Zeker maar desondanks speelde Robben een fantastisch toernooi en Van Persie maar matig. Voor de 5e achtereenvolgende keer (3 WK's en 2 EK's) een teleurstellende Van Persie gezien.quote:Op zondag 13 juli 2014 08:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Robben kwam ook niet elke wedstrijd uit de verf. Beide zijn betere medespelers gewend.
wie wordt opgesteld is aan van gaal.quote:Op zondag 13 juli 2014 02:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tegen Costa Rica en Mexico was hij niet ziek. Wel slecht. En als hij tegen Argentinië ziek was, dan had hij zich een echte topper en leider en aanvoerder moeten tonen, en zeggen: "Ik ben niet 100%, dus het lijkt me verstandiger dat een fitte speler dan in mijn plaats speelt".
Maar dat deed hij niet. Dus hij speelde. En dus beoordeel ik hem dan op HOE hij speelde. En dat was wederom niet best.
Oftewel, eerste 2 wedstrijden goed, want belangrijk/rendement, en leek ook goed in zijn vel qua aannames, passing, positionering, etc etc. Weinig op aan te merken. Blijkbaar konden zijn medespelers hem toen wel vinden...(!)
3de wedstrijd miste hij, vanwege een domme schorsing. Eigen schuld. We hebben hem niet gemist.
Mexico en Costa Rica was hij waardeloos. Argentinië waardeloos.
En vanavond OK. Redelijk goed begin van de eerste helft, daarna werd het minder. 2de helft weinig meer gezien.
Volgens mij is dat een redelijk accurate opsomming van zijn toernooi. En dan kun je constateren dat Robin van Persie 1 van de mindere basisspelers van dit Oranje was dit toernooi, maar hier wel zijn beste toernooi speelde, want de vorige 2 toernooien was hij nog slechter.
Volgens mij maar 1 goeie, tegen Spanje, erna was het gewoon minder, verder wel eens dat hij en Sneijder wel het verschil zouden kunnen maken, maar uiteindelijk was het was allemaal te Robben afhankelijk, wel had Van Gaal hem tegen Costa Rica rust kunnen geven omdat het systeem en de manier van spelen tegen hun goed voor Huntelaar was, dan had je waarschijnlijk een frissere RvP tegen Argentinië gehad en wie weet vandaag gespeeld ipv gisteren.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wie wordt opgesteld is aan van gaal.
en je bent veel te negatief. zeuren dta ie veel buitenspel stond tegen costa rica, dat is te danken aan een goede buitenspel val van de tegenstander, en ook zn medespelers die bal niet op tijd geven. bovendien is dat dus wel constante dreiging, iets waar robbe om geroemd wordt.
en een paar keer ging hij eruit voor huntelaar, en die speelde vervolgens ook niks klaar. (1 keer mocht ie een penalty nemen en was gelijk de held...)
volgens mij heeft van persie maar 1 slechte wedstrijd gespeeld.
maar goed, het zal wel. ik ben een van persie fan, en let niet alleen maar op doelpuntjes. ik snap best dat je daar als spits op afgerekend wordt, maar dat is niet helemaal terecht vind ik.
amenquote:Op zondag 13 juli 2014 09:50 schreef Jian het volgende:
Of van Persie dit toernooi nu een voldoende verdiende of toch (wederom) net niet zal wel punt van discussie blijven maar dat gaat het in mijn optiek niet eens om. Van Persie is de de aanvoerder van het Nederlands elftal maar reageerde gisteren als een gepikeerd, stampend, klein kind. Gefrustreerd om zich heen slaand wegens kritiek op zijn functioneren, een aanvoerder van het Nederlands elftal onwaardig! Waar de wrok zit was volgens mij wel duidelijk! Als van Persie kritiek op zijn functioneren wil ontkrachten dan moet hij dat vooral op het veld doen en niet in de studio.
On het over het effect van die kopballen nog maar niet te hebben...quote:Op zondag 13 juli 2014 08:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je alleen maar bezig bent met zo'n bal dan komt dat de geestelijke ontwikkeling niet ten goede.
Vlaar was een betere aanvoerder geweest getuige zijn mediaoptredens.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:50 schreef Jian het volgende:
Of van Persie dit toernooi nu een voldoende verdiende of toch (wederom) net niet zal wel punt van discussie blijven maar dat gaat het in mijn optiek niet eens om. Van Persie is de de aanvoerder van het Nederlands elftal maar reageerde gisteren als een gepikeerd, stampend, klein kind. Gefrustreerd om zich heen slaand wegens kritiek op zijn functioneren, een aanvoerder van het Nederlands elftal onwaardig! Waar de wrok zit was volgens mij wel duidelijk! Als van Persie kritiek op zijn functioneren wil ontkrachten dan moet hij dat vooral op het veld doen en niet in de studio.
GOEIE GENADE HOHOHOHOHOHOHO.quote:Op zondag 13 juli 2014 01:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dus.
Maar ook pierce vrije trap tegen Freiburg.
Cruijfquote:Op zondag 13 juli 2014 04:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zet de NOS dan ook zo'n nobody als Pierre daar neernodig dan Cruijff of van Basten uit ofzo.
Wie is Paul Onkenhout?quote:Op zondag 13 juli 2014 09:42 schreef Old_Pal het volgende:
'De waarheid is dat Van Persie niet sterk genoeg was - wéér niet'
Wat een huilbabyquote:Op zondag 13 juli 2014 01:34 schreef Pascalus het volgende:
[..]
http://nos.nl/wk2014/vide(...)-tot-max-gegaan.html
quote:Op zondag 13 juli 2014 04:18 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus naast grappen over Zwarte Piet, vindt Pierre ook nog eens dat DLC's de as van het kwaad zijn én dat er Japanse stemmen moeten zitten in JRPG's? Ik zou spontaan Feyenoord-fan worden
Dan mag dus niemand meer iets zeggen.quote:Op zondag 13 juli 2014 01:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
van Persie moet niet de stoere jongen uithangen na een penalty in een troostfinale. Je mag praatjes hebben als je op momenten scoort als het er toe doet. Ik noem maar wat, bijvoorbeeld de halve finale tegen Argentinië.
Toch niet op de manier dat Van Persie het doet. Ik ben nu ook niet van die voorgekauwde mediatraining antwoorden, maar Van Persie komt echt wel over als een kleuter. En dat gaat niet alleen over Pierre.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |