Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Trouwens net bijna iemand z'n kofferbak gesloopt. Als je Rotterdamt uitkomt via de A16 richting Utrecht/Den Haag kom je al snel bij dat knooppunt Terbregseplein (A16/A20). Daar staat dus vaak file, en zo ook vandaag.
File was op de A16, dus uiteindelijk op de oprit kon je wel flink snelheid maken alvorens je de A16 verliet, en vlak voor de splitsing autosnelweg draait nog even een kneusje over het verdrijvingsvlak zijn auto op een vrijwel lege linkerrrijbaan, waar ik dus net aan kwam gereden. Ik kon vol in de ankers. jezus
Wie zou er dan eigenlijk schuld hebben?
quote:
Op woensdag 9 juli 2014 14:09 schreef jurgenov het volgende: Kun je bij EW donderdag nog je beschikbaarheid doorgeven, of moet dat vóór donderdag? Heb namelijk nog geen inlogcode ontvangen en zou graag willen beginnen volgende week.
Ja, dat kan.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Toch een andere bus weten te fixen voor de vakantie Na de vakantie zien we wel of we het kunnen verhalen op de oorspronkelijke maatschappij, we kunnen in ieder geval weg.
In een Sprinter met automaat en cruise control Wel een upgrade.
Op woensdag 9 juli 2014 16:00 schreef Viezze het volgende: Toch een andere bus weten te fixen voor de vakantie Na de vakantie zien we wel of we het kunnen verhalen op de oorspronkelijke maatschappij, we kunnen in ieder geval weg.
In een Sprinter met automaat en cruise control Wel een upgrade.
Duidelijk nog nooit de Sprinters met automaat van de post gereden, anders zou je dit geen upgraden noemen
Duidelijk nog nooit de Sprinters met automaat van de post gereden, anders zou je dit geen upgraden noemen
Ik heb meerdere malen een Sprinter met automaat gereden en ik vind het kutdingen Doe mij die handgeschakelde maar. Sowieso automaten Op DSG/S-tronic enzo na dan
Op woensdag 9 juli 2014 14:41 schreef Schaapje96 het volgende: Op de trein wachten in Hurdegaryp De trein de verkeerde kant op nemen kan je toch beter in de bewoonde wereld doen
Hoe gingen je eerste ritjes? Jij was toch degene die grotere auto's nog niet gewend is?
Ik ben ook wel benieuwd naar de gesloopte Audi, hoe is dat verhaal in deze wereld gekomen?
Ik heb meerdere malen een Sprinter met automaat gereden en ik vind het kutdingen Doe mij die handgeschakelde maar. Sowieso automaten Op DSG/S-tronic enzo na dan
Automaat zijn heerlijk, mits op niveau DSG inderdaad. Als dat zo is zou ik altijd automaat boven handbak prefereren. En automaten die kut schakelen zitten over het algemeen in auto's waar ik sowieso al niet graag in rij
Voor morgen trouwens alweer geen werk. Ondanks het verzaken van nobele collega's Trolley en Schaafkaas wenste Autoreset geen gebruik te maken van mijn diensten.
Op woensdag 9 juli 2014 19:07 schreef Amoeba het volgende: Voor morgen trouwens alweer geen werk. Ondanks het verzaken van nobele collega's Trolley en Schaafkaas wenste Autoreset geen gebruik te maken van mijn diensten.
Dat jullie dat weer kunnen opbrengen. Ik heb me stierlijk zitten vervelen vanavond, moet er niet aan denken om dan weer een heel seizoen zo'n club te volgen
Hebben jullie dat ook, dat die Outlook app steeds vastloopt? Kreeg net een boze AR aan de telefoon dat ik niet op hun mail gereageerd had. Ja sorry, mail niet gezien.
Enfin, voor 16.00 in.. Groningen zijn, dus niks aan de hand.
Op donderdag 10 juli 2014 10:39 schreef jurgenov het volgende: Net gebeld voor een eerste ritje Houten-Almere en Almere-Almere, weet nog niet welke auto's. :p
Wat een downies bij de planning. Ik werd vanochtend gebeld voor twee ritten en 1 daarvan was van Almere naar Wormer. Kom ik in Almere aan: 'Ja de auto is een uur geleden al meegenomen door uw collega...' Bleek dus dat er een foutje gemaakt was bij de planning, dus ik was pislink en heb ze laten weten dat ik niet voor 'jan met de korte achternaam' ergens naar toe kom.
Op donderdag 10 juli 2014 15:17 schreef wtr12 het volgende: Wat een downies bij de planning. Ik werd vanochtend gebeld voor twee ritten en 1 daarvan was van Almere naar Wormer. Kom ik in Almere aan: 'Ja de auto is een uur geleden al meegenomen door uw collega...' Bleek dus dat er een foutje gemaakt was bij de planning, dus ik was pislink en heb ze laten weten dat ik niet voor 'jan met de korte achternaam' ergens naar toe kom.
Je krijgt toch betaald 😊, dan is het in ieder geval niet voor Jan met de korte achternaam. Ik kan er nooit zo mee zitten. Liever voor niks naar een of ander gat, dan dat ik een maand niet gebeld word.
Vanochtend uit bed gebeld om locatiewerk te doen in Breda. Of ik met mn eigen auto wilde rijden, want dat kost maar een derde van de tijd. Op de een of andere manier vragen ze dat sinds een maand altijd, maakt niet uit of het nou een rit of locatiewerk is. Nja prima, als dat (extra) werk betekent. Dit keer sta ik trouwens binnen tussen de wasstraat en de schadeboxen, daar is het echt tyfuswarm.
Op donderdag 10 juli 2014 15:17 schreef wtr12 het volgende: Wat een downies bij de planning. Ik werd vanochtend gebeld voor twee ritten en 1 daarvan was van Almere naar Wormer. Kom ik in Almere aan: 'Ja de auto is een uur geleden al meegenomen door uw collega...' Bleek dus dat er een foutje gemaakt was bij de planning, dus ik was pislink en heb ze laten weten dat ik niet voor 'jan met de korte achternaam' ergens naar toe kom.
Neem ontslag dan. Je krijgt toch gewoon je geld, gebeurde mij zo vaak afgelopen weken.
Ik werk liever niet, dan dat ik ergens kom en dat ik dan weer naar huis mag, omdat ze niet kunnen communiceren. En trouwens voor je zelf opkomen is niks ergs aan hoor
Op donderdag 10 juli 2014 15:17 schreef wtr12 het volgende: Wat een downies bij de planning. Ik werd vanochtend gebeld voor twee ritten en 1 daarvan was van Almere naar Wormer. Kom ik in Almere aan: 'Ja de auto is een uur geleden al meegenomen door uw collega...' Bleek dus dat er een foutje gemaakt was bij de planning, dus ik was pislink en heb ze laten weten dat ik niet voor 'jan met de korte achternaam' ergens naar toe kom.
CP bij de LM uit Groningen legde dat formulier voor m'n neus, of ik even een fotokopie wilde maken. Dus ik merkte op dat we normaal altijd een kopie kregen.
Zij: Ja maar dat doen we nu niet meer. Ik: Hoezo dat dan? Zij: Als je het er niet mee eens bent bel ik AR wel dat we je niet meer willen.
CP bij de LM uit Groningen legde dat formulier voor m'n neus, of ik even een fotokopie wilde maken. Dus ik merkte op dat we normaal altijd een kopie kregen.
Zij: Ja maar dat doen we nu niet meer. Ik: Hoezo dat dan? Zij: Als je het er niet mee eens bent bel ik AR wel dat we je niet meer willen.
Op donderdag 10 juli 2014 15:31 schreef wtr12 het volgende: Ik werk liever niet, dan dat ik ergens kom en dat ik dan weer naar huis mag, omdat ze niet kunnen communiceren. En trouwens voor je zelf opkomen is niks ergs aan hoor
Op donderdag 10 juli 2014 15:31 schreef wtr12 het volgende: Ik werk liever niet, dan dat ik ergens kom en dat ik dan weer naar huis mag, omdat ze niet kunnen communiceren. En trouwens voor je zelf opkomen is niks ergs aan hoor
Op donderdag 10 juli 2014 15:17 schreef wtr12 het volgende: Wat een downies bij de planning. Ik werd vanochtend gebeld voor twee ritten en 1 daarvan was van Almere naar Wormer. Kom ik in Almere aan: 'Ja de auto is een uur geleden al meegenomen door uw collega...' Bleek dus dat er een foutje gemaakt was bij de planning, dus ik was pislink en heb ze laten weten dat ik niet voor 'jan met de korte achternaam' ergens naar toe kom.
Bij AR wordt het eerste halfuur van je reistijd niet uitbetaald, omdat je normaal gesproken dat ook niet krijgt betaald van je werkgever ofzo
Maar op de fiets naar huis krijg je nog wel doorbetaald. Vind het altijd wel een chill idee dat het geld nog binnenkomt als je rustig naar huis peddelt
Maareh je moet toch zelf je tijden invullen? Dat wordt nooit gecontroleerd, als je dat een beetje creatief doet met je OV tijden dan krijg je dat half uurtje wel weer terug.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 10 juli 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende: Maareh je moet toch zelf je tijden invullen? Dat wordt nooit gecontroleerd, als je dat een beetje creatief doet met je OV tijden dan krijg je dat half uurtje wel weer terug.
Nee hoor, want:
Allereerst gaat het om de Autoreset App. Deze app houdt een Track en Trace functie in. Concreet betekent dit het volgende: 1. Autoreset kan chauffeurs TIJDENS het werk volgen. Hiermee kunnen we zodra we een spoedrit hebben opvragen waar een aantal chauffeurs zich bevindt om zo te zien wie het meest geschikt is voor de rit (bijv. dichtstbij het ophaaladres) 2. Zodra een chauffeur zijn App aanzet stuurt het Autoresetsysteem alle coördinaten waar de chauffeur komt (huis coördinaten, ophaaladres, afleveradres, etc) en maakt de app een directe koppeling met de urenregistratie waardoor de tijden van vertrek van huis, ophalen en afleveren direct geregistreerd worden.
Deze eerste versie van Autoreset App is inmiddels en af en wordt deze week door ons team op kantoor getest. Eind van de week/begin volgende week verwachten we de App door jullie te kunnen laten testen.
Uiteraard zijn er nog veel meer functionaliteiten voor de Autoreset App te bedenken. Inmiddels liggen er schetsen op de tekentafel voor de volgende Versie van de Autoreset App, met hierin o.a. ETA, Smartphone Auto inspectie (ivm schades) en een koppeling met OV.
Ik heb twee jaar sterrenkunde gestudeerd. Maar ik heb me al afgemeld, had niks van ze gehoord en dus andere vakantieplannen gemaakt.
Over NL, dat is echt al tijden zo en die CP is altijd aardig en gezellig. Overal valt over te praten en je kunt er heel goed grapjes mee maken. Dus je zal dan toch echt wel iets anders gezegd hebben of een bepaalde toon of houding gebruikt hebben.
Op donderdag 10 juli 2014 15:17 schreef wtr12 het volgende: Wat een downies bij de planning. Ik werd vanochtend gebeld voor twee ritten en 1 daarvan was van Almere naar Wormer. Kom ik in Almere aan: 'Ja de auto is een uur geleden al meegenomen door uw collega...' Bleek dus dat er een foutje gemaakt was bij de planning, dus ik was pislink en heb ze laten weten dat ik niet voor 'jan met de korte achternaam' ergens naar toe kom.
Want oh wee zij die een foutje maken zeg. Nounou, wat ben jij goed voor jezelf opgekomen hoor!
Allereerst gaat het om de Autoreset App. Deze app houdt een Track en Trace functie in. Concreet betekent dit het volgende: 1. Autoreset kan chauffeurs TIJDENS het werk volgen. Hiermee kunnen we zodra we een spoedrit hebben opvragen waar een aantal chauffeurs zich bevindt om zo te zien wie het meest geschikt is voor de rit (bijv. dichtstbij het ophaaladres) 2. Zodra een chauffeur zijn App aanzet stuurt het Autoresetsysteem alle coördinaten waar de chauffeur komt (huis coördinaten, ophaaladres, afleveradres, etc) en maakt de app een directe koppeling met de urenregistratie waardoor de tijden van vertrek van huis, ophalen en afleveren direct geregistreerd worden.
Deze eerste versie van Autoreset App is inmiddels en af en wordt deze week door ons team op kantoor getest. Eind van de week/begin volgende week verwachten we de App door jullie te kunnen laten testen.
Uiteraard zijn er nog veel meer functionaliteiten voor de Autoreset App te bedenken. Inmiddels liggen er schetsen op de tekentafel voor de volgende Versie van de Autoreset App, met hierin o.a. ETA, Smartphone Auto inspectie (ivm schades) en een koppeling met OV.
Daar gaan de fraudepraktijken.
Zou dit alleen gelden voor de studenten of ook de seniors?
Allereerst gaat het om de Autoreset App. Deze app houdt een Track en Trace functie in. Concreet betekent dit het volgende: 1. Autoreset kan chauffeurs TIJDENS het werk volgen. Hiermee kunnen we zodra we een spoedrit hebben opvragen waar een aantal chauffeurs zich bevindt om zo te zien wie het meest geschikt is voor de rit (bijv. dichtstbij het ophaaladres) 2. Zodra een chauffeur zijn App aanzet stuurt het Autoresetsysteem alle coördinaten waar de chauffeur komt (huis coördinaten, ophaaladres, afleveradres, etc) en maakt de app een directe koppeling met de urenregistratie waardoor de tijden van vertrek van huis, ophalen en afleveren direct geregistreerd worden.
Deze eerste versie van Autoreset App is inmiddels en af en wordt deze week door ons team op kantoor getest. Eind van de week/begin volgende week verwachten we de App door jullie te kunnen laten testen.
Uiteraard zijn er nog veel meer functionaliteiten voor de Autoreset App te bedenken. Inmiddels liggen er schetsen op de tekentafel voor de volgende Versie van de Autoreset App, met hierin o.a. ETA, Smartphone Auto inspectie (ivm schades) en een koppeling met OV.
Daar gaan de fraudepraktijken.
Dat is wel scheisse voor de AR'ers onder ons, al verwacht ik wel dat het de eerste 2 jaar vol met bugs zit.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 10 juli 2014 19:15 schreef Pizzabodem het volgende: Wanneer komt die app? Er is een testgroep ofzo? Paar maanden geen ritjes gedaan voor AR, dus ben er een beetje uit. Hopelijk volgende week weer eens.
Fake gps en die app lijkt me een mooie combinatie. Planning die in paniek opbelt waarom je onderweg bent naar Spanje ofzo
Ja sorry, wegwerkzaamheden bij Utrecht. Moest omrijden.
Zo tentamen gezeur voorbij. Nu even een paar weken flink knallen voor EW.
Morgen een wisselrit Groningen - Den Haag - Groningen. Lekker chill en geen OV dus. Voor de uurtjes niet heel veel, maar dat komt precies goed uit. Kan ik mooi optijd naar m'n ouders om de auto op te halen voor een weekendje weg
Op donderdag 10 juli 2014 19:29 schreef S-RS het volgende: Zo tentamen gezeur voorbij. Nu even een paar weken flink knallen voor EW.
Morgen een wisselrit Groningen - Den Haag - Groningen. Lekker chill en geen OV dus. Voor de uurtjes niet heel veel, maar dat komt precies goed uit. Kan ik mooi optijd naar m'n ouders om de auto op te halen voor een weekendje weg
Bij de vrienden aan de Wismar? Hoe laat moet je er morgen zijn? Ik mag daar morgenochtend ook weer een auto ophalen.
Print er dan maar 3, of vraag of ze een kopie ervan willen maken. Maar de klant lijkt me waar je de auto ophaalt, aangezien de auto wel verkocht zal worden bij die veiling.
Morgen dus een opdracht van een LM een auto ophalen bij 'gewoon een bedrijf' en die afleveren bij een 'autoveiling'-bedrijf.
2 formulieren moet ik printen waarvan 1 voor de klant. Maaaar, wie is in dit geval de klant?
Klinkt ongetwijfeld heel dom en ingewikkeld omdat ik geen namen mag noemen maar hoop dat jullie 't een beetje snappen.
Klant is in deze volgens mij altijd waar je de auto ophaalt. Tenminste, wanneer ik een auto bij een privé-adres moet ophalen, moet ik ook standaard minimaal 2 formulieren uitprinten, waaronder dus één voor de klant. Reden daarvoor is dat 'klanten' (privé adressen dus) heel misschien wel geen printer met kopieerfunctie hebben, en dus geen kopie kunnen maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 10 juli 2014 20:55 schreef Solidberg het volgende: Print er dan maar 3, of vraag of ze een kopie ervan willen maken. Maar de klant lijkt me waar je de auto ophaalt, aangezien de auto wel verkocht zal worden bij die veiling.
Klant is in deze volgens mij altijd waar je de auto ophaalt. Tenminste, wanneer ik een auto bij een privé-adres moet ophalen, moet ik ook standaard minimaal 2 formulieren uitprinten, waaronder dus één voor de klant. Reden daarvoor is dat 'klanten' (privé adressen dus) heel misschien wel geen printer met kopieerfunctie hebben, en dus geen kopie kunnen maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké thanks, ik print wel een derde voor de zekerheid!
Ja misschien heeft niet iedereen een printer. Wel grappig dat er toch soms in de ritinfo staat van 'JE MOET HET CONTRACT FAXEN BIJ DE KLANT!!!'
Hoeveel mensen hebben/gebruiken nu nog een fax? Laat staan op een privéadres.
Dat jullie dat weer kunnen opbrengen. Ik heb me stierlijk zitten vervelen vanavond, moet er niet aan denken om dan weer een heel seizoen zo'n club te volgen
Clubvoetbal is het echte voetbal. Nationaal elftal is gewoon carnaval.
Ik heb vroeger wel voetbal gekeken en kijk nu nog af en toe CL en nu het WK, maar ik snap echt niet hoe jullie elke week (of meer) naar de verrichtingen van een gemiddelde Eredivisieclub kunnen staren Maar goed, ieder zijn ding uiteraard.
Morgen voor mij een rit van Eindhoven naar Amsterdam (haven). Beetje vreemde gang van zaken, werd al om 2 uur gebeld terwijl ze normaal nooit voor 4 uur bellen. Ik was sporten dus niet opgenomen, maar vervolgens alsnog de rit op de mail gekregen. Toen ik daarna nog even belde ter bevestiging zeiden ze dat ze nog niet eens begonnen waren met plannen
Wel een beetje jammer dat ik door die enkele rit geen mooie combinatie krijg, maar zal morgen nog wel even bellen dan zit er vast nog wel iets in.
Overigens wel complimenten voor de planning, dit wordt mijn 6e werkdag in de vakantie vanuit Eindhoven, en tot nu toe elke keer direct de bus kunnen pakken naar locatie. Dus geen overstap op het centraal station of ergens anders heen met de trein.
Op donderdag 10 juli 2014 21:49 schreef Ordinateur het volgende: Morgen voor mij een rit van Eindhoven naar Amsterdam (haven). Beetje vreemde gang van zaken, werd al om 2 uur gebeld terwijl ze normaal nooit voor 4 uur bellen. Ik was sporten dus niet opgenomen, maar vervolgens alsnog de rit op de mail gekregen. Toen ik daarna nog even belde ter bevestiging zeiden ze dat ze nog niet eens begonnen waren met plannen
Wel een beetje jammer dat ik door die enkele rit geen mooie combinatie krijg, maar zal morgen nog wel even bellen dan zit er vast nog wel iets in.
Overigens wel complimenten voor de planning, dit wordt mijn 6e werkdag in de vakantie vanuit Eindhoven, en tot nu toe elke keer direct de bus kunnen pakken naar locatie. Dus geen overstap op het centraal station of ergens anders heen met de trein.
Op kenteken is hij 39kW, maar hij is begrensd op 25kW. Vermogensuitdraai, dus kan 'm verzekeren. Ik heb er dus een rijbewijs voor (ofja, dat krijg ik wel). Formeel niet helemaal correct (ga er geen RDW keuring voor aanvragen..), maar 't is maar voor 2 jaartjes.
Op kenteken is hij 39kW, maar hij is begrensd op 25kW. Vermogensuitdraai, dus kan 'm verzekeren. Ik heb er dus een rijbewijs voor (ofja, dat krijg ik wel). Formeel niet helemaal correct (ga er geen RDW keuring voor aanvragen..), maar 't is maar voor 2 jaartjes.
En dan de auto eruit.
Als ie op kenteken 39kW bent, ben je gewoon de lul bij een ongeluk. Eigen schade wel verzekerd als je dat zo afspreekt met je verzekeringsmaatschappij, maar je rijdt alsnog zonder rijbewijs dus de verzekering van de tegenpartij gaat je zo hard aanklagen dat je over dertig jaar nog staat te trillen. En dat winnen ze.
Daarnaast: Ducati
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Als ie op kenteken 39kW bent, ben je gewoon de lul bij een ongeluk. Eigen schade wel verzekerd als je dat zo afspreekt met je verzekeringsmaatschappij, maar je rijdt alsnog zonder rijbewijs dus de verzekering van de tegenpartij gaat je zo hard aanklagen dat je over dertig jaar nog staat te trillen. En dat winnen ze.
Daarnaast: Ducati
Hij is dus in de werkelijkheid langzamer dan dat er op het kenteken is aangegeven, meestal is het andersom. Maar het blijft een kleine moeite om even langs het RDW te gaan om je kenteken om te zetten, dan weet je ook zeker dat je met je verzekering goed zit.
Hij is dus in de werkelijkheid langzamer dan dat er op het kenteken is aangegeven, meestal is het andersom. Maar het blijft een kleine moeite om even langs het RDW te gaan om je kenteken om te zetten, dan weet je ook zeker dat je met je verzekering goed zit.
Tevens zit ik alweer in de trein, goeiesmorgens.
Wat op het kenteken staat is leidend. Al heeft ie in de praktijk een halve kilowatt, je mag er niet op rijden. Je mag die motor dan zelfs niet aan de hand meevoeren.
Kleine moeite inderdaad, kost alleen wel rond de 400 euro.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Wat op het kenteken staat is leidend. Al heeft ie in de praktijk een halve kilowatt, je mag er niet op rijden. Je mag die motor dan zelfs niet aan de hand meevoeren.
Kleine moeite inderdaad, kost alleen wel rond de 400 euro.
Ergens wel een beetje krom dat je er dus ook niet mee mag lopen, maar zo heb ik ook een keer een "discussie" gehad met de verzekeringsmaatschappij of ik mijn auto een dag onverzekerd op een oprit mag plaatsen, dat mocht ook niet want er was een kans dat de auto achteruit de weg op rolt... Regeltjes...
Maar volgens mij kost dat omzetten op kenteken geen 400 euro toch? vind ik wel een beetje prijzig, ik dacht dat het zo'n 40 euro zou kosten.
Ergens wel een beetje krom dat je er dus ook niet mee mag lopen, maar zo heb ik ook een keer een "discussie" gehad met de verzekeringsmaatschappij of ik mijn auto een dag onverzekerd op een oprit mag plaatsen, dat mocht ook niet want er was een kans dat de auto achteruit de weg op rolt... Regeltjes...
Maar volgens mij kost dat omzetten op kenteken geen 400 euro toch? vind ik wel een beetje prijzig, ik dacht dat het zo'n 40 euro zou kosten.
Ze keuren de motor en rekenen een schandalig hoog uurtarief.
Op kenteken is hij 39kW, maar hij is begrensd op 25kW. Vermogensuitdraai, dus kan 'm verzekeren. Ik heb er dus een rijbewijs voor (ofja, dat krijg ik wel). Formeel niet helemaal correct (ga er geen RDW keuring voor aanvragen..), maar 't is maar voor 2 jaartjes.
En dan de auto eruit.
39kw maar? Wat een traag hok. Verder niet vergeten een flink budget aan te houden voor onkosten aan een jaren 90 ducati.
Ergens wel een beetje krom dat je er dus ook niet mee mag lopen, maar zo heb ik ook een keer een "discussie" gehad met de verzekeringsmaatschappij of ik mijn auto een dag onverzekerd op een oprit mag plaatsen, dat mocht ook niet want er was een kans dat de auto achteruit de weg op rolt... Regeltjes...
Maar volgens mij kost dat omzetten op kenteken geen 400 euro toch? vind ik wel een beetje prijzig, ik dacht dat het zo'n 40 euro zou kosten.
Dat kenteken aanpassen wel ja. De individuele technische keuring is duur. Lopen aan de hand mag overigens niet omdat dat telt als rijden met de motor.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Dat kenteken aanpassen wel ja. De individuele technische keuring is duur. Lopen aan de hand mag overigens niet omdat dat telt als rijden met de motor.
Njah, nog maar eens goed over nadenken dan. Anderzijds is het vinden van een leuke motor met 35 of 25kW op kenteken aardig lastig.
W.b. het onderhoud, mijn vader heeft z'n eigen Ducati's ook zelf in onderhoud, deze kon er wel bij.
OT: Ik moest goed in m'n oren knopen dat ik 2x moest bellen voor wachttijd, 1x na het kwartier en als ik weg zou rijden. Ik belde pas toen ik weg reed.
Ik moet tussen 9 en half 10 de auto halen dus ik ben net weg als jij komt denk ik.
Ik las het net voordat ik vertrok. Je was inderdaad vlak vooor mij vertrokken. Ik zag je formulier nog liggen met je vertrektijd :p Stond jij nog voor de brug te wachten?
39kw maar? Wat een traag hok. Verder niet vergeten een flink budget aan te houden voor onkosten aan een jaren 90 ducati.
Ik weet niet hoe zwaar zo'n ding is? Ik had laatst een sprintje in de auto tegen een motor met 76pk en moest echt verdomd veel moeite doen om die voor te blijven. Tot 70 was die iets sneller, na 130 was die echt dik gezien.
Maandag trouwens lekkere lange ritten: Alphen - Born - Delft
Meer EW'ers mail gehad over locatiewerk bij E...rent in Rotterdam? Ben er nog nooit geweest, iemand een idee of daar chille mensen werken? edit: O volgens mij is dit die op de driemanssteeweg zit, dat is wel best.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op vrijdag 11 juli 2014 12:33 schreef qua111 het volgende: Meer EW'ers mail gehad over locatiewerk bij E...rent in Rotterdam? Ben er nog nooit geweest, iemand een idee of daar chille mensen werken? edit: O volgens mij is dit die op de driemanssteeweg zit, dat is wel best.
Wel in Amsterdam en daar echt topdagen gehad dus kan me niet voorstellen dat de sfeer in Rotterdam zoveel anders is.
Wel in Amsterdam en daar echt topdagen gehad dus kan me niet voorstellen dat de sfeer in Rotterdam zoveel anders is.
Klinkt goed! En sowieso chill dat je dan met zekerheid gewoon fulltime werk hebt.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik las het net voordat ik vertrok. Je was inderdaad vlak vooor mij vertrokken. Ik zag je formulier nog liggen met je vertrektijd :p Stond jij nog voor de brug te wachten?
Nee gelukkig niet, wat een ellende soms die brug, en de bijhorende mensen die alles vakkundig vol bouwen..
Die mensen van Amsterdam zijn wel een stuk vriendelijker dan de vestiging in Rotterdam. Maar je hebt iig werk dus kan jou het verrotten als ze niet zo aardig zijn.
Op vrijdag 11 juli 2014 12:52 schreef Viezze het volgende: Die mensen van Amsterdam zijn wel een stuk vriendelijker dan de vestiging in Rotterdam. Maar je hebt iig werk dus jan jou het verrotten als ze niet zo aardig zijn.
Naja ik ken 3 van die medewerkers daar, en allen zijn ze altijd vriendelijk geweest. En de chef technische dienst is ook wel een gezellige vent. We gaan t zien
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik weet niet hoe zwaar zo'n ding is? Ik had laatst een sprintje in de auto tegen een motor met 76pk en moest echt verdomd veel moeite doen om die voor te blijven. Tot 70 was die iets sneller, na 130 was die echt dik gezien.
Maandag trouwens lekkere lange ritten: Alphen - Born - Delft
Beide in Megane. 130TCe en 110DCi
Een 35kW machine doet 0-100 ook gewoon in 4 sec en heeft een top van dicht bij de 200. Moet al een hele stevige wagen aan te pas komen om een A2 motor eruit te rijden. 76pk blijf jij sowieso niet voor. Dat heeft mijn motor ook en het enige waar ik ooit van verloren heb was een Porsche GT2 RS.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik werd vanochtend om half 11 gebeld voor een wisselritje. Had tentamen in Leeuwarden vanochtend om 09:00 uur dus ik had beschikbaar staan vanaf half 11 vanuit Leeuwarden/Groningen. Echter was ik zo slim geweest om gewoon in korte broek en t-shirt de deur uit te wandelen vanochtend, want toch geen werk gekregen. Dus toen ik dat aan de telefoon meldde, zouden ze wel even verder zoeken
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Een 35kW machine doet 0-100 ook gewoon in 4 sec en heeft een top van dicht bij de 200. Moet al een hele stevige wagen aan te pas komen om een A2 motor eruit te rijden. 76pk blijf jij sowieso niet voor. Dat heeft mijn motor ook en het enige waar ik ooit van verloren heb was een Porsche GT2 RS.
Geloof het of niet, was toch echt zo. Tenminste; ik neem niet aan dat iemand zich vrijwillig bijna dood laat rijden op het verdrijvingsvlak terwijl die geen volgas geeft?
Het is zo kut dat m'n iKenteken-app geen meer historie laat zien sinds een tijdje, dan had ik ff het merk kunnen zoeken. Ik moet zeggen dat het wel zo'n Crossding was met van die beautycases achterop Topsnelheid was ook maar rond 170 volgens de app als ik het me goed herinner, dus dat klopt ook niet wat je zegt.
Na de rotonde na 1,5km was ik 'm helemaal kwijt. Die vent durfde waarschijnlijk alleen maar vol gas op rechte stuk. Pussy
[ Bericht 4% gewijzigd door QuiCk01 op 11-07-2014 13:23:44 ]
Nog even Breukelen - Rotterdam (Peugeot 308) fixen en dan naar huis.
Wel blij dat het weekend is. Fulltime hiken…
Over d'n Duc, m'n vader heeft de verzekering gebeld. De verzekering zegt dat ik met die motor gewoon verzekerd ben, maw een vermogensuitdraai is voldoende. Eenzelfde zaak is voor de rechtbank geweest en de rechter heeft zo besloten.
Verzekeringtechnisch zijn er geen problemen dus, het enige is dat ik een PV kan krijgen voor het rijden in de verkeerde categorie als oom agent een slechte dag heeft. Dat risico wil ik wel nemen.
Geloof het of niet, was toch echt zo. Tenminste; ik neem niet aan dat iemand zich vrijwillig bijna dood laat rijden op het verdrijvingsvlak terwijl die geen volgas geeft?
Het is zo kut dat m'n iKenteken-app geen meer historie laat zien sinds een tijdje, dan had ik ff het merk kunnen zoeken. Ik moet zeggen dat het wel zo'n Crossding was met van die beautycases achterop Topsnelheid was ook maar rond 170 volgens de app als ik het me goed herinner, dus dat klopt ook niet wat je zegt.
Na de rotonde na 1,5km was ik 'm helemaal kwijt. Die vent durfde waarschijnlijk alleen maar vol gas op rechte stuk. Pussy
Met een motor hard door de bocht is iets lastiger dan met een auto he vriend.
Op vrijdag 11 juli 2014 13:53 schreef johnson555 het volgende: Ik hoop niet dat iemand langs eindhoven centraal moet, t is een al chaos vanwege storingen
Ik moet NAAR Eindhoven CS straks!?
Voor de Autoresetbazen, als je dan ooit een korte broek aan wil doen, NIET NAAR BREUKELEN!!
Hoorde die gasten erover dat ze een klacht bij AR gingen indienen. Gelukkig ben ik strak in het blauw vandaag.
Kan iemand hier mijn trouwens vertellen hoe het werk qua salaris als je in de zomervakantie een tweede baantje ergens neemt. Stel dat je 9 euro bruto krijgt, wat houd je dan effectief over(heffingskorting heb ik bij EW al aanstaan)? Of krijg je bijna alles terug bij belastingterugvraag begin volgend jaar?
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op vrijdag 11 juli 2014 16:09 schreef qua111 het volgende: Kan iemand hier mijn trouwens vertellen hoe het werk qua salaris als je in de zomervakantie een tweede baantje ergens neemt. Stel dat je 9 euro bruto krijgt, wat houd je dan effectief over(heffingskorting heb ik bij EW al aanstaan)? Of krijg je bijna alles terug bij belastingterugvraag begin volgend jaar?
Volgens mij word je echt niet doodgeknuppeld als je 2x loonheffingskorting hebt.
Hangt af van hoeveel je uiteindelijk verdiend op jaarbasis hoeveel je terug krijgt.
Op vrijdag 11 juli 2014 16:38 schreef jurgenov het volgende: Is de reiskostenvergoeding tijdens de zomerperiode netto? Of zie ik die ook pas volgend jaar terug..
Dit valt onder het kopje onkostenvergoedingen. Daarover wordt geen belasting betaald, dat is namelijk al gebeurd.
Op vrijdag 11 juli 2014 17:23 schreef Irritatie100 het volgende: Hoewel ik moet zeggen dat ik bij instappen altijd m'n oortjes uit deed en netjes de chauffeur groette.
Ik zeg altijd houdoe als ik weg ga.
Maar ik checkte gewoon in, normaal staat er dan altij wk 37&34886 ofzo he. Nu bleef hij hangen op Goede Reis.
Dus ik doe m'n oortjes uit en vraag of die piepte, die vent helemaal ragen dat ik niks hoorde met m'n dopjes in. Dus ik check nog een keer in, was ik al ingecheckt.
Maar ik checkte gewoon in, normaal staat er dan altij wk 37&34886 ofzo he. Nu bleef hij hangen op Goede Reis.
Dus ik doe m'n oortjes uit en vraag of die piepte, die vent helemaal ragen dat ik niks hoorde met m'n dopjes in. Dus ik check nog een keer in, was ik al ingecheckt.
Hoe krijg jij het toch altijd voor elkaar om in standaardsituaties mensen over de zeik te helpen?
Hoe krijg jij het toch altijd voor elkaar om in standaardsituaties mensen over de zeik te helpen?
Dat vraag ik me ook wel eens af
Hoewel je er wel een stel azijnzeikers bij hebt zitten (buschauffeurs). Van die lui die het vertikken de voorste deur te openen terwijl je de enige in de bus bent én er niemand bij de halte staat. Die komen thuis wat tekort.
Hoewel je er wel een stel azijnzeikers bij hebt zitten (buschauffeurs). Van die lui die het vertikken de voorste deur te openen terwijl je de enige in de bus bent én er niemand bij de halte staat. Die komen thuis wat tekort.
Dat is zeker waar ja, maar ik vind het ook licht autistisch overkomen als iemand met oordopjes in en z'n telefoon bekijkend incheckt zonder de chauffeur te groeten.
Ik deed altijd m'n telefoon in m'n zak, oordopjes uit en zei netjes hallo
Of ik onthoud het heel slecht als er iemand chagrijnig is, of de mensen in mijn omgeving zijn altijd heel vrolijk. Ik kan me de laatste keer dat ik een kutte buschauffeur had niet eens herinneren. Wel eentje die me roodkapje noemde (ik had een rode lange jas aan en het regende dus capuchon), op een lichtelijk creepy manier.
Ik moest gisteren naar Groningen met een hiker , hij had het nummer gekregen van een van die moeilijk knappe dames bij VdU (VW/Audi/Lexus dealer op de Wekkerstraat in Eindhoven)
Ze had haar nummer gewoon recht onder haar handtekening gezet op het innameformulier
Dat is zeker waar ja, maar ik vind het ook licht autistisch overkomen als iemand met oordopjes in en z'n telefoon bekijkend incheckt zonder de chauffeur te groeten.
Ik deed altijd m'n telefoon in m'n zak, oordopjes uit en zei netjes hallo
Ja dat doe ik altijd, en even de hand opsteken als je uitstapt.
Over d'n Duc, m'n vader heeft de verzekering gebeld. De verzekering zegt dat ik met die motor gewoon verzekerd ben, maw een vermogensuitdraai is voldoende. Eenzelfde zaak is voor de rechtbank geweest en de rechter heeft zo besloten.
Verzekeringtechnisch zijn er geen problemen dus, het enige is dat ik een PV kan krijgen voor het rijden in de verkeerde categorie als oom agent een slechte dag heeft. Dat risico wil ik wel nemen.
Er zijn ook tientallen zaken geweest dat de rechter anders besloten heeft. Volgens de wet mag het namelijk gewoon niet. Klaar.
Maar dat jij een onverantwoordelijke malloot was als het op motorrijden aankomt was inmiddels al wel bekend.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Geloof het of niet, was toch echt zo. Tenminste; ik neem niet aan dat iemand zich vrijwillig bijna dood laat rijden op het verdrijvingsvlak terwijl die geen volgas geeft?
Het is zo kut dat m'n iKenteken-app geen meer historie laat zien sinds een tijdje, dan had ik ff het merk kunnen zoeken. Ik moet zeggen dat het wel zo'n Crossding was met van die beautycases achterop Topsnelheid was ook maar rond 170 volgens de app als ik het me goed herinner, dus dat klopt ook niet wat je zegt.
Na de rotonde na 1,5km was ik 'm helemaal kwijt. Die vent durfde waarschijnlijk alleen maar vol gas op rechte stuk. Pussy
Ja een vrachtwagen met 400pk is ook langzamer dan een Up! SlowMotion
En dan was het misschien ook nog zo'n idioot als Amoeba die Ali Illegali op een motor rijdt die hij eigenlijk nog niet eens mag aanraken.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
M.b.t. de verzekering is er volgens de wet is helemaal NIETS mis met deze methode . Het wetboek vermeldt niets over je kenteken, alleen dat je op een motor van maximaal 35kW mag rijden.
M.a.w. de verzekering heeft geen poot om op te staan. Ik kan hooguit een bekeuring krijgen dat m'n papieren niet helemaal in orde zijn.
Ik zie graag relevante citaten/vonnissen van jouw zijde die dit weerspreken.
En ik meen mij te herinneren dat die motor van jou ook harder liep dan hij op kenteken staat? Verzekeringtechnisch geen probleem ja, maar ook jouw papieren deugen dus niet.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2014 19:32:09 ]
Ik werk momenteel nog als taxichauffeur en ik verdien niet heel slecht dankzij de Taxi CAO. Echter nu wil ik als privéchauffeur aan de slag en kreeg ik een contract voor mijn neus met een lager uurloon dan wat ik normaal verdien.
Ik zou graag willen weten of er ook een CAO is voor privéchauffeurs.
Zoniet, dan zou ik graag willen weten waar ik betrouwbaar mijn minimale uurloon kan uitrekenen.
Op vrijdag 11 juli 2014 19:30 schreef Amoeba het volgende: M.b.t. de verzekering is er volgens de wet is helemaal NIETS mis met deze methode . Het wetboek vermeldt niets over je kenteken, alleen dat je op een motor van maximaal 35kW mag rijden.
M.a.w. de verzekering heeft geen poot om op te staan. Ik kan hooguit een bekeuring krijgen dat m'n papieren niet helemaal in orde zijn.
Ik zie graag relevante citaten/vonnissen van jouw zijde die dit weerspreken.
En ik meen mij te herinneren dat die motor van jou ook harder liep dan hij op kenteken staat? Verzekeringtechnisch geen probleem ja, maar ook jouw papieren deugen dus niet.
Rammel maar even Artikel 107 Wegenverkeerswet '94 door een uitsprakenzoeker. Rijden zonder geldig rijbewijs is gewoon een misdrijf.
Mijn papieren zijn inderdaad ook niet in orde. Met als verschil dat ik een motor heb die licht op kenteken is, terwijl ik zwaar mag rijden. Jij wilt een motor die op kenteken een zware motor is, gaan rijden met een licht rijbewijs.
Nou ja, ik weet ook wel dat jij, pubertje als je bent wat dit soort dingen betreft, juist zoiets gaat doen al is het maar omdat verstandige mensen je erop wijzen het niet te doen. Kan alleen maar hopen dat je een keer een stevig, maar natuurlijk niet dodelijk, ongeval krijgt waarbij je motor net tegen de auto van een goeie advocaat aan vliegt. Dan kun je echt je lol op, en wij ook
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Rammel maar even Artikel 107 Wegenverkeerswet '94 door een uitsprakenzoeker. Rijden zonder geldig rijbewijs is gewoon een misdrijf.
Mijn papieren zijn inderdaad ook niet in orde. Met als verschil dat ik een motor heb die licht op kenteken is, terwijl ik zwaar mag rijden. Jij wilt een motor die op kenteken een zware motor is, gaan rijden met een licht rijbewijs.
Rijden zonder rijbewijs is een misdrijf, maar rijden in de verkeerde categorie is een overtreding. Als ik ga rijden met een geknepen motor die te zwaar is op kenteken is dat dus een overtreding van de laatste soort. Ten eerste hoef ik niet voor de rechter te verschijnen en het boetebedrag staat vast: 330 euro als ik mij niet vergis.
Maar ik checkte gewoon in, normaal staat er dan altij wk 37&34886 ofzo he. Nu bleef hij hangen op Goede Reis.
Dus ik doe m'n oortjes uit en vraag of die piepte, die vent helemaal ragen dat ik niks hoorde met m'n dopjes in. Dus ik check nog een keer in, was ik al ingecheckt.
Toen ik vandaag de bus instapte, werd ik precies op dat moment gebeld door EW. Dus ik stap de bus in, neem ondertussen de telefoon op en zeg: ''Ja hallo met *insert name *'' zegt de knappe, vrouwelijke, buschauffeur tegen mij: ''Hallo *insert name*! Was wel even een momentje.
Edit: EW belde overigens voor maandag voor een enkel ritje Leeuwarden - Hoogeveen. Hopelijk nog iets erachteraan maandag
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Rijden zonder rijbewijs is een misdrijf, maar rijden in de verkeerde categorie is een overtreding. Als ik ga rijden met een geknepen motor die te zwaar is op kenteken is dat dus een overtreding van de laatste soort. Ten eerste hoef ik niet voor de rechter te verschijnen en het boetebedrag staat vast: 330 euro als ik mij niet vergis.
En wat denk je dat er gebeurd als je, rijdend zonder rijbewijs, iemand doodrijdt? Of jezelf blijvend invalide?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
En wat denk je dat er gebeurd als je, rijdend zonder rijbewijs, iemand doodrijdt? Of jezelf blijvend invalide?
Ik zeg toch dat de verzekering in orde zat?
Je kunt hoog en laag springen dat dit niet zo is, maar als ik de verzekering opbel en vraag hoe de vork in de steel zit en die geven aan dat het prima is en ene BlackLining van FOK! is een andere mening toegedaan weet ik wel wie ik moet geloven.
No offense, maar je bent niet de expert in dit probleem.
Je kunt hoog en laag springen dat dit niet zo is, maar als ik de verzekering opbel en vraag hoe de vork in de steel zit en die geven aan dat het prima is en ene BlackLining van FOK! is een andere mening toegedaan weet ik wel wie ik moet geloven.
No offense, maar je bent niet de expert in dit probleem.
Het gaat dan ook niet om de verzekering maar om dood, letsel of schade door schuld. Een verzekering dekt geen strafvervolging. Vraag dat maar eens na.
Als dat wel zo is, doe mij ff het nummer van die verzekering?
Maar goed, as I said, ik weet dat je hoort wat je graag wilt horen en hier sowieso te eigenwijs voor bent. Ik blij erbij dat het beste voor je zou zijn dat je straks een flink ongeluk krijgt een je motor in de Audi A8 van een advocaat parkeert. Dan ga je wat meemaken,
[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 11-07-2014 19:56:37 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Het gaat dan ook niet om de verzekering maar om dood, letsel of schade door schuld. Een verzekering dekt geen strafvervolging. Vraag dat maar eens na.
Als ik iemand met de auto kapot rijd als ik gezopen heb dekt de verzekering dat ook niet hoor. Alleen je papieren zijn niet helemaal alap, ik ben gewoon bevoegd om met die motor te rijden, dat is nu net het hele punt. Je kentekenpapieren hoeven niet in orde te zijn, dat staat namelijk niet in de wet.
Je bent rijbevoegd dan en slechts dan als de motor niet meer dan 35kW heeft (en alle andere regeltjes, origineel niet meer dan 2x het huidige vermogen oid)
Als ik iemand met de auto kapot rijd als ik gezopen heb dekt de verzekering dat ook niet hoor. Alleen je papieren zijn niet helemaal alap, ik ben gewoon bevoegd om met die motor te rijden, dat is nu net het hele punt. Je kentekenpapieren hoeven niet in orde te zijn, dat staat namelijk niet in de wet.
Je bent rijbevoegd dan en slechts dan als de motor niet meer dan 35kW heeft (en alle andere regeltjes, origineel niet meer dan 2x het huidige vermogen oid)
Oké
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ja een vrachtwagen met 400pk is ook langzamer dan een Up! SlowMotion
En dan was het misschien ook nog zo'n idioot als Amoeba die Ali Illegali op een motor rijdt die hij eigenlijk nog niet eens mag aanraken.
wel eens met een auto een sprintje getrokken tegen een scania v8? 125 pk op 950 kg is dan echt niet genoeg.... Maar goed, de v8 heeft dan ook wel wat meer pk en dat geluid..:) Amoeba, tja.....
Maar ik checkte gewoon in, normaal staat er dan altij wk 37&34886 ofzo he. Nu bleef hij hangen op Goede Reis.
Dus ik doe m'n oortjes uit en vraag of die piepte, die vent helemaal ragen dat ik niks hoorde met m'n dopjes in. Dus ik check nog een keer in, was ik al ingecheckt.
Ja want ik zit er echt op te wachten dat meneer de buschauffeur mij een opvoedcursus geeft of ik wel of niet m'n oordopjes in heb als ik in de bus stap. Volgens mij moet zo'n kastje ook een visuele melding geven als je incheckt, maar nu veranderde hij niet van scherm, dus vroeg ik het me af of het was gelukt.
Ik zei tevens gewoon hallo hoor. Daarvoor hoef ik niet m'n oordopjes uit te doen.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op zondag 13 juli 2014 17:15 schreef Exorbitantes het volgende: Hoe fixxen jullie je blanco transportformulieren als je onderweg gebeld (kunt) worden voor een vervolgrit/spoedrit?
Morgen 250 km karren in een Up!
Mitnehmen. Ik heb altijd wat NL en AR formulieren bij me.
Op zondag 13 juli 2014 17:15 schreef Exorbitantes het volgende: Hoe fixxen jullie je blanco transportformulieren als je onderweg gebeld (kunt) worden voor een vervolgrit/spoedrit?
Morgen 250 km karren in een Up!
Je kan standaard formulieren uitprinten, moet je kijken onder 'Fleetway-Transportformulier' . Daar kan je naam van bedrijf opschrijven, daarvan heb ik meestal een paar bij me.
Je kan standaard formulieren uitprinten, moet je kijken onder 'Fleetway-Transportformulier' . Daar kan je naam van bedrijf opschrijven, daarvan heb ik meestal een paar bij me.
Dat is wel een slimme ja!
Die paar keer dat ik dat tot nog toe gehad heb, heb ik gewoon bij het bedrijf in kwestie m'n koeienogen opgezet met de vraag of ik zo'n formulier alsjeblieft mocht uitprinten bij hen. Tot nog toe is me dat altijd gelukt!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Die paar keer dat ik dat tot nog toe gehad heb, heb ik gewoon bij het bedrijf in kwestie m'n koeienogen opgezet met de vraag of ik zo'n formulier alsjeblieft mocht uitprinten bij hen. Tot nog toe is me dat altijd gelukt!
Ja joh dat lukt altijd. Gewoon zeggen dat het een spoedreservering was, en dat je dus niet in de gelegenheid was om het te doen. Dan mag je vaak naar naar info@bedrijf.nl mailen en printen ze het van harte uit. En anders even de lokale bibliotheek opzoeken Dat laatste kost je dan wel 4 euro voor 2 A4'tjes bij de meesten...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ja joh dat lukt altijd. Gewoon zeggen dat het een spoedreservering was, en dat je dus niet in de gelegenheid was om het te doen. Dan mag je vaak naar naar info@bedrijf.nl mailen en printen ze het van harte uit. En anders even de lokale bibliotheek opzoeken Dat laatste kost je dan wel 4 euro voor 2 A4'tjes bij de meesten...
Gezeik met die formulieren altijd. Ik heb wel eens bij de AH dingen staan kopiëren omdat ik erachter kwam dat ik de auto bij een privéadres moest afleveren en ik er altijd vanuit ging dat er op het afleveradres een kopie werd gemaakt indien nodig .
Je kan standaard formulieren uitprinten, moet je kijken onder 'Fleetway-Transportformulier' . Daar kan je naam van bedrijf opschrijven, daarvan heb ik meestal een paar bij me.
Je kan standaard formulieren uitprinten, moet je kijken onder 'Fleetway-Transportformulier' . Daar kan je naam van bedrijf opschrijven, daarvan heb ik meestal een paar bij me.
Dat zou ik niet bij Almere flikken. Ik kwam een keer met dat oude formulier, die neger helemaal door het lint dat de klant nu geen opmerking over de auto kon plaatsen. Stel dat hij de auto wilde kopen!
Waarom zou je dat in Godsnaam aan een hiker vertellen.
Op zondag 13 juli 2014 17:15 schreef Exorbitantes het volgende: Hoe fixxen jullie je blanco transportformulieren als je onderweg gebeld (kunt) worden voor een vervolgrit/spoedrit?
Morgen 250 km karren in een Up!
Meestal zeg ik dat ik wel wil rijden maar niet kan uitprinten of iets dergelijks. Krijg dan vaak te horen dat ik ff op een papiertje belangrijke data moet zetten( km stand, schade etc.)
Op maandag 14 juli 2014 03:14 schreef LompeWorst het volgende: Ik heb pas een maand mijn rijbewijs, en krijg pas in september mijn OV-chip. Maar zou het zin hebben om mijzelf nu al in te schrijven?
Ja hoor, om je in te schrijven voor de woningstichting heb je voor zover ik weet geen rijbewijs en OV-chipkaart nodig.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 14 juli 2014 03:14 schreef LompeWorst het volgende: Ik heb pas een maand mijn rijbewijs, en krijg pas in september mijn OV-chip. Maar zou het zin hebben om mijzelf nu al in te schrijven?
Lees de OP vriend, staat alles in.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Zou mij nog niet inschrijven, en meestal laat ik de auto niet afslaan. In het begin gebeurt het nog wel eens, zeker als je tot die tijd maar in 1 auto/merk gereden hebt, en dan opeens in allerlei verschillende merken moet rijden waarbij ieder de koppeling wat anders is.
Mwah, een specifieke vraag of het zin heeft om al eerder te solliciteren wordt er niet beantwoord.
Hoevaak laten jullie de auto afslaan ? Lijkt me toch nog wel eens voorkomen, telkens de eerste keer in zo'n auto
als het goed is blijf je al bij de eerste vragen hangen, waarz e vragen of je langer dan 6 maanden je rijbewijs hebt. Je kan het proberen door ze een mailtje te sturen maar ik denk dat je nog zou moeten wachten.
Ik laat de auto niet meer afslaan, scheelt ook dat ik als PC bijna alleen maar automaat rij.
Ik had laatst de Seat van mijn broer, maar daar zit de aangrijppunt van de koppeling pas heel hoog. Als je daarna in een andere auto gaat rijden dan slaat die gegarandeerd af.
Op maandag 14 juli 2014 09:07 schreef Pizzabodem het volgende: Hoe zit het de laatste weken eigenlijk met de hoeveelheid werk bij AR? Heb vorig jaar in juli toch redelijk wat uurtjes gemaakt (regio Utrecht).
Afslaan gebeurd alleen af en toe in Sprinters oid, Kut koppelingen.
Ik heb laatst de Jag af laten slaan. Ik kwam in z'n 4 de hoek om gereden en moest vol in de ankers voor wat duiven. Was net te laat met de koppeling.
W.b. de OP, ik had in het vorige topique een stukje over locatiewerk geschreven. Als jij dat icm met eerder solliciteren in de Wiki zet belandt het vanzelf in het topic.
Ik belde indertijd ook eerder naar EW, je wordt aangeraden om dan later even terug te bellen.
En dan is het ook nog eens lastig om van EW af te komen. Wordt nog steeds belaagd met SMS/emails van ze. Daarnaast krijg ik nog steeds de dreigende mails van "je moet je beschikbaarheid invullen". Ik werk niet meer voor jullie
Toch nog maar eens een mailtje achteraan gestuurd dat mijn ontslag nog niet helemaal gelukt is na 2 weken. Daarintegen heb ik braaf m'n tankpas ingeleverd op kantoor
Mwah, een specifieke vraag of het zin heeft om al eerder te solliciteren wordt er niet beantwoord.
Hoevaak laten jullie de auto afslaan ? Lijkt me toch nog wel eens voorkomen, telkens de eerste keer in zo'n auto
In onbekende auto's moet je gewoon iets meer gas geven voor de zekerheid totdat je door hebt waar de koppeling aangrijpt. De auto's die ik wel eens af liet slaan is die trage 1.3 diesel van Opel.. Daarbij moet je echt een dot gas geven om alleen al van de plek te komen.. Helemaal als je zo'n lichte motor in een Zafira hebt ofzo.
Fuck, bedenk me net dat ik mn blikje fris in de auto heb laten liggen bij alphabet Breda. Dat kan wel eens een belletje worden van EasyWay...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op maandag 14 juli 2014 15:59 schreef qua111 het volgende: Fuck, bedenk me net dat ik mn blikje fris in de auto heb laten liggen bij alphabet Breda. Dat kan wel eens een belletje worden van EasyWay...
Zeg nu zelf, 't is toch te zot voor woorden dat je daar klachten over krijgt? Het is warm, je moet drinken, foutje is menselijk toch?
Over menselijk gesproken, zojuist weer even met m'n neus op de harde feiten gedrukt: ik kan op zoek naar een nieuwe fiets.
Ik vond die nieuwe C-klasse erg mooi van binnen (en van buiten ook trouwens). Heb er nog niet echt goed mee kunnen rijden, alleen dwars gegooid op de slipcirkel in Lelystad. Zo'n Scirocco vind ik ook altijd een leuke auto, rijdt net wat strakker dan een Golf.
Ik ben ondertussen trouwens mijn koffer aan het inpakken, morgen vlieg ik al naar Amerika!
Iemand van hier nog in die chaos in Born geweest vanochtend?
quote:
Op maandag 14 juli 2014 19:13 schreef Sjouveur het volgende: Ik ben ondertussen trouwens mijn koffer aan het inpakken, morgen vlieg ik al naar Amerika!
Gaaf! Amerika is gewoon ontzettend indrukwekkend, Ik wil ook zo graag een keer terug. Ga je op vakantie of voor je studie?
Hmmm, ik moet morgen voor mijn tweede rit een auto ophalen vóór 13:00, maar ik kan er op z'n vroegst pas om 13:45 zijn. Wilde dus EW bellen, maar die zijn al gesloten. Wat denken jullie? Zal ik hiervoor het noodnummer bellen of gewoon morgenochtend om 08:30 meteen bellen?
Op dinsdag 15 juli 2014 18:17 schreef Schaafkaas het volgende: Hmmm, ik moet morgen voor mijn tweede rit een auto ophalen vóór 13:00, maar ik kan er op z'n vroegst pas om 13:45 zijn. Wilde dus EW bellen, maar die zijn al gesloten. Wat denken jullie? Zal ik hiervoor het noodnummer bellen of gewoon morgenochtend om 08:30 meteen bellen?
Ze zullen het zelf ook wel gezien hebben. Als je morgenochtend belt, bellen zij t wel door naar de klant als het echt uitmaakt. Vaak blijken die tijden helemaal niet zo strak als wij ze krijgen in de rit
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik ben niet in een busje geweest? Bracht die jullie naar het station ergens ofzo?
Ik moest half uurtje lopen naar vervolgrit.
Nee was heel raar daaro...dat busje pendelde tussen het terrein en de receptie. Een stukje van ong 200 meter , als hiker zijn we natuurlijk meer gewend..
Nee was heel raar daaro...dat busje pendelde tussen het terrein en de receptie. Een stukje van ong 200 meter , als hiker zijn we natuurlijk meer gewend..
Apart! Ik kreeg wel zo'n geel hesje mee, maar ik leek Balotelli wel dus uiteindelijk gewoon zo teru gelopen naar dat hok
Op dinsdag 15 juli 2014 18:17 schreef Schaafkaas het volgende: Hmmm, ik moet morgen voor mijn tweede rit een auto ophalen vóór 13:00, maar ik kan er op z'n vroegst pas om 13:45 zijn. Wilde dus EW bellen, maar die zijn al gesloten. Wat denken jullie? Zal ik hiervoor het noodnummer bellen of gewoon morgenochtend om 08:30 meteen bellen?
Even bellen morgen en aangeven dat je er rond 13:45 kunt zijn. Planster vertelde mij dat ze vaak een marge van uur hebben i.v.m. onvoorziene vertraging.
Even bellen morgen en aangeven dat je er rond 13:45 kunt zijn. Planster vertelde mij dat ze vaak een marge van uur hebben i.v.m. onvoorziene vertraging.
Net even gebeld, bleek om een privé-adres te gaan waar de auto echt voor 13:00 moest worden opgehaald, dus de rit werd geannuleerd. De planster was in ieder geval blij dat ik op tijd belde.
En stiekem vind ik dit ook heul niet erg, want terug naar huis met het OV betekent extra uren.
Gisteren kwam ik om 15:59 aan in Breukelen, was de inname balie al gesloten. Zijn de tijden veranderd ofzo?
Nieuwe C-klasse rijdt trouwens echt super. Wat een auto! Stond in de kelder van het hq geparkeerd tussen nieuwe S-klasse coupe's en allemaal AMG speeltjes Scirocco met 200pk was ook leuk.
Gisteren kwam ik om 15:59 aan in Breukelen, was de inname balie al gesloten. Zijn de tijden veranderd ofzo?
Nieuwe C-klasse rijdt trouwens echt super. Wat een auto! Stond in de kelder van het hq geparkeerd tussen nieuwe S-klasse coupe's en allemaal AMG speeltjes Scirocco met 200pk was ook leuk.
Volgens mij niet hoor, ik kom vaker wat later in Breukelen.
Op woensdag 16 juli 2014 10:18 schreef Amoeba het volgende: Wel klote dat we nu dat OV voor moeten schieten. Komt me niet echt handig uit…
Ik doe zo m'n best om niet te hoeven lenen bij DUO.
Zeker voor de EW'ers, kun je mooi een hele maand lang voorschieten.
Heb je geen spaarrekening dan?
Ik flikker al die OV-kosten in een excel bestandje. Zo heb ik op 16 augustus een duidelijk overzicht van alle OV-kosten, en kan ik die kosten dan weer terugboeken naar m'n spaarrekening. Maar veel gaat dat niet zijn, als de hoeveelheid werk niet toeneemt
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik flikker al die OV-kosten in een excel bestandje. Zo heb ik op 16 augustus een duidelijk overzicht van alle OV-kosten, en kan ik die kosten dan weer terugboeken naar m'n spaarrekening. Maar veel gaat dat niet zijn, als de hoeveelheid werk niet toeneemt
Jawel, maar dat A2 rijbewijs + aanschaf motor + aanschaf divingequipment heeft 'm zo ongeveer leeggetrokken.
Maar m'n huisgenootje heeft nu al 20k schuld en net z'n propedeuse, dan doe ik het aanzienlijk beter.
Nog meer EW'ers die voor het Post NL projectje naar Oosterhout mogen?
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Jawel, maar dat A2 rijbewijs + aanschaf motor + aanschaf divingequipment heeft 'm zo ongeveer leeggetrokken.
Maar m'n huisgenootje heeft nu al 20k schuld en net z'n propedeuse, dan doe ik het aanzienlijk beter.
Godver, 20K schuld
Ik vraag me altijd af hoe men aan zo'n torenhoge studieschuld komt. Natuurlijk is studeren duurder wanneer je op kamers zit dan wanneer je tijdens je studie gewoon thuis woont, maar met een schuld van 20K maak je mij niet wijs dat die 20K enkel en alleen maar is uitgegeven aan studiekosten.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik vraag me altijd af hoe men aan zo'n torenhoge studieschuld komt. Natuurlijk is studeren duurder wanneer je op kamers zit dan wanneer je tijdens je studie gewoon thuis woont, maar met een schuld van 20K maak je mij niet wijs dat die 20K enkel en alleen maar is uitgegeven aan studiekosten.
Ik vraag me altijd af hoe men aan zo'n torenhoge studieschuld komt. Natuurlijk is studeren duurder wanneer je op kamers zit dan wanneer je tijdens je studie gewoon thuis woont, maar met een schuld van 20K maak je mij niet wijs dat die 20K enkel en alleen maar is uitgegeven aan studiekosten.
Pff, hij heeft een jaar verknald oid en is toen een andere opleiding gaan doen. Van ICT en Business naar ICT en Media.
Kamerhuur, feestjes, eten, uitgaan. Ik weet alleen dat hij maximaal bijleent en nooit geld heeft.
Maargoed, ik werk ook ziek veel (als ik geen rooster heb op de TU -> beschikbaarheid open), studeren doe ik 's avonds en in het weekend wel. Gemiddeld keert AR me iedere vrijdag 100 euro uit. Ik zit nu wel te denken even 1k te lenen en gewoon op m'n spaarrekening te zetten. Krijg je meer rente op je spaarrekening dan je moet betalen aan DUO?
OT: Zo'n stelletje zit achter me luid smakkend te tongen.
Je betaalt ongeveer 0,7% rente op je DUO-lening, en, afhankelijk van je bank, krijg je denk ik 1,2-1,5% rente op een spaarrekening. Van het positieve uitgaande ontvang je dus op 1000¤ ongeveer 8¤ per jaar. (dit wordt natuurlijk elk jaar meer).
Op woensdag 16 juli 2014 13:04 schreef Amoeba het volgende: Ik zit nu wel te denken even 1k te lenen en gewoon op m'n spaarrekening te zetten. Krijg je meer rente op je spaarrekening dan je moet betalen aan DUO?
Ik heb dat ook wel eens gelezen inderdaad. Van die gasten die maximaal gingen lenen bij DUO om het vervolgens op hun spaarrekening te zetten voor 4 jaar.
Eind van de rit hadden ze er wel aan verdiend, maar was zeker geen fortuin. Ik weet niet hoeveel het precies was, maar vond het toen niet de moeite waard om er tijd in te stoppen.
Op woensdag 16 juli 2014 13:12 schreef driekeerdrie het volgende: Je betaalt ongeveer 0,7% rente op je DUO-lening, en, afhankelijk van je bank, krijg je denk ik 1,2-1,5% rente op een spaarrekening. Van het positieve uitgaande ontvang je dus op 1000¤ ongeveer 8¤ per jaar. (dit wordt natuurlijk elk jaar meer).
Anderzijds moet je over je rentebedrag ook weer rente betalen, dus of het lonend is…
Op woensdag 16 juli 2014 13:12 schreef driekeerdrie het volgende: Je betaalt ongeveer 0,7% rente op je DUO-lening, en, afhankelijk van je bank, krijg je denk ik 1,2-1,5% rente op een spaarrekening. Van het positieve uitgaande ontvang je dus op 1000¤ ongeveer 8¤ per jaar. (dit wordt natuurlijk elk jaar meer).
Dat kon toen je nog een spaardeposito van een jaar had met 5% rente, toen schoot dat op.
Nu eigenlijk niet meer.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dat kon toen je nog een spaardeposito van een jaar had met 5% rente, toen schoot dat op.
Nu eigenlijk niet meer.
En wat denk je als je het gebruikt voor de aankoop van een woning? Lekker 50k schuld bij IB tegen minder dan een procent, tegen 50K minder lenen bij de bank voor een woning(a 4 procent). Scheelt een euro of 1500 minimaal per jaar. Dat 30 jaar lang.
Speel ik een paar jaar bij, hier in het dorp heb je zes donderdagen per jaar de Oud Veluwse Markt. Hele dorp vol met allemaal van die kraampjes enzo en wij verzorgen die Muzikale omlijsting. Meestal ben ik om een uur of 13.00 al aardig aangeschoten
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
En wat denk je als je het gebruikt voor de aankoop van een woning? Lekker 50k schuld bij IB tegen minder dan een procent, tegen 50K minder lenen bij de bank voor een woning(a 4 procent). Scheelt een euro of 1500 minimaal per jaar. Dat 30 jaar lang.
En de vermogensbelasting?
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2014 16:18:56 ]
Eindje - Almere per V50 naar d'n grote boze A. Veenendaal - Oosterhout met een Ibiza, naar de Logistiekweg. Kan me herinneren daar iets over gelezen te hebben, wat is er met die locatie?
Eindje - Almere per V50 naar d'n grote boze A. Veenendaal - Oosterhout met een Ibiza, naar de Logistiekweg. Kan me herinneren daar iets over gelezen te hebben, wat is er met die locatie?
Hoe laat ben je in Almere? Ik zo rond half 11 schat ik.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Dilemma! Het wordt morgen hartstikke warm en ik moet bijna een halfuur lopen. Jurkje ja of nee? Geen idee wat de regels van AR daarvoor zijn en het zijn niet bepaald hoge neklijn knielange jurkjes die ik heb, maar zou het echt kwaad kunnen?
Morgen alsnog een hele dag locatiewerk bij rent in Rotterdam. Helaas wel om 08:00 daar al melden, dus 07:15 de deur uit
quote:
Op woensdag 16 juli 2014 19:58 schreef Sarasi het volgende: Dilemma! Het wordt morgen hartstikke warm en ik moet bijna een halfuur lopen. Jurkje ja of nee? Geen idee wat de regels van AR daarvoor zijn en het zijn niet bepaald hoge neklijn knielange jurkjes die ik heb, maar zou het echt kwaad kunnen?
Gezien 90% van de contactpersonen mannen zijn, denk ik niet dat iemand daar een probleem van zal maken.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op woensdag 16 juli 2014 19:58 schreef Sarasi het volgende: Dilemma! Het wordt morgen hartstikke warm en ik moet bijna een halfuur lopen. Jurkje ja of nee? Geen idee wat de regels van AR daarvoor zijn en het zijn niet bepaald hoge neklijn knielange jurkjes die ik heb, maar zou het echt kwaad kunnen?
Als jullie nou vaker van die zolderkamer afkomen met jullie grote bek en naar een kartmeet komen dan hadden jullie allang geweten hoe Sarasi eruit ziet
Op donderdag 17 juli 2014 08:09 schreef S-RS het volgende: Als jullie nou vaker van die zolderkamer afkomen met jullie grote bek en naar een kartmeet komen dan hadden jullie allang geweten hoe Sarasi eruit ziet
Dit!
Ik loop overigens net de deur uit zonder transportformulieren of navigatie. Even wakker worden hoor.
Op donderdag 17 juli 2014 08:09 schreef S-RS het volgende: Als jullie nou vaker van die zolderkamer afkomen met jullie grote bek en naar een kartmeet komen dan hadden jullie allang geweten hoe Sarasi eruit ziet
+1
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Heb net ritje Ede-Meerkerk gereden. Nu was ik, na de rit, rond half 12 op station Utrecht centraal (moest naar Ede-Wageningen). Kan ik dan naar AR bellen om te vragen of ze nog een rit hebben? Of is dat not done?
Op donderdag 17 juli 2014 12:44 schreef OMGitsSander het volgende: Heb net ritje Ede-Meerkerk gereden. Nu was ik, na de rit, rond half 12 op station Utrecht centraal (moest naar Ede-Wageningen). Kan ik dan naar AR bellen om te vragen of ze nog een rit hebben? Of is dat not done?
Gewoon zeggen dat je een rit eist omdat je niet voor jan lul je bed uitkomt.