelde zich steeds sterker worden. Dat kwam door die trainingen. En daar was hij dankbaar voor. Zijn ogen glansden, alles was in de overtreffende trap.
Hier zat een schijnbaar relaxte, dolgelukkige topvoetballer nog even na te genieten van een voor Oranje zeer geslaagd WK. Maar we wisten natuurlijk dat er nog even een hobbel genomen moest worden. Dat er iets ter sprake moest worden gebracht.
Zijn 'juichen' bijvoorbeeld, na de benutte strafschop in de openingsfase van de wedstrijd. Dat gebaar met de beide handjes in de lucht, die kwekkende mondjes moesten uitbeelden. Waar kwam dat nou vandaan? Voor wie was dat bedoeld? Nou, zei de aanvoerder van het Nederlands elftal, die gebaren waren voor 'de mensen die heel veel praten en die zich nu heel erg aangesproken voelen'.
Dat wisten we natuurlijk al, dat hij zoiets zou gaan zeggen. Wesley Sneijder had het in het verleden in dit soort gevallen altijd over 'heel wat mondjes snoeren'. Dat was Van Persie nu dus van plan. Maar welke mondjes? Vooral die van Pierre van Hooijdonk, zo bleek. We schreven mee: 'Pierre moet gewoon lekker gaan golfen of zo. Ik begrijp niet dat hij een platform krijgt. Dat hij dingen zegt, zonder argumenten. Ik weet dat het bij Pierre niet uit een goed hart komt. Er is één gozer die onrust wil stoken.'
Verleden bij Feyenoord
Van Persie sprak over de schijnbaar aanwezige 'wrok' bij Van Hooijdonk, die teruggaat tot hun gezamenlijke verleden bij Feyenoord. Van Persie nam toen eens een vrije trap terwijl hij als broekie in de hiërarchie onder Van Hooijdonk stond. Volgens de aanvoerder van Oranje speelt dat nog altijd een rol in de kritiek van de voormalige spits. Hij heeft het verleden niet met rust kunnen laten, verwijt hij Van Hooijdonk.
Zelfs al vind je dat. Zelfs al is het zo. Waarom dan zo gereageerd? Waarom dan dit moment uitgekozen? Waarom niet iets meer klasse getoond? Waarom niet Van Hooijdonk een keer aangesproken, gaan zitten voor een goed gesprek en de hele handel met z'n tweeën voor eens en voor altijd uit de wereld geholpen? Dit was zo onnodig. Zo onprofessioneel ook.
Bekijk het interview met Van Persie hier terug
Een faux-pas van jewelste
Op een avond dat Oranje het publiek nogmaals voor zich had ingenomen dit WK, maakte Van Persie een faux-pas van jewelste. Met een paar citaten had hij zijn critici weer voor tijdenlang munitie gegeven om hem te attaqueren. Dat zal nu gebeuren. En niet zo'n beetje ook. Er zal opnieuw worden gewezen op zijn rol, die allerminst de hoofdrol was die hij voor zichzelf in gedachte had. Er zal worden teruggegrepen naar het EK van 2012, toen zijn gedrag al niet professioneel was geweest. Het zal gaan over zijn uitval naar Henk Hoijtink, chef sport van dagblad Trouw. Die prikkelde hem in een interview met de vraag of hij de gelijkenis zag met 1988, toen aanvoerder Ruud Gullit presteerde in de schaduw van uitblinker Marco van Basten. Van Persie reageerde furieus, in plaats van de vraag een beetje met tact te pareren.
Jack van Gelder
Je hoeft het niet altijd eens te zijn met de vragensteller. Aan tafel bij Jack van Gelder had hij de kans gehad om zijn critici werkelijk de mond te snoeren. Door eerlijk en professioneel in te gaan op zijn eigen prestaties en gedrag tijdens dit WK. Waarom hij, ondanks een vliegende start, niet helemaal uit de verf was gekomen. Er was naar hem geluisterd. Zijn argumenten waren aangehoord en door velen geaccepteerd. Nu bewees hij zichzelf de slechtst denkbare dienst. Volkomen onnodig. Er stond een rekening open. Die vond Van Persie van groter belang dan zijn rol als aanvoerder. Het zal wel weer even duren, maar daarvoor kan hij alleen zichzelf een verwijt maken.
Bron: Volkskrant
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)e-er-spijt-van.dhtmlquote:Robben, ja, moet ik dat nog uitleggen? Hij is de echte leider geworden, hij is opgestaan, in alles is hij de aanvoerder en het boegbeeld van Oranje. Robin heeft helaas, ondanks een van de spectaculairste doelpunten van het toernooi, zijn eerste tegen Spanje, zijn stempel niet kunnen drukken. Weer niet, echt jammer. En hij oogt vermoeid nu. Daarom zou ik Huntelaar opstellen, dat komt de aanstaande manager van Manchester United ook niet slecht uit.
Jij noemt dit vilein en kattig?quote:Op zondag 13 juli 2014 11:35 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zelf vond ik deze actie van v. Persie prima. Geweldige televisie in ieder geval. Bij v. Persie komt de woede er tenminste duidelijk uit. Dat kun je bij v. Hooijdonck niet zeggen, die komt met dit soort vileine en kattige tekstjes:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)e-er-spijt-van.dhtml
Nah. Als je serieus Huntelaar wil laten spelen heb je wel echt stront in je ogen.quote:Op zondag 13 juli 2014 11:38 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Jij noemt dit vilein en kattig?Dit is gewoon wat iedereen in de huiskamer ook ziet
Got it: http://www.npo.nl/nos-zomerochtend/13-07-2014/POW_00806998quote:Op zondag 13 juli 2014 11:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nederland 1 NOS Sportzomer 9:17 uur.
Ik zat al te kijken of het online staat, maar zag het zo gauw niet...
Prima. Maar het is alles behalve vilein en kattig.quote:Op zondag 13 juli 2014 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Nah. Als je serieus Huntelaar wil laten spelen heb je wel echt stront in je ogen.
Robben ook niet, maar die krijgt die kritiek niet.quote:Op zondag 13 juli 2014 11:40 schreef TheStranger1158 het volgende:
Een spits moet scoren, dat deed ie na de groupsfase niet meer. Faal.
Zo zie ik het ookquote:Op zondag 13 juli 2014 11:07 schreef Re het volgende:
mwhah. Pierre had ook wel telkens die pik op hem hoor (meestal ook alleen op hem), het was Hugo ook al opgevallen.Wat niet zegt dat robin hier wel een beetje zich liet kennen
quote:Op zondag 13 juli 2014 11:40 schreef SecretStoryWous het volgende:
Got it: http://www.npo.nl/nos-zomerochtend/13-07-2014/POW_00806998
Op 19;00 ongeveer
Omdat Robben dreigend was en de leiding nam. RvP liep alleen maar buitenspel (niet altijd zijn schuld, overigens). Bovendien oogde hij niet en was de wedstrijd tegen Costa Rica wel echt dramatisch en bijna pijnlijk om te zienquote:Op zondag 13 juli 2014 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Robben ook niet, maar die krijgt die kritiek niet.
Een spits moet goals maken toch.quote:Op zondag 13 juli 2014 11:43 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Omdat Robben dreigend was en de leiding nam. RvP liep alleen maar buitenspel (niet altijd zijn schuld, overigens).
Robben is geen spitsquote:
alleen tegen de buitenspelprofessionals van RC eigenlijk, aanvoer in de 240 minuten 0-0 was ook bijzonder slecht dus om dan alleen van persie de schuld te geven is idd gewoon kortzichtigquote:Op zondag 13 juli 2014 11:43 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Omdat Robben dreigend was en de leiding nam. RvP liep alleen maar buitenspel (niet altijd zijn schuld, overigens).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |