Ghana lukte het ook bijna. Waarom wij niet?quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:27 schreef JasVerstoppen het volgende:
We moeten eerts nog van Argentinë winnen maar als we de finale halen gaan we never nooit van de Duitsers winnen.
Psychologische achterstand. Meerdere keren verliezen op belangrijke momenten. Ghana had niets te verliezen, Oranje komt met een prestatiedrang het veld op (denk ik)quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ghana lukte het ook bijna. Waarom wij niet?
Dit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:24 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Psychologische achterstand. Meerdere keren verliezen op belangrijke momenten. Ghana had niets te verliezen, Oranje komt met een prestatiedrang het veld op (denk ik)
Als je ziet hoe professioneel en rustig spelers en staf reageerden gisteren na zo'n historische avond, dan zit het wel goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:13 schreef vluggejapie99 het volgende:
Dat was een tolles Abendchen gister, even bijkomen!
Nu de rust bewaren! We hebben nog niks, in de finale nog 1 keer ALLES geven en winnen!
En toch gun ik het Argentinie niet om constant overal met 1 doelpunt verschil doorheen te zwijnen. Dat doen ze al het hele toernooi. Eigenlijk zijn ze helemaal niet zo sterk geweest tot nu toe.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
NL gaat bij een eventuele finale mentaal sowieso al achter staan. Het trauma van al drie eerder verloren finales speelt hoe dan ook mee in de koppies. Daarnaast is Duitsland gewoon een veel completer en stabieler team als NL.
Nee, beter verliezen ze vanavond gewoon nipt met 1-0 ofzo van Argentina, dan kunnen wij in die troostfinale Brazilië nog een keer lekker te grazen nemen en dat scheelt ons weer trauma nummer zoveel tegen Deutschland
Interessantquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:55 schreef vaarsuvius het volgende:
Met de 7-1 zege heeft Duitsland nu de hoogste ranking ooit gehaald in het voetbal, en eindelijk het record van Hongarije uit 1954 gebroken.
Elo Rank Team Points Confederation FIFA Rank
1 Germany 2180 UEFA 2
(NL staat overigens 2de nu)
Omdat wij teveel spelers hebben die te weinig ervaring hebben om in zulke wedstrijden aan te kunnen. Wijnaldum, Blind, De Vrij, Martins Indi, Janmaat Cillissen, Depay.. Zelfs de Ajacieden met een klein beetje CL ervaring zullen te kort komen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 06:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ghana lukte het ook bijna. Waarom wij niet?
Ghana en Algerije hebben die spelers ook niet. Ik denk dat Nederland door zijn superstrakke organisatie en uitstekende tactiek gewoon een kans maakt. Bovendien heeft Nederland de beste speler van het toernooi die bovendien een stuk sneller is dan alle Duitse verdedigers (die met 40 meter in de rug voetballen). Verder speelt Robben met het halve Duitse team samen en weet ik zeker dat die verdedigers veel banger zijn voor Robben dan andersom. Duitsland ziet veel liever Argentinië winnen omdat ze weten dat Nederland het ze lastig gaat maken. Sterker, ik denk dat Nederland nadat ze de Argentijnen naar huis gestuurd hebben ook de Duitsertjes pakken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:31 schreef JasVerstoppen het volgende:
[..]
Omdat wij teveel spelers hebben die te weinig ervaring hebben om in zulke wedstrijden aan te kunnen. Wijnaldum, Blind, De Vrij, Martins Indi, Janmaat Cillissen, Depay.. Zelfs de Ajacieden met een klein beetje CL ervaring zullen te kort komen.
Nederland wereldkampioen is 5 keer je inzet!quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:51 schreef Ruif het volgende:
[..]
Sterker, ik denk dat Nederland nadat ze de Argentijnen naar huis gestuurd hebben ook de Duitsertjes pakken.
Even quoten en zondag spreken we elkaar wel weer.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:51 schreef Ruif het volgende:
Sterker, ik denk dat Nederland nadat ze de Argentijnen naar huis gestuurd hebben ook de Duitsertjes pakken.
Dit dus! Zou te gek zijn, en al helemaal als Nederland wint natuurlijk. En de Duitsers gun ik de tweede plek ook enorm. Zeker na gisteren. Heb nog nooit zo hard gejuicht voor onze oosterburen als gisteren!quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:42 schreef Gewas het volgende:
Finale Duitsland - Nederland zou ik echt prachtig vinden.
En ja, dan ben ik voor NL.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:51 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ghana en Algerije hebben die spelers ook niet. Ik denk dat Nederland door zijn superstrakke organisatie en uitstekende tactiek gewoon een kans maakt. Bovendien heeft Nederland de beste speler van het toernooi die bovendien een stuk sneller is dan alle Duitse verdedigers (die met 40 meter in de rug voetballen). Verder speelt Robben met het halve Duitse team samen en weet ik zeker dat die verdedigers veel banger zijn voor Robben dan andersom. Duitsland ziet veel liever Argentinië winnen omdat ze weten dat Nederland het ze lastig gaat maken. Sterker, ik denk dat Nederland nadat ze de Argentijnen naar huis gestuurd hebben ook de Duitsertjes pakken.
Alsof wij blij zijn met een tweede plaats.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:58 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dit dus! Zou te gek zijn, en al helemaal als Nederland wint natuurlijk. En de Duitsers gun ik de tweede plek ook enorm. Zeker na gisteren. Heb nog nooit zo hard gejuicht voor onze oosterburen als gisteren!
Dat is niet niets! Ik gun het ze van harte die tweede plek!quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:01 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Alsof wij blij zijn met een tweede plaats.Dat is gewoon niets. Alleen de winst telt.
Met een tweede plaats word je geen wereldkampioen en heb je dus eigenlijk net zoveel bereikt als Australië. Niets dus.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:02 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat is niet niets! Ik gun het ze van harte die tweede plek!
quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:05 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Met een tweede plaats word je geen wereldkampioen en heb je dus eigenlijk net zoveel bereikt als Australië. Niets dus.
Ik heb nog een weddenschap lopen toen het 11 keer de inzet wasquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:53 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nederland wereldkampioen is 5 keer je inzet!Ik zeg: DOEN!
Ik denk ook 4-1 al had ik een visioen van 5-1!quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:18 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik heb nog een weddenschap lopen toen het 11 keer de inzet wasVoor vanavond zeg ik 4-1 voor Nederland.
Verbaast me echt dat zoveel mensen met zo'n optimistische uitslag komen....quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:18 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik heb nog een weddenschap lopen toen het 11 keer de inzet wasVoor vanavond zeg ik 4-1 voor Nederland.
Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar wie had dat van gisteren gedacht, 7-1?! Het kan alle kanten uit, ik laat me graag verrassen!quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbaast me echt dat zoveel mensen met zo'n optimistische uitslag komen....
Op facebook zie ik ook al tig posts met voorspellingen a la 3-0 4-1 voor NL
Echt, áls nederland uberhaupt het voor elkaar krijgt om te winnen is het eerder met een 2-1 of 1-0 of misschien wel weer na penalty's.
Maar ok, wie weet zit ik er straks wel enorm naast.... en dan ben ik ookzo sportief om dat te komen toegeven. Maar voor nu zeg ik, finale: DE - ARG
Wat kan ik zeggen, ik ben optimistisch vanavond. Vooraf hoopte ik op de 1/8e finales, nu wil ik de Duitsers in de finale slopenquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbaast me echt dat zoveel mensen met zo'n optimistische uitslag komen....
Op facebook zie ik ook al tig posts met voorspellingen a la 3-0 4-1 voor NL
Echt, áls nederland uberhaupt het voor elkaar krijgt om te winnen is het eerder met een 2-1 of 1-0 of misschien wel weer na penalty's.
Maar ok, wie weet zit ik er straks wel enorm naast.... en dan ben ik ookzo sportief om dat te komen toegeven. Maar voor nu zeg ik, finale: DE - ARG
JAPIE ik heb je tijdje lang niet gezien, hoe vind je het WK? KOM OP JUICHENquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:01 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Alsof wij blij zijn met een tweede plaats.Dat is gewoon niets. Alleen de winst telt.
Ik neem aan dat je weer met beide benen op de grand staat? Je zag het gisteren, we hadden weinig in te brengen tegen Argentinië. Op de laatste 10 minuten na, heeft het er niet ingezeten. Onze aanvoerder was op één actie na onzichtbaar. Als we in de finale van de Duitsers hadden verloren dan was dat veel erger geweest.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:51 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ghana en Algerije hebben die spelers ook niet. Ik denk dat Nederland door zijn superstrakke organisatie en uitstekende tactiek gewoon een kans maakt. Bovendien heeft Nederland de beste speler van het toernooi die bovendien een stuk sneller is dan alle Duitse verdedigers (die met 40 meter in de rug voetballen). Verder speelt Robben met het halve Duitse team samen en weet ik zeker dat die verdedigers veel banger zijn voor Robben dan andersom. Duitsland ziet veel liever Argentinië winnen omdat ze weten dat Nederland het ze lastig gaat maken. Sterker, ik denk dat Nederland nadat ze de Argentijnen naar huis gestuurd hebben ook de Duitsertjes pakken.
Ja, mijn enthousiasme is wel wat getemperd.quote:Op donderdag 10 juli 2014 06:15 schreef JasVerstoppen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je weer met beide benen op de grand staat? Je zag het gisteren, we hadden weinig in te brengen tegen Argentinië. Op de laatste 10 minuten na, heeft het er niet ingezeten. Onze aanvoerder was op één actie na onzichtbaar. Als we in de finale van de Duitsers hadden verloren dan was dat veel erger geweest.
Keulen of Dusseldorf.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:49 schreef sgtbombastic het volgende:
Iemand tips waar je zondag in duitsland het beste de wedstrijd kan gaan kijken? liefst natuurlijk dicht bij de grens![]()
Keulen is wel tof, vast wel ergens een groot plein met schermen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:49 schreef sgtbombastic het volgende:
Iemand tips waar je zondag in duitsland het beste de wedstrijd kan gaan kijken? liefst natuurlijk dicht bij de grens![]()
Eens.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:51 schreef Gewas het volgende:
Die zwarte usernames staan wel weer een stuk beter.
Beetje Ironisch want de Brazilianen hebben wel een speler die Hulk heet...quote:
Fuck yeah.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:51 schreef Gewas het volgende:
Maakt niet uit. Ik moet echt elke keer zo hard lachen als ik dat plaatje ziequote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:08 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Beetje Ironisch want de Brazilianen hebben wel een speler die Hulk heet...
quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:51 schreef Gewas het volgende:
Design by Hugo Bossquote:Op donderdag 10 juli 2014 14:51 schreef Gewas het volgende:
Ze gaan het doen hoop ik.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 06:45 schreef Gewas het volgende:
Ik ben gestegen in onze WK-poule omdat ik als een van de weinigen Duitsland - Argentinië als finale had. Als die deutschen morgen nou ook nog gaan winnen zou dat helemaal mooi zijn.
Ja ja !!quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:02 schreef Belgosome het volgende:
Duitsland wordt Wereldkampioen. Zet ik mijn geld op
Ben ik met je eens. Je ziet ook aan het feestvieren in Duitsland, beetje tam en mak. Ze weten al hoe het is namelijk.quote:Op maandag 14 juli 2014 00:17 schreef Lkw het volgende:
Toch is het ook wel jammer, ze hebben 'm al zo vaak gewonnen. Nederland was leuker geweest. Of desnoods Colombia een keertje.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 juli 2014 07:11 schreef Gewas het volgende:
[..]![]()
toch nog een hele spannende wedstrijd geworden terwijl veel mensen (ik ook) dachten dat het een makkie zou worden voor de Duitsers.
Maar dit voelt goed. En niet alleen vanwege mijn WK-poule.
Goed bezig man. Ik heb wat bier dat over de datum dreigt te gaan die drink ik op en dan doe ik mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 14 juli 2014 08:29 schreef Gewas het volgende:
Mijn tijdlijn op Facebook wordt vervuild door dit soort plaatjes:
[ afbeelding ]
Sommige mensen blijven iets te veel hangen in het verleden. Maakt de overwinning van Duitsland er eigenlijk alleen maar mooier op.Treurnis.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
Bedankt voor dit mooie artikel.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:38 schreef beantherio het volgende:
Interessant artikel in de New York Times over de aanhang van landen door de inwoners van andere landen: http://www.nytimes.com/in(...)-world-cup.html?_r=1
De cijfers zijn gebaseerd op Facebook-data en zijn dus niet heel "wetenschappelijk" maar toch is het wel interessant. Blijkbaar zou in de finale 81% van de Nederlanders Duitsland steunen. Ik geloof het wel: het Duitse voetbal is best wel populair in Nederland.
quote:Op maandag 14 juli 2014 15:10 schreef vluggejapie99 het volgende:
TS is een visionair
WIR SIND DIE BESTEN!
quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:50 schreef superworm het volgende:
Menschen werden entführt und in Lager gebracht
Etwas Falsches gesagt, etwas Falsches gedacht
Und alle, die warten, werden langsam nervös:
Wo ist der Messias, der uns erlöst?
Dies sind finstere Zeiten, wo oft die Bösen siegen
Weil sie lügen und betrügen und die Wahrheit verbiegen
Aber es gibt ja noch uns - oder Phillip Boa
Wir sind noch älter und noch besser als je zuvor
Wir sind wie guter Whiskey, viele Jahre gereift
Warum dauert es so lange, bis ihr endlich begreift
Wir sind die Besten, wir sind die Allerbesten
Im Osten wie im Westen
Vom Pol bis zum Äquator und auch in Ulan Bator
Wir sind die Besten, wir sind die Allerbesten
Du kannst uns gerne testen
Vom Süden bis zum Norden, in Wüsten und in Fjorden
Klopt, nu het vliegtuig erop.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:23 schreef Kingstown het volgende:
Vanaf 09.00 uur live op het ARD de thuiskomst van de WM-helden.
So sehen Sieger aus, lalalalaquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:32 schreef Karina het volgende:
Ik kijk gewoon, leuke liedjes![]()
Brown girl in the ring, lalalalala
maar dan andere tekst
Oh ja, was het alweer vergeten terwijl ik typtequote:
Ik vind zwart altijd wel oké, maar die dof goudkleurige (Mercedes) reclame erop vind ik dan weer lelijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja, was het alweer vergeten terwijl ik typte![]()
Ik vind de zwarte shirts trouwens niet zo mooi voor dit.
Op het veld vond ik het wel mooi maar voor hier wat te donker. En inderdaad die reclame is wat te overheersend ook.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind zwart altijd wel oké, maar die dof goudkleurige (Mercedes) reclame vind ik dan weer lelijk.
Lol....publiek wat mensen uitfluit die in een lantaarnpaal klimmen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Op het veld vond ik het wel mooi maar voor hier wat te donker. En inderdaad die reclame is wat te overheersend ook.
Ordnung muss sein!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....publiek wat mensen uitfluit die in een lantaarnpaal klimmen.
Dat soort wanorde wordt niet geaccepteerd.
quote:wo knapp 400.000 Fans warten
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:58 schreef Nober het volgende:
Druk in Berlin en ze zijn niet eens tweede geworden.
alors komt klaarquote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:26 schreef Nober het volgende:
ALLE DUITSERSSSSSSSSSSSSS ZIJN HOMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Dat maakt hem een nog grotere held.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:26 schreef alors het volgende:
[..]
Hij lust ook geen bier, ik voel een band.
Ik ook.quote:
sympathieke gozerquote:
quote:
Neequote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb jij nog gezien dat hij aan het voetballen was met zijn zoon na de finale?
Funnier Fact: Berlijn was jarenlang de enige hoofdstad in Europa die geen enkele club op het hoogste niveau had spelen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:30 schreef Nober het volgende:
Fun fact: Er is maar een club in de Bundesliga die in Berlijn speelt, Hertha BSC.
Ik wel dankzij mijn moeder die dit 24/7 luistertquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee een of ander SchlagermeisjeGeen idee wie dit is.
Helene Fischerquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee een of ander SchlagermeisjeGeen idee wie dit is.
quote:
Dit hadden ook foto's kunnen zijn met Robben en van Persie.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:38 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat Argentinië niet gewonnen heeft, had Rihanna dan ook weer overgestapt?
Dat wijf is mentaal gestoordquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:41 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft ze aan d'r neus hangen?
Ik val daar niet zo op hoorquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:42 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Met zo'n act erbij is het een stuk minder erg.
[ afbeelding ]
Helene gaf bij het songfestival de punten van Duitsland door. Ze is in Duitsland echt heeeeel groot.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:35 schreef Karina het volgende:
[..]
ja gevonden, nog steeds nooit van gehoord
Oh is zij dat!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:43 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Helene gaf bij het songfestival de punten van Duitsland door. Ze is in Duitsland echt heeeeel groot.
Van oorsprong is ze Russisch, grappig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:43 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Helene gaf bij het songfestival de punten van Duitsland door. Ze is in Duitsland echt heeeeel groot.
Haar vader is Duits, heb even de wikipedia erbij gepakt.quote:
Heeft hij nog geen beslissing over genomen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Stopt Miroslav Klose nu met interland voetbal?
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Stopt Miroslav Klose nu met interland voetbal?
Hij is al 36, verwacht dat hij stopt.quote:"Ik weet nog niet of ik doorga bij de nationale ploeg", zei Klose na de gewonnen WK-finale tegen Argentinië (1-0) op de site van de Duitse voetbalbond. "Ik ga daar een paar nachten over slapen en dan zal ik de juiste beslissing nemen."
Ah ja, ik typte dit net voordat hem die vraag werd gesteld op ZDF..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heeft hij nog geen beslissing over genomen.
Ik ook wel. Mooi interland carrière gehad!!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Hij is al 36, verwacht dat hij stopt.
Het ligt voor de hand op die leeftijd, maar aan de andere kant heeft hij heel weinig concurrentie op zijn positie, is hij mateloos populair bij Löw en heeft altijd gezond geleefd en goed voor zichzelf gezorgd, dus wie weet plakt hij er nog 2 jaartjes achteraan.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ook wel. Mooi interland carrière gehad!!
Klopt, er ontbreekt ook nog 1 prijs op zijn palmares ... EKquote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het ligt voor de hand op die leeftijd, maar aan de andere kant heeft hij heel weinig concurrentie op zijn positie, is hij mateloos populair bij Löw en heeft altijd gezond geleefd en goed voor zichzelf gezorgd, dus wie weet plakt hij er nog 2 jaartjes achteraan.
Op zich zou het wel van armoede getuigen als je een 38-jarige spits rond hebt lopen, maar een soort van ervaren supersub, die af en toe nog eens een half uurtje meepikt sluit ik niet uit, hoewel op je hoogtepunt stoppen op deze leeftijd het meest voor de hand ligt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Klopt, er ontbreekt ook nog 1 prijs op zijn palmares ... EK
wellicht het ek 2016 meemakenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Hij is al 36, verwacht dat hij stopt.
Mats über allesquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:15 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die Shkodran Mustafi is ook wel een baas.
10 min samenvattingquote:Op woensdag 16 juli 2014 00:35 schreef KingRoland het volgende:
Waar kan ik de hele huldiging weer bekijken?
thanksquote:
6 uur en 37 minuten fapmateriaal.quote:
Vrij braaf feestje eigenlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:32 schreef Nober het volgende:
[..]
6 uur en 37 minuten fapmateriaal.
Doorspoelen naar 4:48.52
http://taz.de/Weltmeister-Party-in-Berlin/!142470/quote:Weltmeister-Party in Berlin
Respektlos im Siegesrausch
Die Feier der deutschen Nationalmannschaft verkommt zum Marketing-Fan-Meilen-Truck-Korso. Da kann man auch gleich „Gaucho-Verlierer“ verhöhnen.
Es ist gut jetzt. Wirklich. Freude – auf jeden Fall, Euphorie – okay, „Wir sind Weltmeister“-Rhetorik – na gut. Aber dieser Hype? Und nein, es geht nicht darum, spielverderbermäßig die Leistung der Mannschaft, den vierten Titel oder das durch das Team zum Ausdruck kommende neue Selbstverständnis Deutschlands niederzumachen. Alles großartig, wirklich.
Aber mal ehrlich, geht’s noch? Diese grenzenlose Überhöhung ist doch irre. Wozu die Live-Berichterstattung auf allen Kanälen auch nach dem Abpfiff in Brasilien nur allzu gern beiträgt. ARD-Kommentator Steffen Simon möchte man schon kaum 90 Minuten lang zuhören, wenn er ein Fußballspiel kommentiert. Ihm zuzuhören, wie er mit unvermeidlichem Pathos – da wird die Unsterblichkeit des Tages bemüht – die Busfahrt des Teams zur Fanmeile ans Brandenburger Tor in Berlin begleitet, ist leider sehr viel mehr Ravensburg als Rio.
Überhaupt fehlt dem Korso gänzlich das Flair, nix Samba, mehr Mallorca. DJ Ötzi auf der Bühne inklusive – „Ein Stern, der Jogis Namen trägt“. Die Höhner und Helene Fischer dürfen auch noch ran, das passt alles blendend zur strategischen Inszenierung des DFB, die vermeintlich nah am Fan orientiert ist. #aneurerseite wurde bereits vor der WM vom DFB als Unterstützer-Hashtag in den sozialen Medien eingeführt, um den Gemeinschaftsgedanken zu fördern. Was vor allem Politiker und Prominente zu grenzwertig ahnungslosen Tweets verführte, aber dabei sein und Fan sein ist alles.
Ginge es dann tatsächlich in Berlin nur um eine Feier der Weltmeister mit den Fans, geschenkt, da würde man doch ein Fähnchen mitschwenken. Aber um den Sport, die Mannschaft, die Leistung geht es bei alle dem nur am Rande, der perfekte Rahmen für die Sponsoren ist das Ziel, und niemanden stört’s.
Die Maschine, mit der die Nationalelf ankommt, heißt dann „Siegerflieger“ und wird von der „Fanhansa“ betrieben, via Hashtag #LH2014 können auf Twitter Flugrouten und Ankunftsverzögerungen verfolgt werden. Und über Berlin wird noch mal eine Ehrenrunde gedreht und der Fanmeile mit den Tragflächen gewinkt. Der gute Fan ist bei der nächsten Buchung gleich perfekt einkonditioniert auf das Unternehmen. Einmal mit der Fanhansa fliegen, das ist es.
Fußballmetapher!
Und danach ab in den deutschen Premium-Wagen. Denn „Weltmeister fahren Mercedes“, wie es Fans und Zuschauern penetrant nahegebracht wird. Nicht nur ist der ganze „Truck“-Korso eine Flotte des Autoherstellers, die T-Shirts des Teams tragen ebenfalls den DFB-Sponsorennamen prominent am Rücken, damit man auf gar keinen Fall an der Marke vorbeikommt – die sich das Gros der Fans nicht leisten kann. Aber hey, es geht ja um das Spiel, den Titel, Feiern. Hätte man glatt kurz vergessen können.
Das besorgt dann Bundestrainer Joachim Löw, der – Fußballmetapher! – den Ball am Brandenburger Tor an die Fans zurückspielt und klarmacht, dass man ohne die Fans natürlich nicht Weltmeister geworden wäre. Anknüpfend an das Bild der bescheidenen und nicht arroganten Mannschaft, das während der WM gezeichnet wurde.
Die absurde Inszenierung des Marketing-Fan-Meilen-Truck-Korsos findet ihren Höhepunkt im Auftritt der deutschen Mannschaft, die dann eher nichts mehr von Bescheidenheit hat. Die Würdigung einer sportlich besonderen Leistung gerät da im Siegesrausch zu einer kriegergleichen Überhöhung des eigenen Selbst, in der man auch dem „Gaucho-Verlierer“ keinen Respekt mehr zollen muss. Und die Kameras halten drauf. Da bleibt nicht mal mehr Platz für Sponsoren-Dank. Am Ende ist vielleicht das der einzig annähernd authentische Moment: die Spieler unverfälscht vorm Brandenburger Tor.
Ist gut jetzt. Wirklich.
De schrijver van dat stuk was voor Argentina?! Wat een zeikerd...quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:38 schreef RM-rf het volgende:
De 'Gaucho Tanz' heeft links-intellectueel duitsland erg boos gemaakt:
http://www.spiegel.de/spo(...)tinien-a-981132.html
http://www.faz.net/aktuel(...)auchos-13047240.html
http://www.tagesspiegel.d(...)acklos/10205842.html
en vooral de TAZ:
[..]
http://taz.de/Weltmeister-Party-in-Berlin/!142470/
Toch leuk dat de duitsers hun 'eigenheid' nog steeds geheel bewaren en een spontane uiting van nationalistische gevoelens gelijkgaat met een pavlov reactie vol van schaamte
nee, het is nogal typisch duits om heel 'bang' te zijn van openlijk geuitte nationalistische gevoelens en grote volksmassa's die 'leidersfiguren' toejuichen..quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:44 schreef travelman het volgende:
[..]
De schrijver van dat stuk was voor Argentina?! Wat een zeikerd...
Mwha....het belachelijk maken van je tegenstander heeft hier ook wat stof op doen waaien (denk bijvoorbeeld aan de KLM met hun tweet na de winst op Mexico) en ik snap ook niet zo goed wat er nou zo leuk is om je tegenstander te willen kleineren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:38 schreef RM-rf het volgende:
De 'Gaucho Tanz' heeft links-intellectueel duitsland erg boos gemaakt:
http://www.spiegel.de/spo(...)tinien-a-981132.html
http://www.faz.net/aktuel(...)auchos-13047240.html
http://www.tagesspiegel.d(...)acklos/10205842.html
en vooral de TAZ:
[..]
http://taz.de/Weltmeister-Party-in-Berlin/!142470/
Toch leuk dat de duitsers hun 'eigenheid' nog steeds geheel bewaren en een spontane uiting van nationalistische gevoelens gelijkgaat met een pavlov reactie vol van schaamte..
Alhoewel het natuurlijk deels ook gewoon een duitse pendant is van de nederlandse 'Zwarte Piet' discussie... als iedereen gewoon iets leuks viert (en een gefixeerde eenzijdige media-aandacht een beetje saai wordt), kan een enkeling met een zurige anti-toon gelijk een hoop aandacht krijgen als 'afwijkeling' en kan men daarover daarna lekker 'discus-zeuren'
hoort erbij joh, laat gaan manquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mwha....het belachelijk maken van je tegenstander heeft hier ook wat stof op doen waaien (denk bijvoorbeeld aan de KLM met hun tweet na de winst op Mexico) en ik snap ook niet zo goed wat er nou zo leuk is om je tegenstander te willen kleineren.
Vier gewoon je eigen feest, je eigen overwinning ipv "lekker puh" te gaan doen. Beetje kinderachtig allemaal.
quote:Liebe Fußballfreunde,
im Laufe der vergangenen Saison habe ich den Entschluss gefasst, nach der Weltmeisterschaft meine Länderspielkarriere zu beenden. Diese Entscheidung habe ich am Montag beim Frühstück Bundestrainer Joachim Löw mitgeteilt. Ich bin glücklich und dankbar, dass mein Karriereende in der Nationalmannschaft mit dem Gewinn der Weltmeisterschaft in Brasilien zusammenfällt.
Heute Morgen habe ich mich bei DFB-Präsident Wolfgang Niersbach verabschiedet und mich bei ihm stellvertretend für die tolle Zusammenarbeit mit dem Trainerteam um Joachim Löw, Hansi Flick, Andy Köpke und Teammanager Oliver Bierhoff sowie der gesamten Mannschaft und allen DFB-Mitarbeitern in den vergangenen zehn Jahren bedankt.
Ich bin seit drei Tagen im Urlaub und habe hier Ruhe und Zeit, meine Nationalmannschaftskarriere gedanklich abzuschließen.
Herzlichen Dank für eine wunderbare Zeit!
Mit besten Grüßen
Philipp Lahm
Nou, we hadden best een kans gehad hoor. Argentinië heeft ook een hoop kansen gehad he, vergeet dat niet. Duitsland speelt natuurlijk ontzettend goed voetbal maar ze geven ook veel ruimte weg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:01 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook: Terechte wereldkampioen en heel stiekem ben ik wel blij dat we niet in de finale stonden want wat als..... gezien hoe Duitsland tot dan toe speelde...
Hadden we er weer een 40+ jaar trauma bij en opkomende aversie tegen onze oosterburen.
Nu niet. Integendeel.
Grote en kleine broer allebei blij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |