Dat vind ik wel. Je kunt geweld niet met geweld bestrijden. Dan ben je minstens net zo slecht als die zogenaamde vijand.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als Russische dienstplichten ons land komen bezetten vind jij het ook niet erg als er een gekidnapt of gedood zou worden.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:33 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat de IDF natuurlijk een professioneel westers leger is, en hamas een terroristische organisatie op propaganda-brandstof, maar ja.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het goedkeuren van geweld, in welke vorm dan ook, is ronduit idioot. Ik keur een eventuele invasie van Gaza af. Ik keur af wat er nu gebeurt, van beide kanten. Ik zal nooit zeggen "oh ik hoop dat ze d'r even een hoop neerknallen vandaag" of "goh wat zou het leuk zijn als ze er weer een paar kunnen kidnappen". Je staat hier misdaden tegen de mensheid goed te praten, maakt niet uit voor welke kant je bent. Jij bent tegen vrede, punt uit.
En dat was m'n punt eerder. De enige betrouwbare bron voor veel mensen is degene die hun mening staat goed te praten. Voor mij is de IDF een betrouwbare bron. Voor mij zijn Palestijnse nieuwsbronnen niet betrouwbaar. Tsja. Zo kun je nooit een bericht valideren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]Mijn punt is dat het geen betrouwbare bron is..
Wat een onzin. Duitse soldaten vermoorden/kidnappen wordt ook geen misdaad tegen de mensheid genoemd. En het is een belediging om te zeggen dat al die Nederlanders die dat goed vinden tegen vrede waren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het goedkeuren van geweld, in welke vorm dan ook, is ronduit idioot. Ik keur een eventuele invasie van Gaza af. Ik keur af wat er nu gebeurt, van beide kanten. Ik zal nooit zeggen "oh ik hoop dat ze d'r even een hoop neerknallen vandaag" of "goh wat zou het leuk zijn als ze er weer een paar kunnen kidnappen". Je staat hier misdaden tegen de mensheid goed te praten, maakt niet uit voor welke kant je bent. Jij bent tegen vrede, punt uit.
Wat is dat noodzakelijke volgens jou?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij bent tegen vrede omdat jij de ballen niet hebt het noodzakelijke te willen. Jij kiest voor een moralitiet die indruist tegen elke kans op vrede op deze planeet.
Geweld, het doden van mensen: veel mensen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wat is dat noodzakelijke volgens jou?
Geweld is per definitie contra-productief als je vrede wilt. Dat is toch niet zo'n heel moeilijk principe?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat een onzin. Duitse soldaten vermoorden/kidnappen wordt ook geen misdaad tegen de mensheid genoemd. En het is een belediging om te zeggen dat al die Nederlanders die dat goed vinden tegen vrede waren.
Dat is natuurlijk geen keuze met zoveel terroristen op je deurmat.quote:Als Israël het zo erg vind dat er wat met dienstplichten gebeurd moeten ze die dienstplicht maar afschaffen.
Dat is jouw instelling ja, jij kan nooit een bericht valideren. Een gemiddeld mens denkt daar anders over.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En dat was m'n punt eerder. De enige betrouwbare bron voor veel mensen is degene die hun mening staat goed te praten. Voor mij is de IDF een betrouwbare bron. Voor mij zijn Palestijnse nieuwsbronnen niet betrouwbaar. Tsja. Zo kun je nooit een bericht valideren.
Absoluut niet noodzakelijk. Wat we nodig hebben is minder vooroordelen, minder koppigheid en vooral minder wapens.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Geweld, het doden van mensen: veel mensen.
Dat bericht hierboven is voor mij valide. Wat jij daar van vind zal me de reet roesten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is jouw instelling ja, jij kan nooit een bericht valideren. Een gemiddeld mens denkt daar anders over.
Vrede misschien maar dan houd de onderdrukking niet op en komen die Palestijnen niet vrij.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:43 schreef Intrepidity het volgende:
Geweld is per definitie contra-productief als je vrede wilt. Dat is toch niet zo'n heel moeilijk principe?
Dan moet de Israëlische overheid niet als argument aanhalen dat het dientsplichten zijn als ze dat doen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:43 schreef Intrepidity het volgende:
Dat is natuurlijk geen keuze met zoveel terroristen op je deurmat.
Minder religie (vooroordelen), minder nationalisme, meer levensruimte (voedsel), etc.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:44 schreef Intrepidity het volgende:
Absoluut niet noodzakelijk. Wat we nodig hebben is minder vooroordelen, minder koppigheid en vooral minder wapens.
Hoeft niet. In plaats van deze aanvallen had de Israelische overheid prima op een pacifistische manier Gaza een halt toe kunnen roepen. Ze leveren nog steeds brandstof en electriciteit aan Gaza zonder dat de rekening betaald wordt, dan sluiten ze die maar lekker af. Geen goederen meer toestaan. Etc. Als je raketten afvuurt hoef je niet op medewerking te rekenen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Minder religie (vooroordelen), minder nationalisme, meer levensruimte (voedsel), etc.
Laat deze aanwezig zijn, dan heb je wel meer nodig dan een pacifistische houding... pacifisme werkt enkel als iedereen deze heeft
Hamas kent maar een taal en dat is die van geweld. Israel heeft de plicht om zijn burgers te beschermen en zij doen dit ook op gepaste manier. Ze kunnen ook gewoon heel Gaza platgooien, maar ze houden zich nog in.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:50 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hoeft niet. In plaats van deze aanvallen had de Israelische overheid prima op een pacifistische manier Gaza een halt toe kunnen roepen. Ze leveren nog steeds brandstof en electriciteit aan Gaza zonder dat de rekening betaald wordt, dan sluiten ze die maar lekker af. Geen goederen meer toestaan. Etc. Als je raketten afvuurt hoef je niet op medewerking te rekenen.
Maar ja, dat is inmiddels mosterd na de maaltijd.
Nee dat kunnen ze niet, in tegenstelling tot terroristische groeperingen hebben ze een morele standaard.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:57 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Hamas kent maar een taal en dat is die van geweld. Israel heeft de plicht om zijn burgers te beschermen en zij doen dit ook op gepaste manier. Ze kunnen ook gewoon heel Gaza platgooien, maar ze houden zich nog in.
quote:Kerncentrale Israël doelwit aanval
Toegevoegd: woensdag 9 jul 2014, 20:06
Voor het eerst tijdens de aanvallen van de afgelopen dagen zijn vanuit Gaza raketten afgevuurd in de richting van de Israëlische stad Dimona in de Negev-woestijn. Bij die stad staat een kerncentrale.
Twee raketten kwamen neer in open veld, de derde werd in de lucht onderschept door het Israëlische raketafweersysteem Iron Dome, melden de krant The Jerusalem Post en persbureau Reuters. Er is voor zover bekend geen schade aangericht aan de kerncentrale.
Verantwoordelijkheid
Hamas eist de verantwoordelijkheid voor de aanval op en zegt dat de lange-afstandsraketten waren afgevuurd om de kerncentrale te treffen.
Het systeem Iron Dome onderschepte vandaag meer raketten die vanuit Gaza waren afgevuurd op doelen in Israël. Zo werden in de regio waar Tel Aviv ligt, twee raketten onderschept.
a) Succes met zo ongericht schieten en hopen dat hij toevallig op de kerncentrale terechtkomtquote:
Daarom mag Israel van mij ingrijpen en goed ook, want ook Hamas heeft net als de andere doomsday clubjes in het Midden Oosten een klap van de molen gehad.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:12 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
a) Succes met zo ongericht schieten en hopen dat hij toevallig op de kerncentrale terechtkomt
b) Als dat ding ontploft heeft dat vast geen effect op de Palestijnse gebieden hoor, neuhDie wolk waait er gewoon omheen.
De grens met Palestijnse gebieden is hermetisch afgesloten door het Israelische leger, niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:12 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
a) Succes met zo ongericht schieten en hopen dat hij toevallig op de kerncentrale terechtkomt
b) Als dat ding ontploft heeft dat vast geen effect op de Palestijnse gebieden hoor, neuhDie wolk waait er gewoon omheen.
Jouw logica is werkelijk waar fascinerend.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Duitse 18-jarigen moesten ook meevechten, mochten die ook niet gedood worden? De overgrote meerderheid van de Nederlanders nu en toen vind dat goed.
Als Russische dienstplichten ons land komen bezetten vind jij het ook niet erg als er een gekidnapt of gedood zou worden.
Leg uit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jouw logica is werkelijk waar fascinerend.
Arabieren konden het niet hebben dat Israel hen versloeg en verzonnen Palestina, end of story.quote:
Totaal niet relevant.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Arabieren konden het niet hebben dat Israel hen versloeg en verzonnen Palestina, end of story.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |