Dan grijpen andere landen in.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik zou het een kans willen geven persoonlijk, maar het zou me niet verbazen als dat slecht afloopt voor de joodse bevolking, laat ik het zo zeggen.
Zijn de joden de oorspronkelijke bewoners?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:07 schreef Intrepidity het volgende:
Het Joodse volk komt daar oorspronkelijk vandaan, en er hebben al duizenden jaren onafgebroken Joden gewoond in die regio. Volgens jouw argument moeten ze terug naar waar ze vandaan kwamen. Doen ze dat, is het weer niet goed
In een wereld waar de militaire operaties van Israël niet leiden tot een einde aan raketaanvallen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:10 schreef samthegreat5 het volgende:
De Israëlische burgers wonen, werken en leven gewoon in hun eigen land. Ze hebben toch het recht om dat in vrede te doen? Niemand vroeg om raketten op hun dak. En als er dan wel massa's raketten vallen en gewonden en doden onder de Israëlische bevolking is het raar dat de Israëlische staat retalieert en haar burgers beschermt?
In welke vage wereld leef jij?
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:21 schreef LelijKnap het volgende:
Liever de joden dan moslims, de eerste groep doer veel minder aan het vermenigvuldigen dan de tweede - en een vermindering van relimongolen is een van de voorwaarde voor een meer verenigde planeet.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een deal maken met China en Rusland? Rusland krijgt Oekraine en een deel van Iran, Israel kijgt het palestijne gebied en Jordanie, China krijgt Mongolie, de olie in Irak, Kuweit, Iran en Koerdistan verdelen we door 4 (vs, eu, chn, rus).
Samen met de Palestijnen, ja.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:11 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zijn de joden de oorspronkelijke bewoners?
Dan verander je niets en blijf je de terreur over en weer van Gaza en Israël behouden. Gaza is het grote probleem, het is berijkbaar via zee en via Egypte en kan zo van alles importeren. Gaza is eveneens meer een broeinest voor extremisten dan Westerlijk Jordanië.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.
Je moet beseffen dat het overgrote deel van de israelische joden en arabieren gewoon in vrede leeft. Haifa is een zeer gemengde stad bijvoorbeeld. Jood doet boodschappen bij Arabier, Arabier werkt in Joodse fabriek, etctera. Kan allemaal prima. Het zijn de extremisten die het verpesten. Als ze daar samen achter gaan staan heb je het grootste werk gedaan.
Het probleem is dat het conflict de terreur voedt en de terreur het conflict voedt. Die cirkel doorbreken zou genoeg zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan verander je niets en blijf je de terreur over en weer van Gaza en Israël behouden. Gaza is het grote probleem, het is berijkbaar via zee en via Egypte en kan zo van alles importeren. Gaza is eveneens meer een broeinest voor extremisten dan Westerlijk Jordanië.
Een constructieve oplossing is:
- Alle bewoners van de Gazastrook deporteren naar de westkant van de Jordaan en Gaza door Israël laten annexeren.
- Alle Joodse nederzettingen op westkant van de Jordaan weghalen en een volwaardige Palastijnse staat oprichten.
Beide partijen willen dit niet, dus zal het conflict gewoon doormodderen zoals het al jaren doet.
Jij en ik als niet slachtoffer kunnen dat, maar daar heeft iedereen wel een kennis of familielid verloren aan dit conflict. Die cirkel doorbreken zonder iets te veranderen is onmogelijk geworden. Het is makkelijk praten over vrede sluiten als je vanaf de zijlijn toekijkt en niet direct betrokken bent.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:16 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het probleem is dat het conflict de terreur voedt en de terreur het conflict voedt. Die cirkel doorbreken zou genoeg zijn.
Ik ook, en vele kenissen en familie met mij. Ik kijk niet vanaf de zijlijn toe. Ik en iedereen die ik daar ken geloven nog steeds in een goede oplossing. Pas als je jezelf ervoor sluit is het niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Jij en ik als niet slachtoffer kunnen dat, maar daar heeft iedereen wel een kennis of familielid verloren aan dit conflict.
Oké blijf lekker geloven, maar dan niet miepen als de zoveelste raket uit Gaza of Israël doden maakt. Als je niet bereid bent tot constructieve maatregelen, zal je ook de komende jaren de gevolgen van dat beleid moeten aanvaarden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:24 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik ook, en vele kenissen en familie met mij. Ik kijk niet vanaf de zijlijn toe. Ik en iedereen die ik daar ken geloven nog steeds in een goede oplossing. Pas als je jezelf ervoor sluit is het niet meer mogelijk.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oké blijf lekker geloven, maar dan niet miepen als de zoveelste raket uit Gaza of Israël doden maakt. Als je niet bereid bent tot constructieve maatregelen, zal je ook de komende jaren de gevolgen van dat beleid moeten aanvaarden.
Niet constructief genoeg?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.
Je moet beseffen dat het overgrote deel van de israelische joden en arabieren gewoon in vrede leeft. Haifa is een zeer gemengde stad bijvoorbeeld. Jood doet boodschappen bij Arabier, Arabier werkt in Joodse fabriek, etctera. Kan allemaal prima. Het zijn de extremisten die het verpesten. Als ze daar samen achter gaan staan heb je het grootste werk gedaan.
Wat is er niet constructief aan de Palestijnen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oké blijf lekker geloven, maar dan niet miepen als de zoveelste raket uit Gaza of Israël doden maakt. Als je niet bereid bent tot constructieve maatregelen, zal je ook de komende jaren de gevolgen van dat beleid moeten aanvaarden.
Nee.quote:
Denken dat mijn naïef idealisme niet het meest geniale plan dat ooit bedacht is heeft voortgebrachtquote:
Want? Er bestaan talloze exclaves in de wereld. Die vormen geen groot probleem.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee.
Ten eerste: Hoe wil je een staat stichten uit 2 lossen stukken land, dat werkt niet. Een Palastijnse staat moet bestaan uit een aaneengelsoten gebied zoals vrijwel elke andere staat in de wereld.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:59 schreef hafez1234 het volgende:
Vijf doden terroristen. Mooi.
Bedankt Israël dat je terroristen aanpakt die het Westen kapot willen maken.![]()
![]()
![]()
Exclaves en enclaves vormen aardig grote problemen. En conflicten op zichzelf.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Want? Er bestaan talloze exclaves in de wereld. Die vormen geen groot probleem.
Het is een slechte basis om een toch al fragiele staat te gaan stichten, het is voor een regering lastig om twee gescheiden stukken land te runnen, zowel bestuurlijk als logistiek. Daarnaast werk je verdeeldheid tussen Gaza en de Westerlijke Jordaan in de hand omdat er geen directe verbinding is tussen de twee delen. Verder zie punt 2.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Want? Er bestaan talloze exclaves in de wereld. Die vormen geen groot probleem.
Alrightquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:32 schreef Karrs het volgende:
Ik heb het berichtje wat aangepast; het dekte niet de lading van wat ik wou zeggen.
Verder heb je gelijk hoor!
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 09-07-2014 om 18:06:44The current score between Israel and Palestine:Israel: 250 Air Strikes & no causalitiesPalestine: 140 rockets & 38 dead & 165 wounded reageer retweet
Burgers die getraind zijn om naar schuilkelders te gaan vs. burgers die geindoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen. Tsja. En je kunt het Israel ook niet kwalijk nemen dat ze beter kunnen mikken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:07 schreef SadPanda het volgende:
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 09-07-2014 om 18:06:44The current score between Israel and Palestine:Israel: 250 Air Strikes & no causalitiesPalestine: 140 rockets & 38 dead & 165 wounded reageer retweet
Bron?quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Intrepidity het volgende:
Burgers die getraind zijn om naar schuilkelders te gaan vs. burgers die geindoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bron?
En hoe kom je er bij dat ze nu menselijke schilden vormen?
"score''quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:07 schreef SadPanda het volgende:
Vind je? Ik vind het behoorlijk belachelijk dat Hamas dit onder haar achterban verspreid.quote:
Beter komen ze in opstand tegen Israël.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:44 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wanneer komen de bevoling van Gaza in opstand tegen Hamas?
Onzin, Israël bouwt nederzettingenquote:
Nee, de liefde voor je mede Palestijnen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:44 schreef Shokirbek85 het volgende:
Waar hecht je het meeste belang aan? Aan de liefde van je familie en vrienden? Of haat voor je vijand? Als je deze vraag beantwoord ligt de oplossing volledig in de handen van de Arabische kant.
Bron?quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:45 schreef Intrepidity het volgende:
Ik vind het behoorlijk belachelijk dat Hamas dit onder haar achterban verspreid.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Intrepidity het volgende:
Burgers die getraind zijn om naar schuilkelders te gaan vs. burgers die geindoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen.
Ik zou die cijfers met een korreltje... pardon, een vrachtwagenlading zout nemen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Burgers die getraind zijn om naar schuilkelders te gaan vs. burgers die geindoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen. Tsja. En je kunt het Israel ook niet kwalijk nemen dat ze beter kunnen mikken.
Wat een achterlijk plaatje zegquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:44 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
"score''![]()
Wanneer komen de bevoling van Gaza in opstand tegen Hamas? Zij hebben hun eigen graf gegraven om op Hamas te stemmen.
Waar hecht je het meeste belang aan? Aan de liefde van je familie en vrienden? Of haat voor je vijand? Als je deze vraag beantwoord ligt de oplossing volledig in de handen van de Arabische kant.
[ afbeelding ]
Maar omdat dit een aardse oplossing is kunnen we beter kijken naar de spirituele oplossing.
Er kan alleen maar vrede komen als het Volk Israël corrigeert volgens de Torah. Dus het hele conflict ligt aan Israël, zij hebben de wet "heb uw naaste lief als uzelf". De andere volkeren hebben bezitten deze niet. Zolang Israël deze gebod niet geeft zal de wereld in conflict blijven en de rest van de volkeren bozer en agressiever worden en blijven zij Israël dwingen het gebod Naastenliefde uit te voeren. En dit is de ware 'antisemitisme'
Zie geposte video bijvoorbeeld. Er zijn tal van dit soort rapportages en berichten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bron?
Maar ook al is het waar dan bevestigd dit je punt niet:
[..]
Nee. Echt. Nee.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Beter komen ze in opstand tegen Israël.
Terwijl je dat typt moet de vertwijfeling wel bij je toeslaan.quote:Onzin, Israël bouwt nederzettingen
Als dat je familie en vrienden zijn... STOP DAN!!! Kom in opstand tegen de verdrukkers! En dat zijn deze keer niet de Israëli!quote:Nee, de liefde voor je mede Palestijnen.
Hoe kan ik daarin bewijs zien dat burgers geïndoctrineerd worden om een menselijk schild te vormen?quote:
Post dan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:57 schreef Intrepidity het volgende:
Er zijn tal van dit soort rapportages en berichten.
Ik word een beetje moe van je "doe bron dan", "post dan".. ga zelf even lekker zoeken zeg.. het internet staat er vol mee.. zit hier niet om algemeen bekende informatie voor te kauwen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe kan ik daarin bewijs zien dat burgers geïndoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen?
[..]
Post dan.
Is gewoon bullshit dat eerste, mensen weten weer eens niksquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe kan ik daarin bewijs zien dat burgers geïndoctrineerd zijn om een menselijk schild te vormen?
[..]
Post dan.
Jij zegt dat dat plaatje door Hamas wordt verspreidt dan moet je dat ook kunnen bewijzen, anders roep je zomaar wat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:59 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van je "doe bron dan", "post dan".. ga zelf even lekker zoeken zeg.. het internet staat er vol mee.. zit hier niet om algemeen bekende informatie voor te kauwen.
Jij post onzin, kom dan ook zelf met een bronquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:59 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van je "doe bron dan", "post dan".. ga zelf even lekker zoeken zeg.. het internet staat er vol mee.. zit hier niet om algemeen bekende informatie voor te kauwen.
Zal mij een worst wezen of je dat gelooft of niet.. Heb vanmiddag de bron gezien maar geen idee meer waar.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zegt dat dat plaatje door Hamas wordt verspreidt dan moet je dat ook kunnen bewijzen, anders roep je zomaar wat.
Vertel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:58 schreef Karrs het volgende:
Terwijl je dat typt moet de vertwijfeling wel bij je toeslaan.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:58 schreef Karrs het volgende:
Als dat je familie en vrienden zijn... STOP DAN!!! Kom in opstand tegen de verdrukkers! En dat zijn deze keer niet de Israëli!
En dan zeg je dat anderen oogkleppen op hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Zal mij een worst wezen of je dat gelooft of niet.. Heb vanmiddag de bron gezien maar geen idee meer waar.
Wat mij betreft denk je dat ik uit m'n nek lul, prima.. Lig ik niet wakker van.
Heb je ook. Juist daarom en omdat je geen fatsoenlijke discussie kunt aangaan zonder je Israel-haat te spuwen doe ik absoluut geen moeite voor je. Het is geen discussie zo maar een flame-war. En daar heb ik geen trek aan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dan zeg je dat anderen oogkleppen op hebben.
Er kan nooit wat mis zijn met het vragen naar onderbouwing. Er wordt, ook in dit topic, veel te veel geroepen zonder dat daar een onderbouwing aan kan worden gegeven.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:59 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De joden die met het vliegtuig zijn gekomen zijn ook oorspronkelijke bewoners?quote:
Hoe kan je nou zeggen dat ik geen fatsoenlijke discussie kan aangaan terwijl jij post dat Hamas dat plaatje verspreid en dat niet kan bewijzen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Heb je ook. Juist daarom en omdat je geen fatsoenlijke discussie kunt aangaan zonder je Israel-haat te spuwen doe ik absoluut geen moeite voor je. Het is geen discussie zo maar een flame-war. En daar heb ik geen trek aan.
Nee. Moet dat? We hebben hier ook 3e generatie immigranten die we als Nederlander beschouwen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De joden die met het vliegtuig zijn gekomen zijn ook oorspronkelijke bewoners?
Omdat ik niet in Gaza ben en dat volgens jou toch onmogelijk kan bewijzen. Tenzij je naast me staat en zo'n papiertje uitgereikt krijgt ga je dat toch niet van me accepteren. Dat is wat me stoort aan jou. Dus ja, ik kan wel met een twitter- danwel nieuwssitebron komen, maar dan krijg ik toch wel weer een "ja, maar nu een fatsoenlijke bron" naar m'n hoofd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe kan je nou zeggen dat ik geen fatsoenlijke discussie kan aangaan terwijl jij post dat Hamas dat plaatje verspreid en dat niet kan bewijzen?
Misschien moeten we daar dan ook mee ophouden?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee. Moet dat? We hebben hier ook 3e generatie immigranten die we als Nederlander beschouwen.
Nee, je kan gewoon de bron posten. Een normaal iemand post gewoon een bron als erom gevraagd wordt, anders kan ik ook allemaal onzin gaan posten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:06 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Omdat ik niet in Gaza ben en dat volgens jou toch onmogelijk kan bewijzen. Tenzij je naast me staat en zo'n papiertje uitgereikt krijgt ga je dat toch niet van me accepteren. Dat is wat me stoort aan jou.
Ah, je weet dus dat het geen betrouwbare bron is en daarom post je het niet. Gaat er nu geen lichtje branden dat die bron van jou wel eens kan liegen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:06 schreef Intrepidity het volgende:
Dus ja, ik kan wel met een twitter- danwel nieuwssitebron komen, maar dan krijg ik toch wel weer een "ja, maar nu een fatsoenlijke bron" naar m'n hoofd.
Als ik een voorbeeld van een leeftijdsgenoot neem, ze weet niet beter dan dat ze daar vandaan komt, haar moeder weet niet beter, en haar oma was 6 toen ze verhuisde (we hebben het dan over '36 of zo). Die mensen kun je echt niet meer wijsmaken dat ze daar niet horen. Dat is hun thuis, en afgezien van de historische redenen kun je moeilijk meer zeggen dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar dan ook mee ophouden?
Maar dat zal wel geen optie zijn...
... en daarmee geen reëel argument in deze discussie.
Dat kan. Misschien is er wel helemaal geen conflict en liggen ze allemaal met een cocktail op het strand. Ik ben er niet. Wat kun je wel feitelijk geloven? Geen hol. Dikke propaganda aan beide kanten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, je kan gewoon de bron posten. Een normaal iemand post gewoon een bron als erom gevraagd wordt, anders kan ik ook allemaal onzin gaan posten.
[..]
Ah, je weet dus dat het geen betrouwbare bron is en daarom post je het niet. Gaat er nu geen lichtje branden dat die bron van jou wel eens kan liegen?
Natuurlijk, dat is ook de realiteit die vele antisem... pardon, antizionisten en vele Palestijnen vergeten. Zij zitten overigens met hetzelfde probleem. Hun voorouders kwamen uit dat ene dorpje dat nu in Israël ligt - maar zijzelf beslist niet...quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:08 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Als ik een voorbeeld van een leeftijdsgenoot neem, ze weet niet beter dan dat ze daar vandaan komt, haar moeder weet niet beter, en haar oma was 6 toen ze verhuisde (we hebben het dan over '36 of zo). Die mensen kun je echt niet meer wijsmaken dat ze daar niet horen. Dat is hun thuis, en afgezien van de historische redenen kun je moeilijk meer zeggen dat dat niet zo is.
Doe dan niet alsof het een feit is en post het gewoon niet als argument in een discussie.quote:
Informatie van betrouwbare bronnen.quote:
Stop met gehersenspoeld te worden door de joodse propaganda manquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat kan. Misschien is er wel helemaal geen conflict en liggen ze allemaal met een cocktail op het strand. Ik ben er niet. Wat kun je wel feitelijk geloven? Geen hol. Dikke propaganda aan beide kanten.
PNN zeker? Wat is een betrouwbare bron zonder vooroordelen in dit conflict?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Doe dan niet alsof het een feit is en post het gewoon niet als argument in een discussie.
[..]
Informatie van betrouwbare bronnen.
Of Palestijnse propaganda..quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Stop met gehersenspoeld te worden door de joodse propaganda man
quote:
VN bijvoorbeeld, maar ook informatie van de BBC enz. kan je meestal wel als betrouwbaar beschouwen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:12 schreef Intrepidity het volgende:
Wat is een betrouwbare bron zonder vooroordelen in dit conflict?
Waaromquote:
Het goedkeuren van kidnappingsquote:
Wat is daar goed aan?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zodat een soldaat voor vele Palestijnen geruild kan worden.
Fixedquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zodat een soldaat voor vele Palestijnen terecht gevangen moordenaars en terroristen geruild kan worden zodat ze nog meer aanslagen kunnen plegen.
Nee, kidnappings van soldaten die meewerken aan onderdrukking keur ik goed. Net als het vermoorden van Duitse soldaten in WO2 ook iets goeds was.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:27 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het goedkeuren van kidnappingsIdioot
Hier heb je je bron, trouwens: https://www.facebook.com/(...)5249070831305&type=1quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, je kan gewoon de bron posten. Een normaal iemand post gewoon een bron als erom gevraagd wordt, anders kan ik ook allemaal onzin gaan posten.
[..]
Ah, je weet dus dat het geen betrouwbare bron is en daarom post je het niet. Gaat er nu geen lichtje branden dat die bron van jou wel eens kan liegen?
Dacht ik al, dat is hetzelfde als Hamas als bron aanhalen over Israël.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hier heb je je bron, trouwens: https://www.facebook.com/(...)5249070831305&type=1
meewerken? verplicht in dienst moeten zul je bedoelen. Je hebt het hier over 18-jarigen die van vadertje de staat naar Gaza moeten. die het liefste ook gewoon thuis op de bank zitten. Hoe wil je hun kidnap goedpraten?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, kidnappings van soldaten die meewerken aan onderdrukking keur ik goed. Net als het vermoorden van Duitse soldaten in WO2 ook iets goeds was.
Afgezien van het feit dat de IDF natuurlijk een professioneel westers leger is, en hamas een terroristische organisatie op propaganda-brandstof, maar ja.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dacht ik al, dat is hetzelfde als Hamas als bron aanhalen over Israël.
Het goedkeuren van geweld, in welke vorm dan ook, is ronduit idioot. Ik keur een eventuele invasie van Gaza af. Ik keur af wat er nu gebeurt, van beide kanten. Ik zal nooit zeggen "oh ik hoop dat ze d'r even een hoop neerknallen vandaag" of "goh wat zou het leuk zijn als ze er weer een paar kunnen kidnappen". Je staat hier misdaden tegen de mensheid goed te praten, maakt niet uit voor welke kant je bent. Jij bent tegen vrede, punt uit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zodat dat die Palestijnen vrij komen.
Duitse 18-jarigen moesten ook meevechten, mochten die ook niet gedood worden? De overgrote meerderheid van de Nederlanders nu en toen vind dat goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:32 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
meewerken? verplicht in dienst moeten zul je bedoelen. Je hebt het hier over 18-jarigen die van vadertje de staat naar Gaza moeten. die het liefste ook gewoon thuis op de bank zitten. Hoe wil je hun kidnap goedpraten?
Dat vind ik wel. Je kunt geweld niet met geweld bestrijden. Dan ben je minstens net zo slecht als die zogenaamde vijand.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als Russische dienstplichten ons land komen bezetten vind jij het ook niet erg als er een gekidnapt of gedood zou worden.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:33 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat de IDF natuurlijk een professioneel westers leger is, en hamas een terroristische organisatie op propaganda-brandstof, maar ja.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het goedkeuren van geweld, in welke vorm dan ook, is ronduit idioot. Ik keur een eventuele invasie van Gaza af. Ik keur af wat er nu gebeurt, van beide kanten. Ik zal nooit zeggen "oh ik hoop dat ze d'r even een hoop neerknallen vandaag" of "goh wat zou het leuk zijn als ze er weer een paar kunnen kidnappen". Je staat hier misdaden tegen de mensheid goed te praten, maakt niet uit voor welke kant je bent. Jij bent tegen vrede, punt uit.
En dat was m'n punt eerder. De enige betrouwbare bron voor veel mensen is degene die hun mening staat goed te praten. Voor mij is de IDF een betrouwbare bron. Voor mij zijn Palestijnse nieuwsbronnen niet betrouwbaar. Tsja. Zo kun je nooit een bericht valideren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]Mijn punt is dat het geen betrouwbare bron is..
Wat een onzin. Duitse soldaten vermoorden/kidnappen wordt ook geen misdaad tegen de mensheid genoemd. En het is een belediging om te zeggen dat al die Nederlanders die dat goed vinden tegen vrede waren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het goedkeuren van geweld, in welke vorm dan ook, is ronduit idioot. Ik keur een eventuele invasie van Gaza af. Ik keur af wat er nu gebeurt, van beide kanten. Ik zal nooit zeggen "oh ik hoop dat ze d'r even een hoop neerknallen vandaag" of "goh wat zou het leuk zijn als ze er weer een paar kunnen kidnappen". Je staat hier misdaden tegen de mensheid goed te praten, maakt niet uit voor welke kant je bent. Jij bent tegen vrede, punt uit.
Wat is dat noodzakelijke volgens jou?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij bent tegen vrede omdat jij de ballen niet hebt het noodzakelijke te willen. Jij kiest voor een moralitiet die indruist tegen elke kans op vrede op deze planeet.
Geweld, het doden van mensen: veel mensen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wat is dat noodzakelijke volgens jou?
Geweld is per definitie contra-productief als je vrede wilt. Dat is toch niet zo'n heel moeilijk principe?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat een onzin. Duitse soldaten vermoorden/kidnappen wordt ook geen misdaad tegen de mensheid genoemd. En het is een belediging om te zeggen dat al die Nederlanders die dat goed vinden tegen vrede waren.
Dat is natuurlijk geen keuze met zoveel terroristen op je deurmat.quote:Als Israël het zo erg vind dat er wat met dienstplichten gebeurd moeten ze die dienstplicht maar afschaffen.
Dat is jouw instelling ja, jij kan nooit een bericht valideren. Een gemiddeld mens denkt daar anders over.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En dat was m'n punt eerder. De enige betrouwbare bron voor veel mensen is degene die hun mening staat goed te praten. Voor mij is de IDF een betrouwbare bron. Voor mij zijn Palestijnse nieuwsbronnen niet betrouwbaar. Tsja. Zo kun je nooit een bericht valideren.
Absoluut niet noodzakelijk. Wat we nodig hebben is minder vooroordelen, minder koppigheid en vooral minder wapens.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Geweld, het doden van mensen: veel mensen.
Dat bericht hierboven is voor mij valide. Wat jij daar van vind zal me de reet roesten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is jouw instelling ja, jij kan nooit een bericht valideren. Een gemiddeld mens denkt daar anders over.
Vrede misschien maar dan houd de onderdrukking niet op en komen die Palestijnen niet vrij.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:43 schreef Intrepidity het volgende:
Geweld is per definitie contra-productief als je vrede wilt. Dat is toch niet zo'n heel moeilijk principe?
Dan moet de Israëlische overheid niet als argument aanhalen dat het dientsplichten zijn als ze dat doen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:43 schreef Intrepidity het volgende:
Dat is natuurlijk geen keuze met zoveel terroristen op je deurmat.
Minder religie (vooroordelen), minder nationalisme, meer levensruimte (voedsel), etc.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:44 schreef Intrepidity het volgende:
Absoluut niet noodzakelijk. Wat we nodig hebben is minder vooroordelen, minder koppigheid en vooral minder wapens.
Hoeft niet. In plaats van deze aanvallen had de Israelische overheid prima op een pacifistische manier Gaza een halt toe kunnen roepen. Ze leveren nog steeds brandstof en electriciteit aan Gaza zonder dat de rekening betaald wordt, dan sluiten ze die maar lekker af. Geen goederen meer toestaan. Etc. Als je raketten afvuurt hoef je niet op medewerking te rekenen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Minder religie (vooroordelen), minder nationalisme, meer levensruimte (voedsel), etc.
Laat deze aanwezig zijn, dan heb je wel meer nodig dan een pacifistische houding... pacifisme werkt enkel als iedereen deze heeft
Hamas kent maar een taal en dat is die van geweld. Israel heeft de plicht om zijn burgers te beschermen en zij doen dit ook op gepaste manier. Ze kunnen ook gewoon heel Gaza platgooien, maar ze houden zich nog in.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hoeft niet. In plaats van deze aanvallen had de Israelische overheid prima op een pacifistische manier Gaza een halt toe kunnen roepen. Ze leveren nog steeds brandstof en electriciteit aan Gaza zonder dat de rekening betaald wordt, dan sluiten ze die maar lekker af. Geen goederen meer toestaan. Etc. Als je raketten afvuurt hoef je niet op medewerking te rekenen.
Maar ja, dat is inmiddels mosterd na de maaltijd.
Nee dat kunnen ze niet, in tegenstelling tot terroristische groeperingen hebben ze een morele standaard.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:57 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Hamas kent maar een taal en dat is die van geweld. Israel heeft de plicht om zijn burgers te beschermen en zij doen dit ook op gepaste manier. Ze kunnen ook gewoon heel Gaza platgooien, maar ze houden zich nog in.
quote:Kerncentrale Israël doelwit aanval
Toegevoegd: woensdag 9 jul 2014, 20:06
Voor het eerst tijdens de aanvallen van de afgelopen dagen zijn vanuit Gaza raketten afgevuurd in de richting van de Israëlische stad Dimona in de Negev-woestijn. Bij die stad staat een kerncentrale.
Twee raketten kwamen neer in open veld, de derde werd in de lucht onderschept door het Israëlische raketafweersysteem Iron Dome, melden de krant The Jerusalem Post en persbureau Reuters. Er is voor zover bekend geen schade aangericht aan de kerncentrale.
Verantwoordelijkheid
Hamas eist de verantwoordelijkheid voor de aanval op en zegt dat de lange-afstandsraketten waren afgevuurd om de kerncentrale te treffen.
Het systeem Iron Dome onderschepte vandaag meer raketten die vanuit Gaza waren afgevuurd op doelen in Israël. Zo werden in de regio waar Tel Aviv ligt, twee raketten onderschept.
a) Succes met zo ongericht schieten en hopen dat hij toevallig op de kerncentrale terechtkomtquote:
Daarom mag Israel van mij ingrijpen en goed ook, want ook Hamas heeft net als de andere doomsday clubjes in het Midden Oosten een klap van de molen gehad.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:12 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
a) Succes met zo ongericht schieten en hopen dat hij toevallig op de kerncentrale terechtkomt
b) Als dat ding ontploft heeft dat vast geen effect op de Palestijnse gebieden hoor, neuhDie wolk waait er gewoon omheen.
De grens met Palestijnse gebieden is hermetisch afgesloten door het Israelische leger, niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:12 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
a) Succes met zo ongericht schieten en hopen dat hij toevallig op de kerncentrale terechtkomt
b) Als dat ding ontploft heeft dat vast geen effect op de Palestijnse gebieden hoor, neuhDie wolk waait er gewoon omheen.
Jouw logica is werkelijk waar fascinerend.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Duitse 18-jarigen moesten ook meevechten, mochten die ook niet gedood worden? De overgrote meerderheid van de Nederlanders nu en toen vind dat goed.
Als Russische dienstplichten ons land komen bezetten vind jij het ook niet erg als er een gekidnapt of gedood zou worden.
Leg uit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jouw logica is werkelijk waar fascinerend.
Arabieren konden het niet hebben dat Israel hen versloeg en verzonnen Palestina, end of story.quote:
Totaal niet relevant.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Arabieren konden het niet hebben dat Israel hen versloeg en verzonnen Palestina, end of story.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |