abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142094901
Ik mag hopen dat Nederland niet zo denkt. En mij het bestaan-recht nog behoud. Indien niet moet ik als 'buitenlander' per direct terug naar Tjadikistan. Want ik ben dan wel geboren in Nederland maar mijn ouders zijn hier gaan wonen. Als geboren Israeliers geen recht hebben om daar te wonen. What about me in dit land?

Als Nederlanders zo gaan redenen hoop ik niet dat ik een enkeltje Tjadikistan of Tunesie krijg.

Minder minder ...?
pi_142094907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een deal maken met China en Rusland? Rusland krijgt Oekraine en een deel van Iran, Israel kijgt het palestijne gebied en Jordanie, China krijgt Mongolie, de olie in Irak, Kuweit, Iran en Koerdistan verdelen we door 4 (vs, eu, chn, rus).
Omdat ik in tegenstelling tot sommige Israel-haters hier vind dat ieder volk recht heeft op een eigen land.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:27:08 #153
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142094921
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Klopt, maar om dan maar 1 kant uit te roeien/van de kaart te vegen..
Er zijn betere oplossingen.
Dat is anders wel de oplossing die zich in de geschiedenis bewezen heeft bij conflictsituaties. Het moment van schoonvegen is even hard inderdaad, maar de jaren erna heb je veel profijt van de stabiele situatie die ontstaat.
Say what?
pi_142094954
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat is anders wel de oplossing die zich in de geschiedenis bewezen heeft bij conflictsituaties. Het moment van schoonvegen is even hard inderdaad, maar de jaren erna heb je veel profijt van de stabiele situatie die ontstaat.
De tweede wereldoorlog was ook zo'n groot succes, enzo.
pi_142094965
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Omdat ik in tegenstelling tot sommige Israel-haters hier vind dat ieder volk recht heeft op een eigen land.
Als jij een voorstander bent op de voortzetting van segmentatie en conflicten binnen de mensheid, moet je dat vooral denken.
pi_142095001
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als jij een voorstander bent op de voortzetting van segmentatie en conflicten binnen de mensheid, moet je dat vooral denken.
Ben het er niet mee eens dat dat er toe leidt. De acceptatie dat een ander volk bestaat en soeverein is leidt juist tot begrip en betere samenwerking. Zie de EU. Dat begrip duurt een poos, maar dat kan prima. Overigens heeft 95% van de israelische joden en de israelische arabieren zich daar al lang bij neergelegd, maargoed. Het is de 5% die lastig doet.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:30:17 #157
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142095049
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

De tweede wereldoorlog was ook zo'n groot succes, enzo.
Inderdaad, alle Duitsers uit Polen en Tsjechië deporteren was een rigoureuze actie, maar heeft met name Polen voor het eerst in de geschiedenis wel stabiliteit bozorgd. De Duitsers konden geen aanspraak meer maken op het gebied.
Say what?
pi_142095232
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:29 schreef Intrepidity het volgende:
Ben het er niet mee eens dat dat er toe leidt. De acceptatie dat een ander volk bestaat en soeverein is leidt juist tot begrip en betere samenwerking. Zie de EU. Dat begrip duurt een poos, maar dat kan prima. Overigens heeft 95% van de israelische joden en de israelische arabieren zich daar al lang bij neergelegd, maargoed. Het is de 5% die lastig doet.
Je kan het er niet mee oneens zijn omdat het er al heeft toegeleid.
pi_142095247
Camp David talks van 2000:

Ehud Barak, toenmalig premier van Israel zegt toe:

- Einde van bezetting van en evacuatie van Gaza
- Evacuatie van ten minste 90 % van de West Bank
- Opheffen van de meeste nederzettingen
- Het erkennen van een onafhankelijke Palestijnse staat
- Jerusalem opdelen

Arafat had elk voorstel afgewezen. Wat gebeurder er kort daarna op 27 september? Bomaanslag met een Israëlische dode in het gebied dat Barak had toegezegd te evacueren.

Waarom? Nutteloos bloedvergieten. Waarom? De Palestijnen hadden alles kunnen hebben zonder bloedvergieten, maar dat wilden ze niet.
pi_142095309
En dat is maar één voorbeeld. De keizer heeft gesproken groetjes.
pi_142095363
Israël moet niet onderhandelen met terroristen (Palestijnen). Ze moeten gewoon alles overnemen.
pi_142095378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je kan het er niet mee oneens zijn omdat het er al heeft toegeleid.
Met talloze doden als gevolg ja. Er zijn betere oplossingen.
pi_142095397
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef hafez1234 het volgende:
Israël moet niet onderhandelen met terroristen (Palestijnen). Ze moeten gewoon alles overnemen.
Ja, want iedereen is schuldig. Verlaag je niet tot het niveau van Hamas e.d. man..
"We willen vrede. Laten we alles daarom kapot maken".. Topstrategie..
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:38:58 #164
176916 Karrs
2007-2017
pi_142095439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:14 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Feitelijk weten we nog niks. Dat persbureau, hm, ik weet niet of die betrouwbare cijfers gebruiken zal ik maar zeggen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:39:07 #165
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142095452
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wat is een constructieve oplossing volgens jou, voor laten we zeggen de komende 50 jaar.
Say what?
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:40:34 #166
176916 Karrs
2007-2017
pi_142095511
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een deal maken met China en Rusland? Rusland krijgt Oekraine en een deel van Iran, Israel kijgt het palestijne gebied en Jordanie, China krijgt Mongolie, de olie in Irak, Kuweit, Iran en Koerdistan verdelen we door 4 (vs, eu, chn, rus).
Wat moet Israël met Jordanië?

En de Arabieren doppen hun eigen boontjes maar.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142095545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef hafez1234 het volgende:
Ik hoop dat je een troll bent.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_142095554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef Intrepidity het volgende:
''Doden voorkomen'' is wat mij betreft niet de enige juiste ethiek. Zeker met oog op de toekomst kan het schenden er van eerder een heilzaam middel zijn.
pi_142095591
quote:
5s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:39 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Wat is een constructieve oplossing volgens jou, voor laten we zeggen de komende 50 jaar.
Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.
Je moet beseffen dat het overgrote deel van de israelische joden en arabieren gewoon in vrede leeft. Haifa is een zeer gemengde stad bijvoorbeeld. Jood doet boodschappen bij Arabier, Arabier werkt in Joodse fabriek, etctera. Kan allemaal prima. Het zijn de extremisten die het verpesten. Als ze daar samen achter gaan staan heb je het grootste werk gedaan.
pi_142095807
Altijd fijn als het topic weer ontploft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142095865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:44 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat niemand daar nog niet aan gedacht heeft. Een paar extremisten opruimen door 10 miljoen mensen af te maken. Perfect! Zielig persoon.
Dergelijke reacties (zoals die van Hafez) verdienen een idiote respons.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142095888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Israel trekt zich terug uit nederzettingsgebieden en oost-jeruzalem, laat de palestijnen hun staat stichten, en zorg voor gezamelijk veiligheidstoezicht in gaza en de westelijke oever om terrorisme te bestrijden. laat beide kanten weten dat elke vorm van terrorisme hard bestraft wordt zoals het hoort.
Je moet beseffen dat het overgrote deel van de israelische joden en arabieren gewoon in vrede leeft. Haifa is een zeer gemengde stad bijvoorbeeld. Jood doet boodschappen bij Arabier, Arabier werkt in Joodse fabriek, etctera. Kan allemaal prima. Het zijn de extremisten die het verpesten. Als ze daar samen achter gaan staan heb je het grootste werk gedaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:34 schreef samthegreat5 het volgende:
Camp David talks van 2000:

Ehud Barak, toenmalig premier van Israel zegt toe:

- Einde van bezetting van en evacuatie van Gaza
- Evacuatie van ten minste 90 % van de West Bank
- Opheffen van de meeste nederzettingen
- Het erkennen van een onafhankelijke Palestijnse staat
- Jerusalem opdelen

Arafat had elk voorstel afgewezen. Wat gebeurder er kort daarna op 27 september? Bomaanslag met een Israëlische dode in het gebied dat Barak had toegezegd te evacueren.

Waarom? Nutteloos bloedvergieten. Waarom? De Palestijnen hadden alles kunnen hebben zonder bloedvergieten, maar dat wilden ze niet.
pi_142095936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dergelijke reacties (zoals die van Hafez) verdienen een idiote respons.
Nee. Idiote reacties verdienen een respons die wel doordacht is. "Hij is stom dus dan doe ik dat ook"
Lekker constructief. Vind ik altijd zo apart. Iemand kansloos vinden en je daarom verlagen tot hetzelfde niveau..
pi_142095995
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:40 schreef Karrs het volgende:
Wat moet Israël met Jordanië?

En de Arabieren doppen hun eigen boontjes maar.
Weet ik veel, zonnebaden?
pi_142096026
Als je met terroristen onderhandelt dan verlies je altijd. Kijk maar nu. De grenzen op dit moment zijn door de Arabieren en Israël jaren geleden vastgesteld. En nu willen ze tegen de afspraken in weer terrein winnen op Israël. Als Israël nu weer een deal maakt, gaan de Arabieren over 10 jaar weer huilen om meer terrein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')